~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Moikat pikaisesti kaikille... =)

Narkissos Ihana kuulla susta. =) Olipas teillä jännittävä alku pikku vesselin kanssa,mutta onneks kaik on jo paremmin. :heart: Hyviä vointeja sinne. =) :flower: Molemmille...ja yleensä koko perheelle. =) Kiva lukea kuulumisia sieltä. =)

vähän omaa napaa...
Täällä kipuilut jatkuu..välillä kovempina ja välillä vähä parempina..eli lievempinä.Päivästä vähän kiinni.Toosa huutaa välillä tosissaan... :kieh: Vieläkin.Viikon päästä ois se seuraava painoarvio...poli käynti siis.Saas nähä mit sillon tapahtuu...mä oon ihan ressinä.Kun ei tiedä mitä tässä rupee tapahtumaan ja millon...käynnistykseen tämä tähän tietoon menee KAI.Mutta ajankohdasta ei oo havaintoo...Nii ellei näillä kivuilla lähe iteksee syntymään. :p Kuhan nyt ei ihan vielä..aikasintaan parin vkon päästä... :| Sais pysyä tuonne 36+ vkolle..vaikka oisin näije kipujen puolesta jo ihan valmis. :kieh: Kun on tuo pikkuneitikin kannettavana...
Eilen meillä poksui viikot...JEE JEE!! 34 täynnä... :D Sen kunniaks kävin köpöttelemässä tuolla ihanassa auringonpaisteessa pienen parin kilometrin lenkin...kyllä mahaa juili ja veti jumiin.Piti oikeen välillä pysähtyä ja venkuloidan mahaa että lähtis supistus pois...HUh.Ei tällä mahalla...paljoo lenkkeillä...mutta köpötellä meinasin tässä...pikkusen kivuista huolimatta.Varsinki ku tiiän että vauvan kanssa menee sitten ainakin ekat 2 vkoa sisällä...
Ukkelillekkin sanoin että nyt voin rueta käymää köpöttelemässä ja tekemään jotain semmosiaki asioita mitä ne oo kipujen kanssa vihtiny tehä..kun ei tienny noije kipujen seurauksia..mihin vaikuttaa ja millä tavalla että kun ennen 34 vkoa vielä yritetään estää pientä syntymään...että sen jälkeen ei enää yritetä...et annetaan syntyä.Etten ite tieten tahtoen sitten sitä enne oo rehkiny...Nyt mä pikku hilijaa kivuista huolimatta meinasin rueta tuusaamaan kaikkea...jos vaan jaksan. ;) Mitä nyt sitten huvittaa. :whistle:

Mulla on ihan kaamee hellyyden puutos tila päällä koko ajan vaikka oisin ukkelin tiukassa rutistuksessa. :ashamed: Mä kuolen ikävään ku ukkeli on töissä...kaipaan niin sen lähelle...iholle.Sillee ihan kiinni.Ja et se pitää tiukasti kiinni musta.
Miten ihmeessä te joilla ukkeli ei oo kotona vaa jossai reissu hommissa,ilman tota hellyyttä?? :saint: Kai se pakon eestä onnistus...kipristellen ikävästä.Ei ois hääviä!!Otan osaa... :saint:

Mua mietityttää tuo synnytys nii paljon että melkein lamaannun...ku rupeen miettii sitä...varsinkin kun en tiedä mitä tässä rupee tapahtumaan..ja millon jos tää pikku kaveri ei itse tule pois. :ashamed: Sitten ku lamaannun ni en saa oikeen mitään tehtyä..mietin vaan että mitenköhän tää homma menee..ja mitenköhän mä saisin ne käynnistämään aikasemmin..et ei otettas riskiä että liian lähelle la:ta päästettäs ja sitten tulis leikkaus päätös ison painoarvion takia. :( Niin kävi tuosta kakkosesta....menin 38+4 käynnistykseen...ja sillon tehtiin tietty painoarvio joka oli hurjat 5100g ja siitä seurasi leikkaus...Niin kun moni täälläkin tietää että mä kammoan sitä toimenpidettä...huh...kerran kokeneena.EN HALUA SIIHEN!! Anteeks... :ashamed: Huoh...mitenköhän nuo ymmärtäs tuon asian...mä oon vielä nii surkee valittamaan ja narisemaan ja olemaan semmonen semmonen...tiiätte kai..mitä haen..en nyt saa sitä sanoiksi... :snotty: Hmmh...
Hm hm...kai se ois vaa uskallettava aukasta turpa nii riittävästi että ne ymmärtäs mua ja mun toiveita.Aikasemmilla kerroilla mun toiveet o kumottu aikalailla...johtuukohan sitte lie siitä...tiiä häntä.

