Maaliskuun muruset 2012

Voimia pikkuviikinki:hug:

vaunuista lapsille tulee ikäeroa 2v ja aiotaan hankkia nämät:Lastentarvike Baby Style Oy - Britax B-Dual Kuomurattaat, Black Thunder
Ihmettelen vaan suuresti et miten esim vuoden käytössä olleista vaunuista pyydetään melkeen sama kun uusista.. P & T on kans olleet harkinnassa, mutta ovat aika lailla kalliimmat kaikilla herkuilla jos ei sitten saksasta tilaa. Onko kukaan muuten tilannut?

Ja sitten jos on 15cm tullu lunta niin liikkeelle vanhoilla rattailla ja pulkalla.

Mä en käsitä miten mulla tulee tosi paha olo aina suihkussa!:LOL: vaikka siellä 5min pyörähtäis niin sama homma.
Eilen oli oireena sitten humina korvissa. Oli kyllä aika häiritsevä. Verenpaineen mittasin ja oli 110/69 että pikkusen alakanttiin.

Mä olen huomannut että ceridalin lipogeeli helpottaa myös alakerran kutinaa/kirvelyä. On sellaista paksumpaa ja tekee suojaavan kalvon limakalvoille. Minulle ei myöskään kapselit apua tuoneet.

H&mörssäri 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuviikinki!!!
Nyt kyllä pääsi itku!!! Ei saa käydä noin!
Voimia kamalasti! Tiedän tarkalleen tuon tunteen kun itsellä vkolla 12 otettiin kuollut sikiö pois masusta! Sikiö oli ollut melkein kolme vkoa kuolleena!
Oikein isot halit teille ja yrittäkää jaksaa!!! :hug:



Nyt alko kyllä itteäki pelottaan enemmän...
Ja sen sanon että se oireettomuus ei välttämättä ole enne että käy huonosti, samoin kun ne oireetkaan ei ole enne että ei kävis huonosti.
Täällä olis vielä vähän yli vko tai melk kaks vkoa neuvolaan.. Mitenhän osaan odotella sinne asti...
Joka päivä käy mielessä että soitan neuvolaan ja pyydän aikaisempaa aikaa...
No sinniä vaan..

Synnytyksistä.
Eka synnytys 37+6 ja 1vaihe 22h 57min 2vaihe 22min ja 3vaihe 13min
Ekat supistukset alko 5min välein lauantai iltana klo 8 tai sillon ne huomasin. Ei olleet kipeitä,mutta valvotti koko yön ja soitin sillon la-su välisenä yönä jo oulaisiin että tulenko ja käskivät odotella aamuun. No aamulla lähettiin joskus puol9 kohti oulaista. Siellä kärvisteltiin ja käveltiin koko ajan ja päivällä puol 2 kahen aikoihin alko supistella kipeemmin..No kärvisteltiin yö ja aamulla joskus puol7 päästiin saliin ja pääsin ammesaliin ja se amme täytettiinkin.. kärvisteltiin ja kärvisteltiin.. sitten 13.19 synty poitsu altaaseen. kivunlievityksenä kauratyynyt, suihku, amme ja kohdunkaulanpuudutus. Ei repeämiä, vain muutama pintanaarmu. Ai niin ja käsi oli kaulalla joten kätilö joutui ponnistusvaiheessa autteleen.

Toka synnytys 37+5 1vaihe 7h 25min 2vaihe 4min 3vaihe 6min. Tästä en aikoja muista niin tarkkaan,mutta autossa ajellessa oulaisiin sanoin miehelle että tullaan takas kotiin vielä, mutta ku kätilö tarksiti kohdunsuun niin olinkin jo 6cm auki =D Eli suoraan saliin ja taas laitettiin ammeeseen vettä,mutta koska aukeaminen stoppas 7cm niin käskivät pois ammeesta ja tippa jouduttamaan, ja kalvot puhki. Sitten olikin yhtä supistusta ilman väliä ja sain ilokasua kunnes käskivät tulla ponnistaan ja jakkaralla sitten lattialla ponnistelin. Tämä synnytys oli kaikista helpoin kyllä! ja jälleen ilman repeämiä ja ilman tikkejäkin. Huh! Ai niin laitto ne jossain välissä sen kohdunkaulanpuudutuksenkin mutta ei siitä apua ollut. Lekuri joka puhkas kalvot, rääpäs tikulla pientä päähän koska oli verinen pieni naarmu!

