~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Täällä oli eilen käynti äippäpolilla ja kaikki oli ihan ok. Painoarvio oli 1580 g eli painoa oli tullu pariin viikkoon 400g. Erittäin vilkas tapaus oli jälleen ja repesin nauraa miehen kaa ku potki niin kovaa et kauheet muhkurat vaan pomppi mahasta :heart: Käsikipu on vaan pahentunu ja maanantaina soitan reumapolille ja pakko nöyrtyy piikille vaik mielellään niitä en ottais mut en yksinkertaisesti jaksa tätä kipua kun se on pahentunu hermosäryks muun jomotuksen lisäks :ashamed:

Närästykseen sain lääkkeen ku ei tahtonu enää pysyy ruuatkaan sisällä ja paha olo ja hirvee röyhtäily ja polte kurkussa. Sain siis reseptin nexium lääkkeelle ja helpotti heti. Ihan ihme aine :D Eli jos ketä närästys vaivaa niin kannattaa kysyy resepti! Ja yöksi laitan tyynyjä silleen et oon vähä "ylöspäin" ettei sit ne mahahapot vaivaa.

Onks kellään ollu vastaavaa, ku ite herään yöllä siihen et koko kroppa kramppaa, varsinkin maha ja tunne on niin voimakas et tärisen kauheesti..Alussa vaiva oli silloin tällöin ja nyt lisääntyy ja viime yönä heräsin monta monta kertaa ku kramppas. Eilen sanoin siitä ensin hoitajalle ja epäili et on supistuksia ja käski sanoo lääkärille. Lääkäri sano et ei tiedä mistä johtuu. Nauro vaan et jospa näät painajaisia. Kahtena viime yönä on krampannu niin kovaa et aamulla alavatsa tooosi kipee. Alkaa vähä pelottaa ku noi vaan pahenee et alan suurinpiirtein joku yö synnyttää. Toi olo on ihan järkyttävä ku herää keskellä yötä ja oot ihan kauheessa horkassa..

Piti varmaan kommentoida kauheesti kaikkee, mut käsi menee kipeeks kirjoittaessa joten taidan mennä sohvaan makaa..

LM & Pirpana 30+4
 
Perjantaita =)

Monet on olleet jo aktiivisia verokorttien suhteen. Itsellä on vielä vaiheessa...ehdotelmahan tuli jo, mutta se nyt ei pidä ikinä paikkaansa varsinkaan tässä tilanteessa. Saan työnantajalta vielä normipalkkaa helmi-maalis-huhtikuun ajan, sekä muutamalta päivältä toukokuussa, joten ne tulee huomioida..ja palkkaus aikoo antaa "lopullisen" 6 kk:n palkkatodistuksen Kelalle vasta helmikuun alussa jolloin jään äitiyslomalle, joten ei hajuakaan vielä paljonko päiväraha tulee olemaan.

Teen varmaan niin, että lasken veroprosentin normivuosituloarviolla ja korjailen sitten kun saan päätöksen äitiyspäivärahasta. Työnantajan palkan lisäksi kesäkuussa maksetaan kuitenkin myös kesälomarahat ja joulukuun alussa jäänkin jo vuosilomalle joulu-tammikuuksi 2011, jolloin tulee taas normipalkkaa.

Mutta kiitos vinkeistä koskien tuota verokorttia sosiaalietuuksia varten. Täytynee kysäistä sitä!

Monet on myös miettineet taloudellista pärjäämistä kotihoidontuen aikana. Meillä rahajutut käytiin sopimassa pankin kanssa jo hyvissä ajoin viime vuoden puolella. Asuntolainasta maksellaan tuolloin pelkkiä korkoja, joten helpottaa pärjäämistä. Pankkien kanssa voi aina neuvotella näistä maksuhommeleista ja kannattaa hyödyntää tätä mahdollisuutta!

Meillä on ollut tiukat säästökampanjat tässä raskauden aikana ja tavoitteena on maksaa autolaina pois viimeistään kesällä, joten sitä odotellessa =) Opintolainatkin maksettiin samaisella kurimuksella pois, jotta päästään kaikista "turhista" lainoista ja lyhennyksistä pois =)

Abello ; Kyselit noista kuumotuksista alakerrassa. Kyllä! Alakerta tuntuu olevan muutoinkin turvoksissa. Tämän lisäksi sain jonkinlaisen hiivan (tai sit on vaan raskauteen liittyvää, johon MLL viittasikin..). Yritin lääkitä sitä Gynocaps-emätinkapseleilla (maitohappobakteereja), joilla pitäisi olla emättimen happotasapainoa tasaannuttava vaikutus, mutta kapselin laiton jälkeen alapää oli kuin tulessa. Sanomattakin selvää, että lopetin kapselien käytön. Koitan pärjätä piimän ja sitruunamehun juonnilla jos tuo nyt jotain hiivaa on..

