~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Pitkästä aikaa ja ensimmäist kertaa vois nytte tänne vähän vointeja kirjotella :)
Huomenna poksuupi 33 viikkoa! jippii! Ei enää kauaa aikaa :) aika mennyt kyllä hurjan nopeasti. Viime kuun lopulla saatiin muutettuakin uuteen asuntoon. Siitä asti sitten onkin ollut kamalan huono olo.. :eek: onkohan joku virus? Parilla tutullakin nimittäin samantapaista ollut. Oksettavaa, heikko ja vähän kuumeista oloa plus kamalaa päänsärkyä välillä! Ja masu ollut ihan sekaisin. :( Sit siihen päälle viellä jo 4 viikkoa jatkunut olkapääkipu ja nivus/lonkkakivut niin olo on mitä mainioin.. :( Viime viikon neuvola käynnistä sen verran että painoa oli taas superpaljon tullut. En voinu uskoa ku menin vaa-alle! 20 päivässä 4kg! apua apua. Mutta neuvola täti sanoi että suurin osa kyllä turvotuksesta tullut. Olikin vähä tuntunut että ei meinaa kengät mahtua jalkaan ja sormet oli ihan pullat. :D Kohdunpohjan korkeutta aikasemmin oltiin mietitty neuvolassa, kun viikolla 26 mitta oli jo 30cm :O ja siitä pari viikkoa eteenpäin 33cm. Ultrassa käytiin viime viikolla tämän takia ja poika oli ihan normaalikokoinen ja painoa oli sen tasan 2kg :) että pelot siitä millainen jättiläinen sieltä olisi tulossa katosi sitten samantien. Mutta nyt sitten viime viikolla sf mitta oli laskenut takaisin 30cm ? hmm onko kellekään näin käynyt? kummiskin joka kerralla ollut sama mittaaja, ettei siitäkään sitten johtunut.
Mutta nytte pakko painua takaisin pehkuihin että olo vähän paranisi ja pääsisi ruokaa laittamaan! Hyvää tiistai päivän jatkoo kaikille :) illalla palaillaan taas katsomaan mitä täältä löytyy.

MiCeVu ja Veijari 32+6 <3
 
Neuvolassa tuli tänään käytyä ja kaikki oli ok. Pissa puhdas, hb 134, sf 31 , paino -100g (harvinaista) ja verenpainekin oli ok, en nyt lukuja muista. Niin ja sydänäänet kuulu hyvin, eikä kuulunu mitään sivuääniä :heart: Ens viikolla olis sit vipa neuvolalääkäri, sais vähä jonkinlaista painoarviota. Vaikka mulla on kyllä epäily, et yli 4 kg tästäkin taitaa tulla, niin ku edellisestäkin. Vauva on raivotarjonnassa ja mönkii välillä ihan kauheesti mahassa ja tunkee jalkojansa millon mistäkin.

Kädet on edelleen puutuneet, varsinkin sormenpäät on koko ajan ihan tunnottomat. Se on kyllä ärsyttävää, kun pitäis jotakin tarkempaa sormilla tehdä. Hierojalla olin kyllä just eilen. Viime yönä alko taas särkemän käsiä ja jalkoja, eikä muutenkaan meinannu saada nukuttua. Hankalaa alkaa olla tää elämä.

Eilen ostin kaupasta tuttipulloja, tutteja, vaippoja, liivinsuojia yms, et alkaa olla hankinnat hyvällä mallilla. Vielä kun ens vkolla pääsis sinne Sjoelle ostoksille.

Mulla muuten poksuu tänään viiko *POKS* 35+0 :D 5 vkoa laskettuun aikaan.

Tipi75 + masuasukki
 
Huhhuh...onko kellään muulla sattunu liikkeet ihan sikana?? :eek: Oon tänää välillä ihan ähissy kivusta, kun vauva poraa päätään tuonne alas. Samoin muutenkin vauvan liikkeet tuntuu todella epämukavilta ja välillä jopa kipeiltä. Välillä on aiemminki tuntunu ikävältä esim. potku kylkiluuhun, mut nyt ei oo sinne ees osunut. Huomaan kyllä, et välillä liikkeiden aikana maha on ihan kivikova, mut emmä kyllä supistuksia ole ainakaan huomannut? :eek: Voi elämä jos tää oikeesti jatkuu vielä nää viimisetki viikot...

