Mamu: minä oon syönyt noita raskausajan monivitamiineja 2 kpl päivässä mut nyt täksi kuuksi ostin enää tavallista multitabsia missä ei oo a-vitamiinia. Rautaakaan tossa ei tainnut olla mutta kaikkea muuta kylläkin. Mä taas syön maitotuotteita ja paljon hedelmiä ym. ja lihaakin ja semmost mistä tulee rautaakin niin siksi otin nyt vaan tavallista täksi kuuksi.
Hieno hintaerokin noilla raskausajan ja tavallisilla on.
Hb pysynyt alusta lähtien hyvänä eikä paljoa ollut muuttunut vaikka otan nyt noita missä ei oo lisärautaa jne.
Sairaalassa olosta ja sairaaloista Voih, kun voisi olla vaan sen minimiajan siellä sairaalassa, toivon mukaan, en missään nimessä halua siellä notkua enempää kuin tarpeen on. :/ En todellakaan saa siellä nukutuksi ja varsinkin jos joudun taas jonkun kanssa samaan huoneeseen tai vielä pahempi: 4hlön huoneeseen, niin tuun hulluksi...
Musta tulee sairaalassa kovin lapsellinen johtuen siitä ettei yhtään kiinnostaisi olla siellä ja vihaan sairaalassa makaamista niin saatan alkaa valittaa joka ikisestä asiasta ja muutenkin vaan marmattaa
:ashamed:
Haluaisin perhehuoneen mut ne vissiin olettaa et isä ois paikalla sit koko ajan (?) mikä ei kyllä meillä onnistu , haluaisin vaan oman rauhaisan huoneen
Ja sitten noista sairaaloista: Mun piti alunperin olla taas tossa Lohjalla mutta kun kävikin ilmi että odotan kaksosia niin siirryin Naistenklinikalle, hyvä niin vaikka NKL:llä ei ole pahemmin aikaa "mihinkään ylimääräiseen" mutta kyllä siellä hommat osataan, varmasti myös muuallakin.
Esikoisen odotuksen aikaan jouduin ravaa Lohjalla mutta en tykännyt ko. paikasta mutta luultavasti se paikka olisi parempi synnytyksen jälkeen kun on pienempi (tai nykyään vissiin vähän isompi(?) en tiiä synnytysosastosta ja perhehuoneista jne?) ja en tiedä onko enää mut kodinomaisempi. NKL oli aika "kolkko" ja oikein kunnon laitossairaala :x Lastenklinikan takia on hyvä että tässä tapauksessa ainakin olen siellä NKL:llä.
Mutta esikoinen kun syntyi niin tuntui ettei niillä siellä kellään ollut oikein aikaa mihinkään itse synnytyksen jälkeen. Ja ei se viikon makaaminen siellä ennen synnytystäkään mitään herkkua ollut. Minulla kun taisi olla kaikki ilkeimmät ja v*ttuilevimmat kätilöt/lääkärit.
No mulla kun matkojen puolesta on vaa noi vaihtoehdot: NKL ja LS niin niistä kyllä sitten valitsen kuitenkin tuon NKL:n (en siis ainakaan ite haluaisi lähteä mihkään pidemmälle johonkin toiseen sairaalaan matkojen takia).
Näin sairaalakammoisena muutenkaan en osaisi (tai jaksaisi ees miettiä) sanoa mikä sairaala olisi "se paras" kun ne kaikki on kumminkin sairaaloita
Ainiin, ekan kerran tässä raskaudessa niin viime NKL-käynnillä mulla oli ihana naislääkäri
Kertoi jo valmiiksi tulevasta synnytyksen kulusta ja miten kaikki voi mahd. mennä ja mitä saattaa tapahtua ym ym ym. ja vastasi ihan kaikkeen mitä kysyinkään niin tosi asiantuntevasti ja hän kun myönsi olevansa perfektionisti niin mittaili vauvoja pitkään ja muutenkin ultralla katottiin kaikki mahdollinen
Tuli oikein hyvä fiilis ! Itse taidan myös olla perfektionisti
linea negra on näkynyt täälläkin tosi hyvin alusta lähtien, niinkuin silloin kun esikoista ootin ja tyttöhän sieltä tuli, no nyt en tiiä sit yhtään kumpaa sorttia täältä tulee tuplana mutta uskoisin että tyttöjä, kiva ylläri se ois jos ovat poikia mut tyttövoittoinen suku kun on niin en osaa aatella et saisin poikavauvoja
Äitini taas tahtoisi hulluna et saisin ees yhden poikavauvan
kaipa sen takia et hän ei koskaan poikalasta saanut, vaan tyttöjä tuli kerta toisensa jälkeen
Mitähän muuta piti kommaa, muisti ei toimi taas
Joka paikkaan särkee ja olo on tosiaan niin hirvee kuin vaan voi olla mut jospa viimeistään ensi viikolla jotakin tapahtuisi |O =) =)
Maaten kun oon niin varsinkin tuikkimisia ja vihlomisia tuntuu tuolla alakerrassa. Ja alakerta kans aika kipeeeee välillä........
Ainiin, neuvolatädiltä/lääkäriltä kysymisestä oli puhetta: Aika hyvin tässä raskaudessa oon uskaltanut/kehdannut kysyä kaikesta mieleen juolahtaneesta asiasta. Tuntuu välillä et kyselen hulluna liikaa kaikesta
Hmm muuta ei pää keksi tai muista mitä pitikään kommaa, pitää siirtyä telkun ääreen salkkareita katsomaan.. (niitä oon alkanut katsomaan tässä loppuraskaudessa kun on muutenkin niin hemmetin tylysää...)
(36+1) :heart: :heart: