Maaliskuun muruset 2012

Voi kuolema kun mä haluun tupakkaa!
Mä oon siivonnukin koko huushollin lattiasta kattoon ja vaihtanut lakanatkin! Syödäkkin tekis mieli koko ajan. HUH, mut kyllä tästä selvitään... kai?

Joku kysyi niistä tukilangoista, mutta en muista nimeä kun tuntuu kaikki karkaavan päästä :headwall:
Ne laitetaan 12-14 viikolla, mun tapauksessa varmaan lähempänä 12 viikkoa kun viimeks oli verenvuoto episodi vkon 13 lopussa.

Mä meinaan ostaa upouudet vaunut tälle viimeiselle villahousulle. Laitan tupakka-askin hinnan säästöön jokapäivä eli kuukaudessa noin 150e/kk niin sillä summalla saa sitten vuodenvaihteessa jo hankittua uudet kärryt ja muita tarvikkeita. Täytyykin heti mennä siirtämään ensimmäinen erä s-tilille jemmaan ja keksimään jotain siivottavaa vielä...
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Vaunut Meillä on yhet yhdistelmävaunut ja matkarattaat. En tiiä pitääköhän hommata tuplarattaat kun lapsille tulee ikäeroks n. 1v 8kk? Vois sitte vaikka myydä noi yhdistelmät pois ja sillä rahalla kattoa vaikka huutonetistä jotkut tuplat.. No, onhan tässä vielä aikaa miettiä.

sonsku Täälläki tekee mieli tupakkaa :headwall: Tänään oon puolikkaan polttanu ja parhaani yritän etten parvekkeelle mene. Jospa sitä siivomaan alkais vaikka, niin on sitte hetkeks muuta ajateltavaa. Tosi hyvä idea kyllä toi, että laitat aina tupakka askin hinnan säästöön!
 
Minä meinaan myös ostaa uudet vaunut, emmaljungat ovat tyylikkäät ja hyvät työntää ,joten niihin varmasti sitten päädytään :). tilasin kaksplussan tänään, on sitten jotain lukemista :).
Paino laskenut lisää,aamupaino oli tänään 45kg,mikä onkin ihan hyvä, ei sen painon tarvii nousta ekalla kolmanneksella yhtään, ihan tarpeeksi tulee varmaan muutenkin nousemaan. aion muutenkin hiukan tarkkailla sitä ,sillä mun mielestä sellanen 200g viikkonousu on aika maksimi ja tässä koitan pysyä suomällä terveellisesti ja monipuolisesti sekä liikkumalla kohtuullisesti.

juttelin tänään mun selkäreumalääkärin kanssa ja hän oli aika kauhuissaan raskaudesta ja siitä miten kestän kivun,oli myös sitä mieltä ettei paino saa paljoa nousta,sillä se jo itsessään rasittaa selkärankaa, joten on ihan lääkärinkin lupa tarkkailla painoa :). vuodelepoa voi olla edessä loppuviikoilla juurikin tuon kivun ja selän takia.
 
Vaavimasu, sait minut huolestumaan! Näköjään monenlaista tietoa tuosta hommasta ja päätin, etten juo sitä kuin satunnaisesti, jos alkaa kovasti turvottamaan. Persiljaakin kun on siihen turvotukseen tuputettu, mutta jos silläkin on käynnistäviä ja supistavia vaikutuksia, niin en kyllä halua sitä riskiä ottaa! Tällaisen löysin:

"Poimulehtiteetä kannattaa juoda raskauden aikana ja muutaman kuukauden ajan raskauden jälkeen. Vadelman lehdistä valmistettua teetä on hyvä juoda neljännestä raskauskuukaudesta alkaen. Sitä voi juoda aiemminkin, mutta vadelman lehtitee voi aiheuttaa välivuotoja ensimmäisen kolmen raskauskuukauden aikana. Välivuodot eivät ole vaarallista, mutta ne voivat aiheuttaa lisästressiä jo ennestäänkin raskauden sujumisesta huolestuneelle naiselle. On siis parempi olla ilman vadelmaa raskauden alkuaikoina. "

Olisi kiva, jos joku tietäisi näistä asioista sen ihan oikean laidan, kun tuntuu, että joka tuutti on eri mieltä :/ jopa yrttioppaat ovat keskenään välillä eri mieltä...

En kyllä ymmärrä, miksi tuo mun maha onkin noin turvoksissa! Ihan näyttää siltä, kuin olisin vähintään puoli välissä raskautta :/ Onko kenelläkään muulla pullahtanut tai turvonnut maha ihan hirveästi?
 
vaunuista: meilläkin on yhdistelmävaunut ja matkarattaat.. kai meidän pitää sisarusrattaatkin hommata. siskolla ois kyllä carenan tuplat jotka menis sen aikaa kun niitä tarvitaan. meillä siis ikäeroksi tulee 1v7kk :)

jee,sain varattua neuvolan,eka aika onkin jo 19.7 jotta kerkee kättärille ultran varata ajoissa,joka onkin sit jo ens kuussa :)

tupakointi: täälläkin taistellaan.. tosin ei tee mieli enää niin paljon kun eilen. hmm,joskohan sitä oikeesti pääsis eroon tupakasta lopullisesti? :D lienee turha luulla että tupakka loppuelämäksi unohtuis

sunniee & vilperi 5+0
 
Sunniee olen joka kerta lopettanut polttamisen odotuksen ja imetyksen ajaksi ja jostain kumman syystä siihen aina kuitenkin palaan... yritän itse ajatella siten, että ehdinhän minä tupakoimaan sitten vuoden päästä taas... minulle on vaikeinta lähinnä keksiä tekemistä sille hetkelle, kun tupakoisin, esim. ruoan jälkeen yms. että olen se minäkin siivonnut ja tiskaillut ylimääräistä :D onpahan siistiä!

Vaunuista: ajattelin pärjätä huuto.netistä ostamillani tuplarattailla vauvankin kanssa, kun pikkujätkä on nyt 2,5 ja tuo nelivuotiaskin välillä haluaa vielä tulla rattaiden kyydissä kylille. Ei ne näemmä jaksa niin pitkiä matkoja kävellä vielä. Mulla on niihin se lämpökantokassi sun muut vermeet, sillä toi pienempikin on pärjäillyt :) Nukkui välillä pelkässä kassissa rappusillakin :) (asutaan siis maalla)
 
Huomenia:wave:
Kyllä täällä vain tuleekin paljon juttua ei meinaa perässä pysyä!!

Pikkuviikinki: ollaampa vain ns. "samassa tilanteessa"=) sulla vain vissiin oli hiukan nuorempia nuo isommat ko mulla?

Oireet: alavatsakipuja välillä rankempiakin, nälkä kokoajan.., väsy siinäpä ne tämänhetkiset

tupakointi: olen polttanu kans niin kauan ko muistan mutta aina raskaus/imetysajan polttamatta, nyt olen vähentäny ja eilen pystyin jopa koko päivän olemaan polttamatta:D mutta yöllä iski ihan hirveet vierotusoireet ja aamulla oli pakko puoli tupakkaa vetästä:ashamed:

painonnousu: Kaikissa raskauksissa tullu 25-30 kg joista suurin osa ihan järjetöntä turvotusta:O vaikka kuinka söis terveellisesti ja liikkuis niin paino vaan nousee..just olen kuopuksesta saanu kaikki pois niin taas alkaa se rumba..

Meillä on kans uusperhe, mulla on kaks poikaa 11 ja 9 vuotiaat edellisestä liitosta ja uuden miehen kans 1v 4kk tyttö

Jos sitä lähtis ulos tytyn kans ku on niin hyvä ilma:cool:

Katjuska ja toukka 4+4
 
Aikaisemmin päivät ja viikot kuluivat paljon nopeammin ja nyt tuntuu et aika junnaa paikoillaan :D... Edessä on vielä pitkä ja jännittävä odotus ja pelottaa se maaginen 12 rv, sitä sitten tässä tuijottelen malttamattomana :D. Ajatuksiin on noussu opiskelemaan lähteminen, jos vaikka sais jonkun peruutuspaikan amk.

