Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

Moikka!

Viimeinen "osanottoni" tuohon keskusteluun niin... Tässäkin keskustelussa nuorista äideistä tulee huomata (eli luetun ymmärtäminen on kova juttu) ettei kukaan ole vielä yhdistänyt sanoja NUORI ja HUONO , tai VANHA ja HUONO ;) Käsittääkseni aina kun palstalla kirjoittaa voi kirjoittaa vaan OMASTA näkökulmastaan ja OMISTA ajatuksistaan... OMASTA mielipiteestään, ja jokseenkin useimmiten siinä käy niin, että kärkkäyttä aiheuttavat kommentitkin on saatettu lukea väärin! Eli juuri esim. musta nyt alta 25-vuotias on NUORI eli myös nuori äiti, alta 23-v on musta TODELLA nuori eli todella nuori äiti... Mitäs loukkaavaa siinä on ketään kohtaan?
Kun olin itse 20-v niin musta yli 30-vuotiaat oli IKÄLOPPUJA!!! Nyt se vähän naurattaa kun en mä musta vielä ole rupsahtanut, vanha, ryppynen jne...

Mindi: Mä hei ylpeänä pidän lasten (herranjestas) kanssa samassa asunnossa KAHTA (eli ei vaan yhtä VAAN kahta) tappajakoiraa... Ja joo ei ole jäänyt yhden käden sormiin se ihmetely tai selän takana puhuminenkaan :wave: Pitääkin muistaa mainita seuraavaksi päivittelijöille et meillä vielä välillä kaikki lapset (siis koirat+ ihmislapsi) nukkuu päikkyjä samassa sängyssä ja sulassa sovussa :)

Näin kaupassa Tutan uutta i love penguin-sarjaa!!! Aivan ihana :heart: Olisin ostanut pojalle yökkärin mutta koot loppui tuolla 80. Kokoa 92 tien et vielä löytyy ja se olisi nyt hyvä koko. Meillä poika rakastaa Pingua, joten olisi ollut mieleen. Vauvalle sitten täytyy ostaa parit bodyt kyseistä kuosia :).

FA: Joo ei niitä järkkyjä asuntolainoja kukaan haluaisi... Täällä vaan EI SAA MITÄÄN halvemmalla. Sitten pitäisi alkaa miettiä muuttaakko kauemmaksi mutta onko sekään sitten hyvä vaihtoehto. Vuokra-asuminen todellakaan ei ole kannattavaa... Nimim. maksetaan yli 800e kuussa vuokraa... Jippii!
 
Pakko nopee kommentoida tota vapaa-aika-asiaa Oikeesti,onko sillä mitään väliä jos äiti vie lapset hoitoon sen kerrran kuussa tai kahdessa ja saadessaan vapaa-aikaa,menee ja vetää perseet??:O Siis loogisesti ajateltuna,äiti vie lapset mummolaan ja menee baariin vetämääm kauheet kännit,mitä sitten?? Ne lapsethan on hyvässä hoidossa ja vaikka äiti olisikin päättänyt pitää rauhallisen koti-illan niin ne lapset olisi siellä hoidossa joka tapauksessa :) Ihan kun kukaan aikuinen ei mukamas koskaan joisi iteltään ´nakkeja silmille´ja että ainoastaan juuri täysikäiset tekisivät niin,se on silkkaa p.puhetta. Itse juoksin baarissa tosi paljon sillon kun sain esikoisen 19-vuotiaana ja kadun sitä enemmän kun mitään :( Oltiin miehen kanssa eroamassa ja olin jotenkin suunnattoman ahdistunut jota sitten purkasin juomiseen :( Kun erosimme,juominen loppui ja nyt ennen tätä raskautta,käyn ulkona ehkä kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa ja noilla kerroilla olen joka kerta mennyt ystävieni/mieheni kanssa viettämnään iltaa ravintolaan ja juomaan :) En ole esikoisen syntymän jälkeen koskenut enää kirkkaisiin enkä vetänyt ns.megakoomia mutta mutta kyllä mä humalassa olen ollut,myönnän sen eikä edes hävetä:whistle: Tämän raskauden aikana lapset on olleet kai kerran hoidossa kun oltiin miehen kanssa viettämässä miehen veljen syntymäpäiviä jotka venyivät myöhään. Mä itse haluaisin että lapset menis hoitoon vaikka sen kerran kuussa että saatais miehen kanssa laatuaikaa mutta kaikkihan te tiedätte mikä tämä medän tilannen nyt on niin ei siiät oikein mitään ole tullut :( Mutta siis ideana oli että ei ne koomakännien vetämiset pelkästään teineille kuulu;)

Onnea kaikille ultrassa käyneille:heart: Mulla on ensi viikolla sen kontrolliultra siitä rakenneultrasta,katsotaan miten käy.

Nyt menen katsomaan mitä lapset oikein touhuaa kun on niin hiljasta:$

-naurukohtaus ja ylläri 23+0 pokspoks-
 
Ikäkysymykseen en aio ottaa sen kummemmin kantaa. On jokaisen oma asia milloin lapsensa laittaa! On joku 15 v nyt tietenki nuori äiti! Itse olin 21 kun esikoiseni syntyi ja 22 kun sain kakkosen. Meilläpä olikin tilanne jossa "nuori" äiti ja "vanha" isä! :attn: Minulla ja miehelläni on nimittäin yli 20 vuotta ikäeroa... :D
Ja meillä myös perinteinen asetelma omakotitalo, farmari auto(tai no maasturi) mutta se koira kyllä puuttuu! Käviskö siihen korvaavaks vaihtoehdoks talli täynnä hevosia? :LOL:

Lapset meillä on todella harvoin missään hoidossa! Kerran vuodessa ollaan pikkujouluissa oltu kahdestaan mieheni kanssa ja silloin lapset mummolassa yötä. Eipä vain ole tullut lähdettyä! Ja meillä kun on sellainen sopimus mieheni kanssa, ettei yksin käydä missään iltamenoissa.

