Maaliskuun muruset 2012

Tänään soitan neuvolaan,josko kk päästä pääsis käymään
aamulla paino oli pudonnu -2kg,eli tais olla vaan helleturvotusta tuo.
Nyt alkaa ihan oikeesti tajuta olevansa raskaana,ihanaa :).
Olen tosiaan ollut jo kohta 3viikkoa ilman röökiä ja tänään tuli oikeastaan
ekan kerran niksat,kamalaa,mut pääni pidän.
Neuvola ois sit 8.8, hyvä vaan et hiukan aikaa siihen vielä.
L ja pikkuviikinki rv 4+0 poks poks.
 
Viimeksi muokattu:
Huomentapäivää :) Täälläkin uni maistui pitkälle aamupäivään, takana oli kiireinen viikonloppu! Tosin tänään herätty päänsärkyyn (varmaan nestehukka) ja sen takia vähän oksettikin. Nyt kuitenkin jo parempi olo :)

Jännä viikko tiedossa, perjantaina varhaisultraan:) Toivotaan että kaikki on ok. Ainakin oireita riittää, eilenki vihloi mahaa aika napakasti illasta. Ei kuitenkaan mitään vuotoja oo ollut.

Tosi kiva että meitä on täällä jo näin paljon, ja aktiivista porukkaa :heart:
marika & pieni 5+5
 
Tupakoinnista: itse lopetin tupakanpolton reilu 3 viikkoa sitten. Tsemppiä vain muillekin samaan asiaan, kokemuksesta tiedän ettei se ole ihan helppoa.
Multivitan raskausvitamiinia käytän ja yritän syödä monipuolisesti. Onneksi ruoka maittaa hyvin, vaikka eilen ja tänään pientä pahoinvointia on ollutkin.

Vatsa oli eilen ja edellispäivänä aika turvonnut. Saas nähdä kuinka valtava siitä tulee. Olen lyhyt ja aika hoikka ja minulla on voimakkaasti eteenpäin kallistuva kohtu. Loppu raskauden varmaan pyörin eteenpäin :rolleyes:

Raskaudesta en aio kertoa muille ennen varhaisultraa. Ehkä äidilleni kerron, jos ja kun se sitä kysyy.
 
Wiiwi Se on varmaan aika paljon neuvolasta kiinni että millä viikoilla eka neuvola käynti on. Mulla oli esikoisesta viikolla 7+0 eka neuvola nyt tämän toisen kanssa sitten 8+4.
Ja ne ultraukset myös ihan neuvolasta kiinni, kaikissa paikoissa ei tosiaan ole ultralaitteita ollenkaan. Vaikka olishan se kiva jos olisi :)

marika27 Oi että, toivottavasti kaikki on hyvin ultrassa! oon kade, mäkin haluun ultraan :)

Toiveena Mulla oli myös esikoisesta paljon alavatsakipuja, ja on kyllä nyt tässäkin raskaudessa. Se kunnon pahoinvointi ja muut oireet alkaa varmaan sit taas pari viikon päästä, kuten oli esikoisen kanssa myös.. Tosi yksilöllisiä kaikki oireet on, toisilla ei oo mitään ja toisilla sitte kaikki mahollinen.

Hepaliini Mulla sama juttu, lyhyt (156cm) olen ja pienikokoinen sekä kohtu edessä joten odotettavissa on taas jättimäinen raskausmaha :D Esikoisen odotuksessa en sentään eteenpäin kaatuillut vaikka ei kyllä kaukana ollu sekään.

ON: mielialanvaihteluita ja raivokohtauksia täällä päin :) Tänään iski syvällinen v*itutus kun kaupan kassalla kesti liian kauan ja mansikka kojussa oli liian pitkä jono ja mulla hirvee hiki ja lapsi sylissä. Vetäsin miehelle hirveet raivarit ja painuin autoon odottamaan muksun kans, kun ei kiinnostanu seisoskella siellä tungoksessa :D Mies vaan nauroi mulle, ja sehän vitutti sitten vielä enemmän. Mutta nyt on taas kaikki ihan hyvin :D
 
SUNNIEE: Korjattu :), hyvä kun sanotte jos menee joku väärin :D, korjailen niitä sitten aina. tuntuu et tää raskaus on jo nyt vaikuttanut mun pääkoppaan, ei ole enää niin tarkkaavainen ja sekoilee välillä ihan omiaan.

