Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Talvihuomenta:heart: Ulkona on niin satumaista kun puut notkuu lumesta ja on ihan sinistä:heart:

Paljon,paljon voimia kaikille sairaalassa kärvistelijöille!!:hug: Itsekkin muistan kun kuopuksesta makasin viikkotolkulla ennen synnytystä,oli se aika kuluttavaa mutta palkintohan on mitä parhain:heart:

jennyadelina Niinkun joku jo mainitsikin niin tosiaan siinä ei auta muu kuin kertakaikkiaan viedä lapsi uudestaan ja uudestaan sänkyyn,siihen voi mennä tunti tai kuukausi mutta tärkein on ettei missään vaiheessa luovuta,sitten olette pulassa. Me nykyään tehdään niinkin ilkeä temppu kun teljetään kuopuksen ovi kiinni:ashamed: Muuten saisi ravata oikeasti koko yön ja ei kuopus rupea itkemään tms.kun tajuaa että ovi on lukossa vaan itseasiassa rauhoittuu paljon nopeammin. Ilmeisesti tajuaa että ei ole muuta vaihtoehtoa:whistle:

Joulunalusviikko on iso osa itse jouluaattoa:heart: Tämä odotus ja järjestely on aina niin mukavaa:heart: Siivottiin viikonloppuna vähän paremmin ettei tarvitse nyt viikolla kuin vähän ylläpitää siisteyttä. Kaikki laatikot teen torstaina ja ajattelin muutenkin että teen mahdollisimman paljon valmiiksi niin voi sitten aattona vain nauttia :)

Keskiviikkona olis vielä neuvola ja sitten torstaina vielä ultra. Ei kiinnosta neuvolaan mennä pätkän vertaa kun varmasti vaaka taas heilahtaa +100kg:headwall:
Muuten olo on aika ok,kipeitä supistuksia tulee päivittäin muttei mitenkään hälyttävästi. Tänään käyn antamassa tulehdusnäytteen varmuuden varaksi.Muhun on nyt parin päivän sisällä iskenyt se kuuluisa raskausajan pesänrakennusvietti :D Joka pävä olen innoissani siivoomassa jotain kaappia tai hyllyä mikä ei kiinnostanut pätkääkään esim.viikko sitten :D Tai tiedä sitten onko joululla osuutta asiaan,ainakin saa paikat kuntoon. Nuo kuopuksen yhdistelmät pitäisi laittaa tällä viikolla myyntiin,että saa tilaa uusille. Harmittaa niin luopua noista prinsessavaunuista :( Mutta poikaani en kuitenkaan vaaleanpunaisiin vaunuihin laita ;)

Nyt vähän siivoilemaan ja sitten vois lähteä kaupoille. Hauskaa päivää kaikille!

-Naurukohtaus ja Ylläri 28+0 poksista poo-
 
Heippa!

Tsempit tosiaan kaikille sairaalassa olijoille, tai kipeistä supistuksista kärsiville! :hug:

Hauskoja epeleitä nää maalismussukat, kun monella tuntuu niin kova kiire olevan tänne ulkomaailmaan :D

Mä koitin eilen tänne kirjoittaa, mutta kävipäs näppäimistöllä joku pikku tonttu ja painoi jotain yhtä näppäintä, en kerinnyt näkemään mitä, mutta teksti katosi kuin tuosta vaan, en jaksanut sitten enää vaivautua :xmas:

Lauantaina tuli tosiaan oltua siellä ikeassa ja samalla sitten käytiin taas myllyssäkin. Mukaan vauvalle tarttui pussilakanasettejä, pyyhe, harsoliinoja ja verhot. Pesulaput oli loppu :kieh: Enemmänkin tuli ostettua tavaraa, niin että auto oli piukassa, kun takaisin päin tultiin. Kyllä huomasi kotiin tultaessa, ettei se meno enää mullakaan niin ketterää ole. Autossa olo ei kyllä yhtään tee pahaa, mutta tuo kävely ja mikä ryysis siellä oli. Oikeesti tunsin olevani iso norsu siellä hoikkien ihmisten keskellä :LOL:

Tänne oli taas kivoja masukuvia tullut! Näitä lisää! Minäkin laitan, kun kerkiän kuvaa ottamaan, musta tuntuu että oma vatsa on pienessä ajassa tullut tosi selväksi vauvamasuksi, kun ennen oli vaan sellainen pieni kumpu. Alkaa kohta jo muut ihmiset huomaamaan, kuin nää läheiset.

Ei nyt enempää tähän hätään. Ihanaa, kun joulu on jo lähellä, aika menee kuin siivillä :heart:

Mindi83 26+1 (oonkohan oikeissa viikoissa, eilen kumminkin poksuttiin! )
 
ikean peitto: Onko siellä niitä vauvanpussilakanoita erikoikoisia?
Katselin kerran ja totesin että ei käy koon puolesta tuohon ä.pakkauksen peittoon. Mä kyllä jo löysin siihen monta pussilakanaa, joten en enää tarvii, ellei alessa ole sitten jotain ihanaa.


