Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Laretzki
sipsunen Joo tiiän että se on se litku joka sen oikeesti sit narauttaa, mutta oon kuullut niistäkin, että sattunut syömään ennen paastoa vähän sokeripitoisemmin ja joutunut sit uudestaan tohon rasitukseen. Eikä mua inspaa joutua uudestaan, joten jos voin mitenkään vaikuttaa, niin koetan saada puhtaat paperit. Kaiken järjen mukaan ei sieltä mitään pitäisi paljastua, mutta kyllä se silti mielessä on, kun viime kuussa tuli se melkein 3kg painoa...


Tällä hetkellä tuntuu muuten siltä että mahan kasvu olisi pysähtynyt ihan täysin :D Mies jo eilen puhelimessa kyseli, että pitääkö sen alkaa taas syöttää mua kun sanoin ettei tunnu maha kasvavan :LOL: Raukka heti huolissaan että on jotain vialla. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Joo siis mä tykkäsin tosta edenistä ja oli ihan mahtavaa kun perjantaina yöjunalla lähettiin kohti ouluu (asutaan siis vantaalla) ja sitten lauantaina aamulla päästii kylpemää :)
Uudestaa tekisin millo vaan ton reissun, mutta vois kokeilla jtn muuta kaupunkia :)
Ja tosiaan syy miks Ouluun asti Vantaalta lähettiin niin liittyy sellanen kiva pikku tarina ja sen takia siis kohteena oli oulu > :)

Meillä on nimet jo nyt päätetty 99% molemmille sukupuolille ja ollaan kyllä kerrottu jo nimet muille... Oon niin huono pitää tollasia asioita salaisuutena :D
 
heippa!

Täällä käyty tänänn neuvolalääkärillä ja huonoja uutisia sen suhteen että töissä olisin loppuun asti. Kohdun kaula lyhentynyt, seuranta ultraan torstaina sen vuoksi ja sairaslomaa 18.12.11 asti.

Täälläkin nimi päätetty. Kolme nimeä tulee ja se paljastetaan myös ristiäisissä. Paitsi siskoni joka on myös tuleva sylikummi tietää ja vanhemmat.

Epa ja Jokke 21+1
 
nimi ei tosiaan oo päätetty :D ei päästä yhtään yhteisymmärrykseen poikien eikä tyttöjen nimistä.. vaikeeta tulee olemaan !! mut ristiäisiin saakka pysyy salaisuutena kuitenkin :)

hoitovapaalla minäkin ja meinasin kyllä olla kunnes tää pienempikin täyttää sen 2 vuotta ainakin :)


isänpäivälahja,hmm ei mitään hajua.. pojan kanssa ollaan kortti askarreltu isille mut ei viel lahjaa oo ostettu. oma isä saa tänä vuonna kynttilän haudalle :(

älkää puhuko kylpylöistä kun mun tekis mieli köllimään johki poreammeeseen,mut mun mies ei voi sietää mitään kylpylöitä jne.. en tajua :D

sunniee ja vv 23+0
 
Pööppis: :hug: vaikka et syistä olekkaa avautunut ni parempi on lapsen ilman isää kuin isän kanssa joka ei oikeasti ole läsnä...

Nimistä: en osaa ajatella vielä sitäkään ideoita on mut tiedän et nimet muuttuu vielä useasti kunhan murunen on sylissä ni katsellaan sitten..

Kotona olemisesta: toivoisin että sen kaksi vuotta ainenkin voisin olla kotona mut se on ihan minkä verran tukia saan... sitten nuo kaksi isompaa on jo koulussa ja niistähän ei tukia tule ni voi olla aika nihkeä pelkällä kotihoidon tuella yhdelle lapselle... toivotaan lotto voittoa :heart:

minnarun&rinssi 22+6
 
Nimi toinen nimi on 100% varma, mut etunimi on vielä hieman auki. Mahdollisesti myös 3nimeä tulee olemaan. Sitten ku vaavi syntyy niin voi jo etunimen kertoa. paljon enemmän mies osallistuu pojan nimen miettimiseen ku aikoinaan tytön.

