Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

maruli joo olen menossa Kyssiin. Multa ