~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

isyyspakkauksesta: Mä ostin etolasta semmosen koristellun, pahvisen säilytyslaatikon ja laitoin tavarat siihen. En nyt kuollakseni muista mitä kaikkea sinne laitoin mutta ainakin

- isän käsikirja ( just toi sama minkä mamu-78 oli myös hommannut)
- tuttipullon
- tutin
-"vaipan vaihdon maailmanmestari"-sukat :LOL:
- kaksi kylpyankkaa, kylpyleikkeihin + pesunesteen
- vauvan ensikirjan
- pari tölkkiä batterya
- suklaapatukoita
- pari pulloa erikoisolutta alkosta
- sitten oli just jotain tulitikkuja ( silmien auki pysymiseen ), korvatulpat , pyykkipoikia
- mango sosetta purkki
Askartelin kaikkiin kiinni pienet laput jossa selitettiin mihinkä tarkotukseen ne on.
 
Neuvolassa käväsin tuossa aamusella. Paino oli tullu tasan puol kiloa alaspäin viikossa. Sf-mitta oli 34 ja siis ylä- ja keskikäyrän keskellä mennään. Sykettä joutu ettimään hetken kun ei meinannu saada sitä kunnolla kuuluviin. Vaimeesti vaan aluks kuulu, mutta sai sitten kuitenkin sen silleen kuuluviin että sai sen mitattuakin ja se oli 153.

Painosta olin vähän ihmeissäni kun olitiin eilen leffassa ja kyllähän niitä poppareita tuli siellä syötyä niin mihin ne nyt muka sitten hävis.. Ei oo viittinyt hirveesti viime aikoina käydä leffassa, koska inhoon sitä, että pitää kesken leffan lähteä leffaan, mutta selvisin kuitenkin eilisestä käynnistä ilman, että tarvi kesken mihkään lähteä. Kahden tunnin istuminen ei kuitenkaan ollu mikään maailman ihanin kokemus, mutta jotenkin siitäki selvis. Mutta ehkä sitä vois sitten harkita tässä menevänsä kattomaan jotain muitaki leffoja. Onko muuten kukaan koskaan käyny niissä Finnkinon Babybio näytöksissä? Mietin vaan, että mitenhän pienen kanssa sellaseen uskaltautuis menemään.

Minullakin on tuollainen manduca-reppu. Vielä ei ole käyttökokemusta, mutta paljon hyvää olen siitä kuullut niin sellasen hommasin. Sitten myöhemmin näkee miten sen käyttö sujuu. Ja kullostaa tuo kantovälineiden käyttö aika lapsikohtaselta, että ei oikeen voi etukäteen tietää, että tykkääkö se pieni sitten siinä yhtään edes ollakkaan.

Olisin siitä linea negrasta kysellyt, että kenellä sitä on? Itsellä, kun ei sitä ole tullut ja kun ei sukupuolesta ole tietoa niin olisi ollut hauska sitten tämän perusteella arvailla sukupuolta. Myös aikasempien raskauksien perusteella olisi mukava kuulla, että onko viivaa ollut ja kumpaa sukupuolta sitten tulikaan?

Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan äiti töistä ja viedä sille vähän ompeluhommia, kun ei ole nuo ompelut sun muut käsityöt ihan minua varten. Joku muistaakseni sano saaneensa kaveriltaan, joka ei ihan kutomista hallitse niin sukat niin voin hyvn kuvitella millaset ne on.. Varmasti ainakin todella liikuttavat.

minjoh 37+1
 
Synnytyssairaalasta vähäsen. Itse sain valita naistenklinikan/kättärin, kun Helsingissä asun, niin olen menossa kättärille kun se on meitä lähempänä, jolloin mies pääsee sitten mukavasti käymään siellä. Eiköhän se ole aika tuuripeliä, että mimmonen kätilö/kätilöt sitten osuu omaan synnytykseen. Viimeksi synnytin OYS:ssä ja olin ihan tyytyväinen. En nyt yleensäkään ole mitään valittajatyyppiä. Sen verran kait noissa sairaaloissa on eroa, että mimmoset päivystyssysteemit niissä on, esim. hätäsektion varalta? Viimeksi mulla päättyi synnytys siihen hätäsektioon ja olin kyllä tyytyväinen että olin yliopistosairaalassa, missä meni sitten vaan sektiopäätöksen jälkeen joitakin minuutteja ja vauva oli ulkona ja selvisi.
 
