~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Voi Hekla miten suloinen! Aluksi nopeasti selailin ja ajattelin, että joku on vaan jostain netista kopioinut jonkun nätin vauvakuvan, ennen kuin tajusin, että onkin ihan "oikea" lapsi (melkein reaaliajassa!) :heart:

Ihanaa, että Narkissos jo niin nopsa kotiin pääsi ja kaikki hyvin!

Tähän on rantautunut aivan järkyttävä kutina! Sen takia tähän aikaan yöstä kirjoitan, kun ei pysty nukkumaankaan, herättää ja raavin ja kohta on iho lähtenyt. Ihan parissa päivässä kehittynyt. Pitää päivällä soittaa neuvolaan, että saa otettua maksakokeet, vaikka en oikeasti usko että hepatoosia olisi, koska esikoisen aikana kutisin melkein yhtä kovaa ja maksaarvot olivat ok. Hermoja ne vaan ovat, mutta haittaa kyllä elämää.

Tyttö- ja poikakasvatus. En mitenkään korosta lapsille heidän sukupuolia. Tyttö leikkii tosi vähän nukeilla, muutama niitä on ja aina hävyksissä jossain, Barbiet varsinkin on kuin ilma. Jos nukeilla leikkii, sitten yhdessä veljen kanssa, eli kotileikkiä, ja poika on saman verran mukana. Tai enemmänkin. Pojalla on myös oma nukke (poika-räsynykke), koska oli joskus tooosi surullinen, että hänellä ei ole lasta, että ne on kaikki siskon. Tyttö rakentaa Legoilla taloja, jonkun verran leikkii myös veljen kanssa autoilla, mutta ei sen enemmän kuin nukeillakaan. Eikä ole mitenkään suunattu, itse valitsee leikit. Mutta ihan selvästi tyttö huokailee prinsessojen perään (vaikka lempiväri on sininen) ja poika on hulluna puutyökaluihin jne. Ei niitä voi määräillä, mielenkiintoista on vaan seurailla, mitä kumpikin haluaa tehdä, ja antaa mahdollisuuksia. No juu, joku sanoi pyssyistä, ei meilläkään ole niitä eikä tule eikä lapsilla ole lupaa leikkiä ampumista. Vaikka itse olen nuorena vähän aikaa harrastanutkin ampumista, ihan urheiluna, mutta lasten leikkeihin en sitä hyväksy.

Tilasin muuten juuri eilen turvakaukalon, jossa harmaa ja lilaa, valitsin sen neutraalina värinä... En olisi kyllä tuyllut ajatelleksi, että lila/violetti on tyttöväri. Ei silmissäni. Ainoa, mihin poikaani en pue, on hempeä vaaleanpunainen (no on sillä yhdet kotihousut pinkit, muuten ei pinkkiäkään), mutta en suosi vaaleanpunaista tytölläkään, sen verran kun sitä pysty välttämään (=jos kaupoista löytyisikin tytöille muita värejä). Toisaalta yritän suosia tytöllä mekkoja ym naisellista, väri saa olla mikä tahansa. Ärsyttävät vaan monet nuoret naiset, jotke juhlahamessakin on kuin päällä olisivat verkkarit, sitä haluaisin välttää.

Mirabel 34+3
 
Huomenta!

Meillä nuo neitit on näemmä ottanut tavaksi mielenkiintoiset heräämisajat :headwall: Jokseenkin ärsyttää herätä aamulla ja katsoa että kello on kuus ja jotain :/ Varsinkin kun luonto selvästi opettaa mua taas yöheräämisille, aina jos herään yöllä johonkin, on vaikea päästä uneen ja oon ihan virkeä. Mies kulki yöllä jotain, sitten kun tekee ylitöitä niin kulki toisen kerran makkaris hakemas pariin otteeseen sukkia ja mä en jaksa käsittää miksei niitä voi illalla tarkistella valmiiksi. Sanoinkin että jos ei tenavat niin sitten sinä |O :LOL: Sinänsä ärsyttää kun laskettuun aikaan kuitenkin on se reilu 4vkoa vielä että johan tässä ehtii valvoskella miten paljon vaan.

