~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

tinttis tottakai liityt mukaan vaan :) aina on kiva jakaa kuulumisia ja vointeja porukalla, ja porukalle joka on samassa tilanteessa :) mulla kans täällä kotona 3,5v tyttö, tai kesäkuussa täyttää 4.. mut se kyllä painaa vaan 14kg :D ja sillä ei oo jalka murtunu, ni vähä ehkä helpompaa sen kanssa..toisaalta, sillä riittää virtaa ja mulla ei :D

kovasti joo odotellaan et alkais jotai tapahtua, ja sais tän masuvauvan kotiin. eikä tuntis itteään enää ehkä ihan niin valaaks ja avuttomaks ku nyt :D

haleja <3

 
Tinttamaaria :flower: mukaan vaan!

Meillä käy semmonen vilske ja vilinä mahassa että huhhuh. =) Tänään ipanalla on ollut jo kolme kertaa hikka. Tän viikonlopun aikana on myös ekaa kertaa alkanut tuntuun semmonen paineen tunne tuolla alamasussa. Onkohan se nyt sitä laskeutumista? :)

Mä olen vielä huomiseen asti mökillä vanhempien huomassa. Mies lähtee jo tänään illalla takas Tampereelle. Mun vanhemmilla on hiihtolomaviikko menossa joten saan niitten kakkosauton käyttööni loppuviikoks. Mä meen sit huomenna kans takas kotiin ku mulla on sit illalla laulutunnit ja kitaratunnit, niin ja tiistai-iltana kalligrafia-tunnit. On muuten mennyt raskaus ihan tosi nopeeta. Ainakin musta tuntuu siltä. Ehkä noilla harrastuksillakin on ollut osansa, et on ollu joka viikko jotain mielekästä tekemistä. =) Loppuviikon vois sitten kierrellä kirppiksiä ja muuta mukavaa.

Onko muuten muilla maha tunnusteltaessa ihan melkein kivikova? Mulla on vaikkei supistaiskaan. Onkohan normaalia? =)

Harakanhattu ja ManU-Tappara 35+5 :heart:
 
Tervetuloa tinttamaaria :flower:

Täällä vointi on ollut tänään yllättävän hyvä ja yölläkin nousin vaan kerran ( ! ) vessaan. Ihan uskomatonta kun yleensä siellä käyn vähintään neljä kertaa.

Tänään käytiin synnärillä ja lapsivuodeosastolla tutustumassa. Ihan hyvin mielin menen kyllä jorviin synnyttämään. Noista perhehuoneista kun oli aikasemmin keskustelua niin jorvissa vuorokausi kustantaa 60e ja siihen sisältyy myös isän ruuat.
Kuulemma kova tunku on noihin, mutta toivottavasti olisi huone vapaana sillon kun me sinne osastolle päästään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harakanhattu:
Onko muuten muilla maha tunnusteltaessa ihan melkein kivikova? Mulla on vaikkei supistaiskaan. Onkohan normaalia? =)

Harakanhattu ja ManU-Tappara 35+5 :heart:
Mulla on kyl maha kivikova aina välillä, ku tää tykkää tunkea peppuaan mahaa vasten :D En tiiä onks täl ihan järjettömän kokonen beba vai mikä, ehkä osa tosta muhkurasta on myös selkää, toivottavasti :D
 
Talvimama hienoa että löysit kuitenkin mieleiset vaunut=)Äläkä yhtään välitä jos jotkut väittää niitä tytönvärisiksi, koska eihän värit ole sukupuolellisia kuin aikuisten silmissä ja sitä paitsi mun mielestä lila on pitkälti sukupuolineutraaliväri ja käy kyllä yhtä hyvin pojallekkin.
Joo, oon lukenut ja se on ihan totta ja musta se on aika kurjaa.Jokaista lasta pitäis kasvattaa yksilönä riippumatta sen sukupuolesta.

Karol82 mulla on kuulemma maha laskeutunut (niin on moni jotka on mut nähnyt sanonut) itse en oikein osaa siihen mitään sanoa kun tätä aina ylhäältä päin katson niin en oo huomennut mitään.

