Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Voi :headwall: lakritsi Rennie sisältää aspartaamia eli olisi ok makeutusaine (niin tai näin, onko mitkään lisäaineet ok, ollaanpa me raskaana tai ei..) ja Spearmint sakkariinia ja siksi sitä ei ole kai ekana myyty?! Veikkaan, että kuitenkin niin pieniä määriä, että ois ihan ok syödä. Nyt olen kuitenkin asennoitunut niin, että pikaisesti pureskelen tuon järkyn tabletin enkä jää sitä maistelemaan. Jos tarttee toinen paketillinen ostaa niin sitten tuota lakritsia! Tuskin ne tosiaan apteekissa jättäisi sanomatta jos jokin maku olisi ehdoton ei! Sitäpaitsi tuoteselosteessa lukee, että käy raskauden ja imetyksen aikana eikä makuja ole eritelty.
 
LD Kannattaa tavata mies julkisella paikalle. Ei ehkä kysy vauvasta, hänelle ehkä vieraampi asia, ei ehkä niin sopeutunut asia ja tuntematon käsite kuin sinulle. Jos mahdollista niin kannattaa näyttää vaikka ultrakuvaa/kuvia, antaa miehen sulatella asiaa omassa rauhass, jos on edes kiinnostunut. Mutta yhteydessä kannattaa olla, vaikka mies ei mitään reagoisi.
 
Moikka!

LD: Kiva että isä otti yhteyttä! Ehkä tapaatte ja teet hänelle selväksi ettet halua hänestä "itsellesi" mitään mutta lapselle kyllä =).

Liro: Onnittelut uudesta autosta! Sitä täälläkin odotellaan...

Turvavyönalenninta ei ole koskaan ollut. Käytän normisti tosin pidän sen alemman osan kädellä matalammalla... Vahinkotilanteessa ei vaikuta varmaan mitenkään mutta istuessa normisti ei purista. Hankala muutenkin istua jo autossa pidempiä matkoja.

Hankinnat ja rahanmeno... Onneksi on paljon asioita säästössäkin! Mä olen aika tarkka mitä käytän eli oikeastaan on aika sentilleen tiedossa mitä olen käyttänyt. No nää tulee varmaan sadanteen kertaan mut listaanpa kuitenkin...
Esikon jäljiltä on kaapissa: kaikki harsot, ruokalaput, muovilusikat, 7 pulloa (Nuk), tuttiketjuja, lämpöpussi x 2 (vauvamalli + jääkarhun vielä käytössä oleva), matkakoppa, sitteri, rintareppu, patapum, kaikki kengät, kaikki vaatteet koosta 74 lähtien, tarvittava määrä petivaatteita ja kosteussuojia (Ikeassa on hyviä ja edullisia!), mobile, vauvalelut, konttauskypärä (oli muuten tarpeen kun meillä oltiin jo ylhäällä 6kk ikäisenä), myssyjä, tumppuja, sukkia ja jotain vaatettakin löytyy. Sitten matkarattaat sekä vaunut tietty.
Ostettu: Citykoppa, turvakaukalo, seisomalauta ja adapterit, tuplarattaat, rintapumppu + lisäosa, tuttipulloja x 10, vaatteita, haalari+ parit myssy/tumppu-yhdistelmät, hoitolaukku, soittorasianalle ja sit niitä vaippoja jne. Vielä ostetaan vaatteita ja kaverilta puuhamatto sekä haetaan niitä Ikean pyyhkeitä kunhan pääsen sinne saakka. Niin ja peitto pitää kanssa ostaa sekä korvakuumemittari. Mutta se saadan vissiin joululahjaksi. Rahaa on mennyt noin 1400 euroa. Huomattavasti vähemmän tosin kuin esikkoa odottaessa. Nyt ollaan kuitenkin otettu kaverilta vanha pinnis ekaksi 4 kk käyttöön ennen oikean sängyn ostamista eikä osteta hoitopöytää ja olen onnistunut olemaan hamstraamatta vaatteita tuhottomia määriä. Esikon kanssa karkasi mopo käsistä ja meillä oli ihan liikaa vaatteita!
Turhimmat hankinnat ikinä meillä oli: pullonlämmitin joka saatiin lahjaksi, pullotermos jota ei ikinä käytetty ja kaarellinen puuhamatto koska sen käyttöikä jäi hetkeen. No se hoitopöytä ja pinnasänky oli myös tavallaan turhia kun olivat käytössä vain hetken. Parhaat "turhakkeet" oli varmaan matkakoppa ja sitteri koska siinä meillä viihdyttiin ja nukuttiinkin myös... Kuten joku muukin aiemmin kirjoitti et mitä enemmän vauhtia sille sitterille antoi sitä paremmin uni maistui :LOL::LOL:

Josko lähtis koirien kanssa ulos ja tarkastais samalla aamuriehunnalla revenneen tassunkynnen tilanteen.
 
heippa kaikille lenssu alkaa pikkuhiljaa helpottamaan itsellä ja nyt viimeyö valvottu pojan röhiessä :headwall: Meillä ei kyllä useaa tervettä päivää ole kuukauden sisään vietetty.. Noh toivotaan että koko konkkaronkka olis terve sitten jouluksi..

Rahan menosta en ole tarkkaa laskenut mitä on mennyt mutta sisarus yhdistelmiin meni sellanen 540€
Vaatteita olen ostanut muutamia v.punaisia ja tyttöjen juttuja (~50€) mutta esikon vaatteet suurimmaksi osaksi menevät kyllä rinsessallekkin. Ihan poikamaisimmat pistin eteenpäin mutta vaatetta jäi silti kasapäin.
No rattaatkin tuli ostettua pojalle joten nyt sitten myydään poitsulle ostetut yhdistelmät poies niin saa pikkasen talouteen rahallista täydennystä noitten menojen jatkeeksi..
Huomaa kyllä että paljon vähempi on mennyt kuin esikoisen odotusaikana kun ei tarvitse ostaa ihan kuumemittarista kylpyammeeseen kun on jo valmiina.
Hoitopöydän ostin joo alennuksesta 40€ taisi maksaa..

(.) Olen huomannut että vauvan liikkeet on alkanut hipumaan jo kylkiluihin.. Huuh muutama viikko viellä niin varmaan alkaa tulla niitä ikäviä töytäisyjä. Joulu viikolla olis onneksi neuvola kun viimeksi tuo sf- mitta jäi vähän mietityttämään kun se varaneuvislääkäri huithapelina sitä mittaili..

Tuli muuten mieleen että vielläkö moni näkee oman alapäänsä. Itse kauhuksi huomasin tossa muutama päivä takaperin ettei vilaustakaan enään näy.. No pitää päivittää tännekkin tässä jokusen päivä massu kuvaa kun on kyllä aika palloksi kasvanut tuo pömppö..
Nyt Glögin keittoon ja poitsulle iltapuuroa..

Dindei + pikku POKS 29+0
 
Alapään näkemisestä.. Muutama viikko sitten huomasin että hitsi vie enhän mä nää sinne kunnolla, kun suihkussa ollessa rupesin karvojen siistimis-operaatioon :p Mut, kyllä se jotenkin onnistui kun kädellä yritin siirrellä mahaa sivuun :LOL:

Yks meidän luokkalainen joka oli synnärillä nyt vasta harjoittelussa, kertoi että äitien alapääkarvoitus on yleensä melko rehottava, koska sinne alas ei näe enää kun maha edessä :D Niin ja siis puhuin hänelle asiasta että kun ei näe enää (kaikesta sitä puhuukin) ja sen vuoksi asia siis tuli ilmi. Ite en mitenkään fanaattisesti edes sheivaa, kunhan nyt yritän jotenkin siistinä pitää. Kylläpä tää raskaus saakin puhumaan näköjään paljon enemmän intiimiasioista.. en mä normaalisti analysoi valkovuodon koostumista tai puhu karvojen ajamisesta tai peräpukamista..
 
Itse olen ostanut:
vaatteita n. 50€ (56-74cm)
ruskovillan käsineet 7€
pesuainetta
öljyä
rintakumit
rintapumppu
pullopusseja (oli 1€/pkt) ni ostin varmuuden vuoksi 5 pkt, jos vaikka tulisi jotain mitä pakastaa
naamahelistin (mitä ei enää saa pakkauksessa)
ihana tyttöhiiri soittorasia, missä on ihanan hiljainen ääni
sukkia (ensimmäinen ostos heinäkuussa :whistle: )
parvekerattaat 30€
sadesuoja yhdistelmiin ja matkarattaisiin (olivast alessa)
hyttyssuoja kesää varten, vaikka rattaissa on oma siinä päällisessä (oli kans alessa)
imetystyyny (varmaan totean turhaksi) ja sain kaupan päälle koliikkipulloja

saanut olen
isä ja baba maksoi puoliksi yhdistelmät 350€
vaatteita
pinnasänky
leluja
vaatteita (kiitos tulevan mummon ja tädin)
Ammeen saan naapurilta, mutta olen miettinyt että käsieni takia haluan semmoisen tuen sinne.
Kaverilta saan lainaan pienemmän haalarin.


pakkauksen otin ja pitää katsoa jos saisin pakkauksen patjasta patjan siihen rottinkikoriin. Sitä pitäisi vaan vähän korjata.


Mä olen ostanut jo vuosia vuosia sitten stockan alesta ihanan perhos vuodekatoksen joten se pääsee korin ja pinnasängyn päälle jos tulee tyttö. Pojalle taas löytyy vuodekatos, missä on pimeässä loistavia tähtiä.

Tää raskaus on ollut todella odotettu ja mä pahimmassa kuumeessa sorruin aina ostamaan jotain alesta, jos saisin vaikka vauvan. Varastosta löytyy mitä ihanempia tavaroita sen takia :ashamed:
Ja mä olen todellakin hamsteri.


Vielä pitäisi ostaa pinnasänkyyn patja + lakanoita
kaukalo
matkarattaat (niin että kaukalon saa rattaisiin)
Pesukonen päälle pitäisi vielä ostaa hoitoalusta
myös hoitolaukku pitäisi ostaa


Mä tossa kuolasin mamas&papas pinnasängyn reunaan kiinnitettävää lelua stockalla. Sen ostan vasta kun tiedän kumpi tuli.

On sitä rahaa ihan kiitettävästi palanut. Varmasti moni asia on turha, mutta saahan ne turhat sitten myytyä pois.

Silvia ja viliAnna 26+5
 
Viimeksi muokattu:
LD Oli pakko tulla kommentoimaan, että samaa olen miettinyt ku raskausaikana on jotenkin kaikki estot kadonneet puheiden suhteen! Mulla on monta kaveria raskaana nyt ja puhutaan tietysti kaikenlaista etenkin kun ensikertalaisia on osa, kokeneemmilta sitten kysellään kaikkea outoa. En ois koskaan voinut kuvitella, että työkaverin kanssakin puhutaan omista tisseistä, kaikenlaisista eritteistä, peräpukamista yms. ja sain todella yksityiskohtaisen synnytyskertomuksenkin :LOL: Ja vaikkapa se, että sulle totean nyt, ettei niitä karvoja täälläkään oikein näe enää ajaa! Voi kauhistus kaikkea sitä puhuukin... Yleensä en puhu omista intiimeistä asioista juurikaan kavereiden kanssa, vaikka avoin ihminen olenkin, mutta jotenkin sellainen yksityisyys yleensä tiettyjen juttujen kanssa on. Tai siis oli ;) Määhän asun Oulussa, että jos oot tänne tulossa joskus niin voitais tavata! Toki muutkin jos olette tänne päin tulossa. Aika vähän täällä Oulusta tais ketään ollakaan?

Kiva kun laitatte noita hankintojanne niin huomaa, että "heiii tuotahan mulla ei vielä olekaan" ja alkaa kuvitella tarvivansa vaikka mitä, saapa nähdä kuinka paljon tuleekaan osteltua turhaa : / Ehkä tämä nyt on sallittua kun voi rahaa laittaa turhempaankin elämässä :wave:
 
Kaana ja Tintti83: Käyn usein Oulussa, oon ennen asunut siellä, mun isä asuu siellä ja yksi hyvä ystävä josta tuleekin mun lapsen kummi :) Olisi kyllä tosi mukavaa tavata :) Tän vuoden puolella ei varmaan tule enää mentyä kun on kaikenlaista, ne valmistujaiset ja joulu jne. Saattaa olla että välipäivinä mut ei ole varmaa. Mut vuoden alusta ainakin :) Ja Tintti kesällä oliskin kiva kun on vauvatkin sitten syntyneet jne. Ja Kaana, mä ilmottelen kun tuun sinne päin seuraavan kerran! Ja niin tosiaan n. kerran kuussa käyn Oulussa.

Haha ja mä nauroin tolle että kun Kaana sullakin on intiimiestot menneet :D On tää kummaa..
 
Viimeksi muokattu:
eipä nää ei enää siistiä :headwall: tokaisinki miehelle eilen,et se on loppu ny!!! ku ei nää ja sit tulee vaa haavoja... kyl se lupautu auttamaan mut sen ny tietää mihin seki menee :LOL:

tääl sit kärvistellään loppu ilta,yö ja aamu kamalas janos :stick: paree ny vaan olla juomatta ettei toista kertaa tarvii mennä!

meillä noita turhia ostoksia ei oo viel tullu. kunha ny tästä joulusta pääsee ohi,ni sit vois loput tarvittavat hommata.

ny sit INKKARI-JONEKSEN pariin ;)

tombatar ja juniori 25+6

*muoks*
en oo silittäny vauvan vaatteita enkä silitä... ei oo mun homma :D
 
Viimeksi muokattu:
Kaana: Noin mäkin ajattelen... Paljon paljon turhempiin juttuihin voisi laittaa rahaa! Kaikki esikkoa odottavat voi vielä miettiä, että satsaukset kannattaa jos haluaa joskus sisaruksiakin!!! Laatu korvaa määrän jne. Mulla tosiaan kun meni suurin osa vaatteista ja tavaroista myyntiin jo ekaa kertaa kesällä 2009 niin hankittavaakin riitti taas. Jos olisi ollut se kristallipallo niin... :p Tosin saanpahan taas shoppailla ja ei tarvitse tän kakkosen ihan kaikkea kierrätettynä päällensä saada! Vasta siitä koosta 74 saakka :LOL: Onneksi paljon oli jäänyt kaappeihin ja tosiaan on asioita jotka on edelleen käytössä esikollakin kuten ammeet sun muut. Kätevää kyllä kun on poikia molemmat niin menee lelutkin sun muut kiertoon!

Intiimijutut... Meillä mies valittaa jo nykyään kun saatan kommentoida ihan ohimennen et taas särkee pimppaa... Pelkää vissiin et saatan kaupassakin lihahyllyllä tai hedelmiä valkatessa ilmoittaa et värkkiin sattuu tai et suonikohju painaa alapäässä... Valitettavasti se vaan on niin "normia" nyt ja ei tunnu kivalta. Mä veikkaan ettei noita kätilöitä kamalasti haittaa miltä siellä alapäässä näyttää... Kuten se taitaa olla itselläkin vikana siinä tilanteessa mielessä. Muistaakseni kyllä taisin ajaa säärikarvat ennen synnärille menoa kun ne "hävetti". Muuta sitten ei olisi väkisin yrittämälläkään onnistunut edes näkemään :whistle:

Silittäminen... Minä en silitä! Tarvittavat kamppeet on mutta niitä käytän vain pakosta ja yleensä ostan vaatteita joita ei tarvitse silittää...
 
Viimeksi muokattu:
LD eikö oo ihan kauheeta :ashamed: Ilmoittele jos oot tulossa! Vaikkakin sitten vasta kesällä heh.