Nimiä ei ole vielä pahemmin pohdittu, kun jospa sitten huomisessa rakenne ultrassa selviäis kumpi on.

Iltatähti 20+4 (kiitos informaatiosta...) :whistle:
 
En nyt muista onko täällä olut puhetta streptokokki bakteerista?! Kävin neuvolassa ja samalla varalta otettiin näytteitä joissa löytyi tämä streptokokki. On kuulemma hyvin yleinen eikä sille tehdä mitään raskausaikana vaan synnytyksen yhteydessä sitten hoidetaan antibiootilla ettei tartu vauvaan tms.

Neuvolantäti sai sen kuulostamaan ihan palalta kakkua : / mutta kun googletin asiaa niin jotenkin jäi outo olo, että onko se sitä vai pitäiskö huolestua... Jos on kerran hyvin yleinen ja oireeton, mutta voi aiheuttaa vauvalle jotain niin miten ihmeessä tuota ei sitten testata automaattisesti kaikilta?! Kertokaa jos teillä on kokemusta!

Kaana 22+1
 
Vapaa-aika... Voin kyllä sanoa et vaikka oltiin tänään VAIN muutama tunti kaupungilla niin se oli jo mulle vapaa-aikaa... I-h-a-n-a-a! Joskus sitä vaan tarvitsee omaa aikaa ja meillä se useimmiten tarkoittaa sitä, että mies ottaa pojan mukaan kauppaan jne. ja minä saan olla. Vapaa-ajaksi luen kaikki ne ajat jotka EN OLE uhmassa olevan pojan kanssa. Jopa työpäivät nykyään :headwall: Joten ne joilla se tukiverkko on niin nauttikaa siitä!!!!!
(Ja tämähän ei siis tarkoita etten viihdy tai halua olla lapseni kanssa...)

Kännääminen... Ou mai kaad kun olisi saanut vetää kunnon naamat jossakin vaiheessa esikon ja tän raskauden välissä!!! Ei kovin usein tee mieli mennä meteliin tai ihmismassoihin mutta pari kertaa tuli siinä reilun vuoden sisällä fiilis et pääsispä! Mulla siis vaan yksi baari-ilta jolloin nautin enemmän kuin pari juomaa tarkoittaa 2-4 päivän migreeniä. Siis ei onnistu, mutta toisaalta nykyään jos lähtee ihan pepsin voimalla niin olis aamulla kuosissa. Tosin sitten taas pitää jaksaa laittautua ja valvoa vielä puolen yön jälkeen... :LOL::LOL:
Nuorempana siinä 17-23 v kyllä taisi luuhata niissä liikaakin, joskus jopa viikottain tai useana päivänä viikossa. Silloin ne migreenitkin otti vastaan jotta sai pitää hauskaa... Saattoi jopa mennä jatkoilta suoraan töihin jne... Aikansa kutakin!
 
Viimeksi muokattu:
Rauta Mäkin suosittelen tota Floradixia. Karseen makusta se on, mut ottaa sitten vaan mehua perään.

Lastenhoidosta Meillä poika oli ekan kerran yöhoidossa 6kk ikäisenä, kun me käytiin Viipurin reissulla. Aina silloin tällöin poika on hoidossa, yökylässä pari kertaa vuodessa, yleensä mun äidillä. Viimeksi oli koko pääsiäisen ajan, kun me maalattiin ja tapetoitiin molemmat makkarit. Vapaa-ajan käytän neuletapaamisiin, kerran viikossa käyn savipajalla, käyn kaverilla tms. Huonoa omaatuntoa en pode, enemmän kyrsisi jos tarttis pyhittää koko elämä vain lasten tarpeille. Kyllä mä olisin valmista Merstola-kamaa jos elämä koostuisi vain ja ainoastaan pyllynpesuista, raivareista, kokkaamisesta, leikeistä jne. Äidillä jatkuu myös oma elämä lasten saamisen myötä.
Meillä on silleen hyvin, et hoitopaikan saaminen ei ole ongelma. Noita mummuloita on. Mun äiti on 54v, anoppi 51v ja miehen mummu sutjakka ja kaikin tavoin aktiivinen 72v. Jaksaa kaikki hoitaa nappulaa, oikein pyytävät hoitoon :)

Asuntolainasta Meillä lainanmäärä kasvaa nyt sitten n. kaksinkertaiseksi, kun muutetaan tästä rivarikolmiosta 60 neliöö isompaan okt:n. Pienissä summissa silti liikutaan, kun kyseesä on vanha rintamamiestalo. Remonttiin uppoo tietty rahaa, mut mielummin niin päin kuin se upouusi talo, josta ei malttaisi poistaa niitä just laitettuja mauttomia tapetteja pois :p

