Maaliskuun muruset 2012

Hei kaikille!
En kirjoita paljoakaan, mutta tärkeimmät. Skeptisenä nääs täällä vielä. meillä historiana; esikko, päälle kolme vuotta yritystä kakkosesta ja plakkarissa n 4 keskenmenoa. yksi ajemmin 2009 ja yksi tm sekä kaksi perättäistä keskenmenoa 04 ja 05-kuina tänävuonna.
Asumme ok-talossa, muutimme n 3kk takaperin isompaan, koiria ja kissoja löytyy.

oireista: oikeastaan ei mitään, muutamana päiväna ollut repäisykipuja, muuten olo ollut normi, joskin kuukautiset jäivät pois =) Armoton turvotus, näytän noin rv 18:sta viikoisella mahalla oleva varustettu..... ja ehkä yleinen vetämättömyys kohdistuen ennen niin neurootikkona hoitamaani kotiin ja puhtauteen! ja mielitekoina on naudanlihapiffit.. :confused:

En ota ä-pakkausta, ajattelin hankkia mihin itse miellyn, esikosta on kuitenkin tallella suurin osa. joskin ä-pakkaus on kuitenkin kivan näköinen jos mielipidettä kysytään.
varasin ajan jopa neuvolaan mutta otin ajan vasta kuun lopulle, sanoin että kun kaikki keskenmenneet raskaudet ovat ehtineet vain kork rv 6+3, niin ettei innostumaan liikaa. Siitä tuo myöhainen aika että ollaan ylitetty kriittiset viikot.

vointeja kaikille ja onnea päiviin tuleviin!! toivottaa stressitöntä odotusta kanssasisarrille.
kengu
 
heei minä taas päivittelen:) jos keskenmeno tulee niin huomaako sen jos rupeaa vuotaan verta hirveesti vai voiko se olla "oireeton"? Ei siis noita ittellä mutta uteliaisuudesta kyselen:D

Hei munkin mielestä ei välttämättä joka kuulle omaa pinoo mutta vaikka joka toiselle? esim nyt kesä-heinä ja seuraava elo-syys? Kai täällä sitte ilmotetaan ku pino vaihtuu?:) Onko normaalia jos jotku päivät täysin oireettomia? esim tänään ei oo ollu ku ihan vähä autolla ajaessa alavatsan "jomotusta" ja niitä menkkamaisia kipuja:O pelkään taas vähä liikaa..

Täälä on kyllä ihana jutella ku kaikki niin ystävällisiä ku nois joissain muissa pinois huomaa tota ylimielisyyttä/syrjintää ja huonoo "henkeä". Pidetään tää meiän pino puhtaana saasteista:DD
HAHAA sain ajokortin eilen ja tänää jo ajanu n.200km:p
mimma & pikkuinen rv 4+5<3 (?) tarrasukkia kaikille:)
 
heippa vaan kaikille :)

adoran kanssa samaa mieltä,ois kiva seurata noita raskauviikkoja jos jokanen vaa muistaa aina laittaa sen kirjotuksensa perään =)

tää pahoinvointi on niiiin yök.. en uskalla mitään syödä nyt ja kauhee nälkä on :/ pitää varmaan jotain käydä ostaan kaupasta mikä uppois helposti..hmm

äitiyspakkaus: nätti on tuo tän vuoden,ei olla viel päätetty otetaanko. viime vuonna ei otettu esikoiselle kun saatiin niin paljon tavaraa kaikilta tutuilta ..

mä voisin kans laittaa ton babytickerin tänne mut en muista miten se onnistuu?? :D

sunniee & vilperi 5+1
 
Hei!

Uskaltaudun vähän kirjoittelemaan minäkin. Lapsettomuutta takana päälle 1,5v, kesäkuun 6.päivä oli eka aika taysin lapsettomuuspolille, jossa tehtiin munatorvien aukiolotutkimus, eikä silloin vielä johtofolliakaan näkynyt. Plussasin eilen haamulla, joka olikin illalla apteekin omalla jo selkeä, vaikkei tumma kuitenkaan.

Olen 23v, mies on 30v. Asumme Pirkanmaalla, mutta elokuussa Lappiin muutto. Joten sairaala lienee Lapin keskussairaala. ja esikoinen tulossa.

