*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Kummeista on ollut puhetta. Meille on tulossa 3 kummia. Se oli meijän molempien mielestä sopiva määrä. Kahta ajateltiin aluksi, mutta haluttiin sitten vielä mun pikkuveli myöskin kummiksi eli siitä saatiin kolmas kummi. Lisäks ajateltiin, että jää sitten hyviä vaihtoehtoja jos joskus pikkukakkosta aletaan pohtimaan ;) Meillä pidetään ihan ristiäiset ja yritetään saada meidät vihkinyt pappi myöskin kastamaan uuden tulokkaan. Meillä vaan ristiäiset ja kaikki muut menee nyt evakossa mun vanhemmilla, mutta eipähän tartte miettiä, et missä juhlat pidetään :LOL:

Tänään ois neuvolalääkäri aamupäivästä. Pitää tuoda sitten kuulumisia. Ilmeisesti siellä ultrataan, joten ihanaa kun mies tulee mukaan. Oon kuullu siitä meijän neuvolalääkäristä legendoja, et on ällö rasvalettinen, kovakourainen ja tökerö mies, joten odotan erittäin innolla sitä tapaamista :| Toisaalta jos huhut ei pidä paikkaansa, niin sehän on vaan plussaa!

Nyt ei muutakun aamupalalle. Ehdin tuossa jo miehen heittää kaupunkiin ja puuhata vaikka mitä, joten nyt on ihan armoton nälkä!

Jemppi & Aapo 27+1
 
MLL
Kummeista ollu puhetta, me ollaan ajateltu ehkä neljää. Molemmat saisi päättää kaksi. Ite vaan en oikeen keksi kenet haluaisin, ehdokkaita kyllä on, mutta mutta.. Lapsi siis kastetaan niinkun ristiäisissä on tapana :D Ja tämä on miehen toive ja mulle ihan sama, itse en kuulu kirkkoon, mutta en nää siitä mitään haittaa jos lapsi kuiten kuuluu. Paikkaa ei ole vielä päätetty, mutta äitini on lupautunut järjestämään juhlat mun kanssa ja paikka sitten varmaan vuokrataan. Joku mökki tms. paikka olisi kiva, en halua srk-talolle, ettei tilaisuus mene liian henkeväksi, papin läsnä olo on mulle riittävästi :) Pitäisi vielä löytää joku sellanen ei niin paatoksellinen ja harras pappi, tietysti on olemassa tietty kastekaava, mutta toivoisin, ettei lastani syytettäisi syntiseksi jne. kamaluuksia mitä joissain ristiäisissä olen kuullut :eek:

Tänään viikko vaihtuu, huh heijjaa :)
MLL :heart: poju 27+0
 
Kummeista, me ollaan ehkä päädytty kolmeen. Avon sisko, mun veli ja mun serkku.
Ystävistä olisi pari jotai voisin / haluaisin pyytää, mutta pistääkö muut ystävät pahaksi jos en heitä sitten pyydä :ashamed: 3 läheistä ystävää ja nyt kuitenkaan heitä kaikkia voi pyytää.

Käytiin äsken hakemassa meidän vaunut ja turvakaukalo :heart: ,ihana oli työnnellä niitä parkkipaikalla. Tossa muutamat työkaverit päivitteli, että miten me jo nyt näin aikasessa ne haetaan kun ei ole mitään kiirettä. Totta sekin, mutta jos nyt vasta oltaisiin vaunut tilattu niin oltais saatu haluamamme vasta huhtikuussa! ( tuolta kyseisestä liikkeestä, muualta olis voinut saada ) Että parempi vaan olla ajoissa ;)

Ihana pakkaspäivä =)

Abello 28+1
 
KUMMEISTA, meille tulee varmaan 3 kpl, hyvä ystäväni ja hänen miehensä sekä sitten mun mies saa päättää yhden tai kaksi, mitä nyt ikinä keksiikään...Se on vähän hankalampaa hänellä, kun ei ole ketään sellasta "sydänystävää" vaan paljon kamuja muuten...
Joku täällä on jo ottanutkin yhteyttä seurakuntiin, voiko näin tosiaan tehdä ennakkoon vaikkei vauva ole vielä syntynytkään eli voiko varailla tosiaan jo vaikka pappia, paikkaa jne....? Mies oli sitä mieltä, että varataan vasta kun syntyy.

