Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Kerttu Mulla on menny ohi että säkin tuut olemaan yksin vauvan kanssa! Tsempit sullekkin, hyvin se menee! :)

Sunnieella söpö massu! :heart:

Näyttääkö teillä tuo kaksplussan kello ihan mitä sattuu aikoja?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Pätkis kiitos :) Mies on ollu nyt aika hyvin odotukses mukana,heräs tos rv17 paikkeilla kunnolla kun maha alkas näkymään.Mutta siis asumuserossa elellään ja oon ainakin jo varautunu siihen että yksin tuun olemaan vauvan kans...Ellei täs sitte vielä ihmeitä tapahdu...:rolleyes:

Meilläkin on nuo vauvavakuutukset vielä mietinnän alla..

kerttu83lle ja pööpikselle paljon voimia..

Isänpäivästä Oon tytön kanssa askarrellu kortit isälle ja molemmille ukeille. Sormiväreillä painettiin käen kuvat kortteihin ja ai että oli likasta mukava sotkee käsi väriin ja painaa sit paperiin. :D Pienen lahjan ostin kortin mukaan. Ja tarkotus olis että tyttö ojentas nuo isälleen aamulla. :) Kahvit keitän ja kakun varmaan leivon myös, saanpahan itekin herkutella. ;) Päivällä varmaan ajellaan minun isäni luona viemässä kortti ja saa nähä keksinkö jonkun pienen lahjankin mukaan. Ja illemmalla vieraillaan luultavasti mieheni isän luona..
Esikoista oottaessa ostin miehelleni isänpäivä lahjaksi pokserit joissa luki isi. :) Mies oli noista sillon tosi otettu. :)

Meille syntyi viikonloppuna 5 sulosta kissanpentua ja tänään mulle soitti mun mummo joka oli kuullu et meille oli tullu pentuja ja rupes heti nevomaan kuinka meidän pitäs heti lopettaa heistä suurin osa. Kuulemma heilläkin oli niin tehty hänen pienenä ollessaan. Tatkottaako se muka automaattisesti sitä että meidänkin pitäisi tehä samoin. :eek: Mua pisti heti niin vihaks toi. Mummoni soittelee aika harvoin mulle eikä ennen oo missään asiassa tuollein suoraan tullu neuvomaan mitä meijän pitäis tehä. Jotenkin ihmetyttää suuresti sen käytös. Samalla uteli kovasti mun vahemmista, jotka tässä hiljattain muuttivat erilleen, että tiedänkö heidän tilanteesta jotain mitä hän ei tiiä. Jotenkin tuon puhelun jälkeen pisti niin kiehumaan päässä. Oli pakko tulla tänne vähän purkamaan oloja. :D

21+1

• Tykkää
Reactions: Hopea
Lapsivakuutus otetaan. Juuri tässä eilen aloittelin papereiden täytön.. =) Kilpailutettiin, ja vaihdetaan samalla kaikki vakuutukset toiseen yhtiöön.

Eilisessä ultrassa sain melkeinpä tietää muuten vauvan syntymäpäivänkin jo! Eli kun mulla takana kaksi sektiota, niin varmistui, että tämä kolmas on sitten myös. Niinkuin alunperin ajattelinkin..Neuvolantäti oli vaan ihan pihalla ja lähes nauroi, kun kysyin elokuussa asiaa.. =/ Sanoi, että mistä olet tuollaista kuullut..Eilen kättärillä sanoi, että tietenkin on sektio, on erittäin harvinaista, että kolmas olisi alatiesynnytys kahden sektion jälkeen. Eli menen synnytystapa-arvioon loppuraskaudesta, jossa päivä päätetään, mutta se on siinä 39+0 paikkeilla. :heart:

moomin & pikkuveli 19+6

• Tykkää
Reactions: TP75 ja susanna85
Nimet nimet on jo mietitty, pojalle on kaks vaihtoehto ja tytölle yksi. Jos siis saadaan poika, niin katsotaan kummalta hän enemmän näyttää ja tyttö nyt joutuu tyytymään nimeensä :D Kerrotaan vasta ristäisissä etunimet, mahdollisen pojan yksi nimi on kyllä ihmisillä tiedossa, kun se on miehen edesmenneen isän nimi.

Kamalaa potkimista ollut eilen ja tänään, kun oon istunut päivät normaalin seisomisen sijaan :) Eilen oikein sattui, kun potkut tuntui juuri mammahousujen vyötärön kohdalle. Ihanaa tietää, että toinen voi hyvin :)

Vakuutus meilläkin Tapiolassa.

Isänpäivä Isänpäivä lahjaa en vielä anna, oon kuitenkin melkein koko sunnuntain töissäkin, niin ei sitä meillä vietetä muutenkaan.