Marylene hyvä että sulla on nyt hyvä mieli synnytyttämään lähdöstä ja se ei enään pelota=)

Narkissos mukava oli lukea sun synnytyskertomus ja muutenkin kuulla teistä=)

Nystymuikio täällä odotellaan sun kuulumisia=)

Bamboo81 :hug:

Mä en osaa yhtään sanoa mitään merkkejä jotka ois ollut ennen synnytystä, paitsi että toisen odotusaikana mulla oli vahva tunne siitä että tiistain neuvolakäynnin jälkeen en enään torstaina mee neuvolaan (kun oli seuraava käynti) ja keskiviikko aamuna päätinkin jäädä kotiin esikoisen kanssa pesemään pyykkiä ja olemaan puistoilun sijaan ja silloin äiti mulle totesi et sun pitäis sitten tänään tai viimeistään ens yönä lähteä synnyttämään jos et kerran huomenna meinannut enään neuvolaan mennä ja sille vielä totesin että vieläkin mul on vahva tunne siitä et huomenna ei tarvii enään neuvolaan mennä vaikka mitään oireita ei ollut ollut ja siitä tunnin päästä mulla alkoi säännölliset supistukset ja sitten tuli lähtö.Limatulpan irtoamista en oo kummallakaan kerralla huomannut.Se kun nimittäin irtoo niin 1-20vrk:n päästä käynnistyy synnytys.

tinttamaaria tervetuloa mukaan=)Mitä sun esikoiselle tapahtui että sen reisuluu murtui :( ?

Hyvää ysätävänpäivää kaikille =)

Mä tein tänään tunnin kunnolla lumitöitä ja perjantaina kävin pienen lenkin kävelemässä niin ei aiheuttanut enään yhtään supistuksia ja muutenkin liitoskivut on paljon helpottunut=)
Mua vähän alkaa ärsyttää kun puol tutut on alkanut udella mun laskettua aikaa ja mä en mielelläni sitä tarkkaa päivää kertois kun moni pitää sitä lapsen syntymispäivänä ja sinä päivänä sen pitäis synytyä tai sit alkaa hirmuinen voivottelu ja kyseleminen et eikö se vieläkään oo syntynyt.Mut mies taas hirmu auliisti kertoo tarkanpävän kaikille. Ja mulla kun on hirveän vahva tunne että tää ei varmasti synny lähellekkään laskettua päivää niin en millään jaksais yli viikkkoa kuunnella sitä hirveää hätäilyä kaikilta.Täytyy varmaan lasketun ajan jälkeen sulkeutua sisälle ja laittaa puhelin äänettömälle niin ei tarvii kaikille selitellä et miks se ei oo jo syntynyt.kun itellä on niin hyvä olo ettei mulla oo mitään kiirettä ja halua saada tätä syntymään just nyt tai ihan lähipäivinä vaan jaksan kyllä ihan hyvin odottaa.Eriasia varmasti ois jos olo ois tukala ja hankala sekä sattuis ja supistais niin silloin varmaan tää odotus tympis mut nyt ei vaan nautin rauhassa vielä tästä mahasta ja kohtuullisen hyvistä yöunista.
Hautajaiset meni hyvin ja lapset jaksoi ikäänsä nähden oikein hyvin olla=)
Huomenna on se neuvola, saa nähdä mitä se sanoo siitä lääkärineuvola asiasta.

Eipä mulla muuta.
 
Luin just 5 sivua (!) taas tekstiä ja mun pää on ihan sekaisin. Mulla on niin hirveä raskausdementia, etten enää muista kymmentä minuuttia kauempaa asioita ja hukkaan tavaroita hirveesti. Joten menköön taas ihan omanapaiseksi!