Ajoissa ollaan täälläkin hankittu kaikkea, turvis systeemeineen, vaunut, pinnis jne, eikä mun mielestä yhtään liian ajoissa...Itse asiassa vaunut olisin itse voinut hankkia myöhemminkin, mut mies tossa marraskuussa sit totesi, ett nyt tilataan ne, ettei vaan jäädä ilman B)

Mulla ois huomenna eka neuvolalekuri, vähän jäi epäselväksi, että onko sitä ennen/jälkeen terkkarin käynti, eli tarviiko pissata purkkiin yms, no menen varuiksi vähän aiemmin ja varmaan pissin purkkiin :p Toivottavasti tuo lekuri olisi vähän kiinnostuneempi muustakin kuin vauvan voinnista eli aion kyllä valittaa sille tästä selästä ja raskaasta työstäni. Ei toisaalta huvittaisi ihan vielä jäädä kokonaan pois töistäkään, kun on kuitenkin pääsääntöisesti kiva työpaikka-ja kamut, mut ei siel kyl kauheesti enää kykene mitään tekemäänkään ja kun tää vasen jalkakin nyt on tooosi epävarma liikkuja.... :'( Niin siis ja hyvähän se on, että ovat vauvan voinnista kiinnostuneita, mutta jotenkin tuntuu, että näillä mun kolmella neuvolla kerralla mitä on ollut, ei olla niinkään äidin eli mun hyvinvoinnista tai voinnista paitsi verenpaineista ja pissasta oltu kiinnostuneita...Painostakaan ei olla mitään sanottu, vaikka oli vähän liikaa ennen raskautta sekä nyt varsinkin on varmaan tullut ihan kiitettävästi...
 
Neuvolalääkäri- ja ultrakuulumisia tänään 27+1:

paino n. +200-250/vko
RR 118/79
B-Hb 104 (edellinen mittaus 135 :eek: --> rautakuuri)
Sf-mitta 26,5
Tarjonta RT
Liikkeet ++
Pissa puhdas

Painoarvio n. 1200g, kohdunsuu kiinni ja kiinteä (pituus n. 3-4cm). Lapsiveden määrä normaali. Kiva, kun sain vähän ton hemoglobiinin myötä vinkkiä siitä, että minkä takia on ollu vähän väsähtäny ja huimaava olo. Terkka epäili heti, että tuloksessa sen syy, kun sanoin että se on ollut "vaivana" nivusten lisäksi.
Oli tosi mukava sitten se lääkäri, vaikka sitä miestä jännitin, kun olin siitä negatiivisia asioita kuullut. Oli ensinnäkin tosi rauhallinen ja mukava sekä positiivinen kaiken suhteen ja sanoi, että erinomaiselta näyttää kaikki! Veikkaus saatiin sukupuolestakin, mutta se pidetään ihan vaan meidän kahden salaisuutena ainakin vähän aikaa :heart: :heart: Meinasin alkaa itkemään, kun oma vahva veikkaus osui oikeaan ja herkistihän se. Onhan se veikkaus tossa matkan varrella vaihtunut, mutta se yks vahvin tunne oli oikea! Ne vaan usein mulla pielessä :D Tuli odotus heti paljon konkreettisemmaksi :heart:

Jemppi & Aapo (edelleen) 27+1
 
Noniin, lapsen isukkikin heräs tähän maailmaan ja aikoo suostua isyystestiin vapaaehtoisesti ja oli yllättävän positiivinen muutenki. Yks stressin aihe mullakin siis vähemmän. Oon kyllä nukkunu monta yötä tosi huonosti ja yöllä, ku herää vessaan, niin sänkyyn mennessä ei tuu enää uni pitkään aikaan, ku alkaa funtsaan kaikkia asioita.. Se on oikeasti tosi raivostuttavaa. :p

Kummeista, no mä pyydän kaks. Toinen on joko mun veli tai hänen vaimonsa ja toinen on mun tyttären isä, jota ajattelin pyytää sylikummiksi.