Noista yrteistä oli puhetta, itse olen yrttien kanssa työkseni tekemisissä (keruu ja jatkojalostus lähinnä teeksi ja mausteeksi) ekan kolmanneksen aikana en suosittelisi mitään, sen jälkeen juuri tuota vadelmanlehtiteetä ja poimulehteä, mutta vain kupillinen päivässä. Mustaa ja vihreää teetäkin suositellaan juomaan kupillinen-kaksi päivässä välipäiviä pitäen. Persiljaa ei isompia annoksia ollenkaan, abortoiva vaikutus on nimittäin sillä. Mausteena pienenpienet määrät on ihan ok.

Sukupuolista ei meillä toivota mitään, eikä myöskään hössötellä, koska lapsi saa samanlaisen (sp-neutraalin) kasvatuksen oli kumpi vaan. Tarkoittaa sitä ettei sukupuolta mitenkään peitellä, muttei tuoda kasvatuksella, puheilla, vaatetuksella jne. sen suuremmin esiinkään. nimi aiotaan keksiä niin että se käy kummalle tahansa, ja mielessä jo onkin eräitä sellaisia nimiä :) Toisin sanoen, jos meille syntyy tyttösukupuolinen lapsi, ei häntä pueta yltiö-tyttö-hepeneisiin muttei pojaksikaan. Saa päättää sitten itse aikanaan. Jakaa varmasti mielipiteitä, meille tämä on ainoa tyyli mitä voi kuvitellakaan, ei tiukkoja sukupuoliroolituksia. :)

Olen kasvissyöjä ja luomun perään muutenkin, hiukset värjään hennalla (sanokoon kuka mitä vaan, itse uskon etteihiustenvärjäys tee hyvää, 60% ihoon osuvasta aineesta imeytyy kuitenkin tutkitusti verenkiertoon plus sisältäähän ne elohopeaa, ppd:tä (tummat sävyt) ja muita myrkkyjä) mutta kukin tietty tyylillään, en jaksa nipottaa kellekään, oma elämäntyyli on vaan kovin luonnonmukainen ja omavarainenkin :) samanhenkistä seuraa olisi kiva löytää myös vaikka paremmin tutustuakseen :)

Testin tein siis huvin vuoksi, en todellakaan uskonut että plussa tulisi, onhan niitä tullut tehtyä jo 14 enemmän ja vähemmän venyvää kiertoa. viikoista ei ole mitään tietoa, muuta kun että uskoisin joskus 20.6 paikkeilla oviksen olleen, kun sitä johtofollia ei tosiaan vielä 10.6 ollut. lekuri jopa sanoi että tuskin ovuloin. no, vissiin kuitenkin ovuloin! ;)

t.onnesta, huolesta ja hämmennyksestä vielä sekaisin oleva tunturihilla ja pikkarainen 4+?
 
Viimeksi muokattu:
...ainiin, pitikin lisätä että ällöolo on jo, röyhtyyttää, ja vatsaa pistää vähän menkkamaisesti ja toisaalta ovis-tyyliin, ja tissit on tosi kipeät, ne on kyllä aina loppukierrosta mutta nyt vieläkin enemmän. en valita silti!!! :heart:
 
Huomenta vaan kaikille! Turvotukseni on onneksi laskemaan päin -> makkaran grillaus ja kaikki suola on nyt sit pannassa! Mulla kun on tuo kesäturvotus joka vuosi, olinpa raskaana tai en... nyt vasta tajusin, millaiset määrät suolaa taidan itseeni ahtaa! Mutta ihmettelin silti, että maha noin pullottaa vieläkin, kun tein koko kevään vatsiksia ja lenkkeilin ja ties vaikka mitä. Että vaikka lievästi ylipainoinen olenkin, niin ei mulla tällasta mahaa ole ollut vielä :D

Kiitos tunturihilla neuvoista! Juuri tällaista näkemystä olen odottanutkin. Olet ihan selvästi siis meitä punatukkaisia, kun hennaakin suosit. Olen monesti sitä miettinyt, mutta prosessi on niin aikaavievä käsittääkseni, ettei siitä minun kohdallani tulisi mitään paitsi keskellä yötä. Siksi vinkkinä muillekin, jotka luonnollisemmista värjäyskeinoista pitävät, niin kannattaa kysyä kampaajalta, minun kampaajani värjää tukkani aina jollain sellaisella luonnollisella ja myrkyttömällä värillä, jos on kiinnostusta, voin kysyä tarkemmin!

