~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Iltaa, oon täysin sitä mieltä et jotain vois alkaa jo tapahtua |O
Nyt mä en pysty ees sohvalla kauaa istumaan kun joka paikkaan särkee, varsinkin yläselkään... huooh.
Sukkapuikko ym. kipuja alakerrassa kiitettävästi, välil oikein kivasti viiltää sieltä....... |O |O |O
Olot on niin kurjat ettei voi sanoin kuvailla tässä..
Huomenna poks 36+0 ja oikeesti, vois jo täl viikol syntyä.... :( :(
Niin kurjat oltavat ettei täs pysty MITÄÄN tekemään.
Viimeistään kyl ens viikolla pakko jotain tapahtua, ens ma on NKL-käynti ja meinaan kyllä siellä itkeä hillittömästi oloani :kieh: :eek:
 
Heippa pitkästä aikaa!! :wave:

anxu87 Tervetuloa mukaan! :flower:

Pikkarainen Olipa uutinen, että tyttöveikkaus vaihtuikin pojaksi! Toivottavasti saatte myyttyä "tyttö"tavaroita eteenpäin.

Marylene Tuoretta mozzarellaa ei suositella, paitsi jos se on kuumennettuna esim. pizzan päällä. Mut se on niin hyvää makeiden kirsikkatomaattienkin kanssa salaattina... :p

pippa3 Minunkin mielestä vauvateema olisi kivoin. =)

marcelina :hug: Onni onnettomuudessa, ettei käynyt pahemmin.

Kuinka isot sairaalakassit teillä on? Mä olen pakkaamassa sitä nyt, ja tuntuu, että sitä tavaraa tulisi mukaan vaikka kuinka paljon... :ashamed: Onko noloa ottaa mukaansa sellaista carry on-kokoista matkalaukkua?

(.) Olen nyt päässyt tänne Norjaan ja mies tulee 4 päivän päästä!!!On niin kamala ikävä! Muuten kaikki hyvin. Kontrolli oli tänään ja tilanne on rauhallinen. Vauva on alhaalla rt, muttei vielä kiinnittynyt. Harmiksi en ehdi enää kunnon synnytysvalmennuskurssille, mutta sain ajan kätilölle keskusteluun synnytyksestä ensi viikolle.

Harjoitussupisteluja on edelleen, mutta entistä enemmän on kipuja ja vihloiluja alapäässä.

Hyvää illanjatkoa kaikille ja jaksuja kaikille kivuista ja spistuksista kärsiville ja toipumista sairaille!!

Minna ja kullanmuru 36+1
 
Heipsan!

Mahatauti jätti mut onneks välistä ja ukkoki toipu nopsaan, perjantaina vaan tautia. Mietinki et josko ois ollu kuiteski jotain ruokamyrkytystä tms, mut eipä tuo tainnu syödä ees aamupalaa ennen neuvolaa sillon.

Osastolla olosta on keskusteltu. Mua se vähän jänskättää. Olin tosiaan sillon vuodenvaihteessa kolme päivää osastolla ja koin siellä olon yllättäen ihan kamalaks :eek: En ois osannu kuvitella.. En osannu nukkua ja koko ajan vilkuilin kelloa et josko menis aika yhtään nopsempaan.. Toivon et vauvan kanssa siellä olo on erilaista, kun on sentään jotain tekemistä :D Ja toivottavasti osais sillon nukkua.. Mulla on huono tapa pelätä omaa kuorsaamista niin paljon et en uskalla nukahtaa etten häiritse muita :(

Valittiin eilen Pähkinälle kotiutumisvaatteet, mut ne varmaan muuttuu viel moneen kertaan :D En osaa päättää.. Nyt valmiina on body + potkuhousut, veluuritakki + vakosamettihaalarit + KappAhlin 56-senttinen puku. Ja tietty lapaset. Juttelin kaverin kanssa eilen vauvan pipo -asiasta ja täytynee lähteä ostamaan paksumpi pipo nyt lopputalvea varten. Meillä on pipoja ihan miljoona, mut kaikki on tommosia ohuita puuvillapipoja :/

Sairaalakassi on vaiheessa, siellä ei oo ku miehen eväät :LOL: Asiat tärkeysjärjestykseen.. Joku päivä pitäis kaupasta käydä hakemassa shampoo + hoitoaine + hammasharja + hammastahna + dödö ni sais ne laitettua tonne. Sukkia kans ajattelin ostaa paketin et laitan sen suoraan kassiin. Varmuuden vuoks, jos tulee kiirus. Neuvolakortti mulla onki aina mukana toisessa laukussa, kuten myös vesipullo. Lista on tehty valmiiks et mitä sairaalakassiin tulee, osan pakkaan varmaan vasta sit ennen lähtöä jos ehtii. Mut listan avulla mies osaa loput tuoda sit.

