*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Tiitu87 :hug: Mä niin tiedän ton tunteen. Välillä käy täälläkin mielessä että mitäs jos kaikki ei meekkään hyvin. Yritetään päästä noista kamalista ajatuksista ja nauttia täysillä joka hetkestä joka meille annetaan! :heart: :hug:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin. Verenpaine oli 114/78 vaikka olin aivan varma et valvottu yö nostais sitä. Paino sit näytti siltä et neljässä viikossa olis tullu neljä kiloa lisää mut ainakin kilo on yön aikana kertynyttä nestettä. Vauvan syke oli 140 ja sf mitta lääkärin mittaamana 23. Hb oli 123 joten syön rautaa sillon kun muistan.
Kohdunkaula oli pikkasen pehmee ja kohdunkaula 2-3 cm. Sain ohjeet seurata mahdollisia supistuksia tarkkaan, kun esikon kanssa ei tuntunu harjotussupistuksia ollenkaan ja avaavat supistuksetkin oli lähes kivuttomia ja syöksysynnytys on muutenkin ihan mahdollinen vaihtoehto kun eka synnytys kesti vaan 7 tuntia.

Töissä oon taas joten nyt ei ole nittanauhaa matkassa, täytyy toi mahanympärys mitata tässä joku päivä.

Fantaihana 26+4
 
G 1,5 viikkoa sitten oli sf 36 ja vatsanympärys 112cm :D

Ohhoijaa, olo sen ku tuskastuu, selkää särkee aika nopee istuessa tai seistessä, nyt jo alkanut univaikeudet öisin, ei pysty olee ku jommal kummal kyljel ja nyt ei oikeestaan silleenkää :eek: Mä pyörin varmaan tuhat kertaa yön aikana hyvää asentoa etsiessä kun joka asennossa vaavit painaa kivasti :)
Eli taitaapi täällä alkaa jo nuo yövalvomiset kohta :kieh:

Eilen tuli uusi läppäri meille, tilasimme sen yhteiseksi joululahjaksi, on kyllä hiano.

Ihanaa, perjantai: tänään tulee pikkusisko meille yöksi, katellaan telkkuu ja syyään herkkuja :ashamed: :D Ehkä pelataan myös GuitarHeroa (tän masun kanssa hassu näky) :saint: :D
Huomen aamulla ois sit tarkoitus tehä pipareita taikinasta ja muoteista pikkusiskon ja esikoistypysen kanssa ja sen jälkeen jos kahtois sen Niko- lentäjän poika-piirretyn, samalla porukalla :heart:

Juupajuu, mitäs tässä muuta, enää viikonloppu eessä ja sit pääsis Naistenklinikalle moikkaa vauvoja, ultra siis ja tekevät kai sen gynekologisen tarkastuksen? Jos oikein käsitin.
Saapa tietää mikä tilanne on tuolla alhaalla =D

Jospa menis keittää lisää kahvia, niin vähän on nukuttu -.-
 
Pikaseen napapiiri-gallupiin eli täällä mitta vain 86cm :eek: Ja viikkoja siis 25+2. Esikoisesta oli näihin aikoihin näköjään 90,5cm joten selvästi pienempi maha tällä kertaa. Sf-mitta oli viime neuvolassa 23 (muistaakseni :LOL: ) Ja lähtömittana vyötärölle oli n. 64cm, joten on se kuiten kasvanu :D

Koitan saada tuota poikaa kylästelemään mut hän se vain tykkää nakuilla.. ehkä vähä samaa vikaa ku äidissään ;)

mobic ja kevätpörriäinen 25+2 :heart:
 
MLL
Närästää tääläkin aika ihanasti joinain iltoina, eilen viimeksi, mutta onneksi ei kuiten joka ilta. Suurimmaksi syylliseksi olen laittanut hedelmät, bannissa on tällä hetkellä mandariini+appelsiini, banaani ja ananas uusimpana tulokkaana listalla. Toivon, että päärynöiden syöntiä voisi jatkaa kun ne on nyt niin mehukkaita ja makeita :heart: Renniellä onneksi helpottaa ja eilen en edes jaksanu lähteä sitä hakemaan kaapista kun olin jo pötköllään, että ei tää kai kauheen pahana vielä oo.