Tombatar Sanoin mun miehelle, että josko se pitäis vaikka peiliä mulle avuksi tms. no se sanoi, että ilmanmuuta ja nosteli kulmia, joten totesin, että antaa olla yritän itse :D

Kisak79 Ihan ääneen aloin nauraa tuolle sun loppu kappalleel :LOL:
 
Littledeath Mustakin vaikuttais että vaavin isä haluis kovasti tutustua suhun. Voihan olla ettei oikeen osaa edes sisäistää vauvan tuloa kun ei ole mukana odotuksessa ollut eikä sinun kanssa kauheasti aiheesta jutellut? Mun mielestä kannattais koittaa tutustua isukkiin ja viettää ehkä vähän aikaakin yhdessä, ihan vaan tulevan pienokaisen kannalta. =)
Ja voisithan sä kysyä pläjäyttööä ihan suoraan että onko ajatellut millaisessa roolissa tulee lapsen elämässä olemaan vai aikooko ylipäätään olla lapsen elämässä.

Hankinnat/rahanmeno Mä en ole yhtään pitänyt lukua mitä on mennyt rahaa... tosin ei paljon mitään olla osteltukaan. Pieni pussillinen löytyy vaatetta ja sitten nuo vaunut. Kaukaloedelleen hankinnan päällä ja sitten kaikkea pikku sälää, kuten harsot, tutit, rintapumppu ja sen sellasta pitää vielä hankkia mutta luulen että suurin osaa tulee haettua sitä mukaa kun tarvii. Näin kolmannella kerralla sitä ei jotenkaan viitsi enää hankkia kauheaa travararöykkiötä valmiiksi kun todella pienellä sitä kuitenkin pärjää.... ei siis kauheeta "välineurheilua"! :D

Alapäätä ei ole enää hetkeen näkynyt ja eilen kun bikinirajoja koitin sheivailla niin totesin että huonosti käy sekin... eli vastaisuudessa melkeen mies saa sitten kursia suurimmat tai sitten saa puska vaan rehottaa. :LOL:

Tänään siivosin hullun lailla ja aika hyvältä kämppä jo näyttääkin.... vessakin kiiltää niin että sen pinnoilta vois vaikka syödä! :D
Mutta nyt taas kankkujen päälle ja häpyluuhun sattuu niin ettei liikkeelle tahdo päästä... :(
Ei kovin kivaa.... ja kun kukaan ei tätä oikeen (lähipiiri, neuvola ym.) tunnu ymmärtävän, höpöttävät vaan että koita nyt liiikkua ja tehdä sitä ja tätä ja tuota.... hitto vie, kun kaikki vähäinenkin liikkuminen ja tekeminen saa niin pirun kipeeksi paikat. ARGH!

Mutta nyt vielä hetkeksi lapasta kutomaan telkkarin viereen ja sitten suihkun kautta petiin. Huomenna aamulla klo. 8 oltava ensiapukoulutuksessa ja sitä ennen vietävä lapsia hoitoon yms. Saapa nähdä kuinka sitä saa itsensä liikkeelle kun oon tottunut lasten kanssa koisimaan nyt 8-9 saakka ja siitä ollaan ihan hissun kissun aina aloteltu päivä. :D

Liro ja papunen 25+0
 
Aargh! Mua on koko päivän tänään jomottanut alaselkään tohon oikealle puolella, sellaista vihlovaa kipua joka säteilee lonkkaan asti. Tosi inhottavan tuntuista! Supistuksia on myös tullut pitkin päivää. Aina jos nousee vaikka sohvalta ylös supistaa ja muutenkin liikkuessa. Tuntuu et kävelenkin ihan kumarassa kun on maha ihan pinkeenä ja sit toi selkäkin vaivaa : / Huh! Ei siis yhtään mun päivä tänään! Vauva on onneksi ollu tosi aktiivinen koko päivän :heart:
Aika jännä kun välillä tuntuu, et vauva on tosi alhaalla ja liikkeet osuu tonne kohdunsuulle ja tuntuu, et koko vauva tippuu ulos kohta :D Ja sit taas välillä toinen puskee itteensä tonne kylkiluiden alle ja on tosi ylhäällä!

Näkyvyys alapäähän on ollut huono jo useamman viikon. Epätoivoisesti yritän suihkussa sinne kurkkia ja "siirtää" mahaa pois tieltä :LOL: Mies saa kyllä sit tarvittaessa auttaa noissa siistimishommissa, mä en ala mitään viidakkoa tonne kasvattelee.

Eipä nyt muuta tällä kertaa... pakko mennä takas lepäilee.

~ miraci ja mini-mies rv 27+2 ~
 
Meni viime yöstä osa kyynelehtiessä.
Pikkuinen ei juurikaan ole potkinut nyt viikonloppuna ja 01 en tuntenut mitään. Meillä kun ei ole sokerimehuha, niin vedin sokeria vähän pussista.
Odottelin hetken ja kipitin peiton alle kyljelleni. 45 min odotin ja odotin ja lopulta itkin kun sain tasan 2 potkua. Tein jo suunnitelmaa miten aamulla pääsen kättärille ja miten ilmoitan töihin että en tule.
Käännyin toiselle kyljelle ja sitten alkoi potkuja satelemaan.