Narkissos Onnea pienestä pojasta! Meillä meni (hassua kyllä) nelosen kans just tuolleen. Siis ne kivut oli jotain ihan järkyttävää ja minäkin oon tuon kakkosen synnyttäny 2h ilman kivunlievitystä. Ne kivut oli kyllä jotain ihan toista luokkaa ja kohdunsuu ei ollut auki kun 2-3cm kun minä jo anelin lievitystä :eek: Sinänsä oli outo fiilis koska kolmosta kun käytiin synnyttämässä, olin sairaalaan ihan vaan tarkistuskäynnille päästessä 5.5cm auki enkä ollut kipeä. Mentiin siis ihan vaan tarkistelemaan kun oli kauan ollu pikkusuppareita ja oon nopea synnyttäjä. No tuosta meni 1.5h niin neiti oli maailmas. Ne kivut kyllä osaa tosiaan muuttua synnytyksestä riippuen ja toivon että nyt olis vähän helpompi synnytys. Ja tuota sykkeenlaskua oli meilläki samaisen nelosen synnytykses, että jos en olisi saanut likkaa pihalle minuutissa, leikkuuseen olis menty, salikin oli jo varattu meitä varten. Mulla oli kauan aikaa nelosen jälkeen ajatus ettei enää koskaan niitä kipuja eikä vauvaa (meilläkin aika stressaava alku, ABO-immunisaatio, keskola sun muuta) mutta kummasti se aika kultaa muistot ;)

Mulla on jonkun verran ollut nyt supistuksia ja jokseenkin jännittää että mitä ne tekee kohdunsuulla. Ovat nimittäin samanlaisia kun tuolla kolmosella oli että paljon saivat avattua enkä ollut kipeä. Onneksi loppukuusta on lääkärineuvola ja siitä viikon välein muutenkin niin voi terkkaa pyytää tarkistamaan jos mietityttää. Kuitenkin takana on nopeita synnytyksiä ja matkaa se 30km synnärille niin ei viittis tuonne valtatien varteen synnyttää :x :) Vauvanlaukun pakkasin viime viikolla, oma laukku on vielä pakkaamatta ja senkin sais todella jo tehdä. Kyllä se vaan mieltä sitten kuitenkin rauhottaa kun ne on valmiina odottamassa jos se äkkilähtö tulee. Hoitajasta oon stressannut että saadaanko ajoissa hoitaja lapsille ja kuka se on, muistaako väki pitää puhelimensa auki yölläkin mutta pakko vaan toivoa parasta :eek:

Lahja Lintikka ja Tirppa 35+5 :heart:
 
MiCeVu Itse oon ollut vauvajuhlissa, jotka ystävät järjestivät yllätyksenä odottavalle äidille, mutta sieltä jotain vinkkejä.
- Kohottakaa alkumaljat alkoholittomalla hyvällä juomalla. Meillä oli lisänä suklaaseen kastettuja vaahtokarkkeja
- Tehkää hyvää ruokaa tai pikkunaposteltavaa
- Jokainen toi juhliin odottavalle äidille pienen lahjan
- Arvuutelkaa vauvan sukupuoli, milloin vauva syntyy ja mitkä ovat mitat. Jokainen kirjoittaa arvauksensa paperille ja laput kerätään talteen. Lähimmäs oikein arvannut saa vauvan äidiltä pienen palkinnon vauvan synnyttyä.
- vauva-aiheinen tietovisa
- vauvanruokien makuarvuuttelua
- vauvamahasta voi tehdä masukipsin :D
- jokainen tuo vauvakuvan itsestään, arvuutelkaa kuka on kukin
- Seurustelua ja mukavaa yhdessäoloa :)

Tuossa nyt jotain ideoita. Me ei noita kaikkia toteutettu, mutta kirjoitn mitä tuli mieleen.

mirabel toivottavasti kutinan syy selviää.

hekla Aivan ihana kuva! :heart:

rv 37+4 :wave:
 
