**Maaliskuun murut 2014** marraskuussa

Rakenneultra takana ja kaikki hyvin vauvalla :) Kätilön mukaan poika sieltä olisi tulossa, niin kuin arvelinkin. Sukupuoli kerrotaan tuleville isovanhemmille viikonloppuna, kun on isänpäivä. Istukka onkin etuseinässä, eikä takaseinässä... Kooltaan vastasi kolme päivää isompaa, mitä laskettuaika on, mutta eipä sitä muutettu.

Alakautta minäkin haluaisin synnyttää. Ja mielellään mahdollisimman vähän lääkkeellisiä kivunlievityksiä, jos vaan pystyy olemaan ilman. Pelkään sitä, että jos annetaan tipan kautta oksitosiinia ja supistukset käyvät sietämättömiksi, joudun ottamaan epiduraalin ja siitä tulee sellanen oravanpyörä.. Mutta eipä tuota vielä kannata alkaa stressaamaan :D

Seuraava neuvola on reilun kahden viikon päästä, ja silloin sais Kelan paperit... Pakkauksen meinasin ottaa.

sohvi- ja vauva 20+5

p.s. tarttuiskohan kaupasta illalla "vahingossa" mukaan jotain vaaleansinistä vaatetta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Hei! Vihdoinkin sain aikaiseksi rekisteröityä näin viimeisen sairauslomapäivän kunniaksi, niin pääsen kommentoimaankin. Olen kyllä sivusta seurannut keskustelua jo muutaman kuukauden.

Eli perustiedot: Laskettu aika 17.3.2014
StiinaM / 37v / 1. lapsi / KOS


Sama päivä ja sairaala näyttää olevan parilla muullakin.

Jossain kohtaa viikkoa 21 ollaan siis menossa, molemmat ultrat takana ja niiden perusteella ei pitäisi mitään ongelmia olla. Muutenkin kaikki on mennyt helpommin kuin ennakkoon odotin, mitä nyt supistuksia on ollut paljon jo noin kuukauden ajan, ja sen takia siis olen nyt ollut loppuviikon lääkärin käskystä kotona lepäilemässä. Lepo onkin auttanut, täytyy yrittää jatkossakin ottaa vähän rauhallisemmin, että supistusten määrä pysyisi tällaisella kohtuullisella tasolla. Liikkeitäkin tuntee nyt paljon enemmän kun vatsa ei ole vähän väliä kovana.

Nukkumisesta ja synnyttämisestä olette viime aikoina puhuneet... Nukun lähes yhtä hyvin kuin muulloinkin, paitsi että mieluiten nukkuisin kyllä vatsallani, mikä ei tunnu enää hyvältä idealta. Synnyttämistä en halua vielä edes ajatella, vaikka jossain vaiheessa kai täytyy.
 
21+0 POKS :) tänään piti vähän shoppailla jotain söpöä ja vaaleanpunaista. Äitini on sitä mieltä, että oon ihan liian ajoissa ostosten kanssa, mutta en mä voi olla valmistautumatta vielä mitenkään. Eikä sitä tiedä jos vaikka jotain sattuu loppuraskaudessa niin, ettei pysty tekeen hankintoja. En todellakaan luota, että mies sais kaiken hoidettua/hommattua :D
 
Täällä on osteltu nyt keskiviikkoisen rakenneultran jälkeen oikein urakalla vauvan vaatteita. Kirppiksiltä lähinnä kun noi ihan pienet vaatteet on siellä kyllä ihan uudenverosia ja hinnat 0,50-1,5€. Pieniä pinkkejä ja liloja vaatteita on jo iiiiiiso iiiiiso muovipussillinen täynnä :D.

Mää yritän kans käydä kovasti täälläkin kirjottelemassa, mutta jotenkin se tuppaa unohtumaan välillä kun facessa on jotenkin niin paljon helpompi käydä.
 
Hei vaan kaikille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :wave: :heart:

(.)
Mulla oli ru 5.11 rv 20+5. Kaikki oli oikein hyvin ja vauva vastasi viikkoja 21+5 ja painoarvio oli 457g, saas nähdä minkälainen jättiläinen sieltä syntyy...

