Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Liikkeet Mies tunnustelee ja kattoo mahaa päivittäin :) Myös jos ollaan miehen kanssa mahat vastakkain (halataan) niin silloin mies tuntee liikkeet omaan mahaan :)

amie pisteet sun miehelles! :)

mariaja Ootte kyllä päässy edullisesti kun meillä palanu jo yli tonni rahaa! :LOL:

Yhdyn pööppiksen tuuletuksiin! :wave:

Kela Mää hain viimesten puolen vuoden tuloista kun oon ollu ennen opiskelija ja nyt epämääränen sijainen :) Luulen, et saan rahaa ehkä n.600e/kk. Saan laittaa palkkatiedot tän vuoden alusta, vaikka valmistuin vasta kesällä, en tiedä miksi mutta mulle käy :D Oon kelan hakemuksen jo palauttanu (en palkkajuttuja) mut joko saan äippäpakkauksen etukäteen vaikka rahapäätöstä ei vielä tuukkaan?

Vauvan vaatteet on meillä jo pestynä/silitettynä ja viikattuna tyynen omassa lipastossa :D

kn&tyyne 24+4

Mäkin menen tänään pesemään vaavin vaatteet :)
Vitsi sitä on niin kovin vaikee uskoo, että kohta on ihan ikioma pieni nyytterö sylissä <3

Hei mitä muuten ihmiset täällä opiskelee / tekee työkseen? :)

Käsitöistä tuli mieleen että täällä oli aikaisemmin sellaisen neulotun peiton ohje. Muistaako joku oliko se tässä marraskuun vai lokakuun ketjussa?? Ei jaksais kaikkia kahlata läpi.

Nyt olis taas aikaa neuloa...

Työ Lähihoitaja/ Kehitysvammaisten ohjaaja ja olen sijainen :)

Hei, kertokaapa mielipiteenne uimapuvuista/uimisesta? Bikinit? Äitiysuimapuku? Löytyskö jostain edullista semmosta toppia+alaosaa? En haluais tuommosta äitiysuikkaria meidän joulun kylpylälomalle.. Nyt menis bikineillä mut en tiiä miten sit myöhemmin, et mahtuuko alaosa siedettävästi, onko maha täynä arpia + että onko muuten ihan löllöolo, et haluais peittää mahan?

Tänään olin siis taas ultrassa, kohonneen verenpaineen takia. kaikki oli ok, 23+6 ja painoarvio 741g :) verenpainelääkityksen aloitan pienellä määrällä ja seuraillaan, seuraava ultra on taas 7.12. :)

Niin ja pahoitteli kun ei saanut kasvokuvaa mutta antoi kotiin kuvan jalkovälistä :D kivekset siinä on eli eiköhän tuo aikas varma poikalupaus ole :)

Tessa 23+6 + :heart:

Uskomatonta, että täällä on juuri nyt alettu puhua neulomisesta. Siis uskomaton yhteensattuma! Kävin meinaan juuri eilen ostamassa virkkuukoukun ja villalankaa, ja pieni peitto on jo aluillaan. Olen viimeksi virkannut jotain 12-vuotiaana (neulomisesta ei koskaan tullut yhtään mitään), mutta nyt vaan viikonloppuna tuli sellainen into, että jotainhan tässä voisi tehdä pikkuiselle.

• Tykkää
Reactions: cherrrye ja Hopea
Mariaja, käytettynä löytyy suht edullisesti pehmeitä kantokoppia, ei huolta! =) Systeri ainakin myi omansa pois 15€:lla.

Ei muuta tällä erää..väsyttää vaan pirusti, kun on kaksi aamua kello herättänyt 5.15..huoh..

moomin 20+5

Ruska ja Hayley, mä sovitin tota mamaliciousin uikkaria tässä taannoin, kun mun piti ostaa uikit meidän kylpyläpäivään. Siinä oli muistaakseni tooooosi avara kaula-aukko. Siis sellainen että jos puku oli muilta osin oikeaa kokoa, ei mulla olis ainakaan pokka pitänyt sen "avaruuden" kanssa :LOL: Sovitin itseasiassa kaikki mallit mitä helsingin keskustasta äkkiseltään löysin, eli Bebesiltä ja Stocmannilta. Bebesillä olis ollu vaan yksi malli mikä kävi mulle, se oli sellainen missä pysty imettämäänkin, mutta maksoi jotain 60e niin valitsin sitten mielummin stockalta sellaisen ihan ok-mallin vajaalla kahdellakympillä. Ei sille kuitenkaan tule montaa käyttökertaa.