01 en myöskään dopplerilla kuullut kuin ihan hetken pientä sykettä jostain kaukaa. Mutta noiden potkujen jälkeen syke oli tosi vahva ja taisi vauva taas vaihtaa asentoa pääalas päin. Hyvin tuntui tämän jälkeen potkut myös selälläni.

Soitin eilen kättärille ja sanoivat sieltä, että viikolla 30 potkut alkavat tuntumaan päivittäin. Sitä ennen voi hyvin olla taukoja.
Onneksi mulla on toi doppleri.

Silvia ja viliAnna 26+6
 
en kyllä huolestuis jos ei keskellä yötä liikkeitä tunnu :) muutenkin vauvan liikkuminen voi olla hyvin erilaista erilaisista päivistä johtuen.. samaten vauvan asento voi olla sellainen ettei liikkeet tunnu joka päivä samalla tavalla. Ymmärrän kyllä huolestuneisuuden, mutta kyllä öisin kannattais vaan itsekin koittaa nukkua ja rauhoittua :heart:

mulla pienokainen pitää tästä selkeästä rytmistään niin hyvin kiinni, että ei voi erehtyä mitenkään :) niiden mukaan on sitten helppo seurata, jos liikkeitä ei yhtä napakasti tunnu. Kun itse pysyy rauhallisena kaikesta huolimatta, on vauvallakin hyvä olla :) ja saattaa olla mullakin että joku päivä liikkeitä tulee selkeästi vähemmän kun toisina. mut ei niistä muutoksista hysteerisesks kannata mennä,mulla tietenkin kun kolmas jo tulossa, niin ei lähde senkään takia hössöttämään kun on niin tuttua nämä.. Voimia kovasti kaikille jotka on helposti huolestuvia :wave:

mindi mukavaa shoppailupäivää, ja onnea erikois-ultraan :) haluun kyl nähä sit millasen kuvan sieltä saa ..... ja tee hyviä löytöjä ;)

karvoista niin no,parturi kerran olen niin menee nuokin lyhennykseen vaik en näekään mitään :D ei se niin nuukaa ole, eikä haavoja pääs tulemaan kun ei hösellä liikaa :) Säärikarvat saan loistavasti sheivattua edelleen, kun nostan jalan seinää vasten :) no problem :D

asioista puhuminen tottahan sitä on helpompi ajatuksia vaihtaa ihan luonnollisista asioista, tässä vaan käy odottajalle niin, et ne asiat mitä on ollu ehkä vieraampia kun ennen, ja monesta asiastakaan ei ole ennen ollu tarvettakaan jutella kenenkään kanssa, niin tulee niin ajankohtaisia itselle, ja niin luontevia, et ketä on samaa kokenu on helppo jututstella sellasen kanssa :) ei syytä häpeään :) lapsia on synnytetty jo aadamin ajoista, kaikki me tiedetään mistä ne tulee ;)

tänään ohjelmaa riittää, täytyy juosta monta asiaa hoitamassa.... ja kaveria käyn moikkaamassa kanssa, sillä on parin kuukauden ikäinen vauva, joten pääsen tuoksuttelemaan vauvan tuoksuja, ja saan lisää haaveiltavaa itselle :heart:

kausi-influenssa rokotteen sivuvaikutukset muuta ei siis tullut kun se päänsärky, joka kesti koko lauantain... ja olo oli kipeä ja väsynyt, rokotuskohta ei juurikaan kipee ollu, jos siihen koski niin tunsi kyllä et rokotteen on saanu, mut ei mitään et ei esim ois kärsiny nukkua oikeella kyljellä :)
ja nyt sitten ois suoja mulle ja vauvalle pahimmista pöpöistä :)

palailen palstalle kunhan ilmaannun takas asioilta :) hyvää alkanutta viikkoa, joulukuu puolessa välissä, hui, vuosi loppuu pian ja käännytään uuden vuoden puolelle--------mut sit alkaakin päivät taas hiljakseen valostua :)
 
Huomenta!

Ärsytysaamu... Ien piti mua hereillä yöllä. Tässä raskaudessa ikenet on tulleet entistä aremmiksi mutta onneksi muutaman päivän suuveden käyttö on tähän saakka auttanut. Mä en pysty nyt käyttämään sitä joka päivä kun sen maku oksettaa... Nyt sentään saa harjattua jo hampaat lähes joka kerta ökäämättä.

Kausi-influenssarokote... Juts luin jostain et se viime vuonna otettu sikapiikki suojaa ainakin siltä osin vielä tänä vuonnakin. Eli periaatteessa jos sen takia olisi rokotteen ottanut ja miettii nyt pitäisikö vai ei niin voi hyvillä mielin jättää ottamattakin. Kyselinkin sit siitä ja tosiaan ei siinä rokotteessa minkä viime vuonna on saanut päivämäärää ole et lakkaa vaikuttamasta tällöin ja tällöin. Tietty vaikutusteho laskee, mutta varmasti sen osalta saa ottaa lunkisti. Sama ku havrixin kanssa et siihenhän suositellaan tehostetta 6kk sisällä ekasta piikistä... Oikeasti se on kuitenkin ihan pharmacasta luettuna et tehoste 6kk-5 vuoden sisään ja sen jälkeen se on voimassa vuosikymmeniä. No 20 vuotta jos tarkkoja ollaan mutta eiköhän vaikutus kestä pidempäänkin...

