~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Pinnasänkyä kaipaavat!!! Kaveri on myymässä pinnasänkyä, joka on ostettu vuosi sitten ja ollut vähällä käytöllä. Että jos joku tarvii sitä, niin pistäkääs yv:tä, niin annan noita yhteystietoja... Kun on kaveri tiedossa, niin voisin vaikka lyödä vetoa, että on hyvässä kunnossa ja siisti.

Yö meni päin persettä, näin niinkuin kauniisti sanottuna. Olo on vieläkin ihan kamala.... mutta kun ei ole pahentunut, eikä vieläkään oikein supistele... Mietin jo tuossa yöllä, että pitäisikö alkaa tänään siivoomaan tai lumitöihin, että saisi hommaa eteenpäin. Uskaltaisikohan ottaa riskiä?
 
Öistä Ihan järkyttävää :LOL: Täällä myös on nukuttu jo toista kuukautta parin tunnin pätkissä ja jokainen kyljenkääntö vihlaisee ja herättää. Samoin vessassa saa käydä vähintään sen 2 kertaa yössä. Viikonloppuna nukuin yllättävän hyvin ja viime yö oli ehdoton helmi: 6h unta putkeen :heart: :heart: Tuntuu ihan pöhnäseltä, kun sai niin hyvin nukuttua :LOL:

Sairalassa olo Täysin samaa mieltä! Mä en malta oottaa, et supparit alkais tai vedet menis, jotta pääsis synnyttämään.. MUTTA en oo kovinkaan innostunut jäämään sinne sairaalaan :ashamed: Jotenki tuntuu, et kun sais vaan hakea sen vauvan ja lähteä kotiin. Toisaalta näin ensikertalaisena sieltä saa varmasti kaikkea hyödyllistä tietoa ja saa myös levätä (luultavimminkin) melko raskaankoitoksen jälkeen ;) Toivottavasti ei joutuisi paria päivää pidempään olemaan. Varsinkin, kun osastolla on vieläkin sikainfluenssan takia aloitettu vierailukielto :headwall:

Synnytysunia oon nähnyt muutaman nyt tän raskauden aikana ja kaikissa vauvan on luiskahtanut oikein helposti ja lähes kivuttomasti ulos :LOL: Ei vaan taida olla mun unet kovin realistisia. Toissayönä näin unen, että olin vikassa lääkärineuvolassa ja siellä ultrattiin painoarvioksi nyt 2500g ja pituus vähän reilu 50cm jo :kieh: Sanoi vaan, että pitkä vauva teille on tuloillaan :LOL:

Nyt pakko lähteä vähän puuhaamaan, kun liikkeet tuntuu istuessa niin ikäviltä :whistle:

Jemppi & Aapo 34+6

Huomenna ÄITIYSLOMA!!! :wave:
 
Ei jumpe... Soitin synnärille... akupunktiota voitaisiin kokeilla, mutta ei kannata sinne mennä näytille... Ainakaan vielä. Ei varmaan ole vielä tosi kyseessä.
MENIS NE P****LEEN VEDET!!! Sitten ainakin voisi päästä näistä kivuista eroon...
 
Osastolla olosta, olette kirjoitelleet ja mä olen päättänyt että tällä kertaa mä en kitise aikaisemmin pääsyä kotiin! Kotona kuitenkin odottelee 2 muksua jo ennestään ja kotihommat, joita kuitenkin tulee tehtyä vaikka mies isyyslomalla. Saapahan sairaalassa keskittyä uuteen vauvaan ihan rauhassa ja ainakin mahdolllisuus lepäämiseen on, tosin olen huono nukkumaan siellä. Viime kerrasta huonoja kokemuksia liian aikaisesta kotiinlähdöstä.

LillaStina paljon jaksamista sinulle!
Ja kaikille muillekin!

Alina ja 37+2 =) :heart:

Pitäisköhän mun pakata sairaalakassit ja näin asennoitua kunnolla siihen ettei kaikki ehkä mene suunnitelman eli suunnitellun sektion mukaan..
 
Pikkarainen Mä veikkaan kans tuota limatulppaa. Mun yks juuri synnyttänyt kaveri kertoi, että sitä limatulppaa voi tulla vaikka viikon pikkuhiljaa ennen synnytystä. Jotkut ei taas huomaa sen irtoamista ollenkaan.

Mä täällä olen alkanut painia kivuliaiden suppareiden kanssa. Huoh! Sais jo syntyä tää vaavi.

Wantsu 37+2
 
MLL
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:

Jopa on maaliskuun vauvat (ja vähän ehkä mammatkin :saint: ) hätäisiä, kun tuntuu, että täälä yksi sun toinen oisi jo lähdössä synnyttelemään oireiden perusteella =) Minä liityn siihen joukkoon. Koko helvatun viikonloppu mennyt supistellessa, välillä sellasia ihan mietoja ja lähes kivuttoimia supisteluita, mutta sitten välillä äityy pakottamaan ihan kunnolla ja tulee sellanen karsee paine kun kohtu työntää alas päin. En oo sitten ees viittiny enää huilata, vaan aattelin, että jos se on tullakseen niin tulee ja jos ei tule niin saavat luvan ees pehmitellä paikkoja sitä viikkoa 42 ja käynnistystä ajatellen :D Olen siis käynyt kävelyllä, perjantaina saunavuorolla löylyssä ja innostuttiin miehen kanssa vähän intiimiksikin tossa. Eipä ole olo muuttunut muuten suuntaan tai toiseen, mutta ainakin unta on riittänyt ihmeen hyvin. Eipä auta kun yrittää lämmitellä jyväpussia selälle ja kestää kaiken maailman tuikkimiset, eihän tässä oisi laskettuunkaanaikaan enää kovin pitkästi =)

Tsemppiä kaikille muillekkin vaivoihin ja tosiaan niinkun muutama onkin jo todennut, niin jännittelee tulla tänne kattomaan, että koska on seuraava pienokainen syntynyt :heart:

MLL :heart: 34+5

p.s. Kai sitä sairaalakassia voisi itsekkin vilkasta valmiiksi..Vauvankuteet heitin jo turvakaukaloon, ettei mitään tärkeää unohtuisi jos joutuu kivuissa laitella.
 
hirveesti tullut tekstiä tässä viikonlopun aikana. :) en viittinyt käydä täällä hirveesti lueskelemassa kun mies viihtyi osittain kaks päivää kotona joskin kera kavereidensa. tänne tullessa kert tarvii olla aikaa että jaksaa lukea kaikkien tekstit kun muuten ne jää lukematta.

(.) mies tosiaan oli pari kokonaista päivää "kotona". nyt sit eilen taas lähti konttorille töihin tonne 3h päähän musta ja tulee torstai iltana sit taas viikonlopuks kotiin. kauheinta on että nyt oon IHAN YKSIN! mun vanhemmat ja toinen sisko perheineen lähtivät täksi viikoksi Lappiin ja ei siis ketään auttamassa. :( alkaa painamaan vaan noi 2 pihan kolaamiset ja talojen hoitamiset. huoh. mulla on nyt noi alapää kivut pahentunu. en pysty kunnol istumaan enää ollenkaan. syytä siihen kipuiluun en tiedä. jos sitten perjantaina sais hiukan tietoa lääkäriltä.

turvakaukalosta mies soitti eilen että näki sen siskollaan olevan joka meiän pitäis sitten ottaa jos hyväksytään se. ei se kuulemma uuden veronen oo mut ihan hyvä. sanoin sit siihen et jos ei oo uuden veroinen niin ei kannata edes raahata sitä tänne!! ei tollasesta aleta kyl tinkimäään!! ärsyttää sen ajatus rahan menosta kaukaloon. ja itte se käy juopottelemassa mut eihän sitä lasketa kun hän ne rahat tienaa tähän perheeseen ja saa niitä sitten käyttää kuinka haluaa. ÄRSYTTÄÄ oikeen kunnolla nyt toi asia. pahoittelen. :ashamed:


Mä & ee 35+5
 
Narkissos: Onnea!!

Pipalle kiitos uudesta pinosta! Ja vauvakuva olisi kiva meidän kuulle :)

Kummit: Meillä siis positiivinen ongelma, että olisi valittuna jo 6 kummia ja pari varallakin. Miehen mielestä se on liikaa, mutta enpä tiedä mitä pahaa siinä on?? Mitä mieltä te ootte, onko ihan hullua, jos lapsella on 6 kummia? Mullakin on sen verran, enkä ole kokenut sitä ongelmaksi.

Kotona on saatu tilanne hallintaan. Ei parisuhde nyt loistavasti voi, mutta edes jonkinlainen välirauha saatu aikaiseksi ja päästy saman katon alle. Kotikunta vaihtui mulla nyt ja samalla neuvola. Ekaa kertaa kävin siellä viime viikolla. Kaikki ok, parin viikon päästä lääkärineuvola.

mirabel: Kurjaa tuollainen :( Mulla taitaa jäädä 6 kk tulot nippanappa tuon 20 % alle, tyypillistä...

marcelina: olipa tökerö lääkäri. Voisipa sanoa, että harvinaisen, mutta kun tuntuu, että noita riittää...