Nim. haluaa jo synnyttämään :LOL:
 
Viime yönä tuli nukuttua pitkästä aikaa erittäin hyvin. Vain yks vessassa käynti ja sain heti sen jälkeen unen päästä kiinni mikä on nykyään erittäin harvinaista. Heräsin vasta kellon soittoon kahdeksalta. Esikoisen lähetin kouluun yhdeksältä ja sen jälkeen takas nukkumaan. Heräsin vasta yhdeltätoista. Nyt tuli varmaan nukuttua hiukan liikaakin kun on ihan nuutunut olo ja tekis mieli mennä nukkumaan taas :eek:

Vaunuista ostettiin jo hyvissä ajoin Emmaljungan duo edget eli yhdistelmävaunut. Niissä on vaununkoppa ja ratasosa erikseen. Värinä musta/hopea. Molemmat tykästyttiin siihen väriin heti ni päätettiin sitten sen enempää miettimättä ottaa ne, sopii molemmille kun sukupuolta emme etukäteen tiedä. Nyt ne on säilytyksessä miehen vanhempien luona kun meille ne ei mahdu täällä kerrostalossa kun käytävään eikä niitä oikeen ole viittiny tonne tuoda seisoskelemaan. Muutenkin jännittää mitä naapurin mummuset tulee sanomaan kun vaunuja säilytetään käytävässä. Muutakaan paikkaa kun ei oikein ole. Esikoisen kanssa aikoinaan meni noitten mummojen ja pappojen kanssa vaunuasioissa totaalisesti hermot ni siks varmaan pelottaa jo valmiiks. Sillon meijän vaunut oli siiretty millon minnekkin ja heitetty jopa rappusista alas ja pihalta löyty yks aamu :| Oli loppujen lopuks pakko köyttää patteriin lukolla kiinni.

Vauva potkiskelee masussa niin et sattuu kylkiin. Iltasin varsinkin saa sellasia jumppakohtauksia et voi mahdoton :LOL:

Alkaa olemaan kaikki valmiina vauvaa varten. Pinnasänky koottiin eilen mutta petivaatteet ajattelin laittaa vasta tossa ihan viime hetkillä. Vaatteet kaikki pestynä kaapissa. Vauvan kotiintulovaatteet katottuna kanssa valmiina mutta varsinaista sairaalakassia en kyllä ole vielä pakannut enkä miettinyt mitä pitäis ottaa mukaan. Jotain listaa vois alkaa tietty jo pikkuhiljaa väsäämään. Perjantaina olis viimeinen neuvolalääkäri. Jännittää hiukan et minkä kokosta vauvaa meille olis tulossa. Mua kun on alkanu pelottaa et tulee iso eikä mahdukkaan kun esikoisen kanssa oli melkoset ongelmat synnytyksessä. Siks toivon ettei ainakaan yliaikaseks menis, mielellään sais tulla jos pari viikkoa aikasemmin. Ehkä mä pelkään turhaan mut joteski vaan alkanu pelottamaan kauheesti :/

Mamu-78+masuasukki 35+5 :heart:
 
Jemppi Täälläki liikkeet ollu kyl tosi kivuliaita! Vaikka ei niin mahdukaan enää tuolla mahassa pyörimään niin kun kääntää välillä kylkeäkin semmosta vauhtii että tuntuu että tulee läpi sieltä :D apua. Ja työntää jaloilla tosi pahasti välillä palleaan ja kylkiin.. Onneksi alkanut jo nukkumaan aika paljon, lähes suurimman osan päivästä. Mutta päättää sitten juuri silloin herätä kun äiti menossa nukkumaan. :DD tosi mukavaa <3
 
