Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

hopea ollaan hankittu se malm- sarjan lipasto, siinä on juuri ne teräskiskot ja mun mielestä ne on paremmat kuin tavalliset, sit varsinkin kun siinä on se ominaisuus ettei laatikot tule kokonaan pois sieltä kun vetäsee auki nii on lapsystävällisempi ei tarvitse pelkää et muksu saa laatikon tavaroineen päällensä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Hei, teil oli puhetta tos jokunen aika sitten korvien lukkoon menosta!
Mulla tullu koko päivän sellasia paineelta tuntuvia lukkoutumisia, tuntuu ihan samalta kun sukeltaessa, Olikos teillä jotain poppaskonstia miten saa lopetettuu tän? Ja oliks syynä näihin verenpaineet vai mitä täh, Apua :(
 
Hellurei kaikille :)

Kyllä tuo lumi piristää mukava käydä myöhemminkin lenkillä kun jotain näkee vaikka aika loskatahan tuo on.

Tiedän että tämä on naurettavaa mutta mie oon jo nyt masentunu kiloista joita olen kerryttänyt ylipaino on seuranut minua jo useamman vuoden ja vaikuttanut suuresti itsetuntooni. On kamalan vaikea ymmärtää miten joku minua voi viehättävänä pitää. Sisälläni asuu normaali painoinen ihminen mutta en saa sitä esiin olen mieliala syöjä samoin jännitys syöjä. Hassua on ollut huomata kuinka paljon tällä hetkellä pidän mahastani en häpeile sitä vaan kannan sitä ylpeänä :)

Vauvaan menevä sokeri ainenkin meillä joilla rd on insuliinintuotanto hieman kärsiny joten sokerit nousee eikä hajoita niin hyvin sokereita. Vauvassa tärkeimpiä mittoja esim. minun kohdalla on vyötärönympärys ja reisiluu niitä seurataan tarkkaan ja jos ne on paljon muita mittoja edellä on pikkuinen saanut liikaa sokeria.

Mie oon syöny ihan normaalia ruokaa karkkipäivän pitäny lauantaisin, kohtuudella kaikkea ni sokerit pysyy kyllä mut jostain syystä miun elimistä tahtoo säästää kaiken ravinnon miun reisiin ja ylävartaloon... liekkö aineenvaihdunta on hitaampi ?

Onko kenellä muulla koko ajan kuuma ? mie vedän kotona koko ajan t-paidassa töissäkin välillä meinas ihan hiki pukata kun oli liikaa päällä ?

Entiset tupakoitsijat ? Miten teillä ? miulla on välillä kamala himo en tiedä miten kävis jos polttais varmaan taju lähtis mut välillä tulee tilanne et tekis mieli tupakille mennä. Mietityttää miten kauan tätä jatkkuu tiedän ihmisiä jotka on sanonu et vielä vuodenkin päästä voi tulla mieleen... toivottavasti ei.

Näihin tunnelmiin hyvää pyhää kaikille minnarun&pikku-ukko 31+1
 
Jassukka: Mulle lääkäri sanoi korvien rutinan ja lukkoonmenon johtuvan turvonneista limakalvoista. Neuvoi käyttämään Ceridal suihketta pari keraa viikossa korviin, kuten joku muukin täällä jo aiemmin mainitsi. Mullahan meni vasen korva lopulta totallilukkoon ( en kuullut sillä juuri mitään) ja lääkärissä sitä huuhdeltiin, kun oli kerännyt myös kuivasta vaikusta tukkeuman sinne ja tulehduksen. Nyt tulehduksen parannuttua olen käyttänyt Ceridalia ja hyvin on auttanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Jassukka
Tervetuloa Ellura! mäkin synnytän hämeenlinnassa =) saako udella mistä päin olet?! ja siis muutkin siellä synnyttävät..jos vaikka satuttais asumaan suht lähellä ni vois joskus harkita jotain äitilapsi treffejä =)

