~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Moro vaan pikaisesti tänne!.. En oo ollu nyt kirjotus tuulella, kaikkea on sattunu.. vähemmän kivaa ja ihan kivaa! Ollaan nyt tulevana pe, lähössä sinne yli 500 kilsan päähän Nurmexeen, johon n 8 tunnin ajomatka.. Ukkini hautajaisiin siis! Oon ihan ok voinu noin muuten, mut yx ilta säikähdin, ku ei ollu vauva liikkunu niinku ennen ja menin sit NKL:lle päivystyxeen ja ottivat n tunnin sydäkäyrää ja kaikki olikin ok ja pääsin kotia =) Ne vaan ties siellä kertoa, että on ihan normia, jos vauva ei kokoajan liiku! No, ei tietenkään sen kokoajan tartte sielä liikkua, ku pitäähän senki nukkua aina välillä :wave: Joten turhaan hätäilin. Ja eikä se sielä enää nii hirveesti mahdukkaan liikkumaan, ku on jo viikot pitkällä. Mut mietin vaan, et onko järkee lähtee sinne Nurmexeen, jos nyt sattuiski niin, et tulee jotain ja joutuis kesken hautajaisten lähtee synnyttää, ni se ei hirveen kivaa ois, ku lähin synnytys sairaala siel on 120 kilsan päässä ja viel joensuu.. siis EI kiitos, en mistään hinnasta halua synnyttää sielä! Vaikka osaahan ne sieläki jotain, mut ei hei sentään oo nii paras paikka, ku Helsingin naikkari! Et täytyy ny kattoo ja ottaa ihan iisisti, et pääsee kuitenki lähtee sinne, ku se ois mulle kuitenki tärkeetä päästä itte lukemaan oma muisto runo ja laskemaan kukkaset haudalle =)
Ja tää ei ollu pahalla niitten kohalla sanottu, jotka oikeesti joutuu siel synnyttää! Zemppiä niile! Muttakun se vaan on näin että NKL on parhaimpia paikkoja synnyttää! Sieläkun tiedetään enemmän näistä asioista! Noh mut joo..

Mulla vaihtu viikot eilen, ja nyt siis 33+1 JEEEeee... (kolmonen on numerologiassa hyvä luku)Ja mm mun onnen luku ollu aina! :wave: Ja kohta taas vaihtu + päivät :heart: :heart:

===Lanis& Mustikka :heart: :heart: :heart: ===

Ps, Ei tainnu tulla niin pikasesti :LOL:
 
Tulin taa-aaaas kerran laittamaan vaan merkkiä. On se kumma. Äitiysloma alkoi ja tuntuu siltä ettei jaksa tehdä yhtään mitään. Toivottavasti se on vaan tää räkätauti mikä on vieny voimat. Lupaan että huomenna tulen lukemaan nää pari ohi mennyttä sivua ja kunnolla kommentoimaan teitin juttuja. Neuvolakin on aamusta niin kerron sitten samalla ne kuulumiset.

Terv.
Raihnainen ja räkänokkainen Harakanhattu + ManU-Tappara 35+0 :heart: *poks*
 
oih. :eek: huomasin että mä oon vähennelly iteltäni viikkoja .. :D hihi.

POKS* 37+0 :heart: :LOL:

Ja tänäänki taidetaan mennä 2 tunnin unilla. En kyllä ymmärrä yhtään miksei uni tuu illalla vaikka väsyttääkin ihan hirveesti. Ja loppujen lopuksi ku uni tulee niin herään siihen kun pitää vaihtaa asentoo. :attn:

Lillamay mainitsit reumasta ja olis mielenkiintosta kuulla mitä sulle sanottiin tuosta lantion kivusta?? :) Itsellä kans reuma ja ei muuten raskauden aikana oo ollu mitään ku vasta nyt.. lantiota särkee ja polven nivelet alkanu reistailee. Mulla on neuvola huomenna ja meinasin että otan siellä puheeksi asian.. Tosin varmaan käskevät soittaa sairaalaan.. :/

Mitäköhän muuta oli.. Tulee niin paljon tekstiä päivän aikaan että ei tosiaan pysy perässä.. pitäs kirjottaa kaikki muistiin jo sillon ku lueskelee näitä. :) hih.