Ihan kateeksi käy nuo babyshowerit. Olen asunut täällä alueella pari kuukautta, mutta ei ole oikein sellaisia ystäviä täällä, jotka tuollaisia järjestäisivät :( Kovasti tässä odottelen, että äippäloma alkaa 8 päivän päästä, jos jaksaisi sitten reissata vähän Etelä-Suomeen tapaamaan rakkaita ystäviään.

Tarvikkeet: Me ollaan saatu hankittua vaunut/rattaat ja varattu turvaistuin-/kaukalo. JEE :) Vähän edistystä.

(.) Nukuin pari yötä vuodesohvalla, kun miehen tytärpuoli nukkui meidän sängyssä. Selkä meni ihan järkyttävään kuntoon. Tuo Ishias-piriformis-vaiva meni niin pahaksi, ettei meinannut pystyä kääntymään sängyssä. Onneksi se hieronnalla ja venyttelyllä helpotti. Oon vaan kovasti miettinyt, että selinmakuu synnytyksen aikana ei taida olla mun juttu, kun jalka puutuu heti ja ristiselkä menee jumiin.
 
Uusi yritys tekstin kanssa.. :whistle:

Eli ensiksi marcelinalle :hug: hurjan kuuloinen tuo tulipalo juttu! :eek: Toivottavasti kaikki onnyt kuitenkin ok?

Kummeista meillekin piti tulla 7 ( :ashamed: ) kummia, mutta ilmeni että 2 ei kuulukkaan kirkkoon joten tulee 5 virallista ja 2 sitten epävirallista kummia. Kahdella aikaisemmalla lapsella on 3-4 kummia ja noista suurinosa on unohtanut lapsen kokonaan. Ei muista edes tekstarilla syntymäpäivänä vaikka itse olen yritänyt pitää myös yhteyttä.

(.) Taidan varuiksi pestä tänään/tällä viikolla yhden koneellisen jo vauvan vaatteita, josko se olikin limatulppa ja enteilisi ennenaikaista synnytystä.. Tosin vielä uupuu kokonaan haalari, peitto ja petivaatteet mutta nekin olisi kaverilla joten täytyy varmaan ajella kahvilla käymään :D

Oletteko huomanneet, että nyt on jo valosampaa! :heart: Aamulla kinasteltiin eteisessä lasten kanssa jostain ja sitten piti oikein keskeyttää ja ihastella kun ei ollutkaan säkkipimeää! :D Kiva juttu :)
Mutta tuo lumi, oih. Jo riittäis..
Piti viedä kirpparitavaroita tänään mutta ovet olikin kiinni :eek: ja minkä homman tein kun auton putsasin että pääsin repimään lukossa olevaa ovea. Mur! Tulomatkalla lumisade loppu ja tietty alko nyt uudestaan kun piti lähteä koiran kans lenkille ja samalla hakemaan eskarilaista. Ei auta, täytyy varmaan ottaa pikku lapio mukaan, että pääsee kulkemaan tuolla! :LOL:

Pikkarainen
 
LillaStina kovasti jaksuja. Toivottavasti olosi helpottuu tai pääset tositoimiin :hug:
Kaikille muillekin kärvistelijöille jaksuja :hug:
marceliina huh, huh, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
Metsätähti kiitos kovasti omasta kommenteista noista tuplista! Just olen pähkäillyt tuota käyttöaikaa eli jään vielä miettimään asiaa kun en ainakaan vielä ole löytänyt käypäseen hintaan kun en nuukkuuttani haluaisi niistä maksaa paria sataa puhumattakaan kun huutonetissä osassa hinnat huitelee kolmessasadassa ja ylikin :ashamed:

Pikkuneiti nukahti kotimatkalla kun oltiin taas uimassa aamusta ;) Jätin sen sit rattaisiin pihalle päikkäreille eli nyt äipän oma rauhaisa hetki. Eilenaamuna herätti mut jo puol 6 :ashamed: eikä suostunut käymään millään nukkumaan ja ei muuta kuin laitoin sit Ti-Ti-Nallen pyörii kun sitä pyyteli, alkaa meillä kaikilla jo pursuumaan tuo Ti-Ti-Nalle korvistakin, tänä aamunakin oisi ihan ekana sen halunnut mut ihme juttu. levyt olikin kadonneet, jäljellä tyhjät kannet :saint: Ihan kuin joku oisi ne jemmannut johonkin :whistle:

Tänään oisikin mulla eka ja ainokainen fysioteraupeutin pitämä luento / rentoutumisharjoitus. Enpä nyt tiedä et onko siitä mitään hyötyy, tavallaan tarkoitettu käytäväks raskauden alkupuoliskolla kun oli oikeaa nostotekniikkaa, selkäjumppaa ym. mut terkka sano et kun olin kuitenkin alussa töissä et ajatteli etten kuitenkaan olisi päässyt et voisin nyt sit käydä vielä. Joulukuussa unohdin koko asian kun sinne piti ilmoittautua etukäteen ja näitä sit järjestetään vaan kerran kk.ssa niin menen sit tänään, eipä kai siitä haittaakaan ole :)