Huomenna ultra, jee. :heart:
 
Pitakästä aikaa, tai ainakin tuntuu siltä. Monta päivää menny niin et oon ajatellu illalla tulla kirjottelemaan mut sit ei joko ehdi tai kertakaikkiaan jaksa avata konetta.

Pari päivää ehti olla tosi hyvä olo iskiaskiujen suhteen, ne katos heti kun pakkaset alko íhan niin kun aina käy mut tänään illalla oli sitten alaselkä ja pakarat niin jumissa et liikkuminen oli tosi vaikeaa. Mietin jo et miten mä pysytyn ens vuoden puolella menemään työharjotteluun jos mä en pysty liikkumaan mut ehkä tää on vaan jotain ohimenevää vaivaa.

Mahanympärystä en ole vieläkään saanu mitattua ja nyt oon taas tän yön töissä.

Gallup Ootteko neuvolassa saanu minkäänlaista imetysohjausta vielä tässä vaiheessa? Suositusten mukaan siitä pitäis neuvolassa ottaa puheeks keskiraskauden aikana ja meillä alkaa kohta loppuraskaudet häämöttämään? Tuli mieleen kun en esikoisen kohdalla yhtään muista mitä puhuttiin ja missä vaiheessa. Tässä raskaudessa ei ole terkkari vielä sanallakaan ole ottanu asiaa puheeks, olettaako sitten et kerta yks imetys on onnistunu hyvin niin asiasta ei tarvii enää keskustella.

Huomenna pääsen teatteriin äidin ja mun tädin kanssa. Täti tarjoaa liput mulle ja äidille syntymäpäivälahjoina kun meillä molemmilla oli muutama viikko sitten synttärit. Ihan kiva täytyy vaan toivoo että istuminen ei tee kauheen pahaa, olis ihan kiva keskittyä siihen esitykseen eikä iskiaskipuihin. :xmas:

Fantaihana 27+2
 
Täällä tänään käyty jälleen ultrassa kun tsekattiin niitä aivokammioita jne. Aivokammiot edelleen normaaleissa mitoissa,huh! Muista mitoista niin painoarvio neidille oli 970 g ja vastas viikkoja. Maanantaina olis sit neuvola viel ennen joulua niin sit saa lisää mittoja mammastakin :p Tarjonta oli meilläkin rt. Lääkäri määräsi ummetukseen pehmikettä tais olla Movicolia. Jauhepussin sekoitin veteen ja oli ihan tööörkeen pahaa! Yökkäsin ja join! Tuloksena ainakin toistaiseksi vaan järkyttävä turvotus. Toi ummetus selitti kuulemma mun kovat mahakivut. Lääkäri kokeili kuitenki kohdunkaulan ja kaikki oli ok. Yli 4cm oli jäljelläkin.

Glow, Kävin kattoo noi linkit mitä sul oli liiveistä ja innostuin itelle tilaa kans yhdet imetysliivit ja alesta raskausajan liivit. Pitäis ennättää ennen joulua niin pääsis kokeilee.

Äippäpakkaus saapui tännekin perjantaina niin tuli sekin pengottua.

Kummit,meillä todennäköisesti tulee kaksi kummia. Molempien veljet. Miehellä kolme veljeä niin sano et on vaikeus valita. Minulla on vaan yks veli, tai siis sisarus yleensäkin ja oli itelle selvää heti et veljen haluan.

Marcelina, ihana ku mies tuli järkiinsä :flower: ! Täällä vähä sama et yöt menee pyöriessä ja joudun käymään yölläkin vessassa ja sit taas menee pyöriessä ja pähkäillessä vaik mitään erikoista huolta tai syytä minulla ei olisi.

