*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

kiitti kommenteista kaikille :heart:

luin just netistä noista sappioireista ja kuulostaa ihan ku mun suusta kerrotulta!! ja soitin iskälle ni suvussakin sitä kuulemma on meillä, eli ei muuta ku nyt sitä vähä selvittämään..oli se niin inhottavaa :/

nyt taas kotona ja mies toi mulle just ison kasan suklaarusinoita <3 nam nam.

arvatkaa, mulla tuli tänää tooooosi joulu olo <3 ihanaa ku tulee joulu. autossa kuunneltiin jouluradioo ja lunta sato ja ja ja...ihanaa!!!! <3<3 sit tuotii viel mukanamme iso kasa joululahjoja odottamaan aattoa, jeee :D :D

ootte te kaikki niin ihania <3

on ihanaa saada vauva <3



ps. MLL, mä oon ammatiltani kampaaja, mut en noin kamala onneks mikä sun kohdalle osus :kieh:
 
Kaikki uudet on yritetty lisätä nyt mukaan. :flower:
Eli jos tietojanne ei vielä etusivulla näy huudelkaa rohkeasti.. Päivittäjänä toimii tällä hetkellä tälläinen raskaushormonien sekoittama lahopää :D
Yritän bongata tietonne suoraan täältä palstalta, mutta kaikkein varmimmin tiedot tulee perille yksityisviestillä.
 
Oho, viikonloppu poissa ja heti on ihan pihalla. Kiva saada uusia mukaan eli jau, Suvisku, Darwin, mussu89 Tervetuloa!!

Katariina hyvä, että vaavilla on kaikki hyvin. Mahtoi säikäyttää kuitenkin.

MLL mulla on kans käynyt noin. Olen ollut pitkätukkainen siitä asti, kun äiti ei enää kyninyt mun tukkaa ja kerran sitten kampaaja päätti vähän lyhentää kuivia latvoja korvan tasalta. Melki 20 cm lähti! Ei ne ehkä ihan niin kuivat ollu! Itku tuli! Sen mielestä kerrostetut hiukset olis mulla kivemmat, vaikkei oltu puhuttu siitä mitään. Huh. Oon sen jälkeen aina ekana kertonut kampaajalle tästä reissusta ja oikein hyvin on sen jälkeen mennyt. Mun nykyinen kampaaja on tosi ihana!

Viikonloppu on mennyt kiireessä, lepääminen on jäänyt liiankin vähille. Eilen oli sukujuhlat, jonne oli vähän enemmän matkaakin eli koko päivä meni ja tänään sitten ollaan kierretty kaikki kummilapset ja kaverit, jotta ehtivät saada lahjansa. Rankkaa, mutta oli kyllä tosi kiva nähdä kavereita! Vauvakin sai ensimmäiset joululahjansa tänään :heart: pari kaveria oli hankkinut vauvelille omat paketit. Jännittää oikein mitä siellä on.

Huomenna mies lähtee taas viikoksi töihin :( onneksi on viimeinen viikko reissussa ja sitten saan sen taas omaan kotiin.

Eilen täällä taas poksuttiin :heart:

NinaRinsessa ja Poikanen 27+1

 
Heippa!!

katariina00 Toivottavasti lääkitys auttaa sappivaivaasi! Kiitoksia ihanasta joulumielestä ja hyväntuulisuudesta!! :heart:

metsätähti Onhan tuo kuitenkin arkipäiväisen tärkeä juttu, miltä hiukset näyttää. Muutenkin kun olo ei välttämättä tunnu niin henkeältä näin raskaanaollessa, niin hiuksilla on iso osa hyvinvointia. ;)

NinaRinsessa Toivottavasti tuo viikko menee nopeasti, ja saat miehesi taas kotiin!

Mä on tänään saanu aikaiseksi vihdoinkin jotain hyödyllistä. Pesin kylppärin, imuroin, pesen pyykkiä. Viimeiset kolme yötä olen saanut nukuttua uskomattoman hyvin, siis mikä on normaalia mulle. Ei ole edes tarvinnut herätä käymään vessassa tai nälkään.

Muuten, meidän pikkuisen nimi on vaihtunut. Mies ei tykkää Emilistä :( , mutta muuten meillä oli hyvin yhtenäiset nimilistat, niitä kun vertailtiin. Nyt on vaihtoehtoina Lucas/Lukas tai Oliver. Tosin keskimmäinennimi on vielä hakusessa.

Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille!!

Minna ja Emil 28+2 (29+???)
 
Tervetuloa uusille! =)

Mä unohin mennä töihin tänään :ashamed: :LOL: Pomo soitti aamulla että ootko kenties tulossa. Mä olin merkannu tän päivän vapaaks :snotty: Noh, teen sit keskiviikkona töitä kun piti oikeesti olla vapaata. Mikä äitiysdementia :LOL: ?

Muksu myllää mahassa ihan mielettömästi. Aamulla,päivällä,illalla,yöllä..joinain päivinä enemmän ja joinain vähemmän :)

Taidampa suunnata kirpparille etsimään sitteriä ja äitiysvaatteita, illalla sitten esikoisen tarhan joulujuhla. Palaillaan :wave:

Mysti 27+0 *poks*
 
pippa, joko sä teit sen lanttuhomman? Mä oon havainnut helpoimmaksi tavaksi sellaisen, että isolla veitsellä lantut halki ja puolikkaat suht ohuiksi (n 1 cm) viipaleiksi, sitten kuoritaan ne viipaleet ja ne onkin sitten helppo leikata suikaleiksi kattilaan :xmas:
 
Tervetulotoivotus kaikille uusille :wave:

Mä oon ollu sikalaiska kirjotelija :ashamed: Mut mulla on hyvä syy.. Oon voinu kaikesta huolimatta varmaan paremmin, kun kertaakaan tän raskauden aikana ;) Mieletön pesänrakennusvietti ja vauvanhuone alkaa olla viimeistelyjä vaille valmis :heart: Aivan ihana puuhata kotia, vaikka vauvan ekat 3kk ollaankin putkirempan alta evakossa muualla. Mut ainakin kaikki on sit valmista :)

Närästys on löytänyt tänne ekaa kertaa elämäni aikana. Ei hyvä, mut rennie on ollu ihan loistava apu. Saattaa se yks tabletti viedä oireet pois moneks päiväks! Lantio on nyt entistä kipeempi, ku oon puuhannu kotona ja muualla niin paljon, mut yritän täs nyt vähän lepäillä sit, kun tällä viikolla ei oo kotoa lähtemistä, kun parina päivänä eikä joka päivä niinku menneillä viikoilla :)

Ihanaa pakkaspäivää masukkaille!

Jemppi & Aapo 26+6
 
Närästys on saapunut myös tänne. Mä olenkin joskus kysynyt ihmisiltä miltä se tuntuu kun en ole koskaan kokenut moista. No nyt tiedän :kieh: Rennietä olen mäkin ottanut ja toisinaan auttaa ja toisinaan taas ei. En tiedä mikä siinäkin sitten on.

On se ihanaa kun tulee joulu ja pääsee pariksi päiväksi huilimaan ja vihdoin tuli lunta tänne eteläänkin :heart:

Hauskaa viikon alkua!

Abello 27+6
 
Maanantaita :flower:

Tervetuloa Jau, Suvisku, Darwin ja mussu89 =)

Katariinalle myötätunto :hug: Onneksi vauvelilla ei ollut mitään hätää!!

Mysti, reps :LOL: Hyvä että on ymmärtäväinen pomo.

Onneks näitä sattuu muillekin..itsehän tosiaan jokunen aika sitten nukahdin töissä istualteni. Onneksi olen muistanut tulla kuitenkin paikalle suht säntillisesti :LOL: Ainakin tähän saakka..

Närästystä pelkään jo etukäteen. Miulla on närästänyt vain kerran aiemmin, mutta olen huomannut että nyt tuo ruokatorvi/mahalaukku on entistä likempänä kun ruoan jälkeen kumarrellessa tahtoo vähän karata ruokaa takaisin päin..yöks!

Voi mitä kampaajia ollut MLL:llä ja Metsätähdellä!! Kerran olen itsekin lähtenyt kampaajalta itkien pois kun kampaaja ei osannutkaan leikata lyhyttä mallia mieleni (tai minkään mallin) mukaisesti. Pinnasin seuraavan päivän koulusta ja tilasin hetimiten uuden ajan luottokampaajaltani omalta paikkakunnalta. Tästä reissusta opin ettei ikinä kannata varata aikaa kampaajalta josta ei ole mitään "ennakkotietoa".

ON: Ääretön väsymys..tänään on neuvola-aika ja mietin että voisiko pyytää neuvolatädiltä lepolomaa pari päivää :ashamed: Oon yleensä tosi tunnollinen työntekijä enkä ole ollut sairaslomallakaan kuin kerran yhden päivän tässä työpaikassa (sekin pari viikkoa sitten), joten huono omatunto soimaa jo etukäteen näitä miettiessä..

On se vaan tosiasia että enää ei oo voimia puuhailla samalla lailla kun aiemmin :| Kaikkinainen liikkuminen pistää supistelemaan koko ajan, joten yritä sitten jotain puuhailla..vaikka rauhallisesti tekisikin. Pikkasen pistää turhauttamaan!

Miimon ja Hengari-Hertta 27+2
 
Hei!

Torstaina oli sitten eka Tyks-käynti. Lääkäripula oli kova joten mun kysymyksille ei ollu aikaa :(
Vauva painavat n. 700-800g ja liikkuvat paljon. Liikkeet tuntuvat usein melko ilkeiltäkin.

Vaateongelma
Miksi äitiysvaatteita ei myydä isoille mahoille :/ Löysin kivan talvitakin, mutta siinä ei oo yhtään kasvuvaraa mahalle. Nyt talvitakkini on vain tissien kohdalta kiinni ja maha jäätyy. Mitään lämpimiä vaatteita ei vaan myydä kaupoissa.

Iso maha http://www.aijaa.com/img/b/00392/5416722.jpg

Marylene ja pikkuiset 24+6
 
Tervetuloa uusille =) Katariinalle :hug: täältäkin, varmasti pelästytti tuollainen.
Nenä on täällä monella vaivana, kuten mullakin. No nyt on just nuhakin mutta koko raskauden on vaivannut. Hain apteekista sellasen nenäsprayn, jossa on aloeveraa ja dekspanthenolia (muistaakseni). On musta toiminu ihan hyvin, paremmin siitä on hyötyä kun suolavedestä, joka ei kyllä mulle ainakaan tee yhtään mitään. Apteekin mukaan tuota suihketta voi hyvin käyttää ja on pikkasen auttanut tähän tukkoseen nuhanenäänkin. Normioloissa laitan sitä vähintään iltasin ennen nukkumaanmenoa niin ei aamulla ole nenän sisus ihan karrella :)

Monet onkin käyneet jo sokerirasituksessa, mulla on se edessä keskiviikkona. Kiitos kokemuksistanne, mua jotenkin se jännittää kauheesti. Lähinnä se, että oon aina ollut herkkä verensokerin laskulle, joten pelottaa minkälainen romahdus siellä nyt tulee. Tarvetta rasituskokeelle ei ollut, mut neuvolalääkäri laittoi sinne koska olen yli 25v. Se siis ainoa syy, huoh. Mutta tuleepa nyt tehtyä niin ei ainakaan sitä tarvitse miettiä sitten.

Ultrista oli juttua ja mulla on perussairauden ja istukkahäiriön vuoksi ultra ensi viikolla. Muutoin on ne normit 2, mutta nyt on jo ehditty ultraamaan neljä kertaa supistusten ja vaikka minkä vuoksi. Istukassa näkyi rakenneultrassa joku pieni häikkä, kenties hematooma ja nyt sitä sitten käyn sielä näyttämässä. Mulle ei sen takia tule neuvolalääkäriä vaan poliklinikan käynti korvaa sen.

