Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Voi Pööppis, vähänkö olen kade sulle ja sun liikuntamäärälle:ashamed: Itse en jaksa käydä kuin viikonloppuisin kahtena päivänä viikossa noin puolen tunnin kävelylenkin. Yöt kun menee valvoessa lonkkakipujen takia ja päivät käy töissä niin iltaisin on vaan niin kertakaikkisen puhki ja poikki ettei mitään tsänssejä että jaksais lenkille lähteä. Se ehkä selittääkin mun 10 kilon painonnousun jo raskauden puolivälissä:LOL: Välillä on kyllä niin pläski ja paska olo kun ei tosiaan yhtään jaksa liikkua ja perse leviää vaan:'( No jaah, tänään on kyllä muutenkin semmoinen päivä että itkettää ja masentaa ihan kaikki, eikä vähiten oma peilikuva. *kaivaa työpöydän laatikosta lisää suklaata*....

sannuliini ja tyttönen rv 21+jotain
 
jentzkuu Mitä ihmettä? kuin sä nyt oot jo sen saanu jos sulla laskettu aika myöhemmin kuin mulla?? Mulla tuli viime viikolla se 22 viikkoa täyteen eli vast silloin voisi laittaa hakemuksen, tänään sen vien...

Kina rv 23+1
 
liikunta... Mikä liikunta? :LOL: No ei vais, tosi vähän tulee liikuttua tai ei mitenkään säännöllisesti. Nyt käydään ehkä paria kertaa viikossa lenkillä siten, et mies kävelee/juoksee koiran kanssa ja mä oon fillarilla mukana. En pysy enää miehen perässä näin hitaalla kävelyllä..
 
  • Tykkää
Reactions: nittta
Lyytinen: Missä teillä oli vakuutus jos ei maitoja korvattu? Ku kyllä mun kaverin lapsen maidot korvataan ku on maitoallerginen + kaikki rasvat sun muut ku iho on huono en kyl nyt muista missä vakuutusyhtiössä ne on. Ja meilläki pohjantähdessä mun mielestä korvattas.

Se siinä yksityisellä käynnissä vaan on, että ei se lääkärillä käynti tosiaan mitenkää älyttömiä maksa, mutta ne verikokeet ja muut kokeet tuplaa sen hinnan melkeempä.
Ku me ollaan käyty mehiläisessä ni maksuks on melkeempä aina tullu 90-120 euroa. Ja vakuutus meillä on olikohan 300-400 euroa. Ni ei siinä kyllä hirveen montaa kertaa sielä käydä. Ku laskee että esim korvatulehduksen jälkeen suositellaan kontrollikäyntiä ni yhestä sellasesta menee jo 2 maksua.
Hirveen montaa mieltä näistä vakuutuksista kyl ollaan.. vähän sama asia ku rattaat.. toinen tykkää et joku jutska on ehdoton ja toisen mielestä ei oo tärkee vähääkään.. :D

Nittta onnea poikalupauksesta!
Meillä kelanpaperit saa neuvolasta ku viikkoja on 23.

sunnieemulla on ultra vasta ens pe!!! Hirvee odotus!

Liikunnasta: Noin tunnin lenkki tulee päivässä, tai vähintään 3krt viikko. Ennen siihen ei menny ku päälle puoli tuntia, mutta nyt on vauhti hidastunu.
Viime viikolla oli hyvä ku voi vielä haravoida, oli hyvää hyötyliikuntaa, mutta nyt on se jobi tehty. 2 viikkoa siihen meniki.

Hirvee yö takana. Esikoinen itki oikee urakalla ja ite sit heräsin siihen aamulla että en ollu moneen tuntiin liikkunu yhtään, toinen käsi piti esikoisen kättä ja toinen oli sen päällä. Ja mulla paikat tietty ihan jumissa. Mutta oli se Juusoki niin reppana ku itki niin kovin. Pitäs vissiin kömpiä viereen että sais iteki vetästyy päikyt.

Mä oon jo kahtena yönä nähny unta rakenneultrasta ja molemmissa unissa sanotaan että joo poika tää on. Kaikki ollu kunnossa. Mä nään unta tosta jo nyt ja viel on yli viikko sinne itse ultraan.. :D

Hyviä päivän jatkoja kaikille!