Uskomatonta, mutta totta..tein tänään yksin koko talon viikkosiivouksen äkillisen inspiraation kourissa. Yleensä on tehty miehen kanssa kimpassa, mutta ajattelin nyt yllättää hänet :) Varsinaista ähinää ja puhinaa tämän massun kanssa siivoilu, mutta valmista tuli! Loppuilta meneekin varmasti vaakatasossa sohvalla maaten :LOL: Tulipahan samalla kulutettua vähän kaloreitakin. Olen nyt sairaslomaviikolla yrittänyt panostaa ulkoiluun ja liikkumiseen vähän eri lailla kun töissä käydessä..koirien kanssa on lenkkeilty ja kävinpä jopa uimahallissakin =)

Miimon ja Hengari-Hertta 31+6
 
Lillamy:Mulla edellis raskaudessa tuli tollasia ihme kramppi kohtauksia koko kroppaan, muttei ne oikeen neuvolas osannu sanoa mistä johtuu, mulla ne tuntu tuolloin varsinkin selän puolella...Nytkin kun supistelee niin tuntuu noi supistukset jotenki yläselässäkin ja ahistaa tosta eestäkin eikä sitäkään lääkäri oikein tieny mistä johtus, jännittyykö sit muutkin lihakset mukana!
Mulla myöskin tuota nexiumia närästykseen ja on kivasti auttanu paitsi tänään tuntu ettei sekään auta!!!

Abello: Täällä myös kuumotusta alakerrassa ja turvoksissa jotenki tuntuis olevan, lisäksi tosi kuivat limakalvot: mulle suositelleet et laittaa sitä ceridal-öljyä ja onkin auttanut ihan hyvin!

anri rv 31+3
 
Iloista perjantai-iltaa!

Siiruli Kiitos. :)

Leena86 Hyvä kuulla, että miehesi on ymmärtänyt tilanteen ja on huomaavainen. :hug:

Monella ollut neuvola näinä päivinä. Onnittelut hyvistä nla-uutisista!

Abello toivottavasti sokeriarvot tasaantuvat!

solmussa Oi, mitä tarkoittaa tuo vauvan laskeutuminen? Että synnytys lähenee?

missLuupää En osaa valitettavasti sanoa mitään noista supisteluista. Ehkä kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä?

Onko istukkaverenluovutus se sama, jossa otetaan se veri talteen, jos myöhemmin voi sen soluja käyttää mahd. lapsen eri sairauksien parantamiseen? Jos on, niin se on Norjassa maksullinen. Sitä siellä tekee vain joku yksityinen taho, koska valtio ei ole hyväksynyt sitä vielä; sen mahd. hyödyt on heidän mukaansa vielä niin epävarmoja. Ja se maksu on aika huikea, joten luultavasti jätämme tekemättä.


Olin kahden tunnin kävelyllä, ja vaikka oli ihan rauhallista ulkoilua, niin aika puhki nyt jälkeenpäin. Nyt on käyty saunassa ja rauhallisesti menee varmasti loppuilta.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Minna ja Emil 32+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimon:
Monet on myös miettineet taloudellista pärjäämistä kotihoidontuen aikana. Meillä rahajutut käytiin sopimassa pankin kanssa jo hyvissä ajoin viime vuoden puolella. Asuntolainasta maksellaan tuolloin pelkkiä korkoja, joten helpottaa pärjäämistä. Pankkien kanssa voi aina neuvotella näistä maksuhommeleista ja kannattaa hyödyntää tätä mahdollisuutta!

Meillä on ollut tiukat säästökampanjat tässä raskauden aikana ja tavoitteena on maksaa autolaina pois viimeistään kesällä, joten sitä odotellessa =) Opintolainatkin maksettiin samaisella kurimuksella pois, jotta päästään kaikista "turhista" lainoista ja lyhennyksistä pois =)
Meillä on sen verran tuore asuntolaina, että pelkkien korkojen makselu ei juuri kuukausierää lyhennä, mutta toki jokainen säästyvä euro on aina kotiinpäin. Pitää nyt katsoa sitten kuinka huonosti pärjätään. Omakotitalossa kun asutaan niin asumismenot on tosi suuret, ja lämmöstä, vedestä ja jätehuollostakaan ei oikein voi tinkiä. :|

Mutta onneksi sentään auto- ja remonttilainat on jo loppusuoralla ja mulla onkin aikomuksena saada lyhennettyä tuota remonttialainaa vielä viimeisestä palkastani paljon normaalia enemmän, jotta saadaan se maksettua pois ennen hoitovapaan alkua. Autolainakin loppuu varmaan ens vuonna, mutta taitaa sitä joka tapauksessa jäädä hoitovapaan alkuun maksettavaksi jonkin verran. Onneksi kuitenkin edes noiden suhteen on helpotusta luvassa ajan mittaan.

Tietääkö joku, milloin opintolainat joutuukaan maksamaan takaisin? Mulla ei onneksi isoa summaa sitä ole, mutta joku tonni kuitenkin ja opiskelujen päättymisestä tulee keväällä 2 vuotta. Eikös niitä saa yleensä kuitenkin sovitella niin ettei joudu aloittamaan takaisinmaksua jos on taloudellisesti heikoilla esim. työttömyyden tai hoitovapaan takia?
 
Piti tulla viikot poksauttamaan luvuille 32+0! :saint:

Täällä olo ihan jees, mutta kyllä alkaa tuntumaan n. 11kg:n painonnousu. Öisin on ihan tavallista, että herään jossain vaiheessa käymään veskissä. Viime yönä heräsin siihen, että selkä oli niin kipiä että ihan oksetti! Saa nähä mihin tämän selkäkivun kans joutuu. Päivisin menee ihan jees, tukivyötä pidän koko ajan. Iltaisin kyllä väsyttää, mutta kyllä tuo unen laatu alkaa heikkenemään huonoista asennoista ja kolotuksista johtuen.

Verokortista Jaahas, hyvä kun joku oli ottanut asian puheeksi. Mie oletin, että automaattisesti tulis se 20% ennakonpidätysprosentiksi. Veikkaampa, että mulla hieman prosentti laskee (mm. ensiasunnon korkojen vuoksi). Pitänee käydä kyselemässä verotoimistossa ens viikolla.

Vuodoista Mulla on kans päiviä (mm. tänään), jolloin tulee märkää vuotoa pöksyyn. Alkuun luulin, että vois olla mukamas lapsivettä, mutta kysyessäni asiaa neuvolalääkäriltä viime käynnillä, sanoi hän että on ihan normaalia. Lekuri sanoi, että raskauden aikana valkovuoto voi olla HUOMATTAVASTI juoksevampaa ja jopa välillä ihan "lorahdella" pöksyyn. Tietenkin jos sen ohella alkaa tulla supistuksia tms. synnytyksen alkamiseen viittaavaa, niin kantsii varmaan soitella synnärille ja kysellä lisäohjeita.

Huh, alkaa tämä istuminenkin jo ottaa selkään. Taidan lähtiä soffalle rentoutumaan. Mukavaa viikonloppua masunkasvattajille ja massukoille :wave:

Mimmurainen & ötikkä 32+0 :heart:

 
Käytiin tänään vähän pulkkailemassa ja vähänkö on nyt kipeä olo... Kannattiko? :kieh:

Vaunuista piti sanomani, että ei mulla sinänsä ole mitään hätää, kun meillä on ensihätään nuo meidän yhdistelmät. En uskalla niitä laittaa myyntiin ennenkuin tiedän varmaksi saavani nuo tuplat. Mutta kun meidän auraamattomilla ja hoitamattomilla teillä ei tee mitään niillä sen laudan kanssa. Eli joudun liikkumaan pienetkin matkat autolla esikon ja vauvan kanssa, jos ei saada niitä... Tilaan kohta kokonaan uudet, jos ei ala tärppäämään...
Nyt olis yhdet ihan kivat tiedossa, mutta myyjä ei suostu lähettämään niitä matkahuollon kautta ja Tampereelle en kyllä ala ajamaan yksien vaunujen takia... Että se niistä vissiinkin.
En kyllä ymmärrä myyjää, kun ei ne hänen maksettavaksi tule...

