~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Helou taas! Tänään oli neuvolalääkäri. Vauva oli laskeutunu jo lähtökuoppiin. Kohdunsuun tilanne oli semmoinen, että oli vähä auki, lyhentyny ja pehmee. Onkos se nyt sitten kypsä? Kuinkakohan kauan tarvii viel oottaa h-hetkee...? Jänskättää.. =) Lääkärin mukaan nimittäin ei ainakaan ihan laskettuun aikaan asti masussa pysyis.

Rv 35+3
 
LillaMy83 ihana blogi sulla =) tuli oikee hyvä mieli, ku katto noita sun vauvan huoneen kuvia =) ! Itellään ku ei oo tässä 33,5 neliöisesssä kämpässä mitään erixee huoneita, nii ei oikee voi laittaa mitään vauvan huonetta erixee :wave: , mut oon kyllä muuttamassa sitte isompaan, kuhan nyt kuuluis sielt asuntotoimistosta jotai?! Ja eiköhän sieltä sitte pikkuhiljaa ala kuulua.. Asun nyt vielä tässä pikku luukussa jonku aikaa jaku eihän se pieni vauva vielä sillee tilaa tartte, ku ei liiku vielä. Mulla alkaa olee kaikki vauvan tarvikkeet valmiina :heart: .. Pinnasänkykin on ollu valmiina aina, ku sehän on mun vanha oma sänky missä oon itte joskus lapsena nukkunu ja myös olemassa toinen samanlainen, joka on kaxois-siskoni pinnasänky! Että eipä tarttenu sitä hankkia erixee! Liivin suojia ostin ihan k-kaupasta, hintaan 2,99. ja niitä on siinä pakkauxes 50kpl. et luulis riittävän, eikä ollu hinnalla pilattuja :LOL: , vaikkei mullla niitä imetys liivejä viel ookkaan.

Miten muuten te muut saatte kuvanne tänne lisättyä?? Kun oon jo pari kertaa yrittäny, enkä sitte millään tajua tota systeemiä??? Jos tosta kuvan kohalta painaa,nii se vaan heittää tänne jonku, mut ei siis anna selaa mitään kuvia tuolt tiedostoista! Kertokaa ku en tiiä?? Masu kuvaa oisin halunnu laittaa kans tänne :wave: ! Oon vähä herkillä nyt, itku tulee helposti, jos joku ei onnistu :'( ! ! !

Ainii ja muuten, OLIKO TÄÄLTÄ MUSSUKOISTA ?? JOKUMUUKIN, (joka käy naikkarilla, NKL!) TULOSSA SILLON 18.02.2010 tolle TUTU=TUTUSTUMISKÄYNNILLE SAIRAALAANU ??Kertokaa, ois kivaaaa törmätä sit sielä! ! Se mun aika on klo. 13.30! Missä siis ryhmässä kierretään ja tutustutaan sairaalan tiloihin!

Mun äitee tuloo koht kylään mun luo ja lupas tuua mulle kaupasta tullessaan jotai herkkuja :wave: NAM!

===PIRTSAKKAA PÄIVÄÄ KAIKILLE MAALISMUSSUILLE&MASSUILLE :flower: :attn: !

=== Lanis&Tyyppi :heart: :heart: :heart: === rv 31+2 :wave:
 
lana-muikku, mä käyn siellä naikkarilla kontrolleissa ja sitten synnyttämässä. Mutta ei oo ollu mitään puhetta, että siellä naikkarilla olis tuommonen tutustumiskierroskäynti. Tosin se päivämäärä on jo sen verran pitkällä, että mä oon varmaan siihen mennessä synnyttänyt tai synnyttämässä, jos mulle käynnistetään tää muutaman viikon ennen laskettua aikaa vauvan suurikokoisuuden takia.
 
