~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

nalle1puh Onnea pienen pienestä rinssistä,mahottoman paljon!! :heart: :heart:

Jemppi Onnea pienen pienestä rinsessasta,mahottoman paljon!! :heart: :heart:

Hienoa alkaa meijän pinossa tapahtumaan!!! :D Jee jee...Lisää vauva uutisia!! :heart:

Täällä odotellaan jännittyneenä huomista ja äpoli käyntiä.Mitäköhän sieltä huomenna meijän varalle keksitään..vai keksitäänkö mitään....Hoh hoijaa... :( Kuinkakohan "eemeli" on innostunut kasvamaan...isolta se kyl vaikuttaa. :ashamed: Hmm...Hemmetti et alkaa ressaamaan ja kunnolla...josko sitä pysys kasassa hermojen kanssa. :/
Onneks ukkeli lähtee aina mun mukaan ku sinne mennään...ei tarvihe yksin ajella sitä 100 km sinne ja viel 100km takas...ja olla iha hermona. :snotty:

Mä jännitän sitäkin et kumpi tuol oikee kasvaa..tyttö vai poika...vahva poika epäilys itellä kun noin jumbona kasvaa...saman tyylistä kasvua kun jo olemassa olevalla pojalla.Tytön ku mulla kasvanu nätisti ja hallitusti.Mut voihan se olla iso yllätys tyttökin..tiedä häntä...ite kun oon ollu syntyessäni 4940g ja 53cm. :saint:
Just vkoloppuna kudoin tytölle ja pojalle molemmille pipon,tumput ja sukat...pojalle limen väriset ja tytölle marjapuuronpunaset.
Nii ja oon muutenki ollu aika reipas... :LOL: Sain laitettua vauvan vaatteet omalle lipastoon ja siirrettyä tuon kuopuksen vaatteet jo isojen tyttöjen kaappiin.Ne kun oli aikasemmin tuossa lipastossa missä nyt on vauvan vaatteet.Sit mä sain hankittua kakosten rattaat.... :D Jee jee...Oonpas mä ollut tehokas.Vasta mulla ei ollu mitää laitettuna. :D
Lakanoita en kehtoon laita..ne kerkiää pölyttymään.Laitan ne sitten tässä...viimestään sitten ku kotiudutaan möllykän kanssa. =) Nii ja ostin kotiintulo vaatteet pojalle ja tytölle...housut ja podin. =) Ja oon laittanu ne omiin nyssäköihin,että ukkelin on sitten helppo napata mukaan tytön tai pojan pussi+ sitten haalari ja fleesepeitto(jos sattuu olee viimanen päivä) ja tietty istuin. =) Sit ostin uuden pullon kylpyöljyä ja talkkia.Pepanttenia taitaa olla täys tuubi olemassa viel...ja ja...uudet tuttipullon tutit ostin...ja ja...mitäs viel...
Omaan sairaalakassiin ostin shamppoota ja hoitoainetta..sit hammasharjan...tissi suojia ol jääny kuopuksen ajalta joku laatikko.Hmm...sit pitäs laittaa kotiin tuloa varten puhtaat alkkarit,sukat ja sillee...ja omia siteitä.. ja ja...hius harja ja muutama hiuslenkki varmuudeks ..ku mul o persiisi asti pitkät paksut hiukset ni niitä ei paljoo auki pietä vauvahommissa... :D Nii ja ostin hiusvärejä kaks itelleni ku jos saatas täs ennen sairaalaan läöhtöö tulemaan tuota vettä tuolta uudesta kaivosta..ni voisin värjätä hiukset...viime värjäyksestä ku on hups kulunut vuosi... :LOL: aatella. :eek: Mä kun joudun kaks väriä laittamaan ja seki riittää just ja just tähä lettiin. =)
Mitäs vielä... :D Sairaalakassin pakkaan varmaa sitten huomisen jälkeen valmiiks...mitä nyt sit siel polil kesivät...siitä riippuen. :whistle:
Ja meinasin katella ukkelille valmiiksi vaatteet mitä pukee lapsille päälle kun tulee niien kanssa vauvaa sairaalaan kahtomaan. ;) Viimeks oli hyvä kun ne oli valmiina..eivät tulleet ihan verkkareissa...ja sillee... :D Siin onki ukkelille...joutuu ekaa kertaa pakkaamaan kaikki kolme autoon..ja liikkumaan niien kans yksin. :saint: Mä kun sitä teen useinki..eik se meinaa kässää..mite hikistä puuhaa o pakata noi autoon... :whistle: Ha haa...jos se nyt kokis sen yhen kerran... :D eilen sille siit sanoinki ..ni oli vähä sillee jee jee... :LOL:
Selviää se siit todellaki...mut kuhan härnäsin...

Mulla o taas semmonen tarinoimis fiilis ku tuol oottas muutama tekeminen..pitäs tuon komeroon tehä tilaa ku tulee sähkö ja putki miehet asentaa noita uusia vesi systeemejä...et mahtusvat laittaa ne ojennuksee vielä TÄLLÄ VIIKOLLA...olivat luvanneet.

Siis AAATElkaa...meijän reilun vuoden kestänyt vähän veden piina rupee olemaan OHI!!! :D :heart: :heart: :heart: Ei oo totta...sen kunniaks värjään kyllä tukkani...heti ku hanasta vettä tulee. :D Ja pesen tuon haisevan koiran. :whistle: ha haa...

Joo mä teen muille tilaa...

Onnea vielä lisääntyneille!!! Mahtavaa vauvaarkea kaikille...vaikka se on väsyttävää...ja hankalan oloista alussa...mutta kyllä se on niin mukavaa ja elämän parasta aikaa silti tuo pikkusen eka elin vuosi...Tsemii.Voimia..kaikkea hyvää. :D :heart:

terkuin Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa 35+1
 
Onnea Jemppi ja pikku-prinsessa!!! :flower:
Kuulostaa hurjalta tuo teidän alku, toivotaan teille kaikkea hyvää jatkossa!!!

Täytyy taas päivitellä tätä nukkumista. Menin nukkumaan vasta noin puoli 2, kun ei vaan väsyttänyt aikaisemmin. Yöllä sitten herään jokaiseen rapsahdukseen ja nukun jotenkin sellaista koiranunta - heti valppaana, jos jostain kuuluu jokin ääni. Heräsin ysin aikaan, söin vähän ja katsoin telkkua, sitten tuli taas uni ja nukahdin sohvalle. Näinkö se sitten nöösin kanssakin menee? Tiedä häntä... Nyt ainakaan ei tunnu kovin pahalta nuo yöheräämiset.

Meillä on ollu pinnasänky pedattuna jo pitkään. Ostettiin tuollainen Stokken Sleepi mini ja se on niin suloinen, että ollaan haluttu katsella sitä. Petivaatteet pitää tosiaan tuulettaa ennen kuin nöösi pääsee sitä testaamaan, sillä pölyttyyhän ne. On sitä kiva katsella, ja miettiä mitä muutoksia elämä tuo tullessaan sitten kun siellä joku tuhisee...

Minäkin olin viime yönä synnyttämässä. Saimme sellaisen lähemmäs yksi-vuotiaan tytön :LOL: Hassuja nämä unet!!!

Nyt leffaa katsomaan ja taas makoillemaan. Ihanaa olla vaan!!!!

Hani-pöö & nöösi 35+1
 
Jempille, nalle1puhille ja narkiksokselle ja glowlle :flower: :heart: ihanaa että pieniä ihmeitä on jo alkanut syntymään, sitä omaa nyyttiä täällä vielä odotellessa =)

täällä nyt rv 36+5 neuvolassa saa käydä nyt joka viikko, oma olo vauvaa täysi + kaikki vaivat päälle, päiväkerrallaan :p

voimia ja jaksamisia meille kaikille :heart:
toivottaa ilo ja poju
 
nalle1puhille ja Jempille ISOT onnittelut vauvoista :heart: :flower:

(.)Mä kävin sit tänään siellä lääkärineuvolassa ja se sit kuitenkin teki sisätutkimuksen.
Paino: -1,050g (mikä on hyvä koska viimeks se oli noussut 2,600g)
RR:120/78
pissa:ei tullut joten seuraavalla kerralla vien purkin mukanani.
sf:30
RT
syke:135
liikkeet:++

Ja tilanne on siis se että vauva on hyvin ylhäällä, jonka kyllä tiesinkin kun tää istuminen on niin hankalaa, kun tuo vauva painaa rintalastaan.Kohdun suu on täysin kiinni ja sitä on jäljellä 2cm mutta pehmeä se on.Että mikään ei viittaa siihen että lähtö ois lähiaikoina.