Firma on joo ihan kiva olla olemassa, mutta se on ollut mulla vasta 1½ vuotta, joten en kyllä voi kehuskella tuloksella vielä. Onhan se ihan kiva lisä/vaihtelu kotiäitiydelle, mutta kyllä se on välillä aika hermoja raastavaa pitääkin... Varsinkin tälläisenä aikana... ehkä laman jälkeen...

H&M vaatteista piti kommentoida, että kyllä niissä on joo ihme heittoja koossa. Edelliseen raskauteen ostin kokoa 40 olevat farkut, jotka menee päälle loistavasti. No ehkä ne on vähän isot vielä. Nyt jouduin ostamaan koon 42 housut, kun ei mene reidestä muuten, lahkeet on hieman liian pitkät. Mutta muuten ovat ihan sopivat. Paitoja sieltä en pahemmin olekaan sitten löytänyt. Nyt olis lahjakortti sinne, mutta kun ei sieltä oikein löydy mitään... ehkä ostan sitten ensi kesäksi jotain kivaa sillä...

Kotihoidontuki on joo aika onneton. Kyllä sillä pärjää, mutta on saanut tosi paljon karsia kaikkia lehtiä, omia ostoksia ja ruokakin täytyy miettiä erittäin tarkkaan. Yleensä pitää ostaa niitä ALE-ruokia tai jauhelihaa ja tehdä niistä jotain kivaa.

Mun pitäisi varata pöytä kyllä yhdeltä kirppikseltä ja viedä sinne paljon tavaraa, niin saisi taas vähän ylimääräistä rahaa. On vain jotenkin niin saamaton ollut sen asian suhteen... No täytyy oikeasti ottaa niskasta kiinni ja soitella sinne heti maanantaina. Jos saisi vähän jotain vanhoja kamoja myytyä pois... Huutkikseen kun ei jaksa oikein niitä laitella, kun siellä ne yleensä menee muutenkin niin älyttömän huonosti...
 
Oon ihan älyttömän onnellinen :heart: Oli pakko tulla hehkuttamaan :LOL: oon ollu tänään ihan tosi väsyny ja nukkunu pitkät päiväunet enkä päässy oikein sängystä ylös. Sit tajusin tos illalla, et vauva ei oo liikkunut paljon yhtään. No vähän aikaa makasin sohvalla ja juttelin masulle ja about siitä kuudesta eteenpäin vauva on ollu niin hereillä, et välillä ihan sattuu :LOL: Oon ihan varma, et se käänty äsken poikittani ja ollaan miehen kanssa naurettu, kun vatsa on ihan toispuoleinen, kun nojaa mun toiseen kylkeen :LOL: Miten voikin tommonen mylläys saada niin onnelliselle mielelle :heart: :heart:

Muuten kyllä edelleen odotan, että masu katoaa ja vauva tulee :LOL:

Ihanaa viikonloppua kaikille :wave:

Jemppi & Aapo 31+3
 
Toi vauvan liikkuminen on kyllä jotain niin "häiriintynyttä". Usein kun makaa sängyssä niin näkee kun vauva vaihtaa asentoa toiselle puolelle ja sen jälkeen toinen puoli mahasta on paljon korkeammalla ja ihan eri mallinen. tosi oudon näköstä :heart:
 
Unettomuutta täälläpäin. Nukuin klo.21-24, ja siitä alkaen nyt hereillä. Ihan hullua tä on! Eikä lapset kysy siitä aamulla, miten olen nukkunut, ne herävät kuitenkin klo.7-8 välissä. Mies toki kysyy, mutta en nyt jokainen perheen yhteinen vapaapäivä voi nukkua klo.11 asti, viime viikonloppu jo meni niin. Huomiseksi (oikeastaan tälle päivälle) on vielä kaikenlaista ohjelmaakin tiedossa.

Yritin tässä äskein KELA:n sivujen laskuirlla laskea äitiyspäivärahoja. Olin toivonut, että saisin 6kk tuloista, mutta se laskutapa menee kyllä jotenkin ihan eri tavalla. En tiedä tarkaan toki vielä niitä 6kk tuloja, mutta kokeilin letuksillani ja erilaisilla summilla, ja kyllä joutui paaaljon yli sen +20% laittamaan tuloiksi, että se hyväksyi sen riittävän isoksi. Varsinkin kun juuri se viimeiset 6kk on tulot ollut taas pienemmät, kun supistusten ja aluksi pahoinvoinnin takia joutunut jättämään pois kaikki ylimääräiset työt siltä ajalta. Vuositasolla on ero 2008 tuloihin oikeasti melkein 40%, mutta loppuvuosi vähemmän, omien laskujen mukaan kuitenkin selvästi yli sen tarpeellisen 20%:n, mutta laskuri jotenkin vähentä sieltä ties mitä (tai mikesi se ei vähennä niitä samoja 2008 tuloista sitten?) ja vastaa, ettei tulot ylittynyt 20%:lla. Mystistä. Laskupääni on yleensä ollut yksi vahvoja puoliani, mutta kela:n laskutapa ei mene kyllä perille!

Mirabel 30+1
 
Ensinnä tervetulot munki puolesta uusille :wave: Ja kovasti jaksamisia kaikille joita vastustaa syystä tai toisesta :hug:

Yritän muistaa nyt kommentoida jotaki mitä piti.. Pesuaineista ainaki, et meillä käytettiin esikoisesta jotain hajusteetonta ja mausteetonta pesuainetta ja samoin aiotaan nytkin tehdä. Vauvat itessäänhän jo tuoksuu niin hyvältä, et minusta turhaa heidän ominaistuoksua hukuttaa pesuaineisiin. Jossain vaiheessa alettiin käyttään myös tuoksullista huuhteluainetta, mut en muista milloin.

Harvinaisista nimistäki sen verran, et niissä on kaks puolta samalla lailla kuin tavallisemmissaki nimissä. Itelläni etunimi on suht harvinainen ja tyttönimeni samoin, joten jouduin koko elämäni ennen naimisiinmenoa selvittään tämän tästä mikä se nimeni nyt oikein onkaan ja miten se kirjotetaan. Nykyinen sukunimeni on vähän yleisempi ja onneksi sellainen, jota ei tarvitse kirjain kirjaimelta tavata jokaiselle tuntemattomalle :) Omille lapsillemme laitamme sellaiset nimet, jotka eivät jätä epäselvyyttä.

H&M:n vaatteet on kyl minustaki vuosi vuodelta pienentyneet, esim. ennen ostin XS-S-kokoisia pikkuhousuja niin nykyään saa ostaa huoletta L-kokoa, vaikka pitäs ton peräsimen olla suht samaa kokoa kuin ennenki :LOL:

Kotihoidontuki on todellakin ihan onnettoman pieni. :( Meillä onneksi mies ihan suht hyvin tienaava, joten toimeen tullaan vaikka asutaan okt:ssa (laskennallisesti menot pienemmät kuin ennen rivarissa, siis menot per neliöt). Just aamulla puhuttiin, et sitte on kyl kissan päivät, kun mieki pääsen joskus ihan säännöllisille kuukausiansioille, jää jotain varmasti jopa säästöönki :D

Kiitokset Halille, kun selvensit sitä perheen koko -juttua :hug: On siis vain tyytyminen Kelan päätökseen.

Eilen oli neuvola (rv 30+2) ja paineet ok (122/66), hemppa noussu (nyt 126), pissasta löyty edelleen protskuja heikonlaisesti (epäili edelleen valkovuotoa, jota täälläki riittää :x ), vauva vaikuttas olevan rt:ssa ja sykkeet 130 hujakoilla. Sf-mitta oli 26cm. Paino oli yllättäen muka laskenu melkein kilon :eek: Tultiin vaan siihen tulokseen, et edelliskerralla jouluherkuttelut näky :LOL: Nyt siis paino 62,5kg (alusta n. +6,5kg) Joku kyseli, et miten sellaiset syöneet raskausaikana joilla ei viel hirmusesti tullu painoa. Omalta osaltani voin sanoa, et ihan samaan tapaan kuin ennen raskauttaki eli terveellistä ruokaa ja herkkuja sopivassa suhteessa, fifty-sixty :p

Mulla muutes joka päivä onkelmaa tän Kaksplussan kans, joten en pääse lukeen niin usein ko tahtosin :/ Nyt mies lähtee viemään pojan mummilaan vähäksi aikaa, et saadaan olla hetki kaksin rauhassa :heart:

Kivaa päivää kaikille :) Huisia ajatella, et tässä lasketaan enää viikkoa kuukausien sijaan :LOL:

mobic ja kevätpörriäinen 30+3 :heart:
 
Täällä viikkoja jo 32+1.

