Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Onnittelut taas ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Hopea Täälläkin yksi, joka kartuttaa tietovarastoaan liittyen vauvatarvikkeisiin pikkuhiljaa. :) Oon käynyt lastentarvikeliikkeessä kyselemässä ja asiantuntevalla palvelulla osattiinkin valita meille sopivat vaunut ja kaukalo. Vaunut meillä siis Brio Sing ja kaukalo Brion runkoon sopiva Brio Primo telakalla. Mä en itse asiassa tiiä onko meillä autossa sitä Isofix-kiinnitystä ku ei olla katottu vielä! :D Mut sen siis saa turvavöilläkin sen telakan tarvittaessa kiinni.

Nimistä oli ollu puhetta. Meille on nyt sitten tyttö tulossa ja useampi nimi on ollu molemmille mietittynä. Nyt ultran jälkeen pidettiin nimikeskustelu ja päädyttiin sellaiseen etunimeen, joka oli alunperin vaihtoehto toiseksi nimeksi. Mies kuitenkin tykkäsi siitä niin paljon, että halusi ekaksi nimeksi ja itsestäkin se alkoi tuntua tosi hyvältä nimeltä meidän pikkuiselle. Toiseksi nimeksi pienelle olis sitten tulossa mun edesmenneen mummuni nimi. :)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:flower:

Hopea Mä kans ihan ulalla mitä pitää olla ja mitä ei kannata olla, mutta onneksi kavereilla on jo lapsia ja muutenkin suvussa, niin voi kysyä mielipiteitä :)
Myös asiakaspalvelutyö on hyvä vaunuja miettiessä. Tein yksi päivä töissä hieman galluppia eri vaunujen omistajilta :D

Hope Hyvä kun otat nyt rennosti, mä oon niin idiootti, että olen mun mahakivuista huolimatta ollut töissä ja menen vielä tänään ja huomenna. Oon kuitenkin muutaman päivän sitten rennommissa töissä, jos se vaikka sitten helpottaisi..

paino Noussut alusta 5kiloa, neuvolatäti kysyi vaan, että olenko syönyt enemmän makeaa kuin normaalisti ja että kannattaa katsoa hieman mitä syö, kun alkupaino ei ole ollut mikään pieni.

hepuhi:heart:käpy 20+0 POKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Jippii puolivälissä ollaan!! =) Poksumisen kunniaksi taas pötsipäivitystä, vaikka ei se mun mielestä oo muuttunut mihinkään suuntaan :)

Niin ja tämä dementikko meinas unohtaa onnitella Kengumammaa hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :) Violaa muistaakseni onnittelin jo eilen, mut jos en niin onnittelut myös Violalle! :)

Mä kävin eilen ottamassa sen vauvavakuutuksen. 385€, suolanen on hinta, mutta mukisematta maksan kun tärkeästä asiasta kyse.
Hitto täällä sataa vettä vaikka luulin että ois maa valkoisena! :(



Pätkis+ Helmi 20+0 POKS POKS
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! :wave:


Himuisesti onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :heart:


Meidän rakenne-ultra on 28.10. Sen vois päivittää kans tonne etusivulle :) Alkaakin jo jännittämään! Mun kaveri ja äiti veikkaavat tyttöä, mutta itselläni ei ole mitään oloa suuntaan tai toiseen. Itseasiassa mun kaveri väittää olevansa täysin varma tytöstä :D Hän on siis osannut aikaisemminkin ennustaa asiat oikein... Mulla oli alussa tyttöolo, mutta se on jotenkin hävinnyt ja tilalle on tullut täysin neutraali olo. Poika meillä siis jo on, että voihan se tyttö kiva olla ;)

