~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Taas lisää vaaveja, ihanaa! Onnea kaikille! :heart:

nanakuu :hug:

daizz täällä myös tyhjentelyä ja heikkoa oloa ollut,
mutta kuulunee "taudin kuvaan" eli ilmeisesti mulla ainakin
öinen mahan tyhjennys on normaalia, samoin huimaus..

Täällä alkaa kävely muuttua hassuksi heilumiseksi..jos pääsee
edes liikkeelle...eli nivuset kipeet ja jalat ei vaan liiku. :(
Mun veli nauro ihan kippurassa kun yritin päästä autoon,
ei vaan meinannu jalka nousta millään..

Tiistai se tekee tuloaan kovaa vauhtia, kääk...
Kai sitä pitäis se kassi pakata valmiiks, jos vaikka vesimäärä
onkin vähentyny ja tuleekin äkkilähtö.
Tai meinasin, että pakkaan kassin ja mies tuokoot sen mulle
sitte osastolle jälkikäteen..tuskin sitä siel salissa tartten..

No..josko sitä nyt yrittäis taistella ton imurin kanssa ja koittaa
saako tiskiharja mut selätettyä tälläkin kertaa (liian matala tiskipöytä,
joka käy selkään ihan kamalasti).
Mies oli kyllä niin ihana, että ralliin lähties sano että saan antaa
olla siivoomisen..ja lupas olla huomen kotona apuna..
:heart:
 
:heart: :heart: ONNEA :heart: :heart:

Nystymuikio, Prinpressa ja DoupleTroublemum

Tinttamaaria; Samaa ongelmaa täälläkin. Oikea nivunen on ollut kipeä viikkokausia ja vaikeuttaa oikean jalan nostamista. Autosta noustessa joutuu kädellä nostamaan jalan jotta pääsee ulos :) Lisäksi kompastelen kaikkeen mitä sattuu eteen tulemaan, koska näkyväisyyttä ei ole alaspäin :)

Vaihtelevaa oloa viime päivinä. Väsymys on välillä valtava ja voimat rajalliset. Vauhti tuntuu hiljenevän loppua kohden mennessä. Ajatuksissa alkaa olla jo lähestyvä synnytys ja jokaista kolotusta miettii että näinköhän tää on nyt sitä. Ristiriitaiset fiilikset kun toisaalta pelottaa, mutta olo alkaa olla jo niin tukala että toivoisi vauvan jo ulostautuvan :)

Miimon ja Hengari-Hertta *POKS* 38+0
 

ONNEA KAIKILLE!

Torstai/perjantai välisenä yönä oli meillä väärä halytys:(. Lähettiin sairaalaan yöllä n.02.00 aikaan, luulin,että nyt se on menoa, mutta ei ollutkaan sitten sen aika vielä. No päästiin perjantainan sitten pois sairaalasta. Mies jätti sairaalakassin mun omaan autoon,ettei tartte kuulemma sillasia sitten muistella:D
Olo on kyllä nyt erinomainen, mentiin vasta ostamaan tutit+muut sillaset kaupasta.
Huomenna pitäisi lähteä käymään ystävien luona.. Ei millään jaksaisi,asuukin tunnin matkan päässä mutta eiköhän se tästä:)
Tsemppejä kaikille!!!!
 
RV 38+0! Ptikällä ollaan jo! Ei tosin tunnut vielä siltä, että lähtö tulis, vaikka lääkäri semmosta menikin lupailemaan :D. Tänään tuli käytyä Lahdessa yllätysvisiitillä raskaanaolevan kaverin luona. vähän niinku hyvin pienimuotoset vauva-kutsut. Huh, kyllä kävi autossa istuminen voimille :$. Nyt vain naamapesulle ja nukkumaan.

Onnea nystikselle!

NinaRinsessa
 
Pikaisesti pistäytymässä.
Tänään oli miehen isän hautajaiset ja olen ihan naatti, ja monen monta sivua pikakelauksella läräsin.
Ensinnäkin ONNEA vauvautuneille perheille!!!
Ja olipas kuulla tripla-74 kuulumisia. Tuntuu omat vaivat niin pieniltä sinun rinnalla! Oikein paljon jaksamista loppu odotukseen ja voimia pikku nyytteille jahka syntyyvät.

To:na oli neuvola, enkä jaksanut siten kirjotella mitään..kaikki oli ok. (Mitä nyt toi paino...n.+20kg...) Kutina vaivaa edelleen, mutta kaikki kokeet oli ok, joten johtuu turvotuksesta. Tiistaina on seuraava neuvola.

Nyt ei järki kulje--->nukkumaan...
MIiru38+1
 
Iltaa :) Tänään ollut ihme masennus päivä.. :( Ei niin huvittanut koko päivänä tehdä mitään ja ilta 7 asti makasin vain sängyssä.. Ruokakaan maistunut. Mutta sitten yhtäkkiä piristyin, kävin suihkussa,söin, käytiin ostamassa miehen kanssa kaikkea namia kaupasta ja katsottiin elokuvaa <3 Ihana että jaksaa mua vaikka nyt aikas paljon kiukutellut ja masistellut ilman mitään syytä.. Ehkä tää hormoonitoiminta tästä vähän tasoittuu synnytyksen jälkeen :) Nyt vaatteetkin yms katsottu huomiselle valmiiksi. Kun mennään miehen siskon tyttövauvan ristiäisiin ! :) Ihanaa vaihtelua arkeen. Ja en häntä oikein ole päässyt vielä katsomaan niin huomenna sitten näen pikku prinsessan :) Pääsee taas pitkästä aikaa hänen sukulaisiaan näkemään ja varmaan silittelevät mahaa taas hullun lailla ja kyselevät vauvasta :p hihi. Mutta nyt voisin mennä pehkuihin. Ei vieläkään mitään merkkejä tulosta, ei supistuksia ei mitään! hitsin pissatulehdus vaan pistää ilkeästi alaselkään.. :/ toivottavasti tolla kuurilla paranee! Viime kerralla jouduin 4 kuuria syömään ennen kuin suostui parantumaan! :O

Micevu ja Masuasukki 35+3<3
 
Onnittelut jo pikkuiset saaneille.

Minä olen vasta nyt alkanut miettiä näitä kivunlievitys asioita. Luulen, että olen jotenkin tiedostamattomasti jättänyt tämän synnytyksen ja kivunlievityksen miettimisen viime tippaan.

Minua kyllä harmittaa se, että meille ei tarjottu perhevalmennukseen liittyen tutustumista Oysin. Ihan rehellisesti täytyy sanoa, että tällä hetkellä minä en tarkkaan tiedä mihin mennä, jos nyt täytyisi lähteä synnärille! Täytyy varmaan tässä joku päivä mennä sinne etukäteen pööpöilemään ja kyselemään, että löytää perille :)

Mergylien ja Omppu 36+0
 
Mä olen kipeenä :snotty: Tosi raivostuttavaa, koska mä olen odottanut ja luottanut että Kirppu ensi viikolla syntyisi (esikoinen syntyi viikolla 38+6) ja nyt tää räkätauti vasta alkaa |O Hienoa olis synnyttää kuumeessa! Oon koko ajan sanonu että vauva syntyy viimeistään 28.2, koska on liputuspäivä ja täysikuu. Lisäksi esikoinen on syntynyt 28pvä, eri kuuta tosin.
Eipä näy ulostumisesta merkkiäkään :LOL: Eilen vielä saunoin ja siivosin ja ei kyllä vaikuttanut mitään :LOL: Supistaa jatkuvasti, mutta KIVUTTOMASTI.

Mysti ja Kirppu 37+6
 
Onnittelut vauvan saaneille :heart:

Mergylien minuakin harmittaa kun tutustumiskäyntejä ei ole enää järjestetä. Me saatiin perhevalmennuksesta sellanen lappua, jossa oli se synnytysvastaanoton puhelinnumerot sun muut ja sitten siinä oli se ovi, josta sisään kun mennään synnyttämään. Ovi on B2:2. Siinä lukeekin, että synnyttäjien vastaanotto ja kun ajaa ramppia niin näkee sen heti jo siinä, että missä se on.