Susanna + pikkunen 20+3
 
Joo eipä niillä kiire oo, mut oon käsittäny et sitä pakaustakaan ei saa ennen u vie paprut... ehä ne jossain voi sit jo viedä viikolla 20??

Ja sori mulla ei toimi k kirjain kunnolla enkä jaksa nyt korjailla...
 
Vakuutuksesta, mies halusi ottaa raskausajan vakuutuksen ja lopulta se saatiinkin, vaikka vähän joutui antamaan lisäselvityksiä noiden keskenmenojen vuoksi. Se jatkuu sitten lapsivakuutuksena jos niin halutaan, todennäköisesti mies haluaa. Mun mielestä voitaisi olla ilmankin, koska meidän kunnassa on tosi hyvä terveyskeskus.

Liikunta on täällä minimissään väsymyksen takia. Viikonloppuisin voi korkeintaan käydä kävelyllä, mut siihen se sit jää. Lisäksi kävellessä alavatsa kipeytyy, ja kahvakuula taas tekee painetta kohtuun. Olen antanut itselleni luvan ottaa nyt ihan rauhallisesti, tavoitteet kahvakuulassa ja juoksussa on siirretty ensi kesään. Melko alusta varmaan saa sit taas lähteä, mutta vähät siitä, aika nopeasti se kunto kuitenkin sit taas kohenee. :)

Imoen & Mantti 22+2

Ai niin... Nythän on Kelassa jotain uudistuksia meneillään ja pitää varautua että hakemusten käsittely kestää normaalia pidempään. Tosi kiva, kun just eilen laitettiin mun paperit työpaikalta eteenpäin. Sain ne neuvolasta viikko sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Susanna meillä oli ne lapsivakuutukset Tapiolasta. Ollaan kyllä sittemmin siirretty kaikki pois sieltä.

Liikunnasta olitte puhunu, just tulin tunnin rivakalta lenkiltä =) Ja vähän lisävastusta antaa noin tuplavaunut ja niiden täyte :LOL: Mutta pakko mennä joka päivä, kun noi pienet ei kertakaikkiaan malta nukkua sängyssä päiväunia, ja sitä että ne jättäis ne nukkumatta ei kestä kukaan! Eli mun on vaan jaksettava raahautua. Saas nähdä miten talvella umpihangessa ja viimeisillään enää onnistuu...
 
4kk laskettuun aikaan!! :)

Liikunta Sillon ku töissä olin niin tuli käveltyä se 8 tuntia päivässä, niin eipä paljo huvittanu lenkille lähtee muuta ku vapaapäivinä, mut eilen tein semmosen puolen tunnin lenkin, ja sekin rupes jo sattuun alavatsaan ja tuntu niinku kohtua kiristäis, eli ei tarvi vissiin enää mistään pitkistä lenkeistä haaveilla. Mäkin oon ajatellu että tekisin pari lyhyttä kävelylenkkiä päivässä, mutta saa nähdä kuluuko tuo aika kaikkeen muuhun. Tulis sitä lunta niin ei ois niin ankean harmaata koko ajan! Ja pimeä tulee jo niin aikaisin..

Unettomuus Mä valvoin aamulla neljästä seitsemään, ku ei vaan väsyttäny eikä oikeen löytyny hyvää asentoa niin et ei ois selkään sattunut. Piti käydä kuudelta vetaseen eka aamupala ku oli niin hirvee nälkäki :D Mut sain sit onneksi nukuttua 7-9.30 niin ei tarvi ihan silmät ristissä olla koko päivää.

Onnittelut Annelin ja Nittta poikalupauksista!

(.) Nyt kuorimaan perunoita ku tänään ruokalistalla gulassikeittoa! :p Saakeli että naudanliha on muuten kallista! :rolleyes:

-Pätkis- +Helmi 22+5
 
Liikuntaa tulee harrastettua aivan liian vähän. Varmaan jotain 30 minuutin kävely keskimäärin joka päivä (joinain päivinä ei ollenkaan, joinain vähän pidempi). En ole edes uimahallille saanut itseäni raahatuksi, vaikka kovasti on ollut tarkoitus jo pitkään. Mahtuukohan uimapuku enää päälle...