Mä olen kokoajan kuvitellut että en mä voi tuolta pieneltä tuntea ku ehkä potkuja. Mutta illalla mun mahassa oli semmoinen korkea kohta ja kivikova. Sen pienen oli pakko olla siellä peffa pystyssä, koska se kohta mahasta oli myös pingottuneen tuntuinen. Aamulla sama tuli toiselle puolelle. Se häviää aika nopeasti kun siihen koskee.

Silvia ja viliAnna 27+6
 
mä tulen nyt tänne vain omanapailemaan neuvolajutuilla .. Eli siis käytiin neuvolassa ja tosiaan niinkuin sanoin se edellinen sf-mitta oli jokseenkin huonosti mitattu tai sitten on vaan kasvanut valtavasti (epäilen kuitenkin ensimmäistä) nyt siis sf 27cm ja vähän ylikin :heart: Eli suuri kivi vyörähti sydämmeltä kun kaikki olikin hyvin. Paino oli TASAN 70kg :x Mutta neukkis täti sanoi että hyvä hyvä.. Esikoisesta painoa tuli myös ja kuulemma joillain sitä nestettä kertyy enemmän joka on siis hyvä imetyksen kannalta. Lähtöpaino kun oli tuo 54,5kg joten jokainen laskekoon siitä painoa on tullut ja valtavasti muttei oikeestaan häiritse yhtään.. Taidan pitää johtoasemaa painon kanssa +15,5kg ?? :LOL:

huojentunut Dindei + pikku rinsessa 30+1:heart:
 
Ikean pyyhkeistä vauvoille oli täällä puhetta jossain vaiheessa... Meni jotenkin ohi multa, mutta kertoisiko joku vielä, että mikä niissä oli se "juttu"? Oli jotenkin hyviä ja paketissa useampi vai? Löytyykö lasten osastolta vai pyyheosastolta jne.

Ikean pussilakanat sopivat ainoastaan Ikean peittoihin tai ainakin eroavat ns. tavallisen vauvapeiton koosta melkoisesti. Siellä on ihania ja edullisia kankaita lastenosastolla, että ompelutaitoiset voi niistä tehdä vauvalle, kuten äitini teki :heart:

Sokerirasitus paljasti 1 h arvon olevan koholla hieman. Se oli 10,1 ja nyt on sitten mentävä diabeteshoitajan puheille. Jokin ruokavalio sieltä tulee noudatettavaksi ja ehkä pitää sokereita mittailla kotonakin. Hyvä vaan, että seuranta on niin tarkkaa! Tämä(kin) on voinut aiheuttaa tätä mun väsymystä. Nyt olen jo sinut sairauslomani kanssa ja lepäilen vuoden loppuun saakka hyvällä omalla tunnolla. Sitten pyrkimys ois mennä töihin edes joksikin aikaa.

Kaana 27+1
 
Kiitos masu kommoenteista- ja kehuista kaikille :heart: Ja mindi83 välillä tosiaan tuntuu, että alkaa jo käymään ahtaaksi tämä pikku-miehen yksiö :D

Ihania masukuvia moni muukin oli laittanut! :heart: Niitä lisää!

Kovasti tsemppiä ja voimia urholiinalle ja katsuamskulle!!! Toivottvasti kaikki menee mahdollisimman hyvin sekä teillä, että pikkuisillanne! :heart:

Täällä oikein kunnon touhu viikonloppu takana! Vietettiin siis eilen pojan 8-vuotis synttäreitä, eli leivottavaa ja siivottavaa riitti! Innostuin hieman tuolla keittiön puolella ja tarjottavaa oli loppujen lopuksi yllin kyllin; mm. kinuski-kermakakku, tuplasuklaa- ja sitruunamuffinsseja, mokkapaloja, rieskarullia, coctailpiirakoita munavoita yms. Mutta kunnialla siis selvisin kaikesta ja yllättävän hyvin jaksoin touhuta ja laittaa.

Nyt sit keskitytään joulun odotukseen :heart: Huomenna alkaa miehellä loma ja mennään tekemään vielä viime hetken jouluostoksia.

Mukavaa joulunalus viikkoa kaikille maalismammoille!!

~ miraci ja mini-mies rv 28+3 ~
 
Työterveydessä käyty ja sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun asti. Jotenki helpottava tunne. On sen verran ollu paikat hellänä että ei olis enää jaksanu kulkea edestakaisin hakemassa sairaslomaa kun ei töitä pysty kerran tekemään.
Neuvolaan ielä matka käypi tunnin päästä. Aina laittaa jotenki jännittämään nuo käynnit kun miettii että koska alkavat valittamaan tuosta paininnoususta kun tuota ylipainoa on muutenkin..

Eilen sain jonku ihme vimman päälle ja laitoin vauvalle sängyn kuntoon ja vaatteet kaappiin odottelemaan :heart: Muuten siis täällä kaikki ok. Häpyluu on vain todella kipeä välillä ja selkä vihottelee kun yrittää mennä vähän kävelemään. Supistuksia tuli eilen sitten taas pariin kertaan kun innostuin tuota vaatekomeroa siivoilemaan ja laittamaan..

Sasuma ja taapero 30+1 :kiss: (vihdoin 30 kasassa :heart: )
 
Moikka!

Siivouksen, keksien leipomisen ja neuvolan välissä pikapikaa...

Ikean pyllypyyhkeet... Siis en tie mitä ne varsinaisesti on.. Pesulappuja tms. kai mutta pyyhematskua. Kätevän kokoisia pieniä pyyhkeitä, paketissa 10 ja maksaa 3,95,-. Meillä käytössä myös keittiössä kun en voi käyttää tiskirättejä sun muita vaan koen noi paremmiksi ja "puhtaimmiksi" kun voi käyttää tarvittaessa vaikka 10 päivässä ja iskeä 90 asteeseen koneeseen. Niin ja oikeastaan ne käy mihin vaan! (Ja tulee halvemmaksi kuin käyttää kaikkeen pelkkää talouspaperia...)

Ikean pussilakanat on tosiaan vähän eri kokoisia mutta mä olen surutta pitänyt pojan peitossa vauvasta saakka. Nyt ajattelin ostaa myös sieltä peiton. Hintaa niillä on 10-15 euroa ja meillä on ainakin kuosissa vielä kaikki jotka ostin viimeksi odottaessani eli 2 vuotta on kohta käytetty :).

Neuvolaan... :wave:
 
Sairaslomalainen ilmoittautuu...

Lääkärissä käyty ja meidän tk-lääkäri kirjotti heti saikkua. Kohdunsuu on pehmennyt, mutta vielä kiinni ja mittaakin jäljellä tarpeeksi. Eli ei ihan hirveetä huolta siitä, että tää nyt just syntyis. Rauhallisesti pitää ottaa ja kuulemma joulusiivouksissa pysyä työnjohtotehtävissä :D Meikäläinen siis makoilee taas nää viimeset kuukaudet :/

Naurukohtaus: Mä ehdotin eilen jo miehelle, että käännetään tytön huoneesta oven kahva nurinpäin, ettei saa sitä itte auki. Mut ei ainakaan vielä siihen suostunut. Jatkamme entiseen malliin, niin kauan ku hermoja riittää.

Eilen tuo neidin nukkumaan meno aiheutti hallitsemattomia naurukohtauksia, kun vähän väliä kuului oven raosta: "kukkuu isi" tai kikatusta ja "hehhee" :LOL: Ei yksinkertaisesti pitäny pokka sen kanssa. No, jospa tänään vähän paremmalla menestyksellä, ainakin luulis sen olevan väsyneempi kun on tänä aamuna herätetty vähän kuuden jälkeen.

Mut nyt tää painuu takaisin sohvalle, ei tehny autossa istuminen taas hyvää...

-JennyA & pikkuinen-
 
Iltapäiviä!

Nyt on saatu ostettua kaikki lahjat, paketointi on puolessa välissä, lähdetään vanhemmilleni 23 päivä, joten minä en leivo muuta kuin jäädykkeen.
Supistuksia on ollut, vauva liikkuu aika paljon =D
Töissä olen luultavammin rv 36 asti, olen yksityinen******* ja kalenteri on aivan piukassa, toki voisi perua, mutta olen luvannut hoitaa, teen työt ehkä liiankin tunnollisesti..
Joulun aika on sitten ihanaa, varsinkin kun on kaunis talvinen maisema, jouluaattokin näyttää lupaavalta sään kannalta, vapaata itsellä on 24,25,26 ja 27 päivät, sitten vielä 31 ja 1. Miehen loma alkaa huomenna, sopivasti juuri kun tytöltä loppuu koulu:)
Nyt pitäis lähteä tytön kanssa pulkkailemaan.
Kaikille tsemppejä!

Eveliina ja Elppi 29+5
 
Moikka!!
Tuntuu jotenkin todella oudolta että joulu on todellakin jo tällä viikolla. Ei yhtään joulu fiilistä.
Siihen vaikuttaa luultavasti se että oon tosiaan ollut kotona saikulla nyt jo 2,5 viikkoa(iskias ei vieläkään paljon ole helpottanut), eikä ole päässyt kauppoihin kiertelemään ja kattelemaan sitä joulutohinaa..