Joo tän piti olla pikanen..mut juutuin nyt tähän.Pitäs kai rueta laittaa vauvan vaatteita ojennukseen. =)

Mutta tämmösiä tänne...
Ens keskiviikkoa odotellessa siis... :snotty: Piiiiiiiitkä viikko eessä...Pitäs keksii paaaljon tekemistä,ni menis aika. :D

Mammoille hyviä vointeja... :heart: :heart: :heart:

Vauva uutisia jännityksellä täältä odottelen...kuka poksahtaa!!

Daizz+ "eemeli" joka kasvaa liikaa...34+1
 
Mulle on nyt vissiin flunssaa pukkaamassa päälle kun kurkku on kipeä ja nenä valuu. Toivottavasti ei nyt kuume ainakaan nouse.
Viime yönä tuli takasin hyvä ystävämme närästys. Ei auttanut renniet siihen, pakko oli sitten istuskella sohvalla keskellä yötä kun ei makuu asennossa voinut olla yhtään.

Piti kommentoida jotain mutta ei nyt muistu mieleen. Vois mennä keittämään teetä ja lepäämään.

Abello
 
poks poks :D

Neuvolassa käyty, paineet ja pissa ok, eilen NKL:llä oli turhan korkealla paineet jne. epäilivät jo raskausmyrkytystä mutta tällä hetkellä ei siis hätää.
Ens tiistaina olis lääkärikäynti äpolilla, kahtotaan josko tilanne ois jo se että ottavat sisälle, meinaan muuten väkisin vaatia sitä. Oon täysin valmis käynnistykseen jos tää sitä vaatii, vaikka käynnistys kuulemma voi olla kivuliaampaa kuin normi...??
Mut ei voi mitään...

Olipahan muuten viimeinen odotusajan neuvolakäynti äskön, snif snif. Neukkatäti hihkutti ja toivoikin että seur. kerran soitan sitten aikaa varatakseni, vauvojen kera :heart: :heart:

Viikon maximissaan siis voin vielä kärvistellä, sen päätin.... mut toivon kyllä koko ajan et aiemminkin jo tapahtuisi :LOL:

Mutta lääkäreiden puheista päättelin että 38+ viikolla alettais jo käynnistää jos ei oo mitään merkkejä et vaavit tulisivat itekseen.
Sitä vähän epäilen että itekseen käynnistyisi synnytys koska ei mulla oo minkäänäköisiä suppareita taaskaan ja neuvolaankin kävelin ja sieltä takas, ei mitään ... saunakaan ei auta ja ja ja... :LOL:

Kinderi ja masukit 37+0 :heart: :heart:
 
Neuvolakuulumisia senverran, että sf-mitta oli jo huimat 35 cm ja mukula ollaheilui edelleen ihan valtoimenaan, eli ei ole sen enempää laskuetunut, kuin kiinnittynytkään. Eli eipä taida olla vielä pikkuisella mikään kiire tähän maailmaan :D

Chef ja Nöttis 35+1
 
Pakko tulla hehkuttamaan neuvolakuulumisia sen verran, että äsken lääkäri totesi paikkojen olevan jo melkoisen "kypsät"!
Paikat siis täysin pehmenneet, kaulaa jäljellä 1 cm ja kohdunsuu auki 1 cm :eek:
Ja vauva on oikein hyvin laskeutunut.

Ihanaa, että supistukset ovat jo näinkin hyvin vaikkuttaneet :)
Pippa 36+3
 
teksti hukkui jten uusi yritys.. :p

Onnea vielä narkissos ja oli kiva lukea synnytys kertomuksesi :heart:

aivan syötävän suloinen pikkuprinsessa heklalla :heart:

(.) neuvolassa käyty ja vauva neuvolatädin mukaan nyt laskeutunut rt1 , olin kyllä onnellinen uutisesta, nyt 35+5. turvotusta oli tullut kahden plussan verran ja paino noussu yli 1kg per viikko, tästä en niinkään mielissäni ollut mut minkäs teet :whistle: pissa onneks puhdas ja verenpaineet matalat. tänään aamulla jo supisteli ihan tuntuvasti..mut sit ne loppu, ilmeisesti vaan harjoittelee =) sais han tuo asukki vielä viikon tai pari tuolla masussakin olla =)

mukavaa päivän jatkoa kaikille masuille, vauvoille ja äideille :heart:

ilo ja poju rv35+5
 
Tarkempia neuvolakuulumisia:
35+4 (34+4)
hb 129 (-)
pissa puhdas, kuten ollut aina
107/71 (109/71)
paino +1000g/vko :kieh: yht.11kg
turvotus ++, (koskaan aikaisemmin ei ole ollut) eli selittänee hiukan tuota painonnousua..?
sf 34 (31,5 oli eri terkka viimeksi)
syke +, liikkeet ++ ja rt, samoin kuin ennenkin

Viikon päästä uudestaan. Käski lähteä herkästi näytille jos siltä näyttää- sen sektion vuoksi. Yhdyntä kieltoa suositteli supistusten takia.

Toinen koneellinen vauvan pyykkiä pyörimässä, vielä olisi muutama koneellinen jäljellä. Ajattelin peitonkin ihan pestä kun ollut vintillä muutaman vuoden.

Nyt eskarilaisen kanssa pelailemaan, jaksamisia kaikille! :heart:

Pikkarainen 34+4
 
Heippa!

Näin äitiyslomalla (eka viikko takana) olen havahtunut lukemaan tätä keskustelupalstaa ja on ollut ihana huomata ettei ole yksin näiden kaikkien mahdollisten asioiden kanssa! Mielelläni tulisin mukaan vielä tässä vaiheessa, etenkin kun ajattelin, että varmaan kuulumisten vaihtoa ja vertaistukea on tarkoitus jatkaa vauva-arjen alettuakin? Esikoista odottaessa teistä kaikista on hivittävästi apua!

Lyhyesti itsestäni (tai meistä), esikoista siis odotetaan ja tänään 36+0. KOKSiin ollaan menossa synnyttämään, laskettu aika olis 16.3. Niin, ja mulla on ikää 25.

Raskausaika mennyt ihan kohtalaisesti (ei tietty ole mihin vertaisi), meillä piiperoisen kasvu on ollut erityistarkkailussa vkolta 18 lähtien. Tulin juuri kasvukontrollista, ja ultran perusteella painoarvio olis 2300g. Alakäyrillä mennään, mutta käyrillä kuitenkin, kun aiemmin oltiin "kääpiöitä".

KOKSista vielä sen verran, että luin täältä aiemmin ruuhkista ko. sairaalassa. No tänäänkin oli tilanne, että ei päästy tutustumiskäynnillä yhtään mihinkään muualle kuin käytävälle, sillä KAIKKI synnytyssalit, huoneet yms oli täynnä. Että syntyy meilläpäin paljon vauveleita nyt kevättalvella =)

salla ja kovasti liikkuva pikkuinen
 
Neuvolakuulumisia täältäkin!

rv 35+1 (33+3)
paino +117g/vko (1kg/vko)
turvotus - (++)
rr 127/76 (127/81)
sf 32 (30)
Hb 119 (114)
tarjonta rt
liikkeet ++

Paino oli siis noussu vaan vähän ja sen kunniaks herkuttelin piiiiitkästä aikaa. Oon käyny useana päivänä pitkän n 40min sauvakävelylenkin niin ilmeisesti nestettä ei niin paljon o kertyny ja oon muutenki syöny tosi terveellisesti. Tai ainakin yrittäny :D Vauva edelleen pysyy alhaalla. Hoitaja kokeili vatsan päältä ja sano kans heti et on tooooosi alhaalla et nyt pitää rauhoittuu et pysyy pari viikkoa vielä vatsas, mut tulee jos on tullakseen. Imuroida ei enää saa missään nimessä ja muukin nostelu kielletty.

Viikonloppuna supistelikin tosi paljon. Lähinnä perjantai oli kauhee ja johtu kuulemma siit sisätutkimuksesta, joillakin aiheuttaa supistuksia. Nyt on vähä helpottanu mut kyl alaosasto on tosi kipee. Varsinki illal ei enää uskalla kävellä ku vauva painaa niin kovaa et oikeesti pelottaa et repee joku paikka, ihan kauhee tuska. Onneks selkäkipu hieman helpotti niil piikeillä.