Ihana vauva heklalla :heart:
omaan masuun ei ihmeitä. vessaan en oo joutunu nousee kertaakaan muutamaan yöhön ja olo muutenkin ok. joskin rasituksessa tuli muutama kipeä supistus vkl aikana ja menkkajomotusta oli tunnin verran. jos jotain siellä tapahtuis. mulla oli toissa viikolla kohdunkaulaa 1,5cm ja pehmeä, mutta kiinni. toivon että se meinais ettei ainakaan menis melkein käynnistykseen asti niin kuin esikoinen.. mulle sanottiin ultrassa että poika olisi tulossa, mutta oon alanu epäröimään sitä kun linea negra on rintoihin asti ja sydänäänistä terkka pätteli tyttöä. mutta kai se näköhavainto on tarkempi.. kohtahan se nähdään
=)

poppeli 36+3
 
Minulla kutina johtuu tuosta allergiasta. Näin talvella iho on ihan järkyn kuiva, vaikka sitä rasvaisikin ahkerasti. Jos saisin syödä "normaaleja" lääkkeitäni, niin tätä ongelmaa ei olisi. Että ihon kuivuuskin voi olla syynä. Ei mullakaan iho näytä kuivalta, mutta on kuitenkin.
 
MLL
Heklan pienokainen tosiaan sulattaa sydämmen, oikeen suloinen :heart:

Minä otin eilen masukuvaa ja jaan tuloksen teidänkin kanssa =)



Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Tulen sitten taas sata kertaa päivässä lukemaan mitä täälä kirjotellaan ja kommentoin jos jotain keksin :)
MLL :heart: 35+5
 
MLL limatulppa juttu löytyi kaksplussan vauvakirjasta ja siellä lukee näin "Kohdunkaulan kypsyessä lima puristuu pois siinä olevista rauhasista joko vähitellen ja lähes huomaamatta tai lähempänä synnytystä vereslimaisena, klönttimäisenä vuotona.Yleensä limatulppa irtoaa 1-10vrk ennen synntystä mutta sisätutkimus saattaa irroittaa sen jo paljon aiemmin"Eli näin varmaa;)Ja mikäänhän ei oo yhtä varma kuin epävarma;)

Heklan pikkuinen on hirmu söpö :heart:

LillaStina auttaako kortisoni voide yhtään siihen allergiseen kutinaan, että saisit ees yöllä nukuttua??

(.) Mun kohtu ei selvästi tykkää pyykin ripustamisesta saunan naruille.Samassa hommassa käynnistyi kakkosen synntyssupistukset ja nyt taas kun ripustin pyykkiä niin alkoi supistamaan, mut eilen kun tein pihalla lumihommia tunnin reippaalla tahdilla niin ei mitään.Ja viime yönä taas heräsin siihen että maha on ihan kovana ja on huono olo :x Ei onneks tarvinnut lähteä oksulle mut ei kaukanakaan ollut.
Älysin taas äsken tuossa että osa sairaalaan mukaan otettavista tavaroista on edelleen kaapissa ja ne sitten pistin kassiin.Ei tää mun pää kyllä ihan täysillä toimi :whistle:
Kirpparilta ostin vauvalle pörröisen nalle kevyttoppahaalarin 62cm ja sen pyydän miehen tuomaan sairaalaan jos on niin paljon pakkasta että pöllöpussion liian ohut.Ois niin tehnyt mieli ostaa vaikka kuinka monta pientä niin suloista ja ihanaa toppa- ja kevyttoppapukua ja pussia sieltä kirpparilta, niitä oli niin paljon ihania tarjolla.Kahdet huippuhyvät sukat löysin myös ja pienet ihanat tossut jotka saa vauvan paleleviin varpaisiin=)Myönnän olevani ihan höpö vauvan suloisen pieniin vaatteisiin :ashamed:


Metsätähti ja onnenjyvä 36+5 (minin nää viikot häviää :eek: ?)
 
heippa!