Mä näin viime yönä unta että synnytin pojan :heart:

Metsätähti ja onnenjyvä 37+6
 
POKS 36!

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!
:flower: Ja tsemppiä vauva-arkeen.

Ite juuri neuvolassa kävin ja neuvolan tätikin totesi, että voihan sulla mennä vielä se 6 viikkoakin vaikka. Kun esikoinen 41+5 syntyi ja äitillänikin kaikki 4 lasta tulleet la:n jälkeen. Kaikki oli ihan normaalisti vauva kuulemma hyvin löytäny paikkansa mahassa, pää jo alhaalla, mutta ei vielä ihan kiinnittynyt. Painoa oli nyt tullut 800g/viikko, mutta kaiken kaikkiaan vaan 8kg nyt, joten oon siihen ihan tyytyväinen. Esikoista odottaessa kun tuli lähemmäs 20kg, niin hirvitti sillä tämä raskaus, että jos taas 10raskauskiloa tulee jäädäkseen.

Unet on ollu aika villejä mullakin. Yks yö näin semmosta unta että heräsin yltäpäältä limaisena, siis sitä limaa oli tisseistä polviin asti, ja sitten vaan sanoin miehelle, että älä nyt säikähdä, multa on vaan irronnut limatulppa, että taitaa tämä vauva sittenkin syntyä ihan hyvissä ajoin.

En meinannu leipoa tai tehdä ruokaa pakkaseen. Saa mies hoitaa ruoanlaitot ja kaupassakäynnit ensi ajat, ei se nyt oo kovin paljon vaadittu, kun minä kerta vauvan synnytän ja yöt ja päivät sitä hoitelen. Kaupungissa kun asutaan niin onhan täällä kaupat ja mäkit ja pizzeriat lähellä tarvittaessa, voishan se jossain syrjemmässä olla vähän eri asia tuokin.

Helka&poikanen
 
Omaa napaa..:

Viikko 37 menossa ja tylsistyttää. Kertakaikkiaan tylsistyttää kun ei ulkonakaan voi olla. Asun Helsingissä rannalla ja lunta tulee lähes vaakatasossa. Äsken kävin 300m päässä kaupassa vauvan 1v ja kärryjen kanssa. Nyt siitäkin selkä kipeä :p *vali vali*. Koitin ulkoilla yksveen kanssa leikkikentällä mutta ei sekään viihtynyt vaan kökki hangessa omien mieltymystensä vastaisesti ja tulimme sisälle.

Siis plääh :D! En helpolla tylsisty mutta nyt menee nämä säätkin jo överiksi ja raskaus tekee olon ja pään raskaaksi. En tykkää raskaushormonien tuomasta "takakireydestä". Haluan itseni takaisin ja kuntoilla ja endorfiinia ja iloisuuden ja jatkuvan onnentunteen!
 
Ainiin.. synnytystavasta. Mun eka synnytys oli kipuHELL ja tuntui että kesti loputtomiin sen 25 tuntia aika tarkalleen. Sain kaikenlaisia droppeja jotka laittoivat minut voimaan pahoin. Ainoastaan lopulta saatu epiduraali vei kivun siksi aikaa että nukuin pikku torkut.
Synnytykseni käynnistettiin ja ponnistus oli törkeän kipeää ja paikatkin repes sisältä ja ulkoa.


Nyt viisastuneena ja optimistisena päin vastoin ehkä monien luuloja haluan luomusynnytyksen :LOL: Ihan tosi. Synnytys ilman kipulääkkeitä. Kirjoitin jo sen toivomukseeni synnytystavasta papereihinkin. Yhtään väheksymättä edellistä synnytystäni....
 
Sydämelliset onnittelut Jempillekin pikkuisesta rinsessasta!! :hug: :flower: :heart: Olipa aika dramaattinen alku neidillä, mut toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Huomenna se ylimääränen neuvolalääkäri joka ultraa, kun ei ole varmuutta onko vauva kasvanu riittävästi (uskallan kyllä näillä tuntemuksilla väittää, että ihan hyvänkokonen vauveli on, sen verran alkaa tuntua kipiältä tämän riekkuminen :LOL: )

Syötättää ja paho olo sen johdosta, muuten vointi jees :D

mobic ja kevätpörriäinen 35+6
 
Onnea nalle1puh ja Jemppi !! :flower:
=)

Nalle1puh ihanan helpon kuuloinen synnytys sulla! Ja Jemppi jaksamista vaikean alun kanssa, kurjaa kun vauva joutuu olemaan vauvateholla :hug: Niin tuttua... Mutta toivotaan, että pian saat pikkuisen kotiin!