No justiisa.. Näimpä vähän otaxuinkin, jotta jollain oli heti jotain valittamista tosta synnäri asiasta! Kun just nimeomaan laitoin, että ei millään pahalla! Nii oisko sitte pitäny laittaa, että oikee pahalla?? Ja myh& Abello Eihän mulla mitää vastaan oo sitä Joensuuta, muttakun en varmaankaan pääkaupunki seutulaisena siellä halua synnyttää, jos kerran vaihtoehtona on NKL! Ja joo ei ole mulla kokemusta aikasemmista synnytyksistä, mutta olen vaan kuullu huonoja kokemuxia siitä sairaalasta, jotka ovat sielä synnyttäneet ja johan laitoin syyksi sen, ettei sielä kaikkea niin hyvin tiedetä. Ja se on ihan tilastoissakin mainittu, jotta muutenkin HYKS ja NKL ovat parhaimpia sairaaloita! Et turha mulle avautua, kun en ole ainoa, joka niin väittää! myh samat sanat, todella toivon, ettei mun tartte sielä korvessa synnyttää :LOL: ! Just tään kauhean tappelun välttämisex, mun heitoista johtuen en ole tänne viitsinyt pahemmin kirjotella, ku tuntuu olevan osa niin herkkä nahkasta porukkaa! Tais vaan mennä teiltä kokonaan ohi se mun sairaus- kertomus, jossa selitin, jotta mulla semmonen ku Touretten syndrooma.. Ja aina en pysty hallitsemaan kieleni käyttöä, vaikka joo kyllä syön siihen lääkitystä, jota olen syöny kohta 14 vuotta, mutta kun se on nii vaikea sitä toisen TERVEEN ihmisen ymmärtää, miksi tourette ihminen käyttäytyy niin! Ja tässä ei ole kyse sairauden taaxe piiloutumisella tai että vetoaisin johonki, vaan ku tää on mulle joka päivänen HELVETTI, yrittää tulla ihmisten kans toimeen! Ja en mielestäni ole kuitenkaan ihan joka textissä "provosoinut" / "nälvinyt" ketään! Koitetaan nyt tulla ees täällä toimeen keskenään ja toivoisin, jotta enneku haukutte takas, nii ottakaa vaikka itte selvää siitä sairaudesta mm googlesta saa jotai tietoa! Mut jos teitä ei kiinosta, ni sit se on oma syy ja sillon on turha mulle mitää tulla avautuu! :wave:

Ikävää tämmönen, ku pitää rautalangasta aina vääntää, mutta totta!

Pääasia jotta nyt kuitenki mulla ja vauvalla on kaikki hyvin :heart: :heart: :wave:
Nii ja toivottavasti teillä muillakin !
===Lanis&Mustikka 33+2===

:hug: nyt vielä kaikille ja anteex, Terkuin tourette- Lanis! Mutta olen tällainen ja jokainen eiköhän ole omanlaisensa :attn: ! olen niin "älyttömän älytön" :LOL:, mutta hauska ja fixu sellainen! ja ps. Eihän täällä kukaan toisistaan kaikkea tiedä, eikä tartte mennä nimittelemään ketään, ku ei todellisuudessa ees tunneta toisiamme! Ja vielä myh, miksi nimittelet minua, kun en sanonut sinusta mitään pahaa, vaan mainitsin vain mielipiteeni siitä kyseisestä sairaalasta!? Enkä todellakaan sitä tarkoittanut kenellekkään henkilökohtaisesti! Eli taaaas minut ymmärrettiiin vääärin! :(
 
Isyyspakkauksen annoin miehelleni joululahjaksi. Tilasin tavarat netistä, en muista miltä sivuilta. Laitoin hakusanaksi Googleen isyyspakkaus ja sitä kautta sitten löysin kivat tavarat. Pakkaukselle tuli hintaa n. 50 ?. Siellä oli:
- miehelleni t-paita jossa teksti Daddy rocks
- Isän käsikirja
- vauvan body jossa teksti My daddy rocks
-tutti jossa teksti My daddy rocks
-pipo jossa teksti My daddy rocks

Rintarepun saan lainaan veljeni perheeltä, Baby Björn merkkinen. Veljeni nuorimmainen ei viihtynyt siinä laisinkaan, joten en tiedä viihtyykö meidän vauva, mutta kokeilen. Tiedän että joidenkin vauvat viihtyvät tosi hyvin siinä, ja toisten ei.

