**Maaliskuun murut** Elokuun ajatuksia

Kiva! Mulla on LA 2.3 ja tosiaan toinen tulossa. Ikää onki jo sit 35v

Eilen neuvolassa löyty sykkeet ja ens viikolla keskiviikkona on np-ultra. Pääsisin suoraan lapsivesipunktioonki, mut ootan ton np-uä :n ensin.

10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Kaarinalle paljon voimia suruun! :hug:

Kaikille uusille tervetuloa ja onnea! :flower:

Kahvi ei maistu, mutta joskus töissä otan puoli kuppia ja siemailen sitä hissukseen, etten ole niin epäilyttävä. :D

(.) Tuleville isovanhemmille on nyt varhaisultran jälkeen kerrottu raskaudesta ja kaikki olivat innoissaan. Vähän täytyi heitä toppuutella ja muistuttaa, että ennen np-ultraa ei sitten muille hiiskuta. :) Huomenna on eka neuvola.

Cembalo 8+3
 
Mä viime kuus laittelin ne jotka ilmotteli niitä ultra aikoja ni aina sen henkilön nimimerkin perään niitä aikoja. Mut toisaalta mietin, että meneekö toi etusivu liian täyteen ja sekavaksi, jos sinne laitetaan kaikki ultra ajat. Tää nyt on vaa mun mielipide.

Tääl on ollu ihan hyvä olo, ei mitään erityistä ole tapahtunut olotilassa, joten ei paljon kerrottavaakaan. Kesälomaa odotan ja sekä seuraavaa neuvolaa.
 
Hei,

Vieläkö sopii mukaan yksi taustalla ketjua seurannut? :) Täällä olisi yksi odottaja, joka ei tiennyt raskaudenkestoa ennen tämän päivän varhaisraskauden ultraa, jossa viikoiksi sanottiin 6+5 (sanoi myös välillä 6+4) ja suureksi suureksi yllätykseksi sykekin löytyi. Olin varma, että huhtikuun puolelle meni, mutta lasketuksi ajaksi laskin raskausviikkojen perusteella 27.3. Meniköhän oikein? :)

Meille olisi toinen lapsi tulossa ja esikoinen on nyt reilu 2,5-vuotias. Yritystä ehti kertyä 8 kuukautta ennen kuin tärppäsi tämä. Touko-kesäkuussa sain myös plussan raskaustestiin ja verikokeissa näkyi, mutta vähien raskausoireiden ja jatkuvan tiputtelun takia en uskonut, että kaikki on kunnossa ja niinhän se menikin kesken.

Tässä raskaudessa on kyllä oireita riittänyt, kuten väsymystä, järkyttävää rintojen turpoamista ja arkuutta, huimausta ja ällötysoloa, joka pakottaa puputtamaan jotain ruokaa koko ajan. :D

Facebook-ryhmästäkin olisin kiinnostunut, ehkä vielä odottelen viikon tai pari, että näen että kaikki raskaudessa jatkuu hyvin. Pahoittelut niille, joilla raskaus ei ole jatkunut toivotulla tavalla. :/

Omat tiedot listaan:
LA 27.3./ Pullataikina / 30v / 2. lapsi / TAYS

Anteeksi maratonviesti, asiaa olisi kyllä vielä paljon enemmänkin, mutta koitan nyt pidättäytyä. :)

Pullataikina 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Pahoittelut Kaarina80:lle! :flower:

Omaa napaa:
Täällä ei oikein ole tapahtunut mitään ihmeempiä. Raskausoireita on vaihdellen, välillä on todella väsynyt ja huono olo, toisinaan taas olen elämäni iskussa. Tänään oireena on ollut aivan järkyttävä rintojen särky.

Kävin tänään labrassa antamassa verinäytteet ja ensi viikolla olisi neuvola, jossa tapaan meille nimetyn neuvolan tätin: viimeksi meillä oli sijainen. Sijainen vähän lupaili, että seuraavassa neuvolassa yritetään kuunnella jo sydänääniä, mutta varoitti samalla, että ei ne välttämättä vielä silloin kuulu.
NT -ultraan olisi vielä kaksi tuskastuttavan pitkää viikkoa, miten tämä aika voi mennä näin hiiiitaaaasti....