21+2
 
dindei edelleen: kerroin kahden tosielämän tapauksen, jossa toinen pariskunta on säännöllisen sopimuksen kanssa että kerran kuussa lapset pois ja baariin,Sitten kerroin myös siitä kaksosten äidistä.. eli tapaukset, joissa 1-2 kertaa kuussa viedään yöksi tai kahdeksi RYYPPÄÄMISEN takia jo tosi pienet pois jaloksista... mä en tosiaan sulle nimenomaisesti tarkoittanu.Ja mun mielipide tällaiseen toimintaan oli, että en sitä ymmärrä juuri näiden kahden tuntemani äidin tapauksissa, koska tiedän myös mikä valitus siitä alkoi välittömästi kun arki taas alkoi.. että pakko on mennä riekkumaan ja entistä väsyneempänä alottaa uus arki krapulaisena... ja kun tiedän mikä varsinkin toisen tapa oli asioihin suhtautua, että äiti voi rentoutua ja pitää hauskaa perheen ulkopuolella vain ja ainoastaan baarissa... ja mun mielestä kun muitakin tapoja ois.... toivottavasti moni ei nyt ymmärtäny mun pointtia väärin ja ottanut itseensä.

lainoista siis kaikki maksaa nykypäivänä, täällä päin on vain tuuria että löytyy kans sellanen halpa talo. remontoijille ei onneks tarvii maksaa, mies ja appiukko vois sanoo et molemmat ammattilaisia,toisella ihan alan yritys. ja mä kun kerran olen tähän jälkeenpäin tullut, kannan kuluihin oman korteni kekoon minkä vain pystyn :) talot on hurjissa hinnoissa, mut niin tottavie on nuo vuokratkin..ihan riistoa...

hevosmamma oi jukra oispa mullaki omia turpia :) kyllä se menee ihan samasta et jos ei oo koiraa ni hevonen peittoaa moisen mennen tullen :D ja oi ihanaa jos vieläpä useampi hevonen tallissa... voin haistaa tallin tuoksun jo tänne saakka...

jaaha nyt on taas aika käydä iltaan... lapset jo nukumassa, murusen kanssa töllön äärellä... kävin tossa uimassa pitkästä aikaa, ja voi hyvä ihme.... EN OO ITTEÄNI MONEEN KUUKAUTEEN TUNTENU YHTÄ KEVYEKSI; KUIN SIELLÄ VEDESSÄ :LOL:
hyvää teki, vaikkakaan kovasti en uskaltanut uida, jo tuon kipeän kädenkään saati tämän mahan takia... mutta varovainen aloitus taas, jos vaik sais joku päivä mentyä taas uudestas... mutta rentoutti kyllä, ja saunassa oli kiva istuksia kans, vedessä taisin mielessäni samaistua lähinnä hylkeeseen kuin mihinkään sulavaliikkeiseen merenneitoon ;)
sitten illan lojumiseen ennen unihiekan tulemista :)
 
ja kisak nuori äiti keskusteluun,oon samaa mieltä sun kanssa. siis iältään joku 23 ON NUORI,ja jos on lapsia, niin sen ikäinen on nuori äitinä, ei huono äitinä :) luetun ymmärtäminen on joillekin joskus vaikeaa ;) ja kyllä, kun tapasin mieheni, tunsin itseni todella vanhaksi, liiankin vanhaksi jo pelkästään suhteeseen hänen kanssaan, koska on siis viisi vuotta mua nuorempi... mutta oon nyt asian kanssa jo sinut, saati sitten lasten saannin kanssa,koska kolmatta lasta olen jo usean vuoden haaveillut,mies vain oli väärä ;) Sellainen on sit jo LIIAN VANHA saamaan lapsia, kun ikää on se viis viis saati enemmän.... mutta kai sellaisiakin on, ja ei nykypäivänä oo mitenkään harvinaista, et nelikymppisenä saadaan se esikoinen ... jokaiselle hyvän tietää jokainen itse :) lapset on rikkaus, saa ne sitten minkä ikäisenä tahansa, joko nuorena, tai hiukan paremmin "kypsyneenä" ;)
 
huomenta kaikki maalismammat sattuikos kukaan kuulemaan radio novalta eilen, kun oli julkistettu joku tutkimustulos raskauden aikana meikkaamisesta?????

muutama ihminen lähetti jonkun nasevan kommentinkin aiheeseen, ja vähän sitä mieltä että eipä kannata meikata... luin ton jutun nyt iltasanomien sivuilta, ja tutkittu on et jotain kivessyöpää se SAATTAIS aiheuttaa, mut että mitään ei varmuudella voida sanoa. hiusten värjäämisestä oli juttua kans.
Niin, eipä voi varmuudella sanoa mitä haitat on, mutta nähty kuitenkin terveitä lapsia syntyneet vuosikausia. Ja eikös meikkaaminen ole saanut alkunsa jo jostain egyptiläisten ajoista... en kyllä vauhkoonnu moisesta tutkimustuloksesta, suomi tuntuu olevan tällanen maa, että aina keksitään joku otsikko, mistä kohkataan kauhuissaan hetki ja sit se unohtuu... ja tossa iltiksen tekstissäkin oli, että "raskaana olevia äitejä rauhoitellaan..jne jne" miksi siis edes julkistaa tietoja joiden paikkansapitävyyttä ei tiedetä, ja sit on herkimmät odottajat hysterian partaalla...

suonenveto kolmas yö peräkkäin jo kun herään jalkasärkyyn ja sit alkaa suonta vetää... mitäs te ootte laittanu tänne palstalle et auttaa..magnesiumia se tais olla?? mut onk jottai hyvää erityisesti?? en jaks lähtee kelaamaan taaksepäi noita sivuja :D

muistin heikkeneminen siis raskausajan dementia.... voi nenä, mä oon varsin hajamielinen :D yks päivä lähdin tohkeissani asioille, ja mukaan tarvittavat jutut kiitollisina kotona.. sit jos jotain hommaa kotona teen, ajatus saattaa katketa kokonaan ja en enää millää muista mitä olinkaa tekemässä... lauantaina piti ettiä kattila perunoiden keittämistä varten... no mä käännyin vaan kaappia kohti, ja nanosekunnissa koko juttu katosi mielestä :O
Mies sai hyvät naurut, kun mä kädet leviänä ihmettelin et hetkinen, just kuorin kyl perunat, mut mitäs sitte pitikää :D :D :D kyl se sit tuli hetken päästä mieleen mut oi voi :D
ja näitä on siis usein vastaavia ;) jossain lukikin, että on ihan tavallista... että äidin ajatusmaailma alkaa kääntyä kohti synnytystä ja vauvaa, että vaistonvaraisesti kääntää kaiken ajatuksen niihin ja muut asiat saattaa unohtua :) eli en tartte mitää dementialääkettä, ainoastaan sen vauvan :D

jepulis jee uusi sateinen aamu, ja sitten laittamaan kouluun noita ihania varhaismurkkuja ;)

floweri ja pötsiläinen 23+6 mitä, onkohan noi viikot oikeesti jo noin, oon tainnu unohtaa jo senkin :D
 
Flower ja kisak nuo TAPPAJAKOIRAT kuullostaa tosiaan hurjilta. Enpä yhtään ihmettele, että mammakerholaiset kavahtaa :D

streptokokki multahan löytyi monta viikkoa sitten se. Sain antibiootit, mutta uusiutumismahdollisuus aika iso (yleensä ei kuulemma edes hoideta). Ilmeisesti mulla otetaan se testi loppuraskaudesta uudestaan ja sitten jos löytyy niin merkintää äitiyskorttiin ja tosiaan antibiootit sitten suoneen synnytyksen aikana. Ainut pelkoni oikeastaan on, että kun synnytykseni olleet aika nopeita, että joskos ne kerkee sen suoneen tiputtamaan ennen varsinaista syntymää, kun siinä taitaa joku aika olla missä vaiheessa se pitäis antaa.

meikit joo luin tuon jutun netistä. Taas yksi tutkimus lisää. Iltasanomien sivuilla oli samaisessa jutussa sanottu, että tuskin tulee odottaville meikkikieltoa mutta esim. sitä hiustenvärjäystä pitäis välttää. Siis onhan varmaan syövät lisääntynyt, mutta kukas sen sitten varmaksi tietää miksi! On niin paljon kaikkia lisäaineita ruoka-aineissa ja kemikaaleja käytetetään ihan just missä vaan, samoin ilmansaasteita on enemmän kuin ennen, niin en nyt menis vannomaan että meikit on just se aiheuttaja.

Muistinheikkeneminen oon joo kanssa dementoitunut aika hyvin nyt. Kauheita ajatuskatkoksia. Yksi aamu kyselin esikoltakin missä voimariini on, ja koko ajan se oli mun kädessä. Ja tulin suihkusta ja ihmettelin miksi hiukset on niin kökkösen tuntuset, olin unohtanut sitten pestä hoitoaineen pois :LOL: Kaikkia kyllä nauratti.

Liian vanha Oisko se toi yli 60 vuotias mamma, oiskos ollut italialainen kun sai ne kaksoset. :) Muistaakos ketään semmosta.

Kännit en kyllä ikinä vedä. Joskus tuli vedettyä sellaset kaatokännit hurjassa nuoruudessa, että seuraava päivä meni ihan sängyn pohjalla rytmihäiriöiden kanssa painien. Jäi jotenkin joku kammo tästä, osaan ottaa yhden ehkä jopa kaksi annosta ja se riittää mulle :) Mut siis en ota hirveesti paineita, jos joku muu tykkää käydä tyhjentämässä päätä välillä.

Mindi83 21+2
 
Huomenta

Tässä palstailussa on aina se vaarana että tosiaan ymmärretään väärin. Joskus kun on kirjoittanut pitkän jutun saattaa joutua jälkikäteen paikkailemaan sen takia että huomaa kuinka tekstistä saisi aivan väärän kuvan siitä mitä oli tarkoitus sanoa. Meillä monella on lapsiakin niin ainakin minä saatan kirjottaa jonkun tekstin 5osassa ja sen vuoksi saattanee olla välillä vaikeaselkoista. Tosiaan en ole kyllä halunnut kenellekkään puheillani pahaa mieltä.
Niin ja minä en missään vaiheessa käsittänyt että nuori tai vanha olisi synonyymi sanalle huono. ihmettelin mihin nämä ikäarviot perustuvat kun biologisesti nämä olisivat ihanteellisessa iässä tehdä lapsia. Ja monesti kun käytetään sanaa todella saadaan todella epämukavalta kuulostava yhtälö kuten todella lihava on mielestäni paljolti pahemman kuuloinen kuin lihava (tai mikä muu sana myös)
:D Ihminen on vain luonnostaan senlainen että vertaa itseään ja laskee siitä onko toinen nuori tai vanha, laiha / lihava, rikas/ köyhä...
Koen kyllä itsekkin että olen nuori äiti ja kyllä olen siitä onnellinenkin että nuorena olen tehnyt. Todella nuori äiti en kyllä koe enään olevani ehkä johtuu siitäkin että tiedän todella :p monta äitiä jotka ovat minuakin nuorempia ja muutamalla heistä on jo se 3 lasta. No juu se siitä taas..

