~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Kiva kuulla, että heklan pikkuinen on päässyt kotiin =)

Mäkin haluan uimaan, 2 viikkoa töitä ja kun äitiysloma alkaa niin aion mennä lillumaan sinne altaaseen =)

Mä en ole ajatellut ostaa imetystyynyä. Eikö joku tommonen iso tyyny aja saman asian.. vai?

Hankinnoista puuttuu vielä amme, harsoja , itkuhälytin ja parit pussilakanat. Noita lukuunottamatta on kaikki hankittu, siteistä lähtien. Ne sairaalan siteet on jotenkin kummallisia.
 
jau
Heip!

Olen tämän päivän ottanut iisisti, en ole juuri koneelle jaksanut raahautua :/ Kipuilut meni onneksi ohitse ilta-päivällä, enkä ole siksi soitellut lääkärille. Niin kauan kun tuntemukset pysyvät siedettävinä, niin ajattelin pysytellä kotona. En oikein ole osannut kauheasti pelätä, kun on ollut noita alavatsakipuja pitkin raskautta ja neuvolassakaan ei olla oltu yhtään huolissaan. Vähän aamulla kyllä pelotti kun koko yön tuntunut niin voimakkaita.. Kerkesi kuitenkin mennä ohitse ennenkun soitin mihinkään :D Nyt ajattelin vielä ensyön katsoa, ja jos kipuilut uusiutuu ja jatkuu niin soitan ja menen heti näytille. En halua kuitenkaan riskeerata mitään.. :) On vaan jotenkin hankala lähteä mihinkään kun ei ole tällähetkellä autoa käytössä.. Ambulanssia tai taxia kun ei kovin "pienestä" viitsi tilata.

Kiitos kaikille huolen pidosta! Ilmoittelen taas huomenna, että mites se yö meni :)
 
Supisteluista joku kysyi...mua on supistellut nyt noin kuutisen viikkoa napakasti. Eilen oli NIIN likellä ettei itku päässyt kun olin kaupan kassalla...koko selkää poltti ja suppareita tuli kunnon sarjana. Kotimatka oli ihan hirveä ja pohdin jo että nyt tuli lähtö. Mutta tilanne onneksi rauhoittui.

Mua supistaa myös levossa varsin usein...tänäänkin on ollut viitisen kovaa supparia kun olen makoillut tv:n ääressä. Onneksi 9 viikon kuluttua on aika hyvät mahdollisuudet jo saada vauva syliin ja supparit loppuu siitä sitten muutamassa päivässä. Joskin jälkisupistukset olivat viimeksi niin kovat että söin kovia kipulääkkeitä...mutta niistä sitten toisaalta oli onneksi apua.

Chef ja Nöttis 30+6
 
hekla, onnea pikkunyytin kotiutumisesta :heart: mahtaa olla ihanaa kun saa olla rauhassa kotona eikä sairaalan hälyssä.

varpajaiset: mies pitää pääsiäisenä, piti etukäteen sopia että ulkomailla asuva kaveri pystyy järjestämään vapaata.meinaavat mennä jonnekin erämökkiin olutta maistelemaan. mies kyllä järkkäs tänne esikoisen kummitädin avuksi siksi päiväksi, kun hänen mies tietty menee varpajaisiin. ja tällä kertaa ajattelin itsekin järkätä jotkut tyttöjen varpajaiset, ei se ole mikään miesten etuoikeus :) siis ehkä toukokuussa tms, riippuen kuinka vauva syö pullosta.

jau, kandee käydä näytillä tosiaan, voihan olla esim. joku tulehduskin. jos siis jatkuu kipuilut.

imetystyynyä en ainakaan heti hanki, esikoisella oli lainassa, oli tosi hyvä kun imetysasennot oli hukassa, täytyy katsoa kuinka lähtee nyt sujumaan.

poppeli 32+2

 
Pikaisesti kirjoittelemassa!
Kuulumiset on jäänyt kovin huonolle lukemiselle lähipäivinä. Miehen isä kuoli alkuviikosta...ei kerennyt ukki näkemään tätä tulokasta. :(

Hekla, ihanaa kun olette saaneet pikku prinsessan kotiin! Eilen juuri ajattelinkin, että jokohan siellä ollaan kotiuduttu.
Uimassa käytiin tänään. Ei sitä uimiseksi voinut sanoa, mutta lilluin siellä vedessä ja vauva oli aivan vallattomalla päällä vedessä. Tuntui, että mulskas oikein sydämensä kyllyydestä.
Nyt pitää ruveta iltahommeleille tyttelin kanssa. Itsellä on nyt kamala väsymys myös. Viime yönä nukuin melkein kellon ympäri ja iltaunet otin kans eilen illalla.
Miiru 32+2
 
Heklan uutiset oli kivoja :heart:
Ajatella että yhdellä meistä on jo käärö kotona ja kunnossa. Hienoa että aikaisesta syntymisestä huolimatta vauva kuulostaa voivan erittäin hyvin. Se kun ei noilla viikoilla taida olla ihan itsestäänselvyys. Onneksi olkoon siis vauvalle vielä erikseen hienosta "landing" laskeutumisesta maanpinnalle :D!
 
miiru:Osanotot! :hug:

Hekla:Ihana kuulla että vauva voi hyvin ja on päässyt kotiin! :heart:

metsätähti: Meillä kun tuo nuorimmainen(Nyt vajaa 2.v syntyi), oli vanhemmat lapset tuolloin 3 ja 4.vuotiaat ja hyvin meillä imetys lähti sujumaan, kyllähän se tietysti toisinaan oli melekosta sumplimista, mutta kaiken kaikkiaan tosi hyvin imetys sujui!Tietty ite oli aika väsy välillä kun yöllä vauva söi tiheään...En tiiä sit auttoko tuo kun mies piti kaksi viikkoa isyyslomaa, niin kerkesivät tottua siihen ja kun kumpikaan lapsista ei ihan taapero enää ollut!Minkä ikäsiä teille lapset nyt on?

Mua myös supistelee levossa usein, kun illalla laittaa nukkumaan niin saattaa tunnin ajanki supistella!Eilen jo ajattelin et täytyy kai varalta sairaalakassi kohta laittaa valmiiksi, vaikken silti oikein usko et tämä viel syntyy...Voi että tää mun selkä reistailee ihan tosissaan, ei hieronta eikä jumppa auta, toivottavasti sit helpottaa kun vauva syntyy...Ootellaan tässä mummoa ammaksi, kun mun pitää kilpparikokeissa käydä ja sit päivemmällä silmälääkäriin aika!

anri&masuvauva rv 31+2
 
miiru :hug:

Imetystyyny ei sinänsä ole mikään must juttu minun mielestäni. Ostin esikolle sen aikoinaan lapsimessuilta, kun sain halvalla. Nyt jos meinaa käyttää, pitäisi sen saada täytettä lisää, kun alkaa olla vähän lättänä...
Mä ainakin tykkäsin imettää makuulta vauvan vieressä kotosalla. Kylässä/kaupungilla ei kuitenkaan voi mitään tyynyjä pitää mukana, joten siellä joutuu improvisoimaan. Joten jos nyt tarttis ostaa, niin en ostaisi itse (ellei sitten ihan tosi halvalla sattuisi jostain kävelemään vastaan).

Meillä supparit jatkuu... ja jos siinä ei ole tarpeeksi, niin esikko otti ja sairastus ihan järkkyyn räkätautiin loppuviikosta. Ekat kaksi yötä vain yski, kuorsas, itki ja pomppi pystyssä. On nyt jotenkin vähän töttöröö, kun väsyttää ihan sikana. Isäntä yritti auttaa valvomisessa, mutta mun olis tarvinnu mennä varmaan mummille nukkumaan, että olisin saanut nukuttua... No onneksi nyt on kuume laskenut, vielä kun saisi tuon räkänokan vuotamisen lakkaamaan...

Mutta ihanaa!!!! VIIME YÖNÄ EN TARVINNUT NÄRÄSTYSLÄÄKETTÄ!!!! :heart: :D
Ensimmäinen yö sitten.... varmaan syksyn?
 
myh
Hekla ihanaa ihmeiden aikaa vauvan kanssa kotona.

Pesuaineesta meillä on käytetty nyt keväästä asti ecoballs pesupalloja, joista on tykätty kovasti. Nämä on sellaiset hassun näköiset pallerot. Ennen meillä oli pesupähkinät käytössä, mutta nämä on kyllä niin helppo käyttöiset, kun ei tarvitse annosteluja miettiä ja ei haittaa vaikka esikoinen niillä vähän leikkii, kun on auttamassa mua pyykinpesussa.

Imetystyyny oli mulla käytössä esikoisen kanssa ja tykkäsin kamalasti, en antaisi kyllä pois. Vauvana myös on kiva kölliä siinä tyynyn päällä tuettuna ja meneehän se yöllä tukena nyt raskausaikana. Mulla on se pienempi malli, niistä isoista en tykännyt. Makuasia

Uimassa käydään perheuinnissa kerran viikossa, mutta olisi kyllä ihanaa mennä yksinkin joku kerta. Tekee tajuttoman kipeälle selälle hyvää, kun vähän uiskentelee.

Supistukset on onneksi pysyneet poissa tässä raskaudessa. Ensimmäisen kanssa niistä kärsin melkein puolet raskausajasta ja olin vuodelevossa viimesen kolmanneksen aikana vähän väliä. Välillä sain luvan "elää normaalisti" mut muutaman päivän kuluttua alkoi taas supistelut, verenvuota jne... Onnea on ollut kokea suht normaali raskaus tähän asti =)

kivaa että uusia tulee vielä mukaan :wave: tervetuloa. Vauva puolella jatketaan sitten.
 
Uimisesta: Kuinka myöhään saa vielä käydä uimahallissa? Oon ymmärtänyt, että loppuaikana sitä ei suositella tulehdusriskin takia. Itselläni alkaa pian ä-loma ja olisi ihana käydä uimassa, mutta vähän huolestuttaa, ettei vaan tule mitään tulehduksia. Kohdunsuun tilanteestahan ei tällä hetkellä ole mitään selvyyttä, seuraava lääkärikin on vasta kolmen viikon päästä. Oletteko siis muut uskaltaneet ihan huoletta uida?

Supistuksia tulee ja menee, levossa ja liikkeessä. Joskus aika napakoitakin. Käsittääkseni supistelut ovat tosi yksilöllisiä, joillain ei niitä tule kuin vasta h-hetkellä. Uskoisin (tai ainakin haluan uskoa) myös Bruno Cacciatorea, joka sanoi, että vauvan liikkeistäkin voi kohtu supistella. Niin kauan kuin ei ole liian tukalaa niin kaikki hyvin =)

Joku kysyi häntäluusta: Itsellä se oli kipeä reilu viikko sitten, parina päivänä. Liittyy varmaan pehmentymiseen/löystymiseen.

Karo ja poika rv33+3
 
Pippa ja tapetti Oon samassa jamassa, paitsi että tämä tyttö taitaa tapiseerata tulevan huushollin pelkkä maha kaverinaan. Miestä ei nää sisustusjutut saa kovin orgastiseen olotilaan. Joten olkoot juntti tykönään.

Uiminen Kun meidän 6-vuotias syntyi, kävin vielä saman päivän aamuna uimassa. Asiantuntijat ei suosittele uimista ihan loppuaikoina. Tuntuu vaan, että allas on ainoa paikka, jossa on siedettävä olo. Taidan olla niin kapinallinen, että käyn tälläkin kertaa uimahallissa ihan loppuun asti. Muutoin ku oon niin kiltti tyttö!

Supistuksia Koko ajan, mutta kivuttomia.

