~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Tervetuloa uusille, en ole varmaan muistanut toivotella tervetulleiksi ketään vähään aikaan....

Toivottavasti Jau:lla kaikki kunnossa....

Itsellä täyttyi vko 31, HUI. Viime yö oli aika tuskaa, oli koira vieras joka valtaa koko sängyn kun kylkeä kääntää sekä mies nukkui levottomasti johonkin 3 asti, jolloin alkoi nukkuun....TULIS jo maaliskuu....Jos sitten edes JOKU päivä sais nukuttua enemmän kuin 2 tuntia putkeen :whistle:

Mites muuten, onko kellään kipeytynyt HÄNTÄLUU, mulla tuntuu se kipeämmältä ja kipeämmältä päivä päivältä; löystyykö sekin?

Mies suunnittelee kovasti jo varpajaisiaan ja ehkä synttäreitään samalla maaliskuulle, mua vähän hirvittää, kun jos ja kun intoutuu juomaan kunnolla (mitä tekee hyvin harvoin), ei kyllä seuraavana päivänä kykene sängystä vessaa pidemmälle, se ei välttämättä ole kivaa, jos ollaan vauvan kanssa jo kotona, kun toinen potee kovaa krapulaa :/ Koitin vaan varovasti sanoa, ettei sit tarvi varmaan NIIN paljon juoda, mutta se on nyt nähty noina harvoina kertoina, että homma karkaa kyllä NIIN helposti käsistä....
Mites muiden miehet, onko samanlaisia suunnitelmia..?
Tuli näistä varpajaisista mieleen, yhden ystäväni veli kun sai syksyllä vauvan, hänelle järjesti kaverit varpajaiset vielä kun vaimo oli sairaalassa, oikein kunnon polttarityyliset, private saunomista, private stripparia jne, AIKA mautonta, ei vissiin velikään oikeen tykännyt eikä ystäväni oma meis :ashamed: MITEN noi miehet voi olla joskus niin ajattelemattomia..??? :(
 
jau mene ihmeessä käymään näytillä,tai soita edes!

Itse olin eilen pulkkamäessä ja nyt on toinen pakara kipeä :D Hauskaa oli vaikka vähän kömpelöähän se oli. Tänään on kans lenkkeilty ja siitä kyllä vaan tulee NIIN hyvä olo :)

Maha on nyt jotenkin jumissa, ei toimi sitten ollenkaan :/ Normaalisti rautatabletit saa sen aikaan, mutta nyt en edes syö niitä ja voin kyllä kertoa että tämä on inhottava vaiva :(

Pikkarainen&Maggiea 31+2
 
jau soita ihmeessä synnärille!!Kipu ei kuulu normaaliin raskauden kulkuun.

Darwin meillä ei oo mies edes puhunut mitään varpajaisista.
Esikoisen aikaan se kävi vauvan kunniaksi vaan parilla kaljalla yhtenä iltana silloin kun olin vielä sairaalassa ja toisen kanssa se ei juhlinut ollenkaan, mut lähti kuitenkin linnustuksen aloitukseen yöksi (mun äiti oli meillä vielä silloin mun kaverina täällä) ja siellä ne perinteisesti juo.
Mut luulen et suuria kinkereitä ei oo odotettavissa ja mun puolesta jos aikoo juoda niin juokoon ja juhlikoon ennen kun me kotiudutaan.

Mä kävin eilen kaverin kanssa kaupungissa shoppailemassa ja saatiinkin koko päivä hyvin kulumaan.
Ostin vauvalle vaippoja, tuttipullontutteja (2kpl), topsipuikkoja, vanulappuja ja yhden kestovaipan (siis joo mä taidan nyt alkaa hurahtamaan näihin:) ).
Itelleni ostin liivinsuojia (maitoa valuu jo nyt) ja siteitä sekä sairaalakassiin shampoota, hoitoainetta, suihkusaippuaa, hammas-harjan ja tahnan.

Muuten menee oikein hyvin.Viime yöksi otin tyynyn jalkojen väliin kun on alkanut tuntumaan melko kivuliaalta tuo kyljen vaihto ja kyllähän se auttoi.
Huomenna on neuvola ja mun pitää ottaa pojat mukaan et saa nähdä mitä siitä tulee.

Metsätähti ja onnenjyvä 31+4
 
Sunnuntai moikat!

Tervetuloa uusille! Ja samaan syssyyn vastaankin helka81 kyssäriin istukasta. Mulle sanottiin just ultrassa että synnytykseen raja ois 2cm kohdunsuulta. Mulla oli kanssa istukka kohdunsuun edessä, mutta on nyt noussut hienosti hyvään ja turvalliseen paikkaan. Se lääkäri sanoi että yleensä istukka nousee kohdunsuulta pois kohdun kasvaessa.

Darvin: Meillä on la ja miehen synttärit samana päivänä. Mies ei kyllä oo puhunu varpajaisista eikä synttäreistä mitään. Vaikka mä kyllä tiedän että hän ainaskin varpajaisia viettää. Saakin viettää, koska ei ole kertaakaan ollut baarissa eikä kertaakaan ole juonut kännejä mun raskauden aikana, niin suon hänelle sen että saa hyvillä mielin viettää varpajaisia.

Huomenna ois sitten neuvola, saas nähä paljonko paino on noussut.

MissLuupää ja Taneli
 
varpajaisista: Meillä mies on kerran tai kaks maininnut asiasta ja mun puolesta voi mennä niitä viettämään. Hänet ja kaverinsa tuntien kokoontuvat jonkun kämpille kattomaan urheilua ja juomaan olutta. Mulla asuu äiti niin lähellä, että voi vaikka tulla illaksi mun ja vauvan seuraksi jos on tarvis.

Eilen oltiin mun äidin luona syömässä ja se oli ostanut vauvalle kolme asukokonaisuutta. Ihania. Yhessä voi vauva sitten vaikka kotiutua.
Vauvan huoneen verhot sain hankittua viikonloppuna, sopii tosi hyvin mattoon joka odottaa postissa noutoa :p

Toivottavasti jau:lla kaikki hyvin.

Abello 32+5
 
Glow
merkkiä taas tähän väliin...
ja ihan pikaseen voinen sanoa että vaikka toisaalta mua ei haittais yhtään vaikka tää vauveli syntyis vähän yli LA, mutta toisaalta odotan synnytystä jo kovin!! en jaksais tätä isoo mahaa, kipeitä paikkoja ja varsinkaan sitä, et on tosi hankalaa pukea tuota kohta 1 vuotiasta vilperiä ja yrittää pysyä sen perässä ja kannella sitä :whistle:
siksi taas voisi mennä ylikin, että ois ehdytti muuttaa ja ois vauvalle sänky yms. valmiina laitettu sitten! Ensi kuun lopulla muutetaan... =)
Yritin tuossa vähän pakkailla pari muuttolaatikkoa mutta totesin sen olevan hemmetin hankalaa tän mahan+tuon vilkkaan jokapaikkaan ehtivän lapsenkanssa...

Tiistaista lääkärikäyntiä odotellen täällä.... millainenkohan pahanilmanlääkäri on vastassa tällä kertaa
:/ :whistle:

Ainiin ja juu joo, en vissiin vastaillu vielä kun kyseltiin KOKSilaisia onko menossa tutustumaan synnärille. Juu EI, ei ole meille mistään perhe/synnytysvalmennuksesta neuvolassa mainittu sanaakaan eikä minnekään tutustumiskäynnille pyydetty. Varmaankin siksi että tää on 3. lapsi ja varsinkin kun edellinen synnytys oli vastan n. vuosi sitten. Ja johan tässä on raskausaikanakin taas "tutustuttu" siihen paikkaan :attn:
Tosin, eipä noista mainittu meille mitään vuosi sittenkään.... Oli kuitenkin 5v edellisestä kerrasta....

Mikä on JAUn tilanne??
 
Varpajaisista: Ei oo mies varmaan ees miettinyt moisia. Ja muutenkaan ei oo käynyt baarissa kertaakaan , tosin ihan raskauden alkuvaiheessa, eli kesällä, kävi yhellä, pari kertaa, broidinsa kaa kun kävivät terassilla. Muuten ei oo mennyt baareihin tai muualle juhlimaan koko raskauden aikana, ihme toisaalta, en oo ees kieltänyt :D En kyllä kieltäisikään jos haluaisi mennä mut eipä tuo näytä innostuvan semmosista.

Kamala kun väsyttää niin kauhiasti taas, pakko mennä koisimaan, ei tuu muuten mistään mittään.

(32+5) :heart: :heart:
 
Heipparallaa. Tervetuloa jälleen uusille/uudelle. :D

Mulla tuo käsityöhimo vaan kasvaa entisestään. Ostin yks päivä kangasta sun muuta systeemejä ja ompelin äsken vauvalle kastemekon. Eipähän tarvi ainakaan ostaa tai vuokrata semmosta mistään, kun sen aika tulee. :p

Huomenna silmänpohjakuvaukset ja tiistaina neuvola.
 
Varpajaisista mies on niistä puhunut ja saa ne kyllä pitää. :D Toivottavasti leikkauspäivä+sairaala-aika olisi viikonlopun yli ja saisi mies "olla rauhassa" kotona viettämässä niitä ja me oltaisiin vielä sairaalassa :)

Toivottavasti jaulla olisi kaikki hyvin :hug:

Pikkarainen
 
Heipat kaikille!
Mukava lueskella täältä muiden oloja ja kuulumisia. Onko teillä jotka odotatte toista, kolmatta jne.. neuvolan suhtautuminen millaista? Itse siis odotan kolmatta ja sama neuvolatätsy ollut jo aiemmin ja aiemmat raskaudet menneet hyvin. Tuntuu ettei oikein mihinkään kysymykseen saa vastausta tai opastusta. Viimeksi nla oli kaksi viikoa sitten ja mainitsin ennenaikaisista supistuksista, mutta ei noteerannut asiaa mitenkään. Oli kuitenkin koneelle merkannut, koska siitä viikon päästä menin lääkärille noitten supistuksien vuoksi. Ilmeisesti normaalia että supistelee näillä viikoilla..
Supistuksista vielä joilla niitä on, niin onko teillä ne kuinka voimakkaita? Vaikea tietty kuvailla.. Itselläni jos esim. imuroi tai kävelee reippaammin on pakko pysähtyä kokonaan ja istua. Välillä pakko heittää sohvalle selälleen ja venytellä. Itseasiassa puoli-istuva asento onkin paras olotila.
Nukkumisesta vielä.. itse olen pitänyt tyynyä vatsan alla, tuntuu paremmalta kun tuki massun alla. Aiemmissa raskauksissa "vuorasin" itseni tyynyillä: yksi pään alla, selän takana, massun alla ja vielä jalkojen välissä. Näin oli loppuajasta hyvä nukkua. Paitsi kyljen kääntäminen onkin sitten oma operaationsa... :) veivata kaikki tyynyt paikoilleen.
Oletteko hankkineet tai hankkimassa imetystyynyä? Löysin eilen pienestä lastentarvikeputiikista doomoo merkkisen imetystyynyn joka tuntuu muotoutuvan mukavasti sisällä olevien "helmien" vuoksi. Se on sellainen puolikuun mallinen. Käyttöä tuntuu löytyvän nyt jo.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja toivon teille!

T. OnniManne 30+3
 
MLL
Varpajaisia ei mies vietä. Ei käytä muutenkaan alkoholia niin toivottavasti ei sinä aikana alota kun olen sairaalassa :D

Käytiin tänään uimassa, oli tosi mukavaa vaikka kovin montaa altaan mitallista ei tullut edettyäkään. Meidän haliilla on myös ihania lämminaltaita ja hieroviasuihkuja ja niissä sitten uinnin jälkeen rentouduin. Vauva oli uimisen jälkeen tosi vilkas, liekö havainnut sitten erilaisen liikkeen tunnun :)

Onko muilla jotenki selittämätön fiilis? Siis mulla on jotenkin tosi kummallinen olo, ihan kuin jotain oisi jäänyt tekemättä, mutten muista mitä ja muutenkin vähän sellanen odottava tunnelma. Aamusin on monesti täynnä virtaa ja ideoita mitä päivän aikana tekisi. Välillä mieleen hiipii epäilys, että miten oikeen pärjätään vauvan kanssa ja välillä taas on ihan kamala hinku saada vauva heti ja nyt jo maailmaan. Kaiken kaikkiaan tuntuu kokoajan vähän omituiselle :D Niinkun tästä sekavasta sepustuksesta voi varmaan havaita :LOL:

MLL :heart: 31+4
 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Hekla: Ihanaa, kun olette saanet jo pikkuisen prinsessanne kotiin! Paljon onnea vielä.
:heart:

(.) En ole paljon omia kuulumisia ehtinyt kirjoitella, mutta olen kuitenkin lueskellut teidän muiden kuulumisia. Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille!
Itsellä ollut pinna kireällä, kun pientä pintaremonttia tehdään..
Raivostuttaa, kun ei tuo mies tunnu ymmärtävän, että olen raskaana ja aika loppusuorallakin vielä..
Vaihdetaan siis tapetteja makuuhuoneisiin ja MINÄ olen joututunut repimään vanhat tapetit pois, tasoittamaan ja hiomaan seinät, leikkaamaam tapetit sekä liisteröimään vuodat LATTIALLA. Ja mies vielä kehtaa ottaa kunnian siitä, että kun HÄN tapetoi.. voi juma :kieh:
Ja tottakai myös roudaamaan tavaroita edes takaisin pois tieltä, sekä lopuksi siivoamaan!
Ja sitten vielä kun minä tahtoisin sisustaa huoneita lisää ja ostaa hieman uutta kalustetta, niin mies sanoo ettei nyt viitsitä tuhlata turhaan.. Ja ihan pikkuseikkana tälläinen huomautus, että itselleen hän osti moottorikelkan varusteineen pari viikkoa sitten!