Isänpäivälahja ostin esikoisen odotusaikana kupin lahjaksi ja viime vuonna sai kupin esikoisen kuvalla ja tekstillä " I-S-Ä; yksi sana sinulle, koko maailma minulle". Tykkäs kovasti. Nyt mies taitaa saada vaan ihan aku-ankan taskukirjan ja ens vuonnna sitten jotain arvokkaampaa.

Istukka/liikkeet täällä myös istukka edessä ja nyt on jo reilun viikon verran ollut tosi pontevia potkuja :)

kotona aion olla siihen asti että pienempi on vähintää sen 1.5v. Nyt myös hoitovapaalla

Illalla taas katselemaan pari asuntoa :)

H&mörrykkä 23+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Voi mäkin haluan kylpylään! :p No päätin että sen puuttees meen uimahalliin,viimein ja vihdoin ku oon tehny sinne menoa jo monta kuukautta :D
Peltipiirakka kuulosti kyllä tosi hyvältä,pakko testata joskus!
Isänpäivälahjaa tälle tulevalle isälle oon kans miettiny ja päätin että ku oon muutenkin alottamas tänään sille villasukkia niin annan ne sitten sunnuntaina,saa olla sitte vaikka "sunnuntailahja" :LOL: Jotenki en halua vielä sitä isänpäivää hehkuttaa ku ei oo vielä lapsi turvallisesti mahan ulkopuolella...
Istukka oli mullaki etuseinämäs,jossain tos navan kohdalla.Se oli kyllä mulle ylläri,ajattelin että on jossain tuola takana ku liikkeet tuntunu kans niin aikasin.Mutta hyvä näin :)
Nimiä ei oo tääläkään vielä lyöty täysin lukkoon.Pojan nimi on jo harkinnas,ärsyttää vaan ku mies oli menny kertomaan sen jo koko perheellensä ku mä olisin halunnu pitää sen vielä salas! :kieh: Ja mies ei voi ymmärtää miksi nimi tai sukupuoli pitäis pitää salas,siitä saatiinki mehevä riidanpoikanen täs yks päivä... -.-
Nyt pitää keskittyäVauvan tarinaan :heart:
Kerttu&Rääpäle22+5
 
Pööppis
hepuhi kiitti eilisestä kommentist muuten, raskausajanherkuista :p kihhih

joo, Mariaja, oon siis tuleva yh. Ja juu, en täällä aiheesta avaudu ollenkaan, kun tää ei oo suljettu osasto (<--:LOL:) mutta siis,,on tässä kuukaus itketty ja masisteltu,mut eihän mul oo vaihtiksia muita,kuin mennä eteenpäin ja ainakin mulle tulee oma rakas maaliskuussa joka ei lähe pois :heart: saapi halia ja tykätä niiiin paljon kun jaksaa =)

aijai että oiskin ihana päästä kylpylään, vuih.. mikä oiskaan ihanampaa kun rentoutua ja loikoa lämpösessä vedessä.
Eilen just haaveilin,et kun ois rahaa ostaa amme..pitäiski kahlaata nettii et minkä hintaisia ois kaikkein edullisimat ammeet....


ja sit eiku jatkamaan siivousta---->
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pööppis
ainiin, pakko mainita, kuulin pari päivää sitten kehuja äitiyspakkauksesta,että vaatteet ovat mukavamman näköisiä livenä kuin kelan sivulla =)
Laitoin juuri hakemuksen menemään.