täällä käyty neuvolassa, kaikki hyvin..painoa mulle tullu nyt yhteensä 14kg :/ plaaaah. no toivotaa et ne kans palaa sit pois.. hemppa vähä laskenu, ja siks kai väsyttääkin kokoajan, rautaa vaan naamariin lisää :p

tänne ei muuta kummallista, vähä iltaisin alkanu supistelee (luultavasti siis) kun en ihan tiiä et millasta se supistelu sit on, mut kaippa se jotai simmosta on..

nyt ruuan tekoon, hauskaa viikkoa kaikille :heart:

 
Kiitoksia kivoista kommenteista tyttöjen ja poikien kasvatuseroihin. Oli kiva kuulla teiltä, joilla lapsia jo on, miten ootte asiasta ajatelleet. Ja Hali87 kiitos kirjavikistä! Täytyypä lukea. Ja olette oikeassa liila on itseasiassa aika neutraali väri.

Itse ajattelin, rennolla asenteella, tiedostaa ja pohtia asiaa aika ajoin siltä kannalta, että en vaan turhaan rajoita omaa lastani.
Itse olin lapsena poikatyttö ja tunnistin aika voimakkaasti siinä ala-asteiässä tilanteita, joissa kohdeltiin epäreilusti sukupuoleen vedoten. Olin sellainen ihan vaan itsekseni, vahempani eivät mitenkään pohtineet tai käsitelleet asiaa. Esimerkiksi kaveriporukoilla oli usein ihmettelemistä, kun viihdyin paremmin poikien leikeissä, enkä ymmärtänyt tyttöjen juttujen päälle tai koulussa varsinkin yksi ala-asteen opettaja ei meinannut millään hyväksyä, että tyttö valitsee teknisen työn tai luistelee vain hokkareilla. Minulle ja vahemmilleni, jopa aluksi valehdeltiin, ettei tyttö voi teknistä työtä valita.

Ns. tyttö hempeilystä nauttiminen tuli minulle mukaan kuvioihin vasta muutama vuosi sitten. Ostin ensimmäiset korkokenkäni ja niiden sitten piti olla vaaleanpunaiset. Hauskaa on ollut hempeillä välillä, niinkuin oli poikatyttönä olo lapsenakin. Parasta on, kun annetaan olla ja kokeilla niinkuin haluaa, eikä lokeroida tai rajoiteta "yleisten käsitysten", omien käsitysten tai vaikka turhien pelkojen perusteella. Kyllä minä tytölleni haluan suoda vaikka kuinka vaaleanpunaiset prinsessaleikit, jos hän niin haluaa, vaikka en itse prisessavaatteita käyttänyt ja sallin prinsessaleikit pojallenikin yhtä lailla. Itse muuten halusin päiväkodissakin olla siinä "prinsessa ruusunen linnassaan" leikissä aina se prinssi, kun se sai miekkansa kanssa tehdä vaikka mitä hyökkäyksiä ja ruususen roolissa olisi pitänyt vaan istua ja odottaa pelastusta tötteröhattu päässä. :D Päiväkodin tädit yrittivät turhaan minulle selittää, että ei tyttö voi olla prinssi. Aina noisi minun käsi, kun kysyttiin kuka haluaa prinssin roolin.

Talvimama 34+6
 
Glow
:attn: alan oleen kyllästyny jo tähän olotilaan ja samalla poden syyllisyyttä ajatuksesta että en jaksa enää olla raskaana. Ärsyttää sekin et kaikki sanoo "no sähän oot jo noin pitkällä ei mee enää kauaa" No joo mutta nää vikat viikot ja päivät on ihan tuskaa :headwall: Tekis mieli kyetä normaaliin liikkumiseen ja elämään, mennä reippaalle lenkille eikä valittaa!!! mutta mutta....
On melkoisen haasteellista olla kaksin tuon 1 v touhonkans kotona! sen että pääsen lattialle leikkimään hänenkans niin johan se on kiivenny sohvalle hyppimään jne...

Ihme "kramppi" tai jokin ollu tänään taas yhdessä kohtaa mahaa. Se on sillon tällön vaivannut jo viikkoja vaan ei siihen mitään syytä ole löytynyt.
Tänään oli neuvola. Juteltiin vähän synnytyksestä...
Alussa ei painoa meikäläiselle tullu mutta nyt tulee senkin edestä :ashamed: yli 1 kg viikossa. No turvotusta on vaihtelevasti jonkunverran mut :/
Jooh, ja huomenna taas näytille KOKSiin... melkeinpä ärsyttää käydä siellä kun ei kuitenkaan pääse vielä synnyttämään |O mutta tottakai pitää taas tietyt asiat tarkistaa.

Huomennahan se on 38 viikkoo jo täynnä...
 
Narkissos: Kiitos tarinasta ja onnea vielä!

Nystymuikio: täälläkin jännäillään puolestasi!

Hekla: Ylisuloinen vauva!

Tinttamaaria: tervetuloa joukkoon!

Äippäloma alkaa huomenna! Jee, pääsee katsomaan kisoja ja saa nukkua aamuisin :D

Mutta hei, eikö ketään muuta vaivaa poskiontelotulehdukset? Mulla huuhdeltiin ne pari viikkoa sitten ja nyt ne on TAAS ihan tukossa. Se huuhtelu oli sen verran epämiellyttävää, etten ihan heti halua sinne uudelleen... Sarvikuonolla oon yrittänyt huuhdella kotona, mutta en tiedä onko mitään apua.

Vkl oli tosi heikko olo. Lämpöä, leposyke 78 (kun yleensä 55-60), nenä ihan tukossa, vatsaa nipisti jne. Tuntui, ettei vauvakaan liiku kunnolla. Soitin sairaalaankin, mutta kun tunnin aikana oli just ne 10 liikettä tullut, niin sanoivat, että kaikki ok.

Nyt yritän kärvistellä vielä tämän päivän töissä tämän räkätaudin kanssa. ÄRSYTTÄVÄÄ |O

Ninni & vaavi 34+5
 
Onpa Heklalla suloinen pikkuinen! =)

Tänne ei mitään uutta.. Ehkä yhden supistuksen saan päivässä, jos sitäkään.. Mulla taas olo muuttuu päivä päivältä paremmaks, ku laskettuaika lähenee.. Pystyn käydä joka ilta reippaalla muutaman kilsan lenkillä, ilman mitään.. :eek: Aika ihmeellistä, haluaisin ees jotain merkkejä siitä että synnytys lähenee.. Mutta tietysti kiva näin päin ja jaksamisia niille kellä on vaivoja! :hug:

Minna77 oli varmaan kiva saada mies kotiin! Tai kotihan teillä vissiin siellä Kiinassa on mutta kuitenkin.. =) Itellä ainaki sellanen "käpertymisvaihe" että kaipaa huomiota ja rapsutuksia, ja nyt mies olis lähdössä työmatkalle, tosin vaan parin päivän mittaselle, mutta kuitenkin tuntuu kamalalta :D No ehkä tästä selvitään..

Onko teillä muilla muuten mitään himoja? Mulla ei oo mitään ruokaa kohti tullu mitään kummosempaa, "pakko saada" fiilistä.. Ainut että saunassa tulee käytyä joka ilta ja sinne on ihan pakko päästä.. Normaalisti käyn ehkä kerran/kaks viikossa.. Samoin musta autotallin haju ja semmonen "ummehtunu", niinku vintin haju on aivan ihana! Myös auton lasinpesuneste haisee hyvältä :LOL: Esikoiselta oli ihan sama juttu.. Onneks meni ohi..

Jaksamisia kaikille! :hug:
 
LillaStina tosi kurjaa :(

talvimama mäkin oon ollut poikatyttö enkä vieläkään järin naisellinen ole ja paremmin viihdyn vieläkin pääasiassa jätkien kanssa vaikka nyt mulla onkin jo paljon myös naispuolisia kavereita päinvastoin kuin yläasteella mulla oli yks tyttökaveri ja loput 15 jätkiä.Siks ehkä musta tuntuukin helpommalta olla poikien äiti ja vierastan niin kovasti ajatusta tytöstä.