No, onneksi tulee jonkunverran myös tuota hyötyliikuntaa. Eilenkin siirtelin huonekaluja ja konttailin pitkin lattioita pyyhkien pölyjä. Ilmeisesti mulle on iskenyt tuo pesänrakennusvietti jo nyt, kun ennen jaksoin siivota ehkä kerran kuukaudessa...
 
Kävin kelalla ja ette arvaa kuin oli sekavaa! :D Saan kuiteski onnekseni laittaa palkkatiedot vuoden alusta saakka koska oon ollu sijaisena ja väliajat työttömänä työnhakijana (muutenhan se laskettas viimesiltä 6kk). Nyt sit täytyy odotella tammikuuhun, jollon vasta postitan palkkatiedot ja työkkärin todistuksen. Saapa nähä mitä tulee :D Mut äippäraha päätöstä mun ei vissiin tarvi odotella vasta ku ens vuonna kerta palkkatiedotki menee sit vasta..

annelin Onnea! :)
 
Rakenneultra takana ja saatiin tyttölupaus :heart: :heart: Istukkahan mulla on tosiaan vähän tuossa kohdunsuun lähellä niin vielä 30 viikolla kontrolli sen suhteen,siirtyis nyt kun mua meinaa pelottaa tuo riski että ei voiskaan synnyttää alakautta.Mutta kaikki hyvin vauvalla kuitenkin =) Väreistä oli josku puhe niin voin vannoa että kahden ihanan pojan jälkeen tämä prinsessa ruusunen puetaan vain ja ainoastaan pinkkiin ja vaaleanpunaiseen :heart:
 
Täällä tänään POKS 20+0

Pienessä hiljais elossa elelty kun menossa joulusiivoukset jatkuu ainakin viikon verran. Eli enemmän kuuluu siivouksien jälkeen.

Ens keskiviikkona ultra ja jännäillään kovasti sukupuolta ja tyttö olo vieläkin mutta sen näkee sitten
 
Rakenneultra tänään käyty ja POIKALUPAUS vahvistettu:) Meillä sitten ensimmäinen poika neljän tytön jatkeeksi. Saatiin kuvakin jalkovälistä ja ei kuulemma minkäänlaista epäilystä sukupuolesta. Piti muutama pikkuruinen sininen vaate käydä kotiintulomatkalla ostamassa, meneekin kaikki kuopuksen säästetyt vaatteet myyntiin. Ultrasivat 45min.ja tarkasti rakenteet käytiin läpi, kaikki ok. Aikas ihana fiilis, kun monta yötä valvonut ja pelännyt että jokin kuitenkin vialla. Jospa tästä alkaisi jo uskoa että vauvan saapi syliin elävänä.

Babis 20+5
 
Laretzki
Kelasta Mä kanssa ihmettelen että missäköhän mun päätökset oikein on, kun reilu pari viikkoa ne on jo Kelassa pyörinyt. Kelan sivuilla kun kävin katsomassa, niin olisi sinne jo tullut vanhempainraha kohta ja sieltä voisi muuttaa sitä miten sitä pidetään yms. mutta ei mitään mainintaa äippärahasta. Aika kummallista, kun en mä tota vanhempainrahaa kuitenkaan hetken tarvi, eikä siellä pitäisi enää olla mitään kummallista, koska saan sen minimin, katsoo miten päin tahansa. Kelallehan pitää olla niiden lappujen lisäksi se todistus että raskaus on kestänt 154 päivää ja todettu ennen tiettyä aikaa. Ilman sitä ei sieltä voi kyllä mitään saada. Että vähän mä kanssa ihmettelin miten Jenzkuu on voinut saada pakkauksen jo kaksi viikkoa sitten, koska mäkin sain raskauden kestotodistuksen vasta 24.10. päiväyksellä ja sun LA on kuitenkin 10 pv mun jälkeen...

liikunnasta Hävettävän vähäistä, ja näkyyhän se sit tossa mun painonkin nousussa, viimeksi mitattuna reilu 6kg :ashamed: Vaikkei siitä stressiä ota niin silti se vaa'alla käyminen on aina yhtä tuskaa.

