Maaliskuun muruset 2012

hihi,mun viimeisimmästä ekasta neuvolakäynnistä on aikaa kohta 7v, en millään muista kunnolla, mutta mun mielestä sen sykkeen kuulee siinä rv10 tienoilla??? muistelisin kyllä et yritettiin kuunnella jo ekalla käynnillä ja kuopuksesta tais sillon kuulua jo,mutta esikosta ei kuulunut :).kysyitkin ultrasta :D, juu ei silloin ainakaan täällä meillä ole ultraa vielä silloin, eka ultra on joskus siinä rv 14 paikkeilla. koitan etsiä mun vanhan neuvolakortin,katon siitä tarkan ajan .

Viimeksi muokattu:
okei no kiitos kun vaivaudut:) no kai niitä sydän ääniä koitetaan silti kuunnella? ja mistä ne sit saa tietää et hengittäkö meiän pikkunen vielä:O vai onko siinä jku semmonen testi tai juttu et se nähdään kuitenki:O menee vaikeeks ku en tiä mistää:( nyt 4+1:)

Onnitelut minultakin kaikille plussanneille!! :heart:
Toivottavasti kaikkien masuasukit pysyy kyydissä loppuun asti.

Harrastukset: Jumppaaminen, lemppareita on Bodystep ja BodyCombat, koiran kanssa ulkoileminen ja esikoisen kanssa leikkiminen :)

Vitamiinit: Syön tällä hetkellä mulvitan raskaus ja imetys vitamiineja. Pitäisi varmaan syödä myös omegaa, kun ei tule kalaa pahemppin syötyä.

Nukkuminen: Minua väsyttää koko ajan ja paljon. Voisin aamulla nukkua pitempäänkin, mutta esikoinen pitää huolen että herään ajoissa :)

Työ: Olen tällä hetkellä hoitovapaalla, mutta syksyllä olisi tarkoitus palata vähäksi aikaan töihin. Teen kolmivuorotyötä mikä ei oo herkkua, jos on koko ajan väsyny :(

maalismamma ja toukka 4+5

Kyllä ne varmaan kokeilee jos pyydät, mutta jos niitä ei kuulu, ni ei kannata hätääntyä,harvoin kuuluu niin aikaisilla viikoilla :).
Ei ole mitään muita testejä ku dobler ja ultra näin aluksi, mutta ne on yleensä vähän myöhemmin rv->10 eteenpäin. stressaat nyt hiukan liikaa asiaa, koita olla miettimättä asioita, ekassa neuvolassa käytte asiat läpi ja varmasti tulee jo siitäkin rauhallisempi olo. itse en ole vielä ees soittanut neuvolaan, ajattelin varmaan ensviikolla ottaa yhteyttä sinnepäin.

mimma Juu ei siellä ekassa neuvolassa varmaan mitään tehdä vielä kun noin vähän on viikkoja sillon. Mulla oli esikoisesta eka neuvola joskus 7+ viikolla ja ei siellä tehty mitään. Sydänäänet kuunnteltiin sitte 10-11 viikolla eli seuraavassa neuvolassa. Eka ultra, eli niskapoimu-ultra tehdään synnytyssairaalassa ja se on n. viikoilla 11-13.

Huh hellettä! käytiin äsken pikkuneidin kans puistossa, mut ei tuolla ulkona kärsiny olla puolta tuntia pidempään. Yleensä tykkään helteestä ja pystyn olla vaikka koko päivän ulkona mut vaan oksettaa ja pyörryttää tää kuumuus. Hyi.. toivottavasti ei ainakaan pahoinvoinnit enää pahene.

kiitos jendde ja pikkuviikinki juu no yritän vähä rentoutua:D
voiko muuten hapollisista juomista olla jotain haittaa? ku itellä menee n.1½ L päiväs kaikkia happovesiä:p mulle on tullu muuten kauhee suolasen himo ku kaikki makee taas ällöttää:) namm ja pihviä tekis mieli koko ajan :p tai pizzaa.. hei jendde mitä sun vanhemmat meinas ku sait esikoisen tai kerroit heille? olitko vielä silloin 18 ? itse kerroin eilen anopille ja äidilleni ja molemmat otti aivan hyvin:)