Mulla on edelleen kaikki vauvan tavarat ja vaatteet tuolla vaatehuoneessa laatikoissa ja kasseissa kun ei ole paikkaa minne laittaa :ashamed: Toivon että isot likat saisivat viimeistään ensviikonloppuna omat tavaransa tuonne mökkiin ja sit ensviikolla pääsisin "muuttamaan" pikkuneidin isojen huoneeseen niin sit vapautuisi vauvan vaatteille ym. kaappi ja pinnis :ashamed: Lauantaina esikko sai maalausurakan valmiiks ja tänään keskimmäinen alkaa siis pintakäsittelemään ekaa kertaa sen lattian ja se tarvii vetää 3x ja siitä lähtee sen verran karskee haju etten edes uskalla kyseistä ainetta käyttää....

Mut eipä tässä kummempia, torstaina olisi se lekuri neuvolassa, hiukan jo jännittää et onko tuolla jo tapahtunut jotain vaik enpä usko mut silti, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+2 :heart:
 
Ninni-74 eihän se liikaa yhdelle oo, mut jos on suunnitelmia että tekisitte vielä lisää lapsia niin niidenkin varalle on hyvä jättää muutama, ettei käy niin kuin meille et nyt kolmannelle ei oo yhtään hyvää jäljellä:/

Jaksuja kaikille niitä tarvitseville :hug:

Pikkarainen oon huomannut ja se jos mikä piristää kummasti ja saa iloisia ajatuksia myös omaan päähän =)
Tosi kurjasti sulla oli käynyt kirpparin kanssa:(

(.) kävin siellä neuvolassa ja kaikki oli hyvin.
Paino:+0,133g (ihme näillä syömisillä :eek: )Mut hyvä vaan, saa näköjään syödä hyvällä omallatunnolla mitä vaan ja vaikka kuinka paljon niin paino ei hurjaa vauhtia näytä nousevan :D
Pissa:puhdas
RR:121/80
hb:133
syke:140
sf:29 (mittas sen kyllä ihan eri kohdasta kuin vakkari, paljon alempaa tuolta häpyluusta)
liikkeet:++

Supistuksista sanoi että kannattaa pakata sairaalakassi valmiiksi, kun viikkoja on jo niin hyvin että lähtö voi milloin vaan ja jos se lähtee syntymään niin antaa vaan syntyä.Et täytyy varmaan alkaa pikkuhiljaa pakkaamaan sitä, vaikka en kyllä millään usko että tää syntyis ennen laskettua aikaa.
Täytyy ens viikolla yrittää saada se kaukalo=)

Metsätähti ja onnenjyvä 35+5
 
Terveiset pitkästä aikaa ja hyvää uutta vuotta 2010! Miten ihmeessä en ole ehtinyt käydä kirjoittamassa, vaikka olenkin lukenut säännöllisesti viestejä.. :whistle:

No, esikko kiukuttelee sopivasti nyt tuossa lattialla, kun ei saa pölyimuria päälle. Pitäisi nimittäin itse sitä alkaa jossain välissä käyttämään. Tällä viikolla alkaa äitiysloma, mutta nyt saapa nähdä ehtiikö enää töihin, koska esikko on ollut sairas tässä pari päivää.

Raskaus on sujunut kohtalaisen hyvin, mutta täältä löytyy samat vaivat mitä muillakin. Närästys (Rennie onkin ollut paras ystäväni), liitoskivut ja pirullisin, ettei pääse liikeelle, kun istuu vähän aikaa paikallaan. Teen istumatyötä, joten ihan hirveetä kammeta itsensä tuolista ylös. Pitää ensin lämmitellä.. :) (Ja työkaverit ovat saaneet aihetta naurun)

Mutta sitten gallupeihin: (siis mitä muistan matkan varrelta).

Tarvikkeet: Ihan hävettää.. esikolle oli näinä viikkoina jo tarvikeet hankittu ja vaatteet pestynä ja silitettynä (hyvä ettei jopa kahteen kertaan) kaapissa. Nyt kaikki on yhä laatikoissa jossain varastossa. No, olen saanut hankittua uuden rintapumpun, käytettynä tuplavaunut ja pari uutta bodya.. :p Sitten äitiyslomalla loput, eipä tuo hankinta lista kovin pitkä edes ole.