Ja mulla on yhdeksän kiloa pudotettavana :headwall: Kymmenen lähti sairaalassa ollessa, mutta sitten se tyssäs, mikä nyt ei ole mikään ihme, koska olen vetänyt kilokaupalla karkkia synnytyksen jälkeen :whistle: Mutta että onpahan siinä sarkaa keväälle ja kesälle... Kun nyt edes pääsisi vaunulenkeille pian jos tuo pakkanen lauhtuisi. Ja jos saisi laitettua stopin tälle mässäämiselle myös... :ashamed: Mutta päätin, että asetan tavoitteen tarpeeksi kauas, yritän päästä ennen raskautta-painoon ennen seuraavaa raskautta... :D Eli aikaa ainakin vuosi- puolitoista, mikäli meidän suunnitelmat säilyy nykyisinä. Mulla ei kuitenkaan ala kuukautiset ennen kuin lopetan imetyksen (tai no, mikä tässä nyt muka on mennyt samalla tavalla tavalla kuin aiemmilla kerroilla... mutta siis ei ainakaan ennen ole alkanut!)

Kivaa lukea vauvauutisia ja synnytyskertomuksia, toivottavasti laitatte niitä tännekin, eikä vain fb:iin. Millainen se juttu fb:ssa on, miten toimii, onko se joku ryhmä, mihin kirjoitetut jutut näkyy, vai näkeekö kaikki kaikkien profiilit ynnä muut?? Mä olen aika vihreä tuon systeemin käytössä.
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Onnea Jempille ja muille tuhannesti!! :hug:

Kyllä itkettää ja kaikki empatiat Jempille! Ettei samassa paikassa vauvan kanssa, :'(
Voimia ! :hug: :flower:

T. nalle1puh + ihana poika :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Moi!

Mä oon vielä isona mahana :D
Kyllähän täs koko ajan jtn kipuja on. Eilen oli kovia kipuja kun yksinään ajoin Helsingistä kotiin, mut onneks ne sit pian loppui. Meinas tulla jo jännä kakka.

Tänään mä jäin äitiyslomalle :) Mun äitiyslomahan kestää reilun vuoden :)

Onn sekaisin ku jännittäää ihan sikana.

Marylene ja kaks ikiliikkujaa 35
 
NYt niitä vauvoja rupes sit maalismammoille tulemaan!
Oikein paljon Onnea jempille prinsessasta! :heart:

Täällä käyty neuvolassa, verenpaine 127/80, pissa puhdas, paino +400g/vk, vauvan syke 147-150, sf-mitta 33cm juu ja vauva aikas alhaalla ja pää ei juurikaan liiku, kun kokeili tuosta mahan päältä...Ja eilen mulla tuli jotain paksua nestettä housuihin pitkin päivää, myös pikkasen verta, terkka meinasi et saattoi olla limatulppaa mitä sieltä on tullut!

Täällä poksuu rv 37
 
Heip!

no niin, nyt alkaa tapahtumaan maaliskuisissa :D

Onnittelut Jempin perheelle pikku-prinsessasta :hug: :flower: :flower: :heart: Toivon, että saatte vauvan pian kotiin. voimia ja jaksamista tähän alkuun :hug:

daizz oikein hyvää harjoitusta miehellesi pukea ja viedä lapset autoon ym. :wave:
tuosta vaatteiden laittamisesta valmiiksi: Luotan, että löytävät sopivat vaatteet sairaalakyläilyä varten. Ehkä silloin, kun tyttö oli aika pieni, niin saattoi olla ihme variaatioita(mies valinnut vaatteet), mutta nyt tyttö on hyvinkin tarkka mitä päälle laittaa, niin on kyllä tasan tarkkaan sävy sävyyn ja sopivat vaatteet. tietty vanhempien tehtävä katsoa, että ovat tarkoitusta varten sopivat :)

Lahja lintikka ihanaa, kun viitsit/jaksat tuunailla kestoja. Harmi vain, kun juuri tarvitsemat tarvikkeet loppun parhaimman inspiraation aikana kesken :headwall: minimerkillä I have been there...

