Maaliskuun muruset 2012

Olen koko ajan yrittänyt ajatella niin, että raskaus ei ole sairaus ja siihen ei voi nojata joka asiassa, ettei voi tehdä jotain. Mieskin yrittää huomauttaa asiasta joka välissä, ettei toi nyt varmaan johdu siitä, että oot raskaana. Olo onkin ollut alkuun siedettävä, mutta nyt se on pahentunut sen verran, että pahoinvointia on vuorokauden ympäri. En ole sentään oksentanut, mutta jatkuva krapula/mahatauti/menkka- oireilu ei ole kivaa. Viikonlopun yritin toimia normisti mökillä, mutta on vähän vaikeeta, kun ei kellekään olla kerrottu ja ruoka ei meinaa mennä alas ja haluis vaan koko ajan heittäytyä jonnekin makoilemaan. Mehujäät on hyviä ja kaikki mieto. Karkkinistinä on outoa, kun ei ees tee mieli karkkeja. Jotain neutraalia ja vatsaystävällistä sekä mautonta. Ruoka menee kyllä alas ja pakko on syödä, mutta tuntuu jäävän kurkkuun. Turvotus on jotain käsittämätöntä ja on vähän vaikeaa piilottaa sitä, kun ei periaatteessa ole koskaan ollut mitään mahaa ja nyt sit näyttää siltä, kun ois puolessa välissä raskautta. Päätäkin särkee ja vieraita ois tulossa huomenna, joten pitäis siivotakin. Hoidan yleensä kaiken tässä taloudessa siivouksesta koirien hoitoon, mut josko se mieskin vois nyt vähän auttaa, kun en vaan kykene. Toivottavasti tää ei enää pahene tästä eteenpäin. Välissä kun oli joku päiväkin, jollon oli melko normi olo. Plaah...

Vähän oudolta tuntu, kun tilasin ajan neuvolaan (10.8.) ja neuvolan täti onnitteli. Oli jotenkin epätodellista ja hämmennyin hetkeks, että ketäköhän se onnittelee.

Helpottaa, kun pääsee jossain purkamaan tätä omaa oloa, kun ei sitä muut tajua välttämättä. Ei sitä haluais olla heikko sohvaperuna, jolle tekee tiukkaa syödä tai liikkua. Ehkä tää tästä paranee kuukauden päästä...

Lina81 6+0 (ei vielä nimeä maha-asukilla)
 
Laretzki
susanna85 Kotimaisten valmistajien käyttämä maito pastöroidaan aina (oiskohan ollut ihan lakisääteisesti), joten esim. Valion tuotteita voi vetää ihan kuin paljon hyvänsä. Ulkomaisia kannattaa vilkasta sen verran että lukee sisällysluetteloa. Mulla kun ainakin ollut huomattavissa himoa juustoihin ja maitotuotteisiin...:D
 
Susanna: Mullakin noita pelkoja lapsen terveydestä. Jännitän sitä varhaisultraa, kun pelottaa kuinka kaikki voisi mennä hyvin toistamiseen. Kun aloitimme yrittämään tätä pientä ihmettä, uskoin etten jännitä ultria tai muuta kun on jo kokemusta. Paskat, nyt mä vasta sitä vatvonkin!
 
Kävin H&M:llä etsimässä vähän uutta vaatetta akuuttiin pulaan tulevalle reissulle. Satuin löytämään Mama- osastolta alesta mammavaatetta, ni pitihän sitä jemmaan ostaa.. =D Farkut ovh 39,90€, nyt 10€ (ei paha!!) ja neulepusero -50% eli 9.90 jäi hintaa. Ja sitä voi käyttää ilman masuakin, jos huonosti käy..vaikka on tätä masua omastakin takaa.. =/ Mullahan ei ole yhtään mammavaatetta tallessa, kuopuksen kun oli tarkoitus alunperin jäädä viimeiseksi vauvaksi, mutta niin se vauvakuume vaan nosti päätään.. =D Eli kaikki hankinnat saadaan alusta asti tehdä.