Muuten kaikki ok tai oikeestaan tosi hyvin. Viikonloppuna oli työpaikan pikkujoulut ja käytiin syömässä ravintolassa sit ihana jouluruoka. Mies taas innostu pupuilee koko viikonlopun :p Mikähän sitäkin nykyään vaivaa :LOL: No ihana oli et mies on välillä niin ihana.. sit käytiin kaikkee grilliruokaa ja katottiin sohvan nurkassa leffoja :)

Mut nyt alkaa selkään pakottaa tää koneella istuminen siihen malliin et lähden sohvaan vaakatasoon. ilmoittauduin muute reippaana odottavien äiteitten mammajumppaan :D Alkais tammikuussa! Jee!

LM & Pirpana 26+2
 
Hei pitkästä aikaa!

En vain ole jaksanut käydä edes lukemassa vähään aikaan. Pikaisesti yritin katsoa viestejä, mutta taas tullut niin paljon, että ei muista kaikkea kommentoida...

Tervetuloa uusille kuitenkin! :)

(.) Eilen oli lääkäri äippäpolilla. ONNEKSI oli eri lääkäri kuin viimeksi. Tämä oli asiallinen, selitti, selvitti ja vähensi huolta. Ultrattiin ja lääkäri vahvisti, ettei rakenteissa näy mitään epänormaalia. Vaavi painaa jo 1,1 kg ja vastaa viikkoja. Pissa oli puhdas, muita kokeita ei sitten otetukaan.

Tuon jälkeen tuli ekaa kertaa koko raskauden aikana sellainen onnellinen olo. Siis älkää ymmärtäkö väärin: ekaa kertaa uskalsi uskoa, että tämä on totta, kaikki menee ehkä sittenkin hyvin ja uskalsi olla onnellinen! En tajunnutkaan, kuinka paljon alitajuisesti olin tuota asiaa murehtinut, vaikka tietoisella tasolla olen sen sysännyt sivuun.

Nyt minäkin uskallan alkaa hehkuttaa :LOL:

Parisuhdekin voi paremmin, onneksi. Taloa ei vain löydy :'(

Moni on saanut jo äippäpaukkauksenkin. Itse en ole saanut edes niitä papruja Kelaan vietyä... jos ens viikon alussa saisi ne vietyä.

Ninni + vaavi 26+1
 
Glow
:attn: Auttakee, ollako huolissaan vaiko eikö? Aikasin aamulla kun heräsin veskiin, oli housut ihan märät, haalean punaista vuotoa iso läntti :/ Mitään ihmeempiä kipuja ei ole ollu. Mullahan jo joskus aiemminki tuli ihan tippoja tuommosta vuotoa, silloin kävin neuvolan lääkirllä mikä oli ihan tyhjää täynnä, siinä ei selvinny mitään kun ei sitä lääkäriä ois voinu vähempää kiinnostaa tai sitten se ei vaan tienny!!! :headwall: Täällä ei neuvolassa oo ultraa tms ihmeempiä. Aika tiuhasti ne on porukkaa lähetelly KOKSiin eli synnärille tutkittavaksi, jossa itsekin syystä jos toisesta ravasin edellistä odottaessa. Nyt olen jotenki tosi arka sinne menemään ettei ne pidä mua tyhmänä :ashamed: :xmas: mut olenkai mä tyhmä jos mä en tee tälle asialle mitään??? vai onko tää "normaalia" ?? Juuh, kolmas raskaus mutta silti yhtä ulalla kun muissakin.
Suurempia supistuksia en ole havainnut, paitsi kaupoilla ollessa eilen mikä tuntu ihan normaalilta jo tässä vaiheessa. Alapäätä on pakottanu illasta asti mutta sekin "voinee olla ihan normaalia" ns liitoskipua?! :|


29+2
 
Toivottavasti Glowlla ja pikkuisella kaikki hyvin :hug:

Gallup: Mulla oli viime viikolla neuvola, viikkoja 27+1 ja ei ollut puhetta imetyksestä siihen mennessä. Joulukuun lopussa taas seuraava käynti,jospa sillon sitten. Mä ainakin haluaisin kaikenlaisia neuvoja ja infoa asiasta kun ei kokemusta ole.