Tosta makeen syömisestä..mulla on taas toi raskausdiabetes ja tarvii hiukan rajottaa,en oo kuitenkaan arvoja saanu nousemaan liian suuriksi vaikka olisin karkkia muputtanut.toi on varmaan niin yksilöllistä.viime raskaudessa pahin sokerin nostaja mulla oli tuoremehut ja niitä en oo oikeestaan juonut sen jälkeen.hiilarit on sellaset mitä kannattais kohtuudella vetää.viime raskaudessa kävin yksityisellä 4d-ultrassa ja se lääkäri sano et viimisen 2kk ku välttelee suuria hiilarimääriä ni vauva ei kasva liian isoksi.meijän esikoinen oli kaikkea muuta kun sokerivauva,syntyi 2vkoa yli lasketun ja painoi silti vaan 2885g,eli pieni poikanen :heart: se oli vissiin n.3vkoa ennen syntymää ku mulla oli viiminen ultra ja siellä ne katto et olis ollu joku 3,4kg eli ei noi kokoarviot ihan nappiin mee aina..mut siis ei kai sitä ehdoin tahdoin kannata kauheesti epäterveellistä syödä?! (sanoo nainen jolla on tällä hetkellä sokeririippuvuus :'( ei vaan pysty olemaan päivääkään syömättä jotain sontaa,hitto)

mä oon kans pikkuhiljaa laitellu vauvan vaatteita valmiiksi ja noista poitsun vanhoista ottanu pois liian poikamaiset ja ns.turhat ja nyt sit mietiskelly et mitä tarviin lisää.aika paljon mulla on 62cm,mut siitä pienempiä pitäis hommata nyt lisää..muistan et tykkäsin esikoisella ihan vauvana sellasista koko puvuista jotka sai helposti päälle eikä niissä ollut saumoja ja sukkaosat jalkaterissä.ja sit ihan bodyt ja hm:n sellaset ohkaset puolihousut oli hyviä.mä meinaan ostaa nyt tarpeeksi noita pieniä vaatteita..se vaan kun lapset kasvaa niin eritavalla ja on ihan erimallisia.just tänään puhuin yhen äidin kanssa ku sen lapsi on aina ollut todella pitkä jalkainen ja käyttänyt isoja huosukokoja kun taas meillä tuo on tosi lyhyt jalkainen..vielki taitaa olla muutamat 68cm housut käytössä vaiks sit paidoissa nyt jäänyt 74cm pieniksi (poikanen siis 1,5v).tosin,tuo on jo ilman vaippaa et sekin tekee ton huosu koon tarpeen pienemmäksi,mut ei siis ehkä kannata liikaa haalia noita isompia vaatteita (68->) kun ei voi sit yhtään tietää kuinka kasvaa.

ainiin,tänään mulla oli ihan mahti päivä kirppislöytöjen suhteen.ensikskin meil on tossa avoimessa päiväkodissa vaihtokirppis eli saa ottaa ilmasiks ja viedä sinne otettavaks ni sit sinne oli just joku tuonu äippävaatteita ni sain sieltä kahet superhyvät housut!toiset mustat ja toiset farkkuset,sellaset tosi kivat päällä.no sit lähin viel illalla kirppikselle ja sieltähän löysin vaiks mitä..poitsulle kauheesti kivoja vaatteita ja sit peiton&tyynyn(2e) (saa bambiino ton mikä tuli viimeks äitiyspakkauksessa ku on pienempi ja nyt en ottanu pakkausta),pussilakana setin(meil on jo tuhat mut oon ihan hulluna niihin :p ,sit pari bodya,pikkareita ja housut vauvalle.niin ja lelun.oih,oon niin innoissani taas.eikä menny ku pari kybää rahaakaan.

Mukavaa loppiaista kaikille!täytyy kai toi kuusi roudata vihdoin pihalle :LOL: on nimittäin ihan vihree meijän valkonen nukkavillamatto..milläköhän noi neulaset saa pois tosta?! meil on muuten koko kämppä ihan täys noita hiton piikkejä,toinen kissa tekee ihan tahallaa,liekö sit tuntuu kivalta,sitä et menee tonne kuusen alle ja kun tulee pois on selkä ihan täynnä neulasia.sit se ihan pokkana kuljettaa itsensä johonkin tarkasti valittuun paikkaan (kuten esim.meidän sänky tai joku toinen matto tai sohva) ja sit siihen ravistelee sellasen kasan niitä piikkejä :stick:
 
kolibro täällä olisi yksi joka kanssa synnyttää hämeenlinnassa.
Me asustellaan Tervakoskella, missäs päin sinä? Olis kyl ihan kiva tutustuu uusiin
mammoihin ja vauvoihin sitten kun syntyvät :). Kuka muu synnyttääkään hämeenlinnassa?

