Maaliskuun muruset 2012

Laretzki
sunni Mä en ymmärrä miksi säilykeruuat olisi sen vaarallisimpia raskaus aikana kuin normaalistikaan, koska ainahan säilykkeisiin sisältyy omat riskinsä. Ensinnäkin kannattaa katsoa, että purkissa ole kolhuja, koska se vaikuttaa metallin liukenemiseen. Ja sama homma tapahtuu silloin jos jääkaapissa säilyttäis avatussa tölkissä esim. ananasta.

Mä oon ite henkilökohtasesti sitä mieltä, että ruokarajotukset raskaus aikana menee vähän liian tiukkapipoiseksi. Okei, niissä on ihan aiheellisiakin juttuja mm. kala ja pastöroitumaton maito ja siitä tehdyt tuotteet (enemmän ulkomainen kuin kotimainen). Mutta kyllä se silti pisti naurattamaan kun neuvolassa saadussa lehtisessa raejuusto laskettiin pehmeisiin juustoihin (eli leipäjuuston ja kotijuuston kaa samaan kategoriaan) ja sanottiin ettei sitä saisi syödä. MIKSI muka ei?? Kaikki kotimaiset juustotuotteet tehdään pastöroidusta maidosta, ja kotimaisessa maidossa on hygieenia niin hyvää tasoa jo tiloilla, että listerian riski on todellisuudessa häviävän pieni. (kylläpäs mä innostuin paasaamaan :LOL:)

Ja tosta panadolista, niin vaikka tutkimuksia oliskin tehty, niin en usko että satunnaiset tekee mitään pahaa. Ja missään noissa artikkeleissa jossa tutkimuksista puhuttiin, niin ei mainittu mitään panadolin määrästä...

ON. Tää kuumuus on jotain niin älytöntä. Toivoisin niin, että tulisi vähän viileämpää. Aurinko saa kyllä mun puolesta paistaa, mutta lämpötila saisi jo hitusen viilentyä.
 
Minäkin voisin liittyä joukkoon tummaan. En ole ehtinyt hirveästi lueskelmaan tätä palstaa vielä enkä siis muista kenenkään nimeä vielä. Mitäs nyt, kolomas tulossa, eka neuvola maanantaina, jänskättää... Ikää rapiat 27, naimisissa. Ja varmaan Kättärille synnäriin menossa niinku edellisenki kanssa... Niin 2 tyttöö on ennestään. Poikaahan nyt toivotaan, mutta pääasiaha on TIETTY että terve ja ihana lapsi tulee. :heart: Ei oo ollu muita oireita (menkkojen pois jäännin lisäks) ku armoton väsymys, välil nippailee alavatsasta, ja nyt alkanu pissittää monasti päivässä. Niin ja NÄLKÄ! Huh huh, kauhee nälkä KOKO AJAN ja iskee ku salama yhtäkkii vaa. Ja sit heikottaa jos ei oo tosiaa syöny mitää. Kauhiasti tekkee suolaista mieli. Ei oo mitn inhotuksii tullu vielä. Ja oon välil aika moody, hirvittää ihteeki. Ei olla kerrottu kellekkää vielä PAIHTI mies kerto veljelleen vissii vähä huppelis ollessaa vaik meijän piti olla iha hissukseen asiasta vielä... Näin meillä :)
 
mwoana: Tervetuloa :wave: Itsekin vasta äsken mukaan hyppäsin ;) Paljonkos sulla on viikkoja? Koska on LA?

Ruokarajoituksista... Mä en ole muuten edes kuullut tuollasta säilykepurkkihommaa :O Joko on tullut uusia rajoituksia sitten vuoden 2008 tai sit mun pää on vaan niin hatara. Tuo jälkimmäinen on varmaan se todennäköisin vaihtoehto :D Mä en vaan ole ollut kovin tiukkapiponen esikoisenkaan odotusaikana noiden ruokarajoitusten kanssa. Tietysti on hyvä ne tärkeimmät pitää mielessä, mutta esim. tuo raejuustorajoitus kuulostaa mun korvaan hätävarjelun liioittelulta... En mäkään voi ymmärtää miten muka kotimainen pastöroidusta maidosta valmistettu raejuusto voisi mitenkään olla vaarallista. Mä luulen, että maalaisjärjellä pärjää näissä jutuissa pitkälle, kun ei mitään "epäsuositeltavaa" ylenmäärin syö :)