Sitten Laretzkikos se seksuaalisuuttaan pohdiskeli. Sinulla on muutama mahdollisuus nyt, joko mietit muotojasi ja menetät hienon raskausaikaseksin taikka katsot peiliin ja huomaat olevasi todella kaunis odottaja ;) asia ei toki ole noin yksinkertainen, toisena päivänä toista, mutta muistathan toisena edes vähän sitä toista. Minä kun katson peiliin, niin norsuhan siellä on vastassa, mutta kun tarkemmin katselen, en haluaisi olla minkään muunkaan näköinen. Ja mieheni rakastaa minua juuri tällaisena ja haluaa juuri tällaisena, niin kai siinä joku perä on?

Joku kyseli, että voiko raskausaika mennä ilman oireita, niin mulla ainakin eka raskaus oli sellainen. Juuri vain ne pienet alavatsakivut alussa, mutta olin voimani tunnossa koko raskauden, vielä viikko ennen laskettua aikaa olin polttariporukalle kuskina... toisesta sairastuinkin raskausdiabetekseen ja olot olivat sen mukaiset. Mutta ei siinä auttanut, kun pikkuneitiä oli viihdytettävä, että hyvin jaksoin senkin ajan silti, vaikka en ehkä hehkeimmilläni ollutkaan :D nyt on lapselle eri isä ja niin on kyllä erilainen olokin. Vedän vuoron perään appelsiini- ja omenamehuja, tuorepuristettuja toki, ja viiliä talkkunalla. Väsyttää välillä ihan törkeästi! Kalaa tekee jatkuvasti mieli ja nimenomaan graavisuolattua lohta, jota ei ton turvotuksen takia nyt sitten voikaan syödä :(

Ja niinkuin oli puhe tuossa, ei tuomita kenenkään puheita, minäkin kerron vain omia kokemuksiani ja ajatuksiani, ne eivät ole niitä ainoita oikeita totuuksia :)

Oikein leppoisaa, ja toivottavasti aurinkoistakin, päivää kaikille!

Viivi+Tiuhti 5+3
 
TERVETULOA UUDET!!!!!:wave:

Täällä alkoi aivan todellinen pahoinvointi heti aamusta, nyt muistan mitä se oli :D, aikaisempi oli vain esisoittoa.
Nyt mereen lillumaan ja juomaan appelsiinimehua :). puss olette ihania!!!! :flower:

L + PIKKUVIIKINKI 4+2
 
Laretzki
viivi Juu noinhan sen pitäisikin olla, yleensä mä oikeesti oon sinut itseni kanssa ihan ok, mutta nyt tää hormoonitasapaino heittelee aikalailla häränpyllyä, joten siitä seuraa sitten tietynlaista angstia aika ajoin. Kun ei varmaan ollut pillerihuurujakaan ehtinyt kroppa työntää pihalle, niin sitten alkaa jo raskaushormooneja tulemaan peliin mukaan. Huoh.

Tosiaan, kuten eilen illalla huomattiin, niin ihan käsittämätöntä tuohua sitä oikein on meneillään. Suutuin miehelle ihan kauheesti, huusin hetken ja sitten jo itkin niin että huh huh. Mies parka, tulee sille pitkä odotus, jos mä en yhtään tästä tasaannu...

Lare jaSpyro 6+4
 
Huomenta!!!

tänään aamulla oli hieman kuvottava olo,mutta syömällä se lähti.mun tekee kokoajan mieli kananmunia..keitettynä,kokkelina,munakkaana,erityisesti kokkelina.nam.nam.

meijän täytyy ostaa sitten tuplat eli vinkkejä niistä otetaan mielellään vastaan.meillä kun tulee ikäeroa n.1v 7kk (kellä muulla täällä oli sama tulossa?) ni varmasti tarvii vielä paljonkin kärräämistä tuo esikoinen.mietin just ens kesää ku tuskin nyt kaks vuotias ihan kauheesti jaksaa itse kävellä..vitsit,on hiukan ruvennut jo jännittämään että miten sitä sitten pärjää =D

mulla oli viime raskaudessa raskausajan diabetes,tai oli ja oli,en saanut koskaan niitä arvoja mitattua yli paitsi TUOREMEHUILLA!!!eli niitten litkimistä kannattaa seurata jos on noi sokerihommat sekasin.appelsiini ja omenamehu nosti ihan överilukuihin noi sokeriarvot.aika jännä,mä olin sillon tosi ylättynyt tosta.