Onko täällä muita oireettomia?? Ihan omituista kuvitella olevansa raskaana, kun ei mitään oireita ole..En ole aiemminkaan voinut yhtään pahoin, kertaakaan en ole raskauden takia oksentanut. Ainut, mistä voi hieman päätellä, että jotain on tapahtumassa, on ilkeät vihlonnat ihan alavatsalla (sivuilla). Välillä vihloo aika kovaakin.. =/ Mutta nyt ei edes ole rinnat (ainakaan vielä) arat, vaikka se on ollut mulla alkuraskauden oireena molemmilla kerroilla.
 
Kävin H&M:llä etsimässä vähän uutta vaatetta akuuttiin pulaan tulevalle reissulle. Satuin löytämään Mama- osastolta alesta mammavaatetta, ni pitihän sitä jemmaan ostaa.. =D Farkut ovh 39,90€, nyt 10€ (ei paha!!) ja neulepusero -50% eli 9.90 jäi hintaa. Ja sitä voi käyttää ilman masuakin, jos huonosti käy..vaikka on tätä masua omastakin takaa.. =/ Mullahan ei ole yhtään mammavaatetta tallessa, kuopuksen kun oli tarkoitus alunperin jäädä viimeiseksi vauvaksi, mutta niin se vauvakuume vaan nosti päätään.. =D Eli kaikki hankinnat saadaan alusta asti tehdä.

Onko täällä muita oireettomia?? Ihan omituista kuvitella olevansa raskaana, kun ei mitään oireita ole..En ole aiemminkaan voinut yhtään pahoin, kertaakaan en ole raskauden takia oksentanut. Ainut, mistä voi hieman päätellä, että jotain on tapahtumassa, on ilkeät vihlonnat ihan alavatsalla (sivuilla). Välillä vihloo aika kovaakin.. =/ Mutta nyt ei edes ole rinnat (ainakaan vielä) arat, vaikka se on ollut mulla alkuraskauden oireena molemmilla kerroilla.
Mullakaan ei pahoinvoinnista tietoakaan. :)
Rinnat on kyllä tosi arat ja menkkamaista vihlontaa alavatsassa. Myöskin alaselkäkipua.
Pientä ruskehtavaa tiputteluvuotoa ollu jo viikon ajan... onneksi ei oo lisääntyny.
Huomenna ultraan... jännittää...

Sintu74 & masukki 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tea84
Minulla ei ole kuin yhdet äitiyshousut ja muutamat imetysliivit, joten shoppailua on tiedossa!:D

Otin riskin ja ostin hoitopöydän ja sängyn tänään. Tiedän, ihan liian aikasta, mutta jos menee persiilleen niin olempahan ainakin saanut haaveilla ja hankkia jotain. Ja eiköhän ne myytyä saa myös jos ei koskaan tarvetta tulisikaan. Esikoiselta on aikalailla kaikki muuten tallessa, mutta pienimmät (50-60cm) vaatteet lahjotin OYS:sin osasto 13/2:lle josta itse pojan kanssa kotiuduin. Siellä oli kaikki vaatteet tosi isoja, venyneitä ja rikkinäisiä silloin ja minun oli ainakin tosi hankala käsitellä vauvaa niissä isoissa+solmituissa vaatteissa kun muutenkin jännitti.

Älkää huoliko, olo helpottaa kyllä! Minulla alkaa onneksi olla pahin väsymys ainakin hetkeksi väistynyt ja muutenkin olo ihan ok. Käytiin terveyskeskuksen kautta varhaisultrassa niiden vuotojen takia torstaina ja kaikki oli kunnossa. Viikkoja 8+3 ja möykyllä mittaa 2cm-enää n. 48cm jäljellä!:LOL: Huomenna on sitten ensimmäinen virallinen neuvola, oh hoh!