Ainiin ja nimistä. Tulin "keksineeksi" nimet silloin kun sen esitietolomakkeen laitoin eteenpäin. Lapsen isän piti keksiä nimet tytölle, mutta.... lupas vielä sillon että hän miettii,mutta tosiaan eipä niitä koskaan tullut kertoneeksi ja itse sitten päätökset tein. kaks nimeä kummallekin sukupuolelle, jätän vielä mahdolliset kolmannet nimet mietintä myssyyn...
Tytön toinen nimi on vanhanaikainen ja tuo hymyn huulille :D

Eilen muuten luin yhtä kirjaa jossa pähkäsivät nimiehdotuksia, ja tytön nimi kuului Elda Vadelma
ja pojan nimi Keerle Kudelma.. ei perkele että nauroin ääneen kun sitä yölukemisena sängyssä luin, koiraki pomppas,et mikä äitille tuli :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
PIKKUMÖKÖ 1V 7kk tulee ikä eroa. Nyt noi vaunut tököttää tossa eteisessä, aivan unelman kevyet työntään, nyt meillä scooterit tolla neidillä ja nekin tuntuu raskaammalta. maksettii 350e sisaruspaketin kera, toi vauvan koppa osa on aivan ihastuttava =), Korkeilta vaunuilta vaan tuntuu ( näin lyhyenä ihimisenä), mutta se varmaan noitten pikkurattaiden jälkeen tuntuukin siltä.....

Maha pullollaa puolukkapiirakkaa ja oma tekemään mallasleipää,,,nammm, ja edelleen se puolukka himona, kun joku sen täällä tartutti....

21+3
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
Hayley: Ihana toi mukin teksti.. pitää pistää korvan taa ja käyttää joskus, ehkä jo tänä vuonna isänpäiväkortissa.

Nimet:TYtön nimi on jo päätetty, mutta pojan nimestä käydään tosi kovaa vääntöä. Mulla on yks minkä ehdottomasti haluisin, kaikki muut nimet tuntuu tosi huonoilta, mutta mies ei lämpeä ja syy on MUN mielestä tosi tyhmä :D
Mutta vasta ristiäisissä nimi tulee yleiseen tietoon, kummit ja mun äiti (miehen vanhemmat ei halua tietää) saa luultavasti tietää aikasemmin..

Pööppis: SUlla kyllä mieletön asenne vaikka jotain ikävää onki tapahtunu. :hug:


Neuvolassa käyty ja hirveesti oli asiaa, olin viikon ajan tallentanu aina kännykkään jos tuli mieleen jotain mistä tarttee puhua. :D
Onneks oli tuo isukki mukana ni sain rauhassa jutella terkan kanssa eikä tarttenu juosta pojan perässä.

Paino:+ 336g viikko (vielä kilo lähtöpainoon) Ja järkytyin kovasti, nyt se painonnousu alkaa ja tolla tahdilla viel!
Paineet: 111/76
Pissa: proteiinit kahella plussalla, huomen pitää viiä pissanäyte ja käydä ostaa karpalomehua (YÖK).
Vauvan syke 150 ja tosi hiljaa kuulu, oli jotenki ihan ihme päin ku niin kauan piti hakea ennen ku löyty.

Pelkopolille lähti nyt lähete, sano että vaik ei nyt paniikkia ookaa ni parempi käydä kerran juttelee, ku että sit jos ei käy ja saa jonkun paniikkikohtauksen ku synnytys on jo alkanu.
Alapään luiden kivut kävellessä johtuu kuulemma lantion löystymisestä mikä alkaa aikasemmin yleensä uudelleen synnyttäjillä.
Ja sitten ku kysyin että johtuukohan mun koko kropan maitohapoille meno lenkillä tosta migreenin estolääkityksestä vai raskaudesta ni sano että aika varmasti raskaudesta. Sano että ei saa mennä liika pitkiä lenkkejä.

Sellasta sillä kertaa. SF mittaa ei vielkää otettu ja se vähn harmittaa, viimekski kyl otettiin vasta ku oli viikkoja joku 22.

Nyt mä lähen tekee makaronilaatikkoa ennen ku pikkumies herää.

susanna ja pikkunen 20+1
 
Mulla on menny ihan ohi pööppiksen juttu mutta halaus joka tapauksessa! :heart:

susanna mulla painon nousu ollu 600g viikkoa kohen et äläpä sinä siellä hättäile :D

keerle kudelma... :D Mikä!? Niinkö joku kudelma, neulontakerhon juttu.. :)

Täällä on kauhee nälkä mut tänään ei oo ruoka maistunu. En tiiä mitä tässä söis..

epa otahan chillisti :)
 
Hayley: Ihana teksti. Kopsasin sen meidän kortiin jos ei haittaa :)

Me tehtiin isälle kortti, jossa on tytön piirustus ja sitten tein taulun, jossa on sormiväreillä painettuna tytön kädenjälki. Voi mies viedä sen työpöydälleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82
Hei taas kaikille!