Laitoin miehen puhelimeen valmiiksi "synnytysilmoitusryhmän" eli lisäsin sille mun kavereiden numerot sinne, joita ei viel ollu. Ja tein sen ryhmän valmiiks + opetin miten saa lähetettyä viestin koko ryhmälle :D

Eipä kait muuta kummempaa. Olo on aika kivulias, nivuset ja alavatsa pitää kyllä huolen et asennon vaihtaminen/liikkuminen ei ole helppoa. Tänään oltiin ettimässä alustapettia tota lastenhuoneen remonttia varten, supisteli reippaasti ja kipeästikin. Helpotti kyl hieman ku pysähty, tosin muutaman askeleen jälkeen alko aina uudelleen..

Mulla on nyt alkanu neuvolat viikon välein, seuraavan kerran torstaina neuvolaan :) Sit ens viikolla lääkäri tiistaina, sitä odotan ku kuuta nousevaa..

Halitukset kaikille :hug: Kyllä me kaikki vielä jakaannutaan, harvemmin ne vauvat mahaan jää asumaan :D

Vielä tältä päivältä mahakuva :) Pahoittelen huonoa kuvanlaatua, puhelimella jouduin kuvan ottamaan kun kone ei jostain syystä suostu ottamaan kameran/muistikortin kuvia vastaan..



Hali87 & Pähkinä 34+5
 
ERITYISESTI HEKLALLE :hug: , mutta tasapuolisesti kaikille muillekin =)

Mä olen muuten tallentanut omaan kännyyni jo tyhjän viestin, johon olen laittanut kaikkien niiden nrot, joille haluan kertoa että Vaavimme on syntynyt eli taitaa olla siis ryhmäviesti. Miehelle sanoin, että saa sit itse luvan tekstaille, kenelle haluaa, esim. vanhemmilleen, tyttärelleen jne, ett mä en siihen sit puutu.

SAIRAALAKASSI, on mulla valmiina yhdessä kaapissa, sellanen pieni putkikassin tapanen, jossa lähinnä omat hygienia välineet, lukemista, liivinsuojia, vauvalle käsiin tumppuja (kun kuulin, ettei välttämättä saa sairaalasta niin ettei raavi itseään), vauvalle söpöt ystävältä sadut villasukat (oli niin hassut kun ystävä ei osaa kunnolla kutoa niin oli pakko pistää mukaan), lukemista, kotiutukseen pikkuhousuja ja omia siteitä (mies saa sitten tuoda mulle vaatetta muuten ja vauvalle), mitäs muuta, kirja varuiksi, sitten pakkasin vinon pinon desi-savetteja veskin kannen&biden desinfiointiin; kuulin Tyksin vuodeosastojen hygieniatasosta sen verta epämieluisan tarinan, että päätin ottaa noita mukaan ja toivottavasti jaksan/muistan käyttää :| ...Sieltä puuttuu enää eväitä (joita saa sitten kyllä vielä sairaalassa jo ollessakin tai matkalla sinne, riippuen olotilasta ja vuorokauden ajasta), känny&laturi, kamera...

VAUVA HANKINNOISTA ei enää taida puuttua kuin itkuhälyttimet, mutta ne nyt ehtii hankkia vaikka sitten kun on syntynyt...
Ja edelleen mietinnässä, mitä sitä sitten pyytäisi molempien vanhemmilta ristiäislahjaksi, kun omat vanhempani tai lähinnä äiti jo kyseli...Appivanhemmilta aateltiin pyytää noita itkuhälyjä ehkä, kun itse joudutaan kuitenkin ne hankkimaan, kun ei he sillain oikein pääse liikkumaan/osaisi ostaa.
KUMMEISTA on kanssa ollut juttua, meillä on ystäväpariskunta joka tulee kummeiksi ja sitten aateltiin pyytää ehkä miehen tytärtä, kun on melkein jo täysi-ikäinen. Ei muita, mies haluaa pitää määrän miniminä ja mikäs siinä...