Linea negra löytyy ja 4 d ultrassa näkyi selvä poika. Mielenkiintoista.. ;)

Maanantaina kävin neuvolassa, ja siellä kaikki hyvin. Painoa on tullut komeat 15 kiloa raskauden aikana, saa nähdä mille luvuille pääsee.. Ei tarvitsisi enää tulla yhtään. Painoarvio tehtiin ultralla, 3000 g. Syntyessään täysiaikaisena paino-arvio 4000 g.. :x
Olo on ihan hyvä, mitä nyt painaa, villtää ym. mutta eihän se tässä vaiheessa mitään herkkua voikkaan olla. Maanantaina illalla oli myös sellaisia harjoitus supistuksia että tuli jo huono olo.. Mutta levossa rauhoittuivat. Yöllä täytyy käydä väh. 6 kertaa vessassa ja melkein joka yö tulee valvottua 1,5 - 2 h yhden vessa reissun jälkeen.. Ihanat hormoonit! :)
Mutta lopussa kiitos seisoo ! :heart:

Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille ! :hug:

t. nalle1puh + "op" 36+4
 
=) Nalle1Puh meillä oli sitten vähän saman tapaset isyys pakkauxet: Mäki tilasin sieltä varmaa samaiselta sivulta ja siin oli just kans noi Daddy rocks- textillä, miehelle T-paita ja vauvalle, T-paita ja pipo nii ja sit sellanen isin-kulta- tutti! Et vähän samantapaset, muuten, mut mä en tilannu sitä isän käsikirjaa, enkä vauvan bodyä ja siiin tutis eri texti =)
Mäkin annoin joululahjax kyllä juu, mut mun ukkoku ok nii tökkerö, niinku mää oon teille täällä maininnu, nii sepä ei juurikaan osannu siihen mitää sanoa! :LOL: Mut onnex me naiset ollaan olemassa.. Ilman meitä ei ois fixuja miehiäkään :LOL: :wave: Nii ja saanko tiedustella, nalle1puh, et mitäs sun ukkos siitä isyyspakkauxesta sanoi/tykkäs?
 
minjoh mulla oli se viiva kummankin pojan raskaudessa, mut tänä aamuna suihkussa vasta tajusin et mulla ei sitä viivaa ole.
Noi edelliset raskaudet eroaa tästä myös siten että mä pystyn nyt syömään myös punaista lihaa, alkuraskaudessa oli voimakasta pahoinvointia, olen oksentanut tässä raskaudessa, supistaa ja liitoskipuja löytyy ja sf-mitta on paljon pienempi.ja mullahan noi kaks on poikia, et vähän kyllä hirvittää et enkö saakkaan enään kolmatta poikaa...

(.) hyvin voin eikä oo enään supistellut oikeastaan täällä kotona ollessa ja liitoskivutkin ovat rauhoittuneet.
Luin että kyykkiminen raskauden loppuvaiheessa avaa lantiota ja venyttää niitä "jotain osioita" (en muista mitä niveliä? :ashamed: ) mut siis jos haluatte kokeilla ja toivotte sen auttavan niin ei kun kyykkimään :D

Mitä viimeisessä lääkärineuvolassa tehdään???
Joo olen kaks lasta saanut ja molemmilla on muistaakseni tehty sisätutkimus ja just eilen kaverilta kuulin (kun se oli eilen siellä käynyt) et sitä ei enään täällä tehdä koska se ei ole tarpeellista, niin mietin vaan et mitä hemmettiä mä sit sinne meen kun ne ei täällä ultraa ja jos eivät kerran tee edes sisätutkimusta (ei silti en siitä kyllä tykkää yhtään kun ronkkivat mun sisuskaluja) niin eikö se oo ailloin ihan turha käynti kun mulla ei oo mitään kipuja tai vaivoja miks sinne menisin???Täällä kun muutenkin on vähän lääkäriaikoja ja mulla kaikki oikein hyvin niin eikö sen ajan vois antaa jollekkin joka sitä mahdollisesti oikeasti tarvii ja se lääkäri kattoo mun tiedot vaikka sieltä koneelta ja soittaa jos niissä on jotain kummallista.Kyllä ihmetyttää et pitääkö siellä vaan käydä kertovansa voivansa hyvin ja siinä kaikki... en käsitä.... voitteko valaista mua.

