Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Katjuska: Meilläkin tytöllä sellainen kausi ettei isi kelpaa esim. nukuttamaan tai yöllä lohduttamaan, vaan pitää olla äiti että rauhoittuu. Mies meni viikonloppuna tytön luo kun itki yöllä, niin tyttö vaan työnsi häntä pois. Kun mä tulin huoneeseen, niin hiljeni heti.

Kelan laput sain myös neuvolasta mukaan, raskaustodistuksen ohella. Terkka vielä neuvoi niiden kanssa sen verran, että mitkä kohdat mun tulee huomioida. Iltapuhteiksi niitä varmaan täyttelen, että saan ne huomenna postiin.

Kannoin petivaatteeni jo valmiiksi tytön huoneeseen, kun tiedän sata varmasti joutuvani ensi yönä sinne raahautumaan. Tyttö parka on kamalassa räkätaudissa ja hampaat vaivaavat, koko ajan niitä kaivaa. Särkylääkkeestä huolimatta ei nukkunut kuin yhdet 30min päikkärit koko päivänä. Elättelen siis toiveita paremmista yöunista kun olen jo valmiiksi läsnä.

Vihdoin mulle on iskenyt himo johonkin muuhunkin kuin karkkiin! Voisin syödä vaikka kuinka paljon ruisleipää jonka päällä on Polar-juustoa, korppukinkkua ja kurkkua :p Myös mandariinit (nyt sattui hyviä) ja porkkanat maistuvat hyvin.

Sipsunen & pikkusisko 22+3
 
Laretzki
Kelanlaput ai jaa, mä luulin että neuvolasta saa vaan sen todistuksen, kun ei mulle ees puhuttu niistä kelan lapuista mitään, ite tosiaan selvittelin ja kävin kelassa... Mut käydäänkin hepuhin kanssa samassa neuvolassa, joten ihmekkö sitten ettei hepuhikaan saanut, kun mäkään en saanut...
 
Pööppis
kelanlaput, minä en saanut nlasta. En saanut raskaustodistustakaan,kun täti sanoi että hän postittaa sen, mutta samana pvänä täytin lomakkeen netissä ja laitoin sen eteenpäin. Kaipa se äitiyspakkaus sieltä sitten tulee joskus.


Hitsin vitsi mikä pahaolo ollu kolmatta päivää. Tulee aaltomaisesti, välillä jopa hyvä olo ja sit taas meinaa vaan jojo valuu suupielestä kun on niin kovasti pahaolo. Toivottavasti on asiaankuuluvaa eikä merkki mistään että joku ois vialla :I
Sit on yläselkä oikkuillu,enkä oikein osaa sitä jumpata. muutenkin on kroppa jäykkö kuin mikä. Hitto ihan nollapisteessä,ei tietoakaan et oisin joskus zumbannu :eek:

Nii ja se kohdun alareunassa oleva kipu joka vaivasi lenkkeillessä on palannut, että kiukuttaa,kun nyt tekis mieli liikkua,niin ei kivun takia voi. Ärsyttää.

Mut sit ilosiakin asioita (?) mahtuu tähäön pvään, tilasin elloksen alesta vauvan bodyja,unipukuja ja housuja edullisesti ja sit sain lahjakortin lindeksiin, ihanaa ostaa jotain söpöä vaavellille <3
Nii,ja ompelin teddykankaasta valkoisen korvallisen hatun :) hih hih.. näkee et on kyl ite tehty, mut so what :)

23+6
HUI, huomenna alkaa 25.vko.
Joko muuten voi sanoo et oon kuuennella kuulla? Tai siis OLLAAN, me kaikki, vai ollaanko? miten se sanotaan
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Etkös sie pööppis huomenna starttaa jo seittemmänen kuukauven :)

Viikot 0-4, ensimmäinen raskauskuukausi
Viikot 5-8, toinen raskauskuukausi
Viikot 9-12, kolmas raskauskuukausi
Viikot 13-16, neljäs raskauskuukausi
Viikot 17-20, viides raskauskuukausi
Viikot 21-24, kuudes raskauskuukausi
Viikot 25-28, seitsemäs raskauskuukausi
Viikot 29-32, kahdeksas raskauskuukausi
Viikot 33-36, yhdeksäs raskauskuukausi
Viikot 37-40, kymmenes raskauskuukausi.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Moi pitkästä aikaa :)
tulee seurattua tota facebookin palstaa enemmän.