Kamalia juttuja tuo tulipalo-juttu sekä kolarissa olo, molemmat olisi kyllä niin painajaisia....

 
Mulla olis ollu tänää aika KOKsiin lääkärille mutku oli aamulla flunssainen olo ni soitin ja peruin.. Käski tilata uuden ajan kun olo paranee..
oSAstolla olosta On puhetta ollut itse tuossa syksyllä siellä vietin 4 yötä ja mun mielestä se oli aivan kamalaa! Mutta ehkä sitten vauvan kanssa vähän mukavempaa..
Tuo isukki ku ei töissä vakituiseen ole vaan saa satunnaisia keikkoja ni nyt sille sit tuli töitä 15.3 eteenpäin! Ja tuo mun LA:han on tuossa 31.3.. En oikein tiedä miten pitäis asiaan suhtautua.. Ainahan sillä rahalla toki käyttöä on mutta.. Hmm..
[/b]sairaala kassista Ei vielä tietoakaan.. Antakaas hyviä vinkkekä mitä sinne pitäisi pakata hygienia tuotteiden ja eväiden lisäksi..
:hug: Kaikille jotka sitä tarvii ja koittakaa selviytyä! Enää ei ole pitkä aika! Melkein jo 9kk takana.: :)
 
Mulla on muutama päivä mennyt ihan ohi ja kommentoitavaa olis taas reilusti. Täytyy jättää taas väliin, koska unohdin jo suurimman osan :ashamed:

Lauantaina alkoi äippäloma ja samalla poksui rv 35. Heräsin sitten sen kunniaksi neljältä kivuliaaseen supistukseen. Toista odotin puolituntia ja sen jälkeen ne loppuivatkin. Onneksi! Ehti jo säikäyttää! Sen jälkeen olen nukkunut tosi huonosti. Yöt on tuskaisia, kun sattuu niin voimakkaasti nivusiin. Päivisinkin liikkuminen on hankalaa. Vähänkin aikaa kun istuu, niin vasemman jalan nostaminen saa kyyneleet silmiin. Öisin vessassa käyminen on samanlaista! Kivuttomia suppareita on jatkuvasti, eniten iltaisin. Yleensä huomaan ne siitä, että mun pulssi nousee voimakkaasti. Miten mä olenkin koko ajan näin poikki. Vauvan vaatteiden pesu on kesken ja sairaalakassi pakkaamatta. Alkaa jo paniikki iskemään. Tänään kävin kampaajalla ja huomenna on aamusta neuvola ja iltapäivästä tutustuminen KOKSiin. Loppuviikon aion nukkua! Huoh, olis pitänyt hankkia lapset kakskymmpisenä niin ehkä kunto olis kestänyt paremmin :D

Sori omanapaisuus, loppuviikosta laiskottelen ja surffailen vaan netissä, joten kommentoin sitten enemmän! Jos joku on tulossa huomenna tuolle kierrokselle Kotkaan, niin nähdään siellä! Haleja kaikille tasapuolisesti!

NinaRinsessa 35+2
 
Mä päätin että tänään on hyvä päivä pakata sairaalakassi ja näköjään moni muukin on ihan samaa asiaa pohtinut :D

Tässä meidän kassin sisältöä kuvan kera, eli lähinnä tytön kotiintulovaatteet :heart:



Kuvassa siis on harso, tutti (pitää vielä pestä ja steriloida), huppari, housut, body, puolipotkarit, tossut, lapaset, fleesehaalari, myssy, pipo ja huopa vielä vauvan päälle, jos ulkona on kylmä kun siirrytään sairaalasta autoon.

Näiden lisäksi otan tytölle mukaan sisälapaset (kunhan löytyy se toinen lapanen), toisen tutin (jos tuo putoaa esim. lattialle), pehmolelun, kameran, videokameran, neuvolakortin, herkkuja ja juotavaa itselleni, kirjan, kalenterin, kynän, paperia, hammasharjan ja tahnan, harjan, pampuloita, rasvan, dödön ja puhtaat alusvaatteet.

Ja isä tuo sitten tullessaan turvakaukalon jonka valmistelen (laitan supistajan paikoilleen ja vyöt pienimmille säädöille) etukäteen valmiiksi.

Kassiin ajattelin vielä sujauttaa muutaman kympin rahaa, jos tulee äkkilähtö keskellä yötä (ei tarvitse pohtia mistä löytyy otto-automaatti takismatkan maksua varten kun kivut on kovat) tjtn.

Eiköhän me näillä pärjätä :D

Chef ja Nöttis 34 tasan edelleen B)
 
Chef, olipa hyvä kun mainitsit tuon rahan. Täällä nyt on niin tuttuja nämä taksit, että voi sopia että käy maksamassa kotiin palattua, mutta voishan sitä laittaa laukkuun varulta.

Mitäs syntyneille vauvoille kuuluu?

Metsätähti oli kysellyt kestojen yms määrästä...samaa täällä mietiskellyt. Kuivaliinoja varten tilasen 40cm kangasta....ööö....riittäneekö minnekkään...

Neuvolapäivä oli tänään ja viikon päästä äippäpoli.
Miiru35+3
 
Huomenta kaikki!
Kirjoittelin jo eilenkin, mutta kun teksti jostain syystä katosi bittiavaruuteen, kiukustuin enkä viitsinyt kirjoittaa uudelleen.
Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin, kai?
hb oli 108 eli kai sitä pitää rautaa alkaa syömään
paineet 106/65
Noi yhdistettynä ei ihmekään että välillä huimaa ja on paha olo...
painoa +200g/vko
vauva on alhaalla, mutta pää liikkuu vielä vähän eli ei kokonaan kiinnittynyt.

Puhuttiin siitä että viikko sitten utrassa vauva todettiin pieneksi - alakäyrällä mennään. Koko oli siis 1600g kun olisi saanut olla noin 1800g. Ohimennen ultraava lääkäri mainitsi, että istukassa on vähän kalkkia. Kysyinkin jo tuolloin, että mitä se tarkoittaa, mutta sanoi, että ei tarvitse olla huolissaan. En siis kiinnittänyt siihen tuolloin mitään erityisempää huomiota. No eilen neuvolassa asiasta oli tiedoissani erillinen raportti ja neuvolatätä totesi, että niin sinullahan on tuota kalkkia tuolla istukassa ja että sitä nyt sitten seurataan... Olin itse aivan että häh??? Miten niin seurataan ja onko siitä siis jotain haittaa??? Taaskin pään pyörittelyä, eikä kunnon vastausta. Nyt aamulla sitten googletin tuota ja sehän kai tarkoittaa, että istukka alkaa kalkkeutumaan raskauden loppua kohden, mutta ei kai nyt vielä vkolla 33? Onko jollain kokemusta tästä? Moni kalkkia istukkaan kerryttänyt näytti synnyttäneen ennen laskettua aikaa...

Epätietoinen Hani-pöö & nöösi 33+1
 
Jopa kohtuullinen yö takana vaikkakin vessakäynnit katkoo yötä parin tunnin välein, mutta kuitenkin sellaset 8h sai nukuttua. Yksin sain nukkua parisängyssä just niin leveesti, kun halusin ja asetella kaikki tyynyt ja peitot silleen, kun haluaa niin jotenkin kuitenkin on paljon levänneempi olo kun aikoihin.

Mutta jospa sitä täysiaikaisuutta (eikö se tämä viikon vaihtuminen sitä nyt ole?) sitten alkais viettämään
minjoh 37+0
 
Hani-pöö: mikäli istukassa on kalkkeumaa jo näillä viikoilla niin sitä vauvan kasvua olisi tosiaan hyvä seurata vähän tarkemmin. Mitä enemmän istukka on kalkkeutunut, sitä vähemmän se enää toimii, eli kuljettaa happea ja ravinteita vauvaan. Ilman ravinteita ei vauva kasva joten näin maalaisjärjellä ajateltuna se saattaisi tarkoittaa synnytyksen mahdollista käynnistämistä etukäteen, ellei se sitten spontaanisti käynnisty ns. ajoissa.

Toisaalta vaikka se istukka onkin nyt jo vähän kalkkeutunut niin se saattaa silti ihan hyvin pelittää loppuun saakka. Mutta seuraamista kyllä asian tiimoilta ehdottomasti vaatisin.

Yleensä istukka kalkkeutuu vasta ihan lopussa, tai sitten kun on menty jo la:n yli. Mulla oli esikon kohdalla kalkkeutunut istukka, mutta lapsi syntyi siis viikolla 41+3 neljän päivän käynnistyksen tuloksena. Kakkosen istukassa ei ollut kalkkeumaa lainkaan, hän syntyi viikolla 39+4.