Itse asiassa kävin neuvolan lääkärillä viime viikolla supistuskontrollissa ja hallelujaa, paikat oli kiinni =) Pehmentynyt oli mutta kiinni ja täysmittainen joten huh. Kuitenkin käski ottaa varovasti ja käydä töissä jos vain supistukset pysyy aisoissa. Sf mitta oli 22cm ja painoa on tullut alusta 4kg. Sykkeet oli hyvät, mutta tytteli potki mikkiä täysillä joten aika nopsaan ne kuunneltiin.

Kaikenlaista kipua ja nippailua tuntuu olevan enenevissä määrin meillä lähes kaikilla, mut eihän se olo tästä vissiinkään paljon hehkeämmäksi muutu ajan kuluessa :LOL: Nautitaan masuista ja potkuista, musta on ainakin ihanaa kun on tuo seuralainen mukana, vaikka kaikki vaivat välillä rassaavatkin!

Vointia kaikille tasapuolisesti =)

Siri ja typy 25+1 (jippii, maaginen 25 ylitetty)
 
mussu89 tervetuloa mukaan kirjoittamaan:)

mysti OHO :eek: !Mites pomo otti sun unohduksen?Toivottavasti ei kovin huonosti...
Teitkö kirpparilöytöjä?

Miimon kyllä sitä voi pyytää ihan hyvällä omallatunnolla :hug:

Marylene ihana masu=)Musta toi ei näytä erityisen isolta.
Kurjaa jos et löydä tarpeeksi isoja lämpimiä vaatteita :( Mulla ei ihan vielä oo talvitakki ongelmaa, mut kauhistuttaa kyllä jo ajatus siitä et mihin takkii sitä kohta mahtuu.. :/

(.) Lääkärineuvolassa käyty, hoitaja sanoi et painon nousuun vois vähän kiinnittää huomioo (viikossa noussut 2kg, hups :eek: :ashamed: )Ja että jouluna vois pieniä määriä vaan syödä herkkuja :/ Mut nyt kyllä kerron teille ihan suoraan et niin kapinallinen oon että en tuota ohjetta meinaa noudattaa vaan syön kyllä ihan niin paljon mitä vaan kuin mieli tekee, koska mul oli sokerit hyvät (jopa alhaiset kuulemma), hemppa ja verenpaine on erittäin hyvät niin että en nää mitään muuta syytä rajoittaa syömistä kuin toi painon nousu ja tiedän että se kyllä joulun jälkeen hidastuu ihan varmasti ihan itsestään kun taas palataan normaaliin syömiseen.Yhteensä mulla on tullut painoa nyt 6kg (mut lähtöpaino oli kyllä liian korkea).
Vauva oli vastas viikkoja ja lääkäri kommentoi häntä siroksi, kaikki oli oikein hyvin, siellä se pieni nukkui ja harjoitteli hengittämistä :heart: Pääalaspäin köllötteli joten silläkin saralla kaikki hyvin.Kohdunsuu oli kiinni ja 3cm pitkä joten kaikki hyvin.Ai niin ja lapsivettä normaalisti=)
Mullekkin tuli tänään jouluolo mut uskomattomalta tuntuu et jouluaatto on tosiaan jo ens viikolla :xmas:

Metsätähti ja onnenjyvä 1060g 27+5 :heart:
 
Täällä yks laiska kirjoittelija...Lukemassa on tullut käytyä, mut kun on niin saamaton ja väsynyt koko ajan niin ei saa aikaiseksi kirjoiteltua... :/ Öisin nukun 2-5 tuntii ja sit aamupäivällä kun tyttö on koulussa.

rv 29+0 (26+3)
paino +1,633/vko (+1,16) Kaiken kaikkiaan tullut 17,2kg
RR 121/76 pulssi 99(108/65 pulssi 86)
pissa -/+ (-/-)
sf 31 (29)
tarjonta rt ?
syke ~140
liikkeet ++
turvotus -/-
Hb 122 (101)

Ensi viikolla uudestaan neuvolaan kun tuota painoa on tullut kuulemma vähän liikaa...Mut onneksi täällä on muitakin joilla tullut painoa enemmänkin. :) Ja sit kun pissassa oli glukoosia niin täytyy viedä tällä viikolla PLV. Ja sit oli liian hyvät verenpaineet mulle....