Sitten kolmonenvkolla 38+0 aprillipäivänä =D
1vaihe 3h40min 2vaihe 11min 3vaihe 9min
Tämä synnytysmeniniin että kun oulaisiin mentiin niin olin vain pari senttiää auki. Kätilö päästi meidät sivuun salien eteen huoneeseen ja sanoi että koittakaa nukkua niin katotaan sitten aamulla mikä tilanne..... Minähän en ala sängyssä makaamaan jos olen synnyttämään tullut =D
Eli taaplaili ja taaplailin ja parin tunnin päästä sitten soitin kelloa kun alkoi olla jo mukavia supistuksia ja päästiin saliin. Kätilö kysyi että haluanko lievityksiä ja sanoin etten vielä mut ilokaasu varalle.. no sitähän tuli sitten hengiteltyä.. Ammeeseen vesi loriseen taas ja sitten sinne lillumaan kun lupa tuli ja sinne se poitsu sitten syntykin! Ponnistusvaihe oli kamala kun napanuora kaulan ympäri, mutta muuten ihan ok. Pjulla oli ylähuuli ihan sinisenä ja kädet sinisenä, mutta hävis ajan kanssa.

Siinäpä meikäläisen vuodatukset edellisistä synnytyksistä.

Serkkuni oli just siskopuolensa synnytyksessä mukana, ja itse olen luvannu kans mukaan,mutta saa nähä kun mies ei oikein tykännyt ajatuksesta =D
Itselle olis vaankiva kun ois joku kannustamassa joka on sen saman kokenut!
Ennen en olis mistään hinnasta päästänyt ketään muuta kun oman mieheni synnytykseen,mutta nyt ajatus on kypsynyt jo pitemmän aikaa ja senkin haluaisin kokea..

Huoh..
Edelleen huonoa oloa ja väsyä aamusta iltaan!
Eilen tosiaan värkkäsin oikein ruokaa,mutta mites kävikään... Mureke ei ehtiny paistua vaikka sen kuin koitin laittaa aikasemmin uuniin ja sit se oliki melk palanu päältä ja sisätlä raaka.. Munakaslettusista ei tullu ihan sen näkösiä ku olisin halunnut,mutta hyviä silti. Sainpahan kerranki syyä eka ite rauhassa ku omat pöperöt oli jo valmiita =D

Virtsatulehuksesta
Karpalomehu on paras lääke! itellä joskus kauan sitten oli ja mummo neuvoi juomaan paljon karpalomehua niin sillähän se hävis.

Hiivatulehdus
Mulla on ollut varmaan jokaisessa raskaudessa alussa ja saa nähä miten nyt on tuleeko.

Voi ei huomenna jo ne häät ja pitäs lakata kynnet, värjätä tukka ja ommella puku valmiiks.. Eihän se mitenkään onnistu =( Varsinkaan kun ei vaan jaksa!
No kohta esikko uimakouluun ja sitten sohvaperunaksi ja jos sitten jostain keräis satsin virtaa ja värjäis pään... Pitäs saaha katkiki kohta tuo tukka kun alkaa ahistaa kun kasvatellut.. Ei ole pitkä tukka mun tukka.. Kaipaan jotai räväkämpää =D

Nyt taas lopetan turhat jorinat ennenku kaikki hermostuu =D

Vaavimasu ja Nasu 7+3?
 
Voi Pikkuviikinki!! :'( Kaikkien kärsimystesi jälkeen kävi näin??! Epäreilulta kieltämättä kuulostaa. Olen hirveän pahoillani! :hug:

Itse hengittelen syvään työpaikalla ja koetan selvitä tästä(kin) työpäivästä jokseenkin kunnialla. Huh. Oli äsken kerrottava työtovereille tästä raskaudesta, kun meinasivat huolestua. Olin kai aika kalpea ja koetin hengitellä syvään välttääkseni vessareissun.. Kyllähän tämän tietty mielellään kestää ja kärsii, kun tietää, miksi olo on mikä on, mutta ei tämä silti mukavaa ole! :x

Jaksamisia ja leppoisaa viikonloppua - kaikesta huolimatta - kaikille!
 