Ristiäisistä oli kans puhetta.. Me päätettiin jo siskon kans aikoja sitten että pidetään yhessä pippalot. Oon tainnut jo joskus marras-/joulukuun aikaan mainita asiasta. :D
Ja tosiaan soitin jo ajoissa sille papille kenet me halutaan.. ja sovittiin että ollaan yhteydessä sitten kun on siskon laskettu aika lähempänä. :) (siskolla LA 10.5) Tarkotus olis pitää ristiäiset kesäkuussa, joutuu meijän pikkunen odottelemaan nimeensä ja kela korttia.
Mä kyllä mietin sitä että jos tulee sellanen tilanne että se nimi pitäisi olla jo.. niin saako sen nimen sitten annettua aikasemmin ilman minkäänlaista juhlaa..tai ongelmitta..... ja sitten kesällä pitäis ne ristiäiset??? o_O

Saisi jo tämä vaavi syntyä. Onko muilla pistävää kipua tissin alapuolella? Pystyttekö käyttämään rintsikoita? Itellä on sellanen probleema että jos mulla on rintsikat niin ei varmaan mene ku tunti tai kaks että alkaa kauheesti kipuilee. Tulee ahistava olo ja haluan rintsikat pois. :( alkaa ärsyttää ku tissit joutuu roikkumaan ilman minkäänlaista tukee ja sitten tulevaisuudessa saa jo nostella tissit olan taakse.. :/ :D

Hmm.. Nyt ei tuu enää mieleen mitä piti kommentoida.. pitäs varmaan opetella kommentoimaan aina välissäkin ilman kauheen pitkiä stooreja. :D

Jos sitä aamupalan syöntiin ja kahtelis jos sais unta vielä tai sitten vaan jumitun tähän koneelle. :)

niin.. ja. *poks* 37+0. :D
 
Huomenta! Voi että oli taas kamala yö. :( Illalla kun paon jälkeen menin sänkyyn jo pötköttään ja lukemaan Baby bluesia niin alkoi sattumaan mahaan kummasti :O Ei ollut supisteluja tai tuollasta ylävatsa kipua mitä välillä ollut mahan kasvamisen takia.. Vaan koko maha, suurimmaksi osaksi tuosta navan ympäriltä oli kipeänä.. Siis aivan jatkuvaa semmosta ärsyttävän pistävää kipua.. :/ mistähän voi johtua.. Ja jatkui koko yön, vieläkin vähän sattuu. Muuten oisin vielä nukkumassa ainakin 12 asti. Totta että tuntuu ettei äitiyslomalla nyt ollessa jaksa tehdä yhtään mitään. Vaikka välillä olisikin hyvä olo. Mutta silti jotenkin kauhean nuutunut.. Ja kun kaikki tuttavat on päivät pitkät koulussa/töissä ja yhtenä päivänä siivoat kämpän ja teet kaiken mahdollisen niin sitte mietitäänki et mitä tehään koko loppu viikko.. :D loppujen lopuks huomannu että on vaan nukkunut, katsonut telkkaria, syönyt ja lisää nukkunut.. No mutta se kohta muuttuu sitten. Joten kannattaa kai nyt nukkumisesta nauttia vielä kun voi.
 
Huomenta!

Mulle on rantautunut kamala yskä, kurkku kipee, veto poissa :ashamed: Huomenna olis neuvola ja lekuri eli jospa se vois jotain helpotusta kirjottaa mulle, katsotaan.
´
Modic, rintarepusta mulla oli pikkuneidillä käytössä rintareppu mut alussa se oli ainakin niin iso et neiti hukku siihen, tarkistin niin ihan oudon merkkinen kun kirpparilta sen silloin ostin kun joku oli käyttämättömänä sen sinne laittanut myyntiin. Muutaman kuukauden ikäisenä oli sit näppärä jo ja käytettiinkin jonkin verran mut nyt varmasti tulee ainakin itselläni olemaan enemmänkin käytössä kun tuo pikkuneitikin vaatii sit oman huomion ym. Uskoisin et ainakin tuo Baby Björn varmasti hyvä varteenotettava vaihtoehto ;)

Täällä ei siis kummempaa, jaksuja kaikille :hug: :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 35+4 :heart:
 
Mussu ei se lapsi ristiäisissä nimeä saa, se vain julkistetaan yleensä siellä ja lapsi liitetään seurakuntaan. Nimenhän voi ilmoittaa väestörekisteriin vaikka heti syntymän jälkeen seuraavana päivänä, jos haluaa ja näin saa kela-kortin heti.
Että voit ihan rauhassa antaa lapselle nimen koska tahansa ja silti viettää ristiäisiä. Helppohan se on sitten pitää salassa muilta, jos näin tahtoo.