Voihan ärsytys...

Salli79 29+0 *poks*
 
No joo. Vihdoin ja viimein "sain kiinni" tuon tulevan lapsen isukin. Ja arvatkaa, mikä hänen kommenttinsa on.. Noh.. Mä yritän kuulemma saada hänet isäksi kepulikonstilla ja että muuten oltais voitu olla ystäviä, mutta ei enää.. Hänen mielestään aika heittää kahdella kuukaudella. EN YMMÄRRÄ, MINKÄ KALENTERIN MUKAAN HÄN OIKEIN ELÄÄ. Jos mun hedelmöittymisaika on päivälleen ultran mukaan se, milloin me oltiin, niin miten perkeleessä muita vaihtoehtoja asiaan voi olla. Vittu, että itkettää ja masentaa ihan vitusti. Laitoin hänelle takaisin kommenttia, että todisteeksi aion vaatia isyystestiä. Eipä enää vastannu siihen mitään. Ilmeisesti pitää mua huijarina edelleen.

Joo sori tää vitun iloinen viesti tähän teidän kommenttien väliin. Mä vaikenen nyt, morjens!
 
kiitoksia tervetulo toivotuksista. :)
Ylihuomenna olisikin sitten neuvola ja torstaina olisi lähtö vanhempien luokse joulua viettelemään. Aika menee kyllä tosi nopsaa, tuntuu niiku olis eilen tehny testin. :) poitsu potkii minkä kerkiää ja jopa näkee että mikä kohta mahasta pullistuu..
Soittelin jo ristiäis asiaakin seurakuntaan. On tarkotus pitää ristiäiset kesäkuussa, pikkusiskon kanssa yhtä aikaa. siskolla LA 10.5. ja onneksi onnistuu että pidetään ristiäiset toisella paikkakunnalla. Ja toivoin vielä kastamaan sellasen papin joka on ollu mun rippipappina ja kastanu muitakin meijän suvun lapsosia. Pappi oli siirtyny pari vuotta sitten sairaalapapiksi. Soitin sille papille tänään ja se oli kyllä ilonen ja otti vastaan sen homman. tuumas vaan että jotain vaihtelua tähän työhön, ja että pääsee näkemään uutta elämää. :)
Oli kyllä hyvä fiilis että sai selviteltyä asioita.

Sitten taas kela jaksaapi olla pyllystä.. saan ootella mammarahaa taas v*tun pitkään.. mammapakkausta en oo saanu.. 3 vk sitten laitoin hakemuksen.. ja mä otin varhennettuna mammarahan.. niin äsken kelassa sanottiin että eiii.. sulla alkaa raha 8.2.. mä olin silleee et jeah right.. Ja se nainen sano että tällä viikolla pitäs tulla ilmotus mammapakkauksesta.. ja toivottavasti tulee.. On sitä ooteltu ja olis muutenki kiva jo ostaa kaikki öljyt, rasvat sun muut värkit jo valmiiksi... kun muutenki ollaan lomailemassa pohjosessa vähän pitemmän aikaa.
Onneksi muuten on kaikki tavarat, vaatteet, sängyt, kaukalot.. valmiina. :)

Nimikin ollaan poitsulle jo päätetty.. :) ja kummeille ilmotettu nimestä.
Voin kait täälläkin ilmottaa sen, ku ei se silleesä mikään salaisuuskaan oo..
:/ oon vähä huono pitää salaisuutena nimeä ja sukupuolta. :D
Tyttö jos ois ollu niin se olisi ollu Lilli Birgit...
Ja pojalle on Tomi Erik. :) ja miehen sukunimi.. mies on virolainen ja heidän perheessä ei oo ketään kuka jatkaisi sitä sukua ni sekin.. ja kyllähän tässä on naimisiin menosta puhuttu... saa nähä vaan millon sekin sitte toteutuu, ei silleesä oo mitn kiirettäkää. :p

Mutta tämä pikku poju liikuskelee siihen malliin että tulee nälkäki.. imee kyllä kaikki mehut minusta minkä irti saa. :D

28+5
 
Voi Marcelinaa :'( Meillä töissä on yks huippu ihana hoitsu, jolla on kaksi lasta eri miesten kanssa, ovat noin niinkuin "yhden illan jutuista", toisen lapsen isä häipyi koko paikkakunnalta kun kuuli asiasta ja toinen on kuulemma ihan juoppo :'( Mutta hyvin tämä äiti-hoitaja hoitaa yh-perheensä ja ihania lapsia ovat :heart: Joten jaksamista...

Itse kävin valittamassa tänään selkääni siellä työterveydessä, ihana, vanha nainen oli lääkärinä, hyvin ymmärtäväinen, kehoitti vaan harkitsemaan alan vaihtoa sitten kun jää äippälomalle, mut en mä osaa kuvitella itseäni muulle kuin hoitoalalle ja töissä on ihanat työkamut ja olen ollut vasta toista vuotta tässä paikassa...Vähän tuli siitä kurja olo, kun ei tää selkä varmaan edes reistailisi ilman tuota Vauvaa...
No viikon olen ensi alkuun sairaslomalla ja ensi maanantaina uusi aika sinne työterveyteen, mutta tuskin tämä tästä mihinkään parempaan suuntaan muuttuu, kun ei voi käyttää "kunnon" lääkkeitä :/

Mies yllätti ihanasti eilen illalla; oli keksinyt tosi hienon nimen jos on poika (kuten vahvasti epäilen, sellainen olo on ollut kokoajan vaikka tyttö olisi aika ihqu)...Ja kun katsottiin nimeä nimikirjasta, oli nimppari päivä melkein sama kuin laskettu aika :heart: Enne..?!

 
Marcelina: Kuulostaa niin tutulta.. :( Voi, että ku saatais molemmat isukit tähän odotukseen mukaan, mutta se on ainakin minun kohdaltani vaikeaa ja myös varmaan sinun.. :( Mutta ollaan me toistemme tukena.. :) iso :hug: sinulle :)

Onneksi Katariina vauvelillasi oli kaikki hyvin. :)

Voi miten olette ollut ahkeria, tehnyt laatikoita ja muita. Ite ei ole jaksanut aloittaa edes joulu siivousta eikä tekemään mitään vaikka pikku hiljaa varmaan pitäis yrittää tehdä. Ei vaan tunnu kiinnostavan joulu nyt yhtään. Ennen olen odottanut joulua innolla, mutta nyt olisi sama vaikka siirtyisi pari kuukautta eteenpäin.. :( Tykkäähän itse joulusta, mutta nyt vaan stressaa tässä tilanteessa.. Joululahjatkin on kaikki ostamatta.. Huh huh.. mitenköhän tässä selviää..
Kouluakin pitäisi vielä vähän aikaa jaksaa käydä ennenku lähtee sitten äitiyslomalle. Helmikuun loppuun asti, mutta tuskin jaksaa sinnekkään asti kun nyt on jo voimat lopussa. Ja vielä stressaa lapsen isukistakin jonkun verran..

Kylkeä taas kolottaa kun istuu paikallaan ja mahaan koskee, mutta kai se on normaalia. Vai mitä mieltä olette?

Nyt on yritettävä sen verran lähteä tätä joulua "tekemään", että menee kirjoittamaan nuo joulukortit...

Suvisku ja "ötökkä" 27+0 (jos aivan oikein laskin)
 
Marcelina :hug: :hug: pura vaan tänne tunteitas niin paljon kuin on tarpeen :hug:

mussu89 ihanaa että ristiäisasiat hoitui noin ihanan hyvin ja että se pappi suostui minkä haluasitkin=)
Sen kuin vaan meet ja ostat kaikki vaan valmiiksi mistä ei päiväys mee vanhaksi=)
mites jos vaikka siellä ristiäisissä=)? (niin siis naimisiin)

Darwin hienoa että työterveydessä oli ymmärtäväinen lääkäri.
Ties vaikka ois enne=)

Mies avas äsken kuivaruokakaapin oven ja sai avonaisen spagettipussin sieltä päällensä niin että kaikki spagetit levis pitkin keittiöö, sit se kysy et mikä tää spagettiansa täällä keittiössä oikein on? Höh, en mä sitä oo sinne virittänyt, millasena se mua oikein pitää.Sillä vaan kävi huono tuuri :LOL:
Vähän aikaisemmin tänään kun kaveri oli meillä poikansa kanssa ja me juotiin teetä ja mulla tee vesi loppu ja mies sattui siinä vieressä just sopivasti seisomaan niin pyysin sitä sit tuomaan sitä vettä, niin se toi mulle vesikannun missä on kylmää vettä :kieh: :LOL:

Että tällästä tähän iltaan, heippu!
 