Juu, eipä pääse TYKSIIN synnärille tutustumaan :ashamed: No olen ahkerasti lukenut nettisivuilta tietoa siitä ja mies on "onneksi" melkein 19 v sitten kertaalleen ollut siellä "synnyttämässä" vaikka ajat on muuttuneet kyllä siitä B)
Lisäksi kuulin tänään neuvolassa, että siellä vuodeosastoilla saisi parhaillaan vierailla isukin lisäksi oliko se nyt niin että vanhemmat sisarukset sekä isovanhemmat kun tässä joulu-tammikuussa ei vissiin oo muilla ollut asiaa kuin isukeilla. No toisaalta, jos näin on vielä maaliskuussa, onpahan sitten hiljaista vierailutunneilla...Vaikka tylsää, kun ei voi sitten nähä muita läheisiään kun vanhemmat ja isukin :ashamed:
Neuvolantäti tiesi kanssa, että osasto 310 olisi joko evakossa tai rempassa osittain, ei tiennyt tarkemmin? Onko jollain tästä tietoa?
Ja sit siellä synnärillä ois käytäntö muuttunut vastasyntyneen kylvetyksetä, että kylvetys tapahtuisikin vasta osastolla ja MONEN tunnin päästä, jos ei vanhemmat itse halua toiste. Perustuisi vauvan lämmönsäätelykyvyttömyyteen....Onko tästä kokemuksia muualta/Tyksistä?
 
Marylene, viime käynnillä oli 2106g ja ens viikolla on taas käynti. Mulla esikoinen syntyi rv 37 ja painoi sillon syntyessään 4600g, joten jos tää toka tekee ihan samalla tavalla, että näinä viimeisinä viikkoina ottaa tuon kasvupyrähdyksen, niin käynnistetään samoihin aikoihin. Vaikuttaa tää diabetes nääs.. :)
 
marcelina joo siis on toi ajankohta mustakin vähä liian myöhään , jos meinaa oon ittekki vaikka just sillo synnyttämäs, ku mullaki neuvolan mukaan ois tää vauva isompaa kokoa, mut ultrassa on taas sanottu ettei oo ja et vastaa kyl ihan raskausviikkoja, noh ne kait siel tietää paremmin, ku neuvolas, koska on tarkemmat laitteet sun muut vehkeet! Mut mullahan tää la oliski melkein maaliskuun lopulla vasta, eli 29. pvä :wave: ! Ootan nyt kuitenki et pääsis vaik ton 34 rv:n ohi, niin ettei nyt ihan liian aikasin tulis ja mulla on just sillo ku on se TUTU, ni noi 34+3 rv täynnä!
Eli sitä odotellessa, ku kuuta nousevaa :wave:

===Lanis&Tyyppi, edelleen 31+2 :heart: :heart: :heart: ===
 
Jorvissa tosiaan pääsis vielä kiertämään, mutta päätettiin jättää nyt väliin, kun oltiin kuukaus sitten miehen kanssa siellä 4 h kestävässä synnytysvalmennuksessa niin sillon istuttiin se aika synnytyssalissa ja muutenkin kierrettiin se synnytysosasto läpi. Ei kyllä sillon käyty siellä toisella osastolla, mutta kyllä tämä käynti minulle riitti. Oli kyllä hauskaa siellä, kun viereisestä synnytyssalista kuulu ihan hirveet tuskan huudot ja sitten samalla se kätilö esitteli meijän ryhmälle kivunlievitys juttuja ja niitä välineitä.. Kävi sitten laittaa sen meijän huoneen oven kiinni, että ei olis ihan kaikki huudot kuulunut.
 
Synnytysvalmennuksesta: LKS:ssa ainakin järjestetään synnytysvalmennusta (taitaa kestää kolmisen tuntia) ja pääsee tutustumaan osastoon ja synnytyssaleihin. Rovaniemeläisille kunta ei oo maksanut sitä vaan pitää ite maksaa 50e/pari, pienempien lähikuntien asukkaille sama valmennus on maksuton. Mies oli sitä mieltä, että tottakai me mennään, joten kai miekin sitten oon menossa sinne :LOL: . Ilmoitin meidät sinne ja meillä on se tutustuminen jo tulevana lauantaina, kivaa. Lisäksi on oman neuvolan järkkäämiä perhevalmennuksia kahtena iltana, eka ois ens maanantaina 1.2. =)

Vauvan huone ja tavarat: Me ollaan miehen kans piristetty vauvan huonetta liimaamalla Disneyn Dumbo boordia :heart: . Voisin joskus kokeilla laittaa kuvaa tänne, kun saadaan huone valmiiksi. Kaikki tavarat alkaa olla hankittuna, vielä jotain pientä sälää puuttuu. Ammejalat meinasin hommata, kun meillä ei ole kylppärissä mitään tasoa minkä päälle laittaa amme. Saunan toiselle portaallehan tieten vois, mutta sitte amme pitäis täyttää ennen sinne nostoa, kun meillä ei se suihkujohto riitä suihkuseinän takia sinne asti. Mimmoisia virityksiä muilla on?

Joku puhui aiemmin siitä, kuinka ajatukset on alkanu muuttumaan raskauden kääntyessä ehtoopuolelle. Mie oon kans huomannu, että nyt ei aika enää vaan solju eteenpäin vaan nyt alkaa miettiä enempi käytännön juttuja. Ehkä se johtuu siitäkin, kun on hommannut nuita vauvan tavaroita, niin tulee mieleen jo kaikkea mihin ne ois hyvä asetella ja miten ois helpoin.

Nyt mie taidan lötkähtää sohvalle. Täällä on ihan kaamea myrsky, ei paljoa kiinnosta pihalle lähtiä. Saa nähä jos huomenna käväsis taas uiskentelemassa. Viimeksi kävin sunnuntaina ja ai, että se tekee hyvää kipeille nivusille ja selälle.

Hyvää vointia kaikille, deadlinet alkaa häämöttää B)

Mimmurainen & ötiskä 33+5

 
LillaMy83 - hieno tuo sun blogisi ja kauniita kuvia vauvan huoneesta!

Talvimama - mulla on käytössä yhdet vanhat lasketteluhousut, jotka on henkseleillä.
Niissä ei siis ole perinteistä vyötäröä ollenkaan, joten olen niillä vielä pärjäillyt. Alkaa nyt
tosin vetoketju kinnaamaan, joten saas nähdä pärjääkö niillä loppuun saakka. Tosin toivon
että kun vauva laskeutuu, niin jos masun muoto vähän muuttuu, niin saattavat mennäkin ihan loppuun saakka... Sama juttu toppatakilla. Olisin kipeästi tarvinnut jo täksi talveksi uuden takin, mutta päätin, että vanha saa nyt vaan kelvata, sillä en halunnut A. ostaa liian isoa takkia B. venyttää sopivaa takkia masun kohdalta palloksi. Näillä mennään, ja sitten kun ei enää riitä, niin hautaudun vällyjen väliin soffalle, enkä enää pistä nenääni pakkaseen. :LOL:

Pitää muuten vielä näin tuoreena tulokkaana sanoa, että onpa kiva lukea toisten kuulumisia. Vaikka tämä on mulle 3. lapsi, niin koska edellisestä odotuksesta on lähes 10 vuotta, niin kaikki on taas uutta ja ihmeellistä. Silloin luettiin ahkeraan odotukseen liittyviä kirjoja ja haettiin niistä tukea ja vastauksia. Nyt on niin ihana tulla tänne ja selailla teidän kirjoituksianne ja todeta, että hei joo! - niin mullakin!!! ja hei, tuollakin on aivan samat voinnit!!!

Olikohan täällä mukana ketään, joka olis TAYSissa synnyttänyt aikaisemmin? Molemmat edelliset olen sieltä hakenut ja molemmilla kerroilla synnyttänyt synnytystuolissa. Se on ollut aivan huippu!! Onkohan sitä enää siellä, mahtaako joku tietää?

Hani-pöö & nöösi 31+2
 
mulle iski tänään joku ihmeen vauvavalmistelukohtaus :D Ryysäsin keltsiin ja vintille ja raahasin rattaat, vaunukopan, sängyn, kaukalon ja ammeen himaan :eek: Ei puhettakaan, että olisin voinut enää hetkeäkään odottaa miestä kantamaan niitä! Sitten irrotin ratasistumen ja putsasin sen kärryrungon, pesin sekä rattaiden, vaunukopan ja kaukalon kaikki irtoovat tekstiilit, sekä imetystyynyn päällisen ja pinnasuojat. Ja jynssäsin teipinliimat pinnasängyn laidoista. Ja sitten vielä painelin Lastentarvikkeeseen ostamaan ne uudet pyörät vaunuihin. Ja laitoin ja pumppasin ne. Jessus sentään, mä olen itse aivan ällistynyt tästä tarmonpuuskasta :LOL: Ja vielä imuroin makkarin... Mutta se, mikä tässä on kummallista ja hieman ärsyttävää, on se, ettei tuo kaikki reuhtominen aiheuttanut kuin pari hassua harjoitussupistusta..! Eli niin kai tässä taas käy, että kun on saanut viikkotolkulla hissutella hiljakseen ja pelätä supistelua, niin nyt loppua kohti ei sitten tapahdu mitään vaikka maratonille lähtis... :/ No joo, mutta siis tyytyväinen olen aikaansaannoksiini, vielä kun noi pyykit kuivuis niin saisin viritellä ne kaikki tekstiiliosat paikoilleen :D Mistähän mä saisin hommattua lisää niitä täytepalleroita tohon imetystyynyyn, se tuntuu jotenkin liiskaantuneelta?!
 
