~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

MLL ja anri82 Onneks on sit muitakin jotka samasta vaivasta kärsii. Olen vaa miettiny et sit ku ne ihan kunnon supistukset aikanaan tulee ja muutaman minuutin välein ni miltä se mahtaa tuntua, muutenkin kun sattuu ni sit viel kuristaa ja henki tuntuu toppaavan siihen paikkaan :eek: Mä luulen et sit ei paljon kyl naurata :whistle:
 
nopeasti neuvolakuulumisia..

Vauvan paino nousee hyvin, 2240g on jo painoa ja pituutta n.45cm.
Viime yönä vauva heräs tunnin välein syömään ja mulla on olo sen mukainen. Koko yönä tuli nukuttua 2h :snotty: Tänään on taas koko päivä roikuttu tissillä. Multa on kaikki raskauskilot lähtenyt B) B) Mä taidan häippästä tästä päiväunille lasten kanssa :wave:
 
solmussa mun kaverilla on paljon lapsivettä ja sen takia tekivät sokerirasituksen uudestaan ja sillä todettiin raskausdiabetes vaikka silloin kun se aikaisemmin tehtiin niin ei näkynyt mitään.Vastaako sun vauva hyvin viikkoja vai onko isompi?? :hug:

hekla hienoa että pikkuinen kasvaa hyvin =) Mua jäi mietityttämään et eikä kotiinpääsylle oo 2500g rajana??Teillä kuitenkin prinsessa painaa vähemmän vai onko sekin vaan sitten yksilöllistä se kotiinpääsynraja?
Voimia yöheräilyyn :hug:
 

metsätähti, meillä oli ensin tuo 2500g rajana kotiin pääsyyn, mutta vauvalla paino nousi hyvin eikä muitakaan ongelmia ollut joten siirrettiin tuota rajaa 2200g. Turhaan kuulemma oltais sairaalassa rampattu kun tytöllä kerran kaikki oli hyvin :)
 
Onnea Hekla! :flower: Jaksamista, kun teillä usempi niitä pieniä jotka kaipaavat huomiota.

Tervetuloa uusille! Helka taisit kysyä istukan ja kohdunsuun välisestä etäisyydestä. Joku vastasikin jo, että 2 cm olisi yleensä alakautta synnytykselle turvallinen raja. Ja kun joskus viikolla 28 oli 1,5cm (muistano väärin?), sitten sillä on vielä aika hyvät mahdollisuudet kerkiä siitä pois, vaikka ei siitä täysin varma voi olla.

Imetystyynyn ostin kakkosen ollessa vauva, kyllähän ilmankin pärjää, mutta se oli mukvaa, kun sai imettä sohvalla niin, että toinen käsi jäi täysin vapaaksi ja välillä molemmatkin kädet, että pystyi samalla esim.silloin 1v 9kk ikäiselle esikoiselle lukemaan kirjaa jne. Joskus myös taisin neuloa, vauva tyynyllä imemässä, kun sen ruokailusessiot olivat melko pitkiä enkä jaksa istua muuten vaan.

Supistuksia tulee kun vähänkin liikun, enimmäkseen kivuttomia, mutta joskus ne sitten pysyvätkin piiiitkään, minuuttejakin jos en istu. Ei ole kovin mukavia, mutta pystyisin olemaan vaikka töissä selliasten kanssa (saikulla olen), jos ei pelottaisi keskoisuus. Kakkonen oli keskonen, joten sen takia olen todella varovainen.

Mirabel 30+3
 
Täällä on päivä ommeltu kestovaippoja :D Äidiltä sain koneen lainaan ja oon ommellu viimeks yläaseteella eli about kymmenen vuotta sitten ja inhosin ompelemista yli kaiken. Nyt sit sain kaavat ja kankaat ja ajattelin kokeilla. Ja yllätin kyllä itteniki :D Ja iski kipinä nyt ommella kaikkee ihania vaippoja, kun äiti lupas sit neuloo hahtuvapöksyjä kuoriksi. Eli täällä ollaan täysin hurahdettu kestoiluun jo nyt. Mies katto ihan suu auki ku oli yllättyny mun piilevistä ompelutaidoista :LOL: Nyt hartiat järkyn kipeet mut mies saa hieroo illalla.