Eniten mua kyllä silti jännittää, että onko kaikki ok. Keskenmenon pelko kun ei ole vieläkään lähtenyt pois... Vaikka todennäköisyydet siihen pitäs olla jo aika pienet. Olen päättänyt, että jos rakenne-ultrassa on kaikki hyvin, niin ostan ensimmäisen vaatteen tai jonkun muun jutun vauvalle. En ole siis uskaltanut ostaa vielä yhtään mitään. Ja esikoiselta ei ole juurikaan säästössä mitään, kun myytiin kirpparilla lähes kaikki pois. Mies meinasi silloin, että yksi lapsi riittää meille, vaikka minä olen kyllä koko ajan toivonut kahta. Mutta niin se vain miehenkin mieli muuttui ajan kuluessa ;)

Ensi viikolla (ke-la) onkin juuri sopivasti Marimekon ystävyysmyynnit tehtaanmyymälöissä, että voin sitten perjataina heti ultran jälkeen käydä ostamassa jonkun ihanan bodyn sieltä :heart: Taidan ostaa myös verhokangasta, kun haluaisin olkkariin uudet verhot ja tuolta ystävyysmyynneistä saa Marimekon kankaita aina tosi edullisesti :)


Kaukaloista... Me ei olla vielä päätetty mikä ostetaan, mutta todennäköisesti joko Britax tai Maxi Cosi, koska ne sopivat Emmaljungan vaunujen runkoon adapterilla kiinni. Ollaan siis päätymässä Emmaljungan Nitro City rattaisiin, johon ostetaan sitten se City-koppa :) Mutta kaukalosta ollaan sen verran päätetty, että ostetaan tällä kertaa telakallinen malli (vyökiinnitteinen telakka, koska meillä ei ole ISOFIX-kiinnitystä autossa). Meillä oli esikoisella lainassa kaverilta Britaxin kaukalo ilman telakkaa ja oli kyllä tosi hankala laittaa autoon vöillä kiinni. Meillä on autossa (Ford Focus) niin lyhyet turvavyöt, että tuota kaukaloa ei saanut autoon kiinni, jos oli senttiäkään "väärässä kulmassa". Ja siltikin vyöt sai kiskoa kirjaimellisesti hampaat irvessä kiinni, kun olivat niin lyhyet, etteivät meinanneet millään ylttää. Nyt siis sanoi erittäin säästäväinen miehenikin jo, että ostetaan sitten se telakka tällä kertaa :LOL: Suosittelen siis kokeilla lastentarvikeliikkeessä asentaa kaukaloa autoon ennen kuin päättää, että hankkiiko telakan vai ei! ;)


SiSa & Pikkupulla 19+3 :heart:
 
huomenia! =)

sateinen päivä täälläkin,tarkotus oli lähtee perheenkesken ravintolaan syömään ja vähän kaupoille. katotaan josko ilma vähän paranis niin ois kivempi lähtee kun meillä ei tosiaan autoa ole,niin bussilla pitää matkustaa..

ON: ihana möyryäminen masussa<3 tänään tuntu mullakin ensimmäinen hikka pienellä,ihana kunnon hytkyminen tuntu käteen saakka kun toinen hikotteli :D

Nimistä ei oo vielä päästy yhteisymmärrykseen,ei tytön,eikä pojan nimestä :D koska mun mieshän haluaa että sukupuoli pysyy hälle yllärinä,niin ei tiedä että ollaan saatu tuo tyttöveikkaus ja ehdottelee vaan poikien nimiä :D

nyt on pakko mennä syömään jotain,maha oikein kurnii..

sunniee ja venlavilperi 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja -Pätkis-
Laretzki
Hope Noi on periaatteessa ekat villasukat ikinä, jotka oon tehnyt, joten ohjeesta ne on tehty. Kaitaliina: Välissä Tuon mukaan tein ja oli kyllä oikein simppli ohje, että ihmettelen miksi kaikki puhuu aina siitä kantapään teon vaikeudesta :D

Mies lähti pelaamaan jonnekin työpaikan jalkapallo turnauksee ja tulee taas joskus. Sitten kun se tulee on tarkotus lähteä Raxiin syömään :p Eli melkeinpä jopa päivän verran tuosta painon noususta jaksoi olla hieman huolissaan :D Eli vähän niinkuin paastoamista tässä siihen asti kunnes mies tulee, jotta jaksaa syyä.