Painoa olen nyt päättänyt tarkkailla jonkin aikaa oikeen kalorilaskurin avulla, kiloklubi.fi:ssä on tosi kätevä se kun laskee samalla syödyn ruuan koostumustakin vähän (kasvikset, energian laat, kuidut, herkut..). Mielenkiintoista huomata, että jos ei söisi herkkuja niin aika paljon saa syödä ennenkuin menee kalorimäärä lihomisen puolelle. Pitää siis vähän alkaa suunnitella tota ruokalistaa uusiksi ja ainahan sitä voi uhrata pari sataa kaloria niille muutamalle suklaariville :saint:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Joulu alkaa olla jo aika lähellä, ihanaa! :xmas:

MLL :heart: pojukka 26+2
 
Hei kaikki! Paljon tekstiä tullut, itse en ole ennätellyt komentoida mutta lukemassa olen kyllä käynyt melkein joka päivä, kun töiltä olen ehtinyt =) Mukava on kuulla ihmisten mahakuulumisia. Näemmä samojen asioiden kanssa painitaan...Närästystä ei tosin itselläni ole (koputan puuta...) mutta muuta mukavaa pikkuvaivaa, kuten kyljellään nukkumisen aiheuttamaa lonkkakipua aamuisin, ja kävellessä tuntuvaa mahapistosta. Mutta näillä mennään. Laskeskelin jäljellä olevia työpäiviä ja vähiin käy, kun pidän vanhat lomat alta pois. Loma tekeekin jo terää.

Tänään alkoikin sitten 29. raskausviikko eli 28+0. Huh, kyllä aika rientää. Jokohan se olisi siis 8. raskauskuukausi kyseessä...? Maha kasvaa mulla tuohon eteen, aika hassun näköistä sivusta. Takaa ei koko mahaa edes huomaa. Ollaan soitettu lapselle musiikkia kuulokkeilla, kovasti tyyppi tykkää klassisesta, alkaa kova mahashow heti.

Huomenna on Postit auki ja haetaan vihdoin äitiyspakkaus, se onkin siellä jo viikon odotellut. Kiva päästä tsekkaileen, mitä siellä on ja mitä vielä tarvitsisi hommata.

Hyvää viikonloppua! Pitäkää mahoista huolta!

Karo ja kovasti liikkuva ja elämöivä masu 28+0 =)
 
G 97cm näytti mitta näin rv26 kunniaksi :heart: Sf oli tiistaina 27

Tänään on lasten hemmottelupäivä, haetaan poika kohta eskarista ja sitten lähdetään mummon ja lasten kanssa Delfinaarioon ja Hoplopiin :D Ensi vuodelle ajattelin tilata liput jo ennakkoon Sealifeen, näytti niin hienolta kuvissa, että sinne on päästävä!

Ensi viikolle varasin jalkahoitoon ja hierontaan ajat, ajattelin myös varata kosmetologillekin että saisi nuo kulmakarvat taas kuriin :whistle: Parasta on se, että sain noihin kahteen ekaan lahjakortit joten en köyhdy yhtään, ja tuo kosmetologikin on kaverin äiti joten ei varmaan täyttä hintaa peri ja on kyllä Ihan Paras Kosmetologi :flower:

Nyt kuitenkin päiväruoan syöntiin ja menoksi!

Lumisia terveisiä,
Pikkarainen&Maggie 26
 
Heippa!!!

tiitu :hug: Tuttuja mietteitä täälläkin! Ei tässä muu auta, kuin vain miettiä sellaista mahdollisimman vähän ja nauttia tilanteesta juuri nyt.

Eilen kontrollissa lääkäri neuvoi seuraamaan vauvan liikkeitä. Antoi jopa sellaisen lomakkeen, johon tarkoitus laskea liikkeet kerran päivässä. :eek: Nyt siis voi tulla stressiä siitäkin, jos yhtäkkiä tuntee hiemankin vähemmän liikkeitä kun aikaisemmin.

G - vyötärönympärys, 96 cm, 27+6 ja eilen kontrollissa mitattu sf 28 cm.

Eipä tullut silloin rakenneultrassa kysyttyä, mutta eilen sit kontrollissa sain selville, että ilmeisesti ovat silloin laskeneet la:ksi 1.3. ja rviikkoja olisi nyt jo 28+. Epäilen kuitenkin, ettei tuo arvio olisi oikea, vaan luotan enemmän siihen alkuperäiseen arvioon.

Flunssaisena edelleen. :snotty: Tosin ei edelleenkään paha, nuhaa on, ja nyt oon saanu ikävän produktiivisen yskän. Äänikin on melkein mennyt. Olen ottanut tänään päivän ihan rauhassa, lepäilen. Vaikka kotitöitäkin pitäisi tehdä. On niin järkyttävän pölyistä, että pitäis imuroidakin...

Hienoa perjantain jatkoa kaikille!!