Metsätähti ja onnenjyvä 36+0 *POKS* :heart:
 
isyyspakkauksen annoin jouluna. Siinä oli mm. tutteja, kosteuspyyhekitä, Isi on rock -body, ManU-bodeja, ruokalappuja + tuttipullo, kylpyamme, kylpyankka, pyyhkeet isille + vaaville, vauva-kirjoja & -sarjakuvia, korvatulpat, sisua, energiajuomaa, konjakkipullo varpajaisiin, laastareita, valokuvaraamit, lastenlaulu CD jne jne. Ja jokainen tavara eri pakettiin, tuliko joku 25 pakettia :) Ja jokaisessa paketissa "käyttöohjeet".

(.) Vatsaa kutittaa! Onneksi on ensi viikolla lääkärineuvola, niin voi kysyä siitä hepatoosista... Multa otettiin kyllä maksa-arvot juuri 2 viikkoa sitten, mutta eihän se mitään välttämättä todista.

Ninni & vaavi 33+1
 
mussu89 joo kyllä rintsikoiden käyttö onnistuu.
Mun mielestä (jos en väärin muista) niin nimi pitää ilmoittaa ainakin maistraattiin kahdensan viikon kuluttua synnytyksestä, mut kai siihen on poikkeuksia, kosa jotkuthan vauvat joutuvat olemaan pitkään sairaalassa ja siks eivät voi saada välttämättä nimeä touhon aikaan mennessä.Voithan kyllä soittaa sinne ja varmistaa asian.
Olitkin saanut jo tyhjentävän vastauksen=)

äiti vm70 pikaista paranemista :hug:

[/b]harakanhattu hienoa että fiilis parani=)

Lahja Lintikka ei oo kiinnittynyt.
Oho, sullahan on virtaa =)
 
Hali87 mä uskallan lääkäriltä kyllä kysellä mitä vaan (tai sitten ei vaan oo tullut eteen tarpeeksi intiimejä asioita joita ei ois kehdaanut :D )
Mehän ei kysytty sukupuolta ja alussa heti päätin että tää ON poika ja mitä edemmäs tää raskaus on edennyt niin sitä vähemmän musta siltä oikeasti tuntuu, mut niin kovasti sen kolmannen pojan haluaisin että en suostu luovuttamaan päätöksestä että tää ON poika.Raskausoireiden perusteella (jos vertaa aikaisimpiin raskauksiin) niin tää ei voi olla poika, mut kun mä haluan tän olevan poika :ashamed: Että kyllä mua jänniittää jo melko paljon silloin kun asia tulee ajatuksiin, et mitäs sit jos se ei olekkaan toivomani poika :/ Joo aina sanotaan et sukupuolella ei ole väliä, mut musta vaan tuntuu siltä et en osaa olla tytön äiti :ashamed:

Mamu -78 uskomatonta tollainen vaunujen kohtelu :kieh:

anxu87KELA on syvältä :kieh: Sulle :hug:

 
Ai juu, laitoin mäkin tohon isyyspakkaukseen mukaan semmosen ruokalapun jossa luki " tähtää ylemmäs isi" ja isi t-paidan. Joululahjaksi annoin myös.

Mä kävin äsken hakemassa tutulta vähän lisää vauvan vaatteita ja sain lainaan myös imetystyynyn ja semmosen vauvan kapalo jutun ja kantoliinan.

Hän ei ollut tuota kantoliina kokeillut, mutta mä voisin sitä kokeilla kunhan saan jonkun näyttämään miten sitä oikein käytetään. Kantorepuista olen kuullut hyvää tuosta baby björnin sekä tosta manducasta.

Anteeksi jo etukäteen kaikki.

Lana-muikku: En halua pilata tätä ketjua millään riitelyllä ja on todella ikävää, että sairastat kyseistä sairautta. Jos luet tekstini uudelleen niin ainoa mitä siinä pyysin oli perusteluja. Sairautesi tuskin estää asioiden perustelut. Aikuisia ihmisiä tässä ollaan herranjestas. Todella lapsellista tommoinen, että ensin ladotaan ns. totuuksia ja jälkeen päin kuitataan asia " että turha mulle tulla avautuu en ole ainoa kuka näin väittää" Kait sinunkin mielipide jostain koostuu.