Tiistaina pääsee taas pitkästä aikaa neuvolaan, painoa on tainnut taas tulla aika paljon lisää. Harmittaa kun oon ennen ollut niin kova käymään lenkillä ja nyt kaksi viimeistä kertaa on ollut jo aika onnetonta menoa, ku alamahaa vihloo ja alkaa supistaa :'( toivottavasti tämä olisi jokin ohimenevä vaihe ja pääsisin vielä lenkillä käymässä kunnolla.

Kirjoittelut täällä on jäänyt vähäiselle, kun puhelimellla normaalisti olen netissä ja muutenkin fb:ssä kirjoittelu on itselle paljon luonnollisempaan.

Hyviä vointeja kaikille mammoille :heart:

Sajeva ja rakas rv 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Jiihuu!Vihdoinkin iski taifuunin lailla oikein hurja pesänrakennusvietti!
Tätä olen odotellut!
Rätit viuhtoi hurjana, imuri vouhasi ja roskiin vietävät pussit lisääntyi eteisessä:)
Sitten vielä matot pesulaan ja ja ja...kunpa tulisi äkkiä perään toiset moiset.Mä niiin
nautin-kivaa, kun tulee siistiä.
Vauvalle kaikki valmiina.Mietin justiin, etten taida ottaa äitiyspakkausta, meiltä puuttuu
siitä vain peitto ja harja, pullo, sakset mitä nyt tuollaisia nopeasti tilattavia.
vaatteita on tullut hommattua liikaakin, juuri järjestelin niitä koon mukaan ja isoimmat tarvitsi siirtää vaatehuoneeseen odottelemaan.
Nyt, kun on kolmas, niin mulla on ihan hillitön ostovimma vaatteisiin ollut(kauan odotettu ja jos tää kolmas tulee olemaan viimoinen, niin kaikki ilo irti vaan).
Eipä ollut tässä mittakaavassa aiemmilla pojilla.Kirpparilta lähes kaikki ostettu ja vain muutama uusi.
Aionpa kestovaippoja alkaa sitten käyttämään, josko menisi rahaa vähemmän ja saisi paremman mielen muutoinkin.
Painoa on tullut hurjasti!Mutta ajattelin sitten imetysajan jälkeen ottaa kuntospurtin.
Pakollinen päivittäinen ostos: hiilihapotettu lähdevesi, närästys on tuttu vieras.
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Täälläkin on rakenneultra takana ja mukavia uutisia saatiin, kaikki näyttää olevan kunnossa :) Mulle voi päivittää tyttölupauksen :) Nytpä ei tarvitse niin kauheesti ottaa stressiä poikien nimien vaikeesta pohdinnasta, kun tytölle on useampikin ehdolla helpommin. Tyypillä oli painoa 339 g, ja vilkkaasti alku-unien jälkeen lähti jumppailemaan.

Selvisi syy sillekin, miksi potkut eivät ole tuntuneet niinkuin esikoisesta. Istukka oli takaseinässä vielä np-ultrassa, nyt se oli siirtynyt kokonaan eteen. Aika outoa. Toivottavasti vähän vetäytyy taakse että ei kurottele sektioarpea kohti enempää, mutta se selviää sitten synnytystapa-arviossa joskus 35+ viikoilla. Saatiin kasvokuvakin mukaan, vaikka sitä pitikin vähän aikaa tähdätä, kun istukka oli näköjään mukava anatomisesti muotoiltu tyyny pään alla.

Täällä on lenkit lyhentyneet, ihan pari kilsaa pystyy kävelemään normaalisti ja loppumatka pitää tulla koukussa melkein kotiin. Jotenkin inhottavasti juilii alamahaa ja jopa reisien yläosia. Tuntuu vähän kuin harjoitussupistuksilta, mutta ei kovetu kuitenkaan. Eli oon joutunut ottamaan rennommin. Toisaalta tuttua esikoisen ajoilta, liitoskivut ja supistukset saivat aikaan sen, että lenkit olivat lyhyitä mutta silti raskaita ja mummotkin pyyhälsivät loppuvaiheessa rollaattoreilla ohi. Ei voi mitään, en kuulu ilmeisesti niihin jotka menevät bodypumpista synnyttämään.

