*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Hei!

Jospa taas muutaman rivin kirjoittelisi. Jotenkin tämä raskaus menee niin ettei koko asiaa tule edes niinkään ajateltua. Maha ei haittaa tekemisiä, vauva on masussa rauhallinen ja tässä on ollut muiden lasten kanssa niin sutinaa ettei ole ehtinyt ajattelemaan. Neuvola oli viime viikolla, kilo painoa tullut viikkoon 26mennessä :D Verenpaineet ja kaikki oli hyvät, nyt jopa HB:kin oli 122. En muista aikaa koska olis ollut näin hyvä :eek: :eek: Tokikin, kiitos rautalääkityksen. Viime viikolla aloitin homeopaattisen lääkkeet imetystä ajatellen ja äitiyspakkauskin tuli jo 2viikkoa sitten. Mä jotenkin petyin kun se laatikko oli niin tyhjä :eek: Siis kun muistelen mitä se oli vuonna 2005 kun edellisen kerran oon ottanut. Silloin kun otti vaatepinoja pois niin sai tarkasti muistella miten ne siellä oli että sai kannen mahtumaan kiinni ja nyt muutama hassu vaate pyöri pohjalla :( Harmillista että pari kestovaippaa noin vähentää vaatekertoja :( Vaikka ei sillä, mielelläni ne kestotkin vastaan otin ;)

Joulukin tulla löntystää, onneksi joululahjat on ostettu. Jotain joulusiivoja sais alkaa tekemään vaikken kaapissa jouluani aiokaan viettää ;) Jotenkin ei vaan saa joulufiilistä päällensä, sunnuntaina olin poikien kanssa kauneimmat joululaulutkin kuuntelemassa mutta ei niin ei. Josko sitten torstaina kun on illalla poikien joulujuhla?

Hei muuten, tyhmiä kyselee hän, kohta 5 lapsen äiti, mutta menkööt :LOL: Minkälaista lakkia te ootte aatellu vauvalle sitten alkuun? Ei kai maaliskuus enää mitään paksunpaksua tartte? Jotain ihanuuksia pyörittelin erääs liikkees mutta ne tuntui hirmu paksuilta, tokikin ne nyt oli talven ajalle. Kokojakin oli nyt paljon paremmin, viimeksi kaikki on alkanut koosta 39cm ja nehän oli hurjan isoja 34cm päälle :$

Lahja Lintikka ja Tirppa olisko huomenna 27 tai jotain?
 
Lahja Lintikka mä oon miettinyt ihan samaa asiaa, mut mitään kunnollista en oo keksinyt ja kun tän vuoden maaliskuun ilmoista ei oo mitään muistikuvaa niin siksikin on hankalaa ees jotain osviittaa saada asiasta.Mut sen oon päättänyt että kun tullaan autolla kotiin niin sisävaatteiden lisäksi laitan villavaatteet (äiti tekee ne aina joka vauvalle) jos on kovemmin pakkasta, päähän kypäräpipon ja sen valkeanpipon mikä tuli pakkauksesta ja ne paksut tumput ja sukat (pakkauksesta) ja sitten sujautan pienen pöllöpussiin (se on kevyttopattu) ja siitä sen hupun vielä päähän.Uskoa että autossa kyllä pärjää tuollaisilla vaatteilla (meillä on sairaalasta kotiin matkaa noin 60km) ja jos sitä pakkasta tosiaan enemmilti on niin sik aikaa kun kaukalo saadaan autoon niin laitan siihen kaukalon aurinkosuojan päältä hideharson sen vauvan eteen roikkumaan ettei se raaka pakkasilma ihan hyökkää päin näköä.Tulipahan sepustus=)

Täällä paukkuu -20 pakkasta.Esikoinen vietiin autolla kerhoon ja auto on taas piuhassa että päästään vajaan tunnin päästään hakemaan se.
Nuorimmaisen kanssa tehtiin luumukiisseliä jälkiruuaks ja kuunnellaan joululauluja :xmas:

Metsätähti ja onnenjyvä 27+6
 
Tiistaimorgenia =)

Vähän parempi päivä tänään..

Katariina, tolkutonta väsymystä täälläkin :|

Marcelina, ei ihme että oot raivon partaalla. Jos on tarkka ajankohta tiedossa, niin ei muuta ku päivämääriä kehiin ja kehotus miehelle, että tarkastaa kalenterinsa niiltä päiviltä. Isyystestihän sen lopullisesti todistaa, mutta uskon kyllä että korpeaa moinen urvelo!