Ja kaikille onnea ultrakuulumisista vähän jälkijunassa! Vaikka tosiaan kaikki eilen ultrassa käyneet "joutuvatkin" uusintaultraan, niin onneksi kenenkään pienellä ei vaikuttaisi olevan mitään hätää. Ja ilmaista 4 D-ultraahan voi jopa pitää voittona! :)

Nimistä. On päätetty. Nimiehdotukset sekä tytölle että pojallekin - varmuuden vuoksi. Mies kysyi ultran jälkeen, että "No mikäs tytölle nimeksi?". Ja maisteltuaan ehdotustani, hyväksyi sen mukisematta. (Olihan niistä alustavasti ollut puhetta jo aiemmin, mutta tuolloin lyötiin asia lukkoon.) :heart:

Oih, kylpylä kuulostaa ihanalta! Tahtoo myös! Ja kaikki teiän mainitsemat herkut. Njams. Sitä peltilihapiirakkaakin alkoi kovasti tehdä mieli.. Vaikken kai ole koskaan edes moista maistanut. :LOL:

Kotona olen luultavasti noin puolitoista vuotta. Toiveenamme on, että voimme jälleen jakaa kotona oloa niin, että minä olen ensin kotona ja sitten mies vielä noin vuoden verran hoitovapaalla. Toimi hyvin esikon kohdalla, joten miksei toimisi nytkin, jos vain miehen työtilanne sallii..

Loretta ja Möllykkä 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Pööppikselle hali! :hug:

Nimi on ollut olemassa varmaan jo 4 vuotta, jo ennen kuin yritys alkoi. Toivottavasti poika on nimensä oloinen ja näköinen. :) Kolme nimeä, joista etunimi tosi harvinainen mutta vaan siksi että poikkeaa kirjoitusasultaan yleisemmästä nimestä. Se on miehen ehdotus (en aluksi uskonut että sellaista nimeä onkaan, mutta kun tarkistin väestörekisteristä niin on niitä muutama kymmenen) ja vähän vastustan sitä koska tullaan tod.näköisesti aina kirjoittamaan väärin, mutta suostuin kun sain päättää kaksi muuta nimeä. Toinen niistä tulee suvusta, toinen kuvaa tätä pitkää odotusta joka meillä on takana. Molemmat niistä on melko yleisiä.

Salassa pidetään nimi, ettei kukaan pääse arvostelemaan ennen kuin on liian myöhäistä. :D Tai osa kavereista tietää sen kyllä, mut sukulaisille ei kerrota.

En ehtinyt tähän hätään lukea kuin viimeisimmän sivun, mutta uusista ultrakuulumisista onnittelut :flower: ja Epalle tsemppiä saikulle!

Imoen & Mantti 22+0 (poks!)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Tutun näkönen maha Susannalla. Melkeen ku ois peiliin kattonu. Ihan samanlainen. :LOL:

Nimet on meillä jo tavallaan päätetty, ku ne laitettiin synnärin esitietokaavakkeeseen. Saattaahan ne muuttua ennen ristiäisiä. :)

Sinisilmä ja Mötky 21+2
 
Nimiä on muutama hyvä yhdistelmä tiedossa kummallekkin sukupuolelle tarvittaessa, mutta varmaan sitten lopullinen nimi hioutuu kun pienen näkee. Enkä aio kertoa ennen ristiäisiä, en ehkä edes miehelle jos ei meno tosta muutu ;)

Josta puheenollen Pööppis onkin jo mun sankari, ei ressaa omat kuviot niin paljon kun näkee että ei se elämä siihen loppuis :)