Voi ei PIKKUVIIKINKI !!! :hug: :hug: :'( ei noin saa käydä :( Paljon jaksamista ja voimia sinne :hug:

Synnytys esikoinen synty 39+4. Lapsivesi meni 39+3 ja siitä meni 26h syntymään. Supistuksista 21h. Ponnistusvaihe 19min, imukupilla kiskottiin ulos sydänäänet hävisi. Vauva vietiin virvotteluun heti. Mulle repes 3-asteen repeämät ja synnytyksen jälkeen olin leikkaussalissa korjausleikkauksessa ja ompelussa. Sulkijalihas siis repesi myös.. Semmonen synnytys se. Ehkä tää seuraava tulee helpommin.

Täällä edelleen ihan järkyttävä pahoivointi :( ei helpota yhtään. Pahenee vaan.. No ehkä tää joskus vielä helpottaa :)
Kohtu tuntuu möykkynä alavatsassa ihan siinä häpyluun yläpuolella. Jännä kun esikoisesta se tuntui joskus 11-12 viikolla ja tästä tuntuu nyt jo ja viikkoja 7 :D

6+6
 
sunni
Kävin varhaisultrssa yksityisellä tänä aamuna.
Kannatti maksaa mielenrauhasta <3
Pötkylä oli kasvanu ollen 12.2mm :) Juuri oikean kokoinen :heart:
Nyt on hyvä mieli ja kolme lisäkuvaa sain vauvakirjaan. Tilasin bookplussalta "nykyajan" vauvakirjan viimeviikolla, tuleekohan se jo tänään, pääsis liimailemaan kuvasia :)
Eli se siis oli eka vauvahankinta minulla.
Kunhan pääsen rv 12 ja np-ultra on ohi, silloin annan itselleni luvan ostaa ekat vaatteet vauvalle :)
Ja kai sitä kohta jotkut äippähousut on hankittava,kun masukkia turvottaa ihan kivasti. Kaikki normivaatteet kylläkin vielä menee päälle. Rintsikoista ei voi pitää muita kuin urkkaliivejä,joita mulla onneksi on monet ja monet.
Kohta täytyy varmaan joitain imetysliivejä alkaa kattelee jos nuo utareet tuosta vielä kasvaa..huh että ne onkin kipeet :O
Täällä jo 26 lämmintä, ottaa nää helteet ihan pikkiriikkisen hermoon,kun koko ajan hiki.

s+rusinapulla 7+3
 
Emmuska:
Me tilattiin Recaron turvaistuin Saksasta (Amazon) ja toimitus toimi hyvin ja nopeasti. Olemme olleet tyytyväisiä. Hintaa tuli muistaakseni yli 100e vähemmän kuin Suomesta ostettuna vaikka siihen oli laskettu mukaan toimituskulut kotiovelle saakka.

Varmaan myös vaunut tilataan Saksasta. Kaverimme tilasivat vaunut pari vuotta sitten Saksasta eikä heilläkään ole ollut valittamista. Tietenkin nuo takuu asiat saattavat olla työläämpiä kun tilaa ulkomailta eikä lähiliikkeestä. Tai mistä mä tiedän kun ei onneksi ole niitä tarvinnut selvitellä.

Mä katselin myös noita Britaxseja, mutta P&T:ssa olisi isommat renkaat talvea ajatellen. Meillä kun on tuo iso koiran rontti, niin sen kanssa tulee lenkkeiltyä säällä kuin säällä. Toisaalta niiden oma kantokoppa on todella lyhyt ja pitää tarkistaa mahtuuko meidän crescenttien koppa niihin. Nimittäin jos Tämä seuraava lapsukainen kasvaa samaa rataa kuin siskonsa, niin se onneton 60cm koppa ei riitä kuin max pari kk. Sinne kun pitäisi vielä mahtua lämpöpussia ja/tai vaatettakin!

Tuntuu ettei mitkään sisarusvaunut täytä kriteereitä ihan kokonaan. Easy walkerit näyttivät käteviltä, mutta ovat kyllä sitten liian leveät. Autoon kun pitäisi mahtua vaunujen lisäksi myös se iso koira ja bussiin mahtuu mukavammin ketterillä vaunuilla. Ei meinata hommata toisia sateenvarjoja autoreissuja varten, joten kaksikerroksiset vaunut ne on oltava. Vaikeaa, mutta onneksi tässä on aikaa miettiä :) Ajattelin vasta rakenneultran jälkeen lähteä liikkeisiin vaunuja testailemaan ja hypistelemään. Että tämmöistä pohdintaa tällä kertaa...