SL: Meilläkin on hiljaisia päiviä ja sitten niitä remupäiviä! Joskus sitten toooodella hiljaisiakin päiviä!! Mutta pitäähän näiden kerätä voimia et jaksaa sitten vauvallekin todella rankan asian eli synnytyksen ja sen jälkeen pitää meitäkin hereillä ja valppaina 24/7 =)
 
Eilen oliki oikeen itku ahdistus päivä. Jotenki taas niin ahdistuin tästä valasmaisesta olemuksesta.
Johtunee ehkä siitä et neuvola lähestyy ja mua ahdistaa aina se puntarille meno NIIN PALJON!!
En oikeesti edes ite ymmärrä, et kuinka otan tästä asiasta niin kovat paineet. Ehkä sen takia et oon aina ollu normaali painonen ja kukaan ei koskaan oo tarkkaillu mun painoa. En siis edes ite.
Ja ku sitä on tässä raskauden aikana kertyny jo n.11kg, ni se AHDISTAA!!!
Noh, nyt on taas yks ilta itketty sitä, ni ehkä mä taas kuukauden selviin ennen ku taas samainen ahdistus iskee..

Hankinnoista Meillä taitaa alkaa olemaan kaikki. Viikonloppuna käytiin ostamassa pinnasänky ja hoitopöytä. Tuttipuooloja ja tutteja oon ostanu pikkuhiljaa täs koko ajan. Vaippoja on myös ja VAATTEITA! En edes uskalla ajatella kuinka paljon niihin on jo menny rahaa. Niitä on siis paljon. :whistle: Vaunut ja turvakaukalo on tulossa. Piti itseasiassa tulla jo pari viikkoa sitte, mut eipä sieltä lastentarvikkeesta kukaan oo soitellu. Enkä oo viittiny itekkään niitä kysellä, ku eihän tässä kiirettä vielä ole. =)

Meillä tapetoitiin viikonloppuna vauvan huone, ai että siitä tuli söpö. :heart:

Alapään näkemisestä Joo, haha... Eipä oo täälläkään näkyny enää muutamaan viikkoon. :LOL: Sheivailut menee siis ihan näppi tuntumalla tai sit miehen avustuksella.

Vauvan liikkeistä Tää vauveli liikkuu kyllä päivän mittaa useestikkin. Virkeimmillään hän on selkeesti kuitenki ilta aikaan n.20-23 välillä. Ehkä just siks, et ite oon sillon pysähdyksissä. Yöt antaa mun nukkua kyllä hyvin. Oon tosiaan kyllä sikee uninen, et en tiedä edes heräisinkö siihen vaikka mylläis. :D

Närästyksestä Mä niiiin ihmettelen et mua ei närästä. Ennen tätä raskautta mua närästi ihan kaikki mitä söin. Nyt raskauden aikana sillon ihan alussa närästi, mut sen jälkeen ei juuri ollenkaan.. (koputtaa puuta)

Flowerille Onnea hääpäivä tiedosta :flower:

Nyt tekemään jotain järkevää vapaapäivän kunniaks!

wou, nyt alko muuten rv 30..:wave: :heart:

Nunnika+Neitokainen Rv 29 POKS!!!
 
Vihdoinkin korostukset toimii!

Alapään karvoitus: ei ole enää vähään aikaan ajelu onnistunut ilman apuja. Mies on onneksi innokas niissä hommissa ;) Peilin kanssa ajattelin kanssa kokeilla. Esikoisen syntymän aikaan en viitsinyt ajella enää ollenkaan, aika pusikko varmaan oli :ashamed:

Mulle myytiin apteekista tota mintun makuista Rennietä! Sanoin kyllä et jotain närästykseen mikä sopii raskaana olevalle. En edes tarkastanut asiaa. Onneksi en ole montaa joutunut syömään.

En silitä koskaan vaatteita (paitsi kauluspaidat ym.), enkä meinaa vauvankaan vaatteita silittää.

LD kiva kun isä otti yhteyttä.

Turvavyötä olen käyttänyt entiseen malliin.

Silvia Logo: mistä niitä naamahelistimiä saa? Meillä se oli ihan paras, mutta hävisi jonnekkin ja haluaisin samanlaisen tällekkin lapselle.

Hankinnoista: Oon samaa mieltä siitä, että laatu korvaa määrän. Me panostettiin esikoiselle hankittuihin tavaroihin kun tiedettiiin haluavamme usemman lapsen. Suurin osa tavaroista onkin siis valmiina. Mitään en ole vieläkään hankkinut. Joulun jälkeen aloitan hankinnat, odotan sitä innolla :D Tiedän ostavani taas ihan liikaa kaikkea, oon vain semmonen himoshoppaaja :ashamed: Toivottavasti vauva vain pysyy mahassa sinne asti stressistä huolimatta.

Oululaiset: minäkin pyörähdän Oulussa aina silloin tällöin. Voi kun satuttaisiin joskus yhtäaikaa. Olis niin kiva nähdä!

Täällä 25 astetta pakkasta. Mies oli unohtanut auton laittaa roikkaan illalla. Ei tarvinnut esikoista sitten hoitoon viedä :mad: Torstaina lääkärineuvola. Toivoisin niin saavani sukupuolen selville.