Minna ja Emil 27+6
 
Soitin just neuvolaan ja sain sokerirasituksen tulokset. Hyvältä näyttää, herkuttelu jatkukoon :LOL: Kahen tunnin arvo meni multa jotenkin ohi (kirjotin ylös jotain puutaheinää), mutta tunnin arvo oli 6,1, kun raja on 10.

Samalla kysyin niistä eilisistä kivuista alapäässä ja th neuvoi soittamaan suoraan äippäpolille Kotkaan, mikäli kivut jatkuu tai tihenee. Uskon niiden kuitenkin olleen potkuja, kun tuntuu että kivut loppui vauvan käännyttyä aamulla. Toivottavasti ei ollut mitään vakavampaa. Välillä tuntuu, että olen ihan vauhko, kun en tiedä tai ymmärrä tästä raskaudesta mitään :ashamed:

Pitäis varmaan ottaa rauhallisemmin, mutten oikeen osaa. Mielessä pyörii vain joulukiireet ja työkiireet ja päälle vielä järkyttävän voimakas pesänrakennusvietti. Onneksi mies tulee taas tänään kotiin, niin nakitan sen tekemään hommia. Se helpottaa ainakin joulukiireitä ja pesänrakennusviettiä :D

Mun tekee mieli halata kaikkia :hug: ulkona on niin kaunista, joulu tulee ja mä olen niin onnellinen (kaikesta vauhkoomisesta huolimatta).

Hyvää viikonloppua kaikille!

NinaRinsessa ja Poikanen 26+6
 
Perjantai-iltapäivää =)

Innosta pinkeenä...tälle maaliskuun mussukalle on jo eka lomamatka varattuna..ennakkoluulottomasti buukkasin vuoden päähän matkan Krabille Thaimaahan. Saan varmaan vastalauseiden ryöpyn vastaani, mutta onhan pienten kanssa matkusteltu aiemminkin =) Vaatii vaan tarkempaa ennakkosuunnittelua ja varautumista, mut meille kohde on tuttu jo ennestään ja aiemmalla reissulla oli mukana vieläkin pienempi muksu, joten uskoisin että meidänkin matkasta tulee nautinnollinen joka osapuolelle. Mukaan lähtee isovanhemmat, sekä isoisoäiti 81-vee!

Tuleepahan isäkuukauden aikana tehtyä jotain ihanaa perheen kesken!!!!

Miimon ja Hengari-Hertta 26+5
 
jau
Heipä hei kaikki maaliskuun mammat.
Olen jonkin aikaa seuraillut viestejänne ja huomattuani, että täältä löytyy ihan mukavan tuntuista porukkaa, uskaltauduin kirjautumaan ja jakamaan esikoiseni odotuksen Teidän kanssa.
Tällä hetkellä mennään rv 25+4. Kaikki on ollut alusta saakka hyvin, mitä nyt "pikkuinen" ollut yläkäyrillä painoarviossa 4D-ultrassa. Itselläkin oli viimeiksi kiloja tullut REILUSTI, toivotaan että tasaantuisi eikä kyse olisi raskausdiabeteksestä.

LA aika olisi 21.3 =)

 
jaulle tervetuloa mukaan=)

NinaRinsessalla oli ihanan positiivinen viesti=)Tuli hirveän hyvä mieli sitä lukiessa=)
Ei se mitään vaikka ois raskaudesta ihan pihalla.En mäkään vieläkään läheskään kaikkea tiedä vaikka kolmatta odotankin;)

Minna77 pikaista paranemista=)

(.) mulla ei juuri ollenkaan oo tänään tuntunut niitä inhoja liitoskipuja=)
Kohta kun mies tulee kotiin pitäis lähteä ruokakauppaa:/Ei kyllä yhtään hotsittais vaikka saankin käydä siellä ilman lapsia niin kaupassa käynti ei oo mun lempi puuhaa.
Huomenna lasten kanssa leivotaan pipareita, jospa pikkuhiljaa alkaa tulemaan joulufiiliskin jostain.

Jep mut nyt ovi kävi joten heippu!

Metsätähti ja onnenjyvä 27+2
 
:wave: Nopeesti vaan tulin käymään. En mä teitä unohtanu oo, vaikken tänne olekkaan piiitkään aikaan kirjotellut.. :D Ei vaan meinaa koneella keretä istuskelemaan.
Enään 85 päivää laskettuun! :D
Hekla & Pikkunen 27+6 :heart:
 
Hei vaan!
Olen jo pidemmän aikaa vaan taustaillut mutta mukana menossa kyllä. =)
Tiistaina kävin lääkärissä ja kaikki oli hyvin. Painoa tullut vajaa 10 kg ja olen siihen tyytyväinen sillä esim. esikoisesta oli tähän mennessä tullut 20 kg! Vanhalla ultralla pääsin vauvaa kurkkaamaan ja siellä hää köllötteli pää alaspäin. Suurimmat liikkeet tuntuu oikealla kyljessä, tosin välillä tuntuu että tapaus tunkee päätään ulos siitä kohtaa kun sattuu oikein mojovasti ja kohta on ihan kova. Hyvin hyvin varovaisen tyttöarvion sain. Olin hetken ihan ymmälläni sillä jotenkin olen näköjään täysin ajatellut saavani pojan. No, nyt tajusin että sieltä voi tulla kumpi vaan, enkös oo fiksu.. =) Painoa arvioitiin olevan n.1800-2000, luultavasti lähellä tuota isompaa lukua.
Intoa olis laittaa joulua mutta kun ei meinaa jaksaa ja kipujakin jonkin verran. Tosin olen rehkinyt tällä viikolla ostosten parissa ettei mikään ihme että veto poissa. Ensi viikolla sitten aloitan siivoamisen.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja erittäin hyvää vointia! =)

Alina ja 28+6 :heart: =)
 
Tervetuloa jau sankkaan joukkoomme :flower:

Nyt en jää jaarittelemaan (tällä kertaa :LOL: ). Tänään varmaan mässäilyä ja koti-iltaa, huomenna tutun pikku-prinsessan kastejuhlaan B). Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Mimmurainen & ötö *POKS* 27+0 :heart:

 
Heippa!
Täällä neuvola tänään takana ;) Paino oli pudonnut täs parin viikon aikana 300g eli ihan siitä et olen nyt lenkkeillä 4-5xvkossa koiran ja pikkuneitiä työnnellen rattaissa. Aikaa tietty menee enemmän kuin ennen mut tyytyväinen olen et on tullut käytyä ja kun ei sit kuitenkaan supistele tai muuta et olo on hyvä kävelylenkin jälkeen. Yritän siis jatkaa ainakin niin kauan kuin hyvältä tuntuu ;) Verenpaine tietty sais olla alhasempi mut olihan tuo yläpaine sit laskenut viimekerrast eli samassa lukemassa mennään mitä yleensä ollut et 134/88 et alapaine oli nyt hieman koholla mut ei siitäkään sit mitään sanonut. Pissa oli tälläkertaa puhdas vaikka sanoinkin et just ja just ollut tuon 2h rakossa kun viimeeks meinas et jos noin vähän aikaa et sen takii nousis protskut mut hyvä näin, hemppa oli hieman laskenut eli 138. Kaikin puolin kaikki oli hyvin eli sainkin vasta reilun 3vkon päähän seuraavan ajan eli sit eletäänkin jo Tammikuuta 2010 eli 5 pv lekurineuvola kun tarviin sen saikkulapun sit vielä loppuajaksi ennen äippäloman alkua.

Täällä muutenkin saatu yhtä sun toista aikaiseksi, enää näitä rästisiivouksiakin pikkaisen jäljellä ;) Vauvan vaatteet kädenulottuvilla eli kaappiin laittoa vaille valmiit kun ensin pitää saada muutettua isot neidit tuonne möksään, työmiehiä jälleen siis odotellut kun lupasivat jouluksi valmistuvan vaik eihän tuol ole enää kuin 3-4pvän työt ja sit itse päästään käsittelemään eli viimeistään vuoden vaihteessa likat siirtyy sinne ja pikkuneiti pääsee isojen tyttöjen huoneeseen ja saan sit siirrettyä neitin vaatteet kaapista sit sinne vaatehuoneeseen ja vauvan vaatteet sit neitin kaappiin meidän makkariin :)
Äippäpakkauksen hain eilen postista, kylläpäs niitä oli ihana hypistellä ;)

Mut nyt pullataikina odottaa leipuria, jaksuja kaikille ja Ihanaista Joulun odotusta, enää 13 yötä kun pukki tulee :xmas: :xmas:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 26+6 :heart:
 
Heipparallaa!
Taasen on useampi päivä kulunut viime kirjoittelusta. FLunssa on hiukan helpottanut. Tänään kävin poskiontelohuuhtelussa ja eipä lääkäri tykännyt tuosta yskän röhästä. Uutta kuuria ei kuitenkaan aloitettu, vaan odotetaan ensi viikolle bakteeriviljelyn tuloksia.
Pikku hiljaa olen joulujuttuja saanut etenemään. Huomenna pääsen sitten Ylivieskaan ostoksille, joten sieltä sitten loput joululahjat toivon mukaan löytyy.
Galluppia oli masun ymräryksestä, mittanauha on nyt neiti jemmannut, joten josko ensi kerralla muistan.
Liitoskipu on taasen vähän helpompana, kiitos vauvelin paremman asennon, mutta tilalle on tullut järettömät vihlaisut iskiashermoon. Varsinkin seisoessa yks kaks tuikkaa, kuin sukkapuikon kannikkaan tökkäis. Oli eilen kiva olla pyykinpesukoneostoksilla, kun siinä asiantuntijoita kuunnellessa aina välillä naama vääristyi tuskasta. Mutta kone tuli ostettua ja lähipäivinä se kotiin saadaan.
Onko muuten kellään jotain venytysvinkkiä noihin iskiasongelmiin tai muuta helpottavaa niksiä? Yksi olisi, että mahallaan lattialta nostetaan yläosa käsien väliin ja takas mahalleen ja ylös ja mahalleen jne, mutta siinähän on "pikku" probleema. :)
Miimon, oi miten ihanaa, kun on taasen sitten mitä odottaa. :) Kyllä lapsen kanssa onnistuu matkustaa, tosin vaatii tietty vähän erilaista suunnittelua, kuin aikuisporukalla.
En uskalla enempiä kirjoitella, ettei teksti taasen häviä. Koneessa on pientä ongelmaa, se sammuilee huvikseen omia aikojaan...
Iloista joulun odotusta kaikille masukkaille!
Miiru 27+0!
 
Heissan!
Saanko liittyä seuraanne? Itselläni olisi laskettu aika 14.3 hiukkasen jännittää miten sitä tulee pärjäämään yksinään lapsen kanssa. Lapsen isää kun ei tunnu kiinnostavan :( Toivottavasti saan silti näin yksin odottajana liittyä teidän iloiseen seuraanne? Tiistaina oli neuvola ja sitä rautaa pitäisi syödä kun on toi hb on oli nyt 111. Koskaan ei kyllä ennen odotustakaan ollut korkea, mutta nyt on laskenut huomattavasti..
Tällä hetkellä raskausviikkoja on 26+5. Maha kasvaa ja tuntuu, että on tiellä.
Kovasti pikku kaveri elelee massussa ja antaa kyllä tietää itsestään, että on kunnossa. :) Päivittäinen päänsäryn kun saisi pois niin olisi hyvä ja ei nuo selkäkivutkaan mistään parhaimmasta päästä ole :D Ylävatsassa kanssa kipua päivittäin, mutta kait se kuuluu tähän aikaan!?

Posti toi minulle äitiyspakkauksen kotiovelle asti ei tarvinnyt lähteä mistään sitä hakemaan.
Kyllähän ne ihania vaatteita siellä oli. :)

Hyvää Joulun odotusta kaikille vatsoinne kanssa.. :)
 
Olen kanssa jo aikani käynyt "vakoilemassa" tätä ketjua, eli voisin vaikka liittyä mukaan.
LA 21.3 ja alkuraskauden etovan huonon olon jälkeen mennyt suht ok, vanha selkävaiva vaan vaivaa eli sairaslomalla ravaan vähän välilä sekä perusterveenä elänyt sairastan nyt kaikki flunssat mitkä vaan tulee vastaan :'(
Itse olen käynyt melkein alusta asti vyöhyketerapiassa kuukausittain, tarvittaessa jopa useammin, uskon vakaaasti, että siitä on ollut ja on suuri apu mulle. Uskon asia se kanssa osittain on, mutta mulla ei parhaillaan ole oikein muita vaivoja kuin nämä ainaiset flunssat sekä tuo selkä. Eli ei turvotuksia, närästystä, päänsärkyjä (joita yhdessä vaiheessa oli päivittäin), en ainakaan myönnä kovia mielialan vaihteluja (vaikka töissä huomaan, että hermot meinaa mennä helposti kun yleensä ei mene missään tilanteessa, kotona pärjään paremmin).pystyn syömään mitä vaan (ikävä kyllä olen mieltynyt makeaan kun en yleensä syö makeaa kuin harvoin)....
Tänään tuli äitiyspakkaus ilmoitus eli tulossa on :heart:
Neuvola toiminta täällä Varsinais-Suomen kaupungissa missä asun on aika surkeeta, en ole käynyt kuin vasta 3 kertaa ja kaikki sellasia läpihuutojuttuja eri terkkareilla :/ Onneksi on ammattilainen ystävänä sekä lisäksi hän on tuoreen vauvan äiti eli sieltä on tullut kaikki tarvittava tuki ja tieto sekä netistä, mitä ilman kyllä autuaasti jää neuvolassa. Ultrat sentään on ollut ok. Ens vkolla eka neuvolalääkäri...
 

Yhteistyössä