Veto on edelleen ihan pois ja otinkin rautaa sit kaksinkertasena annoksena, jos se alkaisi hieman nopeammin puremaan. Ei tunnu yhtään siltä että melkein 12h nukkui viime yönä.

Lare ja Spyro 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis- ja hepuhi
Kiva, että en oo ainut joka on ollut vähän ulapalla! :D Onhan meilläkin suvussa pikkusia lapsia (noh nuorin taitaakin olla nyt jo neljä vuotta), mutta kun en oo niin kovin "läheisissä" väleissä että uskaltaisin/kehtaisin ruveta hirveesti tiedustelemaan ainakaan jos ei oo hyvää tilannetta, missä se sujuvasti lähtis keskustelu käyntiin. (Nähdään muutenkin harvoin) Se on kyllä surullista myös, kun ovat kuitenkin lähisukua, mutta silti niin kaukaisia. Ystävälläkin on omia lapsia, mutta jotenkin oon niin omapäinen, et haluun ite saada nää asiat selville. :D :flower: Eikä sillä, ettenkö luottais ystäviin jne. Lastentavaraliikkeistä ei olla vielä kyselty ollenkaan, varmaan sitten tuossa joulun jälkeen..

MUTTA jos nyt edes vaunujen osalta tarvii sinne asti odotella, sillä meillä olis yhdet ihanat ABC-merkkiset yhdistelmät kiikarissa! Juu, se on se halppisvaunumerkki. Oon lukenu hirveesti arvosteluja, ja on ilmeisesti joissakin yksilöissä ollut ilmakumipyörien irtoamista, jos ilmat on renkaissa vähissä. Mutta muutoin noissa on tismalleen ne kaikki ominaisuudet, joita vaunuissa pitää minusta olla. Näissä vaunuissa, joita nyt kärkyn, on ilmakennot. Toinen juttu on sit, et mistä noihin saa ostettua uudet vastaavat renkaat tarvittaessa, kun ei noita hirveemmin kaupoissa täällä päin ainakaan myydä ja en vielä tiedä, käykö niihin esim. Emmaljungaankin tai Brioon menevät renkaat! :p

Pätkiksen ja Hepuhin kanssa poksutaan! :flower: Katsotaan, josko saisin miekiin lisättyä masukuvan sen johdosta! :) Onhan tää heleveta, kun aika suorastaan kiitää! :D Ja tässä vauvan rinnalla on kasvanut myös matka- ja Ikeakuume! :D Meillä onkin aikamoinen kauppalista Ikeaan.. Saa nähdä, miten mahdutaan sitten autoon matkan jälkeen :D olikos joku muukin, joka arveli käyvänsä Ikeassa "megaostoksilla" vai oliko jo käynyt? Ikeaan mennessä täytyy tietenkin olla myös pieni vara ns. löytöihin kauppalistan ulkopuolelta! ;D

Tänään mennään vanhojen hallitustovereiden kanssa viettämään iltaa, syömään ja saunomaan. Pohdinkin, jos kävisin holittoman vinitopullon, kun ne on kuitenkin niin kännikaloja.. :heart: :D

Jeah mamas, palataan!

Hopea ja Alien 20+0

PS. Tänään juuri kun olin saanut silmäni auki unesta, vauva potkas niin ison potkun, että luulenpa, että se olis näkyny myös ulospäin! :D Todella hurjaa! Vauvakin tietäää puolenvälin etapista ilmeisesti ja juhlii mukana! :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hopea Viikon päästä Ikeaan ja reissuun etelä-suomeen ;) Mies vaan ei vielä tiiä et me ollaan menossa Ikeaankin :D Taidan ottaa käyttöön sen taktiikan et "ai, enkö mä kertonu et meidän pitää käydä Ikeassa" :D Pitäis ostaa lipasto vauvan vaatteille- ja tarvikkeille ja sit haluaisin vauvan huoneeseen semmosen lokerohyllykön.