Tänään kuitenkin pääsin vihdoin käymään edes Prismassa. Siellähän meni aikaa ja kaikkea ostettavaa olis tietenkin ollut. Kattelin sitä tutti/tuttipullo ym tilpehöörihyllyä ensin innoissani ja sitten ahdistuen siitä, että mistä mä tiedän et mitä kaikkea mun nyt kannattaa ostaa..?? miljoona eri vaihtoehtoa kaikesta mahdollisesta, joten en ostanut vielä mitään...:confused: aikaa kumminkin vielä on, joten kerkee varmaan hyvin vielä ens vuoden puolellakin..

Onko muita ensiodottajia jotka on joutuneet sairaslomalle loppuajaksi?? Miten te saatte aikanne kulumaan ja miten ootte päässyt yli siitä ahdistuksesta että ette enää pääse töihin?? vai onko minussa joku vika etten vielä osaa nauttia tästä rauhallisuudesta ja kotona olemisesta...: /

Tänään oli neuvola, kaikki hyvin.. Paino oli laskenut 1,5 kg ja myös hb laskenut 120.. sokerien mittailu on nähtävästi vaikuttanut ruokavalioon, tai sitten se että on ollut kotona niin voi syödä hieman säännöllisemmin.. Sf-mitta oli sama kun kolme viikkoa sitten, eli 27cm.. Ei kuitenkaan tarvi olla huolissaan kun viime ultra käynnillä pari viikkoa sitten 27+0 viikolla vastas kokoa 27+5.. seuraavalla neuvola käynnillä katsotaan miten on edennyt..

Iloista joulutohinaa kaikille!! Nyt taidan mennä lepäämään "rankan" kauppareissun jälkeen..:)
 
Pakko kommentoida: Dindei, olet mun ensimmäinen kohtalotoveri :heart: :D Ajattelin ettei kenellekään muulle ole tullut yhtä paljon painoa kuin mulle... Mun lähtöpaino oli kans 54kg ja edellisessä neuvolassa rv 27+3 (27+0) painoa oli 70,1kg, eli mulle on tullut kans +16kg! Sf-mitta oli 28cm, eli vähän yli yläkäyrän. Katsotaan jatkuuko masun kasvu yhtä vilkkaana, jossain vaiheessa varmaan aletaan seurailemaan vauvan kokoa... Sormet ristissä ettei kasvaisi kuitenkaan liian isoksi.

Listapäivitystä pyytäisin myös: mulle voisi lisätä tyttölupauksen :)

Heipa ja vauva 28+6 (la:n mukaan 28+3)
 
Viimeksi muokattu:
Hello ladies!

Tsemppiä ja lisää vauvagrammoja pikkuisille joka joko haluavat liian aikaisin tutustua tähän maailmaan tai ovat jo tuon tahtonsa toteuttaneet! Voimia myös äideille ja muille läheisille!:hug:

Täällä on niin ahkeraa väkee että meinaa jo kahessa päivässä jäädä kyydistä. Tunnin verran lueskelin viestejä enkä muista lainkaa mitä piti kommentoida...:headwall:

Ikean pesulaput on munkin mielestä loistavia. Mulla on niitä ja hotellien pesulappuja rätteinä niin keittiössä, autossa kun nassua varten vessassa. Toistaseks oon jakanu ne niiden ripustuslenkkien värien mukaan eri paikoissa käytettäviks, vaavin myötä pitäs keksiä peppu- ja nassuversioille omat värit tai tyytyä sekakäyttöön ja pestä ne oikeesti siinä 90 asteessa...

Oon miettiny missä vaihtaa vaipat ja säilyttää (kesto)vaipat, vaatteet ja muut. Meillä on kaks kerrosta, nukutaan ylhäällä ja oleskellaan alhaalla. Hoitopöytä ei meille mahdu ja alakerrassa hoitopaikka oiskin pesukoneen päällä, ylhäällä ehkä meiän sängyllä (voipi olla ettei yöllä onnistu). Miten te ootte järjestelly hoitoalustat ja muut vastaavat?


(.) tai oikeestaan jo ( . ) :) Sokeriseurannassa ollaan, rasituksessa 2 ekaa arvoo oli koholla ja nyt ainaki viikon sokerien mittausta kotona. Saikku supistelujen vuoks jatkuu toistaseks kuukauden ja sitten äippäloman alkuun asti... Asukki on ollu pari päivää rauhallisempi, on ollu tyytyväinen kaikkeen hössötykseen. Nyt kun se taas viihtyy pt:ssä istuvillaan, on supistelut vähentyny. Vauhti on edelleen hidas mutta nyt saa sentään jotain tehtyä. Oonkin viettäny nyt aikaa porukoilla. Jouluvalmistelut eli siivoukset laatikot (imell.peruna, maksa, porkkana ja lanttu) ja leivonnaiset on valmiina! Maksalaatikoita tuli 10 1,5litran vuokallista :whistle:, taidettiin vähän innostua. Mä laskin että voin huoletta syödä yhden laatikon kunhan syön sen vähintään kolmen päivän aikana. NAM! :p