Viimeksi muokattu:
mimma Se riippuu vähän mitä happovesiä juot :) makeutusaineita niissä (ainakin limuissa) on paljon että kannattaa kattoo vähän niiden perään. Liika on liikaa, mutta ei siitä mitään haittaa ole jos juo esim. kokista jos mieli tekee. Mulla on semmonen periaate, että syön ja juon kyllä kaikkea mitä mieli tekee, mutta kohtuudella tietysti. Tietty semmoset mitkä on ehdottomasti kielletty raskausaikana, jätän väliin. Esim. energiajuomia ei kannata juoda.

Mä olin 17v vielä sillon kun aloin esikoista odottaa. (e-pillereitä söin sillon mut raskaaks tulin silti) Täytin 18 pari kk ennen kun esikoinen syntyi. Äiti ei hirveen hyvin asiaa ottanut, joka ihan ymmärrettävää kyllä. Mutta kyllä se siitä tietty ajan kanssa lähti. Siitä on on aika kauan aikaa, etten ihan tarkkaan muista miten ne asiat meni. Mulla oli sillon opiskelut kesken ja olin just muuttanut vasta miehen luokse asumaan, et sinällään ei ollu mikään ihanne tilanne saada lasta. Mutta nyt on kuitenkin kaikki ok. Nyt tästä raskaudesta ajattelin kertoa joskus parin viikon päästä. En vielä viitti, kun itekään ei vielä meinaa uskoo todeksi koko asiaa.
:)

okei.no mä täytin 5 päivää sitte 18 ja sain sillon tietää:) ja minä oon kultani kanssa kihloissa ollu vuoden ja seurustellu pari vuotta ja nyt menos naimisii muutaman kuukauden päästä:) (kihlattu 20v) ja asuttu seurustelun ensimmäisestä päivästä yhdessä (nukuttu erillään 3yötä) paitsi nyt tietenki kun kulta on armeijassa:) ja yhteinen kämppä ja koira:) ja meillä mennään sen vanhan vakaumuksen kautta kyllä että kun kerran naimisiin mennään niin se on se lupaus ikuisesta rakkaudesta<3 sillei ihan hyvä pohja että molemmilla vanhemat ollut naimisis yli 30vuotta ja molempien perheis monta lasta:) omassa 4biologista ja 6 sijoitettua ja kultani perheessä 8 biologista:) ja vanhempamme saaneet ensimmäiset melko nuorina:) (18-20)

niin ja juon noita bonaqua ym tuommosia.limsaa ei tee edes mieli vaikka ennen eni paljon:D ja sitten syön raakaa raparperiä:D ja nam tuc keksit ja niihin jotain ihanaa ruohosipuli levitettä:p silti sipsiä ei tee mieli:O

Ilmoittaudun ilolla mukaan! Laskettu aika olisi kaiketi 4.3. Ikää minulla 25 ja miehellä 27, esikoinen kyseessä meillä.

Meillä lapsi on pitkään ja hartaasti toivottu ja olimme jo lapsettomuushoidoissa viime vuoden lopusta saakka, nyt sitten vihdoin ja viimein tärppäsi. Näiden matkalle sattuneiden pettymysten takia en oikein osaa edes sisäistää vielä, että olen raskaana. Pelkään keskenmenoa todella paljon, koska jotenkin sitä ajattelee negatiivisen kautta. Kun jo lapsen alulle saanti kesti näin kauan, pelkään kamalasti, että tämä pieni onni vietäisiin meiltä jo nyt pois. Etenkin, kun varhaisraskauden ultra tuolla klinikalla on meillä vasta elokuun alussa kesätauon takia, eli rv 9 alussa. Mutta kuten sanottu, yritän ottaa rennosti.

Oireita ei hirveästi ole, mitä nyt juilintaa alavatsassa, runsasta valkovuotoa ja ehkä vähän tiuhempaan tulee käytyä vessassa. Nälkäkin tuntuisi kurnivan vatsassa helpommin, mutta tiedä sitten. Rinnoissa en ole huomannut vielä mitään muutoksia, tosin olen pienirintainen ja siro muutenkin.