mun muru onneksi ei sattunut pahemmin lumessa! Sellaisia kommelluksia sattuu ja tapahtuu, kun on lasten kanssa touhuilemassa, että et ole varmasti ainoa :hug: Tsemppiä luomusynnytykseen!! Tosiaan erikoinen ja ROHKEA valinta, kun eka synnytyksesi meni kivuliaaksi kaikista tropeista huolimatta. Toisaalta, jos on huonoja kokemuksia kivun lievityksistä (paha olo eikä tehoa kunnolla tms.), niin kai se on sama sitten kärsiä niistä oikeistä kivuista ilman sairaalan keinohelpotuksia :)

(.) En ole päättänyt otanko kivunlievityksiä. Sen näkee sitten. Olishan se mielestäni hienoa synnyttää luomuna, mutta en halua sellaista päättää etukäteen. Otan kyllä tarvittaessa spinaalin tai epiduraalin, koska epiduraalista oli niin hyvät kokemukset ekassa synnytyksessä. Ammeeseen haluan heti, jos vain pääsee. Sekin auttoi kovasti alkuvaiheessa-ihanaa! Olin kuitenkin pettynyt ilokaasuun. En oikein tuntenut sen auttavan vaan päin vastoin tunsin itseni olevan välillä hiprakassa ja siten menettäväni synnytyksestä osan tärkeistä hetkistä. Ehkä jätän ilokaasun tällä kertaa. Se vain on niin helppoa saada siitä letkusta, esim. odotellessa jotain tujumpaa kivun lievitystä. Niitä kun pitää valmistella ja anestesialääkärin tulo piikittämään voi kestää...

Neuvolakuulumisia. Paino ei ollut tällä kertaa noussut (viime kerralla siitäkin edestä). Vauvan päästä tuskin tunsi eli on "porautunut" aikas alas. Vauvamaha on kuulemma selvästi laskeutunut :whistle:

Odottelen synnytysajankohtaa ja vauvan näkemistä kutkuttavin ja jännittävin tuntein :D Mies oli sitä mieltä ettei kyllä mene yli lasketun ajan ja perusteluina, että maha on jo niin iso, ettei se voi enää tästä kasvaa :eek: No tod voisis, jos olis esim. kaksoset. Sit maha venyis ja paukkuis! Mulla kun oli sellainen pieni söpö "mainosmaha"(nätti kuin mikä) ekaa odottaessa. nyt on tullut rumia jälkiä navan ympärille eikä voi kovin nätiksi sanoa :p No, eipä sillä ole väliä, pikku juttu! Pääasia, että vauva ja minä voidaan hyvin.

Eilen kävin tytön kanssa asioilla ja matkaa on kuitenkin semmonen 2-3 km(?), niin ajattelin, että jaksaako/sattuuko liikaa mennen tullen kävely. No ei pahemmin. Kun kävelytahti on tasainen "mummokävely"tyyliä, niin menee mallikkaasti :LOL: Kyllä sit loppupäivän olin tosi väsynyt ja sattui selkään sekä kipuili tuolla alhaalla.

Mahdollisesti leppoisaa päivää kaikille! Ja tsemppiä teille joilla on kovia kipuja :hug:

momtoo ja pikkukakkonen rv 38+2 (!!)

Muoks: tervetuloa joukkoon mukaan mergylien :flower:
 
Momtoo No tuo mun kultani...osais kyl varmaan kahtoa vaatteet.Mut mä helpotan sitä sen verran.Ku mä tykkään pukea lapset nätiksi. :D Tuo meidä eppuluokkalainen ei kyllä osaa valita vaatteita...vaikka tyttö onki.Ei ainakaan mitään siistiä. :whistle: Se on vähä semmonen "LISSU" ,eikä tuota eskaria niin silleen kiinnosta mitä sillä on päällä...poika kun on. ;) Sekin on jo paljon ku tekee tuommosen parin sadan km reissun noiden kolmen kanssa. :D Pääsee sairaalaan sisälle ja uloski autolle takas niien kanssa...heh heh. :D Se kun ei aina ihan helposti käy... :D

Synnytyksestä mä toisaalta pelkään jo sitä kipua...kun oon nii kipee ollu koko ajan nyt parin kk ajan..että miten jaksan senkin vielä.Mut sitten taas toisaalta en pelkää sitä ollenkaan kun oon lähes luomusti kaks synnyttänyt.Tajunnan räjäyttävää kipuahan se on...mutta jotenkin mä pärjään sen kivun kanssa vaikka en mitään lääkettä niihin ole saanut.Kun ei oo ollu vaihtoehtoja....kätilöt osunu vaan just semmoset pällit et eivät oo antaneet...ku ei oo tarpeeks kipeitä supistuksia.Ja sit ku tarkastavat hetken päästä paikat...oho...kyllä sä taisin aika kipee olla ku noin nopeesti paikat aukesi. :whistle: Sit viimeks kätilö tuumas ku tyttö oli pihalla vähän sillee keljun kuulosesti siin meille että hän nii tykkää näistä ilman kicunlievitystä syntyneistä ku ovat nii pirteitä het syntyessää... :snotty: Oli tosi lohuttavaa sillee..sinä tilassa.Tähän mä meen silleen...en tiiä fiiliksillä...otan lääkettä jos siltä tuntuu ja antavat..mut selviää sit ilimanki...Jos ei vaihtoehtoja oo... :ashamed: :whistle: Mä vaan eniten edelleen toivon että tää syntys alakautta eikä sektiolla.Se on oikeestaan ainut toivomus...ja että käynnistettäs hyvissä ajoin...ettei otettas sitä riskiä että mennää lähelle la:ta ja sit huups todetaan että painoarvio onki nii iso et en enää saakkaan synnyttää. :ashamed:
Nooh...josko huomenna sitä mahollisesta käynnistyksestä puhuttasi..että millon se mahollisesti tapahtus. MÄ niin toivon et sais vähän selkoo asiaan...

Täällä nää kivut on joka päivästä ja öistä...ei ne mihkää oo hävinny.Pakko vaa purra hammasta...ku tää onneks viel pysyy mahassa.Et ei nyt liia aikaseen puske pihalle.Viikko ainakin vielä...ni ois jees. Sit vois rueta ottaa kunnolla suuntaa "eemeli"...Voi ku mä ootan näkemistä...

Mä rupeen nyt ruuan laittoon...Palataan mammat. :D :heart: :heart:

Daizz ja "eemeli"
 
ONNITTELUT JEMPILLE!!! :flower: :flower: :flower:
Ei täällä meinaa enää edes perässä pysyä.... :heart:

Facebook ryhmämme on siitä kivempi paikka kirjoitella, että on suljettu ryhmä eli vain jäsenet näkevät sen, etkä näe muiden kirjoittajien profiileja=kaikkia tietoja, jollet pyydä heitä kavereiksi. Eli silti saat tavallaan olla anonyymi, pelkkä nimi ja kuva, jos haluat. Mutta on kivempi kirjotella kun tänne, missä KETÄ vaan voi poiketa lukemassa. Itse en niin kamalasti tästä syystä viitsi edes tänne kirjoitella. NIIN ja käsittääkseni sieltä ryhmästä voi kyllä "lentää pihalle" jos joku joukkoon kuulumaton tulisi vahingossa mukaan B)
 
kaipa minäkin voisin tänne loppu ajaksi ilmoittautua kun tuo toinen pino on niin hiljainen.. la olis 28.3
Nanakuu......21v........1......Phks.......Todella hatara tyttö veikkaus

ens viikolla ois tarkotus mennä imetysliivit ja muutama paita ostamaan osaisko joku suositella jotain hyviä ja edullisia? sairaala kassikin pitäis pakata mutta mitä ihmettä sinne oikeen pitäis laittaa..

nanakuu ja mönkerö 35+2
 
Tervetuloa nanakuu.

Imetysliivejä en osaa suositella. Mä en oo ostanu vielä yhtään, mutta mahdollisesti hankin sitte synnytyksen jälkeen (fiksumpaa olis toki hankkia ne jo ennen synnytystä ).

Sairaalakassiin hygieniavälineet, kamera+laturi, kännykkä+laturi, käsitöitä, lukemista, ristikkolehti, lähtövaatteet, suklaata. Lisäksi mulla on miniläppäri sekä henkilökohtaiset lääkkeet. Ja tosiaan sairaalakassin sisältö voi vaihdella ihan miten tahansa, miten kukanenkin kokee tarpeelliseksi. Jonkun mielestä joku juttu voi olla täysin turha kun taas toisen mielestä ilman juuri tiettyä juttua ilman ei tule toimeen. :D
 

Yhteistyössä