Mulla on ollut koko viikonlopun tosi paha olo, perjantaina tuli oksennuskin. Tuntuu olevan aika yleinen vaiva. Mahaan mahtuu tosi vähän ruokaa ja sitten tulee heti tosi huono olo. Lisäksi maha on ihan pinkeenä koko ajan, ihan ku olis syönyt ihan järkyttävästi. Tietänette tunteen. Ihmettelen, ettei mahaan ole tullut arpia, kun kiristää koko ajan niin paljon, mutta ehkä se kiristää tuolta jostain sisältä (?). Mulla ei siis ole tullut arpia tän raskauden aikana. Tisseissä on tosi pahat teininä tulleet arvet (ovat jo niin vanhoja, että ovat ihan valkosia) ja pakaroissa/selkää kohti on tosi tiheeseen myös. Reisiin on tullut ihan järkyttävät selluliitit ja musta tuntuu, että mun reidet hyllyy omituisesti :kieh:

Mun nivuskivut on tällä hetkellä sitä luokkaa, että vaikerrus on muuttunu välillä jo tuskan huudoiksi. Makoilun tai istumisen jälkeen kävely on niin tuskaa, että kyynelet valuu. Mietin tässä just, että olis ihan mahdotonta hoitaa isompia lapsia tällä hetkellä, kun ei ite pääse kunnolla edes vessaan! :headwall: Vasen jalka ei vain pidä ja tuonne nivusissa olevaan jänteeseen sattuu järkyttävästi, samoin häpyluuhun. Siis mä odotan esikoista ja mua järkyttää ajatuskin toisesta lapsesta. Tai lähinnä ajatus tällasesta olosta, kun pitäisi pitää huolta muistakin kuin itsestä raskaanaollessa. Torstaina on viimeinen lääkärineuvola, joten kysäsen näistä kivuista siellä. Tosin se lääkäri on ihan hirvee. Viimeksi vain väitti kiven kovaa, ettei mua voi mihinkään sattua, kun ei kuulu sattua!! :eek:

Mies lähti äsken kohti lappia työmatkalle, tulee takas vasta perjantaina. Joten toivottavasti vauva ei päätä syntyä ennen sitä. Ahistus iski jo nyt. Ois pitänyt kieltää :(

Mun mielestä vauva sais vielä köllötellä masussa vielä viikkoja! Kuhan siis ei sattuis noihin nivusin näin järkyttävän paljon. Saan nukuttua tosi hyvin, joten saan huilattua hyvin. Tosin pienikin puuhastelu saa aikaan ihan hirveet nivus- ja selkäkivut.

Ihme tarinan taisin taas kirjotella :ashamed: Hyvää ystävänpäivää kaikille :hug: :heart: :heart:

NinaRinsessa ja Poikanen 36+1
 
MLL
Metsätähti onko tuo limatulppa juttu ihan fakta tietoa? Kun epäilen että mulla on tullu sitä nyt jo parin viikon ajan, niin sehän tarkottaisi ettei tässä enää oisi montaa päivää aikaa synnyttää...Jos se nyt ees on limatulppaa mitä mulla tulee. Eilen sitä taas tuli enempi. Voihan se myös olla että oon erehtyny, koska ei ole yhtään sellanen olo että alkaisin synnyttää vaikka kaikenmoista vaivaa onkin. Tosin en kyllä tiedä miltä pitäisi tuntua kun on alkamassa synnyttää, et sinänsä..huoh :headwall: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Metsätähti onko tuo limatulppa juttu ihan fakta tietoa? Kun epäilen että mulla on tullu sitä nyt jo parin viikon ajan, niin sehän tarkottaisi ettei tässä enää oisi montaa päivää aikaa synnyttää...Jos se nyt ees on limatulppaa mitä mulla tulee. Eilen sitä taas tuli enempi. Voihan se myös olla että oon erehtyny, koska ei ole yhtään sellanen olo että alkaisin synnyttää vaikka kaikenmoista vaivaa onkin. Tosin en kyllä tiedä miltä pitäisi tuntua kun on alkamassa synnyttää, et sinänsä..huoh :headwall: :LOL:
Se VOI olla merkki lähestyvästä synnytyksestä, mut mun mielestä ei oo mikään semmonen "kahen viikon sisään beibi punkee pihalle, vaik kuinka pidät jalat ristissä" -tyyppinen varma homma :D googlettelemalla limatulppa + synnytys löytyy aika paljon tarinaa erilaisista vaihtoehdoista :)