ON: Varoitus sisältää valitustekstiä :attn: täällä on hirveät selkäkivut ja närästys. Iskias vaivaa ja valitus lista ei kohta enään mahtuisi tänne. Miten voi olla että ensimmäienen raskaus oli niin paljon helpompi kuin tämä toinen. No tyttöhän on tulossa ja sitä sanotaan.... Mutta että kroppa pettää nyt näin pahasti. Jotenkin alan olemaan niin täynnä tätä raskautta kun ei hetkeä voi olla helppoa. Ei ole yhtään pystynyt nauttimaan raskausajasta kun ensimmäiset 20 viikkoa oksensi ja sitten alkoi muut vaivat.. Puuh! No onneksi ei ole enään "paljoa" jäljellä..
Vauva potkii kovasti ja nyt olen alkanut tuntemaan hikankin :heart: On se jännää kun esikoisesta kesti tovi ennen kuin tunnisti mikä on sitä hikkaa mutta nyt jotenkin ensimmäisistä kerrosista alkanut yhdistämään. Voi jotenkin todella söpöä että toinen on jo niin "iso" että on hikat ja kaikki :LOL:

Nyt valmistamaan poitsulle aamupalaa ja jos sitä itselleenkin puolisen kuppia kahvia keittelisi..
Dindei + pikku 25+ 2
 
Dindei lohduttavaa kuulla, että on kohtalotovereita :) Tsemppiä sinullekkin!

Täällä räjähtää pää! Eilis illasta särkenyt päätä ihan tosissaan. Panadolilla hiukan lievenee muutamaksi tunniksi. Eipä ole tullut juurikaan nukuttua yön aikana ja illaksi pitäisi töihin mennä. Mulla ei koskaan kipua päätä näin kovaa, eikä migreeniä ole ollut. Alan soitteleen neuvolaan, josko ne ainakin verenpaineen tarkistaisivat.

Peppioliina rv 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Streptokokista joku kyseli....mulla se todettiin kakkosta odottaessa ja tosiaan synnärille mentyä laitettiin antibioottia menemään, ettei tarttuis vauvaan. Silloin sain kyllä lääkkeen myös tuloksen tultua, koska mua supisteli jo pitkälti ennen puoltaväliä ja paikat lähti pehmenemään, mutta eipä sillä nyt suurta merkitystä ollu, supistukset jatku tiuhoina aina niille viikoille asti, kun lapsi ois jo saanu syntyä....nopeaa kotitumista ei voi saada, jos streptokokki on todettu positiivisena, haluavat tarkkailla kaiken varalta kuulemma vauvaa, meillä tää ei kyllä oo mitenkään konkreettisesti näkyny, vaan jokanen on ihan normisti ollu vierellä koko ajan ja kotiin on päästy kumminkin parissa päivässä toisen ja kolmannenkin kanssa. Onhan se ristiriitasta, että tosi monella on streptokokki positiivisena, mutta harvalta se testataan......

Lapset on hoidossa hyvin satunnaisesti, joskus tulee ittelle semmosta menoa, että tulee pyydettyä isovanhemmat apuun, joskus he pyytävät esimerkiks yökylään ihan muuten vain. En oo pitäny pahana, kun homma pohjautuu täysin vapaaehtoisuuteen ja lapset tykkää, eihän ne lähtis millään kotiin, ku hakemaan mennään ;) Yökylässä lapset ei oo edes joka kuukausi, omaa parturia tai vaikka nyt näitä ultria varten tulee tietysti pyydettyä apua silloin, kun mieskään ei työn puolesta pysty pitämään.

vattihatt rv 22+1
 
mindi siis juu, kokemusta nääs sillon kun omistin bullmastiffin,et läheiset arvosteli todella... ettei sitä sitten saa koskaan edes jättää lasten kanssa keskenään... ja se paskookin niin kauhean kokoisia läjiä et mihin ne sit siivoot :D huh heijakkaa :D näin isojen rotujen rakastajana ja sellasen omistavana voi vaan nauraa tietämättömille arvosteluille ;) pienet koirat on kyllä kivoja tavallaan kans, et jos en isoa olis jostain syystä saanu ni koira se on vaiks pienikin,et joka tapauksessa koira-ihmisellä tarvii olla koira :D ja TAPPAJAKOIRIKSI on mulle naamatusten eräskin henkilö listannu bullmastiffit, rotikat, dobermannit ja irlannin susikoirat... ja kaikki ne tätä rotua edustavat joita oon rapsutellu tai muuten tutulla on, niin ovat kaikkea muuta kun pelottavia.tietty kunnioitushan koiraa kohtaan tarvii aina olla,mutta koirana ovat mitä lutuisempia :heart:
mut siis tää ei ollu mikään henkilökohtainen saarna sulle mindi, vaan ihan yleisellä tasolla tapahtunut toteamus ja kokemus :) et näin mulle on käynyt :)

ja hauska et sullekki käyny jotai dementoitumista :D :D kyllä nauratti kun tota luin :D

iltikses oli sit hei joku vanhempi nainen kun oli saanu päälle kuuskymppisenä ekan lapsensa, ja se on nyt viiden, kun hän on saanut nyt toisen lapsen :) mutta: keinohedelmöityksellä ja muilla avuilla. Et oisko toi sitten jo VANHA äiti :) mä luulen etten ite enää saman ikäsenä ramppaa vatta pystyssä äitiysneuvolassa ;)
 
Dindei: Täällä justiin sama juttu kun sulla...

Nyt soittamaan neuvolatädille että mä haluan sen ultraus ajan vaikka perjaatteessa nyt kun oon lukenu näitä juttuja niin tiedän/epäilen ettei mitään hätää ole kun taapis kuitenki liikuskelee ahkeraa, tälläkin hetkellä.. =) Mutta jotenki aina säikähtää ja haluaa varmistaa asian..

Sasuma ja taapero 25+2 :kiss:
 
Onpas taas ollut kiivasta keskustelua... ihan hengästyin lukiessani! :D

Meille on rantautunut mahatauti. Tyttö aloitti eilen alkuillasta ja poika sitten illalla. Nyt kun alkaa lapsilla olo kohenemaan, alkaa oma olo olemaan aika outo! :x
Ja mulla olisi tänään vielä ollut tosi tärkeä koulupäivä, mutta enpäs sitten päässyt sinnekään.... tää on niin tätä! |O :headwall:

Liro ja typy papu 21+2
 
miksi ylipäänsä pitää ottaa kantaa toisten ratkaisuihin?
Oli ne sitten lasten hoitoon viemistä tai vaikka koirarotua koskevia?
Eri asia tietenkin jos on kyseessä lastensuojelutapauksia tms. Mitä se kenellekään muulle edes kuuluu kuinka jotkut lasten vanhemmat viettävät vapaa-aikaansa tai joku ottaa perheelleen lemmikiksi norsun?

Itse oon saanut kuulla moitteita ratsastamisesta raskausaikana, voi plaah..
Mulle se on niinkun pyörällä ajamista, orit ja haastavammat heppaset jätin muille ratsastettavaksi heti plussan jälkeen ja rv 17 lopetin rankemmat treenit. Vieläkin voisin köpötellä rauhallisella hevosella jos mieli tekee.
En tiedä miten te muut, mutta itse ainakin puhun suoraan tuttavilleni jos asiaa on. Ei ole syytä ketään moittia selän takana heidän ratkaisuistaan tai bilettämisistään. Ja kärkkäästi arvostella.

lapset ja koirat+muut eläimet meidän perheessä kuuluu ehdottomasti samaan pakettiin :heart:. Eilenkin oltiin poikien kanssa koirapuistossa ja lapset meni koiralauman keskellä ja nauttivat olostaan. Ihmiset hämmästeli että eikö mun lapset pelkää eläimiä? Sanoin että ei, hevosiakin taluttavat silloin tällöin.
 
Heippa!

Iästä: Mä olin 6 viikkoa vaille 21 kun esikoinen synty. Oli mulle hyvä ikä ja oon ollu aina kotona viihtyvää tyyppiä ja alkoholi ja biletys ei juurikaan oo kiinnostanu. Pari kertaa baarissa kävin selvinpäin tanssimassa ja lapsi oli isänsä kans kotona, oli 1v suunnilleen tuolloin. Mä voin ainaki tunnustaa, et ei näitä yövalvomisia varmaan nelikymppisinä jaksais :D

Oma aika: mitä se sellanen on?! :D nyt asutaan 50km päässä mun sukulaisista niin ei paljoo lastenhoitoapua saa. Lasten isä tietty on muksujen kans, jos mul on ollu hammaslääkäri tai nlalekuri mut eipä muuta. Pari kertaa oon leffassa käyny, yksin tai siskon kans. Parisuhdeajaks riittäis mulle kotona olo lasten mentyä nukkumaan mut meidän isukki kaipais uloslähtöä.

Sasuma: mulla oli edellises raskaudessa yhessä vaiheessa et ei ollu sf-mitta kasvanut kuukaudessa yhtään (sama mittaaja) niin kävin sit ultrassa ja kaikki oli kunnossa, vauvan asennostakin se saattaa riippua niinkun mulla oli. Hyvä se on et kuitenki tsekataan asia jos jotain oliskin.

ON: neuvolakuulumiset viikolta 23:
painoa +504 (edelleen pari kiloa lähtöpainoon)
rr 127/65
hb 117
sf 21
sykkeet 150
pissa puhdas

Seuraava kerta on joulukuun puolessa välissä, on lääkärineuvola. Kelan paprutkin pitäs saada tiputettua Kelaan ku vaan muistais..

Lauantaina juhlittiin kuopuksen 2v synttäreitä. Vieraita kävi toistakymmentä ja oli kivaa. Mun paras ystävä tuli kans ja häntä sit supisteli, jännä oli sitä vierestä seurata. Seuraaval aamul aikaisin olikin pieni poju syntynyt :heart: mun tuleva kummipoika :) Eilen käytiin kattomassa vaatepaketin ja kukkien kanssa, aivan ihana pieni mies oli. Onneks on ite raskaana, kun ois muuten kauhee kuume pukannut. H&M:llä kävin aamusta vähän vaatetta ostamassa, itkin sit siel vauvaosastol ku pojille on niin rumia vaatteita, kaikkee raitaa ja raitaa mis on joku hölmä teksti tai jotai vauva-nalle puh juttuja. Pojille on niin huonosti kivoja vaatteita, harmi...