Nynaeve ja Nuppi 20+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Päivitykset tehty! :) Tervetuloa StiinaM, kivaa kun tulee uusia jos saatais vielä lisää eloakin tähän pinoon.

Saaju minusta et todellakaan ole liian ajoissa hankintojen suhteen. Kuka niitä vaatteita ja muita kamoja edes pystyy ostamaan kaikkia kerralla? Mä en näe mitään syytä miksei nyt voisi jo hankintoja tehdä. :)

Kävin puntarilla eilen, mulle on tullut 8 kiloa. :whistle: Onneksi en kauhean painava ole edelleenkään, silti tuo tahti sais nyt hiukan hidastua...

Mulla on enää pari viikkoa 4D-ultraan, tosi kivaa. Toivon saavani vielä varmistuksen ns. tyttövaatteiden ostolle, sen jälkeen alankin kunnolla shoppailemaan. :whistle: Yhdistelmätkin me tarvitaan uudet, kun edelliset on myyty jo ajat sitten. Pinnis, kaukalo ja matkarattaat onneksi löytyy vielä, ovat lainassa nyt lasten serkuilla.

Sitä neljättä sivuttiin meillä taas eilen, kun kumpikaan meistä ei suostu menemään sterilisaatioon tämän beibin jälkeen. Kysyin mieheltä että ootko vielä epävarma lapsiluvusta kun et suostu, mies tuijottaa takaisin ja kysyy että ootko ite kun et säkään suostu. :LOL: Kumpikaan ei kuitenkaan uskalla oikein mainita, tai paljoa ajatellakaan ettei tää olis nyt tässä. Luultavasti se riippuu jonkin verran tulevasta vauvasta. Jos tulee ns. helppo vauva niin ehkä pienenpieni mahdollisuus on vielä olemassa....

Cassy ja pikkupikkusisko rv 23+1
 
Moikka=)

Meilläkin ultra onneellisesti takana, kaikki hyvin ja tyttö näillä näkymin meille tulossa:heart:

Vähän jäi kuitenkin epäselväksi kuinka varman tämä on, koska kätilö sanoi että jos uusia ultria tulee kannattaa vielä varmistaa, mutta mitään ns. ylimääräistä (poikaan viittaavaa) ei löytynyt. Painoarvio meillä oli 399g. Voi miten pieni hän on vielä..

Kiti82 rv 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Ihanaa kun tyttöjä tupsahtelee, tuolla fb-ryhmässä ollaan kyllä poikavoittoisia.. Itsekin shoppaillut poikavaatteita nyt, ihanaa kun voi ostaa tietylle sukupuolelle. Tätiltä saadut tyttövaatteet vain kun uskaltaisi panna myyntiin mutta aina riskinä että monikin laskee 1+1 ja salassa haluaisin ulkopuolisilta asiaa vielä pitää..Minä haluan synnytykseen kaiken mahdollisen kivunlievityksen, epiduraali on taivas! Pelkopolille oli tarkoitus mennä, sillä kuopuksen syntymä 7 vuotta sitten jäi mörköilemään..lopussa ei kipulääkkeet enää olleet voimissaan. Nyt kuitenkin rupeaa jo asiallisemmin synnytystä ajattelemaan vaikken vastaan panisi jos leikata täytyisi..
 
Meilläkin ultra onnellisesti takana ja siellä kaikki hyvin. Muutenkin ultraava kätilö teki huolellista työtä ja kertoi kokoajan mitä milloinkin kävi läpi eli siinä oli helppo pysyä mukana, tosin itselle ultrakuvien hahmottaminen oli välillä kyllä hiukan haasteellista näin kuviin harjaantumattomana. Painoa oli 340g ja vastasi kahta päivää vaille viikkoja. Hienoisia potkuja tuntuu välillä, tosin mitenkään erityisen hyvin ne eivät tunnu. Istukka oli paremminkin etupuolella. Ja siellä siis köllöteltiin nätisti pääalaspäin.

Synnytyksistä on ollut puhetta.
Itse olen kokent kaksi synnytystä, jotka molemmat ovat olleet varsin pikatoimituksia. Esikoisen syntyessä kohdunsuu oli 9 cm auki, kun pääsimme sairaalaan ja jouduin vielä hiukan odottamaan kätilöä ennen kuin hän pääsi vastaanottamaan minut. Siinä vaiheesa tuntui, että pyörryn kivusta, enkä itsekään tajunnut kuinka pitkällä synnytys oli. Kotona olin ollut ehkä noin puolitoista tuntia ensimmäisestä supistuksesta ja kaikissa ohjeissahan sanotaan, että ensisynnyttäjlllä avautumisvaihe kestää ja kestää. Tosin sairaalaan olisin lähtenyt aiemmin, jos naistenklinikalla ei olisi ollut ensin sulku ja sitten vielä mieskään ei juuri sinä päivänä muistanut katsoa puhelintaan, enkä saanut häntä heti kiinni. Onneksi puolisoni kuitenkin tuli kotiin, sillä ilman häntä en olisi varmaan saanut edes hälytetyksi enää itselleni apua ja olisin synnyttänyt yksin kotona.

Mutta sitten tosiaan sain synnytyssalissa epiduraalin, vaikka tunsin jo hienoista ponnistustarvetta. Ja se oli kyllä taivas niiden kipujen jälkeen, mutta valitettavasti sitten hidasta siinä määrin synnytystä, että lopulta tuli sitten kiire saada lapsi ulos.

Toisen lapsen synnytyksen osalta synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla toksemian takia ja vauva syntyi vajaassa parissa tunnissa käynnistyksestä. Supistukset eivät tuntuneet yhtä rankoille kuin ekassa synnytyksessä, enkä tuntenut tarvetta epiduraalille. Sitten kun olisin halunnut kivunlivitystä, se olikin jo liian myöhäistä. Ja valitettavasti ponnistusvaihe oli ihan kamala kivun suhteen ja repeilin. Ja nyt pelkäänkin nimenomaan sitä, että en ehdi saada kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen.

Rakenneultran kätilö suositteli pyytämään neuvolasta lähetettä synnytystapa arvioon. Ja nyt aion kyllä pyytää sitä.

Mesimarjaana rv. 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
heips taas kaikille ja tervetuloa uusille :)

Babytwo, tuo kuulostaa tutulle. Alkuun oli silloin pahoinvointia, mutta loppui viikon 10 jälkeen ja nyt öisin herään siihen, että etoo kunnolla, missään asennossa ei ole hyvä olla ja lopulta oksennus nousee suuhun :( tunnin ajan viime yönä taistelin, oksentamisen jälkeen helpotti ja sain uudestaan nukuttua. Itekin otan mielellään vastaan apukeinoja tähän olotilaan :(

Muuten tänne kuuluu hyvää, mini jumppailee pitkin päivää, mutta illasta on kaikista virkeimmillään ja innoissaan yrittää tulla vasemmasta kyljestä läpi. Nyt potkut tuntuu jo tosi ylhäänä, kun välillä tuntui nauttivan olostaan tuolla navan alapuolella :) ja istukka on etuseinässä, et vaimentaa jonkun verran noita liikkeitä :D Supistuksia on tullu, viimeksi neuvolassa käskettiin niitä tarkkailla ja ottaa rennommin ja jos rupeaa tulemaan tiheämmin, niin sit yhteys neuvolaan, että varataan lääkärille aika. Viime vuonna alkoi supistelut vasta 34+ viikon jälkeen, että aika paljon nopeemmin nyt kyllä alkanu :)

Synnytyksistä oli ollut puhetta, itsekin haluaisin alakautta synnyttää, mutta nyt on alkanu hiipimään mieleen edellinen synnytys ja hieman pelkoakin :( Ei menny ihan putkeen viimeksi synnytys ja siitä on aikaa vasta se 10kk, niin on vähän liian tuoreessa muistissa kyseinen tapahtuma :/ Pakko ottaa asia puheeksi seuraavan kerran neuvolassa, et sais purkaa tunteitaan ja käydä läpi ajatuksiaan, että josko se helpottais :)

Nonna88 ja mini 24+1 <3 nopeesti se aika vaan menee, vajaa 16vkoa LA:n :D
 
Tervetuloa uusille odottajille:)

Raskaus on puolivälissä ja vauva liikkuu ihan mukavasti.
Mulla on pieni ongelma ja kysynkin teiltä onko teillä samaa ropleemaa:whistle: Mulla tulee välillä tosi sitkeää limaa alapäästä, ajattelen tietenkin että eikait se vaan ole limatulppaa...muutaman kerran näin on käynyt. Muuten tässä on ihan hyvin mennyt:)

Rakenneultraan vielä kaksi viikkoa....
 
OivaAinolle tulin pikaisesti vastailemaan työpäivän lomassa eli minulla on tullut myös noita limaviiruja :x etenkin sen viime vuotelun jäljiltä. Limatulppaa se ei ole. Sitkeää valkovuotoa vaan, minähän en voi esim. olla ollenkaan ilman pikkuhousunsuojaa. Toivottavasti vastauksestani oli edes jotain hyötyä, huolissani minä en siis ainakaan ole ollut :D!

Irene ja pimu rv 22+4
 
Päivitin taas. Nyt onkin jo tyttöjä yhtä paljon luvassa kuin poikia.

Tuntuu että beibi on nyt vahvistunut aika paljon, eilen illalla tuntui jumpat huomattavasti kovempina kuin aiemmin. On se vaan mukavaa, ei sitä tunnetta voi verrata mihinkään muuhun. :heart:

Taas on pari päivää väsyttänyt enemmän kuin laki sallii. |O Töissä pitäis saada aikaan vaikka mitä, mutta voi pöö kun on takkusta. Harkkasupistuksiakin on alkanut tulla monen viikon tauon jälkeen enemmän.

Viikot on alkaneet juosta kauheeta tahtia, ja mä haluaisin että ne nyt vähän hidastais! Mua ei edelleenkään se synnytys pelota lainkaan, paljon pelottavampaa on kaikki mitä sen jälkeen tapahtuu... :whistle:

Cassy rv 23+2
 
Mullakin kyllä tuota valkovuotoa riittää vaikka muille jakaa ja välillä tosi limaista. Joten OivaAino, tuskin kyse mistään limatulpasta on. Lääkäri yritti jo alkuraskaudesta lohdutella, että vuodon määrä vähenee kyllä sitten raskauden jälkeen. Minä vastasin, että kiitos, mutta tuskimpa vaan, tämä kun on ollu tämmöstä aina :D Mutta sitten kun yrittää harrastaa jotain aikuisten juttuja miehen kanssa, niin kuivaa on kuin Saharassa. Miten muilla nuo makuuhuonepuuhat, jos saa udella? Kirjallisuudessa väitetään, että keskiraskaudessa naisen halut on yleensä suht runsaita ja seksi nautinnollista. Mutta mua ei kyllä pahemmin kiinnosta ja sitten kun touhuun rupee, tekee se kyllä todella kipeetä vaikka liukkaria lotraa. Tuntuu lähinnä, että limakalvot raastautuu irti. Tosin vastapainoksi olen ruvennut näkemään aika paljon seksuaalissävytteisiä unia :whistle:

Mesimarjaanalle minun piti vielä sanomani, että jos tätä synnytystä ei tarvitse käynnistää, niin suosittelen kyllä lähtemään sairaalaan heti supistusten alettua :) Just oli mulla viime viikolla asiakas, joka oli vahingossa synnyttänyt kotiin. Jos ehdit spinaalin saada, se auttaa myös ponnistusvaiheessa. Pudendaalipuudutus taas antaa ihan huippuavun ponnistusvaiheessa jos vain onnistuu hyvin.

Saaju ja Mukelo eli "Enni" 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Huhheijaa pitkästä aikaa!!


Rakenneultrat alkaa olla kaikilla käyty,kamalan nopeesti menny aika! Ja niitä tyttöjäkin lupaillaa :)


Saaju kyselit petipuuhista. Juuei oo,mitä ne on?! Ja siis miehestä johtuu.. Itse voisin olla vällyissä koko ajan :p Viime kerrasta alkaa olla kuukausi ja mä ala ottaa asian henkilökohtaisesti..Jopa vähä silmäkulma kastunu kun mietin että olen varmaan todella ällön näkönen miehen mielestä..Painoa tullu alusta semmosen 6kg,joista n. 4kg viimesen 1,5kk aikana :ashamed: ja perseeseen ja reisiin tietysi! :mad: Toki muuttokin stressannu miestä,autokin myymättä jne. mutta kun just petipuuhilla saan itse sterssit karkotettua,miehellä päinvastoin. Ei meillä kyllä paljon muutakaan läheisyyttä oo ollu pitkilleen :( Mua ärsyttää kun hyper-seksuaalinen kuitenkin olen,eikä oo mitään vuotojakaan joiden takia pitäs olla selibaatissa.
Mies kyllä sanoi että harrastetaan sit seuraavan kerran kun tyttö nukkuu omassa huonessaan. Toki ei sillon mitään touhutakaan kun neiti nukkuu meidän välissä :D Vaan kun typykkä herää joka ikinen ilta 2h päästä nukkumaan menosta ja on haettava hänet viereen,niin eipä siinä paljon ehdi virittäytyä tunnelmaan ja hoitaa homma muutoin kuin pikana..:D


Kellään tullu nestettä rinnoista?! Eilen saunassa hokasin,tuntu niin pinkeeltäkin toinen tissi :confused: En ainakaan muista että tytttöä odottaessa ois tullu. Voikohan sillä olla tekemistä asian kanssa että lopetin tytön imetyksen vastaa ööh..2-3kk sitten?


Ällö-vuodoista ei kirkasta,mutta mulla tulee valkkaria ihan hulluna :x
Välillä ihan kalsongitkin kastuu,yh! :ashamed: Ei ainakan viimeks rakenneultran yhteydessä lekuri hiivaa tms. maininnu,eikä kyllä tunnukaan siltä. Ja tasan tiedän mille hiiva tuntuu,tyttöä odottaessa hiiva vaivasi vähän väliä.


Hankinnoista pari bodyä olen pojille ostanu,pari myssyä ja sukkia jo ennen kuin kysyttiin sukupuolet.. Niih,ja pakko oli name it:stä ostaa harsoja,joissa mm. työkalujen kuvia painettuina sinisiin harsoihin,ihkuja! :heart:
Esikoiselta kamaa tallessa,mutta poikien väristä tarvitaan ja miehen serkulta tulossa 44-50cm poikien vaatteita vaikka kuinka paljon eli en tarvi paljo ite noita ihan pikkusia ostella. Mutta sit toinen kaukalo,kaksostenrattaat yms..Mutta en taida uskaltaa ennen rv 30.
Kylläpä tuolla masussa myllätään ja sydänääniäkin hiljasempina hetkinä kuuntelen,mutta eihän sitä koskaan voi tietää.


Mille (harkka)supparit tuntuu?
Mä en oikeesti kokenu tai tajunnu niitä ollenkaan esikon aikaan..Ja kun tyttö suunnitellusti sektiolla synty,niin ei tietoo niistä oikeistakaan suppareista. Toissapvänä tuntu inhottavalle masulla,kovettuikin vissiin välillä,en tiiä sitäkään varmaksi..


Mites meinasitte äippäpaukkausten kanssa? Luin just äippäpakkauksen fb-sivulta ( :D ) Että uusi julkistetaan lähiaikoina. Mulla seuraava neuvola 19.11. jolloin saan kelan paprut,niin tekisi ehkä mieli oottaa se uusi. Siellä luki että heti vuoden alusta saa sitä uutta jo. Esikoisen pakkaus melkosen käyttämätön,mutta silti taidan yhden ottaa ja kaksi rahaa. Paitsi että 2012 laatikosta haluisin puvun ja makuupussin. Täsätä 2013 semmon ruskea vanuhaalari x2 haluisin. Ja ne pyyhkeet.


Aah,käsi puutuu. Nyt ulos vähän vaikka sataakin!



-Tipetsu ja tuplakupla 22+1-
 
Äitiyspakkausta en ota, en ole ottanut kummastakaan aiemmasta, esikoiselle saatiin niin hirveästi vaatetta ja tavaraa ettei tarvinnut, kuopuksellekaan en sitten ottanut kun siskolta sain samanvuoden pakkauksen vaatteita käyttöön. Ja nytkään ei ole tarvetta, vauvalle on jo kaikkea.

Uudet tuplatkin tilasin, britaxin b-dualit. Carenan tuplat on jo ennestään käytössä mutta kaupassa ja linja-autossa kätevämpi joillain muilla tuplilla kuin vierekkäisillä. Ja noihin saa sitten kaukalonkin kiinni, vanha gracon kaukalo+matkarattaat menee sitten myyntiin. Käytän noita kärryjä tosin jo noilla lapsilla joten ei ne oikeastaan pelkkä vauvahankinta ollut.

Mulla oli rakenneultra jo viime viikolla mutta ensiviikolla pääsen uudestaan äitipolille ultraan, kivaa tietenkin mutta sen takia joudun että tarkistetaan onko vauvalla kaikki hyvin tuon enterorokon takia mihin sairastuin. Jää ehkä silti vähän epätietoinen olo synnytykseen saakka vaikka kaikki oliskin hyvin. Muutenkin oli tarkoitus käydä yksityisellä joskus rv35 ultrassa, jos kovasti huolettaa niin voihan siellä käydä parikin kertaa, äitipolilta en varmaankaan saa kuin tuon yhden seurantaultran.

Petipuuhat on meillä kyllä nyt raskauden aikana vähentyneet kertaan per viikko. Mutta ei voi mitään, on niin väsynyt kun noiden muksujen kanssa touhuaa päivän. Mulla ei painoa ole tullut vielä mutta maha on aika iso jo, ei se kyllä tunnu miestä haittaavan kun se tykkää siitä.

Pahoinvointia on päivittäin vielä aamusta puoleen päivään ja oksuttaa muutamana päivänä viikossa, tosin nyt pari päivää oon taas jokapäivä parisen kertaa, toivottavasti ei yltyis nyt kun on saanut muutaman viikon tästä "normaalista" olotilasta nauttia ainaisen oksentelun sijaan...

saraheinä 22+2
 
(.)
Neuvolassa käyty rv 21+5 kaikki hyvin.
RR 128/80
HB 138
Paino +0.340g/vko
Liikkeet ++
:heart: +/150
sf-mitta 21 cm (yläkäyrällä mennään)

RR vähän koholla, mutta liittynee siihen ku puhuttiin ennen mittausta lähetteestä pelkopolille ja purskahin siinä sitten itkuun, ku kerroin minkälaista kohtelua sain...saan siis mennä käy jossain vaiheessa pelkopolilla.

Sajeva ja rakas rv 21+5
 
Niin eipä tähän taida mikään auttaa muu kuin synnytys... :) Voi että kun tekis taas mieli purppasta! Mulla on oikeesti pinna superkireellä koko ajan, millähän sitä lievittäs, kotoa ei tunnu saavan helpotusta :(
 
Hyvä kuulla että muillakin on tuota limaisuutta, joten en ole huolissaan.

Mulla on myös supistuksia alkanut tuntumaan. Vauvan liikkeet tuntuu nyt tosi hyvin ja ovat voimakkaitakin välillä, se voi aiheuttaa suppareita.

Sänkypuuhista..tasaseen tahtiin kerran viikossa:whistle: itse oisin innokkaampi, mutta miehelle näyttää riittävän ja siihen olen tyytynyt. Miehet ottaa paineita vauvan tulosta samalla tavalla kuin naisetkin ja voivat pelätä että eivät vahingoita vauvaa jyystäessä;)

Hankintoja ei olla tehty. Odotellaan kumpi on tulossa, jos on poika, niin ei tarvitse hankkia vaatetta, mut jos on tyttö, niin sitten vaaleanpunaista. Toinen pinnasänky täytyy ostaa, mutta kunhan laskettu aika on lähempänä.
 

Yhteistyössä