Ja voihan se jotain muutaki olla :) Loppuraskaudesta kuulema valkovuodon koostumus muuttuu, mut mun mielestä se muuttuu semmoseks vetiseks, et moni sekottaa lorahtelevan valkovuodon lapsivedeks.. Mut kait meitä on erilaisia ihmisiä :)
 
MLL
Hali87 mulla tulee myös tavallista valkovuotoa, ei tosin kovin runsaasti ja sitten siihen lisäksi tätä ihme räkää :D Täytyy ottaa asia puheeksi tiistaina neuvolassa, josko hoitaja osaisi antaa jonkin näkemyksen asiaan. Mulla on kyllä ollu supisteluja ja kaikenmaailman kipuja alakerrassa, että ehkä kohdunsuu on alkanu pehmenemään ja siite tota limaa on vähän irronnut, muttei kertoisi vielä synnytyksestä...mene ja tiedä.
 
Hauskaa ystävänpäivä iltaa kaikille! :flower:

MLL:Mulla tuli yhdessä raskaudessa parisen viikkoa limatulpan osia ennen kuin vauva sit syntyi, muissa raskauksissa en oon limatulppaa pongannu...

Meillä tuo keskimmäinen oli korkeassa kuumeessa ja sit yks yö oli niin ahtaalla, että oli pakko jo päivystyksessä käyttää! Joutu sit spiirassa olemaan, kurkunpään tulehdusta oli, onneksi nyt jo paranemaan päin! Mut nyt sit nuorimmaiseen kuume noussut, toivottavasti ei mene sit ahtaalle...

Mua ei nyt oo pahemmin supistellut, että tuntuu et tämä vauva viihtyy masussa vielä pitkään!Muuten kyllä selkä kipuja ym. Onko kellään muulla jalat ja kädet väsyneet? Musta tuntuu että mulla jatkuvasti väsyneet, huomenna onneksi hierojalle aika, jospa se auttais!Mullahan tuo selkä reistailee muulloinkin kun raskaana ollessa ja nyt kun painoa enemmän niin tuntuu että huh huh!Ja reumakokeeseenkin mulla olis lähete, tietääkö kukaan et kannattaako niissä raskaana ollessa käydä vai näyttääkö ne väärin?

anri&masuvauva rv 35+5
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Narkissos
Onneks olkoon!

Mies lähti tänään ruotsinristeilylle. Matka ei maksa melkein mitään ja miehellä on huomenna synttärit. Ilman turvotuksia olisin lähtenyt pojan kanssa mukaan, mut totesin että jos jalat on muutenkin illalla kun pallot niin ei kannata lähteä kiusaamaan itteään laivalle. Ja tietysti sekin että periaatteessa synnytys voi lähteä käyntiin koska vaan ja kun hyvässä lykyssä on vielä kyse syöksysynnytyksestä niin, ei kiitos.

Huomenna mulla on aamulla aika äitipolille. Aikaa piti varata 1-2 ja kysessä kai diabeteshoitajan tapaaminen ja vauvan kokoarvioultra. Huomenna illalla oon sitten viisaampi ja voin kertoa mitä oikeasti tehtiin.

Fantaihana 35+6
 
Hei kaikille! Vois taas vointei kirjotella. Sama tääl viime yönä IHME heräsin vain kerran :p oli ihana tunne! Ei ollut nivuskipuja tai muuta :) Mutta nyt parin päivän ajan on ruvennut pistämään kai tuohon häpyluun seudulle.. :O? mistä voi johtua??? Myös nyt pari päivää on alkanut tulemaan vuodon mukana sellaisia ns paakkuja?.. limaisia yök! Eikai se nyt vielä siitä tulpasta ole vain..? Aattelin huomenna vielä soittaa neuvolaan ja kysästä asiaa.. Mahassa on kyllä myllätty sellasta tahtia että alkaa jo kosketuskin sattumaan, tuntuu kuin koko maha olisi sisältä päin aivan mustelmilla! apua apua. Muuten hyvä olo ollut :) vähän vain väsynyt.. En malttais oottaa että kullannuppu putkahtaisi tuolta jo <3