 
Linea negrasta: Kun odotin poikaa niin viiva oli tumma kuin afrikan alkuperäinen asukas :) ! Nyt kun ultrassa ja sydänäänissä oletetaan tyttöä niin TOSIAANKIN tuo viiva ei ole tumma. Se ei täysin kerennyt kadota edellisestä raskaudesta.. Mutta ei ole vahvistunut se haalea viiva mitä jäikin.

Koska edellinen oli poika ja lähipiirissäni ei ole vauvoja niin tytön tulo ( oletettavasti tyttö ) on hyvin hämmentävää ja suorastaan tuntuu ihmeeltä. Ihan kuin sieltä olisi tulossa joku mikä on mahdotonta ja ällistyttävää. Vaikka ymmärrän järjellä ettei tytön tulo ole yhtään enempää ihme kuin poikakaan.
 
metsätähti kyllä täällä ainakin tehdään sisätutkimus vikassa lääkärissä, sehän sen koko ajan ideana on että lääkäri katsoo kohdunsuun tilanteen ja arvioi vauvan kokoa. siihen päälle normi pissat, hempat, sf jne.
 
Itekkin havahduin, kun aloitettiin puhe linea negrasta. Mies mulle sanoi jo ainakin n. kuukausi sitten, että mulla on ilmestyny viiva navasta alaspäin, ei mikään tumma mutta näkyy kuitenkin hyvin eikä sitä ennen ole ollu. Oon vaan jotenki aatellu, että se ois painauma housuista tms. ja nyt kun masu on niin iso, niin eihän sitä ite nää kun oikeastaan vaan peilin kautta.. Meillä ei siis ole tietoa vaavin sukupuolesta, mutta poikaolo on ollut koko raskauden ajan.. jännityksellä odotellaan =). Miten sitten onko kellään ollut linea negraa ja saanut silti tytön?

Mie taidan levähtää hetken ja alkaa valmistautumaan illan kokoukseen. Äh, ei nappaisi enää lähteä tälle päivää mihinkään liikenteeseen. Autokaupolla ollaan oltu ja nyt on uus pirssi pihassa, mutta kyllä tässä on asioilla saanu sen myötä juosta B) . Olo muuten jees, iltaisin supistelee jo useammankin kerran ja alakerrassa välillä vihloo. Eiköhän siellä jotain valmisteluja ole jo käynnissä :LOL:

Mimmurainen & ötiskä 35+5 :heart:



Muokkaus:

Jostain syystä tuo minun tickeri ei ole reaaliajassa.. se väittää että nyt ois jo rv 35+6, vaikkei kyllä ole..
 
Täällä vihloo alakertaa niiiiiiiin et huh!!!Mitä mä teen??!! OStin sitä vadelmanlehtiteetä...ja eilen maistoin sitä ja tänä aamuna...Saas nähä...en kyl alota sen juomista vasta kun viikon kahen päästä...sitten kunnolla.Teki vaan mieli maistella...

Ai että vihloo...kiristää nii et...oh hoh!! :$ Kirvelee ja nipistelee ihan pimeetä tonne rööriin...ei ulos vaan sinne sisempään...

Tää ol merkkaus samalla... :D

Daizz+"eemeli" joka kasvaa liikaa...33+2
 
linea negrasta Mulla oli jo himmee viiva massussa melkein heti alusta lähtien.. Ei se kyllä oo tummentunu kovin paljoo,, pikkasen tummempana näkyy.. mutta mä jo testin tehtyäni tiesin että poika tulloo.. ja kyllä muutkin on samaa sanonu.. kätilönki mukaan tulee poika.. :D
se olis kyllä täys shokki jos sieltä tulisikin tytsy.. :) ei sellaseen olla kuitenkaa varauduttu että se olisi tyttö. :)
 
MOikka:) Tulin nopeesti kyselemään että onkoo teillä joku paksumpi pipo kotiutumis vaatteena? Vai voiko vaan huppua käyttää?
Hmm.. pitdätte minuu varmaan ihan hölmönä kun moisia kysylen mut niin kai mä vähä hölmö oonki:D KAipa tuo on ihan salittua :LOL:
ja sitten vielä.. Onko teidän mielestä kantoliina tai reppu ehdoton?
 
zihihi Mulla on kaks talvilasta ja molemmilla mulla on ollut kypärämyssy ja sit semmonen villanen pipo ja si huppu.Näin aijon varautua nyttenkin... =)
Joo kyl vois pysyä kasassa viel jonku viikon...tekkee vaa nii pirun kipeetä!! :headwall: :kieh: täs mä köllin sohvalla koneen kera...silti... :kieh:
 
No kirjoitellaanhan jotain taas pitkästä aikaa...

