Maaliskuun muruset 2012

Wiiwi83 Onnittelut raskaudesta :flower: Pitkään olittekin yrittäneet, ja nyt se yritys palkittiin. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

sunni Eiks tuo sikiöseulonta tarkota niitä ultria? Siis niskapoimu-ultra ja rakenneultra. Me meinataan kyllä ehdottomasti mennä. Käytiin esikoisenkin kanssa. NP-ultrassa oli ihana nähdä pikkunen ekaa kertaa ja oli aika unohtumaton juttu. Siinä kohtaa mieskin tais ymmärtää koko raskauden kun näki että siellä kohdussa oikeesti on pieni ihminen. Rakenne ultrassa sitten oli kaikenmaailman mittauksia sikiöstä yms. Ja saatiin tietää sukupuoli.
Nyt mulla menee vähän tyhmästi nää ultrat, kun ne pitää tehä Hyvinkään sairaalassa vaikka oon Kättärille menossa synnyttämään kuitenkin.. Neuvolassa vaan sanottiin, et hyvinkäällä tehään ultrat.. Ihan vieras paikka mulle, en ees tiedä missä se kyseinen sairaala on. Täytyy kysyä sit ekassa neuvolassa että josko sitä kuitenkin pääsis kättärille noihin ultriinkin..
 
täällä jälleen:) onkohan muilla tämmöisiä oireita et ei viillä vaan tuntuu enemmänki ku joku tönäsis kunnolla vatsaan.ja siis tuntuu tollaselta painavalta vattas.ja aamuisin mulla ei oo mitään oireita mutta joskus 15-16 alkaa yökötys.tai siis kertaakaan en ole oksentanu mutta sellanen etova olo.ja syöminen on vaikeeta.rinnat on tosi arat koko ajan ja nukáhtelen vähä väliä jos hetken istun sohvalla toimettomana mutta ku tulee yö niin herään kaikkiin pieniinki ääniin:/ Tänne onkin tullu taas paljo uusia:) ja onnea plussanneille:)


mimmu & piskuinen 4+3 :heart:
 
Toiveena Joo, kiitos, taisin ymmärtää ihan oikein, noin oon laskenu :)

wiiwi83 onnea plussasta ja tervetuloa!

Näin sitä täällä yhdessä jännätään! Toivotaan, että meillä kaikilla menee niin loistavasti et saadaan omat nyytit syliin maaliskuussa :heart: Tekis jo niiiiiin mieli päästä sinne ultraan, pelottaa ja jännittää kovasti, et mitä näkyy. Pettymys olis kyllä valtava jos siellä ei elämää oliskaan.. No, päivä kerrallaan eteenpäin!
p.s. päivän tupakkasaldo vain 3! :)
 
Laretzki
Huominen pitäisi jaksaa odottaa niin sit pääsis tiistaiaamusta neuvolaan. En tiiä yhtään miten täällä ultrataan yms. mutta aina voi toivoa, että ne tekis sen jo aikasemmin kun on toi LA vähän hukassa. Yksityiselle ei todellakaan ole opskelijalla varaa ilman kesätöitä, ja kaikenlaisia muita isoja hankintoja tulossa, niin ei viitsi miestäkään houkutella maksamaan. Ja mä oon ihan oikeesti kypsä tähän lämpöön ja pahoinvointiin ja siihen, että mä vaan valitan kaiken aikaa olojani. Mutta ehkä se on ihan sallittua. Toivomuksena kovasti, että olot helpottais pikkuhiljaa. Tänääkin nukkunut varmaan kolmet 2-3 tunnin päikkärit ja oon taas jo ihan valmis petiin.

Mulla ihme kyllä, vaikka normaalisti ihan hirveä olenkin stressaamaan, ei oo ollut mitään pelkoja keskenmenojen yms. suhteen. Hirveän levollinen sen suhteen, enkä mitenkään erityisesti panikoi ajatusta, että jos ultra menee vasta sinne minne kuuluu, niin siellä voikin paljastua ettei mitään ole. Luotan siihen, että jos jostain syystä menee kesken, niin siihen on joku syy ja pikkuinen ei mukana jaksanut roikkua. Tietty se varmaan sit siinä vaiheessa tuntuis enemmän kipeeltä, mutta nyt on ehkä parempikin ettei kovin stressaile.

Lare ja Spyro 6+0(?)
 
joo pettymyksen määrää ei vois kuvailla jos siel ultras ei sitte oliskaa mitää:O no toivotaan että siel näkyy kaikilla pikkuinen:) hirvee väsy mut koiran kans pitäis mennä lenkille ja syödä ilta palaa ym:/
 
Heippa! :)

Onpas täällä jo vilkasta! :heart:

Seuraanne tupsahtaa 37v toista lasta odottava äippäliini. Tays/Vas

Lasketusta ajasta en ole vielä ihan varma. Meille tehtiin koeputkihedelmöityksen pakastesiirto, enkä tiiä, lasketaanko tämä viimeisistä menkoista vai ei... Ja ensimmäinenkin lapsi on hoitojen tulos. :heart: Tahtoisin niin kovasti suuren perheen, eikä ikäkään pelota. :)

Ensimmäinen ultra 27.7. ja neuvola 1.8.


Soraya
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Huomenta =)

sikiöseulonnoista meinataan mennä,käytiin esikoisestakin ja oli kyllä huippu juttu päästä kurkkimaan vauvaa ! ja tietenkin on kiva tietää jos jotain poikkeavaa on..

Oireet täällä alkanu kuvotus,aamulla ja illalla pahimmillaan ja muutaman kerran oon jo herra posliinia halaillutkin :s inhottava paineentunnen alavatsassa ja viiltelyt ja nipistelyt pitää kyllä varpaillaan !

Ultraa en malttais minäkään odotella,tänään pitää varata eka neuvola samalla kun varaa tuolle esikolle 1-vuotis neuvolan. outoa pyytää aikaa myös äitiysneuvolan puolelle :heart:

ja onnea kaikille minunkin puolesta,toivotaan että kaikki päästään sinne maaliskuulle,ja nauttimaan uusista tulokkaista :)

sunniee & vilperi 4+6
 
Moi!

Mä en nyt uskalla ajatella vielä mitään hirveän pitkälle, kun on ollu ajoittain tosi kovat menkkakivun tyyppiset krampit... Öisin kaikkein kovimmat. Tänään aamulla tuli sitten pyyhittäessä paperiin vähän rusehtavaa valkovuotoa. Pelkään nyt että se ei ole hyvä merkki! Edellinen keskenmeno alkoi ruskealla vuodolla, mutta en muista kuinka paljon sitä tuli aluksi...
Millaisia teidän muiden oireet ovat olleet? Etenkin vatsaoireet?
Yritän tässä vielä löytää toivoa, että rusehtava häivähdys olisikin vaikka jotain kiinnittymiseen liittyvää, eikä merkkaisi keskenmenoa.

Olivia 5+0 (luultavasti)
 
Olivia: minulla on tosiaan kanssa välillä alavatsa kipuja mut en tiedä onko ne tulehduksesta vai mistä ja keskenmeno pelko on kova ... en ole koskaan itse kokenut mutta nyt olen huomattavasti tietoisempi riskeistä ym. kuin kuusi vuotta sitten... tieto lisää tuskaa... toivotaan että on vain jotain harmitonta :heart:
 
mulla oli esikoisesta tosi kovia vatsakipuja ja sillä mä odottelinkin menkkoja yli viikon kunnes uskoin että oon raskaana :D ja nyt on sama homma,menkkamaisia kipuja tuntuu alavatsassa,mutta uskon että ne liittyy siihen kohdun alueen kasvuun ja veren lisääntymiseen :)
 
Tervetuloa Soraya :)

Mulla on myös paljonkin alavatsa ja alaselkäkipuja. Oli esikoisestakin, kun koko ajan tuntui että menkat alkaa mutta ei ne sitten alkanu. Ja nyt nipistelee välillä tosi kovaakin varsinkin jos on paljon liikkessä. Mutta kyllä nää mun mielestä ihan normaaleja on.
 
Hei taas!

Tänne tule ekyllä ihanhirveetä vauhtia tekstiä!
Ei perässä pysy. ihan kaikkea en jaksanu lukea edes!

Joku kysyi hiusten värjäyksestä
Minä olen parturi-kampaaja ja olen aina värjänny väh kerran kk hiukset niin odotusaukana kuin muutenkin ja terveitä lapsia on syntyny. Ei se väri niin paljon sinne verenkiertoon pääse jos ei ole kauheita haavaumia yms päässä. Eli ihan hyvin uskaltaa värjätä!!!

Mahan kasvusta oli puhetta
Ekasta en muista muuta kuin sen että joskus 23 vkolla oltiin ulkomailla ja kaikki kyseli että odotanko kaksosia.. Maha on alkanutki kasvaa tosi aikasin. Lentoemoki kysy koneessa mun äitiltä että miten pitkällä olen että saanko edes lentää..
Tokasta muistan joskus 14vkolla otetun kuvanjossa maha oli jo tosi iso! Sitten kolmosesta oli jo joskus 10 vkolla ihan selvä maha!
Keskeytyneestä raskaudestakin ehti tulla jo mojova maha, vaikka olis pitäny vkot olla 12 ja sikiö vastas 9+5vkoa..
Mulla kans eteenpäinkallistunut kohtu ja liikkeetkin tuntenut tosi aiaksin. Tosin istukka ollut etuseinässä melk joka kerta, mikä pehmentää hiukan liikkeitä, mutta ekasta muistaaksen i 16vkolla, tokasta jakolmosesta joskus 13-14vkolla liikkeet.

Neuvola-ajan soitin sitten nyt samalla aamulla kun soitin 5v neukkuajan keskimmäiselle.. Meinasin etten kysy,mutta kun oon niinhuono noita asioita soitteleen niin ajattelin että siinähän se nyt samalla tulee tilattua se aika..
Saahan sen sitte peruttua joshuonosti käy.

Oi kun ihanan retrohtava paketti!!! Tahtoo!!! Joka kerta olen ottanu äitiyspakkauksen vaikka vaatteita jne onkin jo. On se vaan jotenkin niin kiva saada. Ja sitten taas ei sillä rahalla saa yhtä paljon tavaraa kuin mitä pakkauksessa on..
Ja ihana kun siinä on noita kestareitakin!!!

Ultrasta
Täällä on kans ekassa neuvolassa aina jo ultra. Eka nvola on täälä siinä 9 vkolla.
Saapas nähä kun mullakin vaihtu nyt neuvolatäti kun ollaan muutettu..
Taidetaan asua aika lähekkäin MM-11 kanssa =)

Huonosta olosta
Täälä näkyy taas olevan enemmän ilta painotteista tuo paha olo, mutta pientä etovaa oloa on pitkin päivää.

Syömisestä
Musta tuntuu että voisin syyä koko ajan =D

Jahas. nyt alkaa muksut olla sen verran hereillä että pitänee alkaa aamupalan tekoon =)

Hyviä vointeja ja tarrasukkasia kaikille!!!
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille!!!
Eilen oli aika kiireinen päivä,joten vähäiseksi jäi palstailu, tuli juostua autoliikkeissä ja katsomassa paria asuntoa,jos vaikka pääsis muuttamaan ennen vauvan syntymää.

Äitiyspakkaus:Mä ihastelin sitä jo tossa muutama viikko sitten, tosi kivat maanläheiset värit, aion pakkauksen ottaa sillä kaikki vauvanvaatteet olen antanut pois ,joten ei ole pahitteeksi tuo pakkaus ollenkaan ja kun se kerran on noin kivakin.

Sikiöseulat: olen menossa ultriin juu, vaikka aina ne hiukan pelottaa :/, mutta plussaa on vaavin näkeminen.