Masu, mä oon järkänny itelleni joka päivälle jotain mitä odottaa. Yleensä se on soitto tai käynti kaverilla, uus lehti, kirpparikäynti tai ees hyvä leffa. Jo se kun käy ihmiseten ilmoilla vaikka vaan istuskelemassa auttaa. Mä aloin myös vuosien tauon jälkeen kutoo, mulla on jo pienelle nuttu, myssy ja haalari valmiina pienelle kevättä varten. Ensimmäiset 10 päivää oli pahimmat, nyt ei pään hajoominen tunnu enää yhtä pahasti... Kai mä repeen rähjään sitten kerralla! :LOL:
Nyt syömään ja lävistään sormia...
Pilleriina ja Bibi 27+3
 
Viimeksi muokattu:
silvia logo vauvan peppuhan se siellä :heart: mulla lapset päässeet tuntemaan tuon söpöyden kans, ja molemmat on ihan intona :) tosiaan kun laittaa siihen käden päälle niin siitä se lähtee laskemaan :)

dindei jos sä sit oot keulilla painosi kans ni varmana oon hyvä kakkonen.... en oo kovin montaa grammaa sun perässä :D kauhistus ;) mut kiloja kuuluukin tulla, parempi kun ei niistä niin tarkkaan oo tietoinen ....heheh

nukuttamisongelmat 2v... omaan sänkyyn ööööhhh, laittoiko joku oikeesti et jättää pienen sinne omaan sänkyyna ja OVI KIINNI?????!!!
huh, tuota, no... jokainen sen parhaan tapansa löytää, mut ite en ole kumpaakaan jättäny, aika karua..

mun lasten kans toiminu ihan simppelisti joku kirjan lukeminen ja sit halit ja pusut ja sit hyvää yötä. Ei pulloja, ei nokkamukeja, ei pitkiä lepertelyjä. pois ne sieltä saattaa tullakin ja tulikin mut kun ite vaan pitää päänsä ni sinne ne oppii jäämään.
Kun menee laittamaan takas sänkyyn niin meillä tehokkain oli se et ei sanottu sanaakaan, vaan välittömästi kun askeleet kuului, niin HETI viemään muksu petiin. peitto päälle ja ite takas sohvalle :) lapsi oppi, nopeesti, ettei se saanut huomiota ja seurustelua sängystä nousemalla. eikä se sitä kovin kauaa jaksanu vaan nukahti omaan väsymykseensä :) Tuttia en kans lähtis tohon samaan syssyyn vierottamaan. yks uus asia lapselle kerrallaan on liene parempi ...
Kokeilla kannattaa myös satukasetteja, tai jotain rauhallista musiikkia laittaa huoneeseen, niin hiljaiselle et juuri ja juuri lapsi voi sen kuulla. sen on siten oltava IHAN hiljaa ja paikallaan kuullakseen sitä, ja sit ihan vahingossa nukahtaakin.Tää on ollu meillä ehkä se kaikista toimivin ja rauhoittavin systeemi :)

minä ite aaaaahh, mikä nautinto!!!! tuli tuossa värjättyä hiukset, heitin muutaman raidankin kehiin, ja nyt on taas ihmisellä hyvä olla,mulla olikin jo parin sentin tyvikasvu :D kauheeta....

kummasti se vaan peilin olemusta piristää :) muuten olotila on hiukan kankeempi kun tähän asti, maha alkaa selkeesti olla iso :) vauva työntää ilmeisesti keuhkoja jonnekkin, on aika raskas hengittää, puuskutan kuin höyryveturi jo ihan pienestä....
ylävatsa on molemmilta sivuilta kipeä, ihan kuin joku kivi ois molemmin puolin, joten kyljelläänkin on hankala nukkua.. mut muutoin ihan okolo... liitoskivut pahimmillaan hääräämisien jälkeen, kun asettuu löhöilemään. issias samoin alkaa vihoitella vasta sitten kun lösähdän sohvalle...mikähän siinä on...

nyt tarttis siivot kyökki ja sit lähtee ruokakaupan uumeniin :)
 
Täälläkin oli tänään neuvola :) Turhaan stressasin painosta, nousua oli 250g/vko mikä on kuulemma neuvolatädin mukaan ihanteellinen näillä viikoilla. Sf-mitta oli kans kasvanut, turhaan siitäkin huolin, oli nyt 26cm. En tiedä onko se normaali!? Kohta googlettelen että mitä se näillä viikoilla ruukaa olla. Raskausdiabetesta mulla ei ole. Paastoarvo oli ollut 4,3, tunnin arvo 6, ja kahden tunnin arvo 4 eli ei lähelläkään niitä maksimiarvoja. Mutta hb oli laskenut eikä se ikinä ole mulla ollut näin alhainen, 123. Neuvolatädin mielestä ok, mutta kun tosiaan ennen raskautta ollut 159 ja pari kk sitten 141. Mähän täällä joku päivä selitinkin että on mullakin ollut uupumusta vaikka hb hyvä, mut perunkin puheeni.. hb ei ole hyvä. Tai siis on se silleen vielä rajoissa mut itestä tuntuu vaan niin alhaiselta. Vauvan sydämen syke oli 144 ja perätilassa on edelleen.