Ja pakkaamaan! Uuden kodin avaimet saadaan käteen perjantaina!

Dominique ja Lissu 32+3

 
Hekla Mahtavaa kun olette kotiutuneet ja jaksamisia :hug:
Miiru :hug: :hug:

[/b]Imetystyyny[/b] Olen miettinyt sen hankkimista.. Mistä ootte muut ostannu jos olette ja onko ollut mitä ikäluokkaa?

Supistuksista Mulla moisia on aniharvoin. Enkä silloinkaan kyllä ole ollut ihan varma :whistle:

Yöt ovat viime aikoina olleet todella vaikeita! Ei meinaa uni tulla ja sitten heräilen keskellä yötä:)
Muuten onko muilla ollut kiusana virtsatulehdusta? Itse olin syksyllä sen takia osastollakin ja nyt taas tuo oli iskenyt. Joutu antibiootteja syömään vaikkakin on Hipesal estolääkitys käytössä. Ei kai tällä kertaa muuta..
Kenelläköhän on seuraavaksi nyytti kainalossa:)?
 
Heippa!

Ihanaa Hekla etä olette saaneet vauvanne kotiin :heart: Nautinnollista vauva-aikaa :heart:

Miiru :hug: :hug:

Uimisesta itsekkin sitä miettinyt et kuinka kauan sitä uskaltaa uida kun ihan säännöllisesti olen meidän pikkuneidin kanssa käynyt vielä 2xvkossa. Täytyy varmaan ottaa huomenna asia varmuuden vuoks puheeks tuola neuvolassa niin sit olisi itsekkin viisaampi ;) Tuola nelosten pinossa ainakin yksi kirjoitti jokin aika sitten et on ihan loppuun asti käynyt uimassa eli oisko niin tapauskohtast et mikä tilanne tuol kohdunsuul........ kertoilen sit huomenna mitä saan vastausta ;)

Imetystyyny ei mikään välttämätön, itse sain sen edullisesti käytettynä pikkuneidin aikaan ja hetken sitä käytinkin kunnes sit jäi nurkkaan mut nyt mulla ollut se nukkuessa eli sopivan pitkä et on tavallaan polvien välissä sekä masun tukena, alla, en osaa selittää :ashamed:

Supistuksista aikasta useesti supistelee mut onneks ihan hetkittäisii et menee nopeesti ohi mut yleensä nämä supparit on seurauksena ollut enempi tekemisestä tai rasituksesta

Viime yönä närästi ihan kamalasti, ensin tuntu et oli niin väsy ettei millään oisi jaksanut nousta sängystä et kärvisteli vaan sen polttelun kanssa mut lopulta kömmin alaketrtaan hakee renietä ja kun ei tuntunut auttavan niin otin samariiniakin niin sit vasta reilun tunnin pääst pysty nukkuu. Muutenkin sitä on alkanut heräilemään tai sit näkee jotain ihme painajaisii vauvaan liittyen :ashamed:

Mut nyt yritettävä menä puuhastelee jotain, keskimmäinen neiti haettava yhden aikaan koulusta ja ajattelin et onpi pikkuneidin vahtina et lähden hiihtämään. Tässä menee km pääs ihana tasanen peltolatu mitä kiva käydä lykkimässä, ei ole noilla yleisillä laduilla tukkeena ;)

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkkukakkonen" 32+2 :heart:
 
Heissan! Uusi odottaja ilmoittautuu, laskettu aika olis 30.3 ja poika olis kuulemma tulossa. vähän myöhää olen tässä lähtenyt liikenteeseen jotenkin kaikki rupeaa vasta nyt konkretisoitumaan.... jännää. kiva lukee kaikkien kokemuksista kuinka kaikki tää on niin normaalia. =)

Kiitos kaikille
Karo82 ja toukka 29 +6
 
miiru: Jaksamisia :hug:

Hekla: Ihanaa vauva-aikaa teille :heart:

Täällä liityttiin myös sairaslomalaisten joukkoon tänään. Selkä on vaivannu jo jonkin aikaa ja nyt ei enää pysty olemaan töissä. Lääkäri kirjotti sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka eli 4.2 asti. Sanoi ettei hän sun selästäs olis niinkään huolissaa vaa siitä et painoa on tullu vaan 3 kiloa. Koitin selittää et ensimmäisessä raskaudessa tuli vaan 5 kiloa ja vauvakin oli ihan hyvän kokonen eli 3180g ja 48 cm et ite en ole ollenkaan huolissaan tästä. No pääasia et nyt saa levätä tän selän kanssa ja pääsee päivän mittaan tarvittaessa myös makuulle. Töissä kun se ei onnistu.

Imetystyynystä Ei ollut esikoisella enkä ajatellut sitä nytkään hankkia. Olen kuullut tosi monelta et tuli se hankittua mut ei sillä sit loppujen lopuksi ollutkaan käyttöä. Koitan pärjäillä ihan tavallisella tyynyllä sen mitä tarvitaan.

Supistuksia on täälläkin. Tulee ihan levossakin mut useimmiten kun kävelee reippaasti tai muuten touhuaa kovasti jotakin ni supistelee. Mulla se tuntuu vatsan lisäksi kurkussa. Lähes aina kun tulee supistus ni tuntuu ihan kun joku kuristais, se on kamalaa :/ Onko kellään muulla ollut moista? En ole koskaan ainakaan kuullu et kellään olis eikä mullakaan ekassa raskaudessa vaik sillonkin supisteli. Neuvolassa eivät osanneet sanoa siihen mitään kun kerran kysyin.

Varpajaiset meinaa mies pitää ja pitäkööt vaikka miehen alkoholin käyttö on mitä on silloin harvoin kun ottaa. Täytyy kattokaas vetää pipo piukkaan ja juoda viimeiseen pisaraan saakka niin kauan kun tavaraa riittää ja on itse sammumispisteessä. Meillä suurimmat riidat liittyykin alkoholin käyttöön ja siihen kun mun mielestä hän ei osaa sitä käyttää ja hänen mielestään taas osaa ja silti on lähes aina tappeluissa sun muissa alkoholin takia mukana, huoh :/ Toivottavasti ollaan vauvan kanssa sillon vielä sairaalassa kun meinaa varpajaiset pitää.

Mitäs mun pitikään vielä kommentoida, aina on tullut niin paljon teksiä kun tänne tulee ettei enää muista :LOL: Mut eipä kai sen kummempia, menen tarkastamaan esikon läksyjä :wave:
 
Lämpimät onnittelu heklan perheelle :flower:
Osanottoni miirulle ja hänen miehelleen :hug:

Imetystyynystä sain sukulaiselta sen lainaan. Aion ainakin kokeilla. Veikkaan kuitenkin, että se ei riitä/väärän kokoinen. Kyllä muistan ekan lapsen imetyksen, kun sohva oli täynnä tyynyjä ja niitä piti asetella vaikka kuinka. Olen pienikokoinen ja pienet rinnat, niin vauva pitää saada aika "ylös", juuri rintojen kohdalle. Imetystyynyt ehkä vähentää sitä tyynykasaa sohvalla
:D

Onnittelut Katariina00, kun saitte rattaat :wave: yritin huutaa netistä turvakaukaloa (n. vuoden vanha kolaroimaton), mutta toinen pisti paremmaksi. Ehkä ostamme ihan uutena, jos ei tule vähän käytettyä vastaan.


Muoks!