Hei mites muiden napa? Joko on pullahtanut? Mun napa on "kadonnyt melkein kokonaan, se on semmonen tasanen pikku kolo enää :D
 
Viimeksi muokattu:
Pätkis Juu tuo kuulostaa ihan toimivalta "juonelta"! :D ei mies voi tuota vastustaa! :D Sellanen lokerikkohyllykkö, jossa ne korit on värikkäitä, on ihana! Ikeassa tais olla sellanen ainakin vihreillä muovisilla laatikoilla. Meidän täytyy varmaan se vielä skipata, kun ei kaikkea vois saada (mahtumaan meidän turbo-Fordiimmekaan). Tärkeimpänä nyt katotaan, onko siellä vielä jälellä noita pinniksiä, hoitopöytä, syöttötuoli, matot ja musiikkikettu<3, jotka haluttais ja oli meillä muutakin listalla, mutta en kyllä muista enää kaikkia :D

No miun napakuoppa on kyllä pienentyny. Piti siitä syystä vaihtaa napakorukin pienempään (aikasemmin siinä olis sellanen kiinnioleva "koriste" tapin alaosassa, mutta nyt tuossa on enää vaan tuo kivi). Ja napakuopan väri on muuttunu! :D

Masssuuuuu:

Aijaa.com - RV20+0 - 8920009.jpg


Oon just lenkille lähdössä, mutta saa nähdä, miten tuo taivas repeää.. Vielä ei kovin paljoa sada, tihkuttaminen ei haittaa, mutta en kehtais jo ihan mp3 takia kaatosateessa hölkötellä, vaikkakin sateessa juokseminen on kyllä ihanaa!! :D
 
Huomenta!

Täällä olo sellainen kuin lisi kiskaissut eilen illalla pullollisen jotain miestä väkevämpää :x Laatta siis lentänyt vaihteeksi ja aamupuurolle sai sanoa vaan heipat...

Sunniee: Meillä samat suunnitelmat, eli kaupoille ja ravintolaan koko perheen voimin. Tytön kummitäti liittyy myös seuraan. Tätä oloa uhmaten siis matkaan :)

Onnea puolivälin poksujille :flower:

Napa näyttää jo nyt samalta kuin esikoista odottaessa viime metreillä, eli ihan tasainen on. Normaalisti mulla on aika syvä napa. Saa nähdä pullahtaako se tuosta ulos tällä kertaa. Musta se on jo nyt vähän ällöttävän näköinen, tai kun ei se tunnu omalta navalta. Navan seutu ja sillä tasolla koko oikea puoli vatsasta on kyllä niin arkana, että aloin jo pelkäämään jotain napatyrää :|

Vaunukkume vain pahenee. Mies ei kohta jaksa kuunnella mun vaunujuttuja :D

Sipsunen & SV 19+1:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja sunniee
Painoa oli tullut 725 g/vk, mikä musta tuntuu tosi hurjalta, mutta ei terkka sitä mitenkään kuitenkaan kommentoinut (Siksi mä mietinkin että miten Teollisuuskypärällä oli sitä painoa tullut lisää, kun mullakin reilu puoli kiloa viikossa eikä noottia.


Mulla on siis painoa tullu 9.6 kg lisää nyt,viimeks oli 650 g/vko tullu lisää.Pakko kai se on oikeasti nyt alkaa jaksaa taas liikkuu ja kattoo mitä suuhunsa pistää.
 
Viimeksi muokattu:
Hopea Joo just jotain värikkäitä koreja (eli vaaleanpunaisia :D) mäkin haluan siihen hyllykköön niin saa laittaa niihin leluja yms. piiloon :) Ja tosiaan sitä pinnistä aattelin kans kattoo sieltä. Eiköhän tuo auto oo tupaten täynnä ku pois sieltä lähdetään :D

Jee kohta laittaan kaverille hiustenpidennyksiä!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen ja Hopea
Paino Jonkin verran on tullut painoa lisää. Terkkarit on erilaisia, meidän jokaisen lähtöpaino ja taustat ovat sen verran erilaiset, joten varmasti jollekin terkkari mainitsee painosta ja toiselle taas ei.