niin oireista,ei mullakaan ollut viimeksi mitään oireita,paitsi et viiminen kk meni ihan järkky turvonneiden jalkojen kanssa ja välillä närästi.nyt on kyllä aika paljon repäisykipuja ja selviä tuntemuksia mahassa.

mukavaa päivää kaikille!

kolibro ja masumussu 5+6
 
Kolibro: meille tulee kans 1v7kk ikäeroa,poika on syntynyt 10.8.2010.. koska teillä on eka syntynyt :) ?

ja mulla kans kauheet mielialanvaihtelut,just tossa toissapäivänä sain kauheet raivarit ukolle,ja viis minuuttia myöhemmin itkin ja pyytelin anteeks sekopäisyyttäni.. :D en muistanut tälläsiä oloja viime raskaudesta :D

sunniee & vilperi 5+1
 
Heippa vaan kaikille!

Mä en vielä uskalla katsella niitä vaunuja netistä, vaikka paljon tekisi mieli. Katselen sitten vasta myöhemmin, kun tämä raskaus on pidemmällä.

Mun puolesta pinoa ei välttämättä tarvitse uusia joka kuussa... Mutta ihan kuinka muille sopii :)

Äitiyspakkauksesta sen verran, että varmasti otetaan, jos vaan niin pitkälle päästään.

On: mä kävin eilen yksityisellä ultrassa niiden kipujen ja sen pienen vuodon takia, kun ollaan lähdössä tällä viikolla reissuun. En halunnut lähteä ilman lääkärikäyntiä vaikka olinkin nyt vähän hätähousu. :) Lääkäri ei oikein osannut sanoa vuodosta mitään erityistä... Ultran mukaan kuitenkin kehitystä tapahtuisi oikeassa kohdassa. Eli ei löytänyt viitteitä kohdunulkoisesta. Kohdussa näkyi alkioneste rakkula ja ruskuaispussi... Eli kuulemma vastaisi suurin piirtein viikkoja. Nyt kun se vaan jatkaisi kehittymistä!!! Mukava oli jo nähdä, että jotain on jo tapahtunut, vaikka sikiötä ei vielä nähtykkään. Kuulemma voisi mennä tarkastuttamaan vielä reissun jälkeen tilanteen, mutta ehkä täytyy vaan luottaa, että sielä tapahtuu jotain. Täytyy vaan seurailla oireita :)

Mulla ei vielä ole ollut pahoinvointia, mutta väsymystä kyllä... Vatsa kipuilee edelleen ja rinnatkin on kipeät.

Toivottavasti kaikille meille riittää vauvaliimaa tarpeeksi! Munkin mielestä on ihana kun kaikki ovat niin positiivisia ja vielä aktiivisia kirjoittamaan.
Aurinkoista päivää kaikille!

Olivia 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
LARE: Se on ihan normaalia et mielialat heittelee :), kyllä mullakin eilen palo pinna mieheen ja sit lopulta itkin taas, mies ei mukamas ole tarpeeksi mukana tässä odotuksessa vaikka ei se pidä ees paikkaansa :LOL:. ne hormonit ne hormonit.

4+2
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Noista täytyy heti sanoa noista kasviväreistä että jos sitten menette kampaajalle värjäyttään sen jälkeen niin muistakaa mainita että olette värjänny kasviväreillä! Voi nimittäin värit käyttäytyä ihan miten sattuu..
Joissakin paikoissa on että tekevät itse värit eli kasvivärejä jne. Niitä taitaa vain olla aika harvassa.
Mua olis kiinnostanu kans hirveesti kaikki tollanen, koska itekkin olen hieman ekotyyppi.
Kestareita olen käyttäny lapsille, kestoliivinsuojuksia käyttäny, lajittelen jätteet ja mielellään lajitelisin biojätteetkin,mutta täällä on niin hankala kun niitä pönttöjä ei ole joka paikassa.. Oma komposti pitäs tähän uuteenkin taloon hommata.
Ostan hyvin paljon kierrätyksistä ja kirppiksiltä. Jne.
Ja olen myös kasvissyöjä. Syön kananmunia ja maitotuotteita,mutta en kalaa, kanaa enkä lihaa. Olen ollut kasvissyöjä jo pitkästi yli 10vuotta eikä liiemin lihaa ole ikävä..