Satuuu ja Saimi 30+0
 
Kiitos pelkopoli vastauksista!

Vartalon muutoksista ja painosta, mulla oli enemmän ongelmia ykkösen jälkeen hyväksyä oma kroppa, mut nyt tän kakkosen aikana oon enemmän sinut itteni kanssa, koska en kuitenkaan saa sitä kroppaa ennen lapsia takaisin. Tissit roikkuu, selluliittiä on enemmän ja muutenkin oon pehmeämpi. Oishan se kiva olla taas hoikassa ja timmissa kunnossa, mutta se vaatii oikeesti niin paljon ettei mulla oo siihen rahkeita (aikaa + en halua rajoittaa syömisiäni liikaa). Mä aina paasasin sitä et "kuntoiluun löytyy aikaa jos sitä oikeasti haluaa", mutta oon huomannut ettei se kyllä niin ole. Jos käy töissä ja tekee pitkää päivää (8/9-18) ja illat haluaa nähdä lasta, niin ei siinä montaa kertaa viikossa kerkiä jumpissa juoksemaan. Pakko priorisoida, ehkä sit joskus jaksan panostaa kuntoiluun enemmän, nyt tässä elämäntilanteessa en.

Mä syön kans aivan liikaa karkkia ja suklaata joka päivä, en yleensä ees syö suklaata, mut molempien odotuksessa oon mättänyt sitä hulluna. Sokeriarvot testin perusteella tosi hyvät, joten en usko et siitä on haittaa kunhan sokeriaineenvaihdunta toimii.

Mulla on tosi kiva anoppi, kunpa asuisivatkin lähempänä, niin voisi tulla useammin käymään. Luin jotain toista palstaa ja siellä joku äiti valitteli oman ajan puutetta, vaikka isovanhemmat käy kerran viikossa hoitamassa lapsia. Naureskelin miehelle, et meillä saadaan lapsi hoitoon pari kertaa vuodessa ja ollaan siitä jo ihan onnessaan. En tarkoita just sua hepuhi, mutta välillä vaan tuntuu et mihin on tottunut (esim. jos saa tasaisin välein lastenhoitoapua) niin sekään ei riitä. Tai että sitä ei arvosteta. Me ollaan hirveen huonoja palkkaamaan lastenhoitajaa varta vasten, tuntuu että se tulee niin kalliiks eikä siks tehdä juuri ikinä mitään yhdessä miehen kaa, mikä on tosi sääli.

Musta tuntuu et vauva yritti kääntyä toissa yönä ympäri ja oli eilisen poikittain, mutta nyt taas tököttää perätilassa. Heti on ahdistavampi olo, kun pää punkeaa melkein kurkkuun.

Viola ja pikkuinen rv 31+4
 
Mäkin laitoin liittymispyynnön kerhoon :)

Jäänyt kirjoittelu TAAS vähemmälle, kun ei oo koneen edestä löytynyt tarpeeksi kolotusvapaata asentoa.. Vuodenvaihteessa iski kovasti päälle jotain ilmeisesti nivus- ja liitoskipujen tyyppistä ja yhtä aikaa sellaista sähkömäistä kipua alaselästä puoliväliin oikeaa pohjetta. Kävely tosi hankalaa ja kipeää. Levolla helpottanut sen verran,että pystyy taas toimimaan. Nyt oon taas enempi hollilla, kun sain uuden puhelimen ja tässä pyörii kaikki nettisivutkin kunnolla. Voi lueskella ja kommentoida missä vaan ja missä asennossa vaan :D

Onko muilla teillä ollut kovasti nenän kuivumista ja pientä tukkoisuutta? Mulla erityisesti herätessä vaivaa ja muutenkin välillä.

Vanillac + Masupapu 30+0 POKS!!! :heart:
Tuntuu tosi hurjalta kirjottaa kolmosella alkava luku!
 
Viimeksi muokattu:
nenänkuivuminen ja tukkosuus jep,löytyy. varsinkin aamuisin on nokka aivan tukossa ja limakalvot älyttömän kuivat..


maha rutisee mullakin tosi ilkeen kuulosta kun kuulostaa just siltä että siellä menee rikki jotain :D

lapsen hoitoon vieminen/saaminen mä en oo jotenkin vaan halunnu ees antaa hoitoon tuota esikoistakaan.. hällä on nyt ikää sen 1v5kk ja oli just ekaa kertaa yökylässä kummitädillään (mun siskolla) tossa viikko sitten kun sisko niin kovasti pyyteli.. pari tuntia on ollut aiemmin hoidossa,kun oon olllut ultrassa jne.. meillä siis hoitajia olis,mutta oon ite tosi huono antaan hoitoon. oon riippuvainen tosta lapsesta vähän liikaakin :D ens viikonloppuna kuulemma mun äiti haluaa pojan hoitoon ja meidän pitäs miehen kanssa tehdä jotain kahdestaan kun pian tää vauvakin syntyy..


karkkia ja suklaata menee mullakin kauheet määärät..sokeririippuvainen on mustakin tullut,vaikka ennen ei tullu syötyy juuri ollenkaan nameja,kauheeta kun tulee heti ihan päänsärkyä jos ei saanu päivän karkkiannosta :D


sunniee ja vv 31+3
 
Nenä on tukossa täälläkin aina aamuisin! Samalla yleensä esiintyy pientä nuhaa. Toki raskauskin voi vaikuttaa tuohon, mutta joskus minulla on todettu jonkinlainen herkkyys pölypunkkiallergiaan, joka kai vaikuttaa asiaan. Jos ei ole tyynyjä pessyt pitkään aikaan, niin kannattanee se tehdä.

Kirskis ja Kaiku 30+3
 
kolibro ja Satuuu, mä asun tällä hetkellä Eteläisten suunnalla (eli entistä
Hauhoa) mutta ollaan miehen työpaikan takia katsomassa uutta kotia akselilla
Hämeenlinnan kantakaupunki (jostain moottoritien läheltä) - Janakkala (erityisesti Tervakoski) - Riihimäki. Oikein tosi mielelläni osallistuisin kyllä äitilapsi -treffeille! En oikein tunne muita odottavia äitejä tältä alueelta, joten muiden äitiyslomalaisten
seura olisi taatusti mieleen tulevaisuudessa.

Käytiin äsken hakemassa pinnasänky työkaverilta ja alkaa tuo yksi huone täyttyä
jo vauvatavarasta. Vaunuja pitäis mennä huomenna katselemaan. Millaisia
ajatuksia teillä muuten on vauvatavaroista: mitä suosittelette että kannattaa
ostaa uutena ja mitä sitten käytettynä? Vai onko sillä edes väliä?

Ellura ja poitsu 29+4
 
Ja toi karkin syöminen! Mulle maistuu joka päivä kyllä enempi tai vähempi makea.. joulusuklaita on vielä monta laatikkoa tossa pöydällä, mutta hupenee kyllä hyvää tahtia! Joka päivä tulee herkuteltua. Mä oon aina ollut namihiiri, mutta aikamoista se touhu on nyt ollut koko ajan.

Lisäksi koko raskauden ajan mun heikkous on ollut jätski! Lähes päivittäin tulee sitäkin syötyä, mikä tosin toisaalta on ihan hyvä, kun en juuri muita maitotuotteita käytä.

Minnarun - Mä en oo huomannut, että mitenkään täysin pysyvästi olis kauheen kuuma, mutta kyllä sellasia hetkiä tulee useesti päivässä. Varsinkin ulkovaatteet päällä ei pystyis yhtään olemaan sisätiloissa esim. kaupassa, kun tulee hurja hiki. Ja kotonakin kyllä taitaa useemmin tulla lämpönen ku aiemmin.. Vaikka aina mulla sohvalla torkkupeitto pyörii päällä ees osittain :) Yöllä oon huomannut, että oon välillä taistellut peiton sivuun. Normaalisti en osaa nukkua ilman peittoa ollenkaan.
 
minnarun täälä kainalot märkänä pitkin päivää vaikka ei juur mitään edes tekis. aikasemmin oli selviä "kuumia aaltoja" mutta nyt on ihan tasasen lämmintä. mut ei mitenkään hiki valuen, ainut oire se aina kainalot märkänä (dödöstä huolimatta)

mahan ympäryksen piruuttani mittasin ja aavistelin et tulos vois olla veret seisauttava lukema. mut ei niin paha 112cm. mä odotin yli 120cm lukemaa

karkki.. voi karkki, voi karkki. yritän koko ajan sen syömistä vähentää, mut huonolla menestyksellä. nyt alkaa näyttään et kakki "ylimääränen" menee suoraan reisiin. ei enään kiva, ne joutuu sit aikanaan oikeesti pudottaan. esikoisesta 4pv synnytyksen jälkeen -10kg, nyt en enään niin optimistinen noitten kilojen tiputuksen suhteen. niin ja pikkusen on alkaneet posketkin pyöristyyn :ashamed:

nenä tukossa aamusin ja aikas herkällä on nenä verenvuoto.

m+e 30+4
 
Mulla on koko ajan kuuma! Normaalisti oon hirvee vilukissa, mut en näköjään raskaana ollessa. Kertoo varmaan jotain se, et meillä ei oo edelleenkään patterit päällä, ja leivinuunia lämmitetään n. kerran viikossa :D On meillä toki osassa taloa lattialämmitys, että kyllähän se lämpö siitä leviää ympäriinsä.

Nenä tukossa myös täällä, varsinki ku menee makuulleen. Yöllä sit janottaa koko ajan ku joutuu nukkuun suu auki ja suussa maistuu hirvee pa**a : /

Ja korviin käytän minäkin Ceridalia, ku ne on ihan oudot ollu koko raskausajan.

Siinäpä mun tämänpäiväinen vikalista :D

Pätkis 30+6 (Huomenna poooks! :) )
 
Mullakin ollut jo jonkin aikaa nenä tukossa varsinkin aamuisin ja täynnä kuivaa veristä räkää..(sori tarkempi analyysi.. =)). Inhottavaa..

Tänään on tullut leivottua ja leivottua. Huomenna juhlitaan esikoisen 9v. synttäreitä, jotka oli oikeasti vuoden viimeisenä päivänä. =) Hauska, kun hääräilee, niin välillä huomasi, kuinka masu tosta edestä oli ihan jauhoinen. =D Pikkasen alkaa olemaan edessä. Saa nähdä, kuinka työnteko sujuu, kun maanantaina taas tarvii palailla. Päiväkodissa kun olen, niin pienten pukeminen alkaa varmaan olemaan hankalaa, varsinkin kenkien laitto. =O Muutenkaan ei tekisi mieli enää mennä töihin, niin hyvin päässyt lomailun makuun, mutta kyllä niitä pikkuisia on ihana taas nähdä! :heart:

Ja huomenna saisi kuopusta sähköisesti ilmoittaa kouluun, mun pieni! :heart:

moomin 28+1
 
Viimeksi muokattu:
Pätkis Lisäätkö mutkin kerhoon? :)

Ellura juu, tosi kiva olis tutustua paremmin. Mekin tänne Tervakoskelle muutettu tuossa syyskuussa, joten ei vielä montaa tuttua ole, eikä oikeestaan yhtään mammakaveria :)

Mulle vois päivittää tietoihin, että 28v on nyt ikää tällä mammalla!

Satuuu ja Saimi 30+1
 
APUA ! Miulla on ollu kurkku tänään tosi kipeä :( en tahdo tulla kipeäks. Huomenna pitäis kestitä väkeä mieheni 30 vuotis syntymäpäivien kunniaks ja miulla on leivottavaa laitettavaa ja siivottavaa huomiselle ihan riittämiin ilman et vointi on huono.

Fiksuna nukuin sitten pienet päiväunet ni yöunet meni sitten siinä, kaikki muut makoilee jo.

Anopista: miun anoppi ei ole koskaan hoitanut meidän lapsia lapset ei ole koskaan olleet siellä yötä, meillä on paljon perhettä täällä mut se ei tarkoita et apua saisin äitini on ainut ja hänkin on erehtynyt joskus sanomaan että kuka lapset on tehny lapset hoitakoon äidin paikka on kotona. Veljeni lapset kyllä on vähän väliä äidilläni hoidossa minun ehkä noin kerran vuodessa ja välimatkaa noin 2 km. Poika on ollu joka toinen viikko aina 4-5 siellä ennen kun mies on päässy töistä joten on paljon läsnä lasten elämässä mutta monesti tuntuu että vain silloin kun hänelle sopii... no kun kohta on kkolme lasta tuskin kukaan enää suostuu ottamaan lapsiani hoidettavaks. no onneks minulla on mies joka kyyllä pärjää lasten kanssa jos minulla olisi menoa.

Näissä mietteissä loppiasta

Minnarun&pikku-ukko 31+2
 

Yhteistyössä