Kokeilin yöllä lonkka/lantiosärkyyn laittaa tyynyn lonkan alle ja autto! En muista kuka täällä siitä mainitsi mutta kiitos vinkistä! Taidan lähtee nyt huilaa vähäks aikaa sohvaan ku mies lähti kauppaan. Lupasin sit tehdä jotain ruokaa.

LM & Pirpana 31+0 POOOOKS!!
 
Meidän vauva vastaa kaikinpuolin muuten viikkoja paitsi että reisiluu on ollut alusta asti pitempi. Eli ei pitäis olla sokereissa häikkää.

Mie kohta kieltäydyn menemästä noihin tutkimuksiin enää. Joka ainoa kerta saa huolta vaan mukaan; eka hälytti seula, tehtiin punktio, sit selvis istukan virtauksissa häikkää, nyt tuo lapsiveden määrä jne.

Tekis mieli mennä huutamaan sille tätille päin näköä että lueppas papereistasi et mulla on paniikkihäiriö pakkotoiminnoilla, jos sulla ei ole aihetta mua huolestuttaa, älä kiltti sitä tee! :kieh:
 
LillaMy83 hienoa että löysit avunvaivoihisi=)Hienoa että osaat itse ommella niitä kestovaippoja=)

heklaniin just.Joudutteko käymään neuvolassa useammin vai onko teillä sairaalassa tytön tarkastukset?

Solmussa joo, no sit tosissaan sokerit tuskin on koholla. Jaksuja :hug:

mirabel millä viikoilla sun kakkonen syntyi?Joutuiko olemaan pitkään sairaalassa?onks kaikki nyt kuitenkin mennyt hyvin?Ei siis oo jatkuvaan kipeänä ja kasvaan ja kehittyy normaalin rajoissa?
 
MLL
Mulla on neuvola takana. Käynti meni aika nopeasti ja rutiinilla. Kaikki arvot oli ok, painoa oli tullut +500g/vk ja yllätyin kun neukkutäti totesi että kohta alkaisi olla 10kg täynnä ekasta käynnistä ja maltillisesti on noussu :eek: Oon luullu jo pitkään olleeni 10 kg:n "paremmalla" puolella, enkä niin maltillisesti, mutta ilmeisesti kahdesta vaa'asta on tullut vähän eri lukemat ja siksi oon laskenu eri lähtöpainoa..jos nyt kukaan tajuaa mitä ajan takaa :D Vauvan pulssi oli rauhallinen 128 ja sf 31 :heart:

Anteeksi, mutta nyt ei jaksa muuta kommentoida, jos sitä päikkäreille suuntaisi.

MLL :heart: 31+5
 
(.) kävin neuvolassa tänään.. kaikki oli ok.. paitsi että... viime viikolla 4 yön aikana kivuliaita supistuksia.. ja tänään on jo supistellut koko päivän.. hoitaja sanokin että se voisi tullakin jo tänään.. jos jatkuupi tässä illan aikana supparit.. niin se on lähtö illalla naikkarille. huhhuh.. ja on kuulkaas kivuliaat. monet sanoo että pitäs lepäillä mutta mitä sekää hyövyttää.. ?? ei se tulppaa tee tonne alapäähän jos se lapsi meinaa oikeesti jo tulla.. :)
Elikkäs tässä on sitten jännät paikat.. :) ´neuvola lääkäri sano että paikat on kiinni.. mutta se saa tulla jos on tullakseen. että tälläsiä uutisia tälle päivää. mutta en mä pahemmin lepäile kun ne supistukset on kivuliaat sillonkin.. mikään lepääminen auta tähän..
hoitaja ihmetteli sitä että yön aikaan levossa tullu kivuliaat supistukset että se lapsi alkaa jo valmistautuu maailmaan.. yhtenä yönä jopa katoin suppareitten väliä, 20 min. ja pari tuntia meni ja sitte nukahin väsymykseen.. yöllä heräilin muutaman kerran tosi kipeisiin supistuksiin. :attn: jospa tää ilta tästä.. käväsen saunassa ja katotaan miehen kans että auttaisko tuo lääkäreiden suosittelema seksi tähän. :)

33+5 meneillään. :) jotkut varmaa ajattelee että liian aikasta.. mutta ei kyllä oo aikasta jos ajattelee että mun kokosella tytsyllä ei kohta lantiokaa kestä. :/ lääkäri sano että tosi iso poitsu oli.. unohti laittaa sitten painonki neuvolakorttiin.. :/

mutta joo.. nyt jos touhuilis vielä.. oma kassi laittaa valmiiksi kaiken varulta. :)
 
mussu89, no nyt kyllä alkoi jännittämään sun puolestas. :)

momtoo, mä oon myös neulonut vauvalle tumput, sukat, lakin ja takin. Tai nuo siis tein jo syksyllä. Nyt voisin virkkaa vaikka kesäksi sellaisen kesäpipon. :D Hei oliko se kirja kallis, minkä ostit?
 
mussu89 vau=)!Muakin alkoi jännittämään=)!Tuut sitten heti aamusta koneelle jos lähtö ei tullut=)!jos sua ei kuulu niin oon ihan varma että oot tositoimissa=)

Mä löysin tälläisen jos jotakuta kiinnostaa:

Millainen on vauvasi viesti (siis horoskooppi juttu):

Kalat 20.2-20.3
Herkkävaistoinen kalalapsi syntyy opettajaksi perheeseen, joka on juuttunut ympäröivän yhteiskunnan sääntöihin ja vaatimuksiin.

Uskokoon ken tahtoo...

Mulla on myös tuolla kaapin kätköissä saatu vauvan/lapsen horoskooppi kirja...
 
Omaa napaa...

Neuvolassa taas käyty tänään.
rv 34+0 (32+0)
paino +900g (-300g) / vko
turvotus +/- (+/-)
RR 104/60 p.84 (118/74 p.90)
pissa puhdas (puhdas)
Hb 124 (ei otettu)
sf 32 (33)
sikiön syke 140 (150)
liikkeet ++ (++)

Tarjonta on ilmeisesti edelleen perätila...mut ei saanut oikein selvää kun on vauva jotenkin ihmeellisesti vinossa. Ensi viikolla neuvola ja jos ei ole kääntynyt raivotarjontaan niin sit laitetaan lähetettä KOKSiin synnytystapa-arvioon.

Perhevalmennuksesta Terkkari ilmoitti et voipi olla ettei sinne keretä kun alkaa vasta jossain vaiheessa helmikuuta. Tai jos keretään niin varmaan vaan kerran... On alkaminen siirtynyt kun on kunnalla lomautuksia ja sit on ollut noita sikapiikki-piikityksiä. Miehelle ois tehnyt hyvää sinne mennä, kun sille tää on ensimmäinen lapsi ja mullakin kyllä edellisestä kerrasta 10,5 vuotta....

Salli79 34+0 *POKS*
 
Neuvolakuulumisia tänään 31+6:

Paino: +1000g/vko
Turvotus: +/-
RR: 119/76
Pissa puhdas
Sf: 31 (noussut vajaassa 2 viikossa 3cm :eek: )
RT
Syke +
Liikkeet ++

Kaikki siis mukavasti. Älyttömiä supistuksia vaan ollut nyt, kun olin hoitamassa asioita kaupungilla. Onneks sitten levolla hellittivät kotona. Jalat tuntuvat irtoavan.. en jaksais millään odottaa, et voisin yrittää itsekin jotain synnytyksen käynnistämistä edistääkseni :kieh: Alkaa vähän kyllästyttää tää olo. Mut vauvan takia sinnittelen. Mielelläni kyllä näkisin jo pienen tulokkaan ja nauttisin yhteisistä hetkistä :heart:

Perhevalmennus alkaa täällä huomenna. Sitä odotellessa.... :)

Jemppi & Aapo 31+6
 
Neuvolaterveiset myös täältä (rv 32+3)

Paino: +550g/vko
Verenpaine: OK
Pissa: OK, hieman ketoaineita (kuulemma pitäis juoda enemmän)
Sf-mitta: 32cm
Hb: 117 (taas laskussa, vaikka rautaa 2tbl/pv)
Verensokeri: OK
Vauvan syke: 132
Tarjonta: rt


Perhevalmennus ois meillä ekan kerran 1.2. =).

Omasta olotilasta sen verran, että närästys pysyy lääkkeellä kurissa, mutta jatkuva nälkä vaivaa. Pitänee tästä lähtiä käymään kaupassa ostamassa jääkaappi täyteen ruokaa. Lienee vauvelilla kasvupyrähdys menossa :heart:.