Helsingissä asumme toistaiseksi, joten synnytyssairaalana varmaankin joko Naistenklinikka tai Kätilöopisto, en ole vielä ehtinyt miettiä niin tarkkaan.

Hurjasti onnea kaikille plussanneille, koetetaan pitää ketju aktiivisena!

Vaniljarinkeli Tervetuloa mukaan ja suuren suuret onnittelut raskaudesta :flower: Mä toivon sulle paljon onnea matkaan ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Varmasti raskasta ollu yrittää lasta kauan. Ja nyt kun on tärpännyt vihdoinkin, niin voin uskoo että on iso huoli päällä. Mutta koita ottaa rennosti, älä stressaa liikaa kun se ei ainakaan hyvää tee. Piinaavaa odotteluahan tää on. Toivotaan nyt vaan että kaikki menee hyvin. Jospa me oltais sitten samaan aikaan maaliskuussa Kättärillä puskemassa lapsosia maailmaan ;)

mimma Mullakin menee Bonaguaa vaikka miten paljon päivässä :D Ei varmasti mitään haittaa oo siitä, hyvää vaan tekee näin helteellä kun saa suoloja siitä. Parempi se on välillä muutakin juoda kun vettä.

sunni Voih, suloinen nimi. Osuva nimi ainakin, pullat uunissa, Rusinapulla uunissa :heart:
Mullekaan ei hirveesti makeet maistu, suolanen kylläkin. Tilasin tänään pitaleivän ja pizzan ja arvaa vaan onko kummatkin jo melkeen syöty :D Sipsiä ja muuta suolasta tekee hirveesti mieli. Tänään oon kyllä mansikoita syöny paljon ja sekottanu appelsiinimehua ja vissyä keskenään, ihanan raikasta. Ja mandariinit myös on tosi jees näin tunkkaisella ilmalla ;)

ON: Päivän tupakkisaldo 2kpl! Vitsi mä oon ylpeä itestäni. Tästä se lähtee.
Ihan tajuton väsymys myös iskenyt. Puolet tästä päivästä ollu yhtä suorittamista kun saanu juosta koko päivän 1v taaperon perässä ja kuunnella huutoa ja kiukkua kun tuli tänään neitille 2 rokotetta kankkuun neuvolassa. 2 viikon päästä pitäis käydä vielä yks rokote hakemassa. Toiv. ei yöunia häiritse, koska mä olen just niin poikki, että mitään ei jaksais! Siivomiseen sain repästä energiat ihan väkisin, tosin keittiö jäi kokonaan siivoomatta kun ei millään riitä mielenkiinto eikä energia. Mä en tänään ole mitään muuta tehny, kun neuvolassa käynyt ja tytön kans puistossa ja silti oon ihan puol kuollu. Sitä energistä toista kolmannesta odotellessa.... Nukkumaan vois pikkuhiljaa jo hipsiä :)

jende & salamatkustaja

Tervetuloa vanilijarinkeli :)

Varoitus tekstin sisällöstä!

Mulla on ollut ovulaatiosta asti kohdunnapukka alhaalla ja nyt vasta tulin ajatelleeksi että kun se on vieläkin alhaalla ja erittäin pehmeä, mutta kiinni, niin onko se syy miksi mulla alkaa sattumaan vielä enemmän kohdun alueelle istuessa ja kyykistyessä?? Kipu on sellaista epämiellyttävää jomotusta että on pakko vaihtaa asentoa tai mennä makuulle..aivan kun se olisi tiellä yms.
Ensimmäisen synnytyksen ponnistusvaihe/syntymä tapahtui erittäin nopeasti imukupilla niin jos siitä tuli jotain vaurioita. Tilanne kuitenki tarkistettiin n.6kk synnytyksestä ja kaikki paikat oli ok. Siltikin tämä nyt tressaa aika lailla.... alkais nyt hilautuun ylemmäs. Enempää en mene sinne ronklaamaan ettei vaan tule mitään vahinkoa.