Kiitos Chef - noin minäkin sitä lukemani perusteella ajattelin ja ihmetyttää että siitä ei mulle puhuttu sen enempää. Mulla on 2 viikon päästä ultrakontrolli vauvan koon suhteen. Maltankohan odottaa siihen saakka huolestumatta enempää... Höh, ei tätä nyt olis tähän tarvittu :ashamed:

Hani-pöö & nöösi
 
MiCeVu: Tohon SF-mittaan kommentoin nopsaan :) Elikäs oon kuullu et kun vauva laskeutuu, pienenee SF-mitta. 100% varma en tästä ole, mutta useammasta lähteestä oon moista lukenu. Elikäs voisko olla siitä kyse? Mittaustulokseen vaikuttaa tosi paljon myös esim. vauvan asento. Mullakin terkka sai pari "väärää" SF-mittaa välissä, sanoi sen johtuvan just vauvan asennosta sillon kun tuli liian alhaset mitat.

Tästä muuten tuli mieleen, ihan mielenkiinnosta: Kuinka moni uskaltaa kysellä kaikkea mieleen tulevaa terkalta/lääkäriltä? Mulla riippuu päivästä tosi paljon :D Välillä en millään viitti kysyä ja sit jää mietityttää joku juttu, välillä taas tuntuu et en enää kehtaa kysyä kaikkia mielessä olevia asioita kun tulee niin paljon :D

En muista puhuinko tänne aikasemmin, et mulla on ollu vähän vaikeuksia suhtautua meijän terkkaan, kun siinä on ollu mun mielestä jotain "outoa", eli ei kemiat ihan oikein kohtais.. Nooh, ajan kanssa tääki tuntu menevän ohi, eli nyt perhevalmennuksen jälkeen ei oo ollu sitä ongelmaa. Tapasin perhevalmennuksessa meijän neuvolan toisen terkan ja oon nyt ihan tyytyväinen meidän omaan :D

Olikos täällä kuin moni muu, joka ei oo halunnu kysyä vaavin sukupuolta? Joko jännittää? Mulla on asia ollu nyt viime päivinä tosi paljon mielessä, kun on toi koko raskauden kestäny vahva tyttöfiilis vähän väistyny. Mullahan siis viel niin, et (vaikka ei koskaan sais näin sanoa..) jos ois mahdollisuus valita, niin toivoisin ehkä himpun verran enempi poikaa. Mut silti vahvat tyttöfiilikset :) Olisin tietty ikionnellinen myös tytöstä ja tottakai vaaleanpunaisena tytsynä iteki rakastaisin prinsessaleikkejä <3 Ei tässä nyt oikein taida olla järkeä :D

Ja pitkäks meni taas vaikka piti vaan nopsaan tota mittausasiaa kommentoida :ashamed: Huomenna alkaa virallisesti äitiysloma! Mä sanoinki miehelle et tänään oon viel sairas mut huomisesta alkaen oon äiti :D

Hali87 & Pähkinä 34+6 <3
 
Viikko 34 alkoi ja tajusin, että laskettu aikahan on meilläkin pian!

Mamu-78 teillä on kivat vaunut hommattuna! Me ollaan katottu noita mustia Brion kombi vaunuja kovalla kantokopalla.
Tuli itselleni mieleen vaan tuosta vaunujen säilyttämisestä rappukäytävässä, että se voi tosiaan olla iso ongelma. Itse en kerrostalossa asu, mutta kaveri joutui muuttamaan tuon vanujensäilytysongelman takia. Talossa ei paloturvallisuussäännöksiin vedoten suostuttu yhtään joustamaan, eikä talossa ollut hissiä millä vaunut olisi saanut neljännen kerroksen asuntoon. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin!

Talvimama 34+0
 
Yli viikko on tullut oltua poissa niin vähän merkkiä jättelen.