Mitä odottaa vauvan syntymän jälkeen? Tottakai, minua kiinnostaa esikon suhtautuminen vauvaan, se, että nämä raskausvaivat poistuvat, saa juoda sen saunasiiderin, pääsee kunnolla ulos lenkille. Tosin suurinpana toiveena ja se mitä aion tehdä ensimmäiseksi, kun laitokselta kotiin pääsen on polttaa takassa tai jossain nuo ainoat "virallisen" näköiset äitiyshousuni, jotka vielä päälle mahtuvat. En ole viitsinyt enää panostaa kallisiin uusiin äitiyshousuihin, koska äikkäri alkaa kohtaa. Niinpä olen ähissyt joka työaamu, kun kiskon niitä jalkoihini. Inhoan koko housuja. Ei tule ikävä, kun pääsen niistä viimeinkin eroon. (Pienet ne on ihmisillä ilot tätä nykyä).

Osastolla olo. No, eihän kivaa ole, jos vielä joutuu johonkin neljän hengen huoneeseen ja ei saa nukuttua. Toisaalta jos käy tuuri ja pääsee pienempään huoneeseen, kiva on vähän aikaa levähtää vauvan kanssa, kun ei tarvi välittää ruoanlaitosta jne. Olen siitä kummallinen, että kannatan noita vierailukieltoja osastolla oloaikana. Tottakai puoliso ja vanhempi lapsi on tervetullut, mutta ei kiitos muita. Viimeksi hirveissä univeloissa, anemiassa ja sektio takana isovanhempien vierailut oli ihan liikaa. Istuin ihan tärähteenä muissa maailmoissa sängyn laidalla, kun yritti olla edes jotenkin vieraskorea. Muutenkin mietin, jos rauhottaisi kotonakin vierailijoiden määrää tuossa alkuviikkoina. Antaisi aikaa enemmän itselle tottua tähän tilanteeseen.

Tällaista tällä kertaa.
 
Kiitos metsätähti :flower:

"Ihanaa" kun en ole yksin näiden yövaivojen kanssa, vissiinkin aika normaalia tässä vaiheessa.

Sitten sarjassamme typerimmät kysymykset. Rupesin yöllä miettimään kun uni ei tullut, että pitäisikö vauvan aina saada nukkua pimeässä / hämärässä. Päivisin meidän makuuhuone on valoisa, koska ikkunassa on vaan sälekaihtimet jotka kuitenkin päästävät valoa väleistä. Pitääkö mun hankkia nyt myös jotkut verhot että saan päivisin huoneesta pimeän? Ei täällä kirkasta ole, mutta ei myöskään pimeää.

Abello + hikotteleva pikkuinen 35+6
 
Maanantaita kaikille! :wave:

Pikkarainen juups miekin veikkaan että tuo on sitä limatulppaa. Voi tosiaan tulla jo viikkoja ennen synnytystä pikkuhiljaa ja jotkut taas eivät huomaa lainkaan sen irtoamista. Niinku Wantsu taisikin jo kertoa edellä...

Abello kyllä se pikkuvauva osaa nukkua vähän valoisemmassakin huoneessa =)

(.) Mullakin on valuillut nyt pari viikkoa limaa. Ennakoivia suppareita on ollut yötä päivää epäsäännöllisen säännöllisesti nyt pari-kolme vuorokautta. Mahakin on menny niistä sekaisin/ ts. maha on toiminut. Ja jotenkin semmoinen ihan levoton olo, semmoinen kumma.

Meillä esikoinen 1,5vee on nyt vuorostaan flunssassa :snotty: Viime yö oli aika rauhaton kun ressukalla nenu tukossa ja kuumettakin. |O Pamol F:ää olen antanu niin onkin sitten vähä helpottanu pienen oloa. Toivottavast paranee pian...

Äääh. Taas supistaa. Höh, en muista yhtään missä vaiheessa loppuraskautta nää voimakkaammat ennakoivat supparit alkoi tota esikkoa oottaessani. :/ Täytyykin tutkiskella sen aikaista odottajan päiväkirjaani, josko sinne oisin jotain riipustellut...

Prinpressa & Piipiäinen 37+1
 
Unohtui muuten kirjoittaa, että minulla päällimmäisenä huolena on nyt nuo meidän koirat. Meillä on siis springeri ja perhoskoira, eivätkä ne tule oikein sisällä toimeen keskenään. Pieni vaan räksyttää ja lopulta sitten iso hermostuu ja murisee tai käy kiinni.