Jotenkin tosi hyväntuulinen Tea ja Pikkuinen Ihme 8+6 :heart:
 
Mulla ei kanssa ole oiken pahoinvointia, illalla ei maistu ruoka, mutta pahaa ei tee. Väsymys on ehkä selvin oire, mutta sekin kyllä selittyy tiukalla työputkella. Rinnat aristaa kyllä ja välillä alavatsaa sivuilta vihlaisee. Tänään havaitsin pientä valkovuotoakin ekaa kertaa sitten viime menkkojen.

Mun rintaliivit alkaa kaikki olemaan parhaat päivänsä nähneitä (äsken katkesi taas kaarituki), ja mietinkin, että kun nää tissit tässä tuntuu turpoovan niin josko ostais sitten jo imetysmallisia uusia... Toisaalta tuntuu äärimmäisen hölmöltä ostaa imetysliivejä kun mennään viikolla 5+3 (?)...

Ainiin, nyt on sitten meilläkin työnimi \o/

Mariaja & Päärynä 5+3
 
VOi kun mukavaa.. Just ku meinasin saada hermoromahuksen ku ajattelin ettei noi mun aikasemmat viestit oo tullu perille (en päässy vikalle sivulle) ni mies meni omalta koneelta katsomaan. Saakelin paska mozzilla ei päästä mua tuolle sivulle 39, nyt siis vaihdoin tohon exploreriin. POistin myös toisen pitkän viestini ku tuli samat asiat kahteen kertaan.

Sipsunen; Mä aattelin kanssa että tää raskaus menee mukavasti tässä sivussa ku esikoista hoivailen, mutta paskat.. Kokoajan mietin onkohan kaikki hyvin.

OIreettomuudesta: Mulla on järjetön väsymys ja rinnat arat, samoin oon tosi kiukkunen. Mutta muita oireita ei kyllä oo. Viimeks voin niin pahoin että toivoin etten nyt vois, mutta nyt jollen ens viikolla ala voimaan pahoin ni oon varmaan ihan paniikissa että tässä raskaudessa on jotain vikaa.. :Dpöh.. tyhmiä ajatuksia.

Pienestä ikäerosta: Meille tulee tosiaan ikäeroks vuos ja 9kk. Eilen oli kummipoika hoidossa ja hän on nyt just tuon vuos ja 9kk.. kyllä alko hirvittää että kohta sitä on sen ikänen ja sit vauva. Mutta ihminen on sopeutuvainen, kaikesta selvii.

Sintu Tuu sit heti kertoo miten meni!

Susanna ja pikkunen 4+6 VASTA!!!!

Ps: meidän yks vuotias sanoo aina kissan nähdessään "pää" :heart: On tainnu mennä kisut ja misut sekasin.. :D
 
Paljon jaksamisia PIKKUVIIKINKI ! :(

Synnytyksestä : Esikkoa odottaessa en pelännyt synnytystä yhtään, ajattelin vain että kert muutkin ovat siitä selvinneet, niin kyllähän selviin minäkin ! :) Laskettu oli ja meni, niimpä synnytys käynnistettiin rv:lla 42+1. Kokemus oli kaikkea muuta kuin mukava, mutta about 8h avautumisen (ellen aivan kamalasti valehtele, tai sitten se kesti 7h)ja 1h14min kestäneen ponnistus-vaiheen jälkeen poju saatiin kirjaimellisesti revittyy ulos imukupilla. Tikkejä tuli _paljon_, ja vaikka sain vain toisen asteen repeämät, niin en istunut varmaan kuukauteen, koska oikeeta pakaraa oli tikattu. Muutenkaan mikään ei mennyt "suunnitelmien mukaan", jäbä oli teholla ja itse tihrustin sairaala-ajan, koska teholla pätee niin perseest olevat vierailu-ajat, että sitä näki oman lapsensa max. pari kertaa päivässä. Huhhei.. MUTTA loppu hyvin ja mielenkiinnolla lähren uudestaa synnärille ! :)
Synnäri on noin muuten mukava paikka plus siellä on hyvät safkat ! :D

Hiusten värjäyksestä : Tää värjäilee ihan normaalisti, vaalentelen myös.