neuvola kuulumisia

rv 34+0 (32+5)

paino: +856 (-)
rr: 124/77 (119/75)
pisu: -- (--)
hb: - (139)
sf: 28 (27 oli ollu jo rv 30+0 lähtien)
tarjonta: rt (rt)
syke: + 145-160 (+ 148)
liikkeet: ++ (++)
kohdunsuu: pehmeä, pituus 2,5cm (pehmeä, 2,5-3cm)
painoarvio: nyt 1824g ja la paino arvio 2700g

ens viikolla th normaalisti ja sitten vielä 36+2 on loppu lääkärin tarkastus ja sillon lääkäri kattoo et tarviinko lähetteen äippäpolille pienuisuuden takia. siellä sit kerta näkis noi kaikki virtaukset ym. ainoastaan sanoi et jos tulee kovia supistuksia ja eivät mene levolla ohi niin HETI synnärille näyttämään. siskolla tosiaan esikoinen painoi syntyessään 2700g, että sen takia en kovin huolestunu oo asiasta. pienen pienihän hän näillä näkymin olis. :heart:

lana-muikku ISO :hug: sulle!! laitoit tosta isotissisyydestä niin mulla on sama juttu. ainoastaa se että normaalisti oon kokoa E ja nyt heti raskauden alussa kasvoi F:ään ja toivottavasti ei kasvais synnytyksen jälkeen enää!! h&m:llä oli ainakin E kupillisia imetysliivejä ja prismasta löysin kans. alkuun kun ostan halpoja ja sit kun maito tasaantuu menen ostamaan ihan kunnon rintsikka liikkeestä liivit, jotta ei tuu enempää noita selkä- ja niskakipuja mitä jo nyt on. :)


Mä & ee 34+0 POKS!!!!
 
Mä olen kyl nyt niin maassa ku olla ja voi. Maanantaina huomasin et mun säästöistä mitä olen keränny jo hyvän tovin ni oli kadonnu 200?. No tästä säästöstä ja siitä missä sitä säilytän ei tiedä kun mieheni ja tyttäreni(9.v). No tietty kysyin heti mieheltä et oletko lainannu rahaa kuoresta ja sanoi heti ettei ole. No sit puhutteluun tyttö joka seki(syyllisen näkösenä kylläkin)sanoi ettei ole ottanut. Nyt on täs nää päivät hiillostettu ja keskusteltu ja kyselty voisko joku kaveri vaikka olla ottanut et olis tyttö esitelly rahoja. Ei myönnä mitään mutta on kyllä niin syyllisen olonen että. Tekee kaikki kiltisti sanomatta ja käskemättä mikä on hyvin epätavallista kun yleensä joka asiasta saa tapella ja tiedän hänen katseestaan et joatin tietää mut ei kerro. Lähetin kavereiden vanhemmillekki viestiä et juttelevat lastensa kanssa mut eivät kuulemma tiedä mitään. Mä en nyt enää oikeen tiedä mitä mun pitäis tehdä tai miten saan neidin kertomaan totuuden. Muita mahdollisia varkaita ei ole. :( Anteeksi nyt synkkäsanainen kirjoitukseni mut pakko oli purkaa :snotty:

Mamu-78+masuasukki 33+6
 
Kovasti edelleen jaksamisia ja lohdutushaleja kaikille, joilla vastustaa tai muuten surua puserossa :hug:

Seksikeskusteluun unohtu viimeks ainaki kommentoida.. Minua ei hlökohtaisesti häiritse henkilökohtaisimmatkaan/yksityiskohtaisimmatkaan sepustukset aiheesta :D Mun jutut ku ei yleensäkään ole sieltä sievimmästä päästä :LOL: Mie kuulun siihen kastiin, jota haluttaa 24/7, olin raskaana tai en :p Nämä kuluneet 4kk on tosin vaikuttanu siihen, et mahdollisuus seksin harrastamiseen ollut hyvin vähäistä (pelkästään viikonloput), joten kertoja ei ole hirveesti ollu (laatu sen sijaan korvaa määrän, aina ;) ) Miehen haluihinkaan raskaus ei oo vaikuttanu, ainakaan negatiivisesti. Siksipä vähän jo ahdistaa se aika synnytyksen jälkeen kun menee useampi viikko ilman, mut eiköhän sitä oo sit muutaki aateltavaa ko seksi :D