Itse menen sinne "tutustumaan" kun kääntöyritys on keskiviikkona synnytyssalissa. En tosin vieläkään tiedä haluanko sitä edes ja onnistuuko, se riippuu vedenmäärästäkin. Onneksi sitä ei ole pakko ja sitten ainoa vaihtoehto on sektio, kun perätilasynnytystä en halua.

Meidän kuukausi alkaa huomenna!!! :)

ilona 36+5
 
Heipat kaikille!
Eipä ole ollut aikaa tännekkään kirjoitella, mutta nopeasti lukaisin kuulumisia.
Vauvojakin syntynyt jo useita! Ihanaa!

Onnea kaikille äideille ja vauvoille! :heart: :heart:

Alkaa tosiaankin olemaan melko valmista pataa synnärille. Ilmeisesti vauva laskenut kun yöllä saa rampata veskissä sen kymmenen kertaa, selkä kipeä ja tuntuu että lonkat irtoo kohta.
Jumppapallo on kyllä äärettömän hyvä keksintö. En ole synnärillä sitä aiemmilta kokeillut, mutta varmaan nopeuttaa avautumista.
Vadelmanlehtiteetä edelleen litkinyt viikon tauon jälkeen, ja voin sanoa että vaikutusta ainakin minuun on. Synnytys rentoutus cd:tä myös kuunnellut ja nukahtanut joka kerta, ehkä alitajunta sit sisäistää jotain...
Mikä sairaalakassi??? :eek: Otan mukaan hammaspesuvehkeet, shampoo, suihkusaippua, huulirasva, kasvojen puhdistukseen aineita ja kosteusvoidetta kasvoille ja vartalolle. Tietty kamera, mp3 ladattuna rentoutusmusiikilla, käteistä rahaa kanttiiniin ja puhelin. Näillä pärjää. Nuo nappaa mukaan ennen lähtöä. Sairaalahan tarjoaa huikean trendikkäät asusteet koko siellä olon ajalle. :LOL:
Isäntä tuo sitten lähtöpäivänä mun ja vauvan vaatteet. Näin ainakin itse ajattelin pärjätä ja pärjännyt aiemmin.
Hieman jänskättää kuinka ruuhkaa on synnärillä! Ainakin täällä on kuulema maaliskuu kiireinen kuukausi. Että mihinköhän siivouskomeroon sitä joutuu.

Kokeilkaa ihmeessä rentoutumista ja samalla ajatukset massuun ja ikään kuin kävisi läpi synnytystä (vaikka ei tiedäkkään mitä tuleman pitää). Tulee niin hyvä olo rentoutussession jälkeen, uskon että auttaa kivun sietämisessä. Rentoutusmusaa esim. youtubestakin löytyy Tony O´Connorilta.

Voimia ja jaksamista kaikille!

OnniManne 36+3
 
Heippa!

Ihanaa, lisää syntyneitä vauveleita :heart: Kovasti Onnea uusille Nyyttinsä saaneille :flower: :heart:

mysti tuohon sun flunssaan piti kommentoida; itselläni kävi -07 niin et olin ihan kamalassa räkätaudissa kun menin synnärille edellisenä iltana ja seuraavana aamuna kun synnytys oikein käynnisty niin ei tietoakaan koko flunssasta, vasta sit samaisena iltana ja seuraavana päiväna se tauti sit palas ja se oli ihan kamalaa se yskiminen :ashamed: Toivottavasti paranet ennen tositoimia :hug:

Ilonalle tsemppiä keskiviikolle :hug:

Onnimanne näin täälläkin eli sairaalan vaatteilla mennään ja mies tuo mun ja vauvan kotiutumisvaatteet sit eli hammasharjaa, kameraa, hiusharja taitavat kuulua mun varustukseen ;)
Mä kun sain meidän kolmosen niin silloin syyskuussa joutuvat hakemaan jostain varastosta vauvasängyn sille kun kaikki käytössä, sinäkin päivänä synty 9 vauvaa ja siitä paria päivää ennen niin 13 :heart: Terkka sanoikin et maaliskuu ja syyskuu ovat ruuhkia eli Juhannuksena ja Jouluna yleensä alkunsa saaneet ;) ( meillä tämä ainakin pätee näiden kahden kohdalla) :ashamed:

Meillä pikkuneidillä kova nuha ja iltasella kuumeessa, itselläni myös nuhaa ja tän päivän kamala päänsärky, veto poissa :ashamed: Onneks on nuo isot likat jotka parhaillaan tekee just ruokaa ettei tartte siitä huolehtia et saapi olla vaan jos ei olo tästä tokene.