Chef ja Nöttis 34+1
 
hekla ei tietenkään unohdeta :hug: =)

Kinder jaksuja kurjan olon kanssa :hug:

Minna77mulla on ihan tavallinen reppu ja sekin on vaan puolillaan vaikka mielestäni laitoin sinne kaikki muut tarvittavat paitsi vauvan toppapuvun/kevyttoppapussin, kun ei vielä tiedä millaset ilmat sitten on niin mies saa tuoda niistä sen minkä sitten sanon.

harakanhattu jaksuja :hug: Onko tää päivä alkanut paremmin?

Hali87 hienoa että onnistuit välttämään vatsataudin!


(.) Yö meni vessassa ravatessa, mut liitoskivut on kummasti helpottunut kun oon ollut rauhakseen kotona enkä oo ravannut pitkin kirppareita ja kauppoja.
Tänään meinasin kyllä lähteä käymään kävelyllä kun mies tulee töistä.
Mut nyt meen laittaa auton lämpiämään kun esikoinen pitää klo 11 hakea kerhosta kotiin ja kauppalista pitää laatia:)
Ensimmäiset kestoilukokemukset kakkosen osalta oli mukavia ja nyt ne muutama kesto pyörii koneessa eli tää päivä menee vanhaan malliin kerttiksillä.

Hyvää päivän jatkoa kaikille :wave:

Metsätähti ja onnenjyvä 35+6 (huomenna taas poksuu)
 
Huoh. Tää vauva saa mun puolesta syntyä tasan viikoilla 37+0. Kamalat liitoskivut :O
Esikoisen kanssa touhuttiin eilen ja oltiin hippaa vähän aikaa ulkona ennenku lähettiin leikkimään esikoisen kaverin kanssa. Hyvä etten siitä hyvästä alkanu illalla synnyttämään. Järkyttävät supistukset ja tuntui että kävellessä se muksu painaa ittensä kohta läpi asti.
Muutenkin kävelykin jo sattuu,ei tekis paljoo mieli tehdä muuta kun istua. Se vaan ei oikeen ymmärrettävästi sovi meidän herra 5veelle :D


Semmosta tänne.

Mysti 35+1
 
Sairaalakassista unohdin kommentoida. Mulla on semmonen iso laukku, jossa on vauvan vaatteet, mulle kotiutumisvaatteet ja mulle suklaata ja lakuja, viime kerralla oli ihanaa kun olin niillä varautunut :saint: Imetysliivit sieltä löytyy myös ja liivinsuojuksia. Nappaan sitten juuri ennen lähtöä dödön ja hammasharjan mukaan. Mun pitäis vielä mp3 soittimelle laittaa musiikkia ja heittää se kassiin, aattelin lievittää synnytyskipuja musiikilla. Tavoitteena taas luomusynnytys..tai no, viimeeks hönkäsin pari kertaa ilokaasua ja muuten oli luomu :saint:
 
hekla, no eihän sua voi mitenkään unohtaa. Oot sentään meitin porukasta eka synnyttänyt ja mielellään sun kuulumisia vauvasta aina lukee. :)

chefillä tosi söpö vauvan kotiintulovaatesetti!

Noniin, tulin just neuvolasta. En saanu enää uutta aikaa sinne. Hoitaja antoi mulle jo kotikäyntiajan maaliskuun alkuun. Mulla oli sf-mitta nyt peräti 39cm, että.. huhhuijakkata. Ens torstainahan mulla on käynti Naistenklinikalla ja hoitaja on varma, että mut otetaan sillon sinne sisään tai lähipäivinä siitä ja synnytys tullaan käynnistämään, mikäli ei käynnisty itsestään. Vauva alkaa olemaan jo niin suuri hänen mielestään, kun vielä käsikopelolla tunnusteli vauvaa mahan päältä. Kerroin hänelle tuosta edellisestä sairaalareissusta, missä se ihme lääkäri ultrasi ja totesi vauvan olevan noin kolmikiloinen. Oli sitä mieltä, että lääkäri oli mittaillut ultrassa aika huolimattomasti, josta olen täysin samaa mieltä.

Lisäksi mun oma paino oli noussut parissa viikossa peräti kolme kiloa, josta masennuin totaalisesti. Verenpaineet oli hieman koholla, mutta terveydenhoitajan mielestä vielä normaalin rajoissa. Alapaine 82, kun se on yleensä ollu mulla noin 69-70.