Mies on ollu kauhees kuumees sunnuntaista lähtien joten pelkään et se on kohta mussa vaik erillään on kovasti yritetty olla. Toivottavasti ei tulis...

Pakkasin suurinpiirtein sairaalakassin viikonloppuna, kaikki tärkeimmät ainakin. Kun ei tosiaan tiedä milloin joutuu nyt lähtee. Nyt ei onneks o pahemmin supistellu. Mut minä lähden nyt taas makailee, väsy iski taas sauvailulenkin jälkeen!

Tääl on monella tosi tuskaiset oltavat, mut yritellään vielä vähän aikaa jaksella :hug:

LM & Pirpana 35+1 Eilen popsahti taas uusi viikko!
 
Neuvolasta...
Paino oli taas tippunut, joten ilmeisesti turvotusta on ollut (?).
Verenpaine oli ok, hb unohtui ottamatta. Syke hyvä.
Siinäpä ne tärkeimmät taisi olla...
Ensi viikolla hiihtoloma, joten ei ole neuvolaa. Mutta varattiin aika sitten vielä seuraavalle viikolle. Toivottavasti en joudu sinne menemään tai sitten mennään kahtena kappaleena :D
 
Mä oon itsekäs ja kerron vaan omat kuulumiset tällä erää. Tänään oli siis vika neuvolalääkäri + ultra.

Alakerta oli ilmeisesti samassa kunnossa ku edellisellä kerralla, paikat pehmeät mut kiinni ja kaulaa jäljellä n. 2cm. Vaavi todella alhaalla (tän huomaa kyllä olostakin :D). Ultraus taas kesti, kesti ja kesti kun Pähkinäinen liikkui niin kovasti ettei meinattu saada mittoja. Lopulta kuitenkin kokoarvioks tuli 2350g, ei tule kuulema syntymään todennäkösesti kovin isona (onneks!).

Muutenkin kaikki ok. En viittiny hirveesti voivotella tätä oloa, kun kylhän tää asiaan kuuluu.. Tyydyin vaan toteamaan et kaikkea mahollista on :D

Meillä on neuvolalääkäri siirtyny takasin omalle paikalleen ja nyt tuol oikeessa paikassa kävin ekaa kertaa, olin vähän hukassa et minne pissanäytteet ja missä mittaukset :D Olin viel päivän eka "asiakas" ja mittauspisteen vaaka oli pois päältä. Se oli tosi omituinen vaaka enkä oo edelleenkään ihan varma et käytinkö sitä oikein :D Ekaa kertaa punnitus aamupalan syöneenä (jep, oon kamala tiedän, mut en oo halunnu ennen mittauksia ikinä syödä mitään et on mahollisimman alhanen paino, tyhmää.. :ashamed: :ashamed: ) ja lisäks nää turvotukset. Joten odotetusti pääsin (TAAS) uudelle painokymmenykselle, paino oli 81.5kg eli puol kiloa vajaa 20kg tullu yhteensä. Auts. Mut nää turvotukset tekee tota painoa varmaan ainaski jonkun verran, on tosi pahana..

SF-mitta oli tänään 35 jos oikein muistan, pitää vielä kohta tarkistaa tuolta kortista.

Tänään onki sit supistellu jonkin verran enemmän ku viime päivinä muuten, johtunee tosta sisätutkimuksesta. Päätäkin on särkeny, aamulla oli kamala ystä yönärästyksen takia ja väsymys on hirmunen kun ei saa nukuttua. Nivuset huutaa hoosiannaa ja koko ajan on kamala nälkä :LOL:

Huomenna tasan kuukaus (4 viikkoa) laskettuun aikaan, on se hurjaa ajatella. Mut nyt sohvalle lepälemään.. ->

Hali87 & Pähkinä 35+6
 
Glow
"kiva" kuulla et muillakin tässä loppuviikoilla tullu painoa "vähän turhan paljon" per viikko. Mulla viikko sitten +1kg/viikko ja eilen vajaa +2kg/viikko :eek: :eek: :headwall: tuohon asti oli tullu vaan +5kg raskausaikana.
Turvotusta ON. Verenpaineet kuitenki siinä 100/60 kieppeillä. Ei tosta painosta neuvolan th juuri mitään sanonu ku että "no sitä vaan joillaki tälleen lopussa tulee".

Tänään oli ihan mitäänsanomaton lääkäri KOKSissa! :headwall: tyyliin "miks sä tulit tänne?" ja piti ite taas selostaa viimeaikaiset tapahtumat ja osastolla olot sun muut |O
Istukka toimii, ei ole nyt vuotanut, maksa yms arvot ok. Niin siltikin, taas torstaina labraan ja viikon päästä uus lääkäriaika KOKSsissa! ou jes... :attn: siis ihan kiva että seurataan mutta ei ihan helppoo järkätä lastenhoitoa ja kun tuota matkaa on 50km/suunta.
Kerroin sitten kaikki mahdolliset vaivat ja olotilat kun niitä kysyttiin niin lääkäri tokasi että "voihan sitä käynnistystä sitten miettiä viikonpäästä". No joopa joo, minä en tuota usko, kuhan lupailee... siellä on viikon päästä joku muu lääkäri taas jolla on taas omat mielipiteet tai jotain :whistle: Enkä sinällään toivo synnytystä vielä, kun olisi se muutto tässä 2 viikon sisällä. Paitsi vaikean olon takia tää on melkoisen turhauttavan ärsyttävän tuskaisaa. Ja juu ei ollu tällä kertaa aika myöhässä kun 45 min :whistle:

38+0 :heart: vaavin painoarvio tänään 3400g
 
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Pikasesti sen verran,et osastolla edelleen,teidän kuulumiset jäi nyt lukematta suurimmaksi osaksi,sori.Vielä iso olen,torstaina käynnistellään,eli sitä kovasti odotellessa :)

Nystis ja pirpanat vielä mahassa 36+4
Sulla on ihan kohta pirpalaiset kainalossa :heart:

Chef
 
Heippa!

Hekla Aivan suloinen pikku prinsessa!!

MLL Sulla on ihanan pieni ja siro masu!

Siiruli Kiitos, aivan ihana kun mies on nyt täällä. Toivottavasti sulla menee hyvin nuo päivät miehen ollessa reissussa!!

Himoja ei ole mulla oikeastaan ollut ollenkaan.

nystymuikio Jännää varsmasti nämä päivät kun tiedät, milloin se tapahtuu ja saat vauvat pian syliin! Paljon tsemppiä!!!

pippa3 ja oliko myös Fantaihana, jännät paikat teilläkin!

Haleja kaikille niitä tarvitseville, ja onnea kaikille hyvistä nla-uutisista!

(.) Täällä kauhiasti pistelee ja vihloo alapäässä ja menkkajuimintaa on yhä enemmän ja enemmän. Muuten oikeastaan rauhallista. Maanantaina oli neuvola, ja nyt on pikkkuisen pää kiinnittynyt. :D Eihän se sinänsä tarkoita mitään, että pian jotain tapahtuisi, mutta onpa ainakin edistystä.

Muuten, oli hieman noloa, kun nla:ssa kätilö tajusi, että olen laskenut r-viikot väärin ja mennyt viikon jäljessä... :ashamed:

Minna ja kullanmuru 38+2
 
Moi taas.

sallamaria84 eiköhän tähän sankkaan joukkoon vielä mahdu ;). Kuten jo aiemmin oon kertonut, me käytiin KOKSissa viime viikolla tutustumassa ja silloin ei ollut yhtään synnyttäjää eli kaikki salit oli tyhjiä. Niin se vaan heittelee. Toivotaan, että me kaikki päästään väljempään aikaan sisään. Mulla on LA 13.3. joten tiedä vaik oltais samoihin aikoihin Kotkassa =)

Glow hyvän kokoinen vaavi teillä jo. Toivottavasti kivut vähän hellittää. Oishan se kiva sit päästä vauvan kanssa uuteen kotiin, ettei tartte vauvan kanssa muuttaa. :hug:

nystymuikion vauvautumisuutisia jännätään täällä!