Synnytyssairaalasta on ollut puhetta, niin serkkuni on synnyttänyt sekä helsingissä että joensuussa ja sanoi että jos saisi valita niin joensuusta tykkäs huomattavasti enemmän. Kätilöillä on kuulemma huomattavasti enemmän aikaa ja ehtivät sen takia paneutua paremmin synnyttäjään. Ja näin olen monelta muultakin tutulta kuullut, koska tuttujamme on paljon synnyttänyt ensimmäisen lapsen Joensuussa ja myöhemmin työ perässä muuttaneet Helsinkiin ja synnyttäneet siellä myöhemmin. Yleisesti riippuu kuitenkin paljon kuulemma nimenomaan siitä millainen kätilö sattuu paikalle. Ite oon saanu Joensuussa joka asiassa TOSI hyvää ja tarkkaa hoitoa, olempa sitten ollut synnytysosastolla tai lapsivuodeosastolla. Ja mä en ainakaan sulata sitä et, jossain muualla asiat tiedettäis paremmin. Saman koulun ne kaikki kätilöt ja lääkärit on saanut tietääkseni. Itelle ei ois mitään väliä sinänsä missä synnytän. Vauva lienee ulkoistautuu oltiinpa missä sairaalassa tahansa :LOL:

No se siitä... Linea Negrasta on ollu puhe. Mulla näkyny jo selkeesti kauan ja meille siis tyttö tulossa.

Täällä vauva ilmeisesti laskeutunut, koska on alempana ja vihloo kovaa virtsarakkoon ja liikkeet tuntuu alempaa.

Mussu89, tänään soitin reumaosastolle ja perjantaina meen siel pyörähtää äitipolilla käynnin jälkeen. Edellisissä kokeissa tulehdusarvot TOSI hyvät, joten lääkäri oli sitä mieltä et kipu johtuu raskaudesta et ei pitäis kokeiden mukaan olla mitään, mut katsotaan kuitenkin. Huomenna käyn antaa uudet verikokeet ja pissan jne.. Polvi mulla kans reistaa koska se operoitiin vähää ennen raskautta. Tähystettiin lähinnä ja puhdisteltiin niveltä. Sit ku on alkanu painoa tulla lisää, niin tottakai sekin alkaa vähä vaivaa, mut ei onneks paljoa. Pääsääntösesti reuma on ollu TOOOOSI hyvä raskauden aikana ottaen huomioon et mul oli kaikki mahdolliset biologiset lääkkeet ja metotreksaatit ennen raskautta.

Osastolla olosta on ollut myös puhetta. Koskaanhan se ei mitään herkkua o, mut itellä ei sinänsä mitään ahdistusta, johtuen ehkä siitä et oon paljon ollut sairaalassa. Olen osan koulustanikin käynyt sairaalakoulua koska saatoin joutua teini-iässä olemaan montakin viikkoa putkeen sairaalassa. Yhdesti taisin olla kuukauden putkeen toisella puolella suomea sairaalassa.

Mitäs muuta tääl olikaan keskustelun aiheena.. No laitetaan sit vaik omasta navasta eli perjantaina kunnon sairaalapäivä kun meen ensin kontrolliin äippäpolille ja sit reumaosastolle moikkaa omaa lääkäriä, joka oikeesti ihanin lääkäri mitä vaan voi olla!! Lonkkasärky vaan pahenee ja yöt on pahimpia. Mut pitänee vaan jaksaa sinnitellä :) Kyl mami vielä jaksaa kunhan vaan pienellä on kaikki hyvin. Eilen oli kyl mullakin paha päivä ku koski niiiiin pirusti, mut sit ajattelin taas et kohta tää on ohi ja miten onnellinen oon ku olen raskaana kun suvussa on tosi paljon lapsettomuutta.

Vauva porautuu välillä kunnolla virtsarakkoon ja aina miehen kaa nauretaan ku tulee äkkilähtöjä pissalle ku vauva potkaisee oikein kovaa.

Mut sellaista tänne! Taidan lähtee lepää sohvalle, kun siivosin koko aamun. Touhuihmisenä en vaan osaa levätä :D

LM & Pirpana 34+2
 

Yhteistyössä