Nyt mulla rv 35+4 ja sitte ens torstaina rv 36+6, kun meen sinne sairaalaan. :heart:
 
marcelina: no kyllä tosiaan on komia sf-mitta. Mulla se on 32 cm ja se huitelee siis yläkäyrien yläpuolella. Ja viikosta 22 lähtien on ihmiset jännittyneenä kysyneet, että "se varmaan syntyy nyt jo ihan kohta", johon mä olen viikkotolkulla vastannut että ei, ei se vielä synny :kieh:

Paras oli kun kävin viikko sitten kirppiksellä ja se myyjä (paikan omistaja) kyseli laskettua aikaa. Kun kerroin että maaliskuun loppu niin hän vähän järkyttyneeseen sävyyn kysyi, että mikäköhän mahtaa olla vauvan painoarvio. Kerroin sitten etten muista mutta ihan normaalinkokoista tulevaksi odotetaan.
Seuraavaksi rouva kirppismyyjä sitten tokaisi "sulla on sitten varmaan vaan tosi paljon lapsivettä" johon mä puolestani taas vastasin että ei ole, kun ihan normaali määrä.

Tässä kohtaa mä huomasin että rouvalla loppui sanat kesken joten jälleen kerran sitten ajattelin, etten halua tuottaa toiselle kiusallista oloa ja selvensin hällekin (kuten jo niin monelle muullekin mahani koon päivittelijälle) että mulla ehti olemaan kahden raskauden välissä vain 5kk, eli en ollut vielä palautunut edellisestä raskaudesta, josta osittain johtuu tämä mahani koko.

Joskaan ei mulla koskaan ole ollut mitenkään pientä mahaa, vaan aina se on iso ollut. Toisaalta mä kyllä tykkään että kaikki näkee että olen raskaana...enempi ottais pottuun jos sitä masua ei näiden makkaroiden keskeltä erottais :snotty: :LOL:

Chef ja Nöttis jolla on vissiin hyvin tilaa, kun äipällä on niin iso maha! 34+1
 
Metsätähti ja Miiru kuivaliinoihin tarvittavan kankaan määrästä. Fleecea ostaisin esim. 1m ja mahd. ohutta kuivaliinoiksi, ja leikkaisin ehkä... 35x15 cm? Jos ajattelee ihan pientä vauvaa, riittäisi pienempikin (30x13?), mutta ei sitä viitsi kai ihan parin kuukauden päästä uusia leikella. Mutta se on sellainen tutnuman mukaan sanottu koko. Ja jos kyseessä on joku muu kuin feleece, eli ohut kangas jonka reunat kapiaavat huolittelua ja mielellään jonkun muun "taustakankaan" että olisi vähemmän lörppö, pitää laskea myös saumanvarat. Ja kuivaliinoja voisi toki olla saman verran kuin vaippoja - joka siis vuorostaan riippuu, miten usein pesee jne. Ei minulla ole vastasyntyneen kestovaipatuksesta kokemusta, aloitettiin kakkosen ollessa n.4kk. Itsellani on 8 äp:n vaippa ja 2 kuorta samasta, sitten ainakin 1 sisävaippa sopii pikkuselle ja luulen myös 4:n muun sisävaipan olevan sellaisia, jotka täysaikaiselle vastasyntyneelle saisi kursittua ympärille. Ja yhdet villahousut tein ja toiset on keskeneräisiä. Aion ommella vähän lisää sisävaippoja, mutta en ole vielä löytänyt itsestäni viitsimistä, ehkä jääkin suunnitteluvaiheeseen. No joka tapauksella harsoilla pärjää pitkälle niin pienen kanssa, ja imuja on muitakin paljon, ja loppujen lopuksi on aina mahdollisuus kertiksia laitta, jos kestoja ei ole riittävästi.

Ja vielä kertisten käyttäjille - ihan normaalia, että on olemassa erilaiset ihmiset. Mielestäni kumpikin ok, ja ainoa, mitä kertisten käyttäjiltä toivon, on ymmärtävä suhtautuminen kestoihin, ettei luulisi automaattisesti kestoilijoita omituisiksi! Jos hyvät kertikset todellakin kompostoituisivat viimeistään vuodessa ilman oleellisia haittoja luonnolle, sittten käyttäisin niitä kai itsekin. Nyt vaan luulen, että esikoisen aikana kaatopaikalle lähetetty 2 henkilöauton isoa peräkärrillista Pampers Activ Fit vaippoja (kakkavaipat jokainen erikseen vielä muovipussissa) on se maksimi, mitä voin otta kontolleni. Mietin joskus, että pystyykö joku tieteilijä vielä 100v päästä siitä kakkavaiasta lapseni DNA:n määrittämään? Mutta tarpeen mukaan käytän joskus kertiksiäkin (syön myös normaalisti posliiniastioista ja käytän hopealusikkaa, mutta pystyn tietyissä tilanteissa myös pahvilautaselta muovilusikalla syömään).