/Pikkis ja salamatkustaja
 
Pahoittelut Kaarinalle80:hug:

Mukava kuulla, että ultrissa sykkeet löytyy=) Niin se raskaus muuttuu todelliseksi. Mukava lueskella teidän kuulumisia ja neuvolassa käynnin kokemuksia.

Itse olen tosi väsynyt ja eilen nukuin päikkärit ja illalla juttelin pitemmän kaavan mukaan miehen kanssa, kun on tuo pinna pikkasen kiristänyt. Tässä on monta asiaa mitkä pitää järjestellä, opiskeluhommat ja sitten mietin töitäkin:( Ihan järjetöntä, äitiyslomalla olen joulukuuhun asti ja jos kaikki hyvin menee niin jään uudelleen äippälomalla, lomat ajattelin pitää siinä välissä(2kk).
Haluaisin päästä rentoutumaan ja nauttimaan raskaudesta <3 Anteeksi taas oma napa.

OivaAino 7+0?
 
Täällä poksuu 10+0! Ja alamassu jo vähän kasvanu, huomaa kohdun selkeesti kasvaneen. Eilen oli illalla sänkyyn mennessä aika kovia kasvukipuja, pienen asukin koti se siellä vaan kasvaa :) Np-ultra onkin sitten jo ens viikolla, 16.8. Sillon kasassa viikkoja varhaisultran mukaan 11+6, mutta menkoista laskettuna 11+2.

Ellia oon pitänyt täällä sulle peukkuja pystyssä, oon ihan varma että sullakin nyt tärppää ja kovaa! Tuuhan kertomaan sitten uutiset.

Täällä ei oo pinna mennyt kun töissä, toivon niin paljon ettei kauheasti tarvis ens vuoden puolella siellä olla. Pääsis piiiitkälle mammalomalle! :D

Onko muut suunnitellu ulkomaanmatkoja syksylle? Meillä on lomaa syyskuun lopussa, ja ajateltiin silloin hyödyntää lähtemällä jonnekin kauas. Viikkoja tuolloin olis 17, eli luultavasti ihan hyvä aika lähteä vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellia
Heippa! Pitkästä aikaa tänne taas tulin lukemaan keskustelua. Tsemppiä surun kohdanneille!

Pitikin itse asiassa kysyä teiltä arvoisalta raadilta että mitä vitamiinia syötte, mutta olittekin jo siitä porisseet. Pyysin apteekkaria antamaan sopivaa vitamiinia ja hän suosittelikin sellaista, joka neuvolatädin mukaan ei ole hyvä, koska pitää sisällään A-vitamiinia. Onko teillä tästä ollut keskustelua vielä? En ole siis ehtinyt lukea heinäkuun lopun viestejä. Nyt nappailen kalsiumlisää, jossa d-vitamiinia sekä omegaa silloin tällöin. Jätin ne vitamiinit pois ja mietin että pitääkö taas käydä apteekissa ostamassa oikeanlaista.

Oma raskaus jatkuu vielä normaalisti. Pahoinvointi lieventyi ja pääsin töissäkin ihan normaalisti käymään loman jälkeen. Melkoisen oireetonta on nyt.

Neuvolassa käytiin ja he jättivät minulle sen lasketun ajan edelleen 7.maaliskuuta vaikka varhaisultrassa yksityisellä pohtivat että se olisi 10. maaliskuuta. Nyt ollaan siis 9+5... Kai!:D

Voice Of Baby 9+5
 
Pupulin Meillä on pieni häämatkareissu syyskuun alussa. Viikkoja vasta 11 tai 12 silloin :) Ollaan kolme yötä Mallorcalla tuolloin. Mua jännittää reissussa vaan ruoka. Pelottaa laittaa suuhun jotain mistä ei tiedä miten se on valmistettu. Vältettäviä on ainakin vesi, jääpalat, maitotuotteet mm. ravintolan majoneesi varmaan, punainen liha. Mitäs vielä? Tietty kaikki mitä Suomessakin kielletty pysyy tuolla kiellettynä. Mä olin viime raskaudessakin aika peloissani monen ruoan suhteen, varmaan vähän turhaakin, mutta kyllä vähän stressaa tuo reissusyöminen :)