Peppioliina rv 29+3
 
AAAAARRRRRGGGGHHH!!!! Raivostuttaaaa :mad:
1. Ihan pepusta toi sokerirasituskäynti. Ajanvaraus/jonottaminen sucks, litku sucks ja kylmyys sucks (vaikka olin kuinka hyvin pukeutunut). Seuraavassa raskaudessa en kyllä mene sinne, tarkkailen ite isän mittarilla sokereita ja välttelen turhia herkutteluja.
2. Mies! Täällä se makaa ja koisaa vain. Minä jouduin heräämään klo 5 ja ajelemaan sekä rasittamaan itseäni (supistelua taas mukavasti, kun joutui käydä liikenteessä). Tämä nukkuu vain, minä joudun hakemaan esikon kerhosta, tekemään ruoan ja siistimään huushollia. Saatana suoraansanottuna! Huomenna neukku ja katotaan alapään tilanne. Salaa nautin, jos joudun huilaamaan sairaalaan, joutuupahan tuo kusipussi taas ottamaan vastuuta enemmän. Aluks oli niin gentlemannia ja huomaavainen "voi rakas huilaa vain, me miehet pidetään huusholli pystyssä". Nyt kaikki nuo on jääneet taakse (KOSKA MUN VOINTI ON OLLUT PAREMPI). Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että nyt voin taas tehdä ja touhata samalla tahdilla kuin ennen. Puuh!!! Oon niiin kiukussa, että meen nukkumaan päikkärit!

GCS15 + Touko-Pouko rv 27+6
 
se litku oli TOSIAAN pahaa!!! ennen ollu sellasta kokiksen makuista,mut ny mullaki meinas korkata yli,vaik oli helvetinmoinen jano.

päikkäreille ittekki täs suunnittelen,koululaiset tulee parin tunnin päästä :whistle:

mulla ei ollu yhtää kylmä :p mut omaanki tota rasvakerrosta sen verran,ettei vilu kappase ;)
 
GCS15: Niin se usein menee... Hetken se jatkuu et muistetaan ettei toinen nyt voi mutta sitten sekoitetaan asiat pienessä päässä. Esim. et jos voit kerran imuroida niin mikset voi mennä lenkille koirien kanssa! Siis näin meillä valitettiin joku viikko sen äippäkäynnin jälkeen kun en uskaltanut lähteä yksin lenkeille. Nytkin supistelee säännöllisesti jos teen jotain raskaampaa tai kävelen paljon. Sitten mies kyllä sanoo et älä mene tai älä tee mutta taas jos kyse on koirien lenkittämisestä niin voisinkin mennä/tehdä. Ei siinä mitään mä menen sitten vaan lähimetsään oman vointini mukaan mutta lähinnä kyse on siitä, että sen siivoamisen tai kauppareissun voin jättää tekemättä koska ne ei ole pakollisia kenellekään ;).
Tammi/helmikuussa mies lähtee reissuhommiin omien vakiduunien lisäksi joten ainakin vähintään yksi vkl ja yksi viikko vissiin tulee mulle sellasta kokonaan yh-elämää. Sitä vkl en niinkään mieti mutta se viikko... Se vähän pelottaa. Pari päivää noi koirulit voi olla pienemmälläkin lenkillä mutta sen jälkeen alkaa olla kierroksia liikaa. Lähinnä aamu ja päiväulkoilut pitää hoitaa koko porukalla ja sitten iltapissat hoidan muutenkin pojan nukkuessa.
Eilen sain aika raivarin ihan miehen kommentista joka johtui siitä et valitin kun hän ei ollut saanut tehtyä paria juttua mitkä piti hoitaa. Kyseessä ei ollut mitkään normikotityöt joita en olisi itse halunnut tehdä vaan yhden kattolampun vaihto joka on ollut palanut jo kohta puoli vuotta ja itseasiassa on aika "turha" lamppu eli aina vaan unohtuu sekä hänen omien joidenkin lattialle heittämien pyykkien pesu. Meillä on siis pyykkikori likapyykkiä varten! Kommentti koski vapaa-aikaa ja liittyi siihen et hän on nyt vapaalla eikä hänen tartte tehdä mitään. Se oli: Sähän olet aina vapaalla ja sulla on VAAN vapaa-aikaa kun olet kotona!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä sanon et moni mies ei jaksaisi edes yhtä viikonloppua hoitaa lapsia ja kotia yksin tehden kaikki jutut mitä pitää!!!!! Siinä kävisi äkkiä niin et en saanut pestyä pyykkiä, imuroitua, täytettyä tiskikonetta jne, koska lapsen kanssa oli niin paljon hommaa :LOL::LOL::LOL::LOL:
 
Mä taidan huomenna soittaa neuvolaan noista supisteluista. Siellä on siis tiistaisin aina lääkäripäivä (ehkä sais muutenkin ajan lääkärille, en tiedä) kun epäilyttää että onko tämä normaalia. Pari kertaa supistukset tosiaan on olleet kivuliaita ja harjoittussupistuksia tulee aina kun tekee jotain raskaampaa. Ja "raskas" siis esim. se kun kävelee jonkun aikaa. :/ Tänään meen jouluostoksilla käymään niin katon vähän että miten kärsii kävellä. Eilen kun hain kaverin asemalta jonne siis n. puoli kilsaa, alkoi supisteleen. Ja joskus ihan vaan silloinkin vaikka ei tee mitään.