Tervetuloa uudet odottajat joukkoon vahvaan! :flower: :flower: :flower:

marcelina minullekin on käsityökärpänen purenut kovasti. Kankaita olen ostellut ja ommellut ties mitä. tuntuu vain, että pitää ihan jarrutella itseään, että ehtisi toteuttaa kaikki suunnitteilla olevat jutut :) Hankin onnea vauva-kirjan suomalaisesta kirjakaupasta ja siellä on aivan ihanan söpöjen tossujen ohje tyttö- ja poikavauvalle. Saa nähdä ehtiikö. Täytyy ensin tehdä entiset suunnitelmat alta pois. Tällä hetkellä teemme tytön pyynnöstä vohvelikankaasta laudeliinoja. Tyttö osaa aika hyvin tehdä kuvioita kankaaseen :heart: Teemme vauvalle kaksi laudeliinaa: siniseen ja punaiseen kankaaseen :heart:

momtoo ja pikkukakkonen 33+1 (huh!)
 
Abello kyllä se ajaa ja juuri siksi minäkin sen jättityynyn ostin=)

jau hienoa että olo parantu =) Miten sun yö meni?

miiruosanotto :(

anri82 kiitos kommentista=)Meillä lapset on keväällä kun vauva syntyy 2v7kk ja 3v8kk.Mä oon kyllä haaveillut että ensimmäiset viikot mies ois töissä että saatais poikien kanssa rauhassa totutella vauvaan ja arkeen, koska niin uskomatonta kyllä (siis siltä tää varmasti kuulostaa)meillä on paljon levottomampaa ja hermoja raastavampaa kun mies on kotona.Vaikka onhan siitä sinänsä se apu että se veis lapsia ulkoilemaan ja kerhoon, mut muuten luulen et pääsen helpommalla kun mies on poissa jaloista ja riehuttamasta ja huudattamasta poikia ja vauvahan nukkuu hyvin paljon ensimmäisinä viikkoina.En vaan vielä tiedä miten saan miehen pysymään töissä niin etten luokkaa sitä... Hienoa lukea että se voi pienistä lapsista huolimatta onnistua=)

Karo76 siihen asti kunnes kohdunsuu aukeaa eli jos se on lääkärineuvolassa auennut niin sen jälkeen ei enään kannata mennä uimaan.Mut muustahan sitä ei voi tietää et koska se aukeaa.

Karol82 tervetuloa mukaan kirjoittelemaan=)

(.)Mä elän taas ihan omassa maailmassani ja kuljen kuin usvan keskellä.Itsekkin huomaan etten taaskaan oo yhtään oma itseni.
Pari yötä oon nukkunut tosi hyvin mut silti päivällä haukotuttaa ja tuntuu et oon ihan toimintakyvytön.
Neuvolassa kävin ja alussa pojat jaksoi olla hienosti kunnes vieraskoreus alkoi kadota ja hihkuinti alkoi :kieh: Esikoinen vielä sai kiukkuitkun ja toinen pelleili :kieh:
No mut neuvolassa vauvalla oli kyllä kaikki hyvin, mut mua jäi harmittamaan kun en nyt sit kuitenkaan pääse enään ultraan ja jääpä taas se painoarvio saamatta :kieh: :'(

Paino:pudonnut 500g :D (iloinen yllätys)
RR 120/76
pissa:puhdas
syke:140
Sf:ei mitään hajua kun eivät kertoneet eivätkä oo korttiin merkinnyt :kieh: :(

Että tällästä.

Metsätähti ja onnenjyvä 32+5
 
Harvoin tulee tänne kirjoiteltua, mutta teidän kuulumisia luen kuitenkin useamman kerran viikossa :D

Jau toivottavasti lepo auttaa ja kipuilu helpottaa. Onneksi viikkoja kuitenkin alkaa olla jo niin kivasti, että voi ilman paniikkia elää :hug: .

Hekla nauti pienestä nyytistäsi. Me muut joudutaan vielä odottamaan ja odottamaan :heart:

Minna77 toivottavasti lentolupa heltyy helposti. Onko teillä pysyvä koti Norjassa? Miehesi lienee norjalainen. Hattua myös nostan, kun jaksat appivanhemmilla asua niinkin pitkään :)

Metsätähti olen myös kuullut niistä sikiön sukupuolitesteistä, ovat kuulemma 90% oikeassa. Suomesta niitä ei käsittääkseni saa, mutta jostain jenkkilästä saa tilaamalla.