).( Nyt kyllä sattuu rintoihin ja paljon! Toinen kasvanut tosi paljon, toinen ei niinkään.... Freak.. :p

Meillä oli muuten neuvolassa uusi ja hieno pissanäytelaite!! Ikinä moisesta en ole ennen kuullut. Siellä mennään ennen neuvolaa ottaa itse näyte, syötetään se masiinaan ja sitten sieltä tulee semmoinen kuitti, jossa kaikki tiedot on. Sen kanssa sitten mennään hoitajalle :) Vähänkö oli hienoo ja ihan kiva tunne ettei jonkun hoitajan tarvitse mun pissan kanssa leikkiä :D

Arell ja Herne 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: BigMomma
Tulin vain kertomaan neuvola kuulumisia eli eka neuvola takana.
Nippu papereita taas mukaan mutta mikä parasta siellä ultrattiin ja siellä se pikkuinen kölli ja sydän pamppaili hienosti :) :heart:
Nyt saa taas huokaista hetkeksi (joo,joo)..
Neuvolassa laski päivät nyt olevaksi 8+6 vaikka varhaisultra päivänä oli 7+5 ja se oli maanantai, mutta mitäpä noista kun kaikki hyvin :)

Pahoittelut minulta myös kaarina80 ja voimia jatkoon!

hemu80 ja sykkyrä 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Arell ja niiinuli
Nopeesti tulin kertomaan omat kuulumiset. eli juuri kotiuduin tiputusreissulta. Eilen menin tk:hon tiputukseen ja sieltä laittoivat sairaalaan osastolle, jossa olin yötä. Tänään pääsin kotiutumaan. Nestettä laitettiin taas, ja loppusaldoksi tulikin 4 litraa (4000ml)

Lääkäri ultrasi, ja masussa tosiaan kasvaa kaveri! :) mini oli vähän huonossa asennossa, tarkkoja mittoja ei saatu, mutta kooltaan oli hieman isompi mitä nyt on viikkoja. NP-ultrassa kumminkin selviää viimeistään siirtyykö la aikaisemmaksi. Nyt vaan lepäilyä ja toivotaan että pahoinvointi helpottaa!

N ja mini 9+4
 
Tänään käyty ultrassa ja pieni sydän siellä löi!!! tunne on ihan uskomaton kun kahdesti on nähnyt vain möykyn. Ja sain jo kaks seuraavaa Ultra aikaa 26.8(9+6) ja 18.9 (13+1) =)

Mäkin kannatan että Ultra ajat kerättäisiin etusivulle. Joulukuisissa missä kerkesin viikon olemaan on aika toimiva systeemi miten ne on laitettu esille.

FB ryhmään haluasin kanssa liittyä, mutta kerään ensiksi pari viikkoa lisää.

Ellia 7+1
 
Heipsan.

2vko on menny taas hujauksessa.

Pahoinvointi ärtyi lujaksi viime viikon alussa ja se oli todella huono juttu kun on tää 1 diabetes. Sokerit laski ja sain melkein insuliini shokin jos ambulanssi ei olisi tullut.
Alkoi yhtäkkiä olin syönyt juuri hyvin mutta sitte oksensin ja en päässyt ylös. Ja glukoosipiikki oli laukussa eteisessä oli sentään puhelin.
Onneksi vauva ei häiriintynyt vaikka jos rakenne ongelmia on näkee ne myöh
paremmin kun se riski on jos sokerit heittelee.
Nyt olen ostanut glukoosipiikit keittiöön, vessaan, 2 laukkuun ja makuuhuoneeseen ja työpaikalle. Hieman pelottaa jos käy uudelleen :s
Mutta koko-ajan on paha olo ja huimaa vähä väliä. Työt alkaa maanantaina taas, eikä kyllä mitenkään ahdista. 2vko "lomailin" ja riitti ihan hyvin. Loput pidän ehkä loka/joulukuussa mutta pidän työstäni ja sitä on ihana tehdä. Nyt vieläkin kun olo parantuisi!
Ultra kun on riskiraskaus niin käyn välillä vähä useammin. 21.8 ja 28.8

Surun kohdanneille halit ja muille kanssa

Anne ja 10+4?
 