Olivia: täällä on myös mahannippailuja ja vihlaisuja,mutta vuotoa ei ole. monella ystävälläni on kyllä ollut alussa pientä tuhrua ja silti raskaus jatkunut ihan normaalisti loppuun asti :).

On: Ruokahalu on kadonnut, pelkkä mustikkakeitto ja hedelmät menee alas, muut jää kurkkuun "kiinni". Rinnat ei ole kipeät muuten ku sängyssä kääntyessä ja mahallaan ei pysty nukkumaan.
vihlaisut kohdussa ja kohdunsuulla jatkuvat,mutta se kuuluu asiaan :), ihanaa kun noita tuntemuksia alkaa tulla, tietää ainakin olevansa raskaana. Neuvolaan soitan tänään, mutta ensin vien muksut hoploppiin ku täällä sataa näköjään ja on aika kylmä :), sit viikonloppuna mökille vihdoinkin.
 
Toiveena: Asutaan ylivieskan lähellä pohjois-pohjanmaalla. Tuo ekan neuvolan ultraus ei vissiin oo kovin yleistä? Mun mielestä pitäis olla kyllä joka paikassa sama malli että löytyis mahdollisimman pian esim. tuulimunat..
 
Huomenta! Tai kohta jo päivää :D
PIKKUVIIKINKI mun LA on 4.3, lisäsin sen vasta myöhemmin kun oli jäänyt laittamatta aikaisemmin.

Jännää, keskiviikkona jo eka neuvola ja saan sit ajan varhaisultraan :) IHANAA
Ajoin mennä sikiöseulontaan ehdottamasti, se oli esikoisen kohdalla hieno hetki. Sitten sen vasta oikeesti tajus että sisällä kasvaa vauveli :heart:

Kovasti tekis mieli ottaa äitiyspakkaus, mutta on niin paljon vaatteita jäänyt esikoiselta että en varmaan tällä kertaa ota sitä.

JEE, sain tänään kuulla että pääseen kouluun :)
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Mä oon samaa mieltä, että olis hyvä jos kaikissa neuvoloissa tehtäis ultra jo ennen sitä np-ultraa. Ei sitten tulis niin hirveitä pettymyksiä kun menee siihen 12 viikon ultraan. Kun sydänääniäkään ei pysty yleensä kuunnella kun vasta joskus 10 viikolta lähtien. Mulla kuunnteltiin esikoisesta ekan kerran sydänäänet suunnilleen 11 viikolla. Ja parin päivän päästä siitä oli eka ultra. Oli se aina piinaavaa odotella niin pitkälle asti.. Mä nyt niin toivoisin että tossa meijän neuvolassa tehtäis ultra. Mulla on sillon ekalla käynnillä viikkoja 8+4, eli tuskin sydänäänet sillon vielä kuuluis.

Hiusten värjäämisestä oli puhetta.. Mulla on blondit hiukset (tai nyt on blondatut) ja kerran kuussa niitä yleensä oon värjäilly. Ajattelin nyt ainakin tän alkuraskauden ajan värjäillä noilla kevytväreillä. Sillon kun esikoista aloin odottaa, niin oli myös blondatut hiukset sillon. Värjäsin ne sitte melkeen heti tummiksi niin ei tarvinnu niin usein värjäillä. Vaikka ei noista varmaan mitään hirveetä haittaa ole vaikka värjäis, mutta mä nyt vaan katsoin parhaaksi näin :D

PIKKUVIIKINKI Höh, sullakin noin pahasti menny ruokahalut. Se on kyllä kamalaa. Mulla on myös vähäsen ruokahalut kadonnu ja tietyt ruoat ällöttää. Nyt rupes kahvin haju ällöttää oikeen kunnolla. Saa pidätellä oksuja kun mies keittelee kahvia :x Koska mun nenään koko kämppä haisee sitte kahvilta :D
 
Laretzki
Olivia Mulla oli kanssa vielä viime viikon alussa tosi pahastikin mahassa tuntuvia kramppeja. Tosi kovia vihlaisuja ja tökkäisyjä, ihan kuin joku työntäisi sukkapuikon nivusiin. Nyt ne on hieman laantunut, mutta noustessa ja kiertoliikkeitä tehdessä on alkanut tuleen sellaisia repäseviä kipuja.