• Tykkää
Reactions: Hayley82
Moikka!

Tänään oltiin neuvolassa ja saatiin kelalaput täytettäväksi. Olen ne melkein päivän aikana täyttänytkin. :) Oli se huisaa saada lääkärintodistus jossa luki että raskautesi on nyt kestänyt 154 päivää.

Onko jollain muuten tietoa että kun mun sairasloma kestää yli 28 päivää niin maksaako kela sen jälkeen mulle sairasajanpalkan vai maksaako ne työnantajalle ja työnantaja minulle?

• Tykkää
Reactions: Hayley82
Oi ku ihania nuo bebelanen uikkarit!
Mä tilaisin jo joku viikko sitten tuon mamaliciouksen perusuikkarin, mutta L-koko oli tosi kittana ja liian lyhyt, joten XL tuolla odottelis kuhan saisin aikaiseksi mennä sinne uimahalliin :D se vaan tais olla nelly.comista tuo mun.

• Tykkää
Reactions: -ruska-
Laretzki
työ/opiskelu Mä opiskelen maaseutuelinkeinojen koulutusohjelmaa, ja valmituessani oon agrologi AMK. Siihen kyllä menee vielä hetki, mutta tosiaan, mikäpä kiire tässä vielä, nuori kun on. Erikoistumissuunta onkin sitten vähän erikoisempi, ei oo maataloudesta vaan elintarvikepuolelta. Eli tarkotus olis sitten töihin päästä maatalouden ja elintarviketeollisuuden välimaastoon selvitteleen kummankin osapuolen asioita, tunnetusti kun teollisuuden ja maatalouden intressit ja tavoitteet ei aina kohtaa :)

Mä oon kanssa miettinyt tota uikkarin hankkimista, mutta toisaalta tässä on enää vähän reilu 3kk LA:han niin ei ehkä kannata enää. Joten jos saan miehen houkuteltua joululomalla jonnekin kylpylään, niin pitää pärjätä vaan bikineillä. Eniten mua niissä huolestuttaa se, että mun tissit ei todennäköisesti mahdu niihin :LOL: Mut sit voi kattoo jos löytää jotkut ihan halvat uikkarit.

Hei kaikille jälleen! Rakenneultrassa käyty, ja kaikki olivat hyvin :) vastasi koon puolesta jopa parilla päivää isompaa, mitä viikkoja oli. Kovasti jäi harmittaan, kun ei sukupuoli selvinnyt, vaikkei se ultran tarkoituksena olekkaan (utelias kun olen) eipä ultraaja, kyllä siihen panostanukkaa sitte yhtää, vaikka varovasti kysäisin lopuksi:D. Pääasihan se oli et on terve, ja molemmat yhtä tervetulleita ja rakkaita, mut olis se ollu hienoo tietää. Saanut vauvan tuntumaan vieläkin todellisemmalta, kun tietää kumpaa odottaa :) nyt jäi sitten lastenhuoneen tapettien valinta ja sisustus neutraaliksi :D

Minkähän hintaisii normaali ultra on yksityisellä, ja voiko sinne mennä sillä periaatteella et kattoo jos näkyy kumpi olis tulollaan :D vai pidetäänkö iha kahjona? :D Onko kellään kokemuksii?

Koska muuten äitiyspakkauksen suurinpiirtein saa?, hakemushan vissiin täytetään neuvolas, kun raskaus on kestänyt sen noin 154 päivää, mut meneekö siit kauan viel kun paketti toimitetaan.
Mulla neuvola tällä viikolla, missä myös noita kelan asioita kuulemma käydään, onko teil ollu mies mukana kuulemassa? kuitenkin varmaan senkin asioista isyyslomista ym. keritään käymää keskusteluu?

beibi 21+6 <3

Onnea taas hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Työ: Mä olen psykiatrinen sh ja nyt hoitovapaalla. Kosmetologin koulutus löytyy myös, mutta niitä hommia en ole ikinä leipätyökseni tehnyt.