(.) Olin eilen käymässä opiskelijabileissä ja tää päivä on mennyt kyllä niin hukkaan, ihan kuin pahemmastakin krapulasta kärsisi. Tuo valvominen vaikuttaa nykyään niin paljon enemmän kuin ennen. Koulu alkaa vasta 18.05 että ei mitään kiirettä ja huomenna on kokonaan vapaa, joten ehkä suon tämän päivän itselleni vain möllötykseen.

Turvotusta päässyt jostain syystä kertymään aika ikävästi, vaikken erityisen suolaista tai muuta sellaista ole syönnyt. Hain kuitenkin ananasta kaupasta ja vahdin nyt että vettä tulee tankattua paremmin, niin ehkä se siitä. Ei muuten, mutta kun vaatteistä jää niin järkyt painaumat.

Ostin eilen uudet liivit ja voi että on mukavat, istuvat päälle kuin hansikas ja kaarituettomuudesta huolimatta tosi tukevan oloiset. Ei näillä sitä hiki hyppy liikuntaa tuu harrastettua, muttei tarvikaan kun en tykkää kun paikat hölskyy.. Nää on jo imetysmalliset, mutta ei se mitään. Mies jo keksi että nehän on ihan kätevät ennen vauvan syntymää :whistle: mikä siis hyvä, koska ei näitä erityisen eroottisiksi voi sanoa :LOL: Nää on Cantaloopin adjustable nursing brat, ja se mikä näissä on hyvä, niin nää kuppiosat on venyvää mallia, eli nää voin hyvinkin mennä sitten silloinkin kun maito nousee ja opiskelija budjetilla plussaa on vielä hintakin, Sjoella maksoi vaan 30 e. Tiiän että jostain henkkamaukasta saisi vielä halvemmalla, mutta ei istu niin ei istu.

Tiesittekö muuten (mulle tuli eilen ihan uutena tietona) ettei ne suosittelis käytettäväksi imetysainaka kaarituellisia liivejä, koska ne kaarituet voi painaa aina sen verran, että maitotiehyt voi mennä tukkoon? Mä olin ihan ihmessäni tälläsestä, en meinaa missään ollut törmännyt tälläseen tietoon.

Lare ja Spyro 24+5
 
Poks 23+0 :heart:
Mullaki on jääny toi lenkkeily aivan tyystin ku tulin kipeeksi,nyt ku se taas muistu mieleen niin voiski raahautua tänään iltakävelylle :p
Jaksuja kaikille muillekki yökyöpeleille,ärsyttävää olla päivisin niinku zombie jos yö on menny valvoes : / Mua itkettääki sillon aina kaikki mahdolliset asiat.
Mä ajattelin odottaa vielä viikon tai pari ennen ku vien Kelan paperit.Mullekki sanottiin että äippäpakkaus tulee sitte n.kahen viikon päästä :)
Onnea vielä kaikille ultras käyneille :D
 
Siis nyt on kyllä tosi poika painotteista ihan joka paikassa :) Taitaa ens vuoden puolella syntyä paljon pieniä rinssejä :heart:

Mulla oli tuo istukka etu puolella ja ultraaja siinä sitten miehelle kerto, että vielä voi mennä muutaman vk ennen ku se saa liikkeistä nauttia...
Toinen masentu ihan täysin ku koko ajan kun ollaan raskaudesta tiedetty on odottanu :(
Ja sit ultraaja vielä lisäs, että ''mun mies ei tosin oo minkään raskauden aikana tuntenu vauvan liikkeitä'' :/

Me saatiin asuntotarjous ja huomenna pitäis mennä kattomaan josko se olis PAREMPI kun tää meijän nykyinen koppi :D
 
  • Tykkää
Reactions: mine88
Lare:Mä ostin noi rindet ku olin imettäny jo joku 3kk. Sillon kirosin että hitto ku ei tullu aikasemmin ostettua ku niitä henkkamaukan ja lindexin.
Noi on sellaset että ei melkeen ees tunnu että on päällä.. Ihan mielettömän ihanat (jos siis imetysliivejä ihaniks voi sanoa)..
 