Vaikka itsellä ei ole aikaisempaa raskautta takana, niin tuntuu, että nykypäivänä äidit kilpailevat keskenään esimerkiksi raskauden aikaisesta painonnoususta, kuinka nopeasti ylimääräisen saa pois, kuka imettää ja kuinka pitkään imettää. Tuntuu, että nämä asiat määrittelevät sen, kuinka hyvä ihminen ja äiti minusta tulee. Jos siis epäonnistun näissä asioiassa eli saan kauheasti painoa, en onnistu laihduttamaan tai imettämään lastani, minut luokiteltaisiin ulkopuolisten silmin huonoksi äidiksi.

Laretzki Kiitos tuosta sukkaohjeesta. Vaikutti helpolta, mitä nopeasti lukaisin ohjeen. Nuissa ei tainnut olla vahvennettua kantapäätä, mutta eipä sitä vauvan sukissa tarvitsekaan olla. Seuraavaksi neulon sitten meidän pienelle sukat, kun miehen lämpimäiset ovat valmiit :)

Söpöjä vauvamasuja monella!

Kirskis ja Kaiku 19+4
 
Kiitos Laretzki sukkaohjeesta myös täältä! Täytyypi kokeilla. Joskus viime talvena kokeilin tehdä itselle villasukkia, ja eihän siitä mitään tullut, kun kantapäähän asti pääsin..joten ne "sukat" purin kiukuissani..Jospa nyt onnistaisi! (toiveajattelua..??)

Täällä epävarmuus palannut.. =/ Vielä lähes 2,5 viikkoa ultraan, ja taas alkaa tuntumaan, että kaikki ei ole hyvin..Ei ollenkaan kiva, kun ei noita neuvolakäyntejä ole..Tai tuntisi sitten edes vauvan liikkeitä..Muita, jotka eivät vielä tunne liikkeitä??!

moomin 17+2
 
Mä en jaksa stressata tosta painonnoususta... vaikka varmaan pitäisi!!
Joka raskaudessa tullu +30 kg vaikka oisin tehny mitä, ja edellisen jälkeen en saanut paljoakaan pois joten nyt lähtöpainokin on jo korkea :/ ja lisää tulee....

Tessa 20+3
 
kirskis Samaa mieltä!! Mut osittain tähän vertailuun vaikuttaa myös neuvolan tuijotteleminen kaikkiin kaavioihin. Viime raskaudessa mun yhdellä työkaverilla oli laskettuaika 2pvää ennen mua -se sen kilpailuvietti oli ihan älytön ja on edelleen, se loukkaantu mulle kun mun 3.synnytys kesti vähemmän aikaa kun hänen ensimmäinen + et hirvee kilpailu lapsen taidoista ja kehityksestä. Sit ku ollaan nähty niitä niin tiuskii sille lapselleen tyyliin "sä kun et osaa edes liikkua ni istu sit siinä!" Ja nyt se sit on suuttunu mulle (kuulemma) kun oon raskaana.. Tosi rankka ihminen!! Mä en tykkää tästä vertailusta, mut tietyissä asioissa (kuten paino) ei välttämättä oo kyse kilpailusta (siis mä en oo ainakaaan ajatellu näin) vaan lähinnä tiedosta et mikä on normaalia ja millon tarvii alkaa huolestua..

Mut tää julkkisten "lihoin raskausaikana kilon ja oon jo valmiiks alipainonen" ei oo tervettä!! Raskausaika on muutenkin sen verran rankkaa aikaa et ei kenenkään tarvis stressata enää ylimääräsistä asioista -mä jos alkaisin pitää painoo lähtölukemissa tai max kilon nousulla ni söisin vettä ja näkkäriä ja oisin helvetin pahalla päällä koko aika :D ja tekiks se sit hyvää vauvalle..


