~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

:heart: :heart:Suuren suuret lämpimät onnittelut uusille vauvoille perheineen; :heart: :heart:

Nalle1Puh
Jemppi
Glow
Minna


:heart: Ihanaa :heart:

Hirmusen monta sivua tullut taas tekstiä muutamassa päivässä :)

Maitogallup; Ei tule maitoa, mutta puristeltaessa tihkuu ihan vähäsen kirkasta nestettä. Aamulla hetimiten testailin. Rinnat on kyllä hellänä ja verisuonet on tosi pinnassa, joten ehkä jotain on tapahtumassa..tuohon maidon herumiseen liittyen kävin miettimään että vauvan synnyttyä joutunee nukkumaan jonkinlainen toppi/imetysrintsikat päällä, huiks..nimimerkillä normaalisti ilman yökkäriä nukkuva..mitenköhän sitä tottuu nukkumaan vaatteet päällä.

Anri kyseli tuosta suppareiden tuntumisesta reisissä. Miulla on samanlaisia fiiliksiä, mutta olen kuvitellut niiden johtuvat vaan mahan painosta kun tuntemukset tulee useimmiten liikkuessa.

Daizz; Ikävää tosiaan että sinulle on sattunut veemäisiä kätilöitä ja lääkäreitä matkan varrelle. Toivotaan että tällä kertaa kaikki menisi aiempia kertoja paremmin!!

Voimia Triplalle, rankkaa ollut sielläkin!

Omaa napaa..mitä lie väistämättömän torjuntaa on meneillään kun alkaa olla jo ihan sekaisin raskauden kestostakin. Piti ihan neuvolakortista äsken tarkastaa mikä viikko on käynnissä :) Miehellekin eilen sanoin että uusia vauvoja tippuu palstalaisille ja uutisia lukee innolla ymmärtämättä että itse on kohta ihan samassa tilanteessa :LOL:

Eilen oli tosiaan neuvolakäynti ja sieltä seuraavanlaisia terveisiä;

Rv 37+4
painoa +250 g/vko
RR 124/86
SF 33 cm
Pissa puhdas

Vointi ihan suht ok. Eilen tein jopa lumitöitä ja kävin kylpylässä uimassa siskon perheen kanssa. Neuvolätädiltä sain tosiaan luvan tähän kun viime viikon lääkärineuvolassa paikat olivat vielä kiinni. Mitään estettä uimiseen ei kuulemma ole :)

Ainut mikä tänään taas nyppii on tuo käsien puutuminen, varsinkin oikeassa kädessä. Neuvolatäti suositteli jopa rannetukea, mut katotaan nyt selviäiskö tässä loppuun saakka ilman sitä. Jospa turvotus synnytyksen jälkeen alkaisi helpottamaan..

Tärkeintä kuitenkin että vauvelilla kaikki tuntuu olevan hyvin. Liikkeitä tulee jatkuvasti ja osa niistä on tosi kipeitäkin, mutta viimeisiä viikkoja viedään..ehkä tämän vielä kestää :)

Miimon ja Hengari-Hertta 37+5
 
TERVEHDYS!

Ihanaa vauvoja, onnea tuhannesti vauvautuneille.

Mitäpä teille naiset kuuluu?

Itse olen nyt ollu 1,5vko flunsassa, vauvaa odotan kovasti jo syntyväksi. Uskon kyllä että menee la jälkeisille viikoille.

Meille tulee tunnin kuluttua neuvolan tätsy käymään, joten sanon vaan moi ja palaan paremmalla ajalla taasen.

MissLuupää ja salamatkustaja36+1
 
Maitogallup: Mulla on tullut molemmista rinnoista päivittäin maitoa marraskuusta saakka. Ei paljoa kerrallaan, mutta sen verran kuitenkin, että yöpaidat ja rintsikat on kuivuneita maitolättejä täynnä.