Uskon että ärsyttää jos miehet ei tajua että ei oikeasti voi tehdä kaikkea supistusten vuoksi. Mulle kans äiti sanoi, että mä en vaan ole liikkunut tarpeeksi niin siks supistelee!?? Häh? Siis muka että mun kroppa ei oo tottunut siihen että liikkusin. No helvetti, miks se sitten supistaa kun tekee ihan normaaleja kotihommiakin, niitähän mä olen aina tehnyt joten kyllä mun kroppa niihin on "tottunut". Ja töissä joutui koko ajan olemaan jalkojen päällä ja tekeen fyysistä työtä niin eiköhän se kroppa oo "tottunut".
Mun pitää hakeutua työkkäriin työnhakijaksi jotta saan tukia ens kuusta alkaen. Mutta mä en suoraansanottuna haluais töihin, näiden supistusten vuoksi. No mutta, neuvolassa lääkäri varmaan arvioi tilanteen ja kirjoittaa sitten jonkun saikkulapun jos on sille tarvetta. Ja jos ei ole niin sitten töihin. Tosin ihanku niitä työkkärin kautta saiskaan. Mutta oon nyt päättänyt etten mä aktiivisesti etsi mitään töitä ennen lapsen syntymää. Näki sen jo tuolla harjoittelussa ettei musta ole näköjään fyysiseen työhön kun loppuajasta supisteli aina kun jotain teki. Ja supistelee edelleen.. En mä uskalla riskeerata. Vai mitä te tekisitte mun tilanteessa?
Onneks vauva on sentään nyt liikkunut paljon, sillä varmaan kaikki ok kaikesta huolimatta.

Ja tosiaan noista liikkeistä, itelläkin oli tosiaan muutama päivä että liikkeet oli tosi vaisuja ja niitä tuli mun mielestä liian harvoin ja kerkesin kyllä jo säikähtää. Mutta niin se taitaa olla kuten kokeneemmat sanoo, että vaihtelee päivien mukaan. :) Hoksasin muuten, että viime viikolla menin aikaisin nukkumaan, viimestään kymmeneltä ja olin huolissaan kun en nukkumaanmennessä tuntenut liikkeitä kuten normaalisti. No nyt oon mennyt puolen yön maissa nukkumaan niin kuin ennenkin ja vauva rymyää "normaalisti". Joten taitaa sillä olla tuohon aikaan muutenkin aktiivista.

Täällä oli se sokerirasituslitku onneks sitä kokiksen makuista ja ihan ok:ta :) En mä nyt ehkä huvikseni sitä jois mut hyvin se alas meni.

Muuten, syöttekö te jouluna maksalaatikkoa? Tai kuinka paljon sitä uskaltaa syödä? Se on mun lempi jouluruokaa ja harmittaa vähän kun ei voi vetää sitä mielin määrin naamaan.

LD + Pikkunen 26+0 !!!! :)
 
Jospa poksuis taas pitkästä aikaa palstalla.....eli 26+0 poks meillä!

Hankinnoista...mitään en oo vielä hankkinu, eikä sitä kauheesti olekaan hankittavaks. Vaatteita on jo ennestään tytölle ja pojalle, rattaita löytyy, niin yhdelle ku kahdellekin ja seisomalauta tarpeen tullen tupliin, sänky on, rättejä on ja niin edelleen. Korkeintaan pipo ja hanskat tai jotain pientä täytyy hankkia, vaippoja tietty ja pulloja. Yks isompi hankinta on kyllä tehtävä, nimittäin autoon lisäpenkki, että mahdutaan kaikki kuus sitte istumaan, turvavyöt on takana valmiina, mutta edeltävä omistaja ei ilmeisesti oo tarvinnu penkkiä ihan taakse.

Sokerirasituksessa tuli käytyä, mutta neuvolasta ei oo soittoa kuulunu eli kaikki tais olla kunnossa. FA tai MINDI, tiedättekö, onko täällä ton testin suhteenkin se käytäntö, että jos jotain häikkää on, niin sitten ilmoittavat, muuten ei?! Kun siten se menee monessa muussa asiassa, mut en nyt tota muista....

Turvavyötä olen aina käyttänyt ihan normaalisti ja hyvin pärjännyt.

FA:lle onnea naimisiinmenosta! On noi viralliset asiat niin paljon helpompia naimisissa ollessa ku ilman, esikoisesta piti silloin käydä isyydentunnustuksessa ja voi je mitä touhua.....

Vakuutuskin tuli onneks haettua ajoissa. Muillekin se ollaan otettu ennen syntymää, niin tietty tällekin.....ehdot oli ilmeisesti pysyny samoina, omavastuu kasvanu, mut minkäs teet!

Tarttis vihdoin saada aikaseks haettua kelasta kaikki tarpeelliset, mutta miten sitä onkaan niin vaikee saada aikaseks hoitaa noita pois alta.....plaah :)

Vattihattu rv 26+0
 
Vattihattu Kajaanissa ainakin soitto tuli neuvolasta heti seuraavana päivänä että arvot heittää, et alappa tulla tänne hakee ohjeistusta. Uskoisin että ne muuallakin ilmoittavat.. Puolen tunnin päästä lähden itse hakemaan ohjeistusta tähän hiton diabetekseen... Toivottavasti sulla on arvot kohillaan! Tsemiä.

SuzZ 27+3
 

Yhteistyössä