ON:
Edelleen pientä etovaa oloa häilyy, mutta muuten vointi on pelottavan hyvä. Ruokakin maistuu ihan ok ja tuntuu, että on koko ajan nälkä. Tämä viikko on mennyt jotenkin tosi nopeasti vaikka toisaalta aika matelee ultraa jännätessä. Vielä pitäisi ensi viikko jaksaa ja ensi perjantaina mies lähtee työreissuun. Jäädään neidin kanssa kahdestaan ja pelkään viikonlopun olevan tuskaa, maanantain ultraa odottaessa. Vihaan näitä alkuraskauden epätietoisuuden viikkoja.

Sipsunen & SV 6+0:heart:
 
mulla on vähä ongelma (-YLLÄTTÄEN :D ) tänään ois kaverin luona illanistujaiset.. kertoako vai feikatako... edellistä ku ootin ni vedin pikkujoulut silleen et kukaan ei tajunnu et oikeesti join vaan yhen siiderin, mulla oli useempi eri pullo kädes mut ei niis mitää ollu:D sit ku oltii viel meil ni kaadoin snapseiki sillee et omista jätin viinan veks tai laitoin 2tippaa et väri muuttu. Ku ei tahtois ihan viel kertoo...ens viikolla, jos kaikki on tiistaina hyvin. mut hitto ku ei oo tyhjii siideripulloja :/

ja ainii SIPSUNEN: en mäkään tarkkaa laskettuu viel tiedä ku menkat tuli huhtikuussa :D et voi olla et pystyn peesailee sua jatkossakin jos sattuis samalle päivälle :D

pikkumökö + edelleen nimetön vkoja kohta 6...
 
Kukas osais tuota päivittelyä tehä ja ois siihen innokas? Kyllä surettaa lujaa tuo pikkuviikingin tilanne:(

Ohhoh olo on ku sotanorsulla:D ja en oikee uskalla nousta sohvalta ku sitte lentää laatta:( pitäis mennä hakee kulti armeijasta:/ äh kivan kuuma auto..

mimma & piskuinen rv 7 poks poks :heart:
 
Sipsunen sepä se kun niissä P&T:ssä on tosiaan lyhyt se kantokoppa, mutta toisaalta menis varmaan vaikka eispärcher-lämpöpussissa. Muttamutta ilmeisesti uusimmissa P&t:n rattaissa alakerran asukilla on kuomu, ei vanhemmissa malleissa. Ja vanhemmissa malleissa on kuulemma aika ahtaat oltavat pitemmällä sisaruksella ylhäällä, osuu kuomu päähän. Ja uudemmat mallit ovat liian kalliita meille.
Kaverilla on sellaiset ja sanoi että hän kokee hankalaksi laittaa vauva ensin sinne alas ja sitten istuin päälle ja sisar siihen. ja että ovat aika hepposet.

Sittenhän on vielä nuo baby jogger sity celect - rattaat, mutta on tosi kalliit.

Nyt oli jossain nettiputiikissa tarjous että britaxin rattaat+sisaristuin+kaukalo 488€.

Mutta onhan tässä aikaa käydä katsomassa ja testaamassa eri rattaita :) ja varmasti net halpuu joulua kohden :)
 
En paljoa oo kerinny käydä, mutta nyt oon vissii loppukesän kotona ja voin surailla keskusteluja ahkerammin.. :)


Kertomisesta: Esikoisesta kerrottiin jollain viikolla 6-7 melkeen ympäriinsä. Tästä raskaudesta tietää mun 6 parasta kaveria + sisko. Koitetaan säilyttää salaisuus sinne viikolle 12 saakka, saa nähä miten käy. Äidille haluisin kertoa tosi paljon, mutta siltä on tullu vähän ikävää kommenttia viimeaikoina tyyliin "juuso joutuu sit hoitoon pla pla pla". En usko että äiti edes tajuaa kuin nuo kommentit ärsyttää mua, hän siis noita laukoo sen takia että viime raskauden makasin sängyn pohjalla kun oksensin 24/7 ja paineet oli 80/40.. Ymmärrän kyllä että jos raskaus tulee olee yhtä rankka ku edellinen joudun esikoisen hoitoon laittaa, tai niin ku me ollaan aateltu, ottaa hoitaja kotiin, mutta haluan elätellä toiveita että tää menis helpommin tää raskaus.