Palstatohtoreilta ideoita?

Rv 27 menossa, hitusen navan yläpuolella oikealla vatsassa arkuutta, etenkin yskiessä tuntuu tosi omituiselle, pullistaa tms jotenkin siitä kohtaa et tuntus et pitää painaa vastaan yskiessä.... |O

ollut nyt muutaman päivän, voisko olla ihan vatsalihas (?) kipua, vai pitäiskö huolestua? Vauva liikkuu normaalisti, mutta myös liikkeet tuntuu tossa kohdassa kummallisilta, kuin "karkealta"??
 
Juu yks laiskimus täältäkin ilmoittaa olevansa hengissä :ashamed: :wave:

Mulla on ollut niin paljon joulumyyjäisiä yms, että eipä tässä ole paljon ehtinyt ajatella muuta. Nyt kun 17. päivä vihdoikin koittaa, niin voi henkäistä. Sen jälkeen ei asiakkaiden paketit ehdi enää millään jouluksi, joten niillä ei ole sen enempää väliä sitten enään...

Marceline :hug: Toivottavasti saat asian jotenkin selväksi sen äijän kanssa. Mutta parempi olla ilman kuin kusipää isän kanssa.

Mussun kanssa oltais muuten oltu samaan aikaan synnärillä mahdollisesti, jos synnyttäisin siellä mihinkä kaikkien mielestä kuuluisin mennä... Tai ainakin jotenkin tulee sellainen olo kaikkien puheistä, kun ilmoitan synnyttäväni vielä Tammisaaressa...
Mistä olet? Ihan paikallinen vai lähikunnasta? Minä olen tästä naapurista, järven toiselta puolelta :D

Vyötäröä en edes uskalla mitata enää tällä hetkellä... :LOL:
Ainakin olo on kuin mursulla...

Kivut on ja pysyy, mutta luultavasti ei nää häviä ennen maaliskuuta tai synnytystä. Muuten olo on ihan ok. Joulua ehtinyt mitään laittamaan, kun on niin kova kiire olevinaan koko ajan.... Joulukortit pitäisi vissiin tänään kirjoittaa, että saa ne huomenna postiin. Anoppi meillä nuo ruuat tekee, joten ei niiden kanssa tartte panikoida. Isäntä sai taas töistä juustopaketin, joten minä aion syödä tänään taas jotain herkullista tuorejuustoa (vaikka se lähes kiellettyä onkin)... Aurajuustoa en jätä anopille :LOL: :saint:

Mutta ei vaan, tarvii lähteä pakkaamaan nuo loput kamat vielä...
 
hei vaan taas..

väsyttää väsyttää väsyttää.. mistä tää väsymys on taas iskeny? nukuin ensin nyt aamulla melkee 12 asti, sit parin tunnin päikkärit ja taas väsyttää.. rasittavaa!!!!!!

kauhee ällö olo muutenki, mahaa ahistaa ja kiristää, ja on niiiiiiin inhottavaa ku hengästyn aivan pienestä, ei tartte suunnillee ku sohvalla vaihtaa asentoa ni jo on ihan henkihievärissä..(onpa hassu sana :eek: ) miten voi niin pienestä olla ihan hengästyny?

kuulin muutes just et mun kummityttö on saamassa pikkuveljen huhtikuussa :)

marcelina :hug: ei tohon oikee osaa sanoa mitään, kamalaa miten jotkut on vaan niin "tunteettomia" :(

mulla on nyt sit perjantaina se sokeri..YÖÖÖÖÖK!!!!! en tahdo :( pahaolo nyt jo pelkästä sen ajattelemisesta :( ja vielä ku tiiän et ne tulokset ei oo mitään kivaa kuultavaa ni ahistaa vielä enemmän :/

haleja kaikille :hug:
 
Moikka kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Mulla käynnistyi sitten vika työviikko, pitää piettää kaikki lomat nyt pois joten ihanaa :heart: ! Tänään haettiin äitiyspakkaus postista ja paljon oli kaikkea hyödyllistä tavaraa pienelle.