Moiksis.
Olipa taas kiva lukea teijän juttuja..itselläni jäänyt tämä kirjoittelu vähän vähemmälle kuin ennen.

Piti vaan sitä kommentoida, et ennen mäkin oon ollut suorastaan himoliikkuja, mut nyt en oo tehnyt oikeestaan koko raskaudessa yhtään mitään!!
Ei vaan huvita ja aina on jotain muuta parempaa tekemistä tai sit vaan haluu levätä.
Kävelylenkkejä en liikunnaksi oikeen laske, niissä ei sinäänsä mitään vikaa, kunhan ei mene liian lujaa..sit masuu alkaa painamaan.

Onko muut muuten huomannut et kehon lämpötila olisi noussut??
En kyllä oo mitannut, mut oon ollut aika vilukissa ennen. Nyt tuntuu, että on koko ajan lämmin. Yöllä pitää melkein ilman peittoa nukkua ja siivotessa tulee niin kuuma, et saa vivotella parvekkeella sen jälkeen..huhh..
Kuulemma kilpirauhashormonin toiminta kihtyy..

Huomenna poskuu 22 :)

itähki, coco 21+6
 
Pööppis, kiitoksia vaan, mutta mulla ei ole tosiaan pelkästään omasta reippaudesta kyse, vaan ihan käytännön pakko. Ja te monet täällä murehditte sitä painon nousua, niin mulla on tosiaan kaikesta lenkkeilystä ja lasten kanssa painimisesta huolimatta tullu jo yli 8kg :LOL: Mutta niinkuin jo sanoin, tiedän että vaikka olisin kuinka urhea ja reipas ja söisin terveellisesti, mulle tulee silti vähän yli tai alle 20kg. Toki pelkällä makaamisella saa sen menemään sinne "vähän yli", mutta silti. Sitä vaan tulee, ja se kuuluu raskauteen.

Hiiteen kaikki mommyrexiat, mä en käsitä miksei paino sais nousta raskaana?? Siis johan se lapsi on n.4kg, istukka n.1kg, lapsivesi, verimäärän lisääntyminen, tissit ties kuinka paljon, jne, jne. keho on toisen ihmisen kasvualusta ja samalla valmistautuu ruokkimaan sitä. Ja siihen tarvii ylimääräistä energiaa. Tiedän vaikka kuinka monta tapausta joissa äiti on kytännyt ihan hulluna painoaan raskausaikana, ja lopputulos on ollut se ettei maitoa ole tullut tarpeeksi. Joo, tiedän myös että on myös niitä jotka pienestä painonnoususta huolimatta ovat imettäneet ihan onnistuneesti, mutta noin yleisesti ottaen sillä painon nousulla on ihan syynsä ja sitä ihan turhaan niin kauheesti stressataan. Sellainen ihminen jolle paino ja ulkonäkö on tosi tärkeitä, saa ne kyllä laihdutettua sitten tarvittaessa poiskin! Ja tosiaan imetys itsessään kyllä kuluttaa tosi tehokkaasti, ja vie painoa.

Ja taas mä varmaan suututan jonkun :LOL:
 
Laretzki
ItäHki Mä oon huomannut ruumiinlämmön nousun siitä, ettei mun jalat ja kädet enää oo jääkylmät niinkuin ne ennen oli. Mutta mulla on puolestaan se, että kun oma keho tuntuu niin lämpöseltä, niin paleltaa tosi herkästi.