Paracetamol... Tää oli tosiaan eka kerta kun oon nähny tollasia juttuja siitä... Mutta varmaan on tuossakin asiassa määrillä paljon merkitystä. Kumma kun siitä ei tosiaan noissa jutuissa mitään mainittu... Mutta aion kyllä ottaa Panadolia, jos tarve vaatii. Ja ei kai niitä särkylääkkeitä muutenkaan pidä huvikseen napsia, oli raskaana tai ei ;)

sunniee: Joo tuo kohdunulkoisen poissulkeminen mulla tuohon varhaisultraan menemisen suurin syy oli. Se on ihan totta, että km tulee, jos on tullakseen, mutta kyllähän tuo varhaisultrassa havaittu syke lääkärin mukaan pienentää km-riskiä. Saadaanhan siinä myös poissuljettua tuulimuna... Mä taidan olla vaan niin hysteerinen ja epätoivoinen, että tartun jokaiseen oljenkorteen, millä saan pienennettyä km:n todennäköisyyttä :D Voi kun tuota kärsivällisyyttä saisi ostettua jostain :rolleyes:

matkustamisesta... Kyllä mä olen meinannu matkustella ihan normaalisti myös raskauden aikana. Ulkomaanmatkakin on ensi talvelle tiedossa :) En mä viimeisten kahden kuukauden aikana enää kaukomatkoille lähtis, mutta ennen sitä voi käsittääkseni matkustella ihan normaalisti jos vointi sen sallii.

Hiusten värjääminen... Joo sitäkin teen :D

Oireista... Täällä on vissiin aika monella kovaa pahoinvointia :( Tsemppiä sen kanssa :hug: Mulla aaltoilee silloin tällöin huonoa oloa, mutta ei kuitenkaan lähelläkään mitään oksentamista. Esikoisesta ei ollu yhtään pahoinvointia tai edes huonoa oloa, mutta rinnat oli TODELLA kipeät ja turvonneet. Nyt taas sitten rinnat on vaan vähäsen arat ja "täyden" oloiset, mutta ei varnaisesti kasvaneet. Mites noi uskomukset meni? Ennakoiko pahoinvointi tyttöä? Entä liittyikö rintakipu tyttöön vai poikaan? Mulla olis kyllä vähän sellanen tyttöolo nyt, kun on ollut vähän tuota huonoa oloa ja esikoisesta (poika) sitä ei ollut ollenkaan :rolleyes: Ja eihän tällä sukupuoliasialla oikeesti ole mitään väliä, mutta hauskahan näitä on arvuutella :D


SiSa & Pikkupulla 6+2
 
Onko kellään toivetta vauvan sukupuolesta? Toivooko enemmän tyttöä tai poikaa?
Itsellä kun tämä raskautuminen kesti reilu kolme vuotta, niin siinähän ehti ajatella kaikki vaihtoehdot lapsen hankkimiselle. Kun mietimme adoptiota, niin silloin oli selvää, että tyttö adoptoitaisiin. Miehelläni on kaksi lasta, tyttö ja poika, joten hänellä ei ole niin vahvaa mielipidettä tähän. Jotenkin nyt on jäänyt tuo tyttö-vauva tuonne takaraivoon kiinni ;) ja meinaan koko ajan ajatella kaikki silleen, että tyttö on tulossa :D
Siis oikeesti tärkeintä on vain, että vauva on terve, sukupuolellla ei ole merkitystä!
Mutta saahan sitä varmaankin toivoa?? :heart:
Itsellä ei ole edelleen pahoinvointia lainkaan. Rinnat on mielettömän arat ja selkeesti turvonneet, mutta muuten kaikki on oikeastaan ennallaan...
Lähden jatkamaan palapelin (1000 palan) kokoamista, ihanaa puuhaa se :)

Sati ja toukka 5+6
 
Laretzki
sati Jos mun olisi ihan pakko sanoa, että kumpi mieluummin (ekahan vasta siis tulossa, joten silleen ei väliä) niin sanoisin varmaankin tyttö. Mutta ihan siitä johtuen, että meitä on kolme sisarusta, ja mulla jotenkin on fiilis että miten sitä sitten osaa pojan kanssa olla :D

Lare ja Spyro 9+0
 
Sisa78 : heh,juu en miekää mikää kärsivällinen oikeesti oo :D ja ihan totta tuosta sykkeestä puhuit,että sehän vie ihan minimiin km riskin :)

vauvan sukupuoli:
ei niin mitään toiveita,toivon vaan että meille siunaantuu toinenki terve lapsi :) poika on tuo esikoinen,joten tietty toinen poika tuntuis helpolta,osaisinkohan ees tyttö vauvaa hoitaa :D

Hiusten värjäys just värjäsin tossa muutama päivä sit,ja aion värjätä kyllä toistekin,värjäsin myös esikoisen odotusaikana,eikä siitä näemmä mitään haittaa ollut,kunhan ei joka viikko värjää.. :D

OIreet ja uskomukset jaa'a,mulla ainkin oli kauhee pahoinvointi ja rinnat älykipeet tosta esikoisesta ja poika syntyi :D ja myös suolanen ruoka maittoi !!

mutta hyvät yöt kaikille,mie aion nyt katsoo elokuvan miehen kanssa =)

sunniee ja vilperi (mies sanoo turoksi :D ) 7+4
 
Voisin varovaisesti liittyä porukkaan mukaan..Kolmatta täällä odoteltais, toivon, että kaikki menee hyvin. Tuntuu, että enemmän pelottaa, kuin kahdella aiemmalla kerralla, vaikka kaikki on mennyt aina mulla hyvin.
Mulla lapset on jo 5- ja 8-vuotiaat, joten tuntuu, kuin ensimmäistä odottais. Niin pihalla on kaikesta raskauteen liittyvästä! =D

LA 31.3.2012, todennäköisesti sitten syntyy viikkoa aiemmin eli 39+0. Sektiolla tulee pikkuinen syntymään, kuten aiemmatkin. Mutta katsotaan päästäänkö sinne asti.

moomin rv 4+1 (vasta..=))
 
Tervetuloa SiSa78 mwoana ja moomin !