Uikkari: Mä olen uinut ja meinaan meidän lähestyvän kylpyläreissunkin olla ihan bikineissä. Mulla on sellaiset joissa on muotoon prässätyt kupit (kaarituettomat) ja leveät nauhat. Alaosassa on perusalaosan päällä sellainen lyhyt hamemainen kaistale. Sanoin miehelle, että on mentävä sinne kylpylään nyt ennen kuin mun napa sanoo sopimuksensa irti.

5uvi: Muistaakseni itse olen maksanut tavallisesta ultrasta jotain 70-100e väliltä yksityisellä. Varmasti hinta riippuu paikasta ja paikkakunnastakin. Eiköhän ne yksityisellä melkeen tee mitä pyydetään. Rahalla saa ja hevosella pääsee ;) Ei ne mua ainakaan kajahtaneena pitäneet (tai ainakaan mulle sitä näyttäneet) kun kävin viime raskaudessa lääkärillä ja pyysin ultraamaan samalla, vaikka mitään varsinaista tarvetta ultralle ei ollut.

Mies vähän ihmetteli äsken kun katsoi jääkaappiin, että miksi ihmeessä mä olen ostanut niin monta pakettia korppukinkkua... Meinas, että aionko mä mitään muuta syödäkään sillä aikaa kun on reissussa. Ostin reilusti ettei tarvitse heti kävellä taas kaupalle. Nyt ruisleipää juustolla, kinkulla ja kurkulla mussuttamaan :p Mulla tulee näitä kausia kun mätän jotain tiettyä ja sitten tulee totaalinen stoppi vähäksi aikaa...

Sipsunen & pikkusisko 22+4:heart:

• Tykkää
Reactions: cherrrye ja -ruska-
sipsunen mistä semmosen hamemaiset kaistaleen saa? :) Määki voisin kylpylöidä bikineissä kunhan ei mahaan tuu raskausarpia (joo tiietään et oon säälittävä :D ) Jenkkiksissä on muutamat raskausarvet mut ne ei haittaa.

Heippa taas =) Yritin tossa lueskella mitä ootte kirjoitellu,en kyllä taas muista puoliakaa mut mut...

Neulomisesta oli kirjoiteltu,mä oon kyl aika kade teille jota osaatte.Mä en osaa ja sit ei hermot riitä ees harjoitella =( Mun justiinsa 11 v tyttö hoitaa meil ompeluhommatki =D

Jotai puhetta oli uima-asuistaki,mun tyttö kysy voidaanko mennä talvella uimahalliin...mua ei nappaa yhtää survoo mun mahaa ja läskejä mihinkää uikkariin...saako siel allasosastolla aikuinen omissa vaatteissaan jos vaikka vaan valvoo lastensa uimista?

Työ Mä oon Fazerin purkkatehtaalla siivoojana/pakkaajana(siivoon 2 päivää viikossa ja pakkaan 3).Välillä ollaan Vantaan suklatehtaalla keikkahommissa jos meillä ei täällä ole riittävästi töitä,parempi seki ku lomautukset.

Jahas mies tuli kotiin,meen sitä kiusaa =)

• Tykkää
Reactions: cherrrye
Ruska: Se hamekaistale on mun bikineissä ommeltu kiinni siihen alaosaan, eli on sen päällä. Ei ainakaan karkaa vaikka olisikin enemmänkin virtausta. Mulla vähän sama, etten kehtaa mennä lainkaan jos toi napa päättää pettää ja siihen tulee sellainen yhtään näkyvä tyrä. Sitten varmaan vaihdan vaatteetkin pimeässä etten näe sitä :ashamed: Arpia mulle ei tullut viime raskaudessa eikä ole tullut nytkään, ainakaan vielä.