Mimmurainen, voi miten ihanaa..piiiitkä loma tulossa :) *kade*

Suvisku, miekii kyselin viime viikolla lääkärineuvolassa kylkikivuista ja terkkari sanoi että on tähän ajanjaksoon kuuluvia. Kohtu kasvaa kovin ja kivut tuntuu kuulemma useimmiten alhaalla oikealla.

Eilen oli neuvolakäynti ja arvot on paranemaan päin. Hemppari oli jo 114 (viimeeksi oli 106), paineet 131/79, SF-mitta 26 cm, pissatestit kaikki negaa..murheenkryyninä paino. Neuvolahuoneen "oma vaaka" oli epäkunnossa, joten naapurihuoneesta lainattu vaaka näytti, että viimeviikkoisen lääkärineuvolan jälkeen paino olisi noussut jo vajaat 2 kg, mikä EI pidä paikkaansa. Kävin aamulla kotona vaa'assa ja näytti sen 2 kg vähempi mitä iltapäivän lukemat. Nyt jäi sitten hiukan epäselväksi painonnousu, joka on tällä hetkellä 11-13 kg vaa'asta riippuen.

Neuvolatäti kävi kuitenkin esitelmöimään painonhallinnasta ja kyseli että mikä on oma arvio painonnoususta. Hitostako mie sitä etukäteen tiedän!! Ai että korpeaa..olen ollut AINA alipainoinen ja lähtöpaino oli tosiaan 52,3 kg mistä on lähdetty liikkeelle, joten jatkuva painosta puhuminen saa kihisemään kiukusta...GRRRRR...

Sain myös sokerirasitustestin tulokset, jotka olivat seuraavat;
paastoarvo 4,8
1h 6,3
2h 5,5

Eli kuulemma aivan loistavat..

Jokunen päivä sitten taisi olla puhetta noista SF-mitoista. Pitänee kelailla vähän taaksepäin, jotta saa osviittaa onko tuo oma 26 cm paljon vai vähän =)

Kovasti yritin myös painottaa sitä, että oon TOSI väsynyt, mutta neuvolatäti sanoi että kun tulee kestämätön tilanne niin sit yhteys työterveyslääkäriin tai neuvolalääkäriin.

Taisi mennä taas ihan valittamiseksi :)

Miimon ja Hengari-Hertta 27+3
 
MLL
Vatsa ja selkä kivuista kärsivät huom.! Alkaa rasittaa tämä kun supistelee ja vihloo mahaa, on jomotusta mahassa ja selässä. Enää ei saa nukutuksikaan kunnolla. Neuvolantätillä ei ollu sanoa (taaskaan) asiaan juuta eikä jaata, niin kyselen teiltä kellä on ollut kipuja, että mikä on auttanut sietämään niitä? Otin illalla pari panadolia, mutta ei ne oikeen auttanut.

väsähtänyt MLL :heart: ylipirteä pirpana 26+6
 
Huomenia.

Tämä aamu herätys oli kyllä niin kylmä että piti sauna laitta lämpiämään.. vois sisällä olla lämmin eikä kylmä.. Ajattelinki et jos koko talven jatkuu tälläsenä et kämppä on kylmänä koko aika vaikka patterit paahtaa kuumana ni ei täällä voi pikkusen kans asua.. :/

metsätähti: mies ajatteli kans sitä naimisiin menoa ristiäisten aikaan mutta mä ehkä odottelen vielä.. mä oon jo kerran ollu avioliitossa.. :whistle: joten mä mielellään ootan parempaa hetkeä. :)

LillaStina: Asustelen Vihdissä.. tai oikeestaan Nummelassa. tälläsessä tuppukylässä. huoh* .
Mistäs järven toiselta puolelta oot? :D vähä hakusessa tämä uusimaa. :D

Poitsu vipelsi taas tuolla massussa koko yön ja aamulla herätti ihanilla potkuilla. :)
Eilen koko päivän potki rakkoon ja tuumasin miehelle että ei herran jumala.. sitten ku tämä syntyy niin tämä on potkimassa sun haaroväliä.. tyylii thänks isä. :D (minä ja mun oudot mielikuvitukset.. ) Pitäisi lähtee ulkoilee, vaikka hieman kylmä onki.. mut olis kuitenki fiilistä.. ja kun tietää että tuo raikas ilma tekee hyvää ja virkeemmäksi niin sitä haluaa sitten mennä..
Ja pakko olis käydä kaupassaki. :D

Nyt pitää kyllä nostaa pylly ja herättää tuo ukko sängystä ni vois lähtee ulos valosan aikaan. :) Mukavia päiviä kaikille! :)

 
jau
Heippa!
Tänään oli lääkäri ja poitsun painoarvioksi mitattiin 1200g, eli aika paljon? :eek:
SF- mitta oli 24 ja paino noussut alusta 12 kg Kuulostaa aika hurjalta. (rv 26+2)
:whistle:
Muuten kaikki kyllä mennyt ihan hyvin, takki ongelmia alkaa olemaan tällaisilla pakkasilla. Jos jollain tähän ongelmaan ratkaisu niin otetaan vastaan. Olen kuitenkin ollut kokoa S-M, niin mahan puolesta takin pitäisi olla varmaan XL ja muualta se sitten lörpöttäisikin :D
Hauskaa talvipäivää kaikille!
 