Puhun muuten ruotsia äidinkielenäni ja välillä tekstini voi olla aika hassua ja väärässä järjestyksessä, mutta koittakaa saada selvää .

On: Täällä on pahoinvointi kadonnut, mutta kamala väsymys on tullut tilalle.
repäisykivut ovat aika kamalia varsinkin aivastaessa ja se pistää miettimään et miten tässä vaiheessä voi jo olla sellasia ,sillä viikkoja vasta 4+1?
muistaakseni repäisykivut tulivat vasta joskus viikoilla 7-9.
 
Toivon muuten tähän ketjuun ja tässä ketjussa olevilta avarakatseisuutta ja tilan antamista ihan jokaiselle, tunteet voi heilahdella suuntaan jos toiseen ja jossain kohtaa olo tulee olemaan varmasti monellekkin aika tukala ja malttamaton (mikä täysin selvää), valittelua tulee olemaan ja purnaamista omasta olostaan ja annetaan siihen mahdollisuus ilman tuomitsemista, sillä tämähän on juuri oikea ja hyvä paikka siihen :), eikös? parempi se olo on täällä jakaa kuin purkaa sitä puolisoon ;). olen vain huomannut,et aina ei tätä ymmärretä ja ne jotka eivät valita ,nostavat itsensä korokkeelle jotenkin parempina. JOTEN ANNETAN KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA JA ODOTTAA OMALLA TAVALLAAN VALITTAEN TAI EI VALITTAEN :heart:, kaikki mahdutaan joukkoon. Minä esimerkiksi olen todella impulsiivinen oinas ja välillä kaiken pitäisi tapahtua nyt ja heti :D enkä sille mahda mitään, joku taas voi olla todella rauhallinen ja kärsivällinen :).
Tämä tuli tässä vaan mieleen kun luin noita muita odotusketjuja.
 
Viivi76: juu,aina siihen tapaansa vaan palaa kuitenki.. vaikeaa tuo nikotiiniriippuvuus :/

PIKKUVIIKINKI:väsymys on täälläkin ihan kauhee. just nyt kun haluisin nukkua oikein pitkät päiväunet niin tuo melkein 1-vuotias esikoinen ei malta hetkeksikään paikalleen jäädä,saati että nukkuis mun kanssa.. |O
ja samaa mieltä sun kanssa,että toivotaan et henki täällä pysyy hyvänä.. on tullut tosiaan törmättyä noihin odotusketjuihin joissa toisia mollataan ja väheksytään :(
 
sunniee: täällä kans koko kylän muksut laikkimässä, tunnen itseni muumimammaksi :LOL:...
väsyttää ja haluis nukkua, mut ei se vaan onnistu, 3 vahdittavaa + kaverit, toisaalta olen huomannyt et mitä enemmän kavereita täällä on, niin sen helpompaa itselleni :D.
lenkille tästä lähden kunhan mies tulee kotiin ja sit uutta autoa ostamaan, jeeee!!!!

Laitanko muuten elokuulle sit uuden pinon vai miten haluatte et hoidan tän homman? :D ja kiitos luottamuksesta mun pinotustaitoihin, olette ihunia.:flower:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Heipsan :)

Ensinnäkin tervetuloa uusille, onpa kiva kun meitä on jo näin paljon täällä!

Olen ahkerasti seuraillut teidän kuulumisianne, en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa yhtikäs mitään. Tuntuu että aina on jotain tekemistä eikä oikein aikaa rauhassa istahtaa sohvalle, paitsi illalla mutta silloin meillä tapana miehen kanssa nauttia toistemme seurasta.