Mites muilla? Jos siis olette suorittaneet tutkimuksia:D

Emmuska Jos vaikka neuvolassa joku vois kattoa sitä? Itellä ei oo tommosesta kokemusta.. mullakin esikoisen synnytys oli imukuppisynnytys. Mutta ei jääny tollasta vaivaa. Jos vaikka tosiaan neuvolasta kysyt tuosta?

sunni Mä olin sillon viime kesän helteillä viimesillään raskaana :D meijän tyttö synty 4.7. Vois sanoa että viimeseen kuukauteen ei mulla ollu ulos mitään asiaa mennä. Pyörrytti/oksetti + hirvee turvotus. Ja mä kun vannoin etten koskaan enää haluu olla kesällä raskaana.. Viime kesänä oli loppuraskaus, nyt alkuraskaus. Jepa jee! :D

Mullakin kohdusta nipistää ja sattuu. Välillä tuntuu ihan kun menkat olis alkamassa. Samaa oli kyllä esikoisestakin. Muutenki tosi inhottavia kipuja ja semmosta mut onneks ihan asiaan kuuluvia.

Viimeksi muokattu:
Kiitti vastauksista :)
En ole vielä varannut neuvolaan aikaa vaan ajattelin sitten varhaisultran jälkeen (Täällä oulussa on yksi yksityinen kätilö/terveydenhoitaja jolla pieni vastaanotto ja tekee ultria yms) että näkee kaiken olevan hyvin ja alkion oikeassa paikassa yms. Vajaan parin viikon päästä meen sinne niin jospa se osaisi sanoa jotain tuosta.
Menin googlettamaan kaikki kohdunlaskeumat sun muut :headwall: eikä ainakaan helpottanut oloa. Mutta jos tämä alkaa liikaa vaivaamaan niin sitten soittelen aiemmin neuvolaan ja kysyn mitä mieltä net on.

Tänään iski sitten kuvotus jo heti kun sai silmät auki ja vajaan kahvikupin sain vain juotua..jännä kun mitää näitä oireita ei ollut esikoisen kohdalla. Mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää..

Viimeksi muokattu:
Minä varasin varhaisultran sinne Meri Oulun neuvolaan ja nyt sitä kovasti odotellaan. 11.7 olisi aika, joten ei auta kuin odottaa ja toivoa.

Oletteko kertoneet/ajatellut kertoa työkavereille ja kavereille millon? Itse en halua työkavereille vielä kertoa, mutta salailu on todella vaikeaa. Tupakkipaikalla pitää töissä välillä "käydä" jotta epäilykset ei herää.. Kavereistakaan ei tiedä kuin 1 jolle soitin suoraan vessasta testi kourassa! :LOL:

Mulla ei ole ollut vielä mitään kummempia himoja ruoan suhteen, varmaan tämä helle tekee ettei mitään tee mieli. Esikoiselta söin meetvurstia ihan älyttömiä määriä, joten viittaisiko sitten toiseen sukupuoleen, mene ja tiedä. Hartaasti tyttöä toivottaisiin kun sisaruksilla on jo yhteensä 5 poikaa! =)

Heissan!

Tuli tossa heti alkuun mieleen että te joilla onjo etovaa oloa niin ostakaas minttuteetä! Tai jos omassa pihassa sattuu oleen minttua nin sieltä oksa kukintoineen teen sekaan niin namskis ja helpottaa pahaa oloa!!!

Vaavimasu, sitähän saatetaan olla samaan aikaan synnärillä :) Mä kans meen oulaskankaalle. Tai siis toivottavasti päästään siihen vaiheeseen että on jotain mitä synnyttää :)
Noniin joku edes samaan paikkaan menossa =D Toivottavasti eivät päätä sulkea ennen sitä =D
Ja voipi olla että minä olen helmikuun puolella siellä, kun kaikki kolme ovat syntyneet 2vkoa ennen laskettua aikaa. Mutta koskaanhan ei tiedä.

Vitamiineista
Mää syön niitä multitabsin raskausmonivitamiineja kun niitä oli keskenmenosta vielä jäänyt kaappiin..

Nukkumisesta
Nukun kyllä yllättävän hyvin, ja väsy on aika usein.. nyt pari yötä ollu yläkerrassa niin kuuma että saanu pyöriä ja hyöriä,mutta kaiken kaikkiaan nukun tosi sikeesti.