Mirabel 33+4
 
Hei Kaikki maalismammat!
En ole ehtinyt pahemmin kirjoitella, mutta olen lueskellut kuulumisianne päivittäin. Tosi paljonhan täällä on aktiivista porukkaa!
Viikko vielä äitiyslomaan,kyllä sitä on jo odotettukin. Sitten on paremmin aikaa myös osallistua näihink eskusteluihin.
Sairaalakassista, en ole miettinyt yhtään. Äitiyspakkaus olisi postissa, kun ehtisi hakea. Edelleenkään meillä ei ole mitään vauvantarvikkeita, vaatteita tms. suunnitelmissa oli keskittyä niihin kun pääsee äitiyslomalle. Nyt on työ ym. asiat vieneet sen verran resursseja, ettei aina ole edes muistanut olevansa raskaana :)
Täällä ei taida olla ketään muita, joilla tarvikkeiden hankkiminen olisi jääneet näin viime tippaan.. Sama minulla oli esikoisen kanssa, joka tosin syntyi yliaikaisena.
Aiemmin kyselin vaunuista, minkälaisia te muut olette hankkineet?
Oikein ihanaa alkavaa kevättä teille kaikille ja hyviä vointeja tähän loppuraskauteen!
Toivottaa
Espresso ja Tytteli
 
Hei!

Silmät ristissä kirjoittelen...

metsätähti sori, jäänyt kommentoimatta (yksi sun toinenkin kysymys, muistutelkaahan, jos ette saa vastausta johonkin :attn: ) kuivaliinat fleece-kankaasta meillä 30x10 cm. Meillä ainakin riittänee semmonen parikymmentä kuivaliinaa vallan mainiosti.


(.) viikon välein neuvola. Tänään ei mitattu hb:ta, koska viimeksi oli niin hyvä (120). Suosittelen hani-pöö ja muillekin luontaistuotetta nimeltä floradix raudan nostatukseen, mikäli maha ei kestä apteekin lääkkeitä. Minulla nousi vasta tällä floradix ravintolisämehulla hb. Vauva yhä rt (JES!) ja kuulemma on laskeutunut aika lailla (!!).

eilen tuli vatsatauti :( Ravasin vessassa pari tuntia ja sitten loppui kuin seinään. Neuvolassa kertoivat, että supparit saattavat aiheuttaa tyhjennyksen. En vain ole kunnon suppareita tavannut kuin yhden tähän mennessä. Niitä harjoitussupistuksia (maha menee kovaksi) on kylläkin tullut.

Nukkuminen viime yönä heräsin 4 aikaan enkä saanut enää unta. Että tosi virkeenä ollaan. Olisin ehtinyt neuvolan jälkeen nukkua pitkät päikkärit, mutta kun on muutakin kiinnostavaa tekemistä. No ihan kohta oikasen. Siis viime yönä heikotti ja en meinannut saada henkeä kylkiasennossa. Oli pakko siirtyä sohvalle kohoasentoon... Olen tosi kiitollinen, ettei ole närästystä eikä joka päivä sukkapuikkojakaan.

Hekla :hug: :heart:
Ja teille, jotka olette ihan tuskissanne ettekä jaksa odottaa enää pidempään :hug: :wave:

chef söpöt kotiutumisvaatteet :heart: En voi valita tyttö/poikaväriä, kun ei tiedetä kumpi tulee.. Mutta onpahan yllätys! Laitan valmiiksi neutraalit kamppeet vauvalle.

Kiitos sinulle (anteeksi, unohdin nikkisi), joka ehdotit katsomaan espoon kaupungin sivuilta perhekahvila ym. vinkkejä :wave: Ainakaan MLL perekahvilatoimintaa ei ole ihan kävelymatkan päässä ellei halua oikein olan takaa kuntoilla.

momtoo ja pikkukakkonen rv 36+2
 

Yhteistyössä