Joudun käymään diabeteshoitajalla. Sokerit ovat koholla melkein jatkuvasti, vaikka olen jättänyt kaikki näkyvät sokerit pois ja makeat sekä suolaiset. Joudun luultavasti aloittamaan insuliinilääkityksen loppuajaksi. Mutta vauvan parhaaksi se on, ettei sitten kasva liian isoa ja tule mitään oireita synnytyksen jälkeen.

Nimet on täällä päätetty kummallekin. Pojan nimi on alkanut mietityttämään nyt, että sopiiko se meidän Lukan kanssa yhteen. Pojasta ollaan mietitty Elia. Tytöstä taas Milja.

Vaatteita en ole vielä pessyt, kun tehdään vielä viime hetken remonttia. Puretaan seinä tuparista, jotta vaatekaapit makkarista saadaan sinne. Myös sairaalakassi itselle ja vauvalle on laittamatta. Enköhän vielä ehdi ne pakata ensi kuussakin.

Olen tällä hetkellä Lukan kanssa kotihoidontuella ja jään tämänkin jälkeen kotiin. Kerran se lapsi on pieni ja siitä ajasta täytyy nauttia.

MayaM ja PikkuVeturi 32+1 :heart:
 
MLL kyselit/pohdit sitä työttömäksi jäämistä vaikka olet koulun kirjoilla. Kävin itte kysymässä tähän tammikuuksi työttömäksi jäämistä, kun olen opiskelija mutta laittanut itteni poissa olevaksi kevääksi ja syksyksi 2010 enkä saa mistään mitään tammikuun aikana kun äitiysloma alkaa 3.2. niin se mies sano et ei voi jäädä työttömäksi. Koska..olen koulun kirjoilla eli jos olisin valmistunut tai eronnut koulusta enkä siis vain poissa niin olisin saanut jäädä työttömäksi. Kannattaa käydä kysymässä asiaa työkkäristä, mutta jos olet samoin kuin mä niin kannattaa varautua. Tietty tää paikallinen toiminta tääl on aina vähän sellasta noitten työttömyys juttujen kanssa, et kannattaa soittaa omaan työkkäriin tosiaan. :) toivottavast sulla käy paremmin!


omaa pelästyin eilen hirveesti ku tuli kipeitä supistuksia n. 10 kertaa, kestivät kylläki vaan muutaman sekunnin mut tulivat tosi tiheesti. onneks ne loppu sit ja tuli heti parempi olo. liikuin eilen kyl melko paljon et voi olla siitäkin. en edes miehelle viittiny ilmottaa mitään kun on tuolla Venäjän edustalla jossain laivan kanssa. onneks se mieskin tulee kotiin seuraavassa satamassa tässä viikon sisällä ettei tarvii pelätä enää. meillä vaihdellaan täällä masussa asentoa just hirveesti joten tarvii mennä..tuntuu/sattuu välil melkosesti. ei vauva olekkaan enää niin pieni. :D

Mä & ee 32+3
 
Kiitos Katariina00, MLL, laiskamato ja karo76 3/4D ultra-infosta! Tosiaan liian myöhään ollaan liikkeellä niin kelakorvauksen kuin ultrakuvien kannalta. Soitin sinne yksityiselle ja sanoivat etteivät saa enää tässä vaiheessa esim. koko kasvokuvaa näytölle mahtumaan. Olisi vähän niin kuin kokoarviota ja kontrollia. Nyt vauva on liikkunut ihan ok. Jos vauva ei liiku tarpeeksi niin menen sit Jorviin tarkistuttamaan. Emme siis mene sinne yksityisultraan, liian kallis tässä vaiheessa.

Joku (anteeksi, unohdin nimen) sanoi että taitaa olla ainoa jolla ei ole kaikki valmiina vauvalle. Ei meilläkään vielä ole. Kylläkin "työn alla". Hyvin suunniteltu/ajateltu on puoliksi tehty. :) menemme tänään katsomaan kolmanteen paikkaan vaunuja ja turvakaukaloa. Ei viitsi ihan eka kaupan tarjonnan perusteella tehdä päätöstä. Saimme kylläkin paljon 56 cm bodeja tyttöväreissä sekä omat kestovaipat takaisin. Aion pestä ne hajusteettomalla pesuaineella, koska ainakin esikoisella on taipumusta atooppiseen ihoon, niin en ota sitä riskiä, että sit väsyneenä joudun kaikki pesemään, kun vauva on vasta syntynyt. Nyt on hyvää aikaa pestä niitä :)

Esikoinen sanoi, että lauantaina pitää nauttia(=syö lauantaikarkkia ja soittaa huuliharppua), joten nautinnollista lauantaita kaikille! :flower:
 