Mulla edelleen sf-mitta menee yläkäyrällä ja oli tänään neuvolassa vähän puhetta, että laittavat äitipolille ultraan vauvan todellisen koon selvittämiseksi. Se ois varmaan sitten helmikuun puolen välin/maaliskuun tienoilla.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Mimmurainen & ötiskä 32+3

 
mussu89: Pinossamme taitaa kaikki jännittää puolestanne!
Tsemppiä :heart:

Tervetuloa uudet :flower:

Neuvolakuulumisia:
RV: 32+2 (29+3)
Paino: +560g/vko (+648g/vko) hups!
RR: 113/54 (121/66)
Pissa: -- (--)
Hb: 120 (128)
Sf-mitta: 27,5
Vauvan syke: 138
Liikkeet: ++
Tarjonta: rt
Ja vauva on jo kuulemma LASKEUTUNUT!!

Hyvät illanjatkot kaikille.
 
Mussu Tsemppiä! Kuulumisia odotellen :hug:

pippa Nytkun sanoit, niin meilläkin terkka puhui, että olis vähän laskeutunut :eek: Sanoi vaan, että ei kyllä ole vielä kiinnittynyt ja tilaa on vielä mennä vähän alaspäin.. Hullulta kuulostaa, kun vielä on 8 viikkoa laskettuun aikaan :attn:

Imetyksestä unohdin äskiseen viestiin kirjottaa ja nyt tulin sitten siitä kertomaan. Juteltiin terkan kanssa imetyksestä ja ihan pöyristyin sen asennetta. Imetyksen onnistuminen on kuulema vain imettäjän omien korvien välissä :headwall: Ellei ole jotain sairautta, niin jokainen ihminen pystyy kyllä imettämään ja ruokkimaan oman lapsensa :headwall: En tajua noin jyrkkää ja alkukantaista ajatusmaailmaa neuvolan tädiltä! Oikein pisti suututtamaan. Ei tullut sellasta oloa, että tuolta voi hyvin kysyä neuvoja imetykseen tai asiaan liittyvään, kun kaikki onnistuvat ihan varmasti yms. Tietysti jokainen varmasti imettää jos se on mahdollista, mutta tiedän monta ihmistä, joilla se vaan ei yksinkertaisesti onnistu vauvan tiheistä herättämisistä ja pumppauksista huolimatta. Sanoi vaan sitten lopuksi, että suljet korvasi muulta ja päätät, että imetys onnistuu, niin sehän onnistuu :headwall: Kyllä kävi niin ärsyttämään.. En oo oikein alusta asti ollut samalla aaltopituudella hänen kanssaan ja oli ihan kiva kuulla, että neuvolan täti vaihtuu aluejaon myötä, kun olen synnyttänyt ;)
 
jau toivottavasti olo on parempi tästä eteenpäin. soittele heti johonki jos tulee uudestaan. :hug:

hekla paljon onnea kotiin pääsystä!!! :heart:

neuvola kuulumiset rv 32+5
painon muutos/viikko: EI yhtään viime kertaan ku olin lääkärillä rv31+2 (viime terveydenhoitaja käynnistä rv 30+0 painoa siis tullut 0,8 kg siitä kerrasta lisää )
turvotus: -
RR: 119/75
u-prot ja u-gluk: - ja -
Hb: 139
Sf-mitta: 27cm sama kuin 3 vkoa sitten
tarjonta: rt, lääkäri käynnillä rv 31+2 oli poikittain ollut kuulemma. terveydenhoitaja mainitsi mut ei lääkäri sillon sanonu mitään

nyt kuulemma katotaan mitä lääkäri ens viikolla sanoo kun mulla on toi alapään tarkastus sillon. terveydenhoitaja meinas et pieni vauva viikkoihin nähden ku mun paino ei oo noussut, sf-mitta ei oo kasvanu 3 viikkoon ja pää liikku ihan ettei ollut kiinnittynyt mitenkään eikä tila tuntunut ahtaalta. aloin sit tietty stressaamaan. sisko kyl jo rauhotteli et hän lähti esikoistaan synnyttämään ja hänen sf-mitta oli 29cm ja muutenki meiän suvussa on pieni kokosia ja päisiä lapsia kaikki ollu. en oikein itte tiedä murehtiako vai ei. :/ ei auta varmaan kun odottaa ens viikon lääkäri käyntiin. onneks mies on tulossa EHKÄ loppu viikosta, varotteli jo että se voi mennä viikolla eteenpäin sitten et pitää mun siihen varautua kuulemma. nyt kun kaipais miestä rinnalle..