Viime viikko oltiin ystäväpariskunnan kanssa Kolilla mökkeilemässä ja kyllä oli ihanaa vaan olla ja rentoutua. Yhtenä päivänä käytiin Bomban kylpylässä ja siellä vedessä oli kyllä ihana köllötellä =)

Eilen poksui viikot 37+0. Käytiin myös KOKS:ssa ultrassa tarkastuttamassa tarjonta ja onneksi oli kääntynyt raivotarjontaan niin ei tartte nyt miettiä sitä perätila-asiaa. Eilen oli myös neuvola.

rv37+0
paino +250g/vko
turvotus +/-
rr 117/72
sf 39cm :eek:
Hb 128
tarjonta rt
vauvan syke 142
liikkeet ++

Seuraava neuvolakäynti ensi maanantaina, jolloin rv 38+0. Oon saanut ajat jo maaliskuun alkuun ja varoiksi yhden kotikäynti ajan tän kuun lopulle jos vauva olisi siihen mennessä sattunut jo syntymään.
Mun puoolesta sais kyllä jo syntyä. Koko ajan koskee jonnekin. Sormet on vähän väliä puuduksissa. Jos ei säre selkää niin sitten särkee päätä, polvia tai kyynärpäätä. :/

Mies valvoskeli viime yönä ja kuunteli mun nukkumista. Olin kääntynyt jossain vaiheessa selälleni ja mies kauhuissaan kuunteli kun mulla oli tullut hengityskatkoja.

Ärsyttää... :(
 
POKS 34 Jee jee!!

Anteeks nyt omanapaisuus ja se etten muista kellä oli mitäkin ongelmia, mutta voimia kaikille joilla jokin asia huonosti.

Itsellä kun on pitkästä aikaa ihan hyvät fiilikset. Tämän vuoden puolella kun jo ehtinyt olemaan aikamoista "känkkäränkkää" perheessä ja parisuhdeongelmia, mutta nyt taas positiivisemmissa tunnelmissa.

Neuvolassakin oli tänään kerrankin kaikki positiivista. Paino oli kolmessa viikossa tippunut 200g ja hg noussut 106:sta 124:ään. Rautaa kuitenkin kannattaa kuulemma edelleen syödä varoiksi, kun synnytyksessä verta menettää. Vauveli RT:ssä mutta vielä on kuulemma tilaa liikkua vähän, eli tämä kai nyt tarkoittaa ettei sitä kuuluisaa kinnittymistä oo vielä tapahtunut.
Lisäks tultiin th:n kans yhteistuumin siihen tulokseen ettei oo tarpeen lääkäriaikaa varata kun rv32 oli viimeks lääkäri ja sisätutkimus ja kaikki ok.

Lapset jo iltapalaa ovat vailla, joten tämä minun navasta nyt.
 
Vähän äippäpoli kuulumisia =)
Kävin aamusella äippäpolilla vielä varmistelemassa laskettua aikaa kun siinä ollu vähän epäselvyyttä "alusta" asti.. Painoarvioksi saatiin 2,8kg, kaikki mitat vastasi suurinpiirtein viikkoja niin ei alettu päivää siirtelemään :D Tytöllä kuulemma kauniin muotoinen pää :heart:
Sydänääntä ei meinannut millään saada kun neiti oli tosiaan sitä mieltä että toimenpiteen olis syytä jo loppua ja muksi koko ajan ultra-anturia =)

Eli siellä oli kaikki kunnossa!

Liikkeistä... Mulla on alkanu liikkeet vähän rauhottua, luojan kiitos =) Muutama viikko sitten vielä iskua tuli niin että kylkiluut rutisi :D

Voimia kaikille sitä tarvitseville, viimesiä viedään :hug:

anxu ja Tarmo 36+3
 
Niin ne viikot vaan etenee =)

Täälläkin vauvan liikkeet tuntuu välillä tosi kipeiltä, varsinkin sillon kun työntää itteään tuolta toisesta kyljestä ulos. Tulee semmonen mukava möykky tohon ja ottaa kyllä kipeää |O

Viime yö oli liitoskipujen kannalta helpompi kuin edellinen, luojan kiitos. En olis montaa yhtä tuskaista yötä kestänytkään.