No, eiköhän nämä tunteet tästä hieman tasoitu. Nyt ompelemaan verhoja.
Pippa 32+1

muoks. Jaun kuulumisia minäkin odottelen!!! Toivottavasti kaikki hyvin!
 
Hekla Ihana olisi kyllä kuulla teistä lisää! :heart:

Uusille tervetuloa!!

Jau Toivottavasti kaikki on hyvin!

Omaa napaa Jahas! Se aukes sitten viime yönä minunkin oksennusputkeni. Raskausviikoilla 31+5 tuli semmonen kuvotus aamuyöstä etten vessaan asti ehtinyt. Oksennusta olikin sitten koko yläkerran aula ja vessa täynnä. Sitä tuli kyllä oikein saavista kaatamalla. Koirat oli vähän ihmeissään ja mieskin ihan huolissaan. Ipana oli varmaan käyttänyt mun mahalaukkua jumppapallonaan. :LOL: :x
 
jau ootko osastolla kun ei kuulu mitään?

hekla onnea kovasti=)!Tuu ihmeessä kertomaan heti kuulumisia kun ehdit/jaksat=)!

OnniManne mullakin on ollut sama neukkatäti kaikissa raskauksissa ja hyvin suhtautuu=)
Mä ostin Anttilasta eilen tarjousessa olleen jättityynyn jota meinasin hyödyntää nyt nukkumisessa ja sitten myöhemmin imetyksessä, mut varsinaista imetystyynyä en meinannut ostaa kun ei taas tiedä kuinka kauan se lysti kestää...

kinder sulla on sujunut tuo kaksosten odotus kyllä ihailtavan hyvin=)!

pippa3 pitkää pinnaa miehen kanssa :hug:

Sisko sanoi tänään että on todella haastavaa saada imetys onistumaan kun on kaksi pientä lasta... onks jollain kokemuksia??
 
Ihanaa, Hekla, että olet saanut pikkuisen lisää...Olenkin koittanut kuikuilla teistä kuulumisia...Eli niitä odotellessa =)

KESTOVAIPOISTA; niihin ollaan täälläkin jo valmiiksi ihastuttu, Bumgenius merkkiä on tutut suositelleet ja pari olen koeostanut, käytettynä huutonetistä sekä uusia muutaman. Uudet on vaan NIIN kalliita. Saas nähdä, jaksaako niitä käyttää, mutta kun menevät normaalissa pyykissä mukana, niin mikä ettei....
 
Ihan ensiksi, kiitos kaikille tsempeistä ja onnitteluista :flower:

Tyttö siis kotiutui perjantaina, jolloin painoa oli 2210g. Ihmeen hyvin on alkanut arki neljän pienen kanssa. Vauva on rauhallinen eikä turhia itkeskele (paitsi jos ruokaa ei ole heti saatavilla niin alkaa kova huuto :D äitiinsä kuulemma tullut :ashamed: ) Miten niin pienestä voi lähteä niiiin iso ääni :D Öisin heräilee syömään n. 3-5 kertaa. Mä en voi vieläkään katsoa vauvaa, ettei tekis mieli itkeä :ashamed: Miten rakas oma lapsi voikin olla :heart: Jos myöhemmin kerkeäis vielä enemmän kirjottelemaan. Nyt täytyy mennä :wave:

Hekla & Nyytti :heart:
 
Heippa kaikille :)

Pitkästä aikaa taas kirjottelen..tai siis tulin ilmoittamaan että vihdoin meillä on RATTAAT"!!!!! just käytiin hakemassa, huutonetistä huusin ja ne oli ohan tossa 500m päässä meistä :D ne oli aivan huiput vajaa puol vuotta vanhat, pari kertaa käytetyt britaxin toddlerit :) JEE!!

mulla kipuillu maha tänään jotenki ihan kummasti, en oikee tiiä onks supistuksia vai mitä.. inhottavaa,,vauva kumminki liikkuu tosi hyvin, ihanaa <3

ihanaa että hekla saanu pikkusen jo kotiin <3

nukkumisesta mulla on kans sängyssä tyyny jalkojen välissä, pään alla, halissa ja sit viel yks ekstra tyyny varalla :D on yöt kyllä jo tosi raskaita, ku vähä väliä heräilen, närästää, pissattaa, paikat puutuu, suonta vetää ym ym ym..argh :D

mulla on kans kauhee himo päästä uimaan, mut en sit tiiä saisko sitä aikaseks..voi se ois niin ihana lillua siellä vedessä :p

nyt odottelen et mies tekee ruuan, valkkariperunoita, paistettuja kasviksia ja pihviä...voi nam <3

haleja :heart:

 

Yhteistyössä