Sain neuvolatädilta s-postia, että laitto tulee mulle perhevalmennus lappusia postissa, että osaan kalenterista varata aikaa. Kivaa =)

Abello
 
MLL
Marcelina hieno homma että lapsen isä tuli järkiinsä. Vaikea tilanne varmaan, mutta jos sitä kaksi aikuista pystyy sovussa selvittämään niin eiköhän kaikkeen ratkaisut löydy :hug:

Tosta imetyksestä ei oo meillä ollut neuvolassa mitään puhetta, niinkun ei mistään muustakaan vauvan syntymän jälkeiseen aikaan liittyvästä, vaan pelkästään meidän tän hetkistä vointia on seurattu ja sitäkin vähän niin ja näin välillä. Perhevalmennuksista kysyin joskus rv 22 ja sanoi, että ehkä tammikuussa on kaksi kokoontumista. Niistä ei kuitenkaan viimeksi ollu mitään puhetta. Pitä seuraavalla kerralla vaatia vähän äänekkäämmin.

Glow minäkin soittelisin suoraan sinne KOKSiin tai painelisin suoraan käymään, eipä ne neuvolassa oikeen ilman ultraa pysty kauheesti toteamaan. Ulralla nähdään mistä veri tulee jne.

Ninni onnittelut hyvistä kuulumisista ultrassa! Johan se on sunkin aika päästä nauttimaan täysillä pienokaisesta :)

MLL :heart: 27+1
 
Glow
neuvolaan soitin, jopa on muuttunu systeemit täällä. Koksista tullu ilmeisesti tiukka linja ettei sinne "niin vaan" laitetakaan enää. Vuos sitten neuvolasta sai pienestäkin lähetteen suoraan koksiin vaan ei enää :/ Nyt käski neuvolasta mennä terveyskeskuksen päivystykseen lääkärille! Älysin soittaa sinne äsken ja sain ihan ajan tälle päivälle, miten mä lähden sinne moneks tuntia päivystykseen jonottaa kun on 2 lasta kotona... Eihän niillä ole tietääkseni ultria terv.keskuksessa mutta jos se lääkäri nyt vilkasis ( ja toivottavasti ois parempi kun eräs neuvolan lääkäri) ja laittaahan se sit lähetteellä koksiin jos niin parhaaksi katsoo. :attn:
 
Heissan!!

Ninni Onnittelut hienoista ultrauutisista!! Toivottavasti pääst nyt nauttimaan odotuksesta kunnolla.

Glow Toivottavasti kaikki on kunnossa!! Kannattaa tarkastuttaa, toivottavasti järjestyy lasten kanssa, ja paljon onnea, että ei tarvitse odottaa lääkärille pääsyä!

Oon saanut imuroitua, vaihtanut petivaatteet - ja vanhat laitettu pesuun. Nyt on ihana saada istahtaa ja levätä.

Minna ja Emil 28+5
 
Glow:Toivottavasti kaikki on hyvin!

Ninni:Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!

Kummeista: Meillä on kaikille kolmella lapsella 4 kummia ja niin myös laitetaan tälle tulevalle lapsukaiselle!Ei viel olla täysin päätetty ketä sit laitetaan...
Tänne ei ihmeempiä, oon siivoillu ja leiponnu ja olikin yks ilta sit selkä tosi kipee ja supistelikin jo melko paljon!Mulla myös nukkuminen toisinaan tosi vähäistä ja sit kostautuu ja tulee sitä huimausta, muljahtelua ja tykytystä, aina säikäytttä vaik on todettu et ihan vaarattomia...
Meinaa tosin hermot olla vähän kireellä, kun isommat lapset tappelee ja nuorimmainen on niin kärtynen, mut jospa se helpottas kun ulos pääsee, mut ei vihti oikein yli 20 asteen pakkaseen lapsia laittaa!
Eilen meil oli mun siskon tyttö ammattavana ja olikin vilskettä, kun on saman ikänen kun tuo meiän kuopus eli alle kahden vuoden!