Toiveena: mulla ollut esikoisen raskaus todella "fyysinen" alusta asti, tuntu painetta kohdussa kunnolla, ei pystyny vetämään vatsaa sisään, rinnat sattu ja kamala pahoinvointi, muista ollu vaan rinnat kipeät ja pahoinvointi. luulen et esikosta eniten tuntemuksia ja sen jälkeen muista vähemmän :).Mulla on kotona kasa ovistestejä ja raskausliuskoja ,joten testailen varmaan niitä ihan huvikseen, on niin ihana saada niitä viivoja testiin :D. Tänään tein yhen testin aamulla ja vieläkin kattelen niitä viivoja siinä :heart:.

mulle tuli eilen kamala itku raivo potkari :/, itkin miehelle vuolaasti et se ei enää halua mua jne. ihan typerää, sillä mies on mitä ihanin ja "palvoo" mua todella :), varmaa tää hormonimyräkkä tekee tehtävänsä. Täytyy sanoa et on noilla miehillä välillä kestämistä raskaana olevien rakkaidensa kanssa...
vielä pitäis odotella n.5 viikkoa ja sitten pääsee neuvolaan, olen siis silloin tasan rv 9.

Gallup: Miten olette parantaneet ruokailutottumuksianne vai onko niissä edes mitään korjattavaa?? itse olen lisännyt vihanneksia ja hedelmiä sekä rasvaista nuorta lohta (saadaan sukulaiselta suoraan ostaa ja laittanutkin sinne tietoa et haluan mahdollisimman nuoria lohia ja taimenia,ei ole niin paljon ympäristömyrkkyjä.

Hepa ja jendde: minä kans tosi pieni 154cm ja hoikka ,kaikista raskauksista jumalaton maha ja odotettavissa samaa, lisäksi kohtu kallistuu eteen kunnolla :D. MITÄS ME JOULUOMENAT.

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hepaliini ja jendde
PIKKUVIIKINKI :LOL: jouluomenat :D

Mä oon yrittäny syödä terveellisemmin, jossa pari viikkoo sitten päätin sen, että nyt muuttuu ruokavalio. Ja kävin jopa lenkilläkin. Mutta nyt se sitten jäi taas.. Ruokaan olen yrittäny keskittyä vähän enemmän. Harmi vaan ettei nyt mene melkeen mikään kunnon ruoka alas. Mehujäitä nakerran päivät pitkät kun helpottaa oloihin. Jospa näiden pahoinvointien jälkeen sitten taas yrittäis syödä hyvin. Siis olettaen että nää pahoinvoinnit joskus loppuukin ;)
 
Minulla kans jääny toi liikkuminen vähän vähemmälle, mutta tänään aion mennä iltalenkille, siitä vois tulla tapa nyt... sellanen ripeä 1,5h lenkki tekee ihmeitä :) kävellen. jos on aamulla paljon energiaa ni vois tehä aamullakin sellasen tunnin lenkin. mua pelottaa meinaan toi painonnousu aika paljon, en halua kantaa mun pienellä kropalla ja reumaselällä mitään 20kg ylimääräistä. koitan pitää painon max 10kg+.
 
mietin missä vaiheessa otan yhteyttä neuvolaan meillä on ihan p- täti siellä ja yksi ainut mahdollinen edes toivottavasti ois kesälomalla ja yks ihana sijainen olis sen paikalaa...

kävin tänään terkkarilla ja otetaan pissinäyte ihan puhdas oli mut laitto viljelyn miun pyynnöstä on ennenkin käyny et testi nega mut viljelyssä kuitenkin kasvua...