Sairaalakassina on tommonen pieni urheilukassi. Tavarat on vielä pesukoneen päällä odottamassa siirtymistä laukkuun :D

 
Onko muuten muilla ollut ongelmia KELA:n kanssa?

Laitoin paperini jo aikoja aikoja sitten ja tänään tuli päätös, kun äitiyslomaa on kulunut jo yli viikko. Kaiken lisäksi olin koko tammikuun työttömänä joten rahaa ei ole tullut joulun jälkeen mistään.

Päätöksestä selvisi että ensimmäisen kerran rahaa tulee 5.3. kun laskettu aika on 6.3... Millähän ne kuvittelee jos esim. olisin yksinäinen ihminen, että saan hankittua mitään vauvelia varten valmiiksi.. Pistää niin v******maan.. Nyt elelen täysin miehen rahoilla eikä helppoa tosiaan ole kun ei silläkään hommia ole kuin nimeksi :(

Pyydän anteeksi avautumista
:$
 
MiCeVu: Sf-mitasta...en muista mainitsitko missä tarjonnassa vauva on tällä hetkellä, mutta meillä oli neuvolassa puhetta, että SF-mitta on usein iso jos vauva pysyttelee perätilassa.

Jemppi; Täälläkin vauvan melskaus ja porautuminen lantioon tekee TOSI kipeää välillä!

Omaa napaa..tänään käytiin sairaalan synnytysvalmennuksessa. Oli melkoisen turha reissu, jopa miehen mielestä. Saatiin toki ilmaispysäköintilaput kotiin viemiseksi synnytyspäivää varten, mutta itse valmennuksen sisältö oli hyvin kevyt. Osastokierroksella ei ruuhkan takia päästy katsomaan muuta kuin synnärin amme- ja tarkkailuhuonetta. Salit oli kaikki varattuina.

Samalla reissulla tuli käytyä onneksi kaupoillakin ja mukaan tarttui hoitoalustan lisäksi vähän hoitotarvikkeita, joten sekin puoli alkaa olla jo kunnossa =)

Miimon ja Hengari-Hertta 35+3
 
Glow
37+0 :heart:
Kävin KOKSissa istukka vuodon takia tarkistuksessa. Siltä osin rauhallista, ei vuotoa tullu yli viikkoon =) ja istukka toimii. Kaveri ottanu pienen kasvupyrähdyksen! rv 35+0 oli painoarvio 2700g, tänään 37+0 3300g.
Edelleenkin oli maksa arvot vaiko sappihapot koholla, en enää oikeesti pysy perässä näissä!! Huomenna taas labraan ja lääkärin määräyksestä neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet. Olis melkein halunnu mut vielä tällä viikolla synnärille käyrälle, mutta totesi sitten että on ikävää ajattaa mua sinne, 50 km/suunta. Paitsi jos torstaina soittavat synnäriltä että edelleen on arvot koholla, pitää mennä sinne... Mulla ei ole mitään tietoa mitä ne arvot on ja mitä ne pitäisi olla. Ei niitä ole merkitty äitiyskorttiin...
Viikon päästä pitää mennä synnärille näytille jokatapuaksessa, viimeistään. taas.
Eipä käy tämä "oleskelu" ihan tylsäksi...
Ihan turhaan en kai ole kärsinyt supparikivuista kotona. Oli kohdunkaula lyhentynyt, nyt n. 2cm ja ihan pehmeä, kohdusuun sanoi olevan melkein parille sormelle auki. Ja vauvan pää tuntui "kivasti" :D jotain selitti että kalvotkin tuntuu tässä "ei oo kovin napakat". jaahas juu.... no mutta eikai tuo näillä viikoilla enää mikään ihme olekaan... en uskalla vielä hihkua että jee jee kohta se syntyy. Noh, syntyyhän tuo aika kohta.... tasan 3 viikkoa laskettuun :whistle:
 
anxu87: Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa kelan kanssa, mutta itekkin kummastelin kun päätöksessä oli että rahat tulee laskettua aikaa edeltävänä päivänä. En tiennyt että menee niin täpärälle. Vaikeeta varmaan niille kenellä ei ole miestä tai työtä :/