Heh, luin äsken, kun Salli oli edellisellä sivulla kirjoittanut, että tänään poksuu 29+0 ja mietin, et miiiten voi muka olla noin paljon viikkoja maaliskuisella...sit tajusin, et omat viikot poksahti tänään ja 27+0 on mittarissa :LOL: :LOL: Vitsi, et nauratti oma hölmöys :LOL: Ei sitä oikeesti tajua, et kolmekymppiset lähenee ihan silmissä!

Paljoa en pysty koneella nivusten vuoksi istumaan, joten toivottelen vaan kaikille ihanaa pakkaspäivää ja jaksamista kipujen kanssa :wave: Huomenna on neuvolalääkäri, joten jos jotain pientä apua osaisi antaa näihin nivusiin ja lantioon sen tukivyön lisäksi!

Jemppi & Aapo 27+0 *poks* :heart:
 
mitäs mitäs. itellä ei oikeen oo mitään ihmeellistä,mitä nyt miehen voisin kuristaa,kun hään tupakkalakko on kitä ilmeisemmin räjähtäny käsiin (päättelen tämän siitä oksettavasta hajusta joka seurasi perässä hään palattua eilen sählystä....!!!) ilmoitin sitte yks kantaan et meil ei ole keskusteltavaa enää mun käsittääkseni ku kyseli jotain(oi kyllä,olen NIIIN täynnä tätä ja tyhjiä lupauksia aiheesta!!!) |O nyt oon koko päivän miettiny millä ilkeydellä ilmoitan et lähden vetämään, mut sitten,oon koko ajan tullu enempi siihen tulokseen et en jaksa,huomatkoon ite, että tosiaan häivyin!!!
anteeksi niille kenellä todellakin on varmaan vaikeampia asioita mietittävänä...korpeaa vaan niin ku tästä asiasta sovittiin jo ennen koko mukulan alulle laittoa!ja asiaa ei auta oma jumalaton röökin himo joka joka kerta tuntuu yhtä lailla sietämättömältä...

no niin...nyt sitte lopetan tästä....

voimia teille ketkä kamppailette vielä jääräpäisempien otusten kanssa,onneksi kuitenki on nuo isyystestit,just tuollaisissa tapauksissa ne on hyvästä. Tosin,yhden kaverin kohdalla on kestäny jo vuoden sen äijän saaminen sinne testiin,viimeks sille napsahti tonnin sakko ku ei menny. Jotenki tuntuu kyl käsittämättömält ettei sitäki voida vaan hakea siihen josnkun maijan kanssa,ja kun herra tuntuu olevan jatkuvasti muutenkin noitten poliisien kanssa tekemisissä ni on se ihme etteivät saa verikoetta otettua...paras tässä on vielä se,että mies ite on alunperin vaatinu tuota testia!!! :LOL: noh,toivottavasti teidän kohdallanne asiat luonaa helpommin sitten ku niitten aika on,tai miksen jo etuaikaanki. Todella nostan hattua teille ketkä yksin meette eteenpäin piittaamatta turhista yleiskäsityksistä! :heart:

takkiongelmasta kärsiville vinkki: itsellä ollut aina käytössä lautailutakkeja,etenkin miesten puolelta löytyy pusakka mallisia paljon,ovat loppuvuodesta usein vielä alessa kaikissa urheiluliikkeissä. Toi ei oo ehkä siistein vaihtoehto,mut jos arkeen haluaa jotain toimivaa ja lämmintä niin suosittelen,itsellä ovat käytössä ihan ilman raskauttakin ja itseasias kun tää tänhetkinen käy pieneks ni mulla on vielä yksi tosi vanha samanmallinen(ja myös miesten puolelta)oleva joka menee aivan varmasti koko loppuraskauden! mutta tosiaan,ei näillä mtn villakangastakkeja korvata,sen kyllä käsitän.
Taidan itse olla kuitenki niin käytännönläheinen et harvemmin mietin lenkillä et näytänkö mä "hyvältä" tai ees naiselta! :LOL:

muuten sitte jos pitää oikeesti näyttää järkevältä ni hyvä yhdistelmä on avoin pitkä takki(en ees pystyis pitää omaani kiinni vaik meneeki vielä ku on niin paha ahtaanpaikan kammo!!) ja siihen esim. h&m:ltä sellanen piiitkä villapaita joka tulee puoleenväliin reittä,hyvin pärjää ne kaikki muut nopeet reissut esim.kaupat ja kyläilyt.

