**Maaliskuun murut** Syyskuun supinat <3

Mulla on kans ollu supistuksia! Ihan selkeästi erotin ku muistin miltä tuntuvat. Säikähdin jo että onko jotain hätä kun rasituksen jälkeen ilmeni mutta sitten ajattelin että voihan ne näin aikaisin jo tuntua. Ilkeetä jos vaan nyt jo tuntuu imakalta ja viikot vasta 14+5...
 
Ultra täälläkin takana ja kaikki luojan kiitos hyvin:heart: Niskaturvotus oli alle yks ja vastas viikkoja 12+5, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Kätilö oli tosi mukava ja kyllä helpotti kun oli ohi, turhaan tässä huolissaan ollut.

Tietääkö kukaan mikä on supistuskaari? Kätilö mainitsi sen harjoittelijalle, mutta heti sen perään mulle että ihan normaalia. Silti jäin sitä miettimään enkä tajunnut kysyä=)
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo ja niiinuli
"Ja niin sitä sitten odotettiin... ja odotettiin... kohokohtiani tässä vaiheessa olivat vessassa käynnit jolloin pääsi tavallaan edes vähäksi ajaksi vaihtamaan maisemaa! ;) Kone raksutti ja mittaili myös supistuskaaria, mutta kivuliaita supistuksia ei vieläkään näkynyt eikä kuulunut. "

Tää on kopio googlesta löytämästä synnytyskertomuksesta. Eli olisko sulla voinut olla supistuksia ultrauksen aikana, joita et itse tuntenut välttämättä kiti82?
 
Nt ultrasta selvitty ja kaikki hyvin! :)

Pikkuinen ensin nukkui ja sitten heräsi ja alkoi heiluttaa käsiä ja ojentaa jalkoja. Turvotusta oli 1,6 ja on kuulemma normaalia, pikkuinen onkin odotettua isompi eli laskettuaika siirtyi 20.3 mutta kyllä mua hävetti kun olin jättänyt neuvolakortin kotiin. En edes ajatellut että se olisi pitänyt ottaa mukaan :eek: onneksi en kuulemma ole ensimmäinen jolle on niin käynyt.
 
Ultrakuulumisia <3 Kaikki hyvin! Niskaturvotus 1.2 eli ok. Yhdistelmäseulan tiedot tulee ensi viikolla. Koko vastasi viikkoja, laskettu 21.3. Se siirtyi päivällä jonkun laskutavan mukaan mikä eri neuvolassa. Koko vastasikin tasan 12+5 ja niillä nyt mennään :)
Pomppasin siis päivän eteenpäin ja siirryin poksumaan perjantaisin :)

Arell Ja Herne 12+5
 
Hyviä ultrakuulumisia myös muilla, hieno juttu=)

Babytwo joo niin minäkin tän jotenkin tulkitsin, että varmaan supistus ollut ja en sitä vaan ollut tuntenut.

Onko teillä muilla vatsakipuja? Jännä kun nyt viikon ollut ettei ole ja nyt tulleet takaisin, itse ainakin tulkitsen nämä kohdun kasvukivuiksi kun ovat sellaisia vihlaisuja alavatsalla.
 
Kiti82: mulla oli maanantaina kipeä alavatsa ja täällä kirjoittelinkin kun hädissään hyppäsin vessassa karsomassa et onko vuoto alkanut. Onneksi meni ohi yhdellä parasetamolilla. Yksi vatsaan liittyv ongelma mulla on se kun plussatestin tehtyä aloin taas syödä viljaa, jonka ansiosta mahaan kertyy ilmaa mikä on välillä tosi epämukavaa :(

Mulla on ollut viime päivinä kauhea himo paahdettuun ruisleipään jonka päällä on voita ja oltermannia ja sen kanssa lidlin yofrutta rahkaa!! En muuta haluaisi syödäkkään. Ostin
viikko sitten marketista sokeroimatonta karpalomehutiivistettä ja olen sitä juonut kulauksen jokapäivä. Sen pitäisi pitää virtsatieinfektiot poissa!
 
Hei kaikki..

Näillä näkymin minut saa poistaa listasta...tänään ei näkynyt sykettä eikä liikkeitä.
Huomenna 9:40 lääkäri. Jos ei ihmettä tapahdu,, synnytys ennen viikonloppua....

Tyntti ja enkelivauva rv 15+4
 
Tyntille Paljon voimia! :hug: Todella surullista! :'(

Kiti Mulla on myös edelleen noita kohdun kasvukivuiksi tulkitsemiani repäiseviä/pistäviä/viiltäviä kipuja sohvalta noustessa tai joskus muutenkin liikkuessa. Sen olen huomannut, että jotenkin ne tuntuu pahenevan, jos vatsa on joutunut rasitukseen, esim. rajumman oksentelun jälkeen kun mahaa on kouristellut alhaalta asti... Joskus on myös pientä särkyä, eli sellaista menkkamaista. Tuo saattaa ainakin mulla johtua liian kireistä housuista, koska sitä ilmenee usein töissä kun on farkut jalassa. Meinasin näistä kyllä kysellä kun neuvolaan pääsen (jos vaan muistan). :)

Paljon onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

ON: Olossa ei muutosta. Oksennus tulee yleensä kerran päivässä, paitsi tänään on tullut jo kolme... Ensi viikolla on neuvola, mitä odotan malttamattomasti. Haluan niin kovin kuulla sydänäänet, varsinkin kun kuulee myös näitä surullisia kohtaloita vielä tässäkin vaiheessa.