Vauvajuhlat Aattelin sellaiset järjestää seuraavana viikonloppuna tyttö kavereiden kesken. :) Onkos ne nyt Baby Showerit vai mitkä lienee :D Onko mitään ehdotuksia/ideoita juhlia varten? Itse en oikein tiedä että mitä niihin nyt keksisi. Mutta tyttöjen mielestä sellaiset olisi pakko järjestää :D

Hekla Niiiiiiin suloinen ETTÄ!!!! <3

ohhoh.. Maha kyllä niin täynnä kaikista Ystävänpäivä herkuista ja laskiaispullista että pakko vetää pot lojoot tonne sohvalle taas ja lukea hieman Baby Bluesia! :p oon nyt niitä jo 4 kirjaa lukenu :) ja huomen kirjastosta lainaamaan lisää!

MiCeVu ja Masuasukki 33+4 :heart:
 
kohta 2 tuntia tuo pikkunen on mua tai miestä tiiviisti vaan tujotellut :heart: ei syömisestäkän meinaa mitään tulla ku toinen aina unohtuu vaan katselemaan :D Mä jo miehelle ihmettelin että mikä mussa on vikana kun toinen niiiiin tarkasti katsoo :D
 
Miks mulla ei näy toi heklan kuva??? :|

Harakanhattu mulla on melkein koko raskauden maha ollut kova pallo ja välillä on hankla erottaa, onko supistus vai ei. Johtui välillä siitä, että lapsivettä ei ole liikaa ja varmaan siitä, että vauva on ns. joka paikassa.

Raskausarvista mulla ei tullut, kuin pari pientä mahaan ekasta. Mutta kannattaa kaikkien jatkaa rasvailua ahkerasti myös synnytyksen jälkeen, koska mulle ainakin pamahti tissit täyteen maidon noustessa rintoihin. Olin niin rikki ja väsynyt sairaalassa ja heti kotona, etten hoksannut asiaa. Harmittaa jälkeen päin. Nyt en ole varma onko mahan ympärille tullut arpia vai onko ne vaan suonia, jotka näkyy nahan kiristyessä.

Haluaisin jo synnyttämään, vaikka ei ole mitään sen erikoisempia vaivoja eikä suppareita. Kaipaisin vain jo vaihtelua ja haluaisin vauvan itselleni syliin. Mies sanoi, että odotetaan nyt rauhassa sinne laskettuun päivään. Helppohan sen on sanoa... Muuten, jos ois esikoinen niin se syntyis huomenna (38+1).

epäusko ja nassukka 38 POKS!!!
 
heklan vauva on uskomaton suloisuus. Käsittämätöntä vieläpä se että todellakin jo meidän kuinen vauva. Luonto on ihmeellinen ja ihana. En nyt näköjään osaa pukea sanoiksi mitä yritän sanoa :D Siis ihmeellistä että noin valmis vauva.
 
Hyvät ystävän päivät kaikille :heart:

Nyt kommentoin pitkästä aikaan, kun joka päivä kyllä tulee luettua muiden juttuja, mutta täytyy nyt kirjoittaa jotain kuulumisia itsestäkin.

Heklan vauva on kyllä sulonen, voi kun itsekin jo sais oman nyytin syliin.. :saint:

Täällä maha on jonkin verran laskeutunut, mutta itse en kyllä sitä ole juurikaan huomannut.. kaverit on huomannu kylläkin.. raskausarpiakaan ei ole tullut vielä ainakaan ja vatsa on ollut kova pallo jo tosi pitkään.. Vaikeaa onkin sanoa, että millon on harjoitus supistuksia...vai onko niitä edes. Olisi kyllä jo kiva päästä käymään lääkärillä, että sais tietoa onko tapahtunut muutoksia.. Neuvolakäynnillä terkkari meinasi ainakin että vauva on laskeutunut, mutta ei ole vielä ihan kiinnittynyt.

nyt nukkumaan.. en muista taas mitä kaikkea piti kommentoida..

mustikkainen ja villi mahavauveli 35+4
 

Yhteistyössä