Huomenna ois sitten TAAS ultra... saas nähä joudunko syömään taas verenpainelääkkeitä, sit kuulema siirrynkin taysin seurantaan jos niin käy :)
edellisessä raskaudessa jouduin syömään alusta asti lääkkeitä et nyt on aika pitkä matka selvitty ilman :)

Laitoin kelalle kaikki hakemukset 7.11. kun sain laput kelalta ja parissa päivässä tuli päätös pakkauksesta/rahasta, me otetaan siis rahana ja sen pitäs olla tilillä nyt torstaina :) pakkausta on joutunut aina odottamaan kauan tai sitten vaan on tuntunut siltä ;)

Tessa ja masuasukki 23+5

ps. uskaltaisko huomenna kysellä sukupuolta :)
 
laretzki Mulla vaihtui neuvola kun muutin tänne toiselle puolelle keskustaa, sitten tämän kertainen neuvolatäti oli vielä kolmannesta neuvolasta, kun mun uusi neuvola"täti" oli sairaana. Jännä miten yhden kaupungin sisällä voi olla näin suuria eroja neuvolassa, sillä mä sain kaikki paperit sen todistuksen kanssa.

Onneksi isä pitää 10 vuoden kalenteria, kun piti soittaa sille minä vuonna oon muuttanut miehen kanssa yhteen, jotta sain paperit täytettyä :D Eihän tuollaisia voi muistaa :D

Torkuin vähän aikaa ja syön puolikasta hunajameloonista :p Onneksi se auttaa tähän kamalaan salmiakinhimoon.
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis- ja nittta
Huomenna olis meillä taas neuvola :) !
Heheh, meillä sai ukko jonkun päähän piston, että alkaa tähän aikaa illasta kokomaan meijän vaatekaappia :D Syystä, että voisin huomenna pestä vauvan vaatteet jo valmiiks kaappiis :D
Se on nyt niin onnissaan, isin pienestä pojasta :)

Ja sit vähän huonompiin uutisiin, meille... Saatiin tosiaan asunto tarjous, asunto oli kaikin puolin meille hyvä, mutta huomenna joudutaan ilmoittamaan että EI otetakkaan asuntoa :(

No empä nyt kerkii enempii kirjotella, mutta illan jatkot teille :)
Mä lähen tota remonttireiskaa jeesaamaan ja ite ahkerasti opiskelemaan lääkehoitoa, huomista koetta varten ;)

Nittta & poitsu 21+6 :heart:

ohohoh, huomennahan poksutaan taas :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Heippavain!

Taas nyt vähän omanapailen..

Tänään oli kyllä tarmopäivä, kuten pitikin kyllä. Ihanaa, kun voi tälleen "pikku hiljaa" alkaa jo siivoilemaan ja valmistelemaan muuttoa kiireestä huolimatta, kun ei meillä oo vielä avaimiakaan tuohon tulevaan kämppään, kun sopimuspaperit ei oo vielä tullu postista jne.