Mutta kuten moni sanoikin että jokainen tavallaan. Ei meillä silti muut ole kasvissyöjiä. Tuota kierrätystä noudattaa toki jokainen ja mieskin tykkää kierrellä kirppiksiä ja tykkää vanhasta.

Raskausviikoista..
En nyt ole ihan varma,mutta varmaan pitäis olla jotain 5+1 tai 2. En ole siksi vielä niitä tuonne loppuun laitellutkaan.

Huoh! On jotenkin niin levoton olo ja kotityöt ei kiinnosta pätkääkään,mutta sisustaminen jne kyllä innostais,mutta se on vähän huono kun kaikkea ei voi saada heti =D
Ja kaikkihan pitäis olla heti kun keksii =D
Täällä ei edes ollut mitään vanhoja aarteita jotka olis jäänyt meille kun muutettiin niin ei voi pemostaa ja löytää mitään ideoihin.

Saa nähdä.. Olis kuun lopussa miehen sukujuhla... Toivottavasti ei turvottais kovin.. Tai sitten pitää sinnekkin laittaa kellomekko niin se antaa hyvin paljo anteeksi =D

Tuosta voinnista raskauden aikana..
Itse olen aina myös loppuun asti tehnyt vaikka ja mitä ja tykännyt kulkea vaikka viimesillän olen ollutkin.. Olen ihmetelly aina että miksi raskaana olevat ei näyttäydy kovin usein missään =D
Itsellä on ollut nivuset aina tosi kipeät ja supistellu aika paljon loppuaikana, mutta silti olen vaaputtanu menemään viimeseen asti.
Pienimmäisestä oli häntäluu ja nivuset ja selkä ja kaikki ihan mäsänä, mutta silti koitin heilua ja lenkkeillä jne.
Muistan esikostaki ku oli viimesiä vkoja menossa niin käskin veljen sanoa miehelle että on ollut kaverina kun vaihdoin kämpässä järjestystä yksinäni. Mies ois suuttunu jos ois kuullu että yksin hilasin huonekalut paikasta toiseen =D
En tiedä miten osaisin olla jos joutuis makaamaan vaan..
Onhan ne kaikki 2vkoa etuajassa syntyneetkin,mutta tuskin se tuosta touhottamsiesta johtuu kuitenkaan..

Tulikin mieleen että en päässyt terkkapuolelle opiskeleen =( Eli lähihoitajakoulu odottaa ens kuussa!
Suurella innolla kuitenkin lähden sinnekkin. Jotenkin on kamala opiskeluinto. Ihana olis ollut päästä terkkapuolelle,mutta jos sitä vielä sitten lähärikoulun jälkeen koittas uudestaan hakea sinne.
2vuotta olis siis edessä opiskelua,mutta tokikin tulee tämä tauko sitten.. Mutta onneksi se ei nykyaikana ole ongelma setviä opiskeluja..
Suku ei varmaan oikein tykkää kun kuulevat raskaudesta =D
No hällä väliä sille. Meidän elämä ja joka tapauksssa aion sen koulun käydä loppuun niin ei tartte heidän kyllä alkaa valittamaan..

Kuinkas moni täällä aikoo kestoilla vaavelin kanssa?
Itse ajattelin aktiivisemmin taas kestoilla. Tosin ihan vastasyntyneen kanssa en ole löytänyt toimivaa pakettia, vaankaikki tahtoo olla "isoja" ja vuotaa..

Minkäslaisia lapsilukuhaaveita teillä muilla on?
Minä olen aina tykänny tisoista perheistä, ei siis mistään 10 lapsisesta,mutta joku 6 ei ole mielestäni vielä mikään paha. Mutta luulen että meillä alkaa olla se 5 maksimi. Mulla vain on ikuinen vauvakuume, että saa nähä mihin lukuun se sitten oikeasti päättyy =D

Mutta nyt alkaa taas muksut olla kaikki heräilly ja puuron keitto hommiin alettava!

Hyviä vointeja ja tarrasukkia kaikille!!!