Vauveli on oikein aktiivinen tapaus. Alkaa jo pikku hiljaa hahmottamaan sen rytmiä milloin kukkuu ja milloin uinuu. Oon nyt varmaan viikon verran herännyt klo 01.30-03.00 välisenä aikana, käyny vessassa ja huomannu, että masussa käy kauhia mellastus. Taitaa olla yökukku tulossa :LOL:

Eipä tässä kummempia tällä erää. Taidan pistää saunan lämpiämään. Ihanaa päästä lämpimiin löylyihin, kun täällä Lapissa paukkuu n. -25 asteen pakkaset. Hyrrr!

Joulumieltä kaikille :xmas: ,

Mimmurainen & yökyöpeli 27+3

 
Oli sitten mukava viime yö. :kieh: Kuopus heräs klo 3.40 ja oli pirteänä kun peipponen. Eka kyseli, et joko mennään syömään aamupalaa. Sanoin, että nyt on yö ja nukutaan vielä. Sit meni tunti ja neiti oli parin minuutin välein vailla millon mitäkin. Oikeen juoksutti mua. Sit halus pinnasängystä omaan huoneeseen nukkumaan ja olikin sielä ihan hiljaa puolisen tuntia, kunnes palas takasi ja halus taas pinnasänkyyn. Sen jälkeen jatko lopulta nukkumista, mut mulla oli enää puoli tuntia aikaa nukkua, enkä mä sit enää saanu unen päästä kiinni. Sit saikin tosi "pirteänä" nousta ylös ja lähteä töihin. Meinas pikkusen väsyttää ajella töihin, varsinki loppumatka meni aivan silmät ristissä. Matkaa kun on kuitenkin about 50 km.

Muuten ei mitään niin ihmeellistä. 5 työpäivää ennen joululomaa. Tosi ihanaa kun tulee joulu, se on niin mukava katella sitä lasten riemua jouluaattona :) Kunhan mä vaan saisin loputkin lahjat paketoitua, niitä on vielä ihan kiitettävästi. Meinaa vaan olla vähän huonosti sellasia hetkiä, et ei olis kumpikaan tenavista kotona. No mies saa vkonloppuna lähteä tenavien kans jonnekkin, et saan sen homman tehtyä.

Masuasukki mellastaa mahassa edelleen aika aktiivisesti =) Mukavaa kun potkut tuntuu. Perjantaina meillä olis sit äitiyspolilla se lääkäri ja tutkitaan taas sitä vauvan vatsalaukun kokoa. Toivottavasti siihen asiaan jo viimein jotain selkoa, vaikka en mä oo kyllä hirveesti sen asian kans stressannu. Heti perään maanantaina olis sit neuvolalääkäri.

Mut nyt pitää jatkaa töitä.


Tipi75 + masuasukki 27+jotain
 
Huomenta,

Olipas taas yö ton närästyksen kanssa. Ei meinannut millään helpottaa.

Suvisku: Mulla ainakin on juuri kyljissä outoja tuntemuksia ja mahaa kiristää joka puolelta muutenkin. Neuvolassa mainitsin näistä ja ovat kuulemma ihan normaaleja.

Mulla oli myös täällä hetkellinen takkiongelma, mutta sitten löysin sokokselta semmosen untavatakin näihin pakkasiin. Se on pitkä ( tohon pyllyn alle) ja maha menee sinne vielä vaikka tosta kasvaakin. Se ei ole semmonen kauhea pallo vaan itseasiassa ihan ok näkönen =)

Katariina00 mainitsi tosta hengästymisestä, joo tuttua täälläkin :LOL:

Abello 28+0 POKS!!
 

Yhteistyössä