Daizz: Jos hoitoon tai kohteluun ei ole tyytyväinen, voi ottaa yhteyttä potilasasiamieheen. Sellainen pitäisi löytyä sairaaloista. Ainakin etukäteen voi ottaa selville kipulääkityksen saamiseen liittyvät asiat. Potilasasiamiehen tehtävä on neuvoa, miten ongelmallinen asia kannattaa selvittää hoitopaikan kanssa. Onpahan sitten jotain kättä pidempää, jos sitä kipulääkitystä ei meinaa saada.

Maha kasvaa ja selkä katkeaa... eipä tänne sen kummenpia kuulu |O

Mergylien ja Omppu
 
hui olipa tullu paljon tekstiä ja enpä nyt muista mitä piti kommentoida.. mutta maitoa on mullakin tullu jo pidemmän aikaa välillä oikeen valuu pitkin mahaa jos ei oo rintsikoita.

eilen tosiaan kävin siel äippäpolilla. eli nyt on sit lievä raskaus myrkytys ja ei edelleenkään tullu lääkitystä eikä mitään nyt vaan seuraillaan verenpaineita ja jos ilmenee oireita tai pissa muuttuu kahdelle plussalle nii sit osastolle ja mainitsi käynnistyksenkin siinä yhteydessä. huomenna ja maanantaina meen neuvolaan ja ens viikonlopulla taas äippäpolille kontrolliin.

mulla oli tosi kamala naislääkäri teki sisätutkimuksen joka sattui ihan järkyttävästi sen jälkeen onkin vuotanu jotain rusehtavaa vähäsen vielä aamullakin oli pikkuhousunsuojassa jotain rusehtavaa. kanavaa oli 2cm jäljellä ja kiinteä. vauva on laskeutunu mut kiinnittymisest ei sanonu mitään.

tosi paska fiilis ollu sellai tosi itku herkkä olo. inhottavaa kun pitää tosi tarkkaan seurailla vauvan liikkeitä ja omaa oloa. mä oon niin varma et tää pahenee tästä vaan ja kohta oon osastolla makaamassa :/ inhottavaa tälläi olo et pitää melkein koko ajan olla "toinen jalka ovesta ulkona"

supistuksia on tullu kivasti. aamulla heräsin kun maha ja selkä oli ihan tulessa mutta sitten se meni ohi.. selkää jomottaa koko ajan..

jouduin sit perumaan sen mun ens torstain shoppailu reissunkin :( kävely on nyt jo niin karmeaa tuskaa niin turhaa meen tietentahtoen moneks tunniks itseäni kiduttamaan. täytyy sitten miehen kanssa autolla käydä kaikki loput kamat ostamassa..mä oisin niin tahtonu mennä leffaan ja tehdä jotai muutakin kivaa ennen ku vauva syntyy mutta ei sitte :(

niin ja tosiaan paljon onnea vauvan saaneille :flower:


nanakuu ja mönkerö 35+4
 
nalle1puh, jemppi, minna: MIELETTÖMÄSTI ONNEA VAUVOJEN JOHDOSTA! :heart:

Maitoa ei ole vielä näkynyt.

Äitiysliiveistä joku kyseli. Joku täällä aiemmin suositteli brittiläistä nettikauppaa ja oon itse tilannut sieltä nyt kaksi kertaa. Ilmainen toimitus, nopea ja ystävällinen palvelu ja laadukkaat tuotteet. Suosittelen! http://www.nursingbra-shop.co.uk/ Alle viikossa tuli eka tilaus, toisen tilasin vasta tänään. Ja jos ei sovi, niin saa palauttaa.

Sairaalakassin pakkaamista olen pari päivää jo suunnitellut, mutta en saa aikaiseksi. Jotenkin aika kuluu kaikkeen muuhun. En pahemmin ole ehtinyt lepäillä...

Aiemmin olin varma, että vaavi tulee etuajassa, mutta kyllä nyt oon ruvennut epäilemään, että siinä käy päin vastoin. Saa nähdä :)

Olo on ollut hyvä, huolta on vain herättänyt koiran aggressiivisuus, joka eläinlääkärin mukaan voi johtua valeraskaudesta. Saatiin nyt siihen lääkkeet.