Hävettää oikein, pääsin vasta hetki sitten ylös sängystä. Kuvotus heti päällä, viili nenän edessä istun tässä koneella ja koetan välillä laittaa lusikan suuhun. Yhhyh. Joitain koulujuttuja pitäisi tänään saada hieman tehtyä, ja kaupungillekin mennä käymään. Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin pääsen lähtemään. Eilen illalla päädyttiin miehen kanssa siihen, ettei me tehdäkään sitä autokesälomareissua niinkuin suunniteltiin, koska mulla on tätä pahoinvointia. Mies ehdotti sen sijaan jotain kylpylälomaa, joka sopii mulle kyllä enemmän kuin mainiosti.

Hitsi, että mua harmittaa ettei täällä taida olla yhtään K-PKS:ssä synnyttävää, kun silloin tietäis että olis suunnilleen tästä jostain läheltä. Mulla ei meinaa tosiaan ole täällä miehen kaupungissa yhtäkään tuttua, vaikka neljä vuotta tänne olen kulkenut. Nyt olisi kiva saada seuraa ja tuttuja kun tulee muutettua tänne...

Huomenna neuvolaan :)

Lare ja Spyor 6+1(?)
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Ohoh :D
Täällähän on aktiivista porukkaa! Hyvä, hyvä.

Risteily suju hyvin ja mökillä oli mukavaa. Paitsi, en tiedä iskikö ekat raskausoksut vai söinkö jotain pilaantunutta, lauantaina illemmalla iski aivan kamala olo ja oksensinkin sitten kahteen otteeseen ja aivan kaiken kyllä ulos asti. Selkä on vieläkin kipee, kun kouristeli niin. :kieh:

Eilen ei ollu paha olo kauheesti, mutta koko päivän ruoka saldo olikin sitten yks sämpylä ja kaks pientä uutta perunaa ja kaks meetwurstin siivua, ei tee mieli syödä mitään. Jos tänään vähän paremmalla onnella. :)

Ainiin, tervetuloa uusille ja onnea! Tarrasukkia tasapuolisesti kaikille. :heart:

Naive ja Paavo 5+4
 
Huomenta vaan kaikille :) itsekin pääsin vasta reilu puoli tuntia sängystä ylös, voisin nimittäin nukkua 24/7 :ashamed:
Mulla ei vielä hirveästi ole mitkään ruoat/kahvi tms. saanut aikaan öklö oloa, voin siis syödä ihan mitä vain. Ainoastaan valkosipuli on semmoinen, että sen haistan todella selvästi ja se saa aikaan semmoisen ällö olon.

Sikiöseulonnoista me kyllä aiotaan osallistua niihin. Vielä en ainakaan osaa pelätä niitä ja mitä tuloksia niistä tulee..

Neuvolasta+ultrasta meillä päin ainakin yksi ystävistäni ultrattiin samalla kertaa kun olivat ekalla neuvolakäynnillä. Joten minä luulin, että se on käytäntö joka puolella :O en minä ainakaan jaksaisi sinne np- ultraan asti odottaa :) täytyy kyllä vaatia ultra, jos eivät meinaa ultrata :D
Minusta olisi ollut todella kiva, että sinne neuvolaan olisi ensisynnyttäjä päässyt paaaaljon aikaisemmin, kuin viikolla 9-10. Tämä on kuitenkin niin uutta ja ihmeellistä ja paljon olisi kysyttävää, mitä ei netistä välttämättä löydä tai asiaan on se kymmenen eri vastausta. Mutta kaipa siinä on sitten se, että ne ei aikaisemmin ota vastaan kun on niin suuri mahdollisuus saada aikaisemmilla viikoilla keskenmeno...

- Wiivi & Toukka 5+1
 

Yhteistyössä