t. Peppi ja alien 24+5
 
pakko osallistua koira keskusteluun kun meillä on tollanen saksalainen dobberi eli siis isompi kun nää Suomi versiot (+50kg). Kovasti on täälläkin saatu läksytystä siitä ettei missään nimessä kannata jättää koiraa ja lasta keskenään :LOL: No meilläkin nukkuu niin koira kuin meidän poikakin välillä yhdessä keossa. Ei ole ikinä mitään ongelmaa minkään suhteen ollut. Jos poika syö ja koiramme tulee kerjäämään liian läheltä poika hätyyttää koiran itse pois.. Siis jos en ole näkemässä kun en siis itse anna koiran kerjätä muutenkaan. Mistään ei meidän koira ole koskaan hermostunut vaikka käydään yhdessä ruokakupilla, poikamme vie lelujaan koiramme vesikulhoon ja leikkii siellä niillä koira saattaa käydä sivusta juomassa ja antaa pojan jatkaa vesi leikkejä :LOL: Siis todella ei mitään. Sitten lisäisin että tuttavallani on lapsia ja hänellä oli pieni koira (oliskohan ollut perhoskoira? tmv.). Kokoajan tämä oli minulle nalkuttamassa tuosta meidän koirasta ja pyöritteli päätään sen suhteen. No meni jokunen kk niin tämä hänen viffensä kävi hänen tyttöönsä kiinni ja hän antoi koiran sen jälkeen pois. Ei ole sen päivän jälkeen arvostellut pieniä koiria turvallisemmaksi kuin isoja.. Ainut mikä on haitallista ollut on se että koira puolustaa poikaa ei siis mitenkään vieraisiin jotka asiallisesti käyttäytyy mutta huoltomies joka on muutenkin vähän v*mäinen mies.. Noo tämä tuli tarkastamaan pattereita ja poika oli samaisessa makuuhuoneessa päiväunilla. Mies tuli sisälle ja käveli suoraan makuuhuoneeseen niin meni silmänräpäys kun koira oli kovistelemassa tätä pois sieltä ja meinasi ettei pojan lähelle ollut mitään asiaa.. Hellyyttävää toisaalta mutta välillä raivostuttavaa ja tästähän ihmiset juurikin saa sitä vettä myllyyn puhua näistä "tappajakoirista". Toisaalta koira puolustaa minuakin kun olen raskaana. Muuten ei juurikaan.. Vähän tuollainen "tissiposki" kuin pohjimmaiselta luonteeltaan on. Ollaan naurettu mieheni kanssa että jos tulisi murtovaras koira kantaisi itse TV:t yms heidän pakettiautoon jos me ei oltaisi kotona :LOL::LOL:
 
miksi ylipäänsä pitää ottaa kantaa toisten ratkaisuihin?
Oli ne sitten lasten hoitoon viemistä tai vaikka koirarotua koskevia?
Eri asia tietenkin jos on kyseessä lastensuojelutapauksia tms. Mitä se kenellekään muulle edes kuuluu kuinka jotkut lasten vanhemmat viettävät vapaa-aikaansa tai joku ottaa perheelleen lemmikiksi norsun?
Todella hyvin sanottu. Tuli kahvit nenästä kun luin tätä juttua.. hahahaa. Todella eikö jokainen tee itse ratkaisunsa. Minulle ei ainakaan ole juurikaan merkitystä kuinka muut viettävät vapaa aikansa tai omasta mielestäni se ei tee ihmisestä yhtään parempaa / huonompaa vetääkö vapaa aikanansa perseet vai käy oopperassa. Mitäs sillä on merkitystä? Jos lapsi on hyvässä turvallisessa hoidossa jossa kaiken lisäksi viihtyy? Luulen että tässä on taas siitä kysymys että kun ihmiset kertovat omia mielipiteitään niin loppuenlopuksi se aina päätyy väittelyyn kuka tekee eniten oikein ja kaikkihan on toisiaan parempia :LOL: (En tarkoittanut kenellekkään millään loukkauksena.)
Ainakin minun isäni nauttii poikani seurasta ja päin vastoin. Kauheeta kiukuttelua aina kun pitää sieltä pois hakea joten miten voisin tuntea tästä huonoa omatuntoa että poika menee hoitoon jossa hän viihtyy ja saa rakkautta sekä huolenpitoa? Meillä kun ei juurikaan muita sukulaisia tai isovanhempia käy ollenkaan poikaa kattomassa tai jos niin ne ovatkin niin vieraita että pelottaa.
Minä en ainakaan pode omantunnontuskia siitä että vien satunnaisesti poikani Ukkilaan oli se sitten jonkun mielestä väärin tai ei.
 
Siitähän tässä justiinsa on kyse, että erilaiset ihmiset keskustelee keskenään ja esittää OMIA mielipiteitään, mutta niitä ei saa ottaa itseensä niinkään arvosteluna. Ämmiä kun laitetaan kauhee määrä samaan pinoon, niin ei voi muuta syntyä kuin kauhea soppa :LOL: Mä laitan ainakin aina ennen tänne kirjautumista aivot narikkaan , ei osu eikä uppoo sitten mikään :xmas: "minun aivoni narikassa on.. trallallallaa.. "

Isänpäivää kun vietettiin tuolla mun vanhemmilla, he olivat löytäneet vintistä mun tekemisä piirrustuksia (ala-aste aikaisia). Sielläpä oli yksi koirankin kuva, jossa alapuolella teksti: rakasta koiraasi, kohta sitä ei enää ole :LOL: (oisko joku lapsuudenkaverin koira kuollut sitten lähiaikoina ) . Pointtina varmaan, että iso tai pieni, pitäkää siitä huoli. Oon ollut näköjään jo tuolloin aika fiksu muija :saint:

Unohtu aamulla sanoa: mun rinnoista tulee maitoa!!!!! Siis mitä ihmettä... ihan ennenkuulumatonta kyllä tässä vaiheessa mun kohdalla. Aamusin nännit sojottaa, toinen oikeelle ja toinen vasemmalle. Ei varmaan kaukana se enneuneni, jossa maitoa oikeen suihkuaa rinnoista. Mites muilla?