mitäs sitten...niin MLL mä pääsin pahimpien suppareiden ja selkäkipujen kanssa sillä et ostin sokokselta "hoitopingun"(12-13euroa). se on kauratäytteinen pingviini joka laitetaan miksroon tai uuniin ja sieltä selälle,mahalle mihin vaan lämpimänä!tuon kanssa menin viikon verran nukkumaan ja päivisinki köllötin välillä jos oikein vihloi. Sellanen on helppo tehä itekkin jos tietää mistä saa kaurat/vehnäkin vissiin käy,mut vaik oon ite tehny ni tykkään näist teollisist enempi ku ne on sen verran käsiteltyjä et ei ne kaurat rupee tuoksumaan. lisäksi lämmityksen jälkeen pistin miehen hieromaan alaselkää ceridalil ja kyllä helppas!lisäksi,hommasin ainun tukivyön.

ei kait mulla muuta,ku en muista yhtään mitään mistä teil on ollu juttua täällä vaik kaikki oon lukenu kyl =) kuulemisiin! nowa ja myrsky 26+6
 
Talvitakista, tilasin syksyllä Ellokselta hyvin väljän ja edullisenkin iiison takin..Mieskin sanoi kun katseli sitä, että oletkohan hieman ylimitallisen ostanut :LOL: No vanha takki mahtuu just päälle, mut kohta pitää kyllä siirtyä käyttämään tuota uutta...Täällä etelässäkin kun on jo pakkasta ja lunta jopa!

Mulla auttaa tähän selkään kylmägeeli ja kylmäpussi pakkasesta siihen kipeimpään kohtaan. Vasen jalka vaan pahenee, tänään aamulla vaikkei tartte töissäkään olla, niin ei meinannut pitää alla :/ Saas nähä, voiko mennä enää töihin edes yrittämään...Kattelin eilen kelan sivuilta, että 15.2 alkaisi äippäloma....Aika pitkä aika kyllä olla sairaslomallakaan siihen asti...
Pitäis viedä tämä sairaslomalappukin töihin, ei kiinnostaisi, meidän johtaja kun on aika yrmeä näistä sairaslomista, no jos ei vaikka tarttisi nähdä koko johtajaa...
 
Heip,

Neuvola
rv 27+4
paino +475/vko, yht. tullu nyt 9,2 kg
RR 102/58 pulssi 66
pissa ok
sf 28
tarjonta ?
syke ~150
liikkeet ++
turvotus -
Hb 109

Tänään siis neuvolassa. Olin yllättynyt, kun meillä ei ole rutiinina tässä vaiheessa lääkärineuvolaa. Terkku kertoi, että meidän kunnassa seuraava lekuri on vasta loppuraskaudessa vko 34 tms.
Aprikoin tätille, että missäkö ilossa mahtaa mun paikat olla, kun mulla on sähkösilmukkahoidon takia kohdunkaulalla mittaa vain 2 senttiä. Lisäksi harrastan paljon liikuntaa. Hän ja toinen kätilö oli sit sitä mieltä, että ens viikolla lääkärin on hyvä tutkia ja ultratakin mut. Sehän mulle passaa!!!

Rautakuuri alkaa myös. En ois uskonu, että on hb noin matalaksi painunu, kun ei oo ihan hirveesti väsyttänykään. Oon nyt sinnikäästi kieltäytyny päiväunista ja yöt nukun nyt kuin sianporsas. Välillä oli aika lujasti univaikeuksia.

Ristiäiset. Ihanaa, että päästään juhlimaan niitä sit uudessa kodissa.
Työni puolesta tunnen kaikki paikkakunnan papit, joten tuntuu vähän pöhköltä valita heistä joku. Tulee semmonen fiilis, että kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää.
Olemme vielä miehen kanssa avoja, joten minäkin oon miettiny, että pyytäskö pappia samalla vihkaseen meidät. Mut voi olla, jotta jää pyytämäti. Tiedän, että mun vanhemmille avio ois tosi tärkee juttu heidän uskonnollisen vakaumuksensa vuoksi. Mutta tuntuu, että ristiäisistä tulee liikaa paineita, jos yhyttää siihen häämomentin mukaan.
Kummeista on tullu ongelma. Olin ajatellu pyytää kummiksi hyvää ja pitkäaikaista ystävääni, joka on myös raskaana. Kun tiedustelin häneltä, montako kummilasta heillä on, ystävä vastasi, että kuusi ja nyt on kummilapsilukumäärä aika maksimissa. Ois tuntunu tyhmältä ruinata, että ottakaa nyt vielä yksi. Tosi monet ystävistä ei kuulu kirkkoon ja sukulaisissakaan ei oo oikein just sellasia, jotka tuntuu spontaanisti sopivilta.
Kahdella vanhemmalla lapsella on monta kummia (4 ja 5) ja silloin on tuntunu, että on runsaudenpulaa kummeista.