Meillä piti olla neuvola ylihuomenna mut siirtyki maanantaille :kieh: Viikonloppuna aattelin kuite herkutella surutta, joten maanantaiaamuna voi tulla vähä noottia neuvolassa :whistle:

Mihinkään valmennukseen ei olla menossa. Esikoisesta käytiin neuvolan järjestämissä parissa kokoontumisessa, mut vähän turhia ne oli (=kalvosulkeisia). Synnärille meidän piti mennä tutustuun, mut poika päättiki syntyä 5 päivää ennen tutustumiskäyntiä. Tulipahan ainaki heti käytännön kautta tutuksi synnäri :LOL:

Vauvan tulevaa huonetta (siirtynee sinne kunhan yösyötöt vähenee/harvenee riittävästi) ei olla sen kummemin laitettu, mut nyt viikonloppuna tehdään esikoisen uus huone valmiiksi. Ikean reissu on sit sitä seuraavana v-loppuna tiedossa, aika pitkä ostoslista tehtynä :saint:

Sori omanapaiset jutut :ashamed: Mamu-78, toivottavasti syyllinen selviää ja loppu onnellinen. Mussulle jaksamisia, otahan päivä kerrallaan :hug: Prinpressalla alkaa olla sit jännät paikat, tsemppiä! lana-muikulle osanottoni :hug:

Nyt sohvalle ootteleen väsymystä :) IHANAA SAADA MIES LOPULLISESTI KOTIIN HUOMENNA!! :heart: Minna-77:llekin siis jaksamisia oman miehen oottamiseen :hug:

mobic ja kevätpörriäinen 32+0 <-- napero joka melskaa koko ajan :heart:
 
mamu-78 TOSI kurjaa, ku rahaa katoaa tollai säästöistä! Ittelläni on se tavaroiden kadottamis vimma kyllä tuttua ja muutenki tää sama "raskaus dementia" mitä muillakin täällä siitä asiasta avutuneilla :LOL: ! Toivotaan nyt, että ne raha rosvot löytyy ja että saisit kaiken takas! Mun mies taas on oikee mestari hävittää rahaa ja kaikki muukin tavara mitä sille antaa käteen, ni saa senki rikki! Enhän mä uskalla sille ees antaa käteen tota mun uutta hienoo diki-kameraa sit synnärillä, ku senki varmaa hajottaa vahingossa jaku se on vaa niin tökkerö koko ukko, et oikee vituttaa edelleen! ! ! HOHHHOH, ku vois olla elämä vähemmänki tylsempää! Ja mun piti tänää päästä tonne talon lenkki saunaan, joka viel klo 22 asti päällä, mut en näköjään pääse sinnekään hermojani leputtamaan.. VOIH, ku ois ollu ihana ees käyä saunas! Nyt jumitan täs koneella kuvien lisäilyn parissa ja hermot tilttaa!

Mut ONNEX on toi pieni IHANA masun potkia pitämäs mua aisoissa :wave: :heart: !
 
Tarjonnasta, osaako joku sanoa millä viikoilla vauvan pitäis olla raivotarjonnassa? Mulla on tähän saakka se jo ollutkin rt:ssa, mutta tänään rupesin epäilemään että olisko tuo mokoma mennyt kääntymään poikittain, kun muljahdukset ja potkut tuntuu melko alhaalla kyljessä ja ylävatsa tuntuu tyhjemmältä kuin ennen. Huomenna meen muutenkin neuvolaan niin saa th kokeilla ja arvuutella miten päin vauva on, mutta jos mun epäilyt osuu oikeaan niin mites jatkot? Ultralla varmistelua ja kääntely-yritystä kai jossain vaiheessa, vai? Voihan olla, että se kääntyy itekseen vielä moneen kertaan, mut kaikkea sitä pitääkin miettiä. :ashamed:
 
lana-muikku osanotot

Metsätähti No, sanos muuta! On kyllä semmonen tapaus
tämä meitin pomo että huh!