Rintareppuna meillä oli esikon kanssa babybjörn. Se oli ihan kätevä, kun kävi koirien kanssa. Muistaakseni siinä vain oli joku raja, että ei saanut käyttää alle 2kk tai jotain... Ja sitten yli jonkun kilomäärän... Mutta siinä oli niskatuki kyllä silti, että sen puolesta voi käyttää jo ihan pienelläkin. Ostettiin vielä siihen se tuulensuoja-juttu, että pystys käyttämään ulkonakin... Pitäisikin varmaan kaivella se tuolta esiin jostain.

Mitähän muuta piti kommentoida????
Lanalle :hug:
Rankkaa on varmaan, mutta jospa tuo muksu pysyisi nyt sisällä kuitenkin tuon reissun ajan, niin ei tarvitse synnyttää matkalla.

Onko joku kerännyt sitä isyyspakkausta? Lähinnä kyselen, että minkälaiseen laatikkoon/pakettiin olette niitä laittaneet... Saa tietysti kertoa mitä olette sinne tunkeneetkin...
 
Mobic Rintarepuista, mulla on semmonen Manduca-rintareppu, joka oli tosi hyvä esikoisella. Kun meillä esikoinen ei esim. yhdessä vaiheessa viihtynyt oikein vaunuissa jne. niin oli aina tosi hyvä toi rintareppu reissussa/kaupungilla ja myös kotona jos ei esim. suostunut nukkumaan/rauhoittumaan mitenkään. Tota pitäis pystyy käyttää jo vastasyntyneen kanssa, mutta mun mielestä ei ollut oikein hyvä kuin vasta sitten n. 4-6 k:n ikäisestä lähtien. Mulla on kantoliina nyt sitten ihan vastasyntynyttä varten, katotaan josko tämä vauva viihtyis siinä. Toi Manduca on aika vastaava kuin Ergo-reppu, jota ei kuitenkaan voi käyttää vielä vastasyntyneelle. Manducan saa myös laitettua siten, että vauva on jo rintaa vasten, lantiolla silleen sivussa tai sitten ihan reppuselässä (isompi lapsi). Manducassa ja Ergossa lapsi on eri asennossa kuin Baby Björnissä, ja monien mielestähän Baby Björn ei oo kauheen hyvä lapselle just sen asennon takia. Siinä kait enemmän noi jalat roikkuu silleen ja Manducassa jalat ovat koukussa äitiä vasten eivätkä roiku. Mutta siis suosittelen Manducaa! Nyt täytyy rientää hoitaa esikoista joka on sairaana.
 
MLL
LillaStina tein miehelle joululahjaksi isyyspakkauksen. Laitoin tavarat toalettilaukkuun (isänpäivän jäljiltä seppälässä oli sellasia isi=komee juttuja :)). Mukana oli kaikkea sälää missä luki isin kultaa yms., korvatulppia, opas vauvanhoitoon, kortsuja, pyykkipoikia..Mitäs vielä? Nyt lähempänä synnytystä voisin pakata mukaan myös evästä ja vaikka jonkun lehden synnytykseen. Laitoin osoitetta jo aikasemminkin, mutta mainostetaan nyt vielä vähäsen eli www.mussukat.fi sivuilla on hauskoja tuotteita isyyspakkaukseen =)
 
Kaikille kovasti voimia jaksaa huonoilla unilla ja muitten vaivojen kans,samoilla mennään :hug:
Mulla on viikossa taas menny olo paljon vaikeammaksi,tuntuu et molemmat ois jotenki tosi alhaalla ja eilinen oli ihan tuskaa ku sattu ja vihlo ja maha meni välillä kovaksi ja pikkuset vääntyili kovasti kaiken päälle.Alkaa olla kypsä olo..