Pahoinvointirannekkeista joku kysyi: Mulla ei auttanu pätkän vertaa esikoisen kanssa, kyllä ketutti : /

Seksihaluista: Koko ajan panettaa.. :D

Alkuraskauden vuodoista: Mulla on tullu paperiin pyyhittäessä pari tippaa verta ja säikäytti kyllä. Samana päivänä soitin neuvolaan ekaa aikaa ja terkka sano että sit ku on samanlaista se vuoto ku kk- vuoto ni kannattaa olla huolissaan, tiputtelu on normaalia.

Anopista oli juttua ollut: Mulla maailman ihanin anoppi ja appi, vaikka ollaan ihan erilaisia (he ovat vanhoilislestadiolaisia) niin tullaan tosi hyvin juttuun. Saattaapi olla kyse siitä että ukko on eronnut kyseisestä liikkeestä jo nuorena ja he hyväksyvät asian ja sen että mä en myöskään usko näihin juttuihin. :D

Olive10: kirjottelitko viimeraskaudessa heinäkuun hurmureissa??

Synnytyksestä: Esikko käynnistettiin rv 39+2 (jollen väärin muista, 39 viikolla joka tapauksessa) koska olin ihan romahtamisen partaalla koska raskaus oli ollut niin vaikea ja painoarviokin oli iso.
Supistukset alko 20 minuttin kuluttua ekasta pilleristä heti SAIRAAN kipeinä ja oltiin tietty lähetty kävelylle, siinä sitten kärvisteltiin ja koitettiin raahautua takas sairaalalle.
Avautumisvaihe kesti kuutisen tuntia ja ponnistusvaihe huimat tunti 40 minuuttia. Poika tuli käsi poskella ja pää väärässä asennossa painolla 4110g. Hurja synnytys ja pelkopolille matka käy sitten isommilla viikoilla vaikka ei kovia pelkoja nyt olekaan, kätilö oli kuitenkin sitä mieltä että vaikka pelkoja ei ois ni silti pitäs mennä ettei sitten yht äkiiä ala kesken synnytyksen paniikki.

Äitiyspakkauksesta: Ei oleta koska meillä on kaikki esikoisen kamat ja vaatteet säilytettynä. Raha menee sitten joko uuteen sitteriin tai sitten kaksostenrattaisiin.

Kellukka: Kyllä mä lähtisin! Me lähetään vissiinki etelään syksyllä, viikkoja sillon kasassa suunnilleen 12 (jos pahoinvointi ei ole kovin kamalaa).

Tawny: ei oireiden tarvitse olla vahvat että raskaus ois vahva.. :) Oo ihan rauhallisilla mielin vaan.

PIKKUVIIKINKI: paljon voimia :hug:

kaksosten/sisarustenrattaista: mä oon ihan peukalo keskellä kämmentä tän jutun kanssa. Mä tarttisin rattaisiin isot pyörät koska asutaan aikasta maalla ja niillä pitää päästä eteenpäin loskassa. Ja siis haluan myös että istuimet on vierekkäin.
Mutta kun nelipyöräisiä isoilla renkailla (en siis todellakaan halua liikkuvia etupyöriä) en oo löydäny muuta ku briolta. Ois kiva jos vähän ois enempi valinnan varaa.. Tietääkö ketään?
Esikoisella on emmaljungan city crossit ja on huiput!

Hiusten värjäyksestä: mä värjään parin kk välein ja värjäsin myös esikoista odottaessa.

Sunni: hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin!

On: täällä eka aamu ku ei oikein meinannu aamupala upota, puolikas ruispala vaan uppos.
J repäsykivut on ollu tänään hirveet,.. :(
 
Viimeksi muokattu:
rattaista: Carenan double swingejä on kehunu useempiki -mut itellä ei minkäänlaisista tuplista kokemusta. ja mä en jotenki uskalla viel miettii niitä ees.. mut en usko et ihan älyttömiä aletaan sijottelee rattaisiin kun kuitenki toi isompi jo sit sen ikänen et ei se kauaa sitä istumapaikkaa tarvi -ehkä! tiiä mikä laiskiainen siitä tulee :D ja sit ku meil on kahet rattaat ni jos molemmat ollaan mukana ni helpompi molempien työntää omia ku yhtiä tuplia.
Täytys pistää meiän emmaljungat myyntiin tossa joulunaikoihin ku emmä enää niitä aio jättää -niiden tilalle tulee tuplat. siis jos nyt kaikki on kunnossa.... vähä ois ihanaa ku itellä ois sellanen ultra laite :D vähä niinku ton doblerin saa ostaa ni sais sellasenki..tai siis saahan niitä mut mut... kuka sijottaa niin paljon..

ja töihin taas... ois jo maanantai!! tosin sekin vapaa saattaa lähtee veks..saa nähdä mitä pomo kehittää, meil on oikeestaa 2 vaihtista mä jolle tulis 14pvää putkeen -ilman viikkovapaata, eli ylityökorvaukset tai toinen jolle tulis 9 yötä putkeen, joka myös laitonta :D ellei ala sotkee pakkaa..
 