Hiusten värjäämisestä:: Nyt jotenkin ajatus ei tunnu kovin hyvältä, tiedä sitten miksi :O. Mulla alko näkyyn harmaita hiuksia ennen kun täytin 25 (ja siis ei ole harhakuvitelmaa!) niin voi olla, että "joudun" jossain vaiheessa värjäämään.

Sukupuolesta : Kaikille oon sanonut, että samapa tuo, kunhan sieltä lapsi tulee, mutta jossain takaraivossa jyskyttää pienen pieni toive tytöstä.

Paracetamolista: Ekaa kertaa kuulen, että siitä voisi haittaa olla. Toki olen sitä mieltä, että keskuudessamme elää ihmisiä, jotka vetävät kipulääkkeen pienimpäänkin vaivaan (esim. oma äitini), mutta normikäytöllä en uskoisi sen haittaavaan... Itse syön kipulääkkeen keskimäärin kerran kuukaudessa, nyt sitten tähän samaan syssyyn alkoi viisauden hammas vaivaamaan...

Revitäänkö muuten viisauden hampaita raskauden aikana, vai syöttääkö ne mut täyteen antibiootteja kun se on siis tulehtunut?

Ja oon Laretzki :n kanssa samaa mieltä, että ruokarajoitukset on turhan tiukkapipoisia pikkuhiljaa. Kaverini oli aivan järkyttynyt kun söin kypsennettyä aurajuustoa töissä :D

Ja Sati tottakai saat toivoa, tuskinpa se toive kuitenkaan vaikuttaa tunteisiin, vaikka poika tulisikin ;)

ON: Eilen miehelle varovasti juttelin, että mahani taitaa olla jo aika lailla turvonnut (mulla on tapana hieman liioitella asioita haluamaani suuntaan, niin olisi hyvin voinut olla toiveajatteluakin) , niin mies sanoi, että on kanssa katsellut näin alkuvaiheessa pyöristyvää vatsaani, mutta ei ole uskaltanut sanoa mitään ennen kuin itse avaan tästä keskustelun :LOL:
Univaikeudet jatkuvat ja sitä myöten myöskin väsymis.
Virtsaputkentulehdusoireet (ompas pitkä sana!) ovat melkeinpä kadonneet, toivotaan, ettei tarvi lääkkeitä.
Nälkä on liian usein, mutta ei tee mieli oikein mitään. Töissä on NIIN hankalaa yrittää syödä terveelliseesti : / Olen sitten roudannut joka päivä pinon hedelmiä mukaan ja syönyt hedelmäsalaattia.

Tulipas romaani!

Mariaja 5+3
 
Onko täällä muuten ketään allergista? Mulla Heinixiä, ja pakkausselosteen mukaan ei suositella raskaana oleville..Olen sen eiliseen asti vielä ottanut. Nyt yritän pärjätä ilman, kun pahin heinäaikakin kai ohi, pujo vissiin vielä kuitenkin tuloillaan..Mitäköhän lääkettä sais syödä..?!?

Sitten vähän pölhömpää pohdintaa.. Olemme lähdössä Eurooppaan kaupunkilomalle ensi viikolla. Ja siellä oli ihan mahtavan näköinen huvipuisto! Uskaltaakohan näillä viikoilla mennä vuoristoratoihin..?! Vai pitääkö vaan suosiolla jättää väliin..

Pitäisiköhän huomenna soittaa neuvolaan, ja kysäistä molempiin asioihin mielipidettä..?! Vai kehtaanko edes avata suutani tuossa huvipuisto asiassa.. =/
 
Moomin Itse kanssa kovasti haluisin mennä huvipuistoihin. Monessahan laitteessa on kieltomerkki mm.raskaana oleville. Mutta luulen, että se johtuu isosta mahasta, ja jos tulee kova töyssy tai hätäpysähdys niin turvakaari tms.osuu kovaa vatsaan. Eikös kuitenkin alkio ole vielä hyvin suojattuna mahassa. Jos menen laitteisiin niin varmaan pidän kämmentä mahan ja turvakaaren välissä.

Hiustenvärjäys Värjään kerran kuudessa viikossa, ja näillä mennään.

Sukupuolesta Tyttö saisi tulla :) Mutta loppupeleissä aivan sama, yhtä rakas ja toivottu on se sitten poika vai tyttö.

Turvottaja POKS POKS 8+0
 
Laretzki
Mariaja Jos viisuri lähtee ihan repimällä, niin sitten ilmeisesti poistavat raskaudenkin aikana, mutta jos tarvitaan leikkausta, niin ei enää onnistukaan. Ittelläkin olis yks vielä jäljellä ja se on leikkaamalla poistettava. Toivonkin siis tässä nyt ihan koko ajan ettei se alkaisi vaivaamaan.
Ja itekin kyllä syön nimenomaan, vaikka kypsentämättömänäkin Aurajuustoa, koska kotimaisena juustona siinä käytettävä juusto on aina pastöroitua.

moomin Suurin syy siihen miksi laitteet on kielletty raskaana olevilta, on se, että ensinnäkään kunnon mahan kanssa ei mahdu turvakaarien alle ja toisekseen mä ymmärsin (kun tutustuin ite asiaan) niin vaarana on istukan irtoaminen kun on äkkiliikkeitä yms. Mutta sehän tietty riippuu laitteestakin. Ja kuitenkin joka paikassa annettiin ymmärtää, ettei ihan alkuvaiheessa siitä välttämättä ole vaaraa.
Itsekin oli tosiaan tarkoitus lähteä pikkusiskojeni kanssa Lintsillä käymään, mutta jos huono olo tuli jo autossakin niin päätin jättää väliin. Nyt kun huono olo on hieman tasoittunut, mieli tekisi lähteä, mutta toisaalta hieman pelottaa, että onko näillä viikoilla jo kohtapuoliin mahdollista haittaa. Joten jää huvipuistot väliin tältä kesältä, katsellaan sitten ensi kesänä uudestaan.

Lare ja Spyro 9+1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla on omien laskujen mukaan viikkoja nyt 8. LA ois laskurin mukaan 25.2, mutta mulla on kaks edellistäkin tullut muutaman päivän LA:n jälkeen niin veikkaan että niin tälläkin kertaa.

Mä värjäsin esikoista odottaessa omat hiukset ja laatta lens heti. Se vähä säikäytti ja jätin sit värjäykset pois vähäks aikaa. Tokaa odottaessa värjäys ei tuntunu haittaavan ja muutenki otti vähä rennommin kaiken :D Nyt oon vielä kampaamossa töissä niin enpä tiiä....
 
Tervetuloa uusille :)

Hiusten värjäämisestä
Edellisen raskauden aikana värjäsin tyvikasvun n. 4-6 viikon välein, eli ihan normaaliin tapaan. Nyt en ole voinut pitkään aikaan värjätä hiuksia enää lainkaan puhjenneen allergian takia, mutta raitoja meinaan käydä laittamassa vähän lisää kunhan kampaajalle kerkeän. Niitä voi onneksi laittaa foliolla ilman, että ainetta osuu juurikaan päänahkaan.

Uskomukset ja sukupuoli
Mulla oli tytöstä ihan kamala pahoinvointi, joka alkoi joskus viikolla 8+. Nyt ei ole ollut kuin pientä etomista, mutta se alkoi jo plussauksen aikoihin. Nyt tosin viikoja vielä niin vähän, että voihan se olo tästä vielä muuttua. Tällä hetkellä musta kuitenkin tuntuu, että poika olisi tulossa.

Sukupuolella ei ole meille mitään väliä, molemmat ihan yhtä tervetulleita. En siis osaa toivoa erityisesti kumpaakaan. Ekasta toivoin salaa tyttöä, vaikka poika olisi ollut ihan yhtä rakas.

Monet sanoivat kun tyttöä odotin, että mulla oli ihan selvä poikamaha kun oli niin kapea ja edessä. Varsinkin mun mummo hoki kokoajan, että poikamaha ja poika tulossa, vaikka sanoin 4D:ssä näkyneen aivan sata varmasti tytön. Taitaa olla tässä kuitenkin eniten merkitystä äidin ruumiinrakenteella ;)

Paracetamol ja ruokarajoitukset:
En usko paracetamolista olevan mitään haittaa oikein käytettynä. Eiköhän se ole sieltä turvallisimmasta päästä kuitenkin. Kaikestahan saa jollain asteella haitallista jos ylenmäärin käyttää/syö ja oikein tutkitaan. Ruokarajoituksia noudatan tervettä maalaisjärkeä käyttäen, esim. syön kyllä pastöroituja kotimaisia juustoja, kuten mozzarellaa ja raejuustoa.

ON:
Mä olen ollut jotenkin tosi herkkä ja itkuinen eilen ja tänään. Johtunee osaksi tästä väsymyksestä ja siitä kun mies on nyt kipeänä, eikä siten ole voinut olla avuksi missään. Menin eilen jo ysiltä nukkumaan ja olisi mennyt jo kasilta ellei mies olisi suostutellut jäämään seurakseen katsomaan elokuvaa. Etova olo häivähtelee moneen kertaan päivässä, mutta ei erityisesti haittaa eloa.

Sipsunen & SV 6+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaipäivää!