TalvitakkiLöysin kirpparilta neljällä eurolla musta puolipitkän untuvatyyppisen toppiksen. Toimii.
Muutoinkin alkaa olla kaikki vauvankamat kasassa. Viime viikolla ostin uudenveroisen maxi cosi citi -kaukalon hintaan 40 e, lämpöpussilla oli hintaa 1,5 e.

Näihin kuviin,
Dominique ja Liisa 27+4
 
Heippa hei!

Jalkahoidossa käyty, värjäytin samalla kulmat ja ripsetkin ja kyllä pienestä tulee hyvä mieli ihmiselle :D :heart: Torstaina olisi se hieronta, saa nähdä onnistuuko. Kurjinta on kun nenä on kokoajan "turvoksissa", eli henki kulkee huonosti ja vauveli taitaa maijailla nyt aika korkealla masussa joten henkeä ahdistaa liki kokoajan :(

Epäilen myös, että verenpaineet on vieläkin laskenut. Eilen nousin sohvalta ja meinasin oksentaa ja pyörtyä siihen paikkaan, ei meinannut mennä ohi ollenkaan. Mutta eipä tuolle matalalle verenpaineelle oikein voi kaiketi tehdä mitään?

Yöllä herään noin kymmenen kertaa, milloin pissahätään, milloin hengenahdistukseen ja milloin ihan muuten vain. Sitten kun nousee pisulle niin vauva herää siihen ja seuraava vartti menee odotellessa että pikkunen rauhottuu ja saan taas nukahdettua :heart:

Tänään olisi illalla pojan joulujuhla ulkona, harmi kun ei mahdu toppahousut jalkaan ja talvikengistä ratkesi vetoketju :xmas: Voi siis olla hiukan vilu kun sieltä tulee, täytyypi ajastaa sauna valmiiksi..

Pitäisi tehdä nuo kummikutsu-"kirjeet" valmiiksi ja käydä torstaina tiputtaan yhden pariskunnan postilaatikkoon kun lähtevät jouluksi reissuun. Teen siis kirjeet joululahjaksi joissa kysytään, että suostuisivatko kummeiksi. Kummeja tulee olemaan monta, 4-7. Kummallakin on huonoja kokemuksia siitä kun on vähän kummeja, aina osa sitten unohtaakin kummilapsen joten nyt halutaan taata se, että edes joku kummi on sellainen joka jaksaa olla lapsen rinnalla kauan.

Sellaisia mietteitä tänään :)

Pikkarainen&Maggie 26+4(?)
 
Me kun ollaan ihan avopari niin mites muuten tuo isyyden tunnustaminen menee? Kelaanko miehen pitää marssia lapsen syntymän jälkeen vai mihin? Saakohan näistäkin asioista jotain infoa sitten kun aika koittaa.

 
Pakkaspäivää kaikille!
Tervetulotoivotukset uusille! Mehän vaan paisutaan täällä :)
Närästys on ollut minulla jonkun viikon helpompana ja painokin on alkanut nousemaan hitaammin. Toivottavasti tämä suunta jatkuu.
Iskiaskipu on piinaava. Tai en ole aivan varma onko se häntäluuhun liittyvää enemmän. Selvinnee toivon mukaan torstaina äippäpolilla. Lääkärikäynti on silloin.
Palailenkin sitten torstaina kirjottelemaan enempiä. Rauhallista joulunodotusta kaikille!
Miiru 27+4
 
Abello Siitä tulee kyllä sitte ilmotusta vauvan syntymän jälkeen,et pitää isyys tunnustaa ja se tapahtuu niin et varataan aika lastenvalvojalle ja siellä se ehkä kyselee jotain ja sitte allekirjotetaan paperit :) Aika simppeliä.Meillä nuy eka kerta,ettei tule tuota ku ollaan nyt naimisissa :)

Täällä ei kummempaa,mulla nykyään särkee melkein päivittäin päätä ja väsyttää helposti,mutta ei onneks mitään isompia ongelmia.Torstaita ja ultraa odotellaan kovasti :D