 
Juu tosiaan varmaan tuo korkea sf-mitta tosiaan johtuu vauvan asennosta. Tykkää aika paljon olla tuossa aika ylhäällä. Mutta siis on jo pari viikkoa kyllä ihan raivotilassa pysytellyt onneksi :) Toivottavasti pysyykin, jos saman verran luonnetta ku äitilläkin niin ihan hyvin saattaa pyörähtää loppumetreillä vielä ympäri :D ei nyt sentään. Neuvolassa olisi pitänyt nyt kahen viikon jälkeen käymään, mistä olin tosi innoissani koska meidän hoitaja on tosi mukava! välillä saattaa melkein tuntikin yli aikaa mennä käynnillä kun lörpötellää sitä sun tätä :) Mutta nyt hiihtoloman ym takia vasta seuraava käynti seuraavan kuun alussa :/ ompa höhlää. Mutta nyt sitten lääkärikäynti tässä välissä 26.pvä :) Aattelin tässä käydä synnytys osastolla tutustumiskäynnillä varmaankin torstaina. Kun nyt on luettu synnytysvalmennus aineisto netistä. Kun täällä hyvinkäällä valmennus on nykyään täysin virtuaalinen :/ Odotin että oltais päästy ihan kunnolla jossain ryhmässä asiasta puhumaan ja kyselemään kaikesta mutta ei.
Olo on muuten hyvin sitten aamusta helpottanut.. mutta uskompa että huomen aamulla tulee takaisin kahta kauheampana :/ Saa nähä. Toivottavasti EI! niin pääsis vaikka kirpparilla käymään :) Nyt pakoa katsomaan! :wave:

Vielä noista kelan rahoista. Aika jännä että noin myöhässä tulee :eek: itsellä tulee jo 3.3. Eli siis kuukautta ennen laskettua aikaa.. Niin ne vaan saattaa paikkakunnittain vaihdella varmaankin :/

 
metsätähti, mysti Kiitoksia sairaalakassi vastauksista! Vaikka kuinka vähän yritän ottaa tavaraa, niin ei mene pieneen laukkuun, vaan pitää ottaa sellainen pieni käsimatkatavara-kokoinen matkalaukku.

Meidän vaunut on Emmaljungan City Cross.

Paljon haleja ja voimia kaikille sitä tarvitseville!!

Minna ja kullanmuru 36+2
 
Kelan rahoista piti kommentoimani, että ne tulee käsittääkseni kuukauden myöhässä. Että jos aloittaa kesken kuukauden äippäloman, niin eka erä maksetaan vasta seuraavan kuukauden lopulla tai sitten sitä seuraavan alussa. Mullakin olisi ollut vissiin helmi-maaliskuun vaihteessa eka maksuerä ja sitten en olisi saanut kotihoidontukea esikosta, joten olisi ollut pelkällä lapsilisällä. Niissä on joku jännä määräytymispäivä jokaiselle erikseen riippuen mikä päivä on loma alkanut. Jotenkin ryhmittäin menee ne.
Mulla tietty se eri asia, että työnantaja maksaa nyt sitten huhtikuulle asti sen palkan, joten mun ekat rahat menee sinne.

Hoitovapaan rahat on ihan sama juttu, jokaiselle maksetaan eri aikoihin, joten niissäkään ei ole mitään järkeä. Kotihoidontuki tulee sitten samana päivänä kaikille tai ainakin lähes samana. Ja tietysti tuo lapsilisä. Se on jotenkin hassusti muutenkin tehty...
Mutta kyllä varmaan tekee monelle tiukkaa rahassa siihen asti.

SF-mitan pieneneminen voi johtua siitä, että maha on laskeutunut tai alkanut laskeutumaan. Minullahan tuo mitta pieneni jo joulukuussa, kun tämä maha laskeutus tai siis ipana kiinnittys. Se ennakoi joo synnytystä, mutta ei välttämättä tarkoita sen tapahtuvan ihan lähiaikoina. Minähän olen tässä jo varmaan 1½ kuukautta odotellut sitä tapahtumista nyt sitten...