No tänään sinne osastolle pötköttelemään vrk:si ja huomenna tietää enemmän :) Jos kaikki on hyvin niin pitää kuitenki huomenna lääkärillä kysellä,et jos ei itekseen mitään tapahdu,niin koska aletaan häätään näitä ulos,tavalla tai toisella :)

Sori ittekeskesyys,jännittää kovasti mennä edes yöksi osastolle,ku mie en ole ollenkaan sairaalassa viihtyvä,vaan erittäin koti-ihminen :heart:

Nystis ja pirpanat 35+5
 
myh
lana-muikku ja millähän perusteella Joensuussa on huonompi synnyttää kuin Helsingissä?
Sulla on kyllä asiasta kuin asiasta niin älyttömät mielipiteet, että yritän jatkossa olla lukematta sun kommentteja ollenkaan. Mutta toivon sydämestäni, että et todellakaan synnytä täällä
 
Heippatirallaa!

Eilen neuvola käynti ja tämä nainen on nyt "kymppikerholainen" ;) eli tasan 10kg on nyt tullut painoa lisää :/ Paineet oli samaa rataa, eli alhaiset. Pissa puhdas.
Maha oli pienentynyt sitten viime kerran, yläkäyrän yläpuolelta tipahdettiin keskikäyrälle. Sanoi kyllä, että on ihan "käsialastakin" kiinni (eri terkka nyt), mutta että vauveli oli kyllä laskeutunut jo liki lähtökuoppiinsa.

Tänään onkin sitten jomottanut alaselkää ja pakaroita nyt parisen tuntia ja meinaa maha olla supistusherkkä kovastikin.
Tiedä sitten noista, eilen terkalle sanoinkin, että kun ei ole spontaanista synnytyksestä mitään kokemusta niin meinaa vähän jännittää, että meneekö raskaus sektio päivään asti vai tuleeko lähtö aikasemmin. Käski kyllä vähän herkemmin mennä näytille jos siltä tuntuu. Niin miltä? Kipeä olen ollut jo kauan.. :D

Omaa napaa (taas) vain, meinaa ajatukset harhailla tällä hetkellä..

Halit :hug: kuitenkin kaikille! :heart:

Pikkarainen 34+4
 
Moikka moi!!

Sairaalakassi Mukavaa kun olette laittaneet niistä juttua. Mä en tiä yhtään mitä sinne
ottais mukaan. Jos jollain on valmiina semmonen näppärä lista, saa laittaa tänne vinkiksi.

chef Ihana kun olit laittanut oikein kuvan. <3 Tosi söpöt kotiintulokamat!

Minjoh Mäkin käyn melkein tasan 2h välein vessassa ja sit samalla aina kääntää kylkee.

Jemppi Onnea mammaloman alkamisesta! Ja tuosta liikkeiden sattumisesta. Kyllä tuntuu täälläkin välillä niin kovina että saa ääneen parahtaa. Varsinkin jos täräyttää tuonne
alaviistoon. Auuuuu!

Metsätähti Kiitos kiitos on tosiaan jo hieman paremmat fiilikset. Tää räkätauti vei
kyllä tosi pahasti voimat. Ei tahdo enää niistää. Nenä on ihan punainen ja arka.

Mysti Voimia liitoskipujen kanssa. Niin ja hyvä vinkki tuo suklaa ja laku. Pitääpä muistaa!

Espresso Ei haittaa vaikkee kaikkee vielä oliskaan hankittuna. Nyt sit mammaloman
alettua ehdit hienosti keskittyä hankintoihin.

MiCeVu Voimia taudin/viruksen/pöpön kanssa.

Mamu-78 Ihme touhua naapureilta teidän vaunujen kans. Huhhuh! Toivottavasti tällä kertaaei menis noin pahaks.

Hali87 Onnea mammaloman alkamisesta!

Salli79 Oli varmasti ihanaa lomailla siellä Kolilla. Ai että! Tääkin tahtoo ja varsinkin
kylpylään lillumaan. =)

Anxu87 No ei varsinaisesti ongelmia Kelan kans, mutta viivästystä. Palkanlaskija ei ollutkaan lähettänyt niitä mun palkkatietoja vaikka sanoi että lähettää, joten päätöstä odotellaan vieläkin... Argh!