Eilen sitten ekaa kertaa iso koira murisi myös isännälle! Ensin kun tämä yritti takajaloista auttaa koiraa sänkyyn. Koiralla on juoksu, ja ajattelin, että sillä on siitä kipuja ja reagoi siksi noin, kun muutenkin on juoksujen aikana sellainen, ettei siedä oikein muita koiria (vaikkei mies nyt koira olekaan :D). Hätistin sen pois, mutta se jatkoi vaan murinaa mullekin! Vein sen sitten omaan huoneeseensa ja kun hetken päästä menin takaisin, se oli taas oma itsensä. MUTTA murisi kuitenkin oviaukon läpi toiselle koiralle, mitä se ei myöskään yleensä tee.

Sitten se murisi, kun mies meni silittämään sitä sängyssä. Siitä mietin, että kun se on tottunut nukkumaan mun kans kahden nyt niin kokeeko se sängyn sitten reviiriksi. Pitää vähän tarkkailla, pelottaa, jos sillä on nyt naksahtanut päässä ja siitä tulee agressiivinen :( Loppuisi nyt nuo juoksut, niin näkisi, muuttuuko se taas normaaliksi.

Molemmat koirat siis narttuja.
 
Glow
Hoh,hoi... tähän asti oli tullu painoa koko raskausaikana tosi niukasti "viikossa" joskus ei yhtään.... Niin tänään :eek: kilo viikossa :eek:
Unohdinpa sitten sanoa pienestä päänsärystä ja lievästä turvotuksesta sormissa :/ nyt vasta aloin älytä että mitäs jos.... Noh, huomenna on se KOKSin käynti onneksi!!!

Meil on ihan kamala tilanne. Miehellä on alaselässä joku "patti" josta lauantaina lääkäri otti nestettä pois. Joku tulehdus... lähti just lääkäriin uudestaan. Korkea kuume ja selkä tosi kipeä. Eli aikalalla mun kontolla on lastenhoito ja kotihommat :/

Ja meidän pitäis 2 viikon päästä muuttaa |O remontti on vielä kesken.... on siellä ihan ammattilainen tekemässä... mut pientä ressiä pukkaa nyt!

:attn:
 
MLL
Ninni-74 kuulostaa ehkä vähän joltain mielenosoittamiselta tms. toi koiran ärinä? Meilläkin narttu on välillä ärhäkkänä, mutta tokenee kun sille on pari päivää tosi tiukkana, siis että joutuu pyytämään lupaa suunnilleen kaikkeen muuhun paitsi omalla patjallaan oleskeluun. Juoksu kyllä tekee koiralle kummia. Tuskin se kuitenkaan yht äkkiä on napsahtanut ilman mitään kummempaa syytä =) Meillä on muuten koirat rauhoittunut jonkin verran tommosen DAP haihduttimen myötä, narttu vaan makoilee jos ei mitään tapahdu ja nuori uros joka on yleensä tosi levoton, on jotenkin vähän levollisempi vaikka ramppaakin ees taas ihmettelemässä. Aika kallis, mutta kannattaa kokeilla.
 
Merkkiä ja POKSUMISTA!!! JEEEEE!!! 33 vkoa tänään pyöreenä... :D :heart:

Vaikka edelleen oon sitä mieltä että mennään reilun vkon eellä oikeesti,mutta ei sitä oo vaihettu missään vaiheessa ku jtn 7 vkollanäytti näin kun nyt o koko aika menty.Silti joka ultrassa sen jälkeen ollu ainakin viiko eellää kasvussa...ja sanotaanki et alkuvkoilla se pikkunen on niin pyöreä että siitä on vaikea saaha paikkaasa pitävää mittaa...Tiiä sit!! Sen mukaan vkoja ois 34+2 siis nyt... :p

MayaM Meillä sama ongelma...kaivossa ei vettä!!!!!!!!!!!!!!!!Viime kesä ja syksy ja nyt tää talvi kittuutettu nii vähällä veellä.Nyt joutuu tosissaa miettimään pistäskö tiskikoneen päälle vai kahtosko vielä muutaman päivän et nousisko vesi kaivoon vai ei.Pyykit pesee anoppi... :ashamed: Mut mites toi pesulla käynti??! Sitä mäkin mietin...et missä tällä 5 hlö poppoolla käydään pesulla...millä veellä siis... :ashamed: Soitin tänää soppalaan ja kysyin miten saatasko apuja uimahalli lippuihin tai jtn et päästäs etes pari kertaa vkossa pesulle.Pitäs nyt sit liput ja laput kerätä ja viedä soppalaan..jos sieltä sais jotain apuja noihin maksuihin uimahallissa. :kieh: Saa nähä...kyllä vähä lupaili että osittain ainakin voisi olla mahollista!! :| Voi kun onnistus...

Mut mä meen nyt syömää...kulta tuli töistä... :)

Daizz+ "eemeli" joka kasvaa liikaa 33 vkoa POKS!!
 