Verokortti tiedosta kiitokset :) Pitääkin käydä veroviraston sivuilla tutkailemassa että miten saan sen menemään. Ei kiinnostaisi tuolla 27 prosentilla maksella :whistle:

Vauvan tavarat ovat täällä jokseenkin valmiina. Tosin pinnasängyssä edelleen kaikkea mahdollista roinaa ja leikkimatto on meillä hävinnyt muutossa :kieh: Että mua suututti kun aloin sitä etsimään ja en löytänyt MISTÄÄN. Alakerran häkkivarastonki kävin monta kertaa läpi. Olen sitä säilönyt esikoisen vauva-ajoilta [noin 5v.] asti ja NYT se sitten päättää hävitä |O Meinaan kyllä kääntää vielä kerran kaikki kaapit läpi. Ainiin. Kirpparilta metsästelen vielä jokusen vaatteen..en ole nimittäin ostanut äippäpakkauksen vaatteiden lisäksi kuin muutaman hassun bodyn. Jos löytäisi vielä pieniä kokoja olevia potkuhousuja ja yökkäreitä niin olisin tyytyväinen..samoin sukkiksia/puolipotkareita. Mutta pärjätään kyllä noillakin jos en löydä.

Oma olo on suhteellisen hyvä. Esikoisen kanssa kävin eilen pulkkamäessäkin ja rakennettiin maja yms. En siis itse laskenut pulkalla kuin mäen puolestavälistä jarrutellen. Vähän kävi kunnon päälle se mäelle kipuaminen ja muutama kivuton supitus tuli, muuten meni hyvin. Mulla vaan tuntuu että en saa henkeä enää samalla tavalla kuin ennen, muilla samaa oloa? Odotan innolla miehen ja minun kahdenkeskeistä mökkilomaa ensi viikolla..maanantaina lähdetään poreammeella yms. herkuilla varustettuun mökkiin kolmeksi päiväksi! Onkin varmaan sitten viimeinen reissu vähään aikaan kahdestaan. Kesällä sitten tehdään reissu koko perheen voimin.


Ihanaa viikonloppua kaikille!
Mysti 31+5
 
Tääl on tänään käyty shoppailee vauvajuttuja. Rintapumpun sain ostettua. Ostin sellaisen edullisen ainun käsikäyttöisen. TAis olla prismas hintaa 24?. Ei viittiny mitään kauheen kallista ostaa kun en vielä varma o saanko lääkkeiden takia kovin kauan imettää. Siis kun joillakin reuma pahenee synnytyksen jälkeen niin saattaa joutuu lääkkeet aloittaa.

Sit ostin itelle jo siteitä tuplapaketin et saan pakata jossain vaiheessa sairaalakassiin, inhoon niitä sairaalan tuhveloita :D Ja hammasharjan ja hammastahnaa ostin jo kassiin valmiiks. Joka tapauksessa tarvitsin just uuden harjan niin pakkaan ton vanhan jo valmiiks. Liivinsuojia unohdin ostaa! Ellokselta tilasin imetysliivit merkkiä swegmarkit. Lastentarvikkeessa pyörähdin ja sieltä tuli ostettua hahtuvalankaa villapöksyjä varten ja löytönä alesta Emman matkasänky ja siihen välipohja. Hintaa sängyllä oli 39 ? ja välipohja 15?. Noi viedään sitten isovanhempien luo niin on jo paikka missä sit nukkua, kun siellä kuitenkin suht usein käydään ja on helppo kuljettaa sen mukaan kenen luona ollaan aina yötä (miehen vanhemmat eronneet jne).

Eli shoppailtua tuli.. Lastentarvikkeesta sain aivan ihanaa palvelua kun myyjä kanto kaikki tavarat mulle valmiiks autoon ku toi sänky paino suht paljon. Jätin viel auton tosi kauas ku oli ruuhkaa :D Sit kotona roudasin tavarat autosta sisälle ku mies ei ollu kotona ja sain sitten paikkani kipeeks. Mies jo sano et älä kanna niitä ostoksia et hän ottaa sit ku tulee kotiin, mut enhän mä malttanu olla kokoomatta sänkyä ihan testiks. Sit sain kauheet huudot ku mies tuli kotiin et hittoako riuhdot :ashamed:

Mut minä lähden syömään tiikerikakkua :whistle:

LM & Pirpana 30+5
 
Hei kaikille!
Täältä ilmoittautus vielä yksi maijamyöhänen mukaan. Pari kuukautta oon jo teidän juttuja lueskellut ja ensiksi pitää kiittää kaikkia tasapuolisesti. Tosi paljon on apua tämmösestä "vertaisryhmästä". :)
Elikkäs itsestäni infoa: Mulla on laskettu aika 23.3. Ikää on 28 vuotta ja tämä on mulle toinen raskaus, esikoistytär syntyi 12/03, eli on jo reipas eskarilainen. Kuopiossa asustelen eli siis synnytyspaikka on KYS. Perheeseen kuuluu lisäksi mies ja sisareni poika kohta 4v. myös asuu meillä (en nyt ala tässä selvittelemään miksi).
Sitten tähän itse asiaan eli mahan kasvatukseen.. Raskausviikkoja nyt siis kasassa 30+5. Kaikki on mennyt ihan ok, mitä nyt rakenneultra oli pieni säikäytys kun vauvan aivoissa oli plexus-kystat. Kuuluvat kuulemma normaaliin kehitykseen ja niitä on 1-2 prosentilla sikiöistä ja häviävät todennäköisesti itsestään. Selvis myös että poika kyseessä. Kontrolliultra oli sitten noiden kystien takia rv28 ja kystat olivatkin onneksi hävinneet.
Mutta nyt sitten huomasivat että istukka oli vain 1,5cm päässä kohdunsuulta (takaseinällä), tämän takia on sitten seuraava kontrolliultra reilun viikon päästä, että onko istukka kohdun kasvaessa siirtynyt kauemmaksi. Tietääkö joku muuten senttimääriä miten paljon se istukka voi liikkua ja montako senttiä sen sitten pitäs olla kohdunsuulta, että voi alakautta synnyttää.

Verenvuodoistahan täällä oli puhetta. Minulle lääkäri sanoi tuon istukan paikan takia, että heti jos tulee vähänkin veristä vuotoa tai kipeitä supistuksia niin viipymättä sairaalaan.
Kumpiakaan minulla ei onneks ole ollut. Kivuttomia harjoitussupistuksiakin vain muutama.

Raskausvaivoista: Aikalailla vähillä vaivoilla oon (kai) selvinny. Eli välillä närästää, mutta yksi Rennie on ainakin tähän asti auttanut. Suonenvedotkin on välillä vaivanneet, mutta helpottivat samaan aikaan kun aloin syömään LadyVita-mama vitamiineja, kai se auttoi kun niissä on sitä magnesiumia. Kävely alkaa olemaan kun ankalla ja alaselkää vähän jomottaa kävellessä. Tässä on aika iso ero edelliseen raskauteen, silloin aloin tuntemaan itseni "ankaks" vasta ihan viimeisillä viikoilla. Liekö sillä osuutta asiaan että olin silloin 10kg vähemmän painoa raskauden alkaessa ja olin myös 6 vuotta nuorempikin.
Niin painonnoususta, ennen raskautta olin 70kg (pituuteni 169) elikkäs just ihannepainon ylärajoilla. Ennen joulua mulle oli tullut vain 4kg lisää painoa, mutta huomenna on seuraava neuvola niin pahoin pelkään että painoa on tullut Joulun aikaan hurjasti lisää. Ja kun ekassa raskaudessakin mulla ei tullut puoliväliin asti yhtään lisäpainoa, mutta sitten kun paino alkoi nousemaan niin se vaan nousi ja nousi ihan hurjana. Kaikenkaikkiaan tais tulla 18kg. Ja kymmenen kiloa niistä sitten on tallella vielä tänäkin päivänä. Ei auttanut imetys eikä jokapäiväinen vaunuilu painonpudotuksessa.

Piti minun kommentoida vielä vaikka mistä, mutta taidan jättää toiseen kertaan kun jo takamus puutuu.

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille!
 
jau
heipä hei..
Mitä mieltä olette, pitäisikö tässä lähteä sairaalaan tai ainakin soittaa johonkin. Mulla on ollut ihan tuskien yö takana. alavatsa on ollut todella kipeä ja olen valvonut lähes koko yön. Kipuilut jatkuu ja jatkuu.. aivastaminenkin sattuu. Vauveli on kyllä elossa, potkuja on tuntunut pitkin yötä.. En tiedä onko tämä vaarallista enkä viitsisi turhan takia lähteä minnekkään...
 

Yhteistyössä