Keskiviikkona mulla on lääkäri supistusten vuoksi. Mukava neuvolatäti kun "varoitti", että gynekologina on vanhahko mies joka ei juuri mitään puhu, että ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Mutta hyvin osaava on kuulemma.

JennyAdelina: No hyvä ettei ollut kohdunsuu avautunut ja ettet sairaalaan joutunut, vaikkei tuokaan kivaa ole tietenkään.. Mut silti mukavia saikkupäiviä :)

pahkuratäti: Joo pitäis kyllä ihan oikeesti nähdä! Mulla ei enää täällä seudulla asu liikaa kavereita ja monesti olen ajatellut että olispa nyt joku jolle menis vaikka kahville/kutsuis käymään.. Mukava olis meidän sittenkin pitää yhteyttä kun beibit on maailmassa :D

Mäkin haluaisin Ikeaan ja varmaan talven/kevään aikana tulee mentyäkin. Haaparannassa taitaa olla lähin Ikea. Nuo pesulaput kuulostaa kiinnostavilta.

Mäpäs alan vähän siivoilemaan, isä ja sen vaimo tulee täällä huomenna eka kertaa käymään. Ja huomenna on siis mun valmistujaiset, kiva! :) Lainasin äidiltä housuja kun musta alkoi tuntumaan että tuo mekko/tunika on liian lyhyt, ja joutui laittaan sellaisen kuminauhasysteemin niihin kun ei mennyt nappi kiinni :D

Ja yllätys tänään oli se, että papalta joka asuu Etelä-Suomessa, tuli kortti ja rahaa jonkin verran. En mä siltä ole saanut mitään sen jälkeen kun täytin 15 eikä olla oltu yhteyksissä. Ovat siis mummun kanssa eronneet -83 eli ennen mun syntymää. Soitin sille ja kiittelin ja se toivotteli hyvää jatkoa elämään. Vauvasta ei puhuttu vaikka tiedän että se joidenkin sukulaisten kautta tietää että odotan. Mutta kiva juttu että muisti mua :)

LD + Pikkunen 27+0
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Olen taas käynyt lukemassa ihan ahkerasti teidän juttuja, mutta kirjottelut on jääneet. Hengessä mukana siis kuitenkin!

Harmi että monella on supisteluvaivaa. Tosi kurjaa olla vaan paikallaan, vaikka tietääkin sen olevan vauvan parhaaksi. Jaksamista teille niin kotona kuin sairaalassa!

Sokerirasitus on ollut ajankohtainen monella. Mun pitäisi mennä joulun jälkeisellä viikolla uudestaan. Olin jo rv 17, ja silloin arot oli ok. Mutta viime raskaudessa kun se keskimmäinen arvo oli poikkeava, nyt pitää mennä vielä toisen kerran testiin. Eihän siinä niin mitään, jos ruokavaliohoito riittää tarpeen vaatiessa.

Painonnousua: mulle tullut tähän mennessä noin 7 kg, mutta lähtötilanteessa painoindeksi olikin 25, joten ei ole tarpeen kovin paljon tullakaan. Ei se varmaan niin paha ole, jos noilla pienemmillä lähtölukemilla ja painoindekseillä tulee reilusti kiloja.

Lääkärineuvolassa tuli käytyä viime viikolla. Kaikki oli kunnossa, kohdunsuulla ei muutoksia. Ja hb lähtenyt nousuun, se oli välillä 120, mutta nyt 128. Mulle se alkaakin olla jo normaalitasoa, kun alkuraskaudessa oli 131.

Nukuttamisesta lasten sänkyyn: meillä poika tykkäsi siirtyä pinnasängystä laidalliseen malliin. Hän nukkuu kyllä unipussissa, eikä mm. sen takia jätetä yksin huoneeseen nukahtamaan, vaan jompi kumpi meistä odottaa siellä makkarissa, että poika nukahtaa. Ei se onneksi nykyään kauaa kestäkään. Lauletaan vähän tuutulaulua, sanotaan hyvät yöt ja sitten jäädään hiljaa odottamaan, että uni tulee. Eikä jutella enää yhtään sen hyvän yön jälkeen. Meillä on makkarit yläkerrassa ja muuten oleillaan alakerrassa, joten senkin takia olis vaikea jättää ihan yksin nukahtamaan unipussissa.