Mindi83
 
Muisti Mikä se on. En mä muista mitään. Päiväkodissa täyttelen lappuja tytön nimellä joka on jo koulussa. Ainoat asiat mitkä muistan hyvin, liittyvät tulevaan perheenjäseneen, kaikki muu on hepreaa. Töissä kun kysyttiin mihin tunnille menen, niin hyvä että sanaa sain suustani. Osoitin vain tyhmänä suuntaa, en saanut sanottua tarkemmin koska en osannut muodostaa sanoja, saatikka tarkempaa määritelmää. Ei ole ihme jos käsken lasten pestä housut ja tarkoitan hampaita. Välillä tulee ideoita mitä tarvitaan joululahjaksi, mutta ne ideat häviää nopeasti. Kauppaan kun menen, tulee olo mitä mä täällä teen. En muista yhtään mitään mitä sieltä pitäisi ostaa. Tuntuu niiiiiiiin TYHMÄLTÄ. Minä tarvitsen myös sen vauvani, tai lomaa jo. Jolloin ei ehkä tarvitsisi muistaa niin paljoa asioita.
 
Kyllä täällä on taas ollu vilkasta keskustelua...

Sasuma: Mulla oli kuukauden aikana sf-mittaa tullu vaan vajaa sentti, nippa nappa sentti ja neuvolan täti kans vähä huolestunu, ku maha oli pieni (vaikka musta ei siltä tunnu). Parin viikon päästä meen taas kontrolliin. Ja kyllä se mitta aiempiin verrattuna oli vähä pienempi ja mä idioottina aloin sit vähä panikoimaan. Mut mitä se kannnattaa. Sydänäänet kuulu ja vauva liikkuu tosi reippaasti nyt, joten pitää toivoa, et kaikki on hyvin ja mittavirhe ollut...

Streptokokista sen verran, että kolmannen raskauden loppuvaiheilla lorahti vettä reippaasti pihalle, mua ei otettu sisään eikä synnytystä käynnistetty ja streptokkki sit lopulta synnytykseen mennessä kerrottiin mulla olleen ja olevan. Lääkettä tipan kautta meneen, ettei tarttuis vauvalle, mutta valitettavasti tyttö sen sai ja synnytyksen jälkeen oli viikon teho-osastolla korkeiden tulehdusarvojen vuoksi. Mutta selvisi hyvin. kaikille ei noin käy, joten ei kannata etukäteen olla huolissaan. Sairaalassa on hyvää henkilökuntaa, jos vauva on pöpön saanut. Mutta toivotaan parasta.

Mulla mies painaa pitkää päivää ja on tosi vähän perheen kanssa. Ja sit vielä harrastus, joka vie aikaa. Kyllä väliin suoraan sanottuna vituttaa, kun aikaa ei löydy sille, mille toivoisin. kaks vuotta oon pyytäny yhteistä viikonloppua. en pyydä enää, oon ilmoittanu, et siltä osin oon lyöny hanskat tiskiin. Ja eipä meillä muutenkaan juuri yhessä perheenäkään mitään touhuta. Mutta iltaisin laittaa pikkuisännän nukkumaan ja pukee yökkärit. Siitä en oo antanu lipsua. Parempi sekin kun ei mitään. Ja tosi huonosti pojan kanssa suostuu olemaan eli isännän varaan pojan hoitoa on turha laskea.

Seksistä sen verran, että mulla raskaudet on aina lisänny haluja. Isäntää taasen ei kiinnosta. Sai viime raskauden aikana rv 19 melkoisen trauman, kun seksin aikana alkoi järjetön verenvuoto. Näin ollen meillä ei tarvi siis odottaa eikä toivoa seksiä raskauden aikana. Jääköön mielipiteeni asiasta kirjoittamatta.

Olen tämän raskauden jälkeen ajatellut laittaa piuhat poikki eli sterilisaatio on ajatuksissa. 5 lasta mielestäni riittänee ja kun ikääkin on jo jokusen verran, niin omalla kohdallani se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Isäntä jostain syystä tuntuu vähän olevan vielä epäilyttävällä kannalla...

Tukiverkosto itselläni on olematon. Omat vanhempani asuvat yli 200 kilometrin päässä ja samoin ystäväni. Mieheni sisko on oikeastaan ainut, jonka kanssa on jotakin, mutta ei häneen kaikessa voi turvautua. eli on vaikea ottaa omaa aikaa saati miehen kanssa aikaa. Vaikka kyllähän sitä kelpaisi itselleni sekin, että pikkumies olisi yön yli yökylässä ja itse vain kotona. Olisi malko taivaallista nukkua yhtenä aamuna pidempään. Ehkä sitten joskus.

Tänään ajattelin vähän lorvia... Eilen illan otti niin kipeää alaselkään ja vähä supisteli ja maha oli kivikova ja vauveli jaksoi jyntätä vattassa siitä huolimatta. Tai no lorvia ja lorvai, ainahan sitä on tekemistä, pyykkiä ja kaikkea muuta kotihommaa... Joten taidanpa mennä imuroimaan ennen pikkuisännän päikkäreitä...

Tulipas tekstiä ihan urakalla. Josko seuraavalla kerralla vähemmän... :wave:
 

Yhteistyössä