Ninni & vaavi 36+2
 
Onnea tuhannesti uusille vauvan saaneille!

Täällä edelleenkin mennään ilman supistuksia tai muitakaan synnytystä ennakoivia vaivoja. Tuo maha kyllä on jo koomisen iso pallero, joka näyttää olevan minusta irrallinen, ihan kun ois paidan alle pallon tunkenu. Poitsun liikkeet tuntuu enimmäkseen voimakkaina keskimahaan, ei oo kylkiluita eikä häpyluita moksinu tämä poika ollenkaan niinkuin tyttö aikoinaan. Yhtenä aamuna tosin poraili päätään alakertaan jonkin aikaa niin että koski, mutta sekin oli vaan yks kerta ainakin toistaseks. Terkkarikin sanoi että hyvin on poika löytänyt paikkansa mahassa, että siks on mulla ihmeen vaivaton olo. Nivuskipuja ja selkäkipuja kun oli aikoja sitten, niin silloin hirvitti että loppuaikoina onkin jo ihan invalidi, mutta voi näköjään vaivat vähentyäkin, vaikka maha kasvaa.

Maidontulosta ennen synnytystä Vasta luin jostain lääkäri vastaa-palstalta aiheesta, että tuolla ei ole yhteyttä siihen miten imetys synnytyksen jälkeen onnistuu. Esikoista odottaessa minulta tuli ainoastaan jokunen yksinäinen tippa "maitoa" muutaman kerran ja hyvin imetys sujui. Nyt on samoin, paitsi pari kertaa tuli ihan läikkä paitaan jo joskus ennen rv30.

Näyttää tuo kevät tekevän ihmeitä miehelle, tänään oltiin jo aamusta koko perheen voimin ulkona ja äsken se yllättäen otti molemmat lapset mukaansa ja taas lähtivät jonnekin liikenteeseen.

Daizzille paljon tsemppiä!

Helka 36+2
 
Tuosta NinaRinsessan hatun myynnistä tuli mieleen et ainakin vielä viimeks kun kävin KYSissä synnyttämässä niin siellä myytiin imetysliivejä:)Varmaan siellä on huomattu että jotkut niitä tarvitsee, kun eivät oo välttämättä hoksanneet ottaa mukaan, eivät oo ehtineet tai sitten omat liivit on jäänyt liian pieneks maidonnousun myötä.Ja hintakaan ei ollut paha 10e.

nanakuu kurjaa=(Koitahan nyt lepäillä ja muista herkästi soittaa synnärille jos alkaa päähän koskemaan tai näkymään silmissä outoja pikkuja.Raskausmyrkytys kun voi edetä hyvinkin nopeasti.Jaksuja :hug: Kurjaa että sun shoppailureissukin peruuntui siinä oisit saanut vähän muuta ajateltavaa.

 
Onnea Minna77 :flower: Ja pikku vaaville kanssa maailmaan tulosta!

Ja onnea kaikille muillekkin jos on joku jäänyt huomiotta!

Itse yritän kärsiä näistä epämääräisistä kivuista. Maanantaina sitten taas neuvola... En jaarittele ja häirihe teitä enempää!!

Vointeja kaikille odottajille, maha-asukkaille, vaaveille ja jo synnyttäneille! :)

Suvisku+ "ötökkä" 37+4

:hug: :hug:
 
Hurjan paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower: :heart: Kyllä niitä nyt alkaa pikkuhiljaa sitte tulla maailmaan :)