Tänään oli se perhevalmennus ja se olikin aika erilainen ku odotin. Se oli järjestetty siksi, että pareille tulee niin paljon eroja heti vauvan syntymän jälkeen. Koko valmennus oli siis lähinnä parisuhdeterapian tyyppistä. Aluksi mä ajattelin, että voi miten turhaa. Ajatukset pyörii nyt kuitenkin ensisijaisesti vauvassa eikä oikein jaksais keskittyä muuhun. Kuitenkin sitten tuli semmonen fiilis, että se oli hyvä juttu. Harmi ku mies ei päässy mukaan. Pakotan sen lukemaan kuitenkin noi matskut, joten se voi sitten vedota niissä mainittuihin asioihin, kuten siihen ettei toista saa painostaa tekemään asioita, mitä sei halua tehdä :LOL:. Huonoin puoli valmennuksessa oli se, että mä olin ainoa, joka oli näin pitkällä raskaana. Kahden tunnin istuminen putkeen oli täysin mahdotonta mulle, muilla ei näyttänyt tuottavan ongelmaa (meitä piti olla 3 paria, mutta siellä oli vain yksi pari ja 1 nainen mun lisäksi).

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida... jatketaan taas myöhemmin. Hyvää yötä! |O

NinaRinsessa
 
Nyt alkaa riittämään ihan oikeasti... Koko illan särkenyt tuota kylkeä ihan älyttömästi |O
Alkaa mamman mitta olla aika täynnä... 3 S:ää ei tehoa, joten mitähän kokeilisi seuraavaksi? Veisköhän tuo isäntä mut sinne vyöhyketerapiaan ensi viikolla? Tai osaisikohan joku tuttu akupainantaa, että voisi kokeilla sitäkin...

Alkaa olla pikkasen kypsä tähän oloon... Ei muuten auta kuuma tai kylmä, istunut koko illan jumppapallon päällä (sen kun pitäisi auttaa kipuihin myös synnytyksessä) ja ei mitään apua mistään :headwall: Taidan mennä nukkumaan ja toivottavasti näen unia synnytyksestä. Jos se aiheuttaisi jotain :xmas:
 
Nyt on sairaalakassi pakattu. Ainakin ne tärkeimmät tavarat, varmaan jotain tulee vielä mieleen mitä pitäis ottaa mukaan.

Nukkuminen ei aiheuta mitään ongelmia, saatan nukkua 7-8 tuntia heräämättä ja välillä jopa koko yön selälläni. Nyt en vähään aikaan ole herännyt käsien puutumiseen kun vasta hetkeä ennen herätyskellon soimista.

Vaivoja ei oikeastaan ole muuta kun käsien puutuminen ja särkeminen. Eli mennään ilmeisesti samalla tyylillä kun esikon kanssa et yhtäkkiä vaan vedet menee tai sitten tulee jonkunlaisia epämääräisiä supistuksia joista sit pitäis tajuta lähteä synnyttämään. Esikko tuli siis ilman ainuttakaan oikeasti kipeetä supistusta. Silloin onneks meni vedet ja mut otettiin osastolle odottelemaan käynnistystä seuraavana aamuna, mut poika ehtikin sitten jo syntyä yöllä.

Fantihana 36+1
 
jannannemaarit
Hei

Siitä on varmaan sata vuotta kun olen tänne viimeksi kirjottanut :) mutta olen kyllä ahkerasti käyny lukemassa teidän juttuja...

Vaivoja on vaikka muille jakaa, ei viitsi edes kaikkia niitä selostaa tänne :D Eikä kukaan varmaan niitä jaarituksia jaksais lukeakkaan :)

Painoa on tullut lisää 22kg, vaikka kenenkään mielestä en siltä näytä, no sanovat varmaan kohteliaisuuttansa, eikai kukaan viittis sanoa, että oot kyllä sen näkönenkin :D

Täänään oli synnytystapa arvio. Koko arvio oli 2600g, mutta lääkäri kyllä sano et varmaan on isompi ku ei saa mitattua kunnolla kun on niin matalalla.

Sitten koklas kohdunsuun tilanteen, ei ollu enään kohdunkaulaa jäljellä yhtään ja pää tuntui sormia vasten :O Sanoi, että on varmaan aika pian kainalossa vauva. Tiiä tuota sitten... Esikoinenkin kyllä syntyi 36+6 Toivottavasti ei ois ihan hirveen nopee synnytys ku esikoinenki tuli maailmaan 5h ja 20min, matkaa synnärille on kuitenki mukavat (ja varmaan tuskaisat) 300km

jannannemaarit ja sulopallo 36+3
 
Tervetuloa sallamaria84 !