Tupakanpolttoa lopetteleville isot tsempitykset! Onnistutte kyllä kun tiedätte minkä vuoksi sen teette! Itse en ole koskaan oikein polttanut joten sitä ongelmaa ei ole. Toki ylä-asteella tuli kokeiltua,mutta onneks jäi kokeiluks..

Pikkuviikinki
Ei oikeestaan enää oo ajatellu etes jaksamista. Näissä kosseissa on toki ihan hirvee työ jo sinällään kuin ovat villejä ja kolmestan jo keksivät kaikkea jäynää. Koko ajan saa olla jotain siivoilemassa tai komentamassa tai vahtimassa ettei satu vahinkoja. Pienimmäinenkin 2v vilistää ihan täysillä isompien mukana niinku ois vanhempiki. Silti jotenki tuntuu että kylä tässä vielä yks ainaki menee =D En pistäis pahaks vaikka tulis kaksoset,mutta kun niitä ei meidän suvussa ole niin tuskinpa vain =D Ja jep.. olen ihan täysin lapsihullu. Kaverit kyselee jo että meinaanko suurperheen perustaa =D Suurperheeksihän kolme lapsinen perhekkin nykyään luetaan joten kyllähän minä sitten suurperheen haluan =D

Ekasta neuvolasta
Täällä on aina ekassa neuvolassa jo ultra ja sydänääniä kuunnellaan. Eka neuvola on yleensä siinä 8-9vkolla. Verikokeet ja lappusota edessä.. Ja pissaa pitää pidätellä mielellään 4h ihan sen takia että ultralla näkyis paremmin,mutta jos ei ekassa neuvolassa ole ultraa niin sitten ei tietenkään.
Itsekkin olen hakenut terveydenhoitajakouluun ja tän kk aikana selviää pääsenkö. Ois niiiiin ihana olla äitiysneuvolassa töissä!

Harrastukset
Mä oon harrastanut itämaista tanssia,mutta nyt se on vähän jäänyt ihan vaan kotona tanssahteluks kun pitää nuok kolme kossia sen verran kiireisenä, ja mulla oli oma yritys joten aikaa ei jääny.
Sitten rakastan käsitöitä ja tuunailua. Muuten aika menee lähinnä muksujen ja kotitöiden parissa, mutta heti jos omaa aikaa sattuu löytyyn niin se menee aikalailla käsitöissä. Ja kierrätyksen ja kirppisten yms kiertelyssä =D

Nyt ei tällä erää enempää (heh heh) ehi kirjotella. Pitänee alkaa virkkaileen verhoa valmiimmaks..
Hyviä vointeja kaikille ja tarrasukkia taas!!!

Emmuska eihän sun välttämättä tartte ku soittaa sinne neuvolaan, niin ne osaa varmaan puhelimessakin sanoa mistä se johtuu et se napukka on "erilainen". Ja saat samalla mielenrauhan! :)

Kivuista: Mulla oli eilinen päivä ensimmäinen ettei käynyt alamahaan kipeetä. Ma-ke oli aika koviaki kipuja, varsinki töissä ku joudun nosteleen, mut onneksi ne helpotti ainakin väliaikaisesti. Silleen jännästi repi ja vihlo. Siitä mietinki et oisko tuo kyytiläinen Repe :D Mut mietiskellään mietiskellään :)

Kertomisesta Me ois haluttu kertoo tästä raskaudesta vasta ekan ultran jälkeen molempien vanhemmille ja sisaruksille, mut ku se meneeki vasta sinne ysiviikolle niin varmaan pakko kertoo ennemmin ku kuitenki rupee jutut liikkuun. (Tää on pieni paikka). Parhaille ystäville varmaan sit ultran jälkeen ja pomolle kans. Muut saa arvailla :D

Tea mä kans käyn joka tauolla tupakkapaikalla istuskelemassa, ku siellähän ne parhaat jutut on :) Ja saa siinä samalla vähä ulkoilmaaki.

Tervehdys!