Glow jaksuja viimeisille viikoille :hug:

Ninni -74 pikaista paranemista :hug:

Siiruli mulla ei varsinaisesti oo mitään erityistä himoa mut kaupassa käydessä saattaa tulla vaikka mitä himoja niin kuin eilen esim. jacky vanukkaat ja niitä sitten ostin erinlaisia hirmuläjän:)Ja just jotain tällästä ihmeellistä, toissa iltana meni 1,5l pepsiä himoissani ja yks kerta oli ne suklaarusinat, kaikkea tällästä.

Nyt nopsaan neuvola kuulumiset ennen kuin kaveri tulee katsomaan tätä tietokonetta kun tässä on jotain vikaa...
Eli kaikki pääasiassa hyvin.
Pissa:puhdas
RR:115/77
turvotus:+
paino:+2,300 :eek: :ashamed:
sf:31 (29 viime viikolla)
RT
syke:130 (kaikista matalin tähän asti)
liikkeet:++

Ja lääkärin kanssa pitää mennä ens viikolla juttelemaan vaikka ei mitään tutkimuksia teekkään :kieh:

:wave:
 
Taasen täällä! :D :wave:
Joten kai voisin mukaan samalla liittyä..

Elikkäs ikää olis 28v., 2.lapsi tulossa, LA 12.3. ja K-HKS
sairaalana..

Huomenna olis aamulla käynti sinne ä-polille..jännittää!!
Mitähän siel tapahtuu..?
Tänään on taas kovasti ollu liikehdintää masukassa, ja aika
paljon tuntuu liikkeet tuolla alhaalla..mitä sitte mahtaakaan
tarkottaa..? Toivottavasti vaik kaivelis vaan nenää siel =)
Eli olispas hän oikeinpäin ja lähtökuopissa jo..!

Kiitos muuten kaikille tervetulotoivotuksista! :heart:
Onkin mukavaa keskutella samassa vaiheessa menevien kanssa.

Metsätähti kyseli esikon jalasta..
Meidän neiti laski pulkalla puuta päin. :(
Mitään en kerennyt tekemään, vaikka näin lähdön ja heti
lähdin mäkeen juoksemaan...
Ei sitten suostunut kävelemään jalalla ja soitinkin tk:n
päivystykseen, josta käskivät aamulla varaamaan ajan
vastaanotolle. Käytiin seuraavana päivänä lekurilla, jalka
kuvattiin ja sanottiin ettei mitään vialla..voi syöttää kipulääkettä
ja laittaa mobilattia polveen.
Melkein viikko meni, ennenkuin murtuma löydettiin koska painostin
tutkimaan ja samana iltana jalka kipsattiin!
Nyt kipsi saatiin pois, muttei neiti kävele vieläkään...
Että semmoinen meidän surkea tarina..
:ashamed:
Ja tuosta utelusta ja pommittamisesta LA:n osalta ja sen
jälkeen olen aivan samaa mieltä! Rassas esikon aikana se
jokapäivänen soittelu ja utelu että joko joko joko?!
Kai mä ilmotan sitten kun niin olen luvannut!!

katariina00 meidän neiti täyttää myöskin kesäkuussa 4!
Aina ollut vaan isokokoinen :D
Pituuskin taitaa lähennellä jo 120cm..

heklalla oli niin söpö kuva! Ei malttais odottaa että
pääsee napsimaan kuvia omasta masukista! :heart:

NinaRinsessa valitteli kamalia kipuja nivusissa...
Sama homma täällä! Välillä ei käveleen pääse kun niin
jumittaa ja tuntuu että jalat lähtee alta!
Ja öisin herään parin tunnin välein kun alaselkä puutuu ja
häpyluussa tuntuu kamala paine..
Kyllä odottaminen on ihanaa..vai onko..?! :whistle:

Aijoo...kenelles piti laittaa yv:tä koskien fb:tä jos tahtoo mukaan?
 
Laskettua aikaa en minäkään ole tarkkaan mainostanut. Olen lähinnä sanonut että maaliskuun alkupuolella.

Heklan rinsessa on kyllä mielettömän suloinen :heart: Kohta päästään onneksi kaikki ihailemaan omia nyyttejämme!