Mä kärsin aivan hirveistä peräpukamakivuista. Eilen huomasin et on "pullahtanut" kaksi kiitettävän kokosta pukamaa ulos ja ne sattuu niin paljon etten pysty oikeen edes istumaan. Jos joku osaa auttaa ja antaa mulle hyviä vinkkejä et mitä tehdä ni kiitollisena otan vastaan. Tää on jotain aivan kauheeta. Niin paljon sattuu et kun yölläki kääntää kylkeä ni herää siihen kipuun ja kun yskäsee ni se vasta sattuukin :ashamed: Mua pelottaa aivan hirveesti jos nyt joutuisin synnyttämään, ei tässä ole enää kun tasan kaks viikkoa laskettuun aikaan :/ Mulla on ennenkin ollu pukamia mut ei näin kipeitä ja ne on työntyny ittestää takas..

maidosta Ei o tullu ku yhden kerran nii et mies sanoi et mikä tahra sulla on paidassas ja sit katottii ni liivien läpi oli tullu maitoa mut tosi vähän. Esikoisesta ei tullu yhtään raskauden aikana maitoa ja silti imetin 5 kuukautta et ei se kerro välttämättä siitä tuleeko maitoa vauvalle vai ei.

Sairaalakassi edelleen pakkaamatta, miks se on niiiiin vaikeeta. Vauvan kotiintulovaatteet olen pakannu aikoja sitte kaukaloon valmiiks mut omista tavaroista ei hajuakaan. No olen sentään koittanu pientä listaa tehdä et mitä vois pakata mutta siihenpä se sitte onki jääny.

Mamu-78+masuasukki 38+0 :heart:
 
Kokoarvio:
Mulle ei kuulemma tehdä kokoarviota vauvasta kuin vasta sitten kun synnytys on jo käynnissä. Tämä tieto yllätti minut. Neuvolassa tietty seuraavat sf mittaa että kulkee normaalikokoisena.
Tänään olin synnytyssairaalassa kätilön haastattelussa tunnin ja mitään tutkimuksia ei tehty. Sekin oli outoa :D

Edellinen raskaus oli niin tarkan seulan alla vaikka mitään sairautta ei mulla ollut. Ehkä ne käyrät sitten vain kulki eri lailla tai jotakin sellaista.

Nyt menossa vk 37

SHAMPANJAA:
Ostin tänään synnärille pikkupullon shampanjaa. Siitä saa 2 lasillista eli mulle ja miehelle :heart:
 
Mamu-78 täällä kärsittiin peräpukamista tuossa keskiraskauden kohdilla. Ostin silloin apteekista ystävän suosittelemana AC3 Comfort-nimistä ainetta. Mulla auttoi tosi hyvin ja sen jälkeen ei ole mokomista ollut merkkiäkään.

Upea päivä ollut tänään! Ulkoiltiin miehen kanssa kolme tuntia. Nyt syötiin ja huh, olo on kuin ilmapallolla. Ananaspiirakka tuli juuri uunista, joten pienet ruokalevot ja sitten piirakkaa ja jäätelöä.

Alamasu polttelee edelleen jatkuvasti ja supistuksia tulee ja menee. Kaikki on nykyään kivuliaita. No näitä on tässä ollut nyt kohta 10 viikkoa, eikä sisäsuulle ole tapahtunut mitään. Ei ollut ainakaan 3 viikkoa sitten. Huomenna katsotaan taas.

Hani-pöö & nöösi 35+3
 
No nyt vihdoin ne neuvolakuulumiset ;)

rv 37+5 (36+5)
Paino -100g, turvotus + (+1050g)
RR 119/77 (111/77)
Pissa -- (--)
SF 34 (33)
Tarjonta rt (rt)
Syke 145 (145)
Liikkeet ++ (++)

Kaikki siis hyvin. Paino oli vähän tasaantunut viime viikosta, joten tais olla vain nestettä tai sit johtu eri vaa'asta, kun tää kerta oli eri huoneessa. Verenpaineen en muista olleen ikinä noin korkeella, mutta se johtui varmaan siitä, että olin niin hermona auton kanssa. Onneksi se asia on nyt hoidossa.

Tsemppiä kaikille!