Laitellaanhan pikaisesti kuulumisia. Keskiviikoks sain soittoajan sairaalaan reumapolille lantiokipujen takia. Naureskelin et puhelimessahan se lääkäri varmaan osaakin sanoa onko tää reumakipua vai mitä :D Tää päivä on ollu ihan kauhee. Heräsin aamulla kauheeseen lantiokipuun, selkäkipuun jne. Olo kuitenki helpotti nii aloin siivota ja kesken imuroinnin tuli järkyttävä kipu vatsaan, vauva jotenki liikahti niiiin kovaa. Sit sen jälkeen piti istuu ku alko vihloo niin kauheesti alapäähän. Ja sen jälkeen tuntuu etten o voinu olla seisaallaan ku alkaa vihloo heti alaosastoon :) Huomasin et vauva on jotenki oudos asennossa, niin oiskohan sit yllättäen laskeutunut tai jotai ja painais sit alapäätä jne..?

Mut makaillaan nyt sit tää päivä... Jos helpottais... Viikotki poksuu! Kauheesti en jaksa kirjoitella ku istuminen käy selkään eli palaan poikittaisasentoon!

LM & Pirpana 34+0
 
Abello
Päivisin ei musta tarvitse pitää huonetta pimeänä.Meillä pieni vauva nukkuu yleensä aina olohuoneessa keskellä kaikkea ääntä ja valoa.Pimeässä (yöllä) melatoniinihormoonituotanto käynnistyy ja auttaa myös vauvaa rauhoittumaan nukkumiseen.Pilkkopimeä on taas eriasia koska siellä vauva voi hätääntyä kun ei nää yhtikäs mitään;)

Glow voimia hankalaan elämäntilanteeseen :hug:

(.) Unohdimpa kertoa et otin tänään sit varaslähdön tuohon kestoiluun :D Oon nyt pessyt kaikki kestot ja kun siellä on niitä yhdenkoon vaippoja muutama niin ajattelin kokeilla niitä kakkoselle ja ainakin nää kaks mitä oon laittanut niin on mahtunut eikä oo tullut läpi (no vaihtoväli on kylläkin ollut lyhyempi) eikä oon poika valittanut tai milläänlailla osoittanut että vaipoissa ois jotain "vikaa" =)

daizz tuli vaan mieleen tosta sun vesiongelmasta mieleen et ootko kysynyt palokunnalta et mitä maksaa kun ne tuo kaivoon vettä??Tiedän kyllä että kannettu vesi ei kaivossa pysy, mut kyllä siitä varmaan jotain apua ois.Toivot varmaan sydämesi pohjasta että lumet sulaa hyvin pian ja tulee tosi sateinen kevät. :hug:

Kukaan ei muutes kommentoinut mulle niihin vaippamääriin :ashamed: No ei se mitään...Ymmärrän kyllä että monella oli hermo kireenä just sinä viikonloppuna niin tuollainen vähemmän tulinen kirjoitus meni ohi ja osa teistä ei niihin ymmärrettävästi ees osaa mitään sanoa.
Kuinka paljon mun kannattaa ostaa sitä fleeesekangasta kun aion leikellä siitä niitä kuivaliinoja??Ja minkäkokoisia niiden liinojen on hyvä olla?? :attn:
 
metsätähti Juu no Palokunta ei enään täytä kaivoja...mutta jätehuolto kyllä.Hintaa ei oo tullu kysyttyä... :snotty: ´En mä toivo vesi sadetta...en...mutta toivon kaivoon vettä. :LOL: Keväällä muutenki piha on ihan kuraa...ku lumet sulaa.Ja sit se kura on sisällä. :kieh: Mutta mä toivon että jostai pullahtas kaivoon vettä...sillee simpsalaPIM!! :saint: Kyl täl 5 hengen taloudella o ollu sitkuttaminen ton veen kanssa.Onneks anoppi on ollu nii mahtava ja pessy meijän pyykit. :) Sentää ollu vaihtaa puhtaat vaatteet,tosin ollaan kyllä säästeliäästi niitäki vaihettu. ;) Kesällä onneks voi käyä ulkovessassa...et kesä meni siel asioidessa..ja nyt talvella o onneks ollu sen verra vettä kummiski et o voinu iha posliinilla käydä ja tiskikoneen pyörittää ja peseytyä...Mut näi keväisin ennen lumien sulamista on aina heikoin hetki pohjavesien kanssa.Muutenkin tuo vime kesä oli nii huono vetinen. :kieh: Kesällä on iha kiva jos välillä ropsauttaa vettä niskaan...saa luonto vettä.Jaksaa sit viheriöidä..mut talvella syksyllä ja keväällä ei tarviis olla märkää ollenkaa... :kieh: Mä en tykkä.Tää talvi ollu tosi jees..ku o ollu koko aja pakkasta ei oo ollu märkää loskaa. :)
Pitäs kai sitä lippuja ja lappuja kerätä...ja viiä soppalaan.Ei oo siellä tullu asioitua moneen vuoteen...jos sais vähä apuja. :/ Saa nähä...
 