Liityn joukkoon minäkin, eli listalle tarvittavaa tietoa
Sonsku 32v, kuudetta odotellaan ja sairaalana PHKS la omien laskujen mukaan 10.3

Takana helmikuussa keskenmeno 18+5 kohdunkaulan heikkouden takia. Tästä raskaudesta tuleekin sitten jännä. Kohdunkaula ommellaan umpeen, eli laitetaan cerglace-tukilanka kohdunkaula tukemaan rv 12-14 ja sen jälkeen onkin tiedossa enemmän sun vähemmän vuodelepoa. Ei hirmuisen helppo homma tässä perheessä, mutta kaikkensa on yritettävä.

Palailen paremmalla ajalla lueskelemaan ja kommentoimaan juttuja

Vaniljarinkeli:Tervetuloa ja hurjasti onnea raskautumisesta :). Ymmärrän täysin huolesi,ollaan kaikki samassa veneessä ja toivon niin kovasti että kaikki myös pysyvät mukana.
Sitä keskenmenoa ei kannata ajatella kamalasti, koittaa vaan nauttia tästä huumasta :D, minä ainakin leijun pilvissä ja silittelen masua,kohta se alkaa jo kasvaa ja raskaus tuntuu todellisemmalta.

vaavimasu:ihanaa, mä olen kans sellanen lapsifani :), rakastan kun on elämää ympärillä ja pienia jalkoja tepastelemassa. Minua mietityttää ehkä ihan pikkasen tuo jaksaminen, mutta esikoinen on jo niin iso ,että hänestä on jo varmasti paljon apua, reipas tyttö kun on :D.
pitää kokeillä tota minttujuttua, mulla meinaan ei oikein ruoka maistu nyt sit taas (vaihtelevia nää oireet), olen siis syönyt eilenkin mansikoita aika tavalla.

sunni:Ihana tuo rusinapulla :D, mä olen kauniisti kutsunu miehelle tätä meijän masuasukkia "loiseksi" hehe.
täällä kans rinnat paisuneet jo aika paljon ja nännipihat tummuneet ja laajentuneet, mieskin sen huomas vaikka muuten on välillä aika puusilmä.
tää helle on aivan järjetön ja tänään aamusta jo ihan kamala, jopa meidän perunkarvaton koira on ihan nääntynyt :LOL:, vaikka se kulkeekin näkuna alvariinsa.

jendde: hienoa!!!! siitä se lopettelu lähtee :), kyllä sinä siihen pystyt ja onneksi "neiti oksennus " tulee kohta oikeen kunnolla käymään, ni ei tee ees mieli sätkää.

emmuska: minä itse en ole koskaan ronkkinut mun kohdunnipukkaa, en ees varmaan tunnistaisi sitä mun sisältä.
kysy neuvolasta kun menet, mutta uskon että on ihan normaalia, me ollaan kaikki yksilöytä ja uniikkeja,joten ne kohdunnipukatkis on hiukan erillaisia kooltaan ja muodoltaan :).

tea:minä kerroin heti parhaalle ystävälleni ja anopille, muille en ole vielä sanonut mitään ja odottelen sen kanssa ainakin 3 viikkoa vielä.

Sonsku: ihanaa saada sinut tänne mukaan :flower:, onnea hurjasti sinulle ja miehellesi!!!

on: täällä kans kohdunsuulla tapahtuu vihlasuja ja eilen jo hiukan säikähdin ,ku tuntu niin voimakkaasti. hiivatulehdus edelleenkin vaivaa ja hain eilen siihen lääkkeet, tuntuu tosi inhottavalta. turvotus on aivan kamala, sormukset ei lähe,silmien alla kamalat pussit ja koko vartaloa kihelmoi, tuntuu et olen löllyvä nestepussi :(... paino oli ennen raskaustestiä 47kg ja nyt aamulla se oli 50 :O ,joten nyt on pakko hiukan seurata tilannetta, ei se noin paljon saa nousta vaikka osa turvotusta onkin... eli siis lenkille ja kasvis ja kalalinja tänään +mansikat :p.

TÄÄLLÄ UKKOSTAAAAAA!!!!!! JEEEEEEE!!!!!!