Sitten vähän omaa napaa. Eli perjantaina alkoi vihdoin se äitiysloma. Onneksi. Ei olis kyllä enää päivääkään jaksanut. Sen alkamista juhlistettiin sitten isolla porukalla lauantaina. Eli järjestin sellaisen suvun naisten päivän johon kutsuin siis kaikki lähisuvun naiset, sekä mun että miehen puolelta sukua. Sit syötii ja kahviteltiin ja turistiin kaikkee mukavaa. Lähinnä sellaista rentoa yhdessä oloa ja kuulumisten vaihtoa. Niin ja olihan se kiva että sai mummut sekä tulevat että nykyiset höpistä keskenään. <3

Sitten illalla tuli mun työkavereita ja muita kavereita ja jatkettiin naistenpäivän teemalla ja sit samalla pidettiin vähän niinkun mun läksiäisiä. Sain työkavereilta lahjakortin yhdelle tosi pätevälle tutulle valokuvaajalle. Kuulemma saan mennä sitten tulokkaan kanssa valokuvauttaan itseni tai sit pelkästään pikkusen. :heart: Saatiin myös amme, liivinsuojia, ensihammasrasian, tilkkupeiton, kirpparilta vaatteita, kaverin itse virkkaaman pehmolelun ja muuta pientä.

Mulla oli jo tuolloin lauantaina orastava flunssa ja sit sunnuntai menikin lepäillessä ja tuntu että vielä maanantainakin oli ihan puhki noista juhlista. Mut nyt on kiva kun kaikki on takana ja sain tosi ihanaa palautetta sukulaisilta ja kavereilta siitä että olin tuollaisen naistenpäivän järjestänyt. Mietin että sitten alkukesästä voisi semmoisen järjestää uusiksi.

No varsinainen mammalomailu alkoi sitten sillä että tein eilen lihapullakastikkeen ja sämpylöitä, pesin pari koneellista pikkuisen pyykkejä, katsoin pari leffaa ja nukuin kellon ympäri. Niin joo ja sunnuntai-iltana mies vei minut treffeille. Käytiin vihdoin katsomassa se Avatar ja se oli kyllä ihan sairaan ihana. Ipana oli varmaan ihmeissään siitä metelistä ja möykästä kun remusi koko ajan. Söin ison törpöllisen popkornia ja yritin juoda mahd. vähän mutta jouduin sitten kuitenkin käymään kesken kaiken pissalla kun en kestänyt koko kolmea tuntia. :LOL:

Neuvola oli tänä aamuna ja kaikki oli tosi hyvin. Painoa oli tullut mulle lisää 300g/viikko. eli yhteensä 600g. Koko raskauden aikana painoa tullut lisää vain n.4kiloa. Sf-mitta oli 32, ipanan sykkeet 149 ja mun pissa puhdas. Ens viikolla onkin sitten neuvolalääkäri.

Huh. tulipas paljon tekstiä. Yrittäkää pysyä mukana mun jutuissa vaikka on varmaan aikas sekavaa. =)

Oikein mukavaa viikkoa maalismasuille ja parille mussulle myös :heart:

Harakanhattu ja ManU-Tappara 35+1 :heart:
 
Huomenia!

Mulla kyllä niin öitten yö takan et huh, kakkonen oksensi kolmisen kertaa kunnolla ja kolmonen yski niin että ulos olin jo viemäs ku tuntu et tukehtuu, epäilen sillä olevan kurkunpäässä ku on niin sen kuulonen yskä, ja aamusta sit virkeänä menin ite kasiksi neuvolaan..

noh neuvola kuulumiset tähän väliin:

Paino +516g/viikko :eek:
Sf: 30 eli nousua pariviikkoiseen vain sentti..
Syke: 140+
Pisu: puhdas
Hb: 106 :eek: olipa yllätys, ekaa kertaa rautakuurille tässä odotuksessa, liekkö tuo sit lisä syynä tähän mun kamalaan väsymykseen, se on koko aika pysyny yli 120
RR: 112/58

Rintarepuista ollu puhetta täällä, minä ostin kaverilta sillon kolmoselle Baby Björnin rintarepun mut ei oo mulla kyllä tullu pahemmin käytettyä sitä, jokus sillon kesällä ulkoilessa siinä kantelin, ihan hyvältä vaikutti mut paljoa ei oo kokemusta et miten pidemmän päälle hartiat kestää..