Mä aina tarkistan viikot muiden kirjoituksista, enhän mä muuten pysyisi mukana niissä, lasketun ajan tietäminenkin on jo kova juttu :D

hepuhi:heart:käpy 22+4

Epa: parempi kotona lepäillä kun riskiä ottaa :hug: se että vauva syntyy liian aikaisin on tuskaa olla huolissaan.. muistan kun aina halusin että vois syntyä ajoissa mut sitten kun esikoinen lähti syntymään 35+5 tulikin huoli tilalle mikä vauvan vointi jne. ja sen takia sitten neuvoloita useammin ja monet riskit sokerit romahti jne.

Vakuutus: meille ei tule, ei ole aiemmillakaan olleet ja rd:n takia vaikuttaisi sitten niin moneen siis nyt ei sitä ole vielä todettu, ensi viikolla uusi rasitus saa nähdä miten käy.

Isänpäivä: lapset ovat tehneet lahjat minulle jää aamupala ajattelin et teen sitä peltipiirakkaa on ihan miun mihehn tyylistä herkkua sitten lähdemme anoppilaan sinnne tulee kaikki mieheni sisarukset ja siellä syömme navan pullolleen... ja varmasti on herkkua ei oo voissa ja kermassa säästelty ja mikä ihaninta valmis pöytä herkkuja notkuen... voittaa ravintolat mennen tullen... on se kyllä yks emäntä.

Äitiys yksin en osaa itse ajatella mitä se todella on, mutta varmasti on niin että parempi on yksin kuin huonossa suhteessa. Itselläni on kummityttö jonka isä on aiheuttanut niin paljon hallaa et toivoisin että se isä olisi pysynyt poissa koko tytön elämän...alkujaan lapsi oli vahinko vaikkakin hetkeäkään sitä ei niin ole ajateltu. Pööppis en ole kysynyt mutta tuleeko lapsenisä olemaan missään roolissa lapsen elämässä ?

Nyt ruokaa pöytään kullannupuille ja poks poks

23+0 niin se aika menee :heart:

Täälläkin jännitetään huomista rakenneultraa!! :heart: Mahtaa olla et ens yö menee jo rakenneultrassa kuullen erilaisia juttuja,meinaa niin jänskättää että ihme jos ei tuu uniin saakka:D Oon menossa vielä yksin kun mies ei pääse mukaan,pitäsköhän mun nauhottaa ne puheet kännykkään ni voin sit kuunnella uudelleen jälkikäteen ku oon niin sellanen et jää miettiin ja pohtimaan kaikkia asioita :LOL: ja äänenpainoja! niin ja huomenna poksuu, rv 21 !!

• Tykkää
Reactions: Hayley82 ja Onsku78
Heippa kaikille.

Vakuutus ollaan mietitty vakuutusta, mut ei olla vielä nyt päätetty. Mut todennäkösesti Fenniasta otetaan.

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyvistä ultrakuulumisista! :')

Oon pitänyt nyt vähän hiljaiseloa täälläkin suunnalla, kun hirveesti stressannu ja mietittänyt nyt toi lääkärissä käynti. Kävin siis niistä kovista alaselkä kivuista, ja vauvallahan oli kaikki hyvin, ja kohdunsuu kiinni ja kaikki muutenkin hyvin. Selvis sitten tosiaan että veressä oli leukosyytit koholla, hoitajan mukaan sen verran vähän, että voi johtua pelkästä raskaudestakin, mut tottakai mä nyt ite oon miettiny asiaa niin paljon et alkaa jo kaiken maailman oireitakin tulemaan. Esim. mulla ollut jo toosi pitkään tollanen pieni patti otsassa, mitä useat lääkärit tutkineet ja todenneet nestekeräytymäksi jne, pääkipujahan mulla välillä on, niin nyt olin jo aivan varma asiasta että se olis kasvain, vaikka sillon otettu kaikki verenkuvat jne, eikä mitään. :'( Voi näitä huolen aiheita. Ehkä tää tästä helpottaa! =) Lääkäri ei tosiaan halua muutakun tutkia virtsan, ettei alateissä mitään tulehduksia, ja tulehusarvot mulla oli ok! Eli voi mua! :-D No nyt jos menis jo pikkuhiljaa unille, rankan päivän jäljiltä. Unia kaikille! :heart:

Jenikk 23+2

Jenikk yritä olla stressaamatta (neuvoo itse hermoraunio :D ) :hug:
Mun tietääkseni ne leukkarit nousis enemmän jos jostain vakavemmasta olis kyse...Luota vaan siihen hoitajaan.Mullaki oli pari viikkoa sitten leukkarit vähä koholla ku olin kipee.
...Siis ei loppujen lopuksi selvinny johtuko siitä että olin kipee vai raskaudesta.Niin joo,ja nyt yhtäkkiä muistin että viime keväänä kun olin raskaana(Päättyi keskenmenoon) niin sillonki oli hivenen koholla!Eli raskauteen varmaan liittyy! =)

Viimeksi muokattu:
:attn:NYT TULEN TÄNNE KERTOMAAN ONNELLISENA !