Vaavimasu ja nasu 5+2?
 
vaavimasu meill' on viikot ehkäpä samat, soitin ekaa neuvola-aikaa heinäkuun loppuun ja sano nyt että 5+1. toki omat kierrot kun on ollut mitä on niin voi muuttuakin. laskettu aika nyt 6.3, sekin voi muuttua. :) jameillä aiotaan kestoilla, itekin kestoilen (kuukuppi). meillä kierrätetään myös, kompostoidaan, vältetään ostamasta muovia, omat meikit/shampoot jne on eko-sertifikoituja jne. vaikka vähän tulee meikattua ylipäänsä.

voi että, eilen plussattu ja tänään miehestä eroon 3viikoksi :/ no, saapahan molemmat sulatella tätä asiaa. on sitä niin toivottukin!!
 
tunturihilla
Mulla kans on kuukuppi käytössä ollut jo monta vuotta ja en kyllä mistään hinnasta vaihtais muuhun!
Ihan loistojuttu!
Joo niin taitaa olla samat vkot =D
Meillä shampoita ja hoitoaineita on nyt parturituotteita, kotimaisia kyllä ja pitäis olla allergiaystävällisiä. Jäi omasta yrityksestä niin paljon että niitä nyt sitten tuhotaan.
Mulla oli yrityksessä myös turvejuttuja ja karvojenpoisoa tein sokerilla, eli yritin myös sellasia hellävarasempia ja luonnollisempia juttuja sinnekkin..
Meikkejä en hirveesti kato mitä ostan kun meikkaan ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään sillai ihan kunnolla. Ripsiväriä saatan sillon tällön laittaa. Välillä tulee oikein hinku että pakko saada tällätä ittensä =D
Muoveja en vältä mutta pidän huolen että ne menee kierrätysastiaan. Myöskään luomutuotteita en liiemmin ostele kun ovat niin himpskatin kalliita. Ja ruuanlaitossa käytän paljon valmiksi marinoituja jne kun olen niin surkea itse sitä tekemään ja yleensä pakko saaha ruoka nopeasti valmiiksi.

Itsekkin haaveilen täysin omavaraisesta elämästä,mutta hankalaa se nykyaikana enään on..
Ennen kaikki oli paremmin. voisin sanoa =D Vaikka ongelmia silloinkin oli..
 
Mä haaveilen kolmesta lapsesta:) ja nyt siis toinen tulossa vasta. Mies on ainut lapsi ja itsellä on 2 sisarusta.

Kyllä nää raskaushormoonit herkistää, veet silmissä samantien jos tvstä tulee jotain surullista ja pahoitan mieleni ihan pikku asioista. :'(

Mulla on kans tosi levoton olo, koko ajan pitäis olla jotain tekemistä eikä jaksa kyllä aina siivota.

Tuossa vedin aamujumpan niin johan alkoi juilia vatsassa. Pitänee ottaa vähän rauhallisemmin, mutta en kyllä ala mitenkään liikaa varomaan. Ajattelen että pysyy mukana jos on niin tarkoitettu. tylyä, mutta realistista.
Vähän kyllä varon ettei taapero syliin kiivetessään kovin potki tuota alavatsaa.

mörssäri 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Kelluka ilmoittautuu mukaan, jeee!!!
Pikkukakkosta odotamme, esikoinen 3/2008.
Itse olen iloinen 34-vuotias savolainen ja pikkukakkosta yritelty 10 kuukautta!

Nyt menossa kiertopäivä 35/30, eli olisiko rv 4 + jotain..
Aivan selkeää plussaa tuli Apteekin raskaustestillä aamulla! :D
Jo viikonloppuna haamuilin ja oireet ovat niiin selvät, ettei tilasta ole epäselvyyttä :)
LA 10.3.2012
Ihanaa! Jee! Onnea kaikille meille plussanneille ja tarrasukkia!
Aion soitella tänään/huomenna neuvolaan ja tilailla myös varhaisraskauden ultran.
Jännää ja ihanaa!
:)Kellukka onnesta soikeana=)
 
Tervetuloa uusille!

Mielialat heittelee tääläkin ihan kiitettävästi.. Ensin on ihanaa ja sitten taas vituttaa kaikki. Itkettää helposti, tai siis liian helposti. Eilen itkin 2 kertaa salkkareita katsoessani.

Lapset, korkeintaan 4. Mutta 3 olis semmonen sopiva. Nyt tulee toinen aika pienellä ikäerolla, eli sitä kolmatta saa sitten odotella useamman vuoden. Vaikka tiiän jo valmiiks, että vauvakuume varmaan ottaa vallan jossain vaiheessa sitten.. Mutta ei kyllä silti tule kolmatta heti perään :D

kolibro Meille myös tulossa ikäeroks 1v8kk. Eli tuplarattaat varmaan on hankittava. Kun en mäkääm usko, että sitten vajaa 2-vuotias jaksais hirveen pitkiä matkoja kävellä.