Beibin sukupuolesta : Oon jotenkin varma, ett teen pelkästään poikia. Ja sormus-testin mukaan meille tulis 3 poikaa, saas nährä ja uskoo ken tahtoo. Pääasiahan on, ett pieni ois terve :)

Pienestä ikäerosta : Meidän muksuille tulee ikäeroa 1v6kk ja miun mielestä se on aikas passeli ikäero meidän perheen tapauksessa :)
 
terppa kaikille:) ohhoh nyt on kyl maailman kirjat sekasin ku mä en pysty syömään ananasta enkä pallojäätelöä:D ja kaiken lisäks käytii tänää Keskisellä (siä kyläkaupas) ja mä en pystyny ees kattelee vaatteita ku jos yritin kävellä hetkenki nii meinas tulla kaikki ylös:/ eli ei mitään hyötyä reissusta:(

Hei eikös tuo MM-11 ainakin kopioinu tuon päivitys listan joten oisko hän sitte ottanu päivityksen?

mimma & piskuinen 7+2<3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimma];24262749:
heipä hei anniala juu kurki vain:) kuinka paljo sulla on viikkoja:)?

mimma & piskuinen 7+3<3
:) Olisi nyt varmaan 3+6 (maanantai). 3+3 sain haamun testiin. Kuivuttuaan selvempi. Alkuviikosta uutta testiä. Mulla on aina näkynyt hyvinkin pienillä viikoilla (3+ ) haamu jo testissä :) Aikasimmillaan 3+2 muistaakseni.
 
Esikoisen synnytys meni minulla "hieman" persiilleen ja pelko jäi, että selviänkö koskaan siitä hommasta kunnialla. Haluaisin kokea alasynnytyksen hätäsection lisäksi, mutta en suoraan sanottuna riittääkö kantti. Se hetki kun päätös tehtiin että hätäsectioon mennään, oli kamala. Mies jäi kuin nalli kalliolle synnytyssaliin pitkän synnytyksen päätteeksi. Joten tästä taidetaan neuvolan tädin kanssa hieman jutella.. Katsotaan kuin käy, onhan tässä onneksi aikaa asiaa sulatella!

Tea ja Ihme 9vkoa :heart:
 
Tea84 : Miks päädyttiin hätäsectioon ? :/ Se on varmaan
ihan kamalaa, kun mies jää ulkopuolelle tilanteesta, mies on kuitenkin se tuki ja turva vaikka sille tuliski karjuttuu/kiukuttuu/mitä vaan synnytyksen yhteydessä. Toivotaan, että siullakin menis seuraava synnytys paremmin, synnytyksestä tehdään suunnitellumpi ja puhuminen kannattaa aina :)

aaa niin mammavaatteista : En ostanut/käyttänyt esikon aikana ainuttakaan äippävaatetta :)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta kaikki :)

Viikonloppu meni mukavasti, häissä oli mukavaa olla, kun olin suurimmalle osalle kavereistani kertonut raskaudesta jo. Ei tarvinnut selitellä kuin parille... joista toinen ei edes silmiin katsonut, kysyi penseällä äänensävyllä, että no, ootkos nyt onnellinen.... vastasin hänen selälleen, että no mitäpäs luulisit... kyllä on harvassa ne, jotka kanssani iloitsevat, mutta siinä todellinen ystävyys kai sitten punnitaan. Tulee vain vähän masentunut olo, kun itse ollaan niin onnellisia, että vauva saadaan ja ollaan sitä niin odotettu tapahtuvaksi, että vihdoin ja viimein yhteinen lapsi tulisi :)
No, se oli sitä valivali-osastoa :D