Pikkuviikinki Kovasti voimia teille :hug: Harmi että kävi noin :(

Mulla oli tänään kontrolliultra Oulaisissa ja kaikki oli hyvin. LA siirtyi hieman, kuten odotinkin. Uusi aika on 10.3 Voin koittaa ite päivittää tuon jos osaan.

Ei kerkee enempää kirjottaa nyt.

MM-11 7+1
 


HUOM!!!! LAITTAKAA PÄIVITYKSET TUMMALLA JA SINISELLÄ VÄRILLÄ!!!




Nimimerkki......ikä...... synnytyssairaala.......mones lapsi

  • LA?
  • Sinisilmä91 19 LKS 1
  • Kuumeilija 26 MKS 1
  • Tunturihilla 23 LKS 1
  • soraya 37 Tays/Vas 2
  • Kengumamma 27 LS? 2
  • Turvottaja ? ? 2
    25.2
  • Larezki 20 K-PKS 1
  • 26.2
  • NinnaN 33 OYS 5
  • 1.3
  • kolibro 28 ? 2
  • Naive88 22 TAYS 1
  • Marika27 27 EKKS 1
  • sunni 33 ? 1
  • Tea84 ? OYS 2
  • 2.3
  • Jenduka84 ? satks ?
  • 3.3
  • Rhonda74 37 TAYS 2
  • Kn071 22 OYS/RAS 1
  • Memelisa 28 JORVI 1
  • 4.3
  • syysmama 26 OYS 3
  • Memssi 24 HUS 1
  • Kirikaze 20 NKL 1
  • Viivi76 34 TAYS 3
  • maalismamma 23 MKS 2
  • Wiivi83 27 KYS 1
  • Vaniljarinkeli 25 KÄT/NKL 1
  • Emmuska10 28 OYS 2
  • OLIVIA- 26 ? 1
  • 5.3
  • nan-nan-naa 25 HYS 3
  • nenne89 22v TAYS 1
  • Juupe 38 ? 3
  • 6.3
  • Tuplamamma-12 27 RAS/(OYS) 2
  • sunniee 22 KÄT/TAYS 2
  • Vaavimasu 27 OAS 4
  • Nanniga 28 TYKS 1
  • 7.3
  • Sintu74 37 LKS 1
  • Eleanor78 32 KÄT/NKL 3
  • 8.3
  • Sonsku 32 PHKS 6
  • Minnarun 31 SKS 3
  • 9.3
  • Nappi1984 27 NKL 2
  • Katjuska-80 30 LKS 4
  • Hepaliini 28 SatKS 1
  • mimma 18 SeKS 1
  • 10.3
  • jenzkuu 22 LKS 2
  • H.o.p.e ? ? ?
  • hille78 32 OYS 2
  • Kellukka 34 2
  • jendde 19 KÄT 2
  • MM-11 26 OAS 1
  • 11.3
  • cherrrye 21 EKKS 2
  • 13.3
  • Sati 32 OYS 1
  • Away 27 ? 1
  • 14.3
  • miisupiisu 20 LKS 1
  • Imoen 33 TYKS/SAS 2
  • 15.3
  • desire_ 23 NKL 1
  • Kirskis 25 ? 1
  • 17.3
  • Loretta 31 ? 2
  • 18.3
  • Lina81 30v ? 1
  • pikkumökö 26 pkssk 4
  • Sipsunen 30 Jorvi 2
  • 20.3
  • Melinda_77 34 ? 2
  • 22.3
  • Mariaja 25 TYKS 1
  • 25.3
  • Epa_88 23 1
  • susanna85 ? VAS ?