Olivia tosi hienoa että ultrassa näkyi jotain merkkejä! :heart:

ON: väsyä, väsyä. Ja tissit on tullu nyt entistä kipeämmiksi, jee lisää merkkejä siitä että raskaana oikeesti ollaan :) Vaikka ei oo kivaa kun mahallaan ei pysty nukkua ja suihkussa pelkkä vesikin sattuu. Seuraavaks sit odottelee sitä maidon suihkuumista, esikoisesta alko tulla joskus 20 viikolla jo. Joutu käyttää koko raskaudern liivinsuojia :D

jende & salamatkustaja 4+4
 
Laretzki
Pitänee ottaa vähän rauhallisemmin, mutta en kyllä ala mitenkään liikaa varomaan. Ajattelen että pysyy mukana jos on niin tarkoitettu. tylyä, mutta realistista.
Mulla on ihan samat fiilikset. En jaksa pelätä mitenkään erityisesti keskenmenoa, jos menee, niin totta kai se silloin tuntuu pahalta, mutta sille on sitten ollut hyvä syy ettei ole jaksanut sen pidemmälle.

Lapsimäärästä Mä oon ajatellut että kolme olisi just passeli määrä, ja mielellään suunnilleen kolmen vuoden ikäeroilla. Meillä on mun pikkusiskojen kanssa näin ja se on toiminut tosi hyvin. Siis niin että mäkin oon tekemisissä nuorimman siskon kanssa..Miehelläkin on kolme muuta sisarusta ja sekin on siitä kolmesta jo puhunut ja juuri parin kolmen vuoden ikäeroilla. Hänellä kun on vanhimpaan veljeen ikäeroa joku kymmenisen vuotta ja totta kai tollasella ikäerolla jää jo ehkä hieman etäisemmäksi...

ON. Tuntuipa hyvältä käydä lähes viikon liikkumattomuuden jälkeen vähän salilla pyörähtämässä. Ihan kaikessa rauhassa vähän ylläpitävää treeniä, ei sen kummempaa, kun meinasi välillä vähän tuo pahoinvointi nousta.

Lare ja Spyro 6+4
 
Paljon on tekstiä tullut, tuun ihan ajan kanssa lukemaan kun itselle selviää mikä nyt on tilanne. Vielä ei ole varmaa olenko siis raskaana vai onko tuulimunasta jääneet? hormoonit vaan saanut testin positiiviseks.. Perjantaina pitäs lääkärin soitella ja mietitään mitä tehdään. Jotenkin on vaan sellainen olo että en ole raskaana tai en anna itselleni sitä toivota.

Tuttu raskausoire esikoisenkin odottamisajalta on nenän limakalvojen kamala kuivuminen, hyvä ettei verta valu. Ja pärskin koko ajan. Mutta kaiken tuonkin laitan vaan allergian piikkiin..

Anteeksi kun olen näin negatiivinen, on kiva kuitenkin päästellä vähän höyryjä :)

Onnea kaikille plussanneille!!!!
 
PIKKUVIIKINKI: mulla on toi angelsounds doppleri,toimii ja oon ollu tosi tyytyväinen ! ostin sen kun odotin esikoista ja tuli kyllä kuunneltua sydänääninä paljonkin ennenkun liikkeet kunnolla alkoi tuntua =)

ihana ilma,tuli meinaan kuuma kun käytiin esikoisen kanssa vähän vaunukävelyllä ja kävästiin kauppaan viilentymään.. :D

ON: viiltelyjä tuntuu ja maha aivan turvoksissa,kaikki housut painaa ja melkeen pitäs kulkee alasti kun tisseihin sattuu:D ja näköjään tissitkin saaneet vähän täytettä kun imetys imi ne ihan kuiviin :D


lapsimäärä: kolme ois passeli,neljäkin kelpaa =) itellä on 3 sisarusta ja en vahtais mistään hinnasta pois,tosin vanhin veljeni nukkui pois 1,5 vuotta sitten vain 30-vuotiaana :(

sunniee & vilperi 5+1
 

Yhteistyössä