Oireita on alkanut nyt tulemaan vähän selkeämmin, aiemminhan olin vähän huolissani oireiden vähyydestä. Pahoinvointi iskee joka päivä samaan aikaan eli puolenpäivän jälkeen ja menee ohi sitten alkuillasta. Alaselkäsärkyä edelleen päivittäin, ei kuitenkaan onneksi mitään vuotoja. Ajoittain ollut nyt kovaakin polttelua vatsassa. Finnejä ihan älyttömästi ja mulla ei siis ikinä ennen raskauksia ole ollut yhtä ainuttakaan finniä :D Lisäksi sama kun kahdessa edellisessäkin raskaudessa - suunpieli halkeaa :D Onko muilla tätä? Lisäksi tulee aftoja. Ja tämä näköjään toistuu mulla joka raskaudessa. Niin ja sitten tietty väsymys, voisin vaan nukkua.

Painonnoususta: Ekassa raskaudessa paino nousi noin 30 kg, koska söin jatkuvasti pahoinvoinnin takia. Kyllä kaduttaa jälkeenpäin. Niistä jäi PALJON jäljelle. Toisen aikana paino nousi 7 kg ja kaikki lähti oikeastaan heti.

Nimistä taisi olla puhetta. Meillä oikeastaan nimet päätetty jo ajat sitten, voi toki olla että vielä hiotaan niitä vähän :D

Nyt päikkärit kun tyttö nukkuu :)

nan-nan-naa ja taateli 5+4
 
vaunuista mää tahon EHOTTOMASTI emmaljunga mondialit, nitro cityt tai city crossit valkoisella nahalla. oon niitä kuolannu jo varmaan vuoden !! :)

luin kyllä kaikki uudet mutta en muista mitä sanoitte, on niin nälkä et näköä haittaa!
--> syömään.
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Ihanan aktiivista mutta varsinkin näin alkuun tarvitsee vertaistukea kun en vielä pääse kertomaan kenellekkään... haluan dodottaa np ultran.

Miulla on ollu paljon kipuja alavatsalla eilenkin kun nousin sohvalta tuntui oikein imelältä , ja miten ihmeessä voi alavatsa olla koko ajan näin turvonnu ? vast ikään sain vähän painoa pois ja nyt näyttää siltä kuin kaikki olisi tullut ja korkojen kera vaikka hyvin tiukkaan katson mitä suuhuni laitan ruisleipää pitäisi kyllä vähentää mutta... RD on ollu aikaisemmissa joten sokerit jätin jo pois ja yleensäkkin pyrin hiilarit pitämään kurissa... no pienin askelin täytyy edetä...

Väsymys, huimaus ja rintojen hellyys taitaa olla ainoat oireet, minulla aikaisemmissa ainoat oireet on oikeastaan alkuraskaudesta ja loppu raskaus on ollut yhtä juhlaa, ei koskaan ole supistellut ymv. ainoastaan esikoiselta voin todella pahoin.
 
Laretzki
Viivi Mulla ainakin tuntuu kroppa ja erityisesti tuo maha turvonneen ihan törkeästi, en tiiä yhtään enää mitä sille pitäisi tehdä. Ostin kesäloman alussa 42 koon caprit H&M:ltä ja nauroin miehelle että niissä on sit lihomisvaraa (tykkään vaatteista vähän löysempinä) ja nyt jo ne pidemmän päälle tuntuu ikäviltä kun maha pömpöttää niin hirveesti.

Oikeesti ahdistaa jo nyt tää oma keho kun tätä jää märehtimään. :headwall: Mietityttää että miten sen miehen pystyy oikein huomioimaan nromaalisti, jos raskauden aikana ajatukset muutenkin kääntyy sisäänpäin niin ei oo kyllä kivaa jos seksielämästä tulee mitä tulee, kun meikäläinen tuntee olevansa vain norsu...:kieh:
 
Minnarun Mullakin tosi paljon kipuja alavatsalla ja myös turvottaa tosi paljon! Sitä mäkin oon ihmetelly että miten se voi olla tollanen. Varsinkin iltaisin, ihan pinkee ja pyöree pallo toi maha.