NinaRinsessa
 
Tänään käytiin äitipolilla vauvelin kokoarvioultrassa, kun mulla sf-mitta kulkenut yläkäyrillä raskauden alusta saakka. Syytä huoleen ei kuitenkaan ollut, ihan normi vauveli siellä kasvaa, ehkä jopa himpun verran sirompi kun ikätoverinsa :heart: . Tänään siis viikkoja 37+6 ja kahdet mitat otettiin pienestä. Ensimmäisellä mittauskerralla tulokseksi tuli 3100g ja toisella 2900g, joten eiköhän se tuohon kolmen kilon haarukkaan sattuisi. Lisäksi lääkäri tarkasti istukan kunnon (hyvä oli), vauvan sydämen yms. elimet päällisin puolin sekä sykkeet. Sukupuoli jäi edelleen arvoitukseksi, eikä sitä kysyttykkään ;) . Myös pikaisen sisätutkimuksen lääkäri teki, eikä ollut tapahtunut mitään sitten viime viikkoisen lääkärineuvolan (eli paikat vähän pehmenny, mutta kiinni). Vauva alkaa pikku hiljaa kiinnittymään myös lähtökuoppiin =)

Nyt kun pitkästä aikaa taas pääsi näkemään oman masuvaavan, niin suunnaton ikävä ja kaipuu iski, että pian nähtäisiin ja saisi pienen syliin. Koko päivän vaan miettiny sitä kuvaa, kun näki oman pienen imeskelemässä nyrkkiä massussa :heart: . Lääkäri myös huomasi, että tällä pikkuisella jo näkyi kynnetkin ultrakuvassa :LOL:

Mun muru: Ompa outoa, että pyydetään kokoarvioon ja sitten ei tehdä mitään konkreettista :eek: .

Maitogalluppiin: Muutaman kerran oon huomannut mustissa rintsikoissa vaalean läikän tissin kohdalla, joten varmaan tippa tai pari on herunut maitoa. Myös joskus tissit tuntuu kosteilta tai nihkeiltä, kun riisuu vaatteet pois mutta mitenkään solkena ei ole kyllä täällä valunut :D

Me haettiin tänään miehen kanssa pitsat ja nyt tekaisin vielä marjarahkaa iltaherkuksi. Saapahan samalla vähän vanhoja marjoja pakastimesta käytettyä. Taidanpa ässittyä sohvalle rentoutumaan. Jaksamisia kaikille :hug:

Mimmurainen & piskuinen ötikkä 37+6

 
Hei kaikille Maaliskuisille.

Enpä ole aikoihin tänne kirjoitellut, mutta tulin nyt ilmoittamaan että meidän kaksoset syntyivät 9.2, rv 37+1, suunnitellulla sektiolla.
Poika 2580g ja 47cm, tyttö 2530g ja 46cm.
Sairaalassa olimme 5 yötä, nyt kotosalla jo kohta kaksi viikkoa. Kaikki on sujunut hyvin, vauvat nyt edelleen lähinnä nukkuvat ja syövät. Hurmaavia ovat ja olo on itselläkin aivan loistava.

Jaksamisia loppuodotukseen kaikille, onnea jo vauvautuneille nyyteistä.
Pitää yrittää kirjoitella joskus enemmänkin.

DoubleTroubleMum ja pikku-ihanuudet :heart: :heart:
 

Pääsisikö myöhäsessä junassa tulemaan palstalle?:)
Perustietoja:
28.vuotias nainen Länsi-Turunmaalta, perheeseen kuuluu myös mies ja esikoinen 7.vuotta+ 3 koiraa.
Kakkosen LA on 030310
Esikoisen ja kakkosen välille tuli ikäeroa jonkin verran, kakkonen on hyvin toivottu lapsi:), syynä ikäeroon oli varmaankin molempien opiskelut:)
Toivottavasti pystytte ottamaan uuden mukaan:)