Pinnasängystä onko kellään kokemusta ikean Leksvik pinnasängystä, ku kateltiin tuon miekkosen kans pinniksiä ni aateltiin et jos käytäs ens viikolla ikeasta ostamas jos siellä vaan niitä on, ainaki netin kautta sais mut toimituskulujen kans hinta nousee yli 100? :eek: ..

Monilla on mammaloma jo alkanu, itellä se alkaa maanantaina, eipä se pahemmin vaikuta mihkään ku kotona olen koko ajan ollutkin..

Oikein paksua loppuaikaa kaikille ja kovia potkuja ku ne kuitenki sitte unohtuu ku se vaavi on syntyny... ;)

mörköliini ja piipero 34+2
 
Hei taas täältäkin pitkästä pitkästä aikaa!

Se olisi sitten ensimmäinen äitiyslomapäivä, täytyy vissiin viritellä aurinkotuolia ja sateenvarjodrinksua jo käteen loman kunniaksi ;) :LOL: Ai minkä loman :LOL:

Neuvolassa kävin aamulla, hb ei järin korkealla ole vieläkään mutta rautaa kun vetelee säännöllisesti (ja kärsii mahavaivoista ja ilmavaivoista) niin saa sen pidettyä jonkinlaisena. Painoa on tullut nelisen kiloa nyt, tasan 35viikoilla. Verenpaineet oli ennemmin matalat kuin korkeat ja vasta-aineverikoekin otettiin taas tänään :) Vauva ultrattiin kun eilen möyri niin etten enää osannut sanoa miten päin sankari siellä on, kaukosäädin jos olis ollu mahalla eilen illalla niin se olis lentäny peräseinään kun niin myllerrettiin :LOL: Oikein päin kuitenkin oli ja alas kiinnittyneenä, onko muiden vauvat jo kiinnittyneitä??! :attn: En oo ehtiny lukea vielä kaikkea niin en tiedä :ashamed: Sokereja on myös seurattu aina neuvolakäynnillä kun pissat on ollu pari kertaa 2plussalla ja tulehduksiakaan ei pissanäytteen mukaan ollut, jostain syystä nyt sitten vain pääsee läpi sokerit. Tätä oli esikoisenkin aikana. Sf-mitta oli 33cm mikä ei aivan pidä paikkansa koska mittaavat väärästä paikasta. Tunnen sen ite mutten oo viittiny sitten puhua koska sillä ei sinänsä ole merkitystä, vauvan sykkeet 155-157 :) 2viikon päähän lääkärineuvola ja siitä sitten viikon välein ja se loppuaika meneekin sitten hujauksessa!

Mulla on ollu hirveä into pistää tupaa kuntoon, keittiön kaapit (kaikki yli 30 kaappia) siivosin parin päivän aikana ja järjestelin hyllyjä uuteen uskoon, kaikkien 6n vaatekaapit on ojennuksessa sun muuta :) Vaatehuoneesta pitäs vielä jotain etsiä vauvaa varten valmiiksi ja laittaa laukut kummallekin. Odotan lääkärineuvolaa mielenkiinnolla, onko kohdunsuulla tapahtunut jo jotain muutosta kun jo 26vkolla oli 2sormelle auki :whistle: Vauvanvaatteet on pesty ja kehto kaivettu esiin, lakanat pistän sitten lähempänä oikeaa ajankohtaa :) Pienen lakinkin löysin vauvalle ja pikkuvaipat koristaa hyllyä valmiina odottamassa käyttäjäänsä :heart: Kestot ja kerttikset sulassa sovussa :) Imetysliivejä ostin pari viikkoa sitten sekä muuta tilpehööriä vauvaa varten joten aika hyvällä mallilla on elämä :D Ai niin ja leiponutkin oon :LOL: Oikein pesänrakennustouhuamista tämmönen :LOL:

