**Maaliskuun murut** Syyskuun supinat <3

heippa vaan taas pitkästä aikaa, kirjoittelen aina silloin harvoin kun koneen jaksan avata, teiän jutut luen kyllä puhelimella melkeen päivittäin, puhelimella en vaan pysty kirjottelee :(

täällä kaikki edelleen hyvin, sukkapuikkojuilintaa alapäässä tuntuu täällä silloin tällöin, joku kysyi.. rakenneultra 18.10, kolmas neuvola lokakuun loppupuolella missä saa raskaustodistuksen ja täytellään kelan papereita ja eka lääkärineuvola marraskuun lopussa. sydänääniä kuunneltiin neuvolassa pari viikkoa sitten, ja 145-150 oli syke. mulla ihan tyttöolo ja sormustesti vihkisormuksella, sekä omalla että miehen näytti tyttöä :D

vaatteita ollaan osteltu neutraaleissa väreissä kirpparilta ja joitakin uutena, tänään löyty kirpparilta uudenveronen musta Eisbärchenin talvilämpöpussi ja huutonetistä huusin vaunukopan Brio Singeihin. oon ainakin ajoissa liikkeellä :D

niinulille laitoin yksäriä fb-ryhmään liittymisestä, vihdoin :D

ihanaa energistä keskiraskautta kaikille :heart:

hokapontas ja Kerttu 18+1 (18+4)
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
hokapontas mä olen myös aiemmissa raskauksissa jo tässä vaiheessa ostellut vaikka mitä. :) Tällä kertaa aion odottaa sinne rakenneultraan, katsotaan josko siellä jotain kriittistä selviäisi sitten. :whistle:

Arell minusta semmoiset kerran puoliksi ilmoittautuneet vois pudottaa pois. Ei liene heilläkään mielenkiinto kova, joten tuskin ketään harmittaa. Ja pääseehän listoille aina takaisin, jos aktivoituu. :)

Tipetsu et varmasti voi murskata vauvojasi, vaikka kuinka mytyssä olisit. :D Niillä on vielä hyvin tilaa, ja mukavasti vettä ympärillään.

Mulla on tämä kolmas raskaus ollut kyllä vaativampi kuin kaksi edellistä. Toisaalta niistä on jo useampi vuosi, että ikäkin varmaan tekee osansa vaikka vasta 30 täytinkin. Miehen kanssa mietittiin, että aika on varmaan kullannut jotain muistoja, mutta ei meistä kumpikaan silti muistele että edellisissä olisin koko ajan ollut tavalla tai toisella huonovointinen, niin kuin nyt olen...

Lokakuun pinon päivittäjä, ethän tee meidän pinosta mitään maaliskuun mammoja? :x Mä olen jotenkin allerginen noille mammailujutuille. Sitä paitsi musta on ollut ihanaa olla maaliskuun muruissa. :D :heart:

Tänään rv 17+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Tipetsu ja Arell
Moi olen uusi. Nyt uskallan ja kerkeän kirjoitella tänne kun ei millään nukuta.
Olen seurannut teitä usean kuukauden mutta kun on yksi kesken meno ennen
ensimmäistä, niin on taika uskoineen nämä ensimmäiset 10 viikkoo.

Pahoin vointia on ollut saman lailla kuin edellistä lasta odottaessa (poika). Nyt vasta
rupee pysyyn sisällä ruoka. Paino on miinuksella. Saa itteä houkuttella syömään kun ei
mikään maistu. Kaikki makea on pahaa. Etenkin suklaa ja karkit. Päivisin parin tunnin
välein pitää syödä muuten oksetaa.

Sokerirasituskoe on jo käyty 3.9. Kun viime raskaudessa oli sokeria pissassa mutta
kahdessa paasto kokeessa ei ollut mitään hälyyttävää. Joudun vissiin vielä kahteen
sokerirasite kokkeeseeen. Ja se on todella ärsyttävä. Kun on herkkä verikokeisiin ja
melkein aina pyörryn. Viimeksi kun siellä sokerirasite kokeessa olin niin edellisenä
päivänä oli niin huono päivä ei olen mikään pysynyt sisällä, kun vasta puolita päivin ja
pystyssä ei meinannut pysyä. Sitten päälle paastoa ja verikokeet.
Synnytyskin oli helpompaa kun ei tarttenut veriä tunninvälein ottaa. En ole edes
rohennut soittaa tuloksia. Tulee vain kauheet muistot mieleen. Ei vissiin hälyttävää kun
eivät ole soittaneet.
Viime raskaudessa tämä alku heikotus loppu kun lisä rauta rupesin syömään oli niin
matala. Nyt on arvot hyvät vaikka samanlailla heikotti. Aikaset aamut ovat vaikeita.
Silloin kaikki öklöttää. Kai tämä vähenee kun viikkoja tulee lisää.

Tunnen ilmakuplia ja vissiin lähipäiviä on joku liike. Ainakin epäilen että tunnen. Viime
neuvolassa ultrasivat sydän liikkuu, mutta ei saanut kuulumaan neuvolatäti. Jos ens
kerralla kuulis jo. Jos ei kuulu niin onneksi neuvolassa joka kerta voivat ultrata. Näki
edellisessä kerralla raskautta joka neuvolakerta ultralla pikkuveijaria.
FB-ryhmäään haluisin mukaan ja niinulille laitan viestin.

