Heippa kaikille! =)
Taas vierähtänyt jokunen päivä siitä, kun olen viimeksi täällä käynyt kirjoittelemassa. Lukenut kyllä olen, mutta toi mies on nyt luurannut koneella niin paljon etten oo paljoa koneelle päässyt ja vastailut siksi jääneet.
Mistäs kaikesta täällä olikaan käyty keskustelua...
tukiverkosto on meillä ollut ihan olematon, koska asutaan kaukana mun sukulaisista. Miehen sukua kyllä on lähellä, mutta koska ovat työelämässä niin harvemmin ovat käytettävissä..miehen isä asuu ihan lähistöllä, mutta on aina viikonloput reissussa niin ei voi häntäkään silloin koskaan käyttää ja viikolla harrastaa omia juttujaan. Toisaalta ei myöskään raaskita poikaa hoitoon laittaa, vaan vietetään sitten ihan keskenämme laatuaikaa ja pojan nukahtamisen jälkeen istutaan iltaa kotona leffan ja hyvän syömisen kera. Se on riittänyt meille tähän asti ihan hyvin, mutta
joskus olisi kyllä kivaa saada viettää aikaa ihan kaksin kotona niin että poika pääsisi vaikka mummille yökylään... tätä ei tosin ole tapahtunut vielä kertaakaan 2,5 vuoden aikana, vaikka äitini on kyllä monta kertaa sen jo luvannut, mutta aina sitten löytyy niitä "syitä" ettei koskaan sovikaan.
Sama on l
apsenhoidon kanssa eli itse joudutaan sovittamaan menot niin että onnistuu tai sitten jää menemättä...sama koskee siis lääkärissä ja hammaslääkärissä käyntejä ym. eli meillä ei koskaan ole paikkaa mihin lapsen siksi aikaa saisi. Kyllä tuo välimatka vaan on kurja ja kun olisi avuntarve niin ei sitä koskaan saa...
Me ollaan sen verran "vanhoja", että ollaan jo aikaa sitten baareista luovuttu ja nautittu ihan koti-illoista ja yhdessä olosta. Olemme kyllä molemmat eläneet aika baarikyllästeisen elämän ennen toistemme tapaamista, mutta se menetti merkityksensä pian, kun vakavissaan alettiin yhdessä olemaan ja suunniteltiin tulevaa.
Tosin kyllähän meilläkin kavereita välillä käy kahvittelemassa, mutta ei mitään illanviettoja olla voitu edes ajatella kavereiden kanssa, kun menisi kuitenkin miehen puolen kavereilla kännäämiseksi ja meillähän on poika kuitenkin kotona, eikä oo musta ollenkaan sallittua pojan nähden juoda saati mellastaa kännisinä! Tämähän on yksi syy, miksi meillä on kaverit vähentyneet, kun ovat ihan eri tilanteissa elämässään ja baarit ovat heille vielä tärkeitä eikä tietoakaan mistään lasten tekemisistä tai sitoutumisista toisiinsa.. : /
Nauttikaa siis te joilla on sitä tukiverkostoa ympärillänne ja mahdollisuus saada lapsi hoitoon vaikka isovanhemmillenne!!!
paras ikä saada lapsia keskusteluun en sano muuta kuin sen, että sillä iällähän ei ole mitään merkitystä äitiyden kanssa... joku tuntee itsensä valmiiksi aikaisemmin joku myöhemmin, ja sopiva ikä on juuri se minkä parhaakseen tuntee. Itse olisin ollut valmis hankkimaan ensimmäisen lapsen jo parikymppisenä, mutta sopivan miehen puuttuessa ei tämä ollut vaan mahdollista... Ja siinä sitten odotellessa tätä menikin useampia vuosia "hukkaan", kunnes löysin nykyisen mieheni ja kaikki loksahti kohdalleen.
Ikää on siksi karttunut jo kohta huikeat kolmekymmentä, mutta itsestäni en vielä olekaan mikään ikäloppu vaikka joskus niin kuvittelinkin tässä iässä olevani.
Ensimmäisen lapseni sain siis 27 vuotiaana. Olen kuitenkin tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen, koska ehdin todellakin elämään sitä "nuoruuttani" vähän liiaksikin ja enää ei ole todellakaan kaipuuta mihinkään baareiluihin, vaan sain siitä tarpeekseni niinkuin miehenikin...
Ihania vauvamasuja teillä kaikilla! :heart: Jospa itsekin saisin jonkun kuvan napsittua ja tänne laitettua...
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!! :flower: Ihanaa saada hyviä uutisia ketjuun
ON: Mulle iski nyt sit flunssa, mut onneksi sain pojan kuntoon ennen sitä... en jaksais millään vielä häntä hoitaa kun omassa olossa kestämistä nyt ihan tarpeeksi. Eilinen päivä meni ihan sohvan pohjalla... :snotty:
Neuvolassa kävin eilen ja kaikki ok. Vauvan sydämen syke 130-140 välillä. :heart: Ihanaa oli taas äänet kuulla. Miehellekin saatiin terveystarkastukseen aika ensi viikolle (verikokeisiin ja virtsanäytteelle pääsee), kun nyt jäi kotiin työttömäksi ainakin ensi kuulle asti.. Ihan hyvä sikäli, että saan nyt lepoa enemmän ja ei yksin tarvitse jaksaa kipeänä vielä poikaakin hoitaa.
Meneekös muiden miehet tarkastukseen kun kerran sellainen olisi tarjolla? Mun mielestä kannattaa käydä kun kerran sellainen tarjotaan eikä maksa mitään... tosin miehellä on jo ennestään ollut häikkää noiden virtsa- ja kolesteroliarvojen kanssa.
Lisää myöhemmin, nyt pitää mennä laittamaan poika unille...
dogitar ja masuasukki
poika 22+2