Meillä oli kiva synnytystapa arviointi ultralla ja vaikka oli vatsan koon perusteella vähän isoksi arvioitu, niin enempää keskikäyrällä vaavi ei olisi voinut olla. Panoa oli 2600g ja arvio syntymäpainosta oli 3600g. Vauva on jo pitkään ollut pää alaspäin, mutta en ole varma onko se nyt vielä kiinnittynyt tai laskeutunut, ei varmaan. Tavallinen alatiesynnytys tulee kuulemma.
Oli jännää kuulla nyt kumminkin sukupuoli, vaikka aluksi päätettiin että ei haluta tietää sitä ennen syntymää. Mies varsinkin sanoi että tuli tyyppi jotenkin todellisemmaksi.

Kävin tänään hommaamassa kantoliinan. Sellaisen pitkän trikoisen. Rupesin opettelemaan trikooliinan kanssa käytettäviä vastasyntyneelle soveltuvia sidontoja. Kietaisuritikehdon (www.kantoliinakanava.fi) opettelen ensimmäiseksi, kun sen kanssa voi imettää. Mielenkiintoisen oloinen juttu tuo kantoliina! Samanlaisen asenteen otan sen kanssa kuin kestovaippojenkin, jos homma toimii niin tosi hyvä, mutta olen valmis myös luovuttamaan, jos tuntuu liian hankalalta.

Oho, ompas kello paljon, niin se aika kuluu kun lueskelee teidän mielenkiintoisia juttuja ja pohtii omiaan. Pitää varmaan kömpiä tuonne miehen viereen. =)

Talvimama 35+1
 
Mä sain tutulta hänen vanhan, käyttämättömän kantoliinan ja oon yrittänyt noita ohjeita katella, mutta tuntuu jotenkin niin monimutkasilta. Saa nähdä jaksanko ruveta säätämään sen kanssa.

Kauhee närästys alko seittemältä joten siihen loppu unet sitten.
 
MLL
Minna kiitos =) Aluksi oli olevinaan tosi iso masu ja se kasvoi ihan omilla käyrillään, mutta nyt kun vauva on laskeutunut niin tuntuu kuin se pienenisi joka aamu, eipä haittaa kun ihan tarpeeksi se on tämänkin kokoisena tiellä :D

Eipä muuta kuin poks poks taasen.. tasan kuukausi laskettuunaikaan :heart:

MLL :heart: pojukka 36+0
 
Moro!

Kattelin muuten tuossa etusivua ja sieltähän näemmä puuttuukin mun ikä eli 28v on mittarissa :wave:

Mutta omaan napaan ( . ) illalla kun käväisin kaupassa niin voi luoja mikä tunne haarovälissä :eek: Pienen pienillä sipsutuksilla sitte koettaa kulkea kaupan läpi että sai ne mitä tartti ja toivoa ettei pieni tipu kyytistä sokkarin lattialle :LOL: :eek: Oli kyllä epämiellyttävä tunne :x Oli aika eksoottista sitten kiivetä tuon meidän pikkubussin rattiin niillä tuntemuksilla |O

Yöt on menny multakin valvomisella, luonto näemmä opettaa taas yöheräämisiin. Tosi herkässä on herääminen ja kun herää, niin tuntuu että olisi nukkunu jo miljoona tuntia ja olis ihan valmis nousemaan. Tytöt on alkanu herätä aamuisin jo 6-7 välissä ja vaikka se ärsyttääkin niin silti on ihan virkeä. Eilen otin pienet tirsat päivällä (sen mitä siinä metelissä ja valvonnassa pystyi) ja se kyllä tekikin terää. Pieniä sukkia oon nyt kutonut ahkerasti sekä omalle että toukokuussa syntyvälle siskon vauvalle. Nytkin vaan on mittarissa yli -20 joten mitenköhän kylmä sitä on kuukauden päästä :eek:

Tänään onkin tasan kuukausi laskettuun aikaan ja viikot poksui 36+0 :heart:

Lahja Lintikka ja pikku-Tirppa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Abello:
Mä sain tutulta hänen vanhan, käyttämättömän kantoliinan ja oon yrittänyt noita ohjeita katella, mutta tuntuu jotenkin niin monimutkasilta. Saa nähdä jaksanko ruveta säätämään sen kanssa.

Kauhee närästys alko seittemältä joten siihen loppu unet sitten.
Katoppa onko teidän paikkakunnalla kantoliinatukihenkilöä, voisitte sopia jo nyt että opettelette livenä yhdessä sidontoja, ne on tosi helppoja kun toinen vieressä opastaa!!
 

Yhteistyössä