Littledeath: onnittelut valmistumisesta! Tosi hieno juttu, että sait koulun hoidettua loppuun tässä raskausaikana. :)

Joulu alkaa olla ovella :xmas: Meillä on ihan hyvässä vaiheessa valmistelut. Kinkku on pakastimessa ja osa laatikoistakin. Mun osalta joululahjat hankittu. Ja sunnuntaina haettiin kuusikin odottelemaan aattoa. Koristeet laitetaan sitten vasta aattona varmaan.

Hyvää joulunaikaa kaikille!

Novelle 28+0
 
Sairaalassa oleville paljon tsemppiä!

Ld onnea valmistumisesta (en muista onnittelinko jo aiemminkin. :D )! Hienoa, että sinun pappa sinua muisti. :)

Neuvolalääkäri oli mulla tänään.
Jouduin sairaslomalla keskiviikkoon asti. Mulla ois ollu kaksi yövuoroa, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että en niitä mene tekemään koska mulla on niitä rytmihäiriöitä. En hirmu mielelläni saikulle jääny (Meinas ensin kirjottaa viikon, mutta en suostunu sitä vastaan ottamaan koska aamu/iltavuoroja pystyn vielä ihan ok tekemään. ), mutta nytpä sit saan olla kotona tapanin päivään asti. :)

Kohdunkaulan tilanne oli hyvä. Painoarviota en vauvasta saanut, koska lääkäri oli hyvin kokematon. Oli oikean lääkärin sijaisena ja ei ollut kuulemma oikein vielä tuolta alalta kokemusta. Mukava lääkäri kyllä oli tämäkin, vaikka hiukan harmitti kun ei ollut se "vanha, hyvä, kokenut lääkäri" paikalla.

Painoa on tullut 550g viikossa, kaikenkaikkiaan on painoa tullut n. 17 kg, että huippulukemia täälläkin vedellään! :ashamed: :D

Sf oli 29cm, yläkäyrillä meni edelleen.
Hemppa oli 113, yllättävän hyvä kun luulin että se on ihan tosi alhaalla. Väsyttää vaan niin kovasti.
Vauvan syke 140-150
Verenpaineet 129/68
kaikki muutkin ok. Ensivuoden alussa sitten uudestaan.

Ai niin paitsi, että mainitsin lääkärille jalkojen kutinasta. Hän määräsi mut labrakokeisiin huome aamuks. Siellä siis katotaan asat ja alat, ettei vaan olisi raskaushepatoosia.

Onko kellään muulla ollut vielä raskaushepatoosi epäilyä?

Huomenna ois sit alettava tekemään laatikoita ja tänä iltana ajattelin paketoida lahjoja. Kiire tulee niinkuin aina, mutta nyt on vähän enempi aikaa hommia tehdä saikun takia.

Tiitulipiituli ja töppönen poks 29+0 :heart:
 
Heippa!

Täällä on supistellut eilisestä asti välillä oikeen kipeestikkin. Eilen kun pesin kylppariä ja saunaan, ni ties kyllä tehneensä sen jälkeen. Alaselkää poltteli ja supisteli.
Tänään ollu koko päivän liikenteessä ja kierrelly kauppoja. Supistuksia tuli vähän väliä ja loppua kohden jo ihan kivuliaita. En tiiä pitäiskö huolestua?! :O

Täs on tulossa muutama tosi rankka päivä. Pitkiä päiviä töissä ja sit viel joulu siivoukset päälle, ni huh huh. Mies kyllä sano että hän voi siivoilla, mut oon jotenki niin hullu et sillon ku ite oon siivonnu ni tiedän et se on tehty kunnolla. Täytyy nyt kyl kattoa, et jos nää supistelut jatkuu, ni apu on otettava vastaan.

Viime pe olin neuvolassa ja kyllä sitä painoa tännekki on kertyny jo se lähelle 15 kg. :ashamed:
Kaikki oli hyvin, ainoo et hb oli laskenu kuukaudessa 130:stä 110:neen. : /
Ja kyl sen kieltämättä huomaa.

Tsemppiä kaikille sairaalassa oleville ja muillekkin sitä tarvitseville :heart:

Vihdoin rv 30 saavutettu!! :heart: :heart:

Nunnika jaPrinsessa Rv 30
 
heippis..

Painosta viellä... Minäkin olen henk.koht sitä mieltä että kyllä sitä painoa saakin tulla. Joillekkin tulee vaan vähemmän joillekkin enemmän vaikka ruokavalio olisikin "järkevä". Moni joille sitä tulee vähemmän jaksaa liputtaa sen puolesta että "ei kuuluisi tullakkaan" kuin se 10-13kg koko raskausaikana mutta totuus on se vaikka sitä mitä suuhunsa laittaisi ei se kulje käsikädessä painonkanssa. Siis raskausaikana. Itsekkin oksensin ensimmäiset 20vk ja alkuun ruoka maistui huonosti silti painoa tulee ja tulee.. Enkä mitenkään "tietoisasti" syö kahden edestä mutta oma kroppani on vaan näemmä sitä mieltä että se on se +20kg per lapsi :LOL: Eikä siis häiritse kyllä yhtään. En meinaan onnistunut imettämisessä esikoisen kohdalla mutta ns"raskauskilot" poistuivat minulta kokonaan ennen kuin poika täytti 6kk. Nesteitä siis varmaankin olivat suurinosa.. Ja no juu kyllähän tässä joulun alla itselleen antaa luvan vähän herkutellakkin en minä sitä painoa niin vakavasti osaa ottaa tärkein on että lapsi kasvaa hyvin vaikka oma kehokin siinä mukana.