Kasteputous / 30.3/ 2.lapsi/oys
Niskapoimu-ultrassa käyty 12.9
Kaikki hyvin, pieni riski. Päivä oli ihan rikulleen kohdallaan.
Rakenneultra 13.11 ja seuraava neuvola 15.10.

nyt 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Hahaa Cassyput, maaliskuun mammat :D :D Ei, en ajatellut, kun itsekin sitä juuri eilen illalla mietin, että ihan simppelisti ja yksinkertaisesti meinasin otsikoksi maaliskuun murut, lokakuussa tjsp :) Ei nyt toinna ruveta kikkailemaan, kunhan opettelee päivittämään ensteks ;)

Samaa mieltä, että ne joista ei kuulu, niin pois poikkeen. Kyllä tänne aina takas pääsee :wave:

Tipetsu, et MITENKÄÄN voi murskata vauvojasi istumalla huonosti, on eri asia jos joudut johonkin kolariin tai saat suuremman tärskyn, niin silloin istukka voi irrota jne, mutta normaalielämässä muksut pysyvät kyllä kyydissä jos kaikki ok ;) Ne on siellä lapsivedessä niin hyvässä suojassa :)

Babytwo ja pikkukakkonen 17+4 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Vielä pikaisesti kuulumiset tähän syyskuun pinoon!

Meillä oli torstaina neuvola ja siellä oli kaikki hyvin. Sydänääniä kuunneltiin nyt ekaa kertaa (tosin olikin vasta toinen neuvola tässä raskaudessa) ja syke oli koko ajan n. 145. Muutenkin oli kaikki niinkuin pitääkin. Painoa oli tullut taas vähän lisää, mutta esikoisestakin tuli 20kg tosta noin vaan mutta ne kilot myös lähti yhtä helposti kuin tulivatkin. Ja mulle neuvolasta on aina vaan sanottu, että hoikalle sitä painoa saakin tulla. Tosin me ollaan muuttamassa lokakuun lopulla toiselle paikkakunnalle niin saa nähdä millainen uus neuvola on...

Muutenkin tänne kuuluu vaan hyvää: maha kasvaa hiljalleen ja liikkeet tuntuvat jo kovasti. Osa tuntuu jo mahan ulkopuolellekin =)

Synnytyksestä täällä oli aiemmin ainakin pohdittu. Mua se ei jännitä eikä pelota. esikoisestakaan en pelännyt tai edes jännittänyt synnytystä vaikka esim. silloiset työkaverit sanoivat, että kyllä se sitten lähempänä synnytystä alkaa jännittää. Ei ruvennut ja synnytys meni muutenkin hyvin, mitä nyt repesin kyllä että tikattavaa oli mutta ei siitäkään mitään kammoa jäänyt. Katsotaan nyt sitten, että rupeaako tämän kakkosen kohdalla lähempänä laskettua aikaa jännittämään.

Seuraavan kerran kuulumisia sitten lokakuun pinoon. Ai niin! Mullakin on rakenneultra 18.10. kuten aika monella muullakin.

Elluska ja pikkuinen 17+6
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani! :flower:

Miä olen jostain syystä lukenut tän pinon aina ensin "syyskuun syliapinat" :D

Musta tuntuu, että olen alkanut tuntea liikkeitä. Alavatsalla kohdun tienoilla tuntuu jotain liikettä. Ehkä eniten se on nykimistä, muljahtelua tai tökkimistä... Vaikuttaisko tämä kokeneempien mielestä vauvan liikkeiltä? :)

Pikkuhiljaa alan harkita äitiysfarkkujen ostoa, kun töissä aina farkkuja käytän ja nyt tuntuu jo farkkulegginsienkin vyötärö tukalalta. Mietin vaan, että mahtuukohan nyt ostetut äitiysfarkut koko raskauden ajan päälle reisistä ja takamuksesta?

Pahoinvointi jatkuu edelleen...

Rakenneultra on 28.10.

Cembalo 16+3 (16+6)

PS. Palstan väri tais just muuttua?!? :D
 
Viimeksi muokattu:
Babytwo kyselit kätilöiden työllisyystilanteesta. Tällä hetkellä ainakin Etelä-Suomi ihan tukossa. Talvella kun valmistuin ja soittelin ympäri sairaaloita sain kuulla, että kätilöistä on etelässä ylitarjontaa. Tällä hetkellä töitä näyttää hakujen perusteella olevan Inarissa ja ehkä Oulussa. Itsekin siis työttömänä (ja sairaslomalla) olen tällä hetkellä. En sitten tiedä parin vuoden päästä kun Naistenklinikan remontti valmistuu, helpottaisiko se työtilannetta etelässäkin. Itse olen todennäköisesti siirtymässä vuoden sisällä takaisin Itä-Suomeen, joten työnhakukin äippäloman jälkeen siellä. Kuitenkin sen haluan sanoa, että vaikka työtilanne ei huippuvaloisa tällä hetkellä ole, en vaihtaisi ammattiani mistään hinnasta :)

Ei muuta tällä kertaa.
 

Yhteistyössä