Kaikille
kiukkuisille tsemppiä ja kyllä se taitaa vähän niin olla, että useimmille miehille pitää antaa toimintaohjeet tai tuoda selkeästi avuntarve esille, ei ne ehkä itse huomaa... :stick: niitäkin sitten on, jotka ei siltikään tajua argh!!! Mutta en yleistä, miehiäkin on niin monenlaisia. Itse pyydän reilusti jos apua haluan ja kun pysyn asiallisena niin apua ja ymmärrystä myös saan. Joinain päivinä saattaa lipsahtaa väärällä äänensävyllä
Maksalaatikkoa voi varmasti syödä, kun se on "vältä" listalla, mutta mikä määrä on sopiva niin ehkä se kannattais kysyä neuvolasta. Maksamakkaraa viikossa 200 g on ok, mutta tiedä sitten miten se A vitamiinipitoisuus eroaa leverlådan kohdalla...
LD jos saat selville niin kerro mullekkin paljonko voi syödä
Söisin kyllä hyvällä omalla tunnolla kaiken makuisia
Rennie tabletteja, koska ei niitä varmasti niin paljon voi syödä, että haittaa olisi. Ja eihän ne niitä apteekista raskaana oleville tuosta vaan suosittelisi jos olisi todella vaaraksi.
lisäys lääkäri sanoi muuten, ettei Rennie ole kovin tehokas, että jotain cavisconia mieluummin tms.
Sokerirasitus torstaina edessä ja se yö juomatta pelottaa... Meneepähän aika liukkaasti se litku sitten alas kun on hirvee jano =)
Vakuutuksen juuri maksoin, se ennen syntymää oleva otettiin. Jännällä tavalla ärsytti maksaa kallis lasku, koska toivoo, ettei sitä koskaan tarvitsisi!
Anmaria tervetuloa! Samana päivänä la ku mulla ja poika on meillekin tulossa :heart:
sasha80 Puhut asiaa! Vaatikaa ihmeessä
streptokokkitesti! Enhän itsekään olisi tiennyt lainkaan, että mulla se on jos ei outojen alavatsatuntemusten vuoksi sitä olisi varalta testattu. Ja älkää ottako/vaatiko (tuskin edes ehdotetaan) turhaan antibioottikuuria tässä vaiheessa, koska uusii tod.näk. ja hoidetaan synnytyksen yhteydessä tipalla antibiootti.
Kike79 väsymyksestä olen nyt elävä (tai puolikuollut heh...) esimerkki siitä, että hb ei suoraan kerro onko olo mikä. Mulla oli torstaina hb 138 ja väsymystä tai oikeastaan juuri sitä jyrän alle jääneen oloa on ollut reilun viikon. Aiemminkin olen yöllä heräillyt kovaan janoon ja vessaan useita kertoja, mutta nukahtaminen ei ole ollut vaikeaa. Viime viikko meni aika sumussa, nukuin tosi huonosti sekä aivan liian vähän ja torstaina nlassa siitä puhuttiin. Tänään menin antaan verinäytettä aamulla ja terkka kysyi olenko väsynyt... ei vissiin jäänyt epäselväksi. Hän ohjasi mut vielä lääkärin luo ja lekuri kyseli onko stressiä, huolia, murheita tai mitään vaivoja. Sanoin, että yöllä on närästystä eikä uni vain tule tai riitä pitkäksi aikaa putkeen, että ei ole muuta vaivaa eikä stressaa mikään paitsi se pikku hiljaa, etten saa nukutuksi. On kuulemma todella yleistä jo tässä vaiheessa raskautta, ei siis vain loppuajan vaiva,
johtuu fysiologisista syistä ja estrogeenihormoonista lähinnä. Ohjeena on nyt nukkua mahdollisimman paljon ja mihin vuorokauden aikaan tahansa. Ja mistään ei saa kantaa huolta ei edes siitä tuleeko se uni vai ei. Rauhallisesti oleskella ja tehdä vain se minkä jaksaa. Sanoinkin sille, että jos ois iisimpi työ ja sellainen missä kukaan ei näkis mua niin ei ois pikkuväsy niin väliksi. Lekuri sanoi, ettei raskaana väsymys/unettomuus saa kestää kovin pitkään.
Lekuri kyseli sitten onko mulla joululomaa ja ei ole niin hän päätti sitten kirjoittaa jouluun saakka sairauslomaa! Olin aivan äimänä ja sitten se katseli kalenteria ja totesi, että ei sittenkin hän laittaa sen VUODEN LOPPUUN SAAKKA ettei mun ole välipäivinä vaikea saada aikaa varatuksi, koska he eivät ole täysillä töissä silloin. Sopersin vaan, että joo no mullahan on ens maanantaina se neuvolalääkärin tarkastus, että jos siellä sitten katsotaan oloa uudestaan. Lähdin se kolmen viikon saikkulappu kourassa sieltä ja mulla oli itku tulla ku mietin, että onko tilanne nyt jotenkin vakava. Tajusin sitten, ettei ole ja kun itse tiedän, ettei mulla ole mitään suurempaa hätää. Jotenkin vaan tuo 3 viikkoa tuntui tosi paljolta. Siis että todellako tämä vaatii edes kahta viikkoa?! Tuli sellainen olo, että enhän mää nyt
niin väsynyt ole! Vai olenko?! En oo ihan vielä sinut asian kanssa, mutta en sitä aio murehtia. Jos maanantaina on normaali olo niin pyydän saikun päättämistä ja menen töihin. Jos ei niin sitten on vaan hyvällä omalla tunnolla oltava pois töistä.
Hui kuinka pitkä kirjoitus tuli... käsittämätöntä, että tulin 2 kertaa vielä lisäämään jotain, ei vaan muista kaikkea kerralla :wave:
Kaana 26+1