Lapsen toivotusta sukupuolesta oli puhe...Tytön ja pojan äitinä sanoisin että poikavauvat on helpompia kuin tyttölapset. Ja ihan erilainen kiintymyssuhde on poikaan, vaikka molemmat lapset rakkaita onkin. Tiedä sitten mistä johtuu...Eli toinen poika olisi ihan tervetullut :) Tosin yhtä mielelläni tytön otan vastaan.

Täällä aika oireetonta...Vatsa edelleen on kuin ilmapallo ja mieluiten pitäisin koko ajan yöhousuja ulkonakin liikkuessa ;) Kaikki muut housut kiristää...

Sitten mielialanvaihteluista. Mua hieman ahistaa ja pelottaa tämä raskaus. Voiko näin sanoa palstalla jossa ihmiset iloitsee tulevasta jälkikasvustaan jota on huolella ja ajan kanssa yritetty...Meillä siis tämä uusi raskaus oli puhdas vahinko ja ehkäisy käytössä ja lapsiluku täynnä. Olen ihan paniikissa. Kuopus on uuden lapsen syntyessä 1v8kk ja koska hänen vauva-aikansa on ollut TODELLA raskas, niin kauhulla odotan millaista se on sitten kun uusi tulokas syntyy ja on kaksi pientä (ja kolmas isompi).

Toisinaan sitten taas tuntuu aivan ihanalta saada vielä uusi käärö syliin kun jo ajatteli ettei enää ikinä omaa vauvaa sylissä pidä...Huoh. On tämä sellaista tunteiden sekamelskaa...

Ja anteeksi, tosi kamala puhua tällaista kun toiset kokee keskenmenoja ja toisilla kestää ikuisuus raskautua. Kaikki sympatia heille. On se munkin mielestä epäreilua ettei toiset raskaudu millään ja toiset raskautuu silloinkin kun ei edes olisi tarve...Toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä!
 
sunni
Tuosta sukupuoliasiasta.. Mulla on toiveena poika (tottakai tyttökin "kelpaa" :) :) ). Mutta jotenkin oudosti ollut ihan alusta asti että jos ajattelen masuasukkia vauvana, oikeana ihmisenä,nään hänet poikana, silleen ihan oudosti. Koko ajan on outo tunne että se on poika,mutta voi johtua toiveestakin.
Mutta aikahan sen näyttää sitten... Silloin ennne kuin plussasin näin jonkin unen että poikalapsen nimiä kalenterista kattelin.


Huonosti on saanut nukuttua muutamana yönä. Mutta oudosti mennyt pari päivää että en ole ollut niin pahoinvoiva kuin aiemmin eikä ole päivisin tullut sitä seisaalleennukahtamisoloa, mikä on erittäinkin ihanaa!!
Ihanaa on sekin että on hieman viileämpää nyt kuin muina päivinä,jaksaa ulkonakin olla. Enkä panisi pahitteeksi paria sadepäivääkään.
Pelottaa hirmuisesti töihinpaluu :( Miten jaksan kun takki on ihan tyhjä ja olo voimaton ja työ on rankkaa. Kunpa saisin sen erityisäitiysloman.


galluppi-
Mistä aiotte ostaa mammavaatteita?
Itseä erityisesti kiinnostaa paidat joihin ison mahan kanssa mahtuu, pitäs kohta alkaa nettiä selaamaan,kun aika ei riitä kaupoissa juoksemiseen fyysisesti, vaan mieluumin tilaan netistä.
Ja voiko ennustaa etukäteen jos nyt on kokoa 34/36 että minkä kokoisia tulevat vaatteet pitäs olla..... (?) (ihan uus asia mulle nää mammavaatteet)


sunni&rusinapulla 7+5
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Uusille tervetuloa ja onnistunutta odotusta! :)

Onko kukaan ottanut itselleen sivun päivitystä, onko mulla jäänyt huomaamatta?

Vauvan sukupuolesta Ei mitään väliä kumpi tulee. Ei ole kyllä ollut aikasemminkaan, mutta nyt kun talossa on jo tyttö ja poika, niin jännityksellä vaan odotellaan rakenneultraa, et kumpi siellä mahassa on..

Ultrasta hyviä uutisia saaneille onnea! :flower:

Pahoinvoiville ja väsyneille
(nuo oireet tuntuu jylläävän täällä melkeen jokaisella!) jaksamista, jospa olo pian helpottaa! :hug:

.) Huomenna ois sit se ultra, saas nähdä mitä uutisia sieltä saan.. ja keskiviikkona eka neuvola. :) Huomasin et mulla on alavatsalla jo sellanen pienenpieni kumpu, joka näkyy varsinkin selällään maatessa. Ei esikoista eikä kuopustakaan odottaessa tässä vaiheessa näkyny vielä mitään! :O
syysmama & pikkunen rv 8+0 (tai vähän enemmän, huomenna varmistuu!) :heart:
 
Laretzki
mwoana Pitää sen verran kommentoida, että miten ihmeessä sulla voi olla viikkoja vasta 8 kasassa, jos LA on 25.2.? Tai siis ihan sillä kyselen, että mulle neuvolasta annettiin LA:ksi tuo 25.2. ja nyt viikkoja jo 9+1...