Meillä tosiaa tänää oli se ultra ja kaikki oli hyvin :)
Pikkuinen painoi n. 300g ja oli 20cm pitkä :heart:
Kovasti tykkäs sormia syödä myös ;)

Nyt voin sitten kertoa onnellisena, että saatiin IHAN VARMA POIKALUPAUS, ei jääny mitään arvailujen varaan :D

Nittta & poitsu 20+2

Viimeksi muokattu:
Huomenta! =)

Tietääkö muuten kukaan muu joutuvansa Sektioon?
Kätilö ultrassa kehui kuinka hyvältä haava näyttää. =) Toivottavasti kaikki menee hyvin tälläkin kertaa!

Nyt herättelemään neitiä eskariin, ja itse töihin! =)

moomin ja pikkuveli 20+0 POKS!!!!! =D

Huomenta! :wave:

Sektion pelko on kun mulla se istukka kohdunsuun vieressä. Onneksi on ultra 13.12 siihen liittyen niin näkee mikä tilanne.

Onnea nittta hyvistä ultrakuulumisista!

Vakuutus Apua.. Mitähän me tehtäis.. Ei osaa päättää..

Viime yön sai sitten taas nukutuksi, ihanaa :) Nyt kaffekupin kans kattoon vauvan tarinaa ja sitten lappapuuroa suuhun, eilen tein :)

kn&tyyne 23+6 POKSUUUU taas... :D

Huomenia ! =)

kylläpäs näyttäs olevan kylmä ilma ulkona,täytyypi laittaa ihan toppatakki jo päälle,ei taida kevyttopalla enää pärjätä tämmönen vilukissa !

onnea ihanista ultrakuulumisista taasen,vissiin alkaa melkeen kaikki jo oleen käyny siellä? =)

ON: tosi vaikeeta saada enää hyvää asentoa kun istuu,tuntuu että keuhkot ihan lytyssä ja kiristää ja painaa joka puolelta mahaa. :( höh. tulee kivat kuukaudet tässä kun nyt jo näin vaikiaa :D kylkilluissa oikein muljahtaa kun vauva potkii ja kääntyilee ja tekee ties mitä.. :D

kai sitä pitäs pikkuhiljaa vaihtaa yövaatteet päivävaatteiksi ja alkaa miettimään tän päivän ohjelmaa

sunniee ja vv 23+2

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta Nittta :flower:

Mullakin olis sitten tänään se kunnallinen rakenneultra :) Onnea kaikille tämän päivän ultraan menijöille!

Isovanhemmat tuli juuri tyttöä hoitamaan ja lähtivät puistoon. Istahdin sitten tähän koneelle hetkeksi joulutortun ja gölgimukin kera ("pakko" sanoa glögiä gölgiksi, kun joskus tuolla Mitäs nytillä oli niiiin hupaisa ketju aiheesta, hölökyn kölökyn... joo, mulla on omaa kivaa :D :ashamed:)

Kohta pitäisi alkaa siivoilla, kun saa kerrankin tehdä sen rauhassa, ilman että joku kokoajan roikkuu lahkeessa kitisemässä. Tyttö on jotain syystä alkanut pelätä imuria, vaikka ennen aina istui sen päällä kun imuroin. Hain kellarista jo muutamia joulujuttujakin, jotka kohta virittelen paikalleen :heart:

Sipsunen & pikkusisko 21+6

Huomenta leidit! Mulla oli eilen pitkästä aikaa neuvola, ja eipä siellä mitään erikoista. Sain ne kelan laput ja niitä pitäisi nyt täytellä. Painoa oli tullut, ja oikein urakalla. Taisi olla jotain reilu 700g/viikko (tätsä ei merkannut mutta näin ruudulta) ja alusta asti on tullut jo yli 8 kiloa :LOL: Mut joo, tiedän jo nyt että mulla tulee se noin 20kg vaikka mitä tekisin, niin eipä tuo paljon hetkauta. Verenpaine oli 113/72 ja kohdunpohjan korkeus 22cm.