Syömiset ja lääkkeet ja sen sellaiset asiat.../B] Minä olen syönyt ihan normaalisti, ravintoterapeutiltani kysyin asioista, kun persiljankin väitetään olevan abortoiva, niin hän totesi, että senkus syöt vaan ja juot vadelmanlehtiteetä ihan rauhassa, että ne ei kyllä mitään aiheuta ellei niitä vedä päivittäin kilo- ja litratolkulla. Tilamaidosta unohdin kysyä, mutta onhan ennen meijereitäkin lapsia syntynyt... juoko kukaan muu tilamaitoa? Minä kyllä en oikeastaan juo maitoa lainkaan, vaan kaakaona todella harvoin lasillisen, en pidä maidon mausta, käytän juustoja ja ruoanlaitossa sitten enemmänkin, että kai se riski on lähinnä kuumentamattomissa pastöroimattomissa tuotteissa käsittääkseni. Panadolia söin molemmissa edellisissä raskauksissa jopa runsaasti, koska mulla on aika isot boobsit (koko on I 70) ja niskat jatkuvasti jumissa -> pää kipeä :( söin lähinnä panadol zappia. Ja säikähdin hieman, kun luin tuosta jutusta, sillä pojallahan oli vesikives syntyessä (ei siis mitään vakavaa ja se laski muutamassa viikossa muistaakseni ja on hyvin yleinen, en vain ollut koskaan kuullutkaan) ja tulihan se toki mieleen, että mahtoiko johtua tuosta... mutta mene ja tiedä. Nyt on hyvä tilanne ainakin toistaiseksi: yhtään särkkäriä ei ole vielä tarvinnut, mutta ehkä olen ostanut niin vasta nuo hyvät liivit, ettei kipeydy niin herkästi enää.

Sunni ihania ohjeita! Voin suositella blenderiksi Chili-sarjan blenderiä, mutta kaikki, joissa on lasikannut, muistakaa, että ne sitten halkeavat liian kuumasta... tein vauvoille soseita liian kuumista keitoksista ja jouduin aika pian tilaamaan uuden kulhon... nooh, kaikesta oppii. Jos joku ihmettelee touhuani, niin minähän tein ruoat aina ilman mausteita ensin, kaadoin sapuskat kannuun ja sitten maustoin aikuisten annokset. Samaa syötiin 8kk iästä lähtien koko sakki, paitsi herneet ja lanttu ja muut mahaa ärsyttävät jupinat jätin tietty pois. Olen tainnut ostaa tasan kaksi purkkia vauvan ruokaa kaupasta... hedelmäsoseita tuli osteltua, kun oli vatsatautia, mutta muuten tein nekin kyllä itse. Helppoa ja vaivatonta ja tottuivat samoihin makuihin heti :) tarhassa ovat kyllä kuulemma kummajaisia, kun kumpikin haluaa aina lisää salaattia eikä muut lapset koskekaan heh.... Niin ja olen kanssa usein tehnyt lapsille 'boolia' eli mehua pohjalle, kivennäisvettä, yleensä lidlin saskiaa, päälle ja sitten jäisiä mansikoita ja vadelmia pinnalle. Maistuu nuorelle ja vanhalle :) ehdoton synttäribooli esimerkiksi :)

Pieni ikäero on minun mielestä tosi hyvä juttu, noille tuli 1,5 vuotta tasan ja se on ollut tosi hyvä :) onhan niissä hommaa, mutta toisaalta pääsee tavallaan yhdellä opettamisella, kun toinen peesaa kaikessa. Tosin se peesaa vähän väärissäkin asioissa :D Nyt tuleekin sitten isompi ikäero, 3,5 vuotta, mutta toivossa elän, että vielä yhden sitten saisin tuolle Tiuhtille kaveriksi ;) Tosin lääkäri oli ultrassa sitä mieltä, että on suoranainen ihme, että on vauva tulossa, joten olenpa nyt onnellinen näin ja otan kaiken, mitä annetaan :) :heart:

Juu henkkamaukalla oli hyviä mammavaatealennuksia, sieltä minäkin neljänkympin farkut ostin seitsemällä eurolla. Saan varmaan paljon vaatteita, vaikka en kaipaa oikeastaan kuin lappufarkkuja ja sitten just noi, mitkä juuri ostin, pari paitaa voisi olla kiva. Muuten varmaan pärjää hyvin :) Toppatakki varmaan tarvii hankkia joku halpa talvella sitten, sellainen telttamalli siis.

Oireista joku puhui, ettei ole, niin ei minullakaan juurikaan. Jos valvoo paljon, niin aamulla on 'krapula'väsy, mutta muuten ei kauheasti enää ole, juilimisetkin on toistaiseksi kai ohitse. Naatiskellaan nyt :) kun toisinkin voisi olla.

Jahas, pikkumies sai itkukohtauksen ja on siinä iässä, ettei ymmärrä kiukkuaan, joten menenpäs halimaan, josko helpottaisi. Hän aina itkee ja itkee ja sitten kun menee ihan överiksi, hän ymmärtää itsekin, ettei osaa käsitellä tunteitaan ja alkaa huutaan, että äitiii tule tänne heh ihanaa, pääsen siis halailemaan :heart:

Sellaista tähän päivään, tsemppiä kaikille niin hyvin kuin huonosti voiville!

Viivi+Tiuhti 8+1
 
cherrye Ponnistusvaiheessa tuli sykelaskuja ja ottivat pojan päästä happiarvot. Minuutin tai parin välillä lasku oli raju, ja hapen puutteen vuoksi sectiopäätös. Poika oli syntymässä avotarjonnassa, joka huomattiin vasta ponnistusvaiheessa. Lisäksi oli vielä spinaalitason yläpuolella niin ei voitu imukupilla ottaa. Se avuttomuuden tunne oli aivan uskomaton. Poika syntyi 7.07 ja tuli miehen luo happikaapissa. Mies sai kahvit ja käskettiin kotiin, kun minä olin kirurgisen heräämössä eikä sinne pääse katsomaan. Seuraavan kerran hän kuuli minusta, pojasta tai sai ylipäätään tiedon että molemmat on elossa klo 16 jälkeen..
 
Hei taas..

Täällä vähän apeissa tunnelmissa.. Velipojalla todella vaikeaa kun on naimisissa ollut puolisen vuotta todella vaikean narsistin kanssa.. Nyt jouduin eilen hakemaan velipojan mökiltä jostai yli 200km päästä kun olivat porukalla sinne menneet ja sielä oli häslinkiä ja vaimo oli hommannut velipojan putkaan ilman syytä ja hommannut lähestymiskiellon ja sitten jättänyt kortittoman velipojan yksin auton kanssa sinne ja toimittanu autonavaimet poliisilaitokselle..
Voi että sitä on sairaita ihmisiä olemassa...
Ja kun narsisti osaa itsensä puhua puhtoseksi, niin mitäs sanomista toisella osapuolella on.. Alkoholilla ie ole ollut osuutta tällä kertaa, joten velipoika kyllä tasan tarkkaan muistaa mitä on tehnyt...
Mustelmia oli velipojan käsissä aika mukavasti. Velipoika vuodatti ajomatkalla kaiken minulle.. Harmitteli kun vaimon piti lapsetkin vetää juttuun mukaan..
No,mutta tarkemmin en viitsi siitä tässä selostaa.. Mutta varokaa ihmiset narsisteja älkääkä uskoko kaikkea mitä kuulette. Ain apitäis kuunnella toinenkin versio ennenkuin menee tekemään mitään johtopäätöksiä..
Olen tuntenut tämän vaimon jo ennen kuin velipoika hänen kanssaan alkoi olla ja sillon jo varoittelin tietyistä jutuista..