Niin ja ihan Lindexiltä olen ne muistaakseni esikoista odottaessa hommannut, kun uinti oli ainut sopiva liikuntamuoto.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
5uviIlmeisesti äippäpakkauksen saamisessa ei mene kauaa, noin 2vkoa. :p Tai ainakin muiden maalismammojen kokemuksta, itellähän niitä ei siis vielä ole. :D On varmastikin tapauskohtainen mut luulisin, et ei siinä kovin montaa kuukautta maksimissaankaan vois mennä.. :O Mut no joo, mie vaan luulen. :D

Mutta mietin, kun jätin tänään ton Kela-hakemuksen, niin jos se nyt tulee kahden viikon päästä, niin mehän ollaan vielä reissussa. Et miten äispäpakkaus toimitetaan, haetaanko Kelasta vai postista vai tuoko posteljooni sen ovelle? :D

Hui, uintihan on hyvä harrastus näin raskauden aikaan! :) Go kaikki uimarit! :) Mie oon vaan tosin niin luuseri uimaan eli en tykkää siitä yhtään, niin en oo ajatellu hommata erityisesti äippäuikkaria. :p

Neulomisesta Muistaakseni susanna jätti sen ohjeen siitä peitosta! :) Ja löytyy muistaakseni lokakuun topicista se ohje. :) Miekin neulon peittoa ja tuntuu, ettei se ikinään valmistu! :D Oon menossa nyt ns. siinä tylsimmässä vaiheessa eli kun ei oo enää jälellä mitään muuta kuin oikein/nurin/o/n -kerrokset (+tässä on lisäks aina oikein reunat), niin jotenkin on nyt jääny vähemmälle neulominen. Toki vaikuttaa tää muuttokin, mut joo, mieluummin nyt neuloisin jotain töppöstä tai kietaisupaitaa kuin tuota peittoa. :) Lisäks vielä kun neuloin 0,5 isommilla puikoilla kuin ohjeessa, niin siitä tuli nyt sit vähän isompi, mut toisaalta ei haittaa, lisääpähän käyttöikää. Tuohon samaan sarjaan olis myös tyynykin, mut en varmaankaan tee sitä, kun sitä tyynyä ei suositella käytettäväksi, niin mitä sitä turhaan. :O

Hmm, mut ilta jatkuu taas pahvilaatikoiden merkeissä (tai ainakin pitäis)! Ciao mamas! :wave:

Hopea ja Alien 23+3

• Tykkää
Reactions: H.o.p.e
3/4D ultrista: Aikooko joku mennä, tai onko ollut? Minkähän hintast lystii tuo olis yksärillä noin? Kela tuskin avustaa, jos ei oo pätevää syytä mennä?
Huvittais kyl käydä, mutta omalla paikkakunnalla ei noita tehdä, lähin taitaa olla tampereel :/ et saas nähä :)

muistaakseni hain äippäpakkauksen postista. kotio tuli ilmoitus et tulkaa noutaman. nyt kallistun aina vaan enemmän et otan rahan en pakkausta. täytyy joku päivä kahlata uudestaan meijän vauvan vaatteet läpi ja laittaa valmiiks lipastoon niin saa kuvan et mitä on ja mitä ei ole, saattaa sitten vielä muuttua mielikin tuon pakkauksen suhteen.

kävin tänään kirpparilla enkä löytänyt kun 1 bodyn ja 1 housut 56cm. on tosi söpöt ja siniset. tytöille oli tosi paljon, monessa loossissa vaateita. oli toppapuvusta juhlahameisiin kokoluokkaa 56-80. kaukajärven jumboon jos tytölle vaateita kaipaa, pojille ei sit oikeen mitään ollukkaan : /. tarttis reipastua ja lähtee sinne lasten kirppikselle joku päivä tekeen löytöjä :D. ja sitä enne tarkistaa missä se nyt olikaan :whistle:.

kutomisesta on ollut puhetta. mulla ei se taito ole hallussa, mutta mummu on ommellut kietasupaidan, tumput ja töppöset ja likalta jäljillä jotain villa vaatteita, mut taitavat olla punasia.

huomenna neuvolaan jeeee ihana mennä sinne ja saada taas kysymyksiinsä vastauksia ja etenkin se verenpaine mitattua, kun oli viimeks noussut. joku laittoi että käy ultrissa korkean verenpaineen takia ja tyhmä kysymys miks??

messu+jädä 23+1

5uvi: Mä kävin 4deessä Femedassa. Maksoi 175e Kelakorvauksen jälkeen. Korvauksen saa kun käy tietyillä viikoilla. Olikohan se rv19-26, en nyt muista ihan tarkkaan, mutta siitä kirjoitin silloin joskus aiemmin tännekin.

Yhteistyössä