Larezki Toi on kyllä inhottavaa kun ahdistaa ne muutokset omassa kehossa :headwall: Mulla vähän sama juttu, tuntuu että joka puolella on ylimäärästä vaikka ei edes taida olla. Esikoisen odotuksen jälkeen kävi ihan hyvä tuuri, kun maha palautui kuukadessa entiselleen, ei mitään löllöjä missään, ei raskausarpia yhtäkään, mut silti jotenkin keho muuttui raskauden jälkeen. Ja nyt kun oon joka puolelta turvonnu pallero ja raskaana taas niin ei tunnu kivalta.

Pikkuviikinki Juu päivitä vaan pinoa silleen joka kuukaudelle oma pino! :)

ON: Taas kävi liian rankaks kaupassa ja puistossa käynti kun piti ottaa parin tunnin päikkärit :D Tää on kyllä selvin oire tää väsymys nyt.. Kaupassa myös kaikki ihmeelliset hajut kävi nenään ja tuli paha olo.. Piti miettiä mitä sitä tänään söis, mutta eipä siitä mitään tullu kun kaikki ällötti. Söin sitten vaan mehujätskin ja mehua jääpaloilla. Ei mikään muu menny alas. Pitää olla jotain kylmää ja raikasta, voisin pitää tota mahujätskiä suussa koko päivän! :D Nyt sitte on ihan tajuton nälkä että kai sitä jotain täytyy suuhunsa laittaa |O
Mutta nyt salkkarien uusintojen pariin >> päivieni suola ja sokeri :D
 
sunni
Pikkuviikinki, kiitos linkesitä/kuvista :)

miun mielestä ei tarviis tehä joka kuukaus uutta pinoo,mut miten nyt muut haluu sit???


Tänään on ollu suht hyvä päivä, väsy vaan ja aaltomaista pahaa oloa. mut muuten jeeeez
 
Kivasti taas tekstiä päivän aikana tullut :)

Lare, saanko udella mitä opiskelet ja kuinka paljon on opintoja jäljellä? Itsekin kun opiskeluja jatkan elokuussa :)

Nan-nan-naa, suupielen halkeaminen ja aftat voi johtua B-vitamiinin puutteesta. Kokeile ihmeessä B-vitamiinilisää ellet ole jo joskus kokeillut.

Tänään on ollut enemmän kuin aikaisemmin repäisykipuja, töissä mummoja nostellessa sai kokea useammankin kerran moisia. Ruoka maittaa erityisen hyvin ja kyllä, aamupala on syötävä heti kun nousee sängystä! Eipä tässä muuten ole viitteitä raskaudesta. No ehkä sitä turvotusta, lähinnä iltaa kohden.

Vaunuina meillä on kuopukselle ostetut Emmaljungan Ceroxit. Toimivat ja nätit, mutta haluan jotkut näppärämmät, ajatellen kaupungilla kulkemista. Olisin halunnut jo kuopuksellekkin, mutta ei raaskittu kun pistettiin Emmaljungiin niin monta satasta :) Satsattiin sitten kunnolliseen turvaistuimeen.

Hei ja pieni pyyntö minulla olisi: Olisi oikein kiva lisä jos jaksaisitte laittaa rv:t aina viestin perään :) Ei nyt välttämättömyys, mutta helpottaa tajuamaan mm. missä vaiheessa kenelläkin on millaisia oireita jne. Ei jaksa etusivullekkaan pompata tarkistamaan kaikkien laskettuja aikoja ;)

Adora ja rv 4+3?
 
Laretzki
Adora Mä opiskelen AMK:ssa agrologiksi, eli maatalousalaa. Nyt syksyllä alkaa kolmas vuosi, että jää sitten puoltoista vuotta käymättä. Kun jo nyt ollaan miehen kaa sovittu, että jos kaikki menee niin pitkälle, niin jään sitten joululomalta kotiin, niin oon sitten kevään 2012 poissa oleva ja samoin syksyn. Ja sit 2013 keväällä pikaisesti koulun penkille takasin. En ees halua ajatella sitä millanen rumba se tulee olemaan, koska multa jää nyt esim. erikoistumisharjottelu ens kesältä täysin tekemättä. Tai voihan sitä katsoa pystyiskö sen tekeen jotenkin.

Lare ja Spyro 6+3
 

Yhteistyössä