Äiti vm70 Yllättävän hyvin olen näille viikoille siellä
töissä jaksanutkin, mutta nyt tosiaan kun on enää reilusta
viikosta kiinni niin tuntuu ettei kyllä enää pystyis.
Mulla on vaan jotenkin niin järkyttävän tiukka omatunto
etten pysty hakeen saikkua vaan väsymyksen takia...
Neuvolassakin sanoivat tänään että ens viikolla sit heti
saikkua jos vähänkin siltä tuntuu ja niin ajattelin kyllä
sitten tehdäkkin!

MLL Kiitos myös sinulle huolenpidosta! Tämä kyseinen yksilö
on kyllä niin äääshole että tokaisisi varmaan, jos ottaisin
asian esille, vaan tylysti että no jos ei hommiansa pysty
hoitaan niin kyllä aina uus innokkaampi tekijä löydetään.
No, ei vaan kyllä se nyt sentään kuormat purkaa ja painavimmat
laatikot nostelee. Muuten olisinkin ollut saikulla jo varmaan
pari kuukautta.:)

Janiela Oon onneksi tuohon seisomatyöhön 6 vuoden aikana
tottunut, mutta kyllä sitä huomaa kaipaavansa tuolia
muutaman kerran päivän aikana. Ja en osaa sanoa itsekkään kuinka
sen eilisen selvisin yhdellä kusitauolla... Mut sit kun
vihdoin pääsin niin tuli kyllä ihan kun "Esterin perseestä".

Annie77 Olet kyllä ihan oikeassa. Omaa tyhmyyttähän se osaksi
on että siellä meinaa itsensä tappaa. Jotenkin sitä ei vaan
itsekkään tajua ettei pysty enää samaan tahtiin kun ennen
raskautta.

Narkissos Onnea poksumisesta! Enpä olekkaan kokeillut
tuntuuko ipanan kuuppa. Pitääpä kokeilla.. *jää pohtimaan
taipuuko enää...* Ja vähänkö olet ollut toimelias!! Huh!

Darwin Kiitos kiitos! Kaikki voimalähetykset otetaan nyt
vastaan! :)

Abello Kiitos myös sinulle! :)

Miimon Niin, kun sitä tajuaisi että tästä rehkimisestä voi
oikeasti olla muitakin fyysisiä haittavaikutuksia kuin vain
väsyminen... Jaksamista sullekin viimeisiin työpäiviin! :)

Talvimama *halaus*

LillaMy83 Ihana blogi!! :)

Krokodiili Onnea äippäloman alkamisen johdosta!!!:)

Ulkopukeutumis-galluppi Itselläni on käytössä isäni takki.
Se on aivan hirveä. Valkoinen, muodoton, mulle aivan liian
iso ja sen rinnassa lukee isolla Toshiba. Töissä likat sanoi
että näytän ihan talonmieheltä ja mies nauraa joka kerta
kun pistän sen päälle. Mutta se on lämmin, menee kunnolla
kiinni ja siinä on vielä kasvunvaraakin!:)

Mamu-78 Aika kinkkinen tilanne. Toivottavasti ratkeaa.


Omaa napaa Käytiin neuvolassa ja kaikki oli ok.
Verenpaineet on vaan raskauden edetessä parantuneet. Virtsa
oli puhdas. Sf-mitta 31, eli yläkäyrällä mennään. Ja paino oli
tippunut 2 viikossa 600g, eli nyt kaiken kaikkiaan koko raskauden
aikana paino noussut vain 3,4kiloo. Mihin olen hyvinhyvinhyvin
tyytyväinen koska paino on jo muutenkin sitä satasen luokkaa...
Kröhöm... Eli on siitä töissä huhkimisesta ainakin se hyvä puoli
että pitää tuota painoa edes vähän kurissa.

Oikein mukavaa viikkoa kaikille maalismasuille!!

Harakanhattu ja ManU-Tappara 33+1 :heart:
 
SIIS VOISKO JOKU NYT YSTÄVÄLLISESTI KERTOA, MILLÄ KONSTILLA OOTTE TÄNNE MASUKUVAA SAANU LAITETTUA!!??? KU EI ONNISTU MILLÄÄN! tässä sitä vielä yritän ja kova on yritys, mutta lopputulos, ei oo mikään! ! ! :attn: SIIS AAAAARRRGGHH! ! ! :attn: !
 
lana-muikku lisää kuvoa esim. aijaa.comiin ja sitä kautta sitten linität tänne?