Nystis ja pirpanat 27+4
 
Kyllä näistä pikku veitikoista saa aina hymyä suupieliin.. :) Siskon poika piti juuri herättää päivä unilta, ja ei olisi pikkuinen millään jaksanut nousta.. Siskon tyttö sit nukkuu itse ulkona päivä unia.. hrr.. Tuskinpa kylmä hänellä on sen verran äitinsä tuppasi tyttöön vaatetta ja vilttejä vielä kopan ympärille.. :LOL:

Nyt olette puhunut tuosta ristiäisistä. Itse mietin pidänkö ne vai ihan nimensiunaus juhlat niinkun siskonikin on pitänyt lapsilleen. Enkä ole oikein miettinyt kummejakaan.. Tai olen, mutta yksi jota pyysin hän lupasi, mutta nyt on erimielisyyksiä ollut jo kolme viikkoa.. En sit jaksanut katsoa sitä ku pöyri ja hyöräs lapseni isän ympärillä joka paikassa missä satuttiin olemaan yht' aikaa.. :( ei kiinnostanut sellaista katsoa vierestä joten laitoin vähän niinkun välit poikki toistaiseksi..
Yksi pitkäaikainen kaveri kyllä olisi ja hän on kummiksi lupautunut ja ei ole hyljännyt vaikka muksua ootankin. :) Hän on melkeinpä ainua.. Saas nähdä nyt mistä niitä muita sitten löytää..

"ötökkä" pitää kyllä sellaista elämää masussa, että tuntuu välillä että tulee läpi.. :LOL: sellaista elämää pitää välillä, mutta hyvä merkkihän se on.. Pikku kaveri ainakin on kunnossa.. :) :heart:

Nyt jos sitä lähtisi leikkimään siskon pojan kanssa kun kerran on kunnolla jo herännyt päivä unilta.. :) Ja siivoomaan hänen kakkansa.. Oikein tätille terkkuja päiväunilta.. :LOL:

Suvisku ja "Ötökkä" 27+1 (?)
Pakkaspäiviä kaikille ja hyviä vointeja kivuistanne huolimatta =)
 
Heippa taas kaikille!

marcelina :hug: :hug: Toivottavasti tuo lapsesi isä aikuistuisi vauvan syntymään mennessä viimeistään.

Voimia myös teille muille yksinään odottaville

Onnittelut hyvistä nla- ja lääkäriuutisista :flower: :flower: :heart:

Siiruli Oliko juuri eilen, kun mäkin mietiskelin, että mitä sulle kuuluu... Toivottavasti kaikki on hyvin ja rauhallista!!

(.) Taas sain nukuttua tämän yön oikein hyvin, aivan ihanaa. Nyt tässä odottelen, että kuivausrumpu on valmis, niin saan käytyä maate. Löysin novan jouluradion internetissä, ja sitä nyt kuuntelen, tässä odotellessa maatemenoa, kivasti saa joulutunnelman päästä kiinni.

Muuten, loma alkaa 1,5 viikon päästä!! Tehdään 12 pvän lomamatka Italiaan. Ollaan vuokrattu auto, niin päästän ajelemaan ympäriinsä. Lomailu tuli noin mieleen, koska se on meidän viimeinen loma ihan kahdestaan vain vähään aikaan, niin olen aatellut, että olisi kivasti romanttinen loma. Arvaatkaapas, anoppi sit ilmoitti, että haluaa tulla viettää lomaa meidän kanssa sinne... :eek: Hän on oikein mukava ja meidän välit on oikein hyvät, eikä tuo muuten niin haittaisikaan, mutta kun olin niin odottanut että saa viettää tuon loman kahdestaan kullan kanssa... No, en sit kehdannut sanoa tästä mitään. Onneksi, se (ja vielä miehen sisko tulee myös) tulevat vain muutamaksi päiväksi sinne, ettei koko lomaksi. Ehkä olen hieman itsekäs... :ashamed:

Minna ja Emil 28+3
 
Abello sosiaalitoimistosta lastenvalvojalta tulee kotiin muistaakseni kirjallinen kutsu sinne isyyden tunnustamiseen tai sitten ne soittaavat.Siellä sitten kyselevät kaikenlaista ja se on sillä selvä.Jos haluaa yhteishuoltajuuden niin senkin saa muistaakseni siellä samalla hoidettua.

Suviskuihanaa että sulla on ainakin yksi kaveri joka ei sua hylkää ja on tukena.