Nimistä, meillä on tytölle ollut nimi jo vuosia valmiina, ja jos hyvin käy niin nyt siis ehkä päästään käyttämään se =) Se on mun äidin isoäidin nimi. Pojalle tuleekin olemaan paljon vaikeempaa keksiä kun tuntuu että "kaikki hyvät" on jo käytetty. No, pitää kuitenkin varmuuden vuoksi miettiä niitäkin, kun eihän tuo sukupuoliasia ole ihan varma.

Meillä oli kahdella nuorimmalla se lapsivakuutus, mutta lopetettiin ne kun laskettiin että sillä vuosimaksulla joka oli aika iso, niin jo pelkästään sillä summalla kävis itse maksaen ties kuinka monta kertaa yksityisellä lääkärissä. Eikä meillä siis tullut niitä käyntejä edes niin paljoa. Molemmilla oli vielä maitoallergia, mutta niitä kalliita erikoisvastikkeita ei korvattu siitä, ni tosiaan mitä järkee? Molemmille otettiin se jo ennen syntymää sillä ajatuksella että jos oliskin jotain isompaa ni menis vakuutukseen. Mut onneksi ei siis ollut, muutakuin nuo maitoallergiat jotka kyllä sinällään jo aiheutti kaikenlaista.

Onnea taas kaikille ultratuille! :heart:

T:Lyytinen 22+5

Meille tuli eile postissa kauhee nivaska esitteitä lapsivakuutuksesta kyllähän sellanen olis hyvä, mutta niinku just joku sano ni sillä summalla käyttää ite lääkärillä jos jotain käy ! Vaikka oishan se oikeesti tosi hyvä ?!

Oho nyt on jo 10pvä, meillähän on kohta puoliin jo neuvola taas :)
Millä viikoilla hei se äitiyspakkaus tulee? Entä millä viikoilla aletaan niitä kelan lappusia täyttelemään? :)

Pööppis
jenikk älä hermoile, vaikka helppohan se on muooden neuvoa. Mutta koita olla stressaamatta. Jos sulla ois kasvain, näkyis isossa verenkuvassa muutoksia ihan varmsti.

ruska mittasko ne kuinka lähellä sulla on se istukka kohdunsuuta?

Mie en ota mitään vakuutusta,kun miusta tuntuu että siinä maksellee vähän niinkuin turhaan, jotenkin en usko että tulis llääkäärissä kuitenkaan käytyy niin paljon,että sille vakuutussummalle tulis katetta. Eihän sitä koskaan tiedä ei, ja nyt tietysti mmanaan kun sanon näin..mutta.. näillä mennään.
onpa kaunis sää kun on opikkupakkanen ja aurinko senkun paistaa. Eli eikun vaatetta niskaan ja ulos.

Ainiin,joku kysyi edellisellä sivulla, en pääse nyt kattomaan, et annanko lapsen tavata isää tai toisin päin. Annan tottakai, jos sitä isää sattuu kiinnostamaan.. epäilen jotenkin että sitä ei ees kiinnosta :(

pööppis 1,3cm kohdunsuulta :)

Muakin kiinnostaa et millon äippäpakkauksen sit saa? Tänään vien kelalle tuon hakemuslapun ja sit myöhemmin nuo palkkatodistukset (tammikuussa) Voiskai tuon kätevimmin täyttää netissä mut haluan varmistaa kelantädiltä et teen nää jutut oikein :)

Unettomuus vaivaa, nytkin kömpinyt 04.00 aikaan hereille ja tässä sitä kökitään puolihorroksessa sitten koko päivä... ärsyttävää, 05.00 aikaan löysin itseni jo jääkaapilta jne,... =)

Nimistä; meillä ollaan mietitty, ennen lapsen syntymää, mutta eipä noista kenestäkään ole sen niminen sitten kuitenkaan tullut, kun meidän mielestä siinä on käynyt niin, ettei neidit olekaan näyttäneet sen nimisen näköisiltä =), joten kaikki saaneet ihan puuntakaa nimensä =)

Vakuutus otetaan sitten vauvalle siinä 3kk iässä, näin meillä jokaisella tehty ja tehdään edelleen.....

21+5

• Tykkää
Reactions: Hopea ja hepuhi
Pööppis
hei..
onko 30min kävely + toisen kerran 15-20min kävely riittävä liikuntamäärä /päivä?
eli siis yhteensä noin 45min päivässä.
Kuinka paljon te muut liikute, voimistelette,urheilette?
Miusta tuntuu etten pysty oikein nostamaan tuota 30minuuttia enenpään, mut pystyisin lisäämään lyhkäsempiä kertoja/pvä.

ruska, mulla oli 2cm ,ja siitä jo oon huolissani.. kunpa se "älyäis" siirtyä vähän ylemmäs :/

• Tykkää
Reactions: -ruska-

Yhteistyössä