Dominique Tsemppiä muuttoon ja onnea uuteen kotiin, toivottavasti maltat olla liikoja rehkimättä. Hyvä muutto vaatii aina hyvän työnjohtajan :D .

Omaan napaan vielä sen verran, että jännittää ihan pirusti torstain ultra. Istukan sijaintia siis kontrolloidaan, viikolla 25 oli vielä kohdun suulla. Vauva on ainakin toistaiseksi vielä tukevasti poikittain, kun aikaisemmat lapset ovat olleet näillä viikoilla jo pitkään lähtökuopissa. Mutta siis istukan sijaintiakin enempi mua jännittää vauvan mahdollinen sukupuoli. Kaksi kertaa sitä ollaan jo kysytty (viikoilla 22 ja 25) ja ei ole kaveri suostunut sitä meille kertomaan. On tää odottaminen vaikeaa, kun ei ole mitään hajua edes kumpaa mahdollisesti odottaa :D

Ompus rv 31+2
 
MLL
mamu-78 mullakin tuntuu painon tunnetta rinnan päällä ja kurkkua kuristaa kun supistus tulee, kysyin neuvolasta asiasta niin tätsy sanoi ettei ole kuullutkaan moisesta. Ei kai se silti kovin vaarallista ole kun on jatkunut jo pidempään, eikä vieläkään ole henki lähtenyt :D
 
Miiru: osanotot ja voimia surutyöhön :hug:

Heklalle onnea pienen kotiutumisen johdosta. Olisi mukava lueskella väliin teidän kuulumisia.

Toivottavasti Jau:n kivut menee ohi ja mitään ongelmaa ei olisi tiedossa. Itse kävisin herkästi näytillä.

Imetystyynystä: Tuskin tulee ostettua tälläkään kertaa.

Niin ja uusiakin on tullut- tervetuloa mukaan-

ON: Ei mitään uutta auringonalla. Töissä edelleen jne. Yöunet ovat vähän katkonaisia ja tietysti aamulla väsyttää. Ostin kantoliinan valmiiksi. Todella pitkään harkitsin rintarepun ja liinan väliltä ja siis liina vei voiton. Mitään muuta ei edelleenkään ole haettuna varastosta ja äpakkaus odottelee olohuoneen lattialla äloman alkua. Pesen sitten kaikki vaatteet ja haen muutkin tarvikkeet sisälle inventaarioon.
 
jau
Oi, mäkin haluaisin käydä ultrassa! :)

Yö meni loistavasti, en herännyt kuin kerran vessaan. Nyt energiaa riittäisi vaikka muille jakaa, muttei uskalla kuitenkaan kamalasti rehkiä :) Ensimmäisen vauvavaate pyykkikoneellisen laitoin pyörimään. Jotenkin hankalaa, kun uudet vaatteet kannattaa pestä väritysten mukaan kun niistä voi sitä väriä vielä liueta. Sitten kun on kaksi kasaa tummansinisiä 60 astetta ja 40 astetta jne. Vajaita koneellisia ei ole kiva pyörittää, varsinkin kun yksi koneellinen kestää sen puolitoista tuntia :D Ajattelin kuitenkin nähdä tämän ensimmäisen pesun verran vaivaa. Vaatteita on kertynyt ihan uskomattoman paljon!! Jopa kokoa 70 ja 80 löytyy :D Isovanhemmat ovat vähän villiintyneet. Mutta mikäpäs siinä, onhan se hyvä olla jo valmiina niin ei tarvitse kaikkea sitten ostaa.
 
mamu78 ja MLL: MUlla myös tollasta samanlaista tunnetta supistuksen yhteydessä, et painon tunnetta rinnan päällä ja ahistaa kurkkua, eikä mullekkaan lääkäri oikein osannut sanoa mistä johtuu, kun kysyin!Muttei kyllä pitäny asiaa mitenkään huolestuttavana...Mutta inhottava tunne se on!
 

Yhteistyössä