Ikean pyyhekistä ostettiin ikeasta simmosia valkoisia pyyheliinoja 20cnt/kpl kun odotin ensimmäistä nykysin taitavat olla himpun verran kalliimpia mutta itse tykännyt niistä enemmän kuin tavallisista pukluliinoista siis siihen tarkoitukseen..
Myös muuhun tarkoitukseen sopivat passelisti ja minäkin laitan aina koneen niitä pullolleen ja 90` lämpöä ja kyllä luulisi olevan hygienisiakin.

Nyt saunan lauteille pojan kanssa...
 
Heippa pitkästä aikaa taas!
Huomena onkin neuvolalääkäri ja näkee samalla oman tilanteen paremmin.
Tän päivän olin saikulla.Viime viikko oli töissä kiireinen,olin myös viikonlopun töissä ja supistelua oli pitkin viikkoa..itsellä oli semmonen olo että ei töihin kannata mennä.liika on välillä liikaa...tää viikko olisi vielä töitä,sitten joululoma :)

Kipeitä suppareita on jonkin verran ollut,enimmäkseen harjotus suppareita.

Tänään on ollut kaikkea muuta mielessä.Ystäväni jolla oli raskaus mennyt pari päivää yli laittoi viestiä että vauva oli kuollut.Oli mennyt polille,eikä lääkäri löytänyt enää sydänääniä.Aamulla odotti osastolla että saisi synnytyksen käynnistäviä tabletteja.
Kyseessä ensimmäinen ja kovasti toivottu pikku prinsessa :(



mamskeli ja kaveri 28+1
 
mamskeli: Eikä.. ihan hirveää. En osaa edes kuvitella miten raskaat ajat ystävälläs ja hänen perheellään on :( Tuollainen tuntuu itestä pahimmalta mitä vois tapahtua!
Täällä kanssa erääseen perheeseen syntyi vauva keskosena, la olisi ollut joskus huhtikuun alussa. Vauva eli viikon ja kuoli sitten :(
 
LD mulla oli kaks viikkoo sitte sf-mittä 24 ja ihan yläkäyrällä menee. neuvolakortis on sellanen kaavio,mistä näkee,mikä on ns "normaali" mitta.

jouluvalmistelut lahjat ostettu ja paketoitu,kinkku sulamas ja lanttulaatikko ja piirakat pakastimes. kuusiki on jo koristeltu eli nyt vaa ootellaan sit aattoo :popcorn: mies hoitaa suurimman osan siivouksesta. oon viel kovas flunssas,ei oikein taho jaksaa tehä mitää.

( . ) huomenna neuvolalääkäri... ei kohdunsuun tilannetta ollakkaa katottu sit viikon 7+5 jälkeen :O
mut ei kyl oo ollu mitää vaivojakaan...
masus taas zumba menos :LOL: mies innossaan,ku se tuntee juniorin kaikki liikkeet :heart:
nii ja huomenna pitäs hakee pinnis. ostin kaverilta lähes uuden kolmellakympillä :D

pää täynnä räkää,ei enää muista mitä piti kommentoida : /

tombatar ja juniori 27+0 POKSPOKS
 
masu: Kun mä esikoisen aikana jouduin saikulla heinäkuusta lokakuuhun, ei auttanu ku vaan keksiä sitä tekemistä. Puikot ja virkkuukoukku oli kovassa käytössä, samoin läppäri ja tallentava boksi :) Mä kun en saanut tehdä mitään, kiellettiin mm ruuanlaitto ja postilaatikolla käynti (matkaa 150m). Sitten sitä tulikin etsittyä netistä kaikkea mahdollista ja tutkittua mitä ihmeellisempiä juttuja.

-JennyA-
 
tombatar: Okei :D Hyvinpä mä olen neuvolakorttia sitten katellu :LOL:

Kauhea kun alkoi supistelemaan kun imuroin ja pesin lattiat ym. siivousta. :O Ajattelin että kai sitä kärsii kun eilen ja tänään ei muuten ole juurikaan supistellut, ja paikat jo pölyttynyt kun ei ole kärsinyt siivota. Ja hitto vie kun olis pitänyt kaupassa käydä mut en mä viitti enää lähteä kun selkää jomottaa ja maha kovana kun tästä johonkin liikkuu.. kai tuota huomennakin kerkeää. :)
 

Yhteistyössä