olen vetämätön en varsinaisesti väsynyt mut uupunut ja imurin varteen olisi käytävä...plääh

mie aion kaikkiin mahdollisiin osallistua niin kuin ensimmäisilläkin nyt vain toivoo et viikot poksahtelee ja pääsisin lapsilleni kertomaan vauvakuume on ollut meidän koko perheen juttu
 
Ihanan aktiivinen pino :)

Toiveena mulla ei esikoisesta ollut mitään muuta oiretta kun vähän arat rinnat, mutta nyt on sitten kaikki mahdollinen..olisko sitten eri sukupuolta :)

Mä olen kertonut lähimmille ihmisille, miehen suvun puolelle ei vielä.

Mä olen sitten poikkeus kun mulla oli esikoisen aikaan taaksepäin kallistunut kohtu :) Silti maha oli iso. Esikoinen paino syntyessään 4010g ja nyt oon jättänyt kaikki herkut yms pois ettei vaan siltä osin ole tämä seuraava kovin paljon isompi. Ja bmi on 27 niin ihan senkin vuoksi en halua "turhia" kiloja lisää. Sokerirasitus tehtiin odotusaikana ja synnärillä taas. Arvot normaalit. En tiedä menenkö jos tässä raskaudessa kehottaa sillä pyörtyminen ei viimeksi ollut kaukana.

Ehdottomasti sikiöseulonnat :)

Mä olen ajatellut et eikai se hiustenvärjäys haittaa jos sitä väriainetta ei ihan päänahkaan asti laita. Ja nykyäänhän ne on aika turvallisia. olikohan että punaista väriä ei suositella laitettavaksi tai ainakaan henna-värejä jos niitä edes markkinoilla enää on.

Pojalle olisi nimi tiedossa, tytölle vielä mietinnässä :)
 
Joo-o...
Täällä on iskeneet ilmeisesti ne raskausolot nyt sitte. Mikään ruoka ei maita, nektariineja ja maustamatonta jugurttia menee. Kaikki muu alkaa etomaan enemmän tai vähemmän. Mitään tällästä ei keskenmenneessä raskaudessa ollut, joten kai tää on laskettava positiiviseks :)
Rinnatkin on edelleen arat, sekin loppu kun seinään edellisessä. Vielä on maagiseen 12 viikkoon matkaa!

T: Naive töistä
 
Olipa tänne tullu tekstiä! Nyt ei ihan jaksa jokaiseen vastailla :)

Mut puhetta oli äitiyspakkauksesta Mun mieleen se oli yllättävän poikamainen! Melko paljon sinistä.. Toivottavasti tulee poika ;)

Täällä on iha järkky väsy koko ajan, kahvi ei maistu mut muuten ruoka kyllä maistuu ja PALELEE! En tiiä johtuuko siitä et helteet loppu vai mistä :D

Alavatsassa tuntuu päivän mittaan erilaisia vihlontoja, nippailuja ym. Samaa rataa mitä muillakin ollut. Pahoinvointia ei kuiteskaan täällä suunnalla ole ollut.
 
PIKKUVIIKINKIN: kiitos,ja kiva että jaksat päivitellä pinoa ! :)

tupakoinnista: tänään ei oo mennyt yhtään tupakkaa,mut hermoja sitäkin enemmän.. apua näitä tunnemyrskyjä joita tulee kun tupakanhimo iskee :/ koskalie helpottaa tämä..

Kotitestit: oon tehnyt kaks,toisen mammaksin liuskatestin ja yhden CB digital viikkonäytöllisen johon tuli pari päivää sit Raskaana 2-3 :heart: vielä ois 3 mammaksin testiä,pitääköhän viel tehdä nekin pois pyörimästä :D

Nimistä sen verran,että me ei olla vielä keksitty mikä sointuis meidän esikoisen nimen kanssa.. :D ois kiva saada kuitenki suht samantapanen,pojalla on melko vanhanaikanen nimi kuitenkin.