ON: Mulla on pieni ongelma.. Mun työsopimus on joulukuun loppuun, pomo kyseli viime viikolla et pitäs kattoo sitä sun jatkoo ens viikolla kehityskeskustelussa. Mitä mä teen???!! Siis mä oon hirveen yllättyny jos se ei muka oo jo tajunnu raskautta -mut toisaalta voi myös vihjailla jatkosta siks et kerron.. Pomo on tosi mukava enkä pelkää niinkään kertomista vaan lähinnä tässä vaakakupissa painaa se et joko a)en puhu mitään ja kirjotan uuden sopparin tai sit b) kerron rehellisesti ja annan sen valita mitä tapahtuu ja sit tod näk oon reilun kk:n työtön... + et ku sais jatkosopparin ni vois äippälomallakin käydä tekee sunnuntaita tms. Äiti oli vahvasti sitä mieltä et oot rehellinen, kerrot tilanteen ja jos ei jatka sopparia ni sit jäät kesälomalle ja siitä äippalomalle. Mut tosi vaikee tilanne!!! Mut kuin noloo ois alkaa valehtelee ja sit toinen oikeesti tietääkin-niinkun epäilen.

nyt jos lähtis hakee puita ja laittas takan lämpee ja sit tekee pizzataikinaa.. nam nam nam...

pikkumökö + paavo-pesusieni 19+0 ja taas poksuu!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia täälä jo monella <3

Reilu viikko niin pääsee ite ultraan, toivottavasti kaikki kunnossa ja pitäisi haarusensa piilossa,kun jotenkin ajattelen,että voisi sukupuoli säilyä yllätyksenä loppuun asti!

Kiloista... onhan niitä 5 tullut, "kun katsookin vaan ruokaan niin se on jo lanteilla"

Ja aivan ihania vatsoja täälä <3 Itellä vatsa on lähinnä ilmapallon kaltainen pinkeä pallo jatkuvan kovan turvotuksen takia, siihen päälle kun vielä supistaa niin tuntuu että vatsa halkeaa...ja sit jos sattuu oleen hetki kun ei turvota eikä supista niin sit on vaan vatsa muutamalla makkaralla

Isofixistä, ainakin meidän autossa kiinnikkeet ovat takapenkkien selkänojissa ristiselän kohdalla "piilossa". Erittäin tukevan ja järkevän oloinen keksintö!!


POKSUU 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Ihania masuja teillä. :) Käytii tänää kaupassa ja siellä oli yks nii pieni vauva puettu ihanaan vaaleenpunaseen haalariin, et tuijottelin sitä koko kauppa reissun. Toivottavasti eivät kahtoneet pahalla. :D Oli jotenkin vaan vaikee irrottaa silmiään hänestä..
Ulkonakii on nii kurja ilma ollu koko päivän ettei oo paljoo huvittanu mennä sinnekään.. Kauppa reissulla kävin vuokraamassa uusimman vareksen jos sen illalla miehen kanssa kerkeis kahtomaa ja vähä nauttia läheisyydestä.. Tuntuu et oon ollu vähä äksy ja kärttysä tuolle miehellä oikeestaa ilman syytäkii tässä nii ehkä tuo leffa ilta vähän hyvittäs sitäkii. :)
Kiloista mulle on tullu tähän mennessä sellaset 4 kiloo lisää, en aijo niistä niin ressata, jos sit raskauden jälkeen hommais kuntosalille kortin nii vois siellä sitten pudotella kiloja jos tarvis on ja sais sillä tiimoin sit ehkä hivenen omaa aikaa... Ja pääsee mieskin hoitamaan muksuja. Saa nähä sit kuinka ahkera oon sit maaliskuun jälkeen ajattelemaan ees kuntosalia, mut hyvä se on ees suunnitella. :D

18+4
 

Yhteistyössä