Mä kävin tänään kävelylenkillä kun oli niin hyvä ilma. Kävelin pitkän matkan! Ja ei olisi kannattanut. Kävely ei tuntunut kovin pahalta (muutamia vihlaisuja lukuunottamatta) ja kotiin päästyäni vielä imuroin,leivoin sämpylöitä jne. Sitten erehdyin istumaan sohvalle vähäksi aikaa |O Ylös ei meinaa päästä kun nivusiin koskee niin paljon |O
Ei kai tässä sitten muu auta kun istua tässä ja neuloa vauvan myssy loppuun :saint:
Jouduin myös eilen luopumaan sormuksistani turvotuksen takia :snotty: Esikkoa odottaessani ei turvotusta ollut lainkaan! Nyt sormet ovat pikkuhiljaa muuttuneet nakeiksi.

Mysti ja Kirppu 36+0
 
helouu :) Tulin taas avautumaan. Tulin justiinsa äidin kanssa kaupungilta ja niiin kiukuttaa!! Ensinnäki oli taas ihan tuskaa kävellä, tuntuu et turvotus tullu takas ku taas kengät puristi ja hemmetti supisteli aina välil ku käveli ja sattu lonkkiin.. :( Oltiin etsimässä mulle jotain mekkoa jonka laittaisin avomiehen siskon vauvan ristiäisiin... Mutta en mahtunu mihinkään!!!! :headwall: niin paha mieli välillä ku miettii että herranen aika tässähän on 8kk lihottu jo melkein 18kg :O silti sitä tulee vaan syötyä kaikkea herkkua kun tekee niin kamala mieli, ja välillä ihan tulee kiukkuseksi jos ei jotain hyvää saa ja heti :( Snif.. :ashamed: No, toivottavasti niitä jaksais sitten jumppailla sun muuta pois kun on synnyttänyt.. Että pääsis edes jonkinnäkösee kesäkuntoon. Itse kun rakastan vaatteita yli kaiken niin oli ihan kamala pyöriä vaatekaupoissa ostamatta mitään.. No, mutta kyllä ne kilot saa karistettua pois.

Limatulpasta vielä! Juuri äskön kun kävin taas vessassa niin sitä limaa tuli nyt paljon enemmän kuin edellisinä päivinä :eek: nyt sitä näytti olevan melkein koko paperi täynnä :eek: hui!

Ja jippii!!! Neuvolasta soitettiin että ois vapaana lääkärin aika jo tällä viikolla, kun vapautui, että siirrettäiskö se 26.pvän lopputarkastus nyt perjantaille. Tietty halusin :p en ois malttanut odottaa vielä jotain kahta viikkoa :)

Marimint81 kiitos kivoista vinkeistä vauvajuhliin :hug:

Nyt lukemaan sängylle Baby Bluesei!! :) Lainasin taas niitä vinon pinon kirjastosta. On niin koukuttavia :p

MiCevu ja Masuasukki 33+5 :heart:
 
tinttamaaria voi ei :eek: :( Tosi kurjasti on käynyt :( Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta (tai no mies sen lapsen yksin päästi pulkalla mäkeen) että tollasessa tilanteessa ei ehdi tekemään yhtään mitään:(Meillä viime talvena kävi niin että mies laski esikoisen kanssa mäkeä ja sitten päästikin kerran esikoisen yksin lähtemään mäkeä alas ja ohjasi kyllä pulkan hyvin, niin että ei varmasti osu mihinkään niin eikö se pulkka jotenkin kuitenkin päässyt kaartumaan niin että poika meni ihan suoraan päin paksua koivua ja pää osui suoraan siihen.Heti kun mies huomas että pulkka suuntaakin koivua kohti se lähti juoksemaan mut eihän siinä mitään ehtinyt ja kyllä oli mullakin niin paha olla sen jälkeen että!Onneks oli pojalla paksu talvipipo päässä mut kyllähän se jysähti, mut onneks ei tullut aivoatärähdystä tai mitään pahempaa.
Voi teidän pikkuista, uskaltaakohan vielä laskea pulkalla kunhan tervehtyy.
 