Huomenna sitten haetaan pahvilaatikoita ja turhamaisimmat tavarat jo laatikoihin/jätesäkkeihin vaatteita! Tänään tyhjentelin niin hurjasti kaikkea turhaa roskiin/konttia varten, et vieläköhän toinen samanlainen määrä lähtis huomennakin. :D Ja pyykkikone surrannu hullunlailla. Mut tuntuu vaan aika hurjalta, että tämä viikko on enää aikaa muuttaa ennen reissua (lähdetään maanantaina jo Helsinkiin) ja sitten reissun jälkeen meille jää muuttopäiviä enää vaan muutama! :D Ja vielä tällä viikolla pitäis mattojakin keretä pesemään, töitä ke-pe, pakata reissua varten tietenkin ja sitten olis ystävän polttarit vielä lauantaina (mut onneks tietää, et sunnuntaikin on täyden tehon päivä, kun ei tule krapula noista polttareista!!)! :D Koko ajan ollu sellanen tohina päällä ja aivot raksuttaa, et tuntuu ihan hassulta. :D Energia vaan virtaa, kun on näin jännää tää muutto ja kaikki! :D

Jooh, lähenkin tästä sauhuamaan lenkkipolulle. :D

Hyvää uutta viikkoa taas mammat! :)

Touho-Hopea & Alien 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: nittta ja mesisa
Huomenta!Pikaisesti piipahdan ennen töihin menoa.
Eilen oli rakenneultra,kaikki oli niiku piti,onneks =)Painoarvioksi tuli Pikku-Ukolle 450 g.Sukupuolta ei suostunut näyttämään(jotenkin arvasin sen,sanoinki miehel edellisenä itana et varmaa se siel jalat ristis et ei varmaa saada tietää).Piti jalkojaan nii tiukasti yhdes et ei ollu mitää toivoo nähdä ...Eli...eletää sit jännitykses loppuun asti.Ei päästy ostaa vaatteita ja rattaita sukupuolen mukaan siis..Istukka mulla on tossa edessä ni ei tarvi enää ihmetellä miks liikeeit ei oikein tunnu,sanoki siel Jorvis et voi olla et koko raskausaikana en niit kunnol tunne =( Mut pääasia et Pikku-Ukol kaikki ok ja et istukka toimii..
Vaunuja käytii kattoo eilen samal reissul,tosi inhottava oli mennä sinne liikkeeseen ku se myyjä hyppäs heti tiskin takaa ylös tuputtaa vaunuja meille...ja ku sanoin sil et ei me ihan 700 e vaunuja pystytä ostaa ni kauhee saarna miten halvalla ei saa hyvää...juu juu varmaan iha totta mut silti...
Nyt täytyy kiiruhtaa töihin.
Kivaa päivää kaikille =)
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis- ja Hopea
Huomenia!

Mäkin sain kaikki Kelan paperit neuvolasta matkaan, tosin en vielä ole laittanut niitä eteenpäin. Nyt varotus, seuraa Kela-vuodatus... ja muutenki pelkkää omaa napaa.

Kävin eilen Kelan toimistossa ja voi että mulla taas nousi savu korvista! :mad: Mä en ymmärrä mistä tollasille virkailijoille palkkaa maksetaan, ku ei ne mistään mitään tiedä. Mä oon siis jo pari kertaa soittanut Kelan noihin neuvontapuhelimiin, kun mua mietityttää miten tuo mun äp-raha lasketaan, kun olen ollut töissä melkein yhteen putkeen pätkissä viimeiset vajaa pari vuotta ja nyt sitten työttömänä lokakuun alusta. Yhdessä numerossa mulle virkailija sanoi taannoin, että saisin minimiäippärahaa, koska kuulemma se vaikuttaa, jos on saanut väh. 4 kk jotain etuutta ennen äp-rahakauden alkua. No mä mietin, että ei helvetti soikoon se voi niin mennä, että ensin mä painan duunia niska hiessä ilman kesälomia ja sitte tipun minimirahalle. Toisessa paikassa taas virkailija sanoi, että tää mun työttömyysjakso (mikä tod. näk. nyt jatkuu siihen asti, kunnes äitiysloma alkaa kk ennen laskettua aikaa) ohitettaisiin ja katsottaisiin mun tulot siitä puoli vuotta taaksepäin, kun olin viimeksi töissä. Tää olisi munkin kannalta paras, koska mulla oli korkein palkka tossa vikassa työpaikassa.

No, eilen kun kysyin jälleen, että kumpaa virkailijaa mä uskoisin, niin tää kolmas virkailija levitteli käsiään ja sanoi, että en mä tiedä, en valitettavasti osaa sua auttaa. No mistä mä hitto saan sen varman tiedon, jos en Kelan omasta toimistosta? Se pyöritteli jotain paperia, joka niille virkailijoille oli annettu esimerkiksi (jo ratkaistu tapaus, vähän samantyylinen) ja lopulta pyysin, että saanko nähdä itse sen kys. päätöksen, jos siitä selviäis. No, siitä mä lopulta bongasin sellasen kohdan, että työttömyysjaksojen yli voidaan liukua, mutta ei sinne asti, mikä olisi viimeisin vahvistettu verotus (eli tässä tapauksessa v. 2010 verotiedot). Eli, ymmärsin itse sen niin, ja virkailijakin lopulta nyökytteli, että saisin esittää mun kaikki tulot tän kuluneen vuoden ajalta ja raha maksetaan niitten perusteella.

Olin niin äkänen ku tulin tuolta, ettei mitään rajaa. Aina sama juttu, jos soittaa mihin tahansa palvelunumeroon, ei ne koskaan osaa antaa vastausta siihen mitä kysyy. Ainoo poikkeus on veroasiat, sieltä mä saan aina vastauksen tosi yksiselitteisesti ja nopeesti.

No joo, ei siitä enempää. Tän viikon aikana täytän ne paperit ja vien. Mietiskeltiin eilen miehen kanssa, että on kyllä tosi hassu ajatus, että neljän kuukauden päästä meillä on jo oma tuhiseva pieni käärö. Siis laskettuun aikaan enää n. 3,5 kk, apua! Synnytys pyörii jo mielessä aika paljon, ja oon alkanu miettiä mitä toivoisin sen suhteen, jos siitä nyt mitään voi tietämättä etukäteen toivoa. Siihen ratkasuun oon tullu, että mua vähän kiinnostais tällanen "aktiivisempi" synnytys, jossa saisin liikkua vähän vapaammin, ja esim. synnyttää pystyasennossa. Oon ollu siitäki vähän näreissäni, ku neuvolassa meille ei mainittu tavullakaan tosta Kättärin Haikaranpesästä, joka olis vähän tollaseen keskittynyt, enkä itekään oo osannu siitä ettiä tietoa aiemmin. Eilen etin, ja mihen kanssa tultiin siihen tulokseen, että ei nyt sitten hakeuduta siihen, kun tässä on jo viikkoja menny niin monta sen jälkeen ku sinne ois voinu ilmottautua. Pitää sitte vaan yrittää esittää noi toiveet ihan "normiosastolla".

Eipä tänne taaskaan muuta, huusin tollasen Eisbärchenin turvakaukalon lämpöpussin Huutiksesta, pitäis käydä hakemassa se joku päivä. Mä oon ihan joulufiiliksissä ollu vaan eilisen ja tän aamun. Kävin eilen kirjastossa digitoimassa mun vanhempien yhden vanhan joululaulu-lp-levyn (jonka lainasin niiltä viimeks siellä käydessä, ihania vanhoja kunnon joululauluja, esittäjinä vanhoja iskelmätähtiä:p) cd-muotoon ja oon nyt sitä vaan kuunnellu. Mies sanoki eilen illalla, että miten mä tänä vuonna alotan joululaulujen kuuntelun näin myöhään. Pikkumieskin tais tykätä kun lauloin mukana, alko tulla potkuja tasaseen tahtiin. :)

Mut nyt aamupalalle, kivaa viikon jatkoa, leidit!

Vaniljarinkeli ja Pikkumies 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Meil on vaunut! Käytettynä tori.fi:stä (totesin, että huuto.netissä on ihmiset, jotka haluavat tehdä vaunuilla rahaa, tuolla torissa ne, jotka haluavat vain tavaran pois tieltä :p)
Merkkinä TAKO, josta en hurjasti löytänyt tietoa, mutta kaikki mitä löysin, oli positiivista. Nuo on kuin uudet, oranssi/siniset, heittoaisalla, ilmakumipyörillä (pyöristä ei uskois, että ovat kertaakaan pihalla olleet :O), Maksoi 60e!!! Ainiin, nois on alumiinivanteet :p
Nyt sitten tajusin ongelman, jonka kohtaa, kun ostaa käytettyä. Ei ole käyttöohjeita, jotka olis aika jees kun en ole tainnut koskaan edes koskea vaunuihin! Saatiin ne kuitenkin nyt rattaista vaunuiksi, hyvä me!
Seuraavassa sitten kysymys "idiootti tahtoo tietää"-palstalle:
Kai tonne vaunuihin joku pussukka tms pitää hommata? Ja mimmonen? Kauheesti myyvät kaikkea ja oon ihan sekasin. Onko se sit se lämpöpussi mistä ootte puhuneet? Vai tommonen kantokoppa mitä esim. huuto netissä myydään?

Mariaja & Tyyppi 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja Hopea
POKS 21 <3

Noniin nyt on kotiuduttu neuvolasta, repullinen kela helvettiä -_- !
Eikö ne tosiaan oo voinu yhtään selvemmin niitä tehä? No pääseepähä taas hermot menettämään !

Mutta sit pikkusen kuulumiset, sydän hakkasi niin nätisti ja reippaasti syke oli siinä 147-150 kohilla :)

Omat kuulumiset neuvolasta, taas sain lähetteen verikokeisiin ja pisunäytteeseen :/ Hb oli 114 vaikka syön 100mg/pvä rautaa, aikasemmi ollu 105 toi hb, että on se noussu kuulma mut hoitaja haluu kuulemma varmistaa nyt kaiken ja laitto johokki tosi isoon verikokeeseen missä sitten katotaan KAIKKI !

Painoakin on kivasti tullu +390/vk :D Ja lähtö painosta tähän painoon tullu 6.1kg :)

Mut nyt lähdenki tästä vielä unia jatkamaan ja sitten reippaana tyttönä kouluun opiskelemaan ruuanlaittoa ja lääkehoitoa :D

Päivän jatkot mammoille :hug:

Nittta & poitsu 21 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye ja Hopea
mariaja minkälainen siinä on se vaunuosa? Jos se on ihan umpinainen vaunukoppa ni et tarvii muuta ku lämmikkeeks peittoo tms. makuupussia. jos taas ratasmallinen niin sit joku pehmee kantokoppa ois hyvä. Toivottavasti nyt sit sait taas ees jotai irti ku tää mun artikulointi tähän aikaan vähä heikkoo :D :D

ja tosta kela hommasta et nehän ottaa viimesen puolenvuoden tulot, joista laskee vuoden tulot -eli periaattees jos on just ennen ollu työttömänä ni nehän voi ottaa vuoden tulot suoraan joista laskee... tosin mulla oli viimeks tosi tarkkaa et ne oli just sen edellisen puolenvuoden ajalta- ei siis yhtään liian aikasin saanu hakee. mut mites sit vaniljarinkeli tuleeko sulla se +20% enemmän niistä tuloista ku verotuksesta ku verotushan on ensisijainen..
Onneks mulla menee saman mukaan ku edellinen ku alta 3v aikaa edellisestä ni ei tarvii ees miettii paljon saa ja mistä lasketaan :D

Eilen just pähkäilin äitiysloman alotusta ja lopetusta :)D) siis lähinnä niitä päiviä -ja isäkuukautta jne... ku mulla alkais 11.2 -mut jos alottaisin jo 6.2 ja sitä ennen viikko lomalla ni säästäsin helmikuun hoitomaksut ku noi lopettais hoidossa jo tammikuun loppuun... ja sit isäkuukaus loppuis just sillee et ipanat alottais vuoden alusta hoidossa.. JA mikä "parasta" "palkanmaksu"pvä säilyis samassa ku nyt tilipvä -johon kaikki laskut keskitetty... on se vaikeeta ku on vaihtoehtoja :D :D

YÄK!! Mun täytys lähtee kohta työhöntulotarkastukseen... verikokeet ja syynäykset -voi motivaatio!!!! ja sit illaks töihin..

Ai nii teollisuuskypärä onpa aika törkeetä asiakaspalveluu!!! kai hänen nyt tulis esitellä kaikkee mitä niillä on ja yrittää myydä vaikka 50e vaunut jos niiltä löytyy!

Josta tulikin mieleen et sain eilen pysäköintisakot :headwall:, vein muksuu hoitoon ni sillä aikaa oli käyny laputtaa -paikassa jonka luulin parkkipaikaks, tai siis olikin se mut mulla ois pitäny olla joku lupalappu. No sit ku mies iltapäivällä kysy et mihis toi auto sit pitäs parkkeerata ni "ei tässä oikein oo parkkipaikkoja.." WTF!!!?? päiväkoti ja ei parkkipaikkoja!!! sit se tarjos vaihtoehdoks apteekin parkkia johon matkaa reilu pari sataa metriä.. WTF!!?? aika ratkasu lähtee tallailee tollasta matkaa reppujen ja useemman lapsen kaa, joista osa ei välttis ees kävele ite.. minen tajuu!! Missä muussa paikassa henkilökunta on se joka ajaa oven eteen ja asiakkaat johonkin helvettiin?? Kyl meil ainaki henkilökuntaparkki on pihan perällä ja asiakkaat pääsee oven eteen... täytyy vissii vähä antaa joensuun kaupungille palautetta...nyt viel ku tähän apteekilta-päiväkodille matkaan kuuluu rakennustyömaa joten jalkakäytävät tukittu ni onpa turvallista!

kohta tällä on taas kiire....

pikkumökö + paavo-pesusieni 22+3.. mun piti lunttailla muiden viikoista missä mennään ku ihan blackki iski :D
 
Mariaja, onnea vaunuista! :) Kysyit tuosta pussista, niin joissakin saattaa tietty kuulua kauppaan mukaan lämpöpussi, mut varmaan yleisimmiten pitää ostaa erikseen. Siis kai siulla on siinä kuitenkin kantokoppa, jos oot saanu ne vaunuiksi? :D Anteeks, mutta nyt en taida ymmärtää. Me ostettiin yhdistelmävaunut, johon mukaan tuli siis kova kantokoppa. Ja jalkapeite, joka tulee rattaiden ja vaunujen päälle. Meillä tuli käyttöohjeet mukaan, mutta vois olla miusta selkeämmätkin! :D Ainakin kuvat auttais huomattavasti. :p
 
Pööppis
huhuiiih Memssi, en tajunukkaan et sitä ollaan jo niin pitkällä :O

Tänään siis lkaa 7. raskauskuukausi :O hipheiii :) Vinkeetä!



Hei käsityöihmiset!! nyt ois kinkkikysymys, keksisittekö mitään koristetta jota vois tehä villalangasta, koristetta siis lapsen sängyn yläpuolelle roikkumaan tms.. Kun löytyipä kaapista vahingossa vihreevalkoista villalankaa joka lähes tismalleen samoja sävyjä kuin kankaat jotka valitsin sängyn röyhelöihin. Jos joku näppärä keksii ja vaiks netistä löytää kuvaa,niin linkistä oisin kiitollinen :)