Mä & ee 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
mussu89, no nyt kyllä alkoi jännittämään sun puolestas. :)

momtoo, mä oon myös neulonut vauvalle tumput, sukat, lakin ja takin. Tai nuo siis tein jo syksyllä. Nyt voisin virkkaa vaikka kesäksi sellaisen kesäpipon. :D Hei oliko se kirja kallis, minkä ostit?
Mussu: nyt jännitetään täälläkin kuinka käy. Varmaan miestä harmittaa kun toinen s jäi väliin ;) Tsemppiä :flower: :wave:

marcelina wau! mä en ole varma riittääkö mun taidot tumppujen, sukkien, lakin ja varsinkin takin tekemiseen. Langat ja ohjeet on, mutten ole vielä aloittanut... Lähinnä olen ommellut patjanpäällisiä, laudeliinoja, joululahjasydämiä ja korjannut kaikkien pyyhkeiden raksit kuntoon sekä puuttuvat napit käsin. :) Kirja maksoi vain 10?, kun oli ale! Normaalihinta 32,20?. Saattaa sinullekin löytyä oma kappale :wave:

(.)Minua tosissaan alkoi jänskättää koska tulee itsellekin se synnytysajankohta, kun muut jo pikkuhiljaa menevät synnyttämään. Mut vielä on melkein 7 viikkoa jäljellä laskettuun aikaan ja niitä viikkoja kyllä tunnen tarvitsevani. Paljon tehtävää ennen sitä ja henkinen valmistautuminen vielä vaiheessa (ei synnytys mietitytä vaan vauva-aika). Ei ole tullut kivuliaita (eikä liiemmin harjoitus-) suppareita, joten en usko, että mitään tapahtuu pitkään aikaan.

Tsemppiä teille, jotka vielä olette töissä!!! On vamasti tosi rankkaa. Itse nukun päiväunia, jos herään 7-8 aikaan aamulla, kun ei jaksa koko päivää olla hereillä. siis silmät vain menee kiinni ja nukahdan vaikka istualleen :ashamed:


momtoo ja pikkukakkonen 33+1
 
Heippa!

miiru Osanotot! :hug:

hekla Voi kun multa on mennyt teidän suuri uutinen ihan ohi... :ashamed: Paljon paljon onnea!!! :flower: :flower: :flower: Toivottavasti yöheräilyt tasoittuvat vähitellen.

mussu89 Tosi jännää!! Toivottavasti menee hyvin!!

ompus Kiitos! On pysyvä koti siellä Norjassa, tosin nyt ollaan väliaikaisesti muutama vuosi Kiinassa avomiehen työn takia. toivottavasti kaikki on hyvin torstain ultrassa, ja että pikkuinen ei olisi niin salaileva enää!

Abello Anteeksi! :ashamed: Sekoitin sut johonkun toiseen...

Onnittelut kaikille hyvistä neuvolauutisista ja haleja kaikille sitä tarvitseville! :flower:

Tänään kävin kampaajalla hiustenleikkussa, ja olen tosi tyytyväinen tulokseen =) Ol ihanaa saada laitettua itseensä hieman.

Minna ja Emil 33+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jemppi:
Imetyksestä unohdin äskiseen viestiin kirjottaa ja nyt tulin sitten siitä kertomaan. Juteltiin terkan kanssa imetyksestä ja ihan pöyristyin sen asennetta. Imetyksen onnistuminen on kuulema vain imettäjän omien korvien välissä :headwall: Ellei ole jotain sairautta, niin jokainen ihminen pystyy kyllä imettämään ja ruokkimaan oman lapsensa :headwall: En tajua noin jyrkkää ja alkukantaista ajatusmaailmaa neuvolan tädiltä! Oikein pisti suututtamaan. Ei tullut sellasta oloa, että tuolta voi hyvin kysyä neuvoja imetykseen tai asiaan liittyvään, kun kaikki onnistuvat ihan varmasti yms. Tietysti jokainen varmasti imettää jos se on mahdollista, mutta tiedän monta ihmistä, joilla se vaan ei yksinkertaisesti onnistu vauvan tiheistä herättämisistä ja pumppauksista huolimatta. Sanoi vaan sitten lopuksi, että suljet korvasi muulta ja päätät, että imetys onnistuu, niin sehän onnistuu :headwall: Kyllä kävi niin ärsyttämään.. En oo oikein alusta asti ollut samalla aaltopituudella hänen kanssaan ja oli ihan kiva kuulla, että neuvolan täti vaihtuu aluejaon myötä, kun olen synnyttänyt ;)
Aika jyrkkä ja hyökkäävä kanta th:llasi. siis periaatteessa saattaa pitää paikkaansa, MUTTA (iso mutta) vauvan äidillä pitää olla: rauha imettämiseen, stressitön aika, mies apuna tukemassa tekemällä kotihommia, jotta äiti saa levätä.