AlinaMW ja 'Rokkari''39+1
 
Ensinnä pahoitteluni, jos unohdan jotain kommentoida mitä aioin :ashamed:
Hirmusti onnea kahdesta rakkauspakkauksesta, DoubleTroubleMum!! :flower: :hug:
Tervetulotoivotukset AlinaMW :wave:
Daizzin kohtaloa ei voi muutako ihmetellä :/ Hirmusti haleja sinne ja toivottavasti saat kaiken avun ja kivunlievityksen mitä toivot ja haluat. :hug:
Mieki oon joskus miettiny mitä Triplamammalle kuuluu. Mukava oli kuulla sustaki! :) Harmillista tietty, että pikkuiset pitää ottaa nuin hyvissä ajoin pois, mutta luotetaan että kaikki menee hyvin ja pikkuiset saavat hyvää hoitoa :hug: Jaksamisia kovasti!

Maitogallupiin, et ei hirveesti oo viel tihkunu, joskus aamulla ollu kuivunnu tippa yökkärissä. Puristamalla kyl tihkuu hyvin mut en viitti puristella huvin vuoksi :LOL:

Miehellä huomenna lopputyön esitys ja oon niin helpottunu, et sen opiskelu-urakka vihdoin on päättymässä! Oon niin mahottoman ylypiä siitä!! :heart: Jotenki semmonen olo, et ympyrä sulkeutuu, ku alotti opiskelun ku esikoinen synty ja lopettaa nyt ennen kakkosen syntymää.
Tänään ollu taas tooosi väsy olo eikä 1,5h lumitöiden teko liioin piristäny vaikka sää oli mitä mainioin. Nyt sitte supistellu koko illan (enimmäkseen kivuttomasti) joten huomaa kyllä, et tommonen rehkiminen kyl alkaa jo aiheuttaa noita suppareita.
Sain tänään vauvan huoneeseen verhot laitettua ja jopa esikoinen 2,5v sano, et tuli hienot :D

Kerronpa teillekin millasta unta näin viime yönä: Mimmurainen soitti mulle, et tulee säännöllisiä supistuksia 10 minuutin välein ja olo tukala, joten lähtevät sairaalaan. Mie sitten katoin, kun he miehensä kans kävelivät sairaalaan, mut Mimmurainen ei halunnu/jaksanu mennä kävelytietä pitkin vaan rämpi umpihangessa :LOL: Sit sen mies nosti sen sairaalan ovella syliin ja kanto kynnyksen yli. Mie sitte vilkutin Mimmuraiselle ja toivottelin tsempit. Harmi, etten nähny loppua tai saanu tietää kumpi tuli :p Omia synnytysunia en muista nähneeni viime aikoina.

Pitiköhän mun turista viel jotain muuta jonnin joutavaa..? Noh, ens kertaan sitte ;)

mobic ja kevätpörriäinen 36+1 :heart:
 
Neuvolassa sitten taas käyty:
viikot:37+2
Paino noussut viikossa 1,6kg (woooooooot) viime kerralla 1,2kg
Koko raskauden aikana paino noussut nyt yhteensä 7kg
sf-mitta 34
sykkeet: 150+
liikkeet:++
verenpaine:131/83
paikat vielä kiinni
ipana raivotarjonnassa, muttei vielä kiinnittynyt.

Vähän tuo painonnousu nyt alkaa ärsyttään. Kun nyt on jotenkin pompsahtanut... Sen siitä saa kun ei oo päässy liikkuun mihinkään kun on ollu tommoset pakkaset. Eikä tästä mun lyllertämisestä muutenkaan mitään tulis... Niin ja nälkähän on siis koko ajan. Argh. Ottaa pannuun, mut en nyt viitti valittaa sen enempää ku on kuitenkin aikas pieni murhe. Syödään ja paisutaan nyt sitten vielä muutama viikko. Ehtii niitä sitten sulatella keväämmällä. :whistle: ;)

DTM Onnea onnea!!!! :flower: :flower:

AlinaMW Tervetuloa! :flower:
 

Yhteistyössä