POKS 24+0
 
Pööppis mulle tuli mieleen, että vois virkata semmosia kukkasia? Mä tein yks vuosi joululahjoiksi pipoja, johon sit virkkasin epäsäännöllisiä "ruusukkeita" eteen koristeeks. Ilman mitään ohjetta kyllä, mutta lähinnä ympyrästä lähdin virkkailemaan koholleen (munkin artikulointi tuntuu olevan hiukan epämääräistä :D)
Nonnih, tän siitä saa sit kun yrittää olla fiksu ja säästää! Ei tossa mitään kantokoppaa ole! Olenko idiootti vai idootti :S Jotenkin ajattelin, että ei kai siinä ees pidä olla, et kai siihen semmonen pussukka vaan :LOL: Noh, pitänee siis ostella joku koppa tonne :O Pöh ja höh :D Tossa on kuitenkin erikseen tommonen peite systeemi joka tulee jalkojen päälle.
Joka tapauksessa, eipä tuo kopan osto sitten paljon paina, kun römerin turvakaukalo ja nää vaunut on yhteensä maksanut 100e \o/ Ja mietin myös, että jos nää vaunut osoittautuu susiksi käytössä, ei ole suuri menetys ostaa sitten uusia.
 
Tänä aamuna oli niin ihana herätä kun juniori heräili vissiin samaan aikaan ja kauheeta potkimista vähän aikaa. Otin miehen käestä kiinni ja laitoin masun päälle ja hänkin tunti selvästi kun toisella oli aamujumpat.

Pööppis voithan virkata myös sellasen pienehkön hahmon/eläimen, jonkalaitat vaikka langalla roikkumaan sängyn päälle. Googlen kuvahakuun kirjottamalla amigurumi saat vaikka minkänäkösia hauskoja virkattuja hahmoja. Kuvia kattellessa mullekin iski pieni kipinä virkaamiseen. :) Osaiskohan tuota tehä jonkin nuin mahtavan ihanan hahmon odottamaan pientä vaikka vaunuihin. :)

Poks 22 <3
 
Viimeksi muokattu:
Sipsunen: Olit tuonne laittanut tutista vierottamisesta.
Meilläkin pojalla tutti oli todella tärkeä nukkumaan laittaessa sekä yöllä. Päivisin sitä ei tarvittu ollenkaan.
Kovasti yritettiin ottaa vain tutti kokonaan poissa, mutta itsellä ei sitten luonto antanut periksi huudattaa toista joka ikinen ilta.
Tuttava sitten kertoi, että leikkaa tutista sen imuosan irti ja antaa sen "jämän" sille, jotta saa pitää sitä kädessä ja yrittää muka imeä sitä. Meillä tämä ainakin toimi todella hyvin. Poika oli tyytyväinen kun oli tutti vieressä :)
 
pikkumökö: Kyllä mä olin laskevinani, että mun tulot olis noussu yli ton 20% vuoden 2010 tuloihin verrattuna, kun sillon vielä olin opiskelijana ja tein vaan osa-aika-hommia vuoden ekan puoliskon. Sen takia just oonkin yrittäny selvitellä näitä, voi huoh...

Joku muukin kirjotti (pahotteluni, en nyt just nää sitä sivua taaksepäin, että kuka) himoitsevansa ruisleipää, täällä myös! :wave: Oon kytänny kaupoista sellasten pienleipomoiden ruisleipiä, oikein kunnon limppuja ja jälkiuunileipää, jotka tehty aitoon taikinajuureen. Eilen ostin sellasen jonkun pk-seutulaisen pienleipomon ruisleipää ja voi nam se oli hyvää, olisin voinu syödä sen yksin. :) Onneks mieskin sattuu tykkäämään yli kaiken tuoreesta ruisleivästä, joten senkin suuhun katoaa noista iso siivu, eli ihan yksin en ennätä niitä vetää mahaani. :ashamed:

amie: Ihana ele, tosi kivasti ajateltu sun mieheltä. :)
 

Yhteistyössä