Heippa kaikille!

Musta se lista niistä tulevista päivämääristä etusivulle ois ihan kiva! Tammikuisilla on ainakin ihan siistin näköinen se etusivu, vaikka siinä on infoa myöskin fb-ryhmästä ja muustakin. Tosi kiva ois musta kans se, että pidettäis kirjaa siitä, kuinka monta odottajaa meitä on! :) Sitten myöhemmällä vois lisätä kanssa tyttö- ja poikalupaukset, mutta siihen nyt on aikaa :rolleyes:
Siitä puheenollen, varasin itselleni ultra-ajan viikoille 12+2, eli 28.8. Neuvolalääkäri mulla on päivää aiemmin, 27.8.

Täällä pahoin pahoinvointi selätetty! Jippii! Eilen pystyin jo viemään roskapussin piharoskikseen ja tänään kävin kävelylenkillä, joten meen kyllä perjantaina koettamaan työntekoa :) Olo on vielä heikko, kun painoa on tippunu 58kg -> 52kg tässä kuukauden aikana :$ Pahoinvoinnin väistyttyä tuntuu myöskin siltä, että kadoksissa olleet raskausoireetkin on löytäneet tiensä takaisin mun elämään, ja otan ne vastaan oikein avosylin!

Arell ja Pupulin, meilläkin on matkoja tiedossa. Lähdetään syyskuun alussa ensin Kuusamoon vaeltamaan ja kuun puolivälissä häämatkalle Egyptiin :heart: Vähän jännittelen kyllä erinäisiä juttuja liittyen just hygieniaan ja ruokaan. Mua kyllä kanssa pelottaa, että sinne drinksulaseihin sujahtaa alkoholia edes epähuomiossa, mutta tuntuis kyllä töykeeltä mennä viereen vahtimaan, kun joku vääntää drinkkiä :D Eihän sinne keittiöönkään pääse tarkastamaan, että kaikki pestään pullovedellä! Siellä on myös japanilainen ravintola, enkä tiedä miten kestän olla syömättä sushia.. Onneksi alkoholittomuus ei harmita!

Ja Arell, pissanäytelaite kuulostaa hauskalta! :D Meillä tikutellaan itse se pissa ja analysoidaan, ei tarvitse tätien siellä sohlata pissatikkujen kanssa, mutta toi laite kuulostaa ylivedolta!

VoiceOfBaby mun puolueellinen ja empiirinen tutkimus kertoo, että Multivitan raskausvitamiinia syö monet. Ite nappailen lisäksi omega-3:a. Apteekissahan noita raskausvitamiineja myydään, enkä noista muista osaa sanoa, kun itse käytän tota Multivitaa. Tärkeimmät odottajan vitamiinit on kaiketi foolihappo (tarve on 300-400 µg/pv) ja d-vitamiini (10 µg/pv). Multivitan koostumusvertailu löytyy täältä Vertaa koostumuksia Multivita - Monivitamiini

Tässähän sitä taas tulikin! Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille!

audree ja papu 9+2
 
Moikka,

Täällä yksi yhä epäuskoinen maaliskuun odottaja ilmoittautuu. Raskaus tuli yllärinä, mutta hyvin positiivisena sellaisena, ja kyseessä ensimmäinen. Aiemmin en ole edes raskaustestiä tehnyt, vaikka ikää on 30 :).

Tuntuu etten tiedä vielä mistään mitään, kun emme tätä varsinaisesti suunnitelleet, mutta eiköhän tässä ehdi asiaan paneutua vielä ihan hyvin... Raskauslaskurin mukaan 8. viikko käynnistyi nyt.

Viikon päästä pääsen juttelemaan neuvolan-tädin kanssa. Ehkäpä siellä jo alkaa asia tuntua todelliselta. Raskausoireita minulla oli ollut jo jonkin aikaa, mutta en tietenkään niitä sellaisiksi aluksi tajunnut... Testin tein viikolla 6 ystävän "käskystä".