Kummeista meillä ei oo yhtään (siis kahta) sellaista läheistä ihmistä ketä vois pyytää kummeiksi:(Meillä kun on jo kaks lasta ja heillä on ne hyvät kummit jo käytössä niin en tiedä mitä tän kolmannen kanssa oikein tekis :/
Mulla ois kyllä siskontyttö ja sen mies jotka ois kirkossa ja varmasti hyviä kummeja mutta kun asuvat niin kovin kaukana et ne jää hyvin helposti sit vaan synttäri ja joululahjan lähettäjiksi ja mä kun en niistä lahjoista niinkään perusta vaan just siitä et oltais paljon yhteydessä ja ne kävis kummilapsensa luona ja me käytäis siellä... vaikeaa...en oo ees hirveästi sit miettinyt koko asiaa kun se alkaa jopa ahdistamaan kun ei oo oikein ketään varteen otettavaa vaihtoehtoa...

Nyt mä sit tein sen, aloin pesemään tylsyyksissäni niitä vauvanvaatteita ja lakanoita :D Siis tääl kotona on oikeasti niin mahdottoman tylsää (vaikka on noi kaks lasta mut kun ne viihtyy niin hyvin keskenään ja näiden kotihommien hoitamisen jälkeen jää tuhottomasti luppoaikaa), niin en sit enään muuta tekemistä keksinyt niin laitoin pesukoneen jylläämään=)

Mies vielä lähtee illalla töihin miesten iltaa viettämään.Pelaavat siis korttia ja ottavat miestä väkevämpää... no eipä siinä muuten mitään mut kun nyt jo kuolen tylsyyteen niin ois ollut mukava kun ees mies ois ollut täällä seurana.Kumma musta vaan tää ajankohta- keskellä viikkoa ja huomenna on työpäivä...En ihan ymmärrä sen pomon motiivia...no eipähän se mulle kuulu.

Tylsistynyt Metsätähti ja onnenjyvä 27+6 Huomenna poksuu :heart:
 
Glow
Huh, on menny vauhdilla aika!

Uuden kodin remonttia suunnitellessa.... Muutto sattuu mukavasti helmikuun lopulle, niin että kunpa tämä maalisvauva pysyis maaliskuuhun asti mahassa! ei haittais vaikka menis muutama päivän ylikin LA. Saas nähdä.

Minä innostuin eilen tilaamaan parit imetysliivit ja tukitopin.
http://www.potito.fi/carriwell-cami-tukitoppi-p-775.html
Lisäksi myös imetystopin, minkä pitäisi vähän pitää vatsaa kasassa synnytyksen jälkeen :D saas nähdä. Olis pakko ostaa isompia rintsikoita kuitenkin niin otin nyt jo imetykseen sopivia.
Esim tämmöiset;
http://www.potito.fi/carriwell-lace-drop-p-786.html

Tänään sain päätöksen äitiys/vanhempainrahasta, jee :D tuntuu taas suuuurille summille muutaman kk kotihoidontuella olon jälkeen!

Glow ja "oiva" 29+ :heart:
 
Katariina :hug:

Marcelina :hug: Voimia!

Uusille tervetuloa!!!!!!

ON Sf-mitta 25 senttiä ja masun ympärys oli tosiaan sen 117cm... kröhöm... Ja nyt oli sitten vihdoin paino noussut vähän. Melkein 2,5 kiloa tullut kuukaudessa. Mutta neuvolantäti sanoi että se on vielä ihan ok, kun ei ole vielä yhtään sen enempää noussut.

Huomenna on taas hammaslääkäri :'( ja perjantaina sitten sokerirasitus.

Tänään poksuu 27+0 Eli alkoi viikko 28. Huh huh kun aika rientää :heart: :heart:

Enpä jaksanutkaan nyt kommentoida enempää kun alkoi niin puutumaan pylly. :ashamed:
Oikein hyvää viikkoa kaikille maalismasuille!!

Harakanhattu ja "ManU-Tappara"
 
Urgh, saako kaikesta kiukuttelusta syyttää hormoneja?? Olin tänään monta tuntia puhelinpalaverissa ihmisten kanssa, joille ei mene jakeluun asiat :headwall:. Sitten kivahdin ehkä vähän liiankin pahasti heille :ashamed: Noh, kukaan ei tuntunut suuttuvan onneksi...

Muutenkin tänään on ollut raskas päivä. Ulkona on tosi kylmä (lämpösimmillään -19) ja niin on täällä sisälläkin. Loppuis jo noi pakkaset!