Mamu-78 Toivottavasti syyllinen selviää :( Aika huomattava summa rahaa kuitenkin kyseessä!


Mä haluisin kamalasti vielä käymään ultrassa :ashamed: Viimeeksi on siis ultranneet silloin joskus viikolla 18 ja sen jälkeenhän täällä ei ultraan pääse. Mulla kuitenkin sf-mitta ollut alhaalla koko ajan (välillä alakäyrän alapuolellakin) ja terkkarin mielestä lapsi on pieni. Haluaisin nähdä että onko kaikki kunnossa..täällä vaan lääkärit TOSI nihkeesti laittaa ultraan. Jos ois kiva neukkulääkäri tossa viikolla 35 ni voisin yrittää ehdotella tarkistusta. Ens viikosta lähtien onkin sitten joka viikko neuvolareissu..neuvola,lääkäri ja sitten neuvola viikon välein. Loppu häämöttää B)

Mysti 33+3
 
Tervehdys kaikille massuille ja niiden asukkaille!
Jäänyt hieman vähäiseksi vierailu täällä, mutta nyt hetki aikaa kirjoitella ajatuksia.
Ainakin täällä Keski-Suomessa viime päivät olet -20 pakkasen puolella.. kali kali.. Joku kyselikin toppahousuista , ihan kätevää olisi jos sellaiset jostain löytyisi, mutta minä olen todennut parhaaksi kerrospukeutumisen. Elikkäs päälle kaikki mammavaatteet mitä kaapista löytyy =) Hankin itselleni paksun mammatoppatakin kun sain niin halavalla... :D Noh, se on paksua untuvaa, joten sen kanssa esim. autolla ajaminen ei oikein onnistu. Muutenkin sellanen ähkypuhku olo niin jäänyt käyttö vähemmälle.
Seksistäkin täällä keskusteltiin. Mieshän nyt haluaa aina, ylläri varmaan ;) Luinkin jostain että jotkut miehet kokevat raskaana olevan naisen (siis omansa) seksikkäämmäksi!! What! Kysyinkin tätä mieheltäni ja hän myönsi ajatuksen.. Ei noita "putkiaivoja" aina voi ymmärtää. Mutta, mutta.. ehkä omillakin haluilla on osuutta asiaan. Itselläni halut päinvastoin lisääntyneet, joten ehkä tässäkin pääkopassa joku ratas hieman heittänyt! :D
Työnteko ... itselläni olisi alkanut äippäloma ensi ma, mutta jäin tällä vkolla jo saikulle. Ei yksinkertaisesti pystynyt istumaan pitkiä aikoja tai seisomaankaan, vatsa painaa tuonne rintojen alle + supparit. Täytyy myöntää että oli kynnys ottaa sairaslomaa, mutta muistakaa "siskot! että meillä on oikeus siihen ja ajatellaan lapsen parasta. Me naiset ehkä olemme tunnollisempia puurtajia ja ajetellaan että firma kaatuu jos en minä ole täällä. Siis ainahan se on kurjaa jos joku työntekijä sairastuu (itsekkin esimiestyössä) mutta oma terveys edelle! Minulla kestänyt vuosia ymmärtää tämä. Tunnustelkaa olojanne, ette ole korvaamattomia työpaikoilla.
Synnytysvalmennuksessa Itselläni ainakin positiiviset kokemukset neuvolan tarjoamasta ryhmästä. Nyt kolmatta odottavana olen "valmentautunut" kotona itsekseni ja ottanut muutaman yksityistunnin äänirentoutuksesta. Miettinyt että jos ei tarvitsisi lääkkeellistä kivunlievitystä ollenkaan. Ensimmäisessä synnytyksessä halusin epiduraalin, mutta jälkeen päin tajusin että ainakin minulla se hidasti synnytyksen etenemistä ja jotenkin siinä piuhojen varassa ollessa tunsi itsensä köytetyksi. Luulisi että perimäkin jonkin verran vaikuttaa synnytykseen. Ainakin mitä kavereiden kans jutellut, niin synnytystarinat olleet useasti samanlaisia oman äidin kanssa. Kyselkääpä äideiltänne! Mutta nyt ajatellut hakea tukea kivun vastaanottoon rentoutumisesta, mielikuvaharjoituksista, reikistä ja oman äänen käytöstä. Vadelmanlehtiteetä suositeltiin myös luontaistuotekaupasta, ja sitä hörppinyt myös. Se valmistaa kohtua synnytykseen. Tiedä sitten onko apua.. mutta kokeillaan nyt.. :)

Ooops... tässäpä tulikin jos paatosta! :)
Voimia ja jaksamista kaikille!

Huomenna nlaan, toivottavasti hb olis noussut (viimeksi 114)!

Tänään POKS 32!! :heart:
 
harakanhattu voih, kiitos halauksesta!

Hani-pöö Minullakin on noi toppahousut henkseleillä ja kun ne ostin kirppikseltä niin isointa kokoa olivat, mutta nyt ei enää toivoakaan. Mulla on niin ulkoneva tuo vatsa. Kiva kun muistutit mahan laskeutumisesta, että toivoahan tosiaan vielä tilanteen paranemisesta on! Minulla ei vielä ainakaan ole mikään laskeutunut. :) Miltähän se tosiaan itsestä sitten tuntuu, kun kokemusta ei ole.
Hautautuisin nyt jo kotiin, jos se olisi mahdollista, vielä enskuun puoleenväliin on pakko pitää itsensä liikkeessä.

Mitä ihmettä sitä nyt sitten viritän päälleni? Pelkään että vauva paleltuu. :'( Muvipussi alavatsankohdalle tuultapitämään on tällähetkellä ykkösvaihtoehto, mutta vielä yritän keksiä jonkun toisenkin. ;)

Talvimama 32+2
 
Heippa vaan,

Onneksi nämä viikot kuluu suhteellisen nopsaa vaikka mitään ihmeellistä ei tuu tehtyä. Parin viikonpäästä voi alkaa jo oikeesti toivomaan, että tulis jo ulos.

Mulla on nyt kamalaa paineen tunnetta häpyluun seudulla ja oikeestaa kaikki liikkuminen on vähän inhottavan tuntusta. Silti reippaana haluan köpötellä edes kerran päivässä koirien kanssa pikku lenkin, että saa edes vähän raitistailmaa. Näillä pakkasilla vaan koiruudet tuntuu paleltuvan tuonne pihalle kun mun liikkuminen on sellasta köpöttelyä.

Tutustumisesta synnytyssairaalaan: Me oltiin tuossa pariviikkoa sitten tutustumassa kättärille ja me oltiin miehen kanssa todella tyytyväisiä siihen. Mä olin kuvitellu synnytyssalin jotenkin tyyliin kylpyhuone, mut se olikin ihan kodikkaan olonen huone. Lisäksi kätilöt kertoi erittäin hyvin kivunlievityksistä jne, eli ihan antoisa kokemus.


Meillä on kaikki valmiina vauvaa varten, ainoo vaan, että meillä on muutto tiedossa kolmen viikon kuluttua joten vauvan juttuja ei oikeen voi edes pakata, kun ei tiedä milloin hän mahtaa syntyä. Siispä ne tavarat on ihan omilla paikoillaan ja ne viedään suoraan omille paikoilleen ilman pakkausta. Varmaan ihan paras aika muuttaa viikkoa ennen laskettua aikaa :/

Minna Istukkaveri tosiaan luovutetaan siinä vaiheessa kun vauva on jo syntynyt ja istukka on myös tullut ulos. Suomessa SPR kerää istukkaverta ja sitä annetaan kuulemma ainakin syöpää sairastaville ihmisille, kun siinä on niin paljon kantasoluja. Tietääkseni sitä ei varastoida kuitenkaan kenellekään tietylle ihmiselle, eikä sitä myöskään saa itselle tai vauvalle. Toimii siis kai samallalailla kun ihan normaali verenluovutus, mutta istukkaveri on käytettävissä eri hoitoon kun tavallinen veri. http://www.veripalvelu.fi/www/31 Tuolta löytyy lisätietoa =) Me ainakin saatiin ekalla ultrakäynnillä sellainen esite jossa oli mukana kaavake jonka saa palauttaa synnytyssairaalaan, jossa antaa suostumuksen luovutukseen.
Mun mielestä ainakin pikku juttu luovuttaa sitä jos ja kun siitä oikeesti voi olla hyötyä jonkun elämän jatkumiselle.

 

Yhteistyössä