Gallup H&M:ltähän jo yhdet housut ostin ja todennäköisesti sieltä sitten toisetkin jossain vaiheessa haen. Oon vähän arka noita housuja tilaamaan netistä, kun reidet tuntuu levinneen niin perskeleesti taas ettei vanhoihin kokoihinsa voi luottaa lainkaan.
Sitten kun oon ekassa ultrassa käynnyt ja on varmentunut että kaikki on ok (tosin voi olla että jos sydänäänet kuuluu lääkärikäynnillä niin jo sen jälkeen) haluan tilata paitoja MissyMom:lta. Kotimainen yritys, jolla aivan ihania paitoja :). Tosin, vilkasin juuri, että siellä olis -25% nyt heinäkuun aikana tehdyistä tilauksista, niin voi olla että lähtee tilaus pikkasen vielä aikasemmin.

Lare ja Spyro 9+1
 
Huoh, en oo yhtän selvillä näistä viikoista kun en ole varma viimesistä menkoista milloin ne alko, joten siksi sanoinkii et omien laskujen mukaan vkoja 8, mut luultavasti 9 siis jos la ois nettilaskurin mukaan helmikuun lopussa. Mä en sano nyt vielä mitään siitä la:sta ja viikoista enneku se eka neuvola on huomenna. Mä en muutenkaan hirviästi laske nuita viikkoja ja päiviä, mut kun joku täälä kyseli niitä miulta.... apua.

Mulla on muutamia odotusvaatteita kaapeissa, mut suurimman osan taisin antaa kaverille lainaa, joten pitäis varmaa kysellä takaisin ellen ostele uusia... Osa niist oli vaa tosi hyvii ja kerta talviodotus tiedossa niin en viittis investoida taas uusia farkkuja ym hirveesti, ellei iha pilkkahintaan löyvy. :) Mä oon muutenki semmone ronttapelle et iha sama mitä kotona on päällä, mut sit töissä on kiva olla hyvät kuteet päällä.

Ruokarajoituksista muutes ois hyvä kerrata, tai ite en hirveesti muista kaikkee, mut silleen maalaisjären kanssa meen. No huomenna varmaa neuvolassa tulee mieleen.

Onpa tylsä sunnuntai. Varmaa lähetään tyttöjen kans tuonne pihalle leikkimään. Rentoo sunnuntaita kaikille :)
 
voi hyvänen aika miten nopeesti tänne tulee tekstiä!! en oikeesti saa kaikkee luettuu :_DD

hitsi ku en millää malttas oottaa 4. päivään ku on se neuvola, saati sitte sinne ultraan. Haluisin niin saada varmuuksia siitä että masussa oikeesti on jotain elämää :) Ja ku haluisin jo kertoo kaikille, mutta ei viel viiti ku ei oo silleen varmaa.

Jonkinmoisia oireita on nyt alkanu olla: viime viikolla närästi aivan kamalasti, ja tuntu että työnteosta ei tuu yhtän mitää,ja huippaa hirmu usein. Pahoinvointia ei ainakaa aamusta ole ollut, mutta illalla jonkin verran, mutta ei niin paljon että ois ihan oksentamaan pitäny mennä.

Ja rinnat on jo tässä vaiheessa kasvanu melkein yhen kuppikoon :D eilen oli pakko käyä ostamassa isompia rintsikoita!

Hirveesti tekis mieli jo ostella kaikkia kivoja äitiys vaatteita ja vauvalle vaatteita :)

Huomasin muuten että mua ei oo lisätty listaan eli vielä uudelleen:
eksynyt_enkeli / 19 / PKKS /1. lapsi / LA 15.03.2012

eksynyt_enkeli ja pikku riäpäle 6+3
 
Moi, ja tervetuloa uusille :flower:

Hiusten värjäys: olen värjänny raskauden aikana ja nytki oon jo kerran värjänny, ite oon kuullu ettei välttämättä onnistu tai siis tule sen värinen kun haluais mutta mulla on onnistunu

Sukupuoli: Nyt on aivan sama kumpi tulee kun on molempia perheessä mutta tyttö ois "käytännöllisempi" just nimittäin siivoilin kaappeja ja ihan älyttömästi on tyttöjen vauvanvaatteita, osa käyttämättömiäki, mutta muuten siis ois ihan kiva saaha taas pikku poikaki :heart:

Neuvolasta: mulla eka neuvola vasta viikolla 11, ei kuulemma oteta aikasemmin kun on jo neljäs..ja täällä lääkärineuvolan yhteydessä aina ultrataan

olive10 tää on just se paikka missä mun mielestä myös tuommosia asioita saa purkaa, jokaisella meillä on erilainen tilanne ja kaikki tunteet on mun mielestä sallittuja, tiedän tavallaan mistä puhut sillä vaikka tää meän toukka on ihan ns. tekemällä tehty niin kyllä mulla välillä ahistaa ihan tosissaan ja miettii että mihin sitä on lusikkansa lykkäämässä..meillähän kuopuksen ja vauvan ikäeroksi tulee 2 vuotta eikä tosiaan ole ollu meilläkään helppo vauva..paljon :hug: sulle ja kyllä asiat yleensä aikanaan järjestyy

mammavaatteet: olen ostanu jotain h&mltä ja tykkään muutenki käyttää tunikoita ja pitkiä toppeja joten mammapaitoja tuskin tulee ees hankittua

( . ) eli turvottaa! ja kuvottaa edelleen:x just laskin että jos menee niinkö muissa raskauksissa niin tää olo helpottuu kahen viikon päästä toivottavasti, alan olla niiiin kypsä tähän huonoon oloon:kieh: ilma onneksi pikkusen viilenty ja täällä on ukkostanu ihan kunnolla, siistiä!

Hyvää sunnuntainjatkoa kaikille =)

Katjuska ja toukka 7+2 :heart:
 
Vaatteista:
Mulla oli viime raskaudessa kaikki yläosat tavallisia ja alaosat mamma vaatteita. Käytin paljon ihan tavallisia tunikoita ja pitkiä neuletakkeja pitkien toppien tai paitojen kanssa. Niitä mulla kaapissa riittää kun tykkään käyttää sellaisia ihan muutenkin.

Käytän myös paljon hameita ja ostin niitä Stockmannilta, merkkinä Mama licious. Pitkiä toppeja ja paitoja ostin ihan H&M:sta ja Vero Modasta. Nyt ajattelin ostaa tai tilata H&M:sta sellaiset kapeat mamma farkut talveksi, jotka saa saappaiden varsien sisään.

Vaatekoko mulla on normaalisti S, joskus M. Viime raskauden aikana käytin M kokoisia vaatteita. Kuppikoko kasvoi pari kokoa.
 
Heipsun keipsun maalismammat!

ihan eka täytyy valittaa. Voi suoraan sanottuna vittu ku menee hermo ku pinna on niin penteleen tiukalla koko ajan. Voi mies parkaa ku joutuu m,un tuittuilua kattoo. Itteä ahistaa ku en mä todellakaan ollu edellisessä raskaudessa tällanen, vaan ihanan seesteinen, saattaapi tietty osa syy olla seki että ykäsin 24/7 eikä energiaa riittäny kettuiluun.. :D
Mutta sanokaa että tää loppuu tää kiukkusuus!!???!??

Mä olen muuuten niin kade teille ketkä ultrataan joka neuvlakäynnillä! Meijän terveyden hoitajalla on laitteet jolla lopussa tarkistetaan onko perätila jos siltä tuntuu, mutta muuten ei ultrata vaikka meijänki terkka on koulutukseltaan kätilö, eli varmaanki osais. Tietty osais ku ultraa ne perätilatki.. :D

Smoothieista :D Mä en ole vielä väsänny yhtään, mutta tossa mietiskelin mitä vedän jos pahoinvoinnit alkaa ja nuo vois kyllä upota.. :D nams!
Sunni on kyllä niin törkeen selkeesti paksuna ku on noin intohimonen noihin smoothieihin :D

Mariaja: voi kun meilki ois joku tuttu joka vois kertoo onko kaikki hyvin!

Säilykkeistä: Mä ainaki vedän ananasta purkista, on mun suuri intohimo. Paitsi nyt ei kyl oo maistunu plussan jälkeen.. mitä ihmettä?!?! Yleensä ostan 10 purkkia joka viikko ku kerran viikossa käyn kaupassa.

parasetamolista: Täällä syödään panadolia päänsärkyyn koko raskauden ajan, samoin viime raskaudessa. Viimeks kävin pari kertaa sairaalassaki ja sain sielä jotain lääkettä jota ei ois raskausaikana oikeestaan pitäny antaa, mutta sanoivat että kerta-kaks ei kyllä pahaa tee.

tervetuloa SiSa

valkoisista vaunuista: Mua on aina kiinnostanu tietää että miten ihmeessä valkoset vaunut/rattaat voi pitää puhtaina... Mulla on esikoisen vaunukoppa vaalee beige ja meni kyl ihan paskaseks syksyn ja kevään vesikeleillä. :/ Joten valaiskaa ihmiset mua! Saattaapi myös olla niiin että mua ei vaan paljoa kiinnosta joka ulkoilun jälkeen pyyhkiä vaunuja ja siks mulla ei vaalea pysy kauniina. :D

Ruokarajotuksista: Joku oli sitä mieltä että menee vähänöveriks, noh.. mä olen aika samaa mieltä. Pitää kuitenki muistaa että kohtuus kaikessa. täällä syödään kyllä raejuustot ja juustokakut kunhan ne on tehty pastöroidusta maidosta vai miten se nyt kirjotetaankaan. Ja en kyl oo moniin juustoihin törmänny mitkä ei ois tehty tosta maidosta..

mwoanna_: tervetuloa!

sukupuoli toiveista: Mä en toivo muuta kuin tervettä lasta.
Ekaa ku ootin ni oisin kovasti halunnu tyttöä (ajattelin tyhmästi etten osais poikaa hoitaa), mutta poika saatiin ja aivan älyttömän rakas on ja ehkä nyt sitten jos on pakko jotain sanoa ni järkisyistä toivoisin poikaa, ois kaikki vaatteet jo valmiina. :D
Toisaalta mulla on ehkä vähän tyttöolo, ketään ei voi olla näin kiukkunen ku mä ellei sitten ole kahen naikkosen hormoonit yhdessä kropassa.. :D
Meillä mies toivoo tyttöä ku haluis mulle tytön "antaa" ku sitä eka niin oisin toivonu.
Mua pelottaa tässä raskaudessa kauheesti se että ollaanko niin onnekkaita että voidaan saada toinenkin terve lapsi. :/ Tuntuu että oltas sitten ihan ylionnekkaita, vaikka kyllähän mä tien että on hirveesti perheitä joissa on monta lasta ja kaikki terveitä. Mulla vaan nyt on tää älytön pelko. :(

Moomin Tervetuloa mukaan!

Vuoristoradoista :D Ite en menis raskaana ollessa sellasiin laitteisiin missä on tömähdys vaara. Mull aon edellisestä raskaudesta sellanen turvavyönalentajakin ja sen aion ensi viikolla kaivaa varastosta autoon.

Mammavaatteista: Kaikki vaatteet on tallella esikoisen odotusajalta ja aika pitkälti niillä mennään, parit housut joudun varmaanki ostaa, mutta muuten.. Ja mä ostin kaikki odotusvaatteet H&Mltä. Mun mielestä sielä on nättejä odotusvaatteita, tosin en kyllä tie millasia sielä tällä hetkellä on.
Ja tosta koosta.. mä olin kokoa 38/40 sillon ku aloin oottaa ja saman kokosia odotusvaatteitaki ostin. Mulle ei kyllä tullu paljoa kiloja viime raskaudessa. Riippuu siis varmastikin aika paljon siitä kuinka paljon tulee raskauskiloja.
Tuola missymomilla oli kyllä kauniita vaatteita, mutta t-paidasta en kyllä maksa yli 40 euroa!! :/

Omaa napaa: Just pari päivää sit kirjotin että panettas kokoajan (täällä ku siitä oli puhe), mutta nyt ei sit niin ku ollenkaan. Ukko vaan ärsyttää pelkällä olemassa olollaan. :/ kauhee tunne, mutta kaipa tää tästä.
 
mammavaatteista Aika paljon oon kirppareilta löytänyt äitiysvaatteita ja jotain on esikoisen ajalta jäljellä. Pari henkkiksen mammatoppia aion käydä ostamassa, niitä voi käyttää sitten myöhemminkin. Huuto.netissähän on kans suht halvalla vaatepaketteja.

Aivan kamalaa, meillä hajos aamulla kahvinkeitin!! Yleensä juon aamuisin pari kuppia ja nyt on vieroitusoireita: kädet tärrää ja päätä särkee.. Kohta mies käy ostamassa uuden keittimen.

H&mörssäri 8+0 poksunpoks..
 
Vaatteet mulla on edellisen raskauden ajalta muutamat mammahousut,mut mitään mammapaitoja en oo koskaan ostanut. mä käytän muutenkin pitkiä toppeja,ja tunikoita joten ei ollu tarvista ostaa kalliita mammavaatteita :) imetyspaitojakaan ei oo kun kaksi,kun normaalit topit palveli yhtä hyvin :)

juu,ei oo tainnu kukaan ottaa päivityksiä asiakseen.. mä en itse taida osata :D

hassua kun täällä on pari noita helmikuisiakin odottajia,tuntuu et ne on valovuoden edellä odotuksessa :D en jaksa oottaa sitä np-ultraa !! 4 viikkoa,hohhoijaa :(

tuosta pienestä ikäerosta ,meille kun tulee ikäeroa 1v7kk ,mua pelottaa että mitenkä sitä pärjää kahden vaippaikäisen kanssa,toinen alkaa uhmaamaan juuri kun vauva syntyy,ja mitäs jos vauvalla on koliikki? :/ tuo meidän esikoinen on aina ollu superhelppo ja tyytyväinen lapsi.. aina nukkunut yöt ja muutenkin vaan niin helppo :D en oo mikään maailman pitkäpinnaisin ihminen,joten toivon että tämä toinenkin vauva ois mahdollisimman helppo :D toki kaikki haasteet otetaan vastaan ;)

ON: pahoinvointi ollu vähän pienempää nyt kahtena aamuna,mikä on tosi ihanaa. ja repäisykivut on taas olleet kipeempiä.. toinen oire kun helpottaa niin toinen pahenee :)

nyt omatekoisen daimin kimppuun--> nam :p

sunniee ja vilperi 7+5
 

Yhteistyössä