Ei se maito tule, jos (näin kärjistettynä) äiti ei saa levättyä, ei saa tarpeeksi ravitsevaa ruokaa aina kun on nälkä(=mies käy kaupassa+kokkaa). Ja en mene takuuseen, että kaikilla siltikään onnistuu.

Olen tosi iloinen, että ekan lapsen sain imetettyä, mutten todellakaan luule, että se varmasti onnistuu toisella. Joten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tollaiset kommentit Jemppi! Onneksi neuvolath vaihtuu sulla! :)
 
Heissan kaikille!

Kuulumisia piiiitkästä aikaa. Olen seurannut keskustelua, mutta olen ollut "laiska" itse kirjoittamaan. Yleensä en ole saanut vastakaikua kysymyksiini tai ihmetyksiini, siinä varmaan suurin syy miksi en ole kirjoittanut. Mutta nyt vähän päivitystä.

Tähän asti kaikki mennyt tosi hyvin ja täällä voidaan paksusti. Oikeastaan tässä tämän viikon aikana olen alkanut kasvamaan vasta kunnolla. Tähän asti olen jumpannut ihan normisti, mutta nyt jätän rankemmat jumpat ja keskityn hyvän olon hakemiseen: joogasta, kotijumpista ja lenkkeilystä. Siinäpä sitä on jo ihan tarpeeksi.

Mitään isompia vaivoja ei ole ollut, paitsi liitoskipuja on on ollut ja lantio on kipeenä liikunnasta mutta menee ohi levolla ja pitkällä pinnalla! Niitä perinteisiä närästystä sun muita ei ole luojan kiitos vielä ainakaan ollut, kuka tietää tuleekokaan niitä. Mukavaa odotusta kaikin puolin on ollut ja vauva on kasvanut hyvin, vaikkakin alakäyrillä oli viimeksi vielä sf-mitta ja painoa on tullut sopivasti n.7kg, vähemmänkin olis voinut mutta en jaksa enää siitä stressata ja loppuajasta se varmasti nousee, mutta mitään katastrofaalista ei voi enää tapahtua näillä viikoilla niin lopetin stressin painosta. Tekee hyväää minulle sekä lapselle! =)

Perhevalmennukseen
ollaan menossa parin viikon päästä. Odotan sitä jostain syystä taas paljon, vaikkei siellä kovin ihmeellistä varmasti olekaan.

Heklalle paljon Onnea ja jaksamista vauvan kanssa! =)

Itse en ole ollut töissä pitkään aikaan ja siksi olenkin saanut nauttia tästä ensimmäisestä raskaudesta täysin rinnoin, melkein kirjaimellisesti!
Voimia niille, jotka ovat vielä töissä!

Miehen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja hän on huomioinut minua hyvin. Meillä on ollut oikein mukavaa odottaa vauvaa! Ei olla riidelty oikeastaan ikinä, jotain pientä kahinaa on joskus tietty ollut niin kuin vähän pitääkin.
Kotitöistä ei ole tarvinnut vääntää kättä ollenkaan. Se tekee kuka ehtii ja jaksaa. Yhdessä tehdään paljon.

Supistuksia on jonkin verran ollut, jos on on ollut tolpillaan koko päivän ja tehnyt koko ajan jotain niin kyllä illalla tuntee supistuksia, onneksi kivuttomia sellaisia.

Tässäpä terveisiä täältä ja kaikille hyviä vointeja! :hug:
 

Yhteistyössä