No sitten muuta..
Mammavaatteista olitte jutelleet
Itsellä on parit mammahousut kaapissa joita olen jo käyttänyt mökillä kun ovat ihanat kun ei purista. Tilasin henkkamaukalta sillon kun odotin sitä kuollutta..
Mietin jo sillon että ei tainnu noitakaan enää tarvia,mutta nyt niitä taas tarttee =)

Täällä oaha olo jatkuu ja tää väsymys.... Voi luoja... Kun ei vaan jaksais tehä mitää.. Pyykkiä kasa oottelis viikkailua ja pesua, no sain yhen koneellisen jo pyöriin.. Astianpesukoneen tyhjennys ja täyttö oottelis, siivoilla pitäis, sohvan päälliset pitäis pestä taas kun on niin likaset.........
Huoh.. Niin ja marjat pitäs kerätä pensaista.. itänee ne koittaa tänäänkeräillä ennenku linnut syö..
Saapahan mehua sitten talveks.

Häätkin oli ja meni ja oli kivaa parin muun raskaana olevan kaa ja "kälyn" kaa rupatella =D Kellomekko peitti oikein hyvin masun eikä kukaan juomisistakaan kysellyt kun en muutenkaan oikeestaan ikinä juo =D

Voi hitto nyt tais pimahtaa meijän uus pesukone.... Mikähän hitto siihenki tuli.. Yhtäkkiä lopetti peseskelyn.. Painoa ei pitäs olla yli 7kg vaikka siellä olikin päiväpeitto.. Huoh.. Sen pesukoneen kaa on kyllä ollu enemmän onglemia ku minkään muun kaa =D

Vaavimasu ja nasu 7+6?
 
Laretzki
Viime yönä tuli nähtyä ensimmäinen uni siitä että oltiin saatu vauva. Se oli ihan mahdottoman pikkuinen tyttö...:heart: Vähän piti hetken aikaa selvitellä ajatuksiaan kun heräsi että missä sitä mennään.

Lare ja Spyro 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sati
huomenia kaikille :)

täälä kans nähty synnytysunia,ja pieni tyttö sieltä on syntynyt :) heh..

ON: tosiaankin,krapulamainen olo aina aamuisin,toisinaan oksettaa enemmän ja toisinaan vaan sydän tykyttää tuhatta ja sataa ihanku ois kauhee darra !! :|

huomenna matkaan poitsun kanssa tampereelle sukuloimaan eeltä,ja mies tulee perjantaina perässä. :) vietetään myös pojan 1-vuotis synttärit 30.7 siellä tampereella vaikka oikea päivähän on vasta 10.8. kyllä tää äiti herkistelee kun tajuaa että tuo meidän vauva on jo 1-vuotias kohta !! :heart:

nyt on pakko mennä tekeen jotain aamupalaa,toistamiseen. karmee nälkä kokoajan..

sunniee ja vilperi 7+6.huomenna taas poksuu :)
 
Tervetuloa uusille. Ei ole pitkään aikaan jaksanut kirjotella, mutta lukenut olen päivittäin muiden kirjotuksia.
Varhaisultrassa käyty tänään. Kaikki onneksi hyvin. Oli kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Viikkoja 7+3, niinkuin pitikin ja sykekkin löytyi =) Nyt voi edes hieman huokaista helpotuksesta. '
Pahoinvointia on ajoittain. Tuntuu menevän sykäyksittäin niin että pari päivää on hyvä olo ja sitten pari päivää pahoinvointia. Rinnat on edelleen arat. Vatsaa ei enään pistele niin usein kuin alussa.

Mutta nyt tarvitsee lähteä töihin :wave:

Hepa ja Sintti 7+3
 

Yhteistyössä