Mut nyt aattelin mennä hiemaks aikaa pötköttää jos olo tässä paranis.
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 38+1 :heart:
 
Hieman alkaa käymään raskaaks tää loppuvaihe. Eilen oltiin kaupoilla noin 2 h ja sieltä kun pääsi kotiin niin ei enää tarvinnu liikkua senttiäkään ilman, että olis sattunut ihan kauheesti. Kävelemisestä sai oikeestaan vaan haaveilla. Oikeeta jalkaa sai nostettua sen noin 5 cm ilman ihan järkyttävää kipua. Saunan lämpöhoito ehkä vähän autto, mutta en todellakaan tule kestämään sitä kahta viiikkoa mikä tässä nyt vielä suunilleen olis ennenku varmaan suostuvat käynnistämään. Sitte olis sen noin kaks viikkoa yli lasketun ajan. Tää nimittäin ei varmaankaan ole tulossa pois muuten. Yritin kyllä yöllä suostutella, kun nukkumisestakaan ei oikeen mitään tullut, että täällä ulkopuolella olis paljon enemmän vapaata tilaa ni ei tarvis siellä masun ahtaudessa yrittää punkea ja potkia. Mutta eipä niitä supistuksia näy eikä kuulu tai mitään limatulppaa tai vesien menoa.. koitan nyt vaan pitää mielessä sen, että th:n mielestä olis jo tosi alhaalla, että ei tässä ihan epätoivo valtais siitä, että ei millään tavalla asiat etenis kohti syntymistä.

Joku pikkuruinen kesäkuinenki oli jo meidän vuoron ohittanut.. Tooosi aikasessa vaiheessa kyllä ja olihan tuo todella pieni kooltaan.

minjoh 39+5
 
Onnea kaikille, jotka ovat jo nyytin saaneet syliin :hug: :flower: . Eihän tässä Pippa kohta ehdi muuta kun päivittään tietoja... :D

Itsellä taas lapsivesi lähtenyt istukan kautta vähenemään ja vauva elelee tosi vähissä vesissä, joten liikkuminenkin on tosi heikkoa, koko ajan saa miettiä, että koska viimeksi on liikkeitä tuntenut. Edellisen lapsen kohdalla oli samoja ongelmia, mutta ihan näin aikaisin ne ei alkaneet. Olisikin kivempi saada tuo vauva syliin, niin ei tarvis jatkuvasti stressata, mutta eipä tuo taida vielä hetkeen olla syntymässäkään... Mun mahanikin on tosi epämääräinen muhkura ja sf-mitta pienentyy pienentymistään (nyt 29 cm).

Tosi kiva kuulla triplojen kuulumisia! Toivottavasti kaikki menee hyvin syntymän jälkeenkin ja saat vauvat pian kotiin.

Ompus ja harmaita hiuksia aiheuttava pyryharakka 37+1
 

Täällä päin meikäläinen on aika turvonnut, oltiin parisen tuntii kavereilla ja käytiin sitä ennen pienenellä lenkillä miehen kanssa, ja siitä turposin näköjää:D

Esikoisen synnytys oli järkyttävä kokemus,siis synnytys ei itse lapsi:D
Mikään lievitys ei tehonnut ja synnytys kesti 26h, sitten jätettiin yksin huoneeseen 4h eikä tultu edes kattomaan, ja kipu oli sietämätön ja repesinki vielä mukavasti.
Joten täki synnytys vähän jännittää. ja oikeestaa pelottaaki..
Nopeat kuulumiset!

Alina ja Rokkarit 39+4(?)
 
Mä meinasin tulla merkkailee, mut sit tajusinki et huomenna on jo meidän kuu!

Joten kirjottelen sit kuulumisia sinne uuteen ketjuun kunhan jaksaa, nyt ei millään jaksa olla koneella edes hetkeä.. Sohvalle lepäilee ->

Hali87 & Pähkinä 37+4
 

Yhteistyössä