Kotona aion olla niin pitkään kun rahat riittää, mutta pahOin pelkään että se vuosikin tulee olemaan haastavaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
heissan!
Isänpäivä... Nyt onkin sitten ensimmäinen isänpäivä ilman isää, perjantaina haudataan uurna ja kai mä silloin sinne kynttilän laitan, ellen myöhemmin vie.
Miehelle en aatellu mitään ihmeempää kun ei oo vielä vauva syntyny..
Isyyspakkauksen ajattelin antaa vasta joulun jälkeen tai sitten kun äitiyspakkaus tulee. Joululahjat sitten erikseen. Tilasin siihen sellasen setin, missä body, pipo ja T-paita miehelle ja tutin missä lukee isin kulta. Sitten on vielä sellanen vauvanhoito-opas kirja ja tuttipullon jos löytäis vielä hienon jostain, ja sitten vaikka jotain juomaa... Ja kaveri lupas antaa kortsuja kun sillä on niitä kauheesti eri makuja :D (voitti yhen kisan)

Kotona ajattelin olla ainakin pari vuotta, mutta kattoo nyt sitten tuleeko pidempi ;) tai lyhyempi aika...

Nimiä ollaan jonkun verran mietitty, mutta ei olla päästy yhteisymmärrykseen...

Kina rv. 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Ihan pihalla!! heräsin vaille 2 ja sit menin neljältä takas nukkuu ja nyt ylös.. ja 2h ja töihin... eipähän tuu turhaa mässättyy kaikkee paskaa ku hereilläkään tuu oltuu -okei mielummin valitsisin sen syömisen ku yövuorot.

nimi : ei niinku mitään havaintoo!! edellisen nimi päätettiin lopulliseen muotoon ristiäisten edellisenä iltana...et hyvin ehtii :D Linja on kuitenkin sama kun aiemmilla: nimet on kaikilla lyhyitä, harvinaisia mut suomalaiseen suuhun sopivia.

kotona olo.. tuskin kauaa.. varmaan sen äitiysloman ajan (viimeks kävin töissä jo keskenkin..), meillä täällä ei tapahdu mitään -ei oo mitään kerhoja tms. ja muutenkin päivät on tasan niitä muksuja ja mä kaipaan ihmisiä -joten en usko viihtyväni kauaa tälläkään kertaa ellei ihmeitä tapahdu.. Rahallisesti se ois mahdollista kyl 3v asti ku enemmän jää käteen (ellei sitä kuntalisää poisteta) hoitovapaalla ollessa ku töissä ku töihin meno lisää niin paljon hoitopaikka + bensa ym. kuluja..


Ärsyttää taas ihan älyttömästi: mun palkkakuitti ei tässäkään kuussa suvainnu saapua mulle!! Oon nyt tarkistanu kaikki asetukset ym. miljoona kertaa ja ei voi olla enää vika mussa!! Muuten aivan sama mut kärsitään hoitomaksuja n.200e ylimäärästä niin kauan ennen ku saan sen palkkakuitin hoitotoimistoon... et ihan kiva!! Täytyy varmaan taas alkaa selvittää -viime kuussa se ei tosin johtanu mihinkään kun se viime kuun palkkakuitti ei oo vieläkään tullu tänne asti ja päivähoidon määräpäivä oli 14..
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Pööppis tuhannesti haleja :hug: :hug: :hug: ja voimia

Kinalle voimia isänpäivään :hug:

Mariaja onnea ultrakuulumisista :)

Nimi on osittain jo valmiina, pientä vääntöä miehen kans vielä :)

Tänään käytiin mummin kans shoppaileen ja mukaan tarttui toppapuku vaaville :)
Jalat meinaa tosi herkästi turvota kun kävelee koko päivän..ja nyt onki semmonen olo että vois painua sohvalle makoileen

Tässäpä kuva masusta 23+3:heart:
Sekä ostoksista ja sitte nuo mitä oon neulonu.









Katjuska ja Onnimanni 23+3:heart:
 

Yhteistyössä