ON: ruoka maistuu maistuu maistuu,koko ajan nälkä ja heti kun syö tulee huono olo. oravanpyörä siis :x

sunniee & vilperi 4+6
 
Ruokailutottumukset on kyllä muuttunu vähän terveellisemmäksi muutaman viikon aikana :)
Ollaan kyllä mietitty nimiä, mutta ei olla päätetty vielä mitään.

Ketkä olette olleet aikaisemmin raskaana, paljonko teillä on paino noussut raskausaikana?
Minulla nousi 15 kg:|
 
Laretzki
Syömisestä ja liikkumisesta Mä jodun ihan suosiolla jättää tältä viikolta normaalit ryhmäliikunta tunnit väliin, kun toi pahoinvointi on sen verran satunnaista, ettei yhtään tiiä koska se iskee. Muuten, heti kun olot alkaa helpottaa, pyrin liikkumaan niin paljon kuin voin.
Syömisen suhteen on silleen, että alotin karppauksen ennen kuin sain tietää olevani raskaana, joten sitä tällä hetkellä ylläpidetään. Tosin pahoinvoinnin vuoksi aikalailla myönnytyksillä. Painoa en halua lisää ennen kuin on ihan pakko, koska oletettavasti pillereiden lopettaminen paukautti mulle 3-5 kiloo ylimäärästä. Monta vuotta paino huidellut vähän päälle 75 kg, ja nyt tuo meidän vaaka, millä vakituiseen käyn krt/vk niin väittää mun painavan jopa 82 kiloo. En millään jaksais uskoo (vaikka pakkohan se on, koska housutkin on kaikki alkaneet kinnata ikävästi. Tosin myös osasyynä nää helteet ja älyttömät turvotukset). Kaikista eniten ihmetytti se, ettei koulun loppumisen jälkeen liikunnan todella iso lisäys vaikuttanut painoon mitenkään, kun vuotta aikaisemmin vähäinenkin liikunnan lisääminen laitta painon laskuun kuin lehmän häntä.

Mutta eipä nainen taida koskaan olla tyytyväinen painoonsa, oli se mikä hyvänsä. Ite tulen sen verran osikokoisesta suvusta, ettei ole toivoakaan näyttää pieneltä ja sirolta. Nyt ei yhtään haittaisi, vaikka maha pullahtaiskin oikein aikaseen esiin, niin olispahan sitten ihan syyllä vähän turpeamman näköinen.

Pikkuviikinki Meillä olisi tytölle ihan selvä nimi, pojan nimestä ei ole minkäänlaista haisua vielä toistaiseksi...
 
maalismamma mulla taisi nousta 16kg.. nopeasti se sitten lähtikin imetyksen myötä, mutta salakavalasti muutama kilo hiipi takaisin kun lopetin imetyksen.

Oon itse vähän sillä kannalla ettei meille tule nyt äitiyspakkausta. Kuitenki reilu vuosi sitten saatiin vasta. Käytetään ne rahat sitten sisarusrattaiden hankintaan. Himoitsen britaxin b-dualeita :) Mietityttää vaan kun niissä on aika olematon jousitus ja ne pienet etupyörät. Toisaalta asutaan keskustassa. Oon katsokaas JO näin pitkällä ajatuksissani :D
 
Uskaltaiskohan pompsahtaa jo mukaan. Nimittäin tänään vasta plussa tullut testiin :) ja sekin hyvin hyvin hailakka. Tämä plussa tuli aikamoisena yllätyksenä, kun varsinaista yritystä ei ole ollut. Tarkoitus oli talvella antaa vauvalle lupa tulla, mutta kait se luonto päätti meidän puolesta toisin :)

Olen siis 25v, mieheni myös, meillä on 2 ihanaa tyttöä, esikoinen 10v ja kuopus 3,5v. Jyväskylässä asutaan. Mies on sairaankuljettajana ambulanssissa ja itsekin hoitoalalla, lähihoitajan opintoja vuosi jäljellä (taisi vain jäädä nyt kesken ne!). Alan töitä teen parhaillaan ihanassa pienessä palvelukodissa :)