Nyt mietin lähinnä sitä, millainen lapsi mahtaa tulla kun äiti kykenee syömään vain muroja, lähes kaikki muu ruoka etoo. Mutta onneksi ei sentään ole voimakasta pahoinvointia, tuntuu vain että pitää välttää ruokia ja hajuja.

Facebook-ryhmästä olisin kiinnostunut, sillä käytän FB:a tottuneemmin kuin tätä keskustelupalstaa.

LA 27.3. / Veera 82 / 30 v. / esikoinen / JS

Veera 82, 8+0 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: BigMomma
VoiceOfBaby Mulla on raskausvitamiinina Multitabs. En ole niin tarkkaan katsonut, että minkä verran siinä on mitäkin. Luotan vain siihen, että se on ihan ok, kun kuitenkin on erityisesti raskaana oleville tarkoitettu. Ja sitä tarvii ottaa vain yksi tabletti päivässä, kun yhdellä mun kaverilla oli ollut joku sellainen valmiste, mitä piti ottaa kolme tablettia päivässä... Neuvolassa multa ei edes kysytty, että minkä merkkistä vitamiinia käytän, vaan terkkari vain merkkasi ylös, että raskausmonivitamiini on käytössä.

Tuossa nyt kuitenkin sen Multitabsin sisältö: Multi-tabs
Ei näytä siinäkään olevan sitä A-vitamiinia, joten kai tuo on hyvä. :)

ON: Ensimmäinen neuvola siis takana ja lasketuksi ajaksi annettiin siellä 14.3. Itse olin ajatellut sen olevan 15.3., mutta virallisesti nyt siis tuo 14.3. Sen saisi listaan päivittää. :)
 
Meidän pieni oli kuollut rv8
Viikko sitten aloin vuotamaan pikkasen verta. Lauantaina en päässyt kättärille ja maanantaina neuvolasta sanottiin, että on normaalia ja en saanut lähetettä kättärille. Raskausoireet olivat jo viikkoa aikaisemmin kadonneet. Eilen sitten pääsin kättärille ja siellä todettiin pienen sydämen sammuneen.

Sain sairaalasta mukaan lääkkeet ja otin ne aamuyöstä kun ei saa olla yksin kotona.

Hyvää odotusta kaikille muille.
 
Isot pahoittelut Silvia logo ja kaarina :hug:

Mää siis kans syön multitabsin raskaus ja imetys vitamiineja. Kaikissa aikasemmissakin raskauksissa sitä syöny niin jotenkin se vanhasta tottumuksesta taas tarttu mukaan, meillä myös neuvolassa sitä suositeltu.

Taas perinteinen yks "vahinkokänni" uni nähty. Siis miks ihmeessä joka raskauden alussa oon nähny samanlaisen unen, että oon jossain missä tarjotaan alkoholia ja sitten juon sitä ihan kamalasti ja sitten vasta muistan olevani raskaana...ymmärrän sen vielä esikon aikaan kun tuli sitä ennen käytyä viihteellä aika ahkerasti, mutta että nytkin kun en oo yli vuoteen edes alkoholia maistanu.

mulla np ultra vasta 10.9 ja siis siihenhän on ikuisuus :attn: tuntuu että tää aika menee niin hitaasti näin alussa. Sain siskolta dopplerin lainaan, mutta tarvii vielä pari viikkoo varmaan odotella ennenkuin kannattaa edes kokeilla, nytkun viikkoja vasta 7+1. Neuvola mulla on seuraavan kerran rv 8+6 ja ajattelin kyllä pyytää josko kokeilis kuunnella sydänääniä vaikka tiedän ettei täällä oo tapana kuunnella ennen rv 12.
 
Kurjaa Silvia logo! I :(

Mää syön kans multitabsia tällä kertaa. Edellisellä kerralla söin Ladyvita mamaa,, joka sisältää kalkin jonka siis nykysin otan eripurkista.

Satutytti :mulla kuunneltiin pyytämättä neuvolassa sykkeet 10+1vkolla.

Paha olo on suht hyvin loppu. Tulee aaltomaisena ja voi iskee kesken ruokailun. Väsymys on edelleen sitä luokkaa että vois nukkua viikon. Jos ei olis väsymystä, vois unohtaa olevansa raskaana. :D
 

Yhteistyössä