*muok* meille esikolle ostettiin käytettynä yhdistelmät, jossa ratas- ja vaunuosa oli samassa. Mukana oli kova kantokoppa. Tykkäsin kovasti, vaikkakin oli raskaat työntää ja vähän jäykät jossain kauppakeskuksessa. Mutta sitten taas ulkona liikkuu kyllä missä tahansa maastossa ja millä kelillä tahansa.
 
Oma vointi vaihtelee päivittäin, tänään ollu parempi päivä ja jaksettiin jopa tapetointihommia tehä miehen kans. Mahassa käy kova jumppaus aamusta iltaan ja POKSUU! Siis maha, hassun kuulosta eikä esikoiselta ollu tämmöstä :LOL: Silmät ristissä luin taas kuulumisianne, pitää yrittää kommentoida myöhemmin, kun on aika tööt-olo |O

Semmosta asiaa tulin kyllä kysymään, et onkos kellään kokemuksia rintarepuista ja voisko jotain suosiotella? :wave: Anoppi oli tälle vauvalle moista sponssaamassa, mut en ole asiaan perehtynyt (esikoisella kokeiltiin kantoliinaa mut siinä hän ei viihtyny alkuunkaan :/ ) Eli apua kaivattaisiin :) Toisaalta voihan olla, et tää on yhtä ranttu ja viihtyy syli ihan luonnostaan mut anoppi oli sitä mieltä, et ois hyvä saada kuite molemmat kädet käyttöön.. äh, taitaa mennä sekavaks :xmas:

Joku kyseli sf-mitan pienenemisestä.. Mulla ei esikoiselta sf-mitta kasvanu enää rv 35+5 jälkeen eli alko vissiin jo laskeutuun.

Pakko se on luovuttaa ja mennä paapaan miehen kainaloon :heart: Hyviä vointeja kaikille ja :hug: niille, joilla ollu vastoinkäymisiä (kellä tulipaloa, kellä kolaria ja muuta :eek: )

mobic ja kevätpörriäinen 33+6 - seuraavaa neuvolaa odotellessa.. :p
 
Täällä tultiin viikkojen puolesta täysiaikaisiksi sunnuntaina. Luultavasti koon puolesta vauva olisi vielä kuitenkin keskonen (alle2,5kg). Kävin sitten pe ja su hiihtämässä ja oli kivaa!! En ois kyllä ikinä uskonut, että vielä pystyy, mut kai toi mahan pienuus mahdollistaa kaiken. Mies on nyt ollut pari päivää kovassa kuumeessa ja minä olen yrittänyt pitkästä aika hoitaa kotona kaiken. Poika haluaisi koko ajan olla isän kanssa ja pitää muistuttaa, että isi on pipi.

Mitenköhän mä pärjään kahden kanssa??? Nytkin on jaksamisen laita niin ja näin. Toivottavasti ainakin mielialat pysyy paremmin kurissa...

Valkovuodosta mulla ainakin sitä lorahtelee housuun joka päivä runsaamman laisesti. Koostumus vaihtelee. Limatulppa mulla oli rusehtavaa ja verijuovaista, mutta ei runsasta. TUleeko se limatulppa joka raskaudessa?

Jaksamista vaivojen kanssa :hug: . Mulla ei ole juuri mitään, mitä viitsisi mainita, kun vertaa muihin.

TOivottavasti savu ei tehnyt tuhoja oliko semarcelinan kämpässä.

epäusko ja nassukka 37+2 (kohta kolme ja huomenna neuvolaan)
 
Sen verran mäkin kirjoittelen et täällä kaikki hyvin, olo on vaan ihan ketun kypsä jo :D

uudelleen synnyttäjällä vauva ei laskeudu/kiinnity ollenkaan välttämättä. Samoin tuon kohdunkanavan kanssa, se ei varsinaisesti tilanteesta kerro mitään koska kohdunsuu voi olla auki vaikka kanavaa ois jäljellä.

:wave: :wave:
 

Yhteistyössä