Cembalo 13+5 (14+1)
 
Hei! Taustailija ilmoittautuu joukkoihin! Kävin tänään nt-ultrassa ja siellä kaikki oli hyvin, joten uskaltaudun tulemaan kaapista. :) Täällä oli joku toinenkin, joka viettää kolmekymppisiään, onnea! Mulla on bileet huomenna, tuli sitten vähän erilaiset juhlat, mitä olin ajatellut... :D

Tässä vielä tarkempia tietoja:
suomyrtti/ 30 / 2. lapsi / OYS LA 26.3.2014

Laittelen vielä viestiä fb-vastaaville, tulee varmaan itsenikin siellä sitten enempi keskusteltua. :)
 
tyntti :hug:

täällä tiistain hyvät ultrakuulumiset ja sen myötä tullut helpotus on taas vaihtunut pelkoon. Kerroin muistaakseni täällä kun meijän lapset kipeenä ollut viime viikonlopusta asti. Tiistaina ultran jälkeen meillä oli sitten toisen lapsen kanssa lääkäri ja tää lääkäri rupes epäilemään, että olisko meijän lapsilla sittenkin mononukleoosi. Ei siinä mitään, lapset on jo hyväkuntoisia ja miltei terveitä, MUTTA nyt on mietinnässä että oonko mää sairastanu sen joskus (en muista, mutta se voi kuulemma tulla niin lievänä ettei sitä edes huomaa), jos mää en oo sairastanu sitä ja oon saanu nyt lapsilta tartunnan (raskaana ollessa se on usein huomaamaton) niin vauvalla on iso riski saada elinvaurioita (30-50% saa jotain vaurioita) varsinkin tässä vaiheessa raskautta :'(

Toinen lääkäri oli sitä mieltä, että lapsilla on ihan selvästi adenovirus ja toinen tosiaan tuota mieltä että mononukleoosi. Tuon viimeisen lääkärin mielestä ei ole tarpeellista selvittää kumpi se on, koska suurin osa on sairastanut tuon taudin ja on varma, että se mullakin on ollut, itse en ole niin vakuuttunut. Huomenna on lääkäriaika lapsilla, tarkastetaan vielä nuo kurkut, mutta terveitä nuo on kyllä nyt ollut. Samalla aijon kysyä, etteikö multa voitais ottaa vasta-ainetestejä tuosta viruksesta, olenko sen sairastanut joskus. Miten voikin olla, että tiistai aamu oli niin onnellinen kun ultrassa oli kaikki hyvin ja parin tunnin päästä se alun huoli tuli satakertasena takasin. Voi olla, että vasta rakenneultrassa selviää onko vauvalla kaikki hyvin...tulee varmaan km jo pelkästään tästä huolen ja stressin määrästä :(

Sori omanapa taas.
 
Pöh satutytti, onpa tympeää kun niitä huolia riittää. :( Musta olis oikeus ja kohtuus, että saisit sen vasta-ainetestin oman mielenrauhasi vuoksi!

Muakin huolestutti illalla, kun tuntui että harkkasupistus oli koko ajan päällä. Alkoi olla jo aika epämukava olo. Onneksi aamun tullen masu oli rauhoittunut. Nyt täytyy vähän tarkkailla tilannetta, ja mennä tarvittaessa lääkäriin.

Eleonoora86 saako kysyä miksi aloit syödä viljaa raskauden alettua? Itsekin jotenkin toivoisin että jaksaisin järjestää elämäni niin etten söisi, mutta toistaiseksi sitä ei ole tapahtunut. Varsinkin nyt raskauden aikana huomaa, että vehnätuotteista tulee selkeästi tosi huono ja voimaton olo. Muutenkin olen huomannut, että raskausaikana liika hiilari tai pienikin määrä sokeria aiheuttaa huonoa oloa ja kovaa väsymystä. Onko muilla tällaista?

Cassy rv 14+4 :)
 
Niin ja suomyrtille tervetuloa ulos kaapista. :D Minä olin se toinen 3-kymppisten juhlija. Itselläkin oli kyllä aikaisemmin mielessä ihan kunnon bileet, mutta nyt täytyy tyytyä syömään peiton alla sipsejä ja juomaan Pommacia! :saint:
 
Cassyput: aloin syödä siksi taas hiilareita kun en meinannut, enkä vieläkään meinaa, saada muuta alas kuin ruisleipää, riisifruttia, perunaa.. ei puhettakaan että saisin alas esim. Kurkkua tai lihaa. Onneksi porkkanat ja tomaatti sekä hedelmät maistuvat.
 
Okei, tuttu tunne. :popcorn: Mun ruokailut on kanssa niin jotain... mahtavaa. Monena iltana olen syönyt iltapalaksi popcornia ja mangoa tai verigreippia. Lisäksi meillä on työpaikan kanttiinissa ihania maksamakkaraleipiä, mitä syön ainakin pari kertaa viikkoon aamiaiseksi. Vaikka vissiin ei sais. :ashamed: Muutenkin ruokavalio on kyllä kaikkea muuta kuin optimaalinen.

Mutta hurraa, mulla on viimeksi lauantaina ollut pahoinvointipäivä, ja nyt on jo torstai! Ehkä tässä oltais nyt voiton puolella.
 
Nyt on kaikki ohi.

Pikkuinen syntyi eilen illalla vähän yli 21:00.. sain nähdä hänet kun oli putsattu, oli niin täydellisen näköinen. ... Häntä kutsutaan Valmaksi, koska oli Valman päivä. . ?

Toivotan vielä Onnea kaikille ja nauttikaa joka päivästä!
 
Voi tyntti <3 Itku tässä pääsi <3 Siunausta pienelle enkelille ja perheellesi! Haluatko että lisäämme Valma-enkelin syntyneeksi listallemme? Aiotteko järjestää hautajaiset lapselle? Voimia sinulle suruun <3
 

Yhteistyössä