Ai niin ja kantoliinan ostin myös eilen tutulta vähänkäytettynä, Loomin liinan ja tuntui erittäin hyvältä, tuo lähtee sairaalakassiin mukaan :)

Lahja Lintikka ja Tirppa rv35
 
Alkuperäinen kirjoittaja lana-muikku:
Vaikka osaahan ne sieläki jotain, mut ei hei sentään oo nii paras paikka, ku Helsingin naikkari!
Alkuperäinen kirjoittaja lana-muikku:
Et täytyy ny kattoo ja ottaa ihan iisisti, et Muttakun se vaan on näin että NKL on parhaimpia paikkoja synnyttää! Sieläkun tiedetään enemmän näistä asioista! Noh mut joo..
Voisitkohan millään kertoa, että kun et ole missään vielä koskaan synnyttänyt niin mistä moiset kommentit? Mielipiteet on ihan jees, jos niille osaa antaa jotain perusteluja?

Itse olisin voinut valita synnytys sairaalaksi NKL:n, mutta valitsin jorvin. Kyllä minä ainakin olen kuullut ihan yhtä paljon negatiivista molemmista paikoista. En silti voi sanoa, että jorvi on paras kun en ole missään koskaan synnyttänyt.

 

Mulle olis ihan sama missä mä synnyttäisin jos vaan annettais synnyttää. :D
Mulle on tärkeempää se että lapsi tulee terveenä ja hengissä!! eikö se ole se tärkein asia koko hommassa? :)
Itse olen samaa mieltä abellon kanssa että ei voi sanoa mikä on paras jos ei ole aikaisemmin synnyttänyt.
 
Kyllähän NKL on hyvässä maineessa monen synnyttäjän keskuudessa, mikä kaiketi perustuu Lastenklinikan välittömään läheisyyteen. Ts. jos jokin menee pieleen, on apu lähellä. Siksi itse valitsin sen enkä esim. Hyvinkään sairaalaa. Nää on niin makuasioita, toisilla on hyviä kokemuksia, toisilla huonoja samoista paikoista. Yksi kaveri vannoi ettei jalallaan astu NKL:lle koska eivät meinanneet millään tehdä sectiota, joka lopulta tehtiin ja viimetingassa. Itsellä taas aivan loistokokemus.

Koitetaan olla tekemättä tästäkin kiistakapulaa jookos :whistle:
 
Glow
Huonoja öitä ja kipeitä päivä&öitä täälläkin. Mutta kärsikäämme yhdessä, kohta meillä on maailman ihanin palkinto/palkinnot :flower: =) jaksuja kaikille!!!

RINTAREPUN tilalle voisin suositella kokeilee KANTOLIINAA! On paljon kivempi, mun mielestä ainakin, kun reppu. Mulla oli kokeilussa emman ja baby björnin rintareput. Hiosti, enkä saanut asettumaan oikeen hyvin kumpaakaan. Trikoinen kantoliina sen sijaan on aivan loistavan ihana! ensin olin hukassa kuinka se solmitaan, mutta kerran kun oppii ( joku vaikkapa näyttää ) niin sitten alkaa saada sen nopsasti. Meillä tuo poika viihtyi siinä kovasti ihan vastasyntyneestä alkaen. Siinä saa pikku vauvankin hyvään asentoon =)
 
Isyyspakkauksesta tulin pikasesti kommentoimaan. Annoin tulevalle isukille joululahjaksi sellasen ja hiukan sisältöä: isän käsikirja(missä on kaikkea vinkkiä isälle kun lapsi alkaa kyselemään vaikeita) ensilusikat, sisuaski, tuttipullo, äidinmaidonkorviketta, muki jossa lukee ISÄ, Twix-patukka(isukin herkkua) energiapatukka, vauvan kosteuspyyhkeitä, kalsarit joissa lukee meidän isä on vahvempi kuin teidän isä, ruokalappu, peruna-porkkanasosepurkki ja tutti. Ja tämän kaiken pakkasin ikeasta ostettuun laatikkoon, ei mikään kauheen iso mut nämä mahtui sinne ihan hyvin :)
 
isyyspakkauksesta te jotka ootte hommannu tai tehnyt sen.. niin minkä hintanen teillä on tullu tuosta pakkauksesta? Oon silleen kahen vaiheilla. minusta olis kyllä ihanaa kun sais miehelle antaa sen pakkauksen mutta eri asia on että minkä hintaseksi se sit tulisi ja riittäisikö minun budjettini sellaseen. :) Ootteko ostanu netistä ja/vai kaupoista?
Mä en tosin oo paljoa täällä nähny mitään isä- tavaraa kaupoissa.. että se olis sit mentävä jonnekki vantaa/helsinki alueelle että löytäis kaupasta jotain.

Oon ihan tööt koko asian kanssa.. B) :ashamed:
 
Merkkiä :wave:

Tänään supistellu taas koko aamupäivän. Esikoinenkin lähti mummille hoitoon huomiseen asti. Saaks äiti näin sanoo mut IHANAA ku pikkumies lähti hoitoon että saan lepäiltyä ja tehtyä ihan vaan omiakin juttuja välillä :LOL: :ashamed: Vähän tulee kieltämättä aina semmoinen huono omatunto jotenkin ku ukkeli menee hoitoon, vaikka tiedän, etten voi olla hänen kans 24/7 ja että tarviin lepoa ja muutakin sisältöö elämään kuin vaan lapsen hoito, että sitten jaksan paremmin olla hyvä äiskä. Erityisesti sitä lepoo tarvin nyt ku tää raskauskin alkaa olla jo ihan viime metreillä. Mut silti jotenkin tulee sellanen huono omatunto vaikka oiskin hyvä syy antaa lapsi mummille hoitoon. Höh. Hassua. Ihan turvallisessa, tutussa ja hyvässä hoidossahan se sielläkin on...! Kai tää nyt sit on niitä äitijuttuja...

Kohta meen katsomaan ystäväni reilun viikon ikäistä vauvaa |O Jäänköhän sinne loppupäiväks omimaan ja hoitamaan vauvaa :LOL: Osaankohan pidellä niin pientä edes sylissä enää...?!

Vaunuista Me ostettiin tosi halvalla (huuto.netin kautta 250e) Hartan ZII-kaksostenvaunut vm. 2005. Tosi hyvä ostos oli ja olen tosi tyytyväinen.

Rintarepusta esikoisen vauva-aikana meillä oli joku halpis rintareppu, jonka merkkiäkään en enää muista. Oli kyl aivan perseestä. TOSI epäkäytännöllinen ja sitä taidettiinkin ehkä just sen yhden ja ensimmäisen ja viimeisen kerran käyttää. Nyt sitten ostin edullisesti (myöskin Huuto.netin kautta, 80e maksoi) Manducan kantorepun, jota on kovasti kehuttu. Uutena ois maksanu vähän päälle sata euroa. Säästinpä nyt ainakin sen pari kymppiä :LOL:

Oikeestaan kaikki tavarat, joita ollaan hankittu niin ovat käytettynä, mutta tosi hyväkuntoisena ostettu. Paitsi tietenkin turvakaukalo ihan uutena ostettiin (Oran). Onhan se turvakaukalo kuitenkin semmoinen tuote, johon tulee satsata kun sen tarkoitushan on turvata vauvaa mahdollisimman hyvin automatkoilla. Koskaanhan ei tiedä, jos joutuu kolariin tms.

Tää taitaa nyt toivottaa vaan hyvää päivänjatkoa kaikille masuille ja mammoille! :wave:

Prinpressa & Piipiäinen 37+3
 
MLL
mussu89 mulla taisi mennä isyyspakkaukseen n.70e (ihan hatusta vedetty summa, kun en laskenut) mutta eihän siitä ole pakko tehdä niin kallista, ajatushan se on tärkein. Voithan kirjoittaa jonkun nätin kortin ja ostaa vaikka sairaalaan evästä ja jonkun isä mukin, saat varmaan kaiken alle parin kympin. Itse panostin semmosiin tarpeellisiin juttuihin noissa ja tavarat mitä isyyspakkauksessa oli tulee oikeastikin käyttöön, siksi raaskin uhrata siihen rahaa. Isä oli ihan otettu =)
 

Yhteistyössä