anri&masuvauva rv 27+2
 
Sokerirasituksesta selvitty. Taas sai ihmetellä tuon julkisen touhua. Kun oltiin otettu ne kaksi verinäytettä ja kello alkoi olla sen verran, että toisesta oli kulunut tunti, ihmettelin, kun ei mua tultu hakemaan. Odottelin vielä hetken ja kävin sitten kysymässä, että eikös se tunti taas vierähtänyt. Siihen sitten vastattiin, että "voih, mä unohdin laittaa kellon soimaan, aika meni 15 minuuttia sitten"... Otettiin koe kuitenkin, mut jos on jotain häikkää, niin uusiksihan se menee. Eka harmitti, kun en tajunnut itse pitää huolta, mutta sitten totesin, että ei se ole mun tehtävä hoitaa labratätien töitä! Kun sain sitä juotavaa ja siinä rauhalliseen tahtiin sitä litkin, niin sain kans heti noottia, että "juo kuule nyt nopeammin, tähän ei saisi kulua liikaa aikaa"... Vastasin sit vaan, että "ah, anteeksi, en voinut tietää, kun en ole aiemmin ollut, eikä kukaan sanonut, että se pitää juoda nopeasti".

Kummeista: Varmaan tulee se 6 (3 pariskuntaa), kun läheisiä ystäviä/sukulaisia on sen verran.

Nimiä ollaan nyt jo vähän mietitty, tytölle helpompi keksiä kuin pojalle :)
 
Torjantaita =)

Fantaihanan gallup; Neuvolatäti otti imetyksen maanantaisella käynnillä puheeksi ja vähän ihmettelinkin asiaa kun tuntuu vielä niin kaukaiselta :LOL: Kyseli lähinnä että mitä ajatuksia se miussa herättää ym..en osannut sen kummemin vastailla..täytyy vaan luottaa, että luonto hoitaa tehtävänsä. Jos ei onnistu niin sit syödään vastiketta. Turha kai siitä etukäteen on stressiä ottaa!

Ristiäisiäkin on jo mietitty..meillä on ajatuksena pitää kotosalla. Tilaa on kuitenkin reilusti. Eiköhän sitä äitin ja anopin avustuksella laiteta juhlat pystyyn ihan niinkuin aina aiemminkin kun on jotain kemmakoita vietelty =)

Kummit on myös alustavasti mietittynä, mutta ei olla vielä pyydetty. Ehtiihän tässä..näillä näkymin lukumäärä on 5 sisältäen 2 pariskuntaa perhepiiristä, sekä yksi ystävä.

Nimi on mietinnässä. Monivuotinen suosikki on olemassa, mutta vaihtuuko se..sitä ei vielä tiedä. Jos ei uutta keksitä, niin tämänhetkinen ehdotelma on kyllä tosi kaunis ja rimmaava. Voihan se olla että se tulee jäämään :heart:

Glow, toivottavasti kaikki on hyvin. Tsemppiä lääkäriin!

Ninni, voi mitä törppöjä..toivottavasti ei tarvitse uusia testiä! Meillä annettiin heti ajastinkello kouraan jota piti seurata silmä tarkkana. Labraan sai kävellä suoraan sisään odotustilasta minuuttia vaille ennen tunnin täyttymistä :)

Jemppi, 1200 grammaa jo!! Kuulosta paljolta =) Olen seuraillut vau.fi -sivuilta ja kirjasesta viikottaisia kokoarvioita ja siellä näille viikoille luvattiin painoksi n. 1000 grammaa. Kiva että teillä tehtiin kokoarvio, miulle sitä ei tehty, pöh :/

Netistä kävin kurkkimassa että päätös äitiyspakkauksesta oli annettu jo 14. päivä ja paketti tulee postissa kahden viikon kuluessa. Sitä odotellessa :heart:

Eilen ostin ihka ekat vauvanvaatteet. 3 bodya ja housut :heart: Äiti osti myös yhden potkarin jonka sujauttaa joulupakettiin. Anoppi keräsi eilen listaa mitä kaikkea tarvittaisiin. Listalle laitettiin mm. ristiäispuku (sukuun kiertävä), lampaantalja, pieni toppapuku/pussi, vaatteita, villapuku, hoitoalusta, villasukat, lakanoita, harsorättejä ym. ym. Anoppi oli innoissaan kun pääsee ostamaan pienelle tavaraa, mikä sopii miulle paremmin kuin hyvin =) Lupasi myös teettää pieneen korisänkyyn uudet pehmusteet ja lakanat, mikä toimii siis ensisänkynä. Jälleen sellainen suvussa kiertävä juttu, sänky siis..Pitää vaan käydä valitsemassa kankaat.

Miimon ja Hengari-Hertta 27+5
 
No niin, tulipahan taas polilla käytyä ja kaikki oli hyvin =) Kohdunsuu kiinni ja kanavaa riittävästi supisteluista huolimatta, en siis päässyt joulusiivouksesta... ;) No ei, hyvä niin! Vauva kasvaa nätisti, painoarvio n 1200g, vastaa viikkkoja. Jotenkin on taas tosi huojentunut ja iloinen fiilis, voi keskittyä jouluvalmisteluihin ihan rauhassa. Ainoa vaan, että ipana oli kääntynyt perätilaan, toivoa sopii että tajuaa pyörähtää ajoissa oikein päin.

Imetyksestä: itse en siihen enää kaipaa kummempaa opastusta, mutta ekalla kerralla olisin kyllä kipeästi kaivannut! En silloin esim. tiennyt, että maidon eritys alkaa kunnolla vasta muutaman päivän päästä synnytyksen jälkeen. Ja kaiken kaikkiaan olisin silloin kaivannut tukea ja kannustusta siihen, että olisin vaan sinnikkäästi imettänyt ahkerasti kun vauva ei ollut tyytyväinen. Jotenkin mulla oli sellainen kumma ajatus, ettei vauvalla voi olla nälkä niin usein... no, voihan tietysti olla, eikä siihen muu auta kuin tiheä imetys, jolla sen maitomäärän saa nousuun. Mutta kantapään kautta tuli kaikki opittua kun se neuvonta oli niin olematonta.

Ai niin: rv 28+1
 
Noniin, ä-polilla käyty kontrolliultrassa. Poika kasvaa keskikäyrän mukaisesti. Painoarvio 1056 g, olisin kyllä itse odottanut jo paljon suurempaa lukemaa, mutta ok. Kaikki muutenkin hyvin.

marcelina & taapero 27+6 :heart:
 
Neuvolakuulumisia: Kaikki hyvin. Painoa tullut nyt 10 kg ja se on kuulema ihan ok. Viime kerrasta n. 450g/vko.
Kiva oli kuulla taas sydämen jumpsutusta! :heart: Vaikka vauva pyöriikin niin paljon, että siitäkin tietää kaiken olevan sillä hyvin.

IHANAA, enää huominen töitä ja sitten parin viikon loma! Ehkä sitten jaksaa töissä vielä hetken puurtaa tammikuussa. Työpäiviä jäljellä 16! :attn:

Tällä viikolla oon ihmetelly, kun ei ole ollu pahempia nivus/selkäkipuja!? Ehkä se kylpylässä polskuttelu lauantaina autto asiaa?!
Paitsi että... Ei ehkä olis kannattanu kiirehtiä aamulla neuvolasta bussiin ja ottaa vielä muutamaa juoksuaskelta, ettei tarviis jäädä pakkaseen odottelee. Nyt on sitten oikein kunnon iskiaskipupistot oikeessa kankussa. Saa nähdä miten täältä töistä kotiin könkätään.

Mukava joulumieli iski tänne eilen, kun loma vihdoin varmistu! :xmas: Ja aloinkin nyt kuunnella joulumusiikkia!

:hug: Kaikille kanssaodottajille!

T:Latsis + möyrijä 29+2
 

Yhteistyössä