Oikeestaan hyvä, ettei mies ole kotona. Parkaraukka sais kauheet haukut, kun mä olen näin äkänen :LOL: Jotenkin kaikki kiire painaa nyt hermojen päälle ja väsyttääkin niin kamalasti :( Sanoin miehelle puhelimessa, että joululomalla en tee muuta kuin syön kalkkunaa ja suklaata, katon telkkaa ja käyn joka päivä saunassa! :D Me paistetaan aina kalkkuna, josta leikataan sitten rintapalat siivuiksi. Sitten nuo siivut haudutetaan kermassa muutama tunti. Ah, se on niin hyvää! :p slurp

Nyt mä olen rähissyt taas tarpeeksi omiani täällä teidän kiusaksi!

marcelina ja suvisku jaksamista kakaramaisten äijien kanssa. Isyystestiin vain, sen jälkeen ei enää parane rutista! Sympatiat täältä teille! :hug:

Ristiäisiä ei meillä pidetä, mutta nimiäiset meinattiin pitää. Meillä on hyvät kummit valittuna, mutta nyt rupesi mietityttämään, ollaanko sit käytetty jo kaikki hyvät :D Toisaalta, koskaan ei tiedä saadaanko tai halutaanko lisää lapsia, joten nyt ajatellaan vain tätä yhtä. Neljää (haltia-)kummia meinattiin: mun paras kaveri n. 20 vuoden takaa, miehen veli ja sitten yksi tuttavapariskunta, joka ollaan tunnettu kauan. Kysytty ei vielä olla, mutta ainakin nuo kaksi ekaa suostuvat. Tää on periaatteessa meille helpompaa, kun kummien ei tartte kuulua kirkkoon. Vielä pitää päättää tilataanko seremoniamestari vai puhuuko joku omasta porukasta ja tietysti sitten vielä paikka.

Glow kiitti linkistä. Mä olen kaipaillut "maha-rintsikkaa" :LOL: joka tukis mahaa kuten rintsikat tulee rintoja. Kuvittelin, ettei tuollaisia ole, kun en ole koskaan moisiin törmännyt. Eikä ole edes kauheen kalliit, joten ajattelin kokeilla. Mahtavaa! Tulipas kerta heitolla hyvä mieli. Heh, hormonit viskaa vissiin taas :D

Nyt syömään ja sit lepuuttamaan selkää.

NinaRinsessa ja Poikanen 27+3?
 
Kiitokset nystymuikio ja metsätähti :flower:

Mun piti levätä lenkin jälkeen, mutta hain postista paketin jossa oli disney pinnasängyn reunapehmusta ja lakanoita pinnikseen :heart: Niitä kun hetken hypistelin ja laitoin pesuun niin rupesin järkkäämään vauvan vaatekaapin. Laitoin kaikki tähän asti hankitut vaatteet koon mukaan eri hyllykoreihin :wave: Ne kaikki onkin jo pesty ja ovat valmiina käyttöön, jos nyt ei ihan vielä olis aika kuitenkaan :LOL:

Nyt vois painua sängyn pohjalle kattoo telkkaa ja nukkumaan, öitä!

Abello
 
Glow
Hei, montako kummia olette ajatelleet vauvalle? meidän esikoisella on 2, toisella on peräti 6 :whistle: ei osattu tolle toiselle vetää rajaa niin tuli sitte 3 naista+3 miestä ja taitaa tulla tälle kolmannelleki useampi. Aikanaan toi 2 tuntu sopivalta.
Meillä siis pidetään ihan ristiäiset. Esikoisen oli kotona, toisen oli viime maaliskuussa tuossa srk talolla, se tila varmaanki vuokrataan nytkin jos on vapaana sopivana päivänä.
Sylikummi on onneksi muuten helppo valita, on nuita siskoja mulla ja miehelläkin yksi =) nyt on vuorossa taas mun pikkusisko. :heart:
 
Kummeista Esikoisella on kolme kummia. Valittiin periaatteella miehen valinta, oma valinta ja yhteinen valinta. Kummeina on sitten mun pikkuveli, miehen pikkuveli ja mun paras ystävä. Uuden tulokkaan kanssa meinasin et käytettäis samaa tekniikkaa... Mies tosin on vaihtunut sitten edellisen kerran. :LOL: Nyt on päätetty että mun toinen pikkuveli (en ole kyllä kysynyt et suostuuko) ja miehen hyvä ystävä. Sit semmoinen yhteinen valinta puuttuu, mut itse olen aatellut et ois kiva et olis pariskunta ja olenkin aatellut et miehen serkku ja tämän mies olsivat hyvä valinta kun ollaan aika paljon heidän kanssaan pariskuntana tekemisissä. Olin kyllä yllättynyt et miehen valinta kummiksi oli hänen ystävänsä eikä jompi kumpi hänen siskoistaan....Mutta se on hänen valintansa eikä mulla siitä ole valittamista.

Ristiäiset ajattelin et pidettäisiin seurakuntatalolla, koska meillä kotona on niin ahdasta. Esikoisen ristiäisetkin olivat aikanaan samalla seurakuntatalolla. Sieltä sai sitten astiat ja vuokra ei ollut iso.
 

Yhteistyössä