Lyytinen Nyt on mimmi kyllä kirjottanut täyttä asiaa! En mäkään tosiaan stressaa sinänsä painonnousua, mutta se on aina se hetki kun pitää siihen vaa'alle nousta... Mä en ite kanssa henkilökohtaisesti pysty käsittämään, että miten hitossa ne jotka raskausaikana lihoo sen kilon, niin pystyy pungertaa sellasen kolmikilosen lapsen ulos kropastaan.Tietty se on edelleen yksilöllistä, mutta siitä huolimatta... Kun en mäkään voi sanoa, että sinänsä ylimäärästä olisi tullut, koska naamassa ei näy yhtään, joten uskon että kaikki kyllä on mennyt vauvan tarpeisiin...
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista sekä tyttö- ja poikalupauksista Suklaakeiju, Annelin ja Baby wipe :flower:

Itsekin kävin ultrassa enkä hiiskunut sanaakaan, että olen jo 4deessä käynyt. Kaikki oli kohdallaan ja koko vastasi kuulemma viikkoja (merkkasi korttiin vain 21+). Aiemmin 4deessä saatu 100% tyttölupaus sai seurakseen tänään 85% tyttölupauksen.

Liikunnasta: Mun liikunta on tällä hetkellä oikeastaan vain hyötyliikuntaa. Joka aamu "juoksen" tytön perässä puistossa sen 1,5-2h. Meidän asukaspuisto käsittää ison, mäkisen alueen ja tyttö kiitää siellä ympäriinsä pyörien ja kärryjen kanssa. Iltapäivisin tehdään koiran kanssa n. 1h lenkki (niin reipas kuin milloinkin kykenen). Tietenkin poikkeuksena sellaiset päivät kun joskus käydään kaupungilla tai isovanhemat tulevat tyttöä leikittämään.

Sipsunen & pikkusisko 21+6:heart:
 
VILUKISSA: täälläkin viluttaa.. ihan kamalaa ku on noin kovasti pakkasia miten mie tähän taas totun... väsymys kyllä tekee miut viluiseks&nälkäiseks...

MASU miusta tuntuu alkaa et nyt alkaa tuo masu nousta tuolta alhaalta on helpottanut alapään kipuja...

TIIKERIKAKKU geishalla uunissa: kamala nälkä...pitäiskö pohjalle syödä oikeaa ruokaa ?

PAINO: mie oon aika sinuit asian kanssa ja hassua mut miulla on kaunis olo mie laittaudun enemmän kynnet on laitettu naama meikattu ja tuntuu et enemmän mietin mitä laitan päälle olen iloisempi ja nautin elämästä kaikkea se raskaus tekee... olo on suorastaan viehättävä, hassua kun alkuraskaudesta podin hienoista masennusta ja nyt sitten kaikki on ihanaa :heart:

Onnea ultralupauksista... pojat taitaa olla jo johdossa...

Kuinka moni hakee äisiytslomaa varhennettuna ? miulla ihan käytännön syistä ja ajattelin että ehdimme lasten kanssa tottua uuteen elämän rytmiin ennen kuin pikkuinen tulee ja pistää kaiken taas ihan uusiks. Mie en malta odottaa... hurjaa kun joku laitto et enää 4:kuukautta niin pitkä mutta silti niin lyhyt :)

Liikunta: vaihtelevalla menestyksellä tulee liikuttua ihan fiilisten mukaan...löysin tämmöisen ja ajattelin sen tilata et sitten kun jään kotiin voin tytön kanssa täällä jumppailla etten ihan rapakuntoon ehdi mennä... asumme niin pienellä paikkakunnalla ettei täällä ole mammajumppia uimahalleja ym. lainkaan joten näin raskaana olevalle tarjonta on mitätön mut aikomus lasten kanssa käydä uimassa ja varsinkin sitten kun jään kotiin on minulla aikaa ja voimia puuhailla.

Fitmama - Synnytystä edeltävä kuntoharjoittelu DVD | Pilateskauppa.fi

Näihin tunnelmiin tiikerikakkua odotellessa

Minnarun&rinssi 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Kävin siellä kelassa... rahapäätökset saa vasta sitten joskus sen jälkeen kun ensin saan sinne palkkatiedot ens viikolla vietyä. Äippäpakkaus päätös kestää kuulemma n. 2 viikkoa ja siitä 3 viikkoa että tulee! Eli n. viisi viikkoa menee papereiden jättämisestä... että ihmettelen suuresti jos joku tästä ketjusta on sen jo saanut :LOL:
 

Yhteistyössä