Onpas täällä hiljaista :D

Olo on "normaali"... Tänään poksui sitten se maaginen 38+0! Että nyt saisi sitten jo luvan alkaa tunkemaan ittensä maailmaan. Huomenna olisi viimeinen neuvola (siis toivottavasti) . Seuraavalla viikolla on hiihtoloma, joten meillä ei ole neuvolaa ollenkaan. Ja toivon mukaan sitten mennään jo vauvan kanssa, eikä enää yksin.
Nyt on kokeiltu kaikki mahdolliset käynnistystoimenpiteet mitä kotona voi kokeilla. Ei tää täältä oikeasti tule vielä, vaikka pomppisin kuinka paljon. Esikoistakin olen kanniskellut, mutta ei siitä tule kuin maha kipeeksi...
Alan kallistumaan sinne vyöhyketerapian puolelle jo pikku hiljaa... Jos se terapeutti kerran osaa painaa jostain oikeasta kohdasta, kuten oli kaverille maininnut... Sais nämä halavatun kivut pois... No ei saisi valittaa, voisihan tilanne olla vielä huonompikin...

Mutta nyt äkkiä apetta pikku äijälle ja jätkä nukkumaan... Saa alkaa rauhassa makoileen loppupäivän.
 
Ihana kuva hekla :heart: täällä sydän suli kokonaan. On kyllä tosi kaunis pieni tyttönen teillä!

Onnittelut äippälomalaisille! Kohtahan koko porukka on jo äippälomilla. Alkaa siis olla ekoilla jo jännät paikat... hui, itelläkin alkaa tuo täysaikasuus jo kolkuttelemaan.

Siiruli, Snickers-jäätelö! Olen syönyt sitä pakettitolkulla, sitä kun ei saa kuin 10 kpl paketeista LIDListä. Meiltä on lähimpään LIDLiin joku 10-15 km ja ainakin kerran olen vain noita jäätelöitä varten ajanut sinne :ashamed:

Huomenna meen käymään siellä perhevalmennuksessa yksin. En muistanut koko asiaa. Olis ollut kiva saada sinne mies mukaan. Samalla kun kerran lähden tuonne kaupunkiin asti ajamaan tapaan myös yhden kaverin, jolla on 3 kk ihana pieni poika. Tuo poika syntyi jo viikolla 36 (oisko ollu 35+3) ja mä rohkeesti laskin miehen vielä sinne lapin perukoille. IIKS! Toisaalta mä luulen, että me ootellaan tätä vauvelia vielä maaliskuun loppupuolelle asti. Mietin kyllä, että kalat olis kivempi kuin jukuripäinen oinas, mutta uskooko kukaan noihin horoskooppeihin kuitenkaan niin paljoa, että sillä olis väliä =)

tyttö-poika-asia, mä olen kanssa lukenut noita tutkimuksia. Yhdessä oli punaisiin pukeutunutta aina kielletty koskemasta mihinkään ("teknisempiin", kuten vaunun renkaisiin), ettei tyttö vain satuta itseensä. Sinisiin pukeutunutta ei koskaan! Mä ite pyysin lapsena parkkihallia ja sain nukketalon. En muista ikinä oikein leikkineeni sillä nukketalolla, rakensin sinne kyllä huonekaluja :LOL:. Mies sanoi toivovansa tästä vauvasta poikaa, että saa sitten raahata sitä autotalliin ja -tapahtumiin mukana ja oli pakko vähän kurmuttaa ukkoa tuosta. Mä olen ollut aina poikatyttö ja ropannut jo kakarasta autoja ja itseasiassa me ollaan miehen kanssa tavattu autotapahtumassa. Sitten kun vähän mietti, mies sanoi että niinhän se on. Jotenkin vain oli niin jumittunut "perinteiseen" ajattelumalliin. Harmi, että vauvan kanssa joutuu jättämään tapahtumat melkein väliin, kun noissa vanhoissa amerikkalaisissa autoissa ei ole kolmipistevöitä :(. Joihinkin tietysti voi lähteä kahdella autolla.

NinaRinsessa 36+?
 

Yhteistyössä