Viimeksi muokattu:
Huomenta! :wave:

Meillä tietää jo tässä vaiheessa mun perhe ja miehen perheestä osa. Myös lähimmät ystävät tietävät. Tämä siksi koska se ivf takana ja ovat eläneet sitä aikaa meidän kanssa.

sonsku onnea alkaneesta raskaudesta ja tsemppiä et nyt onnistuu!

Kertominen Ajattelin kertoa lähimmille ihmisille parin viikon sisällä, muutaman kaveri tietääkin jo. Sitten 12. viikon aikaan pistän varmaan ultrakuvan facebookin niin siitä saa kaikki sitte tietää :D

Harrastukset Ei ole mitään kummempaa harrastusta ollut. Lenkkeilystä tykkäsin aikasemmin, mutta nyt en viitti sillälailla rehkiä. Eikä kyllä yhtään jaksaiskaan. Nuorenpana harrastin cheerleadingia monta vuotta, mutta sekin sitten vähän jäi.

Nukkuminen Nukun ihan hyvin, paitsi että hirveen vaikee saada unta. Eilenkin pyörin ainakin tunnin ennen ku tuli uni vaikka väsyttikin hirveesti. Ärsyttävää..

Emmuska Onko sulla koskaan ennen katottu sitä kohdunsuuta? Siis synnytyksen jälkeen. Hyvähän se olis tarkistaa, vaikka en usko että mitään hirveen vakavaa on. Mulla repesi esikoisen synnytyksessä sulkijalihas ja mua mietityttää että voiko se vaikuttaa jotenkin seuraaviin raskauksiin. Ei kai se voi, mutta joskus vaan tullu luettua kaikenmaailman juttuja netistä.

sonsku Onnea raskaudesta! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin.

PIKKUVIIKINKI Jep, sitä neitioksennusta odotellessa, sit on helppo lopettaa kokonaan :D Tänään kävin parit aamusauhut vetäsemässä, ja kyllä huomas jo nyt että maistuu ihan hirveeltä, ettei yhtään olis tehny mieli polttaa. Pelkkä se haju kuvotti. Eipä tarvii enää paljoa poltella, kun ilmeisesti se oksennus jo tekee tulojaan ;)
Voi että, sullakin noin paha turvotus. Sama vaiva täällä.. Ihan järkyttvää! Mulla lähtöpaino on (oli) 55kg mutta ei oo vaa'alla tullu vielä käytyä. Pitää varmaan käydä, luultavasti ainakin parilla kilolla lisääntyny paino. Mulla ei nilkkojen luita näy enää melkeen ollenkaan turvotuksen ansiosta. Käveleminen on yhtä tuskaa varsinkin iltaisin. Tulee niin ikävästi mieleen viime kesä viimesillään raskaana, ihan samat vaivat silloin :/ Tää helle tekee vaan tuhoja meihin raskaana oleviin!

on: Mahaa turvottaa! Odotan vaan sitä kun maha alkaa tosiaan kasvaa.. Mulla oli esikoisesta ihan törkeen iso maha. Toivottavasti ei tämän kanssa hirveesti isommaks kasva. Oli meinaan aika tukalaa semmosen jättipötsin kanssa olla.
Yööök ja niin nihkee ja hikinen ilma! Huspois tää helle |O

jendde kävin lekurissa puoli vuotta synnytyksen jälkeen kipujen takia ja lekuri tutki ja sano että kaikki on niinku pitääkin. Kivuille ei löytynyt syytä. Arveli vain että kuivat limakalvot yms.

Mulla on aika korkea kynnys soitella neuvolaan/lekuriin muutenkaan kun tulee sellainen tunne kun niitten kanssa keskustelee että ne väheksyy tai ei usko sun oireita tai että tuhlaan heidän kallisarvoista aikaansa soittamalla turhia. Tämä onneksi vaan ajanvarauksessa ja riippuen ihmisestä siellä. Voisin tietty pyytää soittoaikaa neuvolan thlle jos se sitten vakuuttaisi mulle kaiken olevan hyvin :)

Pyörähdin kirpparilla ja mammahousuthan ne lähti mukaan. Selitin itselleni että niitä voi käyttää vaikkei oliskaan raskaana :)

Tervetuloa sonsku :)

Yhteistyössä