metsätähti Ei tuo joo.Niillä ei riitä kalusto sitte jos tulee hälyjä.Muistaakseni iha sen takia...kai.Mut jätehuolto kyllä..siitä en tiiä ei oo tullu kysyttyä...sitkutettu vaa. :ashamed:
Tää talvi ollu jees..ku o ollu lunta ja kuivaa sillee et ei het oo muksut märkänä ku tuol temuavat!
Juu no meil o tilauksessa porakaivo...tässä ihan ku isäntä saa sen vireille...siihe voi mennä joku hetki tai sit jos mä hiillostan sitä nii pahasti...et sen o pakko toimia het.Ni se voi ehkä saaha pianki porautettua.En sit tiiä kui pia se ois iha käytössä.En oo ite nii tutustunu aiheeseen. Juu toivotaan..hartaasti että saahaan meijän kaivoon vettä ja niie kellä o kans siinä ongelmia.Ei oo kivaa...sitä pitää nii helposti itsestää selvyytenä...tiiän sen kaupungissa asuneena... :p

-D
 
Heippa..
Nopsaan taas vaan omaa napaa... :ashamed:
Neuvolassa käyty tänään ja terkka oli sitä mieltä että poitsu on laskeutunut ja kiinnittynyt.. kuulemma vedet jos menee ni voi huoletta mennä istuma asennossa... =)
Jotenkin ei osaa vaan vieläkään ajatella että on jo näin pitkällä... :ashamed:

Painoa on tullut kaiken kaikkiaan 13kg ja olo on kaikin puolin ok.. :p Mä voisin kannella tätä masua vielä tovin jos toisenkin.. eli ei oo kiirus synnärille... B)

Tarvitseville :hug:

Siinä pientä päivitystä laiskalta kirjoittelijalta... :ashamed:
--BabyHope ja Tigu rv 36+1--
 
Heippa taas aika pitkästä aikaa!

Kovasti ootte täällä kuulumisia vaihdellu :). Yritän pysyä edes jotenkin mukana.

Olo on täällä ihan ok ja neuvolassa on kaikki ollut hyvin. Nivusissa tuntuu joskus vähäistä kipua, kun kävelen reippaasti tms. Samoin harjoitussupistukset on aika napakoita. Johtuu varmaankin siitä, että tässä raskaudessa ei tule otettua ihan niin rauhallisesti kuin ensimmäisessä. Siitä esikoinen pitää huolen :). Tänäänkin oltiin 1,5h pulkkailemassa.

Sairaalakassia en ole pakannut, mutta kaikki tarvikkeet sinne on kyllä jo kotona.

Viikonloppuna kaivoin pienimmät vauvan vaatteet esiin ja pyykkäsin sekä silitin ne. Nyt on vauvaa varten kaikki valmiina, paitsi pinnasänky puuttuu. Saadaan se lainalle, kun esikoinen tarvii vielä meidän omaa. Äitiyspakkauslaatikolle on kyllä vaihtoehtoinen sijoituspaikka olemassa, jos ei ehditä saada pinnistä ennen vauvan syntymää.

Abello Ei aivan pienen vauvan tarvitse pimeässä nukkua. Eihän sairaalahuonettakaan pimennetä silloin kun vauva nukkuu. Meillä kotona esikoinen nukkui alkuun milloin missäkin, sohvalla, sängyssään jne. Pimeää oli vain yöllä :). Jossain vaiheessa kesällä ostettiin sitten makkariin pimennysverho, kun vauveli alkoi herätä valoisuuden takia aamuisin ihan liian aikaisin.

osastolla olo Ei nyt välttämättä kaikista herkuinta ole, mutta siellä saan varmasti paremmin levättyä kuin kotona. Voi kyllä olla, että kakkosen kanssa siellä ei niin pitkään makuuteta kuin esikoisen kanssa.

Pikkarainen Uskon myös, että kyseessä oli joko runsas valkovuoto tai sitten limatulppaa. Mulla lähti esikoisesta limatulppa liikkeelle synnytyspäivän aamuna lääkärin tutkimuksen jälkeen. Se ei ollut mikään yks klöntti, vaan tavallista runsaamman tuntuista valkovuotoa, jossa aavistus veriviiruja. :x

Jaahans, nyt täytyy lähteä iltapuuron keittoon. Hyviä vointeja kaikille!!! :wave:

rv36+4
 

Yhteistyössä