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus





:hug:Suuren surun kohdanneet:hug:

  • Toiveena
  • Adora
  • Aracia
  • PIKKUVIIKINKI

 
Viimeksi muokattu:
Voi ei PIKKUVIIKINKI! Voimia sinulle kestää keskenmenon aiheuttama fyysinen ja henkinen kipu. Sinulla kun oli niin rajut raskausoireetkin! :hug:
Sunni Hienot ultrakuulumiset!

Oma: Pahoinvointi jatkuu.. samoin väsymys!

rv 7+5 tai 8+0 :heart:
 
Nyt tunnen itseni kyllä tosi tyhmäksi, voisko joku vääntää rautalangasta tai sen puutteessa ratakiskosta mulle vastauksen tähän: mulla on nyt siis menos 5+0, mutta miten tää voi olla 6. raskausviikko?
Ja entäs kun sanotaan, että 12. viikon jälkeen aletaan oleen "paremmalla" puolella, niin tarkoittaako se sitten, että kun on 11+0 niin on tämä hetki? :headwall:

Mulla oli lukiossa lyhyt matikka, ehkä se selittää :LOL:
 
mariaja Se siis ajatellaan että sulla on viisi viikkoa täynnä ja eletään kuudennetta viikkoa. Vaikea selittää :)Mulla meni tuon ymmärtämiseen kans aikaa :)
Mä olen kans miettinyt et ollaanko sitä turvallisemmalla vesillä kun on 11+0 täynnä vai 12+0??

H&mörssäri 7+5

Ps. mulla on ihan poika olo siis tuntuu että tämä tulokas on poika, samalla tavalla kun olin varma että esikoinen on tyttö ja niin oli. Saapa nähdä.
Aion kyllä kysyä kumpi on tulossa sitte rak.ultrassa jos vaan näkyy.
 
Viimeksi muokattu:
Emmuska: Nuo baby joggerit näytti ainakin videossa tosi käteviltä. Pitää melkein liikkeessä käydä katsomassa sitten myöhemmin ja verrata P&T:n kanssa. Noissakin oli kylläkin pienehköt etupyörät, mutta ainakin Ozbabyn sivuilla mainostettiin niiden kulkevan lumessa moitteetta. Myös tuo istuin näytti jotenkin pieneltä, mutta sehän selviää sitten kun ne näkee livenä. Kiitos tuosta vinkistä :)
 
Hei taas...
(.)
Kävin tänään ultrassa. Pieni sydän siellä pomppi :heart: Mikä tunne!!! Jotenkin on nyt niin todellisempi olo, että tosiaan siellä masussa pieni elämä on aluillaan. Ja niin kovasti haluan uskoa, että kaikki menee hyvin :) Minulla laskettu aika muuttui... LA 19.3 Pikkuinen on saanut alkunsa Juhannus sunnuntaina :D

Sati ja masukki 5+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
sunni
Jos joku hoitelee tuota päivittelytehtävää, niin mulle voisi joskus vaihtaa tuon LA:n 6.3, 28 kierron mukaanhan se oisi tuolloin, jos oman kierron mukaan laskisin, se olisi 1.3, mutta laitetaan nyt niinkuin se "oikeesti" menee :)
 
Mariaja niin se on silleen, että kun sulla 5+0 niin kuudes viikko alkaa täyttymään. Vaikee tota on selittää, mutta noin se menee :D ja "turvallisilla vesillä" ollaan sitten 12+0 eli kun 13. raskausviikko alkaa. Mutta toisaalta, jos alkoin/sikiön syke on ultrassa jo nähty, niin keskenmenon riski on jo paljon pienempi, ja sitten 10. viikon jälkeen vaan jotain 2% luokkaa.

Emmuska mulla sama juttu, niin varma tunne että tää poika. Esikoisesta olin alusta asti varma että tyttö, ja niin olikin :)

6+6
 
Heippa!!!

Jee, vihdoinkin varmistu tämä raskaus!!!! Tänään päästiin ultraileen, ja vahva syke löytyi :) LA 4.3 tays

Joku mainitsi suihkussa tulevan huono olo, sama juttu mulla! Ultran jälkeen käytiin ostamassa raskaus&imetys ajan vitamiineja.. pitää taitaa pyytää kaikki äitiysvaatteet takas lainasta.. ja katsella vähän uusia.. niin ja käytiinhän me jo lastentarvikeliikkeessä, ja löydettiin iiihanat sisarusrattaat Phil/Teds Vibe merkkiset. Aikas mieletön olo, pakko tää on nyt uskoa :)

Turvottaja ja ihanuus 7+5
 

Yhteistyössä