Oireita on hyvin vähän. Nippailuja, paineen tunnetta, jomotuksia, repäisykipuja nopeasti liikkuessa. Ei etes tissit kipeät, ei väsytä, eikä okseta :D Jos edellisiin kokemuksiin on luottaminen, niitä alkaa ilmenemään tuossa rv 5-6 tienoilla. Mulla siis 2 edellistä raskautta aika saman laisia oloiltaan. Olen myös pieni ja siro (158/39), niin kuin muutama muukin :) Ihan tutuilta kuulosti lääkäreissä ramppaamiset ym. Mutta raskauksiin ei mulla pienuus ole paljon vaikuttanut. Maha on ollut suht siro molemmista, eikä ole suuremmin elämää vaivannut :D

Äitiyspakkauksia, alkuraskaudenultria, sikiöseulontoja, edes neuvolaa en ole ajatellut tippaakaan :D Niin on pää vielä pyörällä tästä uutisesta! Kaikki aikanaan, kunhan nyt lueskelen juttujanne ensin ja koitan saada ajatuksia koottua :)

Hassua, tuntuu historia toistuvan, tässäkään raskaudessa plussa testiin saa oikein metsästää ;) (nyt kp 31/27-29) Viimeksikin sain selvän plussan vasta kp 34. Ja vielä alkuraskauden ultrassa la siirtyi 2 viikkoa! Hedelmöitys tapahtunee mulla siis todella myöhään.

Laskemani laskettuaika tulee siis jossain vaiheessa muuttumaan, mutta näin alkuun minun tiedoikseni voi päivittää: adora, 25v, kolmas, K-SKS

Palaamisiin, kiva lukea kaikkien juttuja :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Painon noususta esikoiselta tuli 18 kg ja sitten kakkoselta 4,6 kg ja toivon nyt pysyvöni samoissa omistan mukavasti ylipainoa ja kärsin siitä en haluaisi sitä raskauden varjostukseksi aan haluaisin nauttia omasta olostani raskaana :heart: 175 cm pituutta ja noin 90 kg painoa en ole uskaltanut puntarille kun pelkään masentuvani siitä mutta ensimmäisen neuvolan yhteydessähän se on edessä...
 
maalismamma: mulla noussu ekasta sen 8kg ja muista +20kg... mut nyt en anna nousta, saanu kamalalla vaivalla painon sinne 45kg ja nyt jo noussu aika tavalla, tosin turvotusta varmaan suurin osa.
minä olen jo kuolannut emmaljungan vaunuja :LOL: ja mahatuen tilasin netistä sekä tukivyön, en halua mitään roikkovattaa kiitos.

Mulla muuten kaikki lapset syntynyt sektiolla erittäin ahtaan lantion takia, esikkoa pukkasin 3 vuorokautta ja ei suostunut laskeutumaan,lopulta leikkasivat, joten tämä tietää sitä ,että minut leikataan siinä 1.3 viimeistään , jotta kohtu ei repeä monen sektion takia.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

sikiöseuloista: ultriin osallistun, verikokeisiin en. Koskaan en ole osallistunut enkä osallistu nytkään. se on mun ja miehen yhteinen mielipide.

painonnoususta: kahdesta ekasta lapsesta paino nous n.13kg ja kahdesta seuraavasta 17kg :ashamed:

ruokatottumuksia en ole sen kummemmin muuttanut. syön peruskotiruokaa. vitamiineja pitäs käydä ostamassa nyt. liikkua vois kyllä enemmän. lasten kanssa mitä nyt tulee peuhattua .

raskaudet on mulla ollut kaikki melkeinpä samanlaisia paitsi esikosta oli kaikkein huonoin olo. jouduin jopa sairaalaan. kolmesta muusta kutvoa oloa ja inhokki hajuja jne.. siksipä nyt tuntuukin että onkohan kaikki kunnossa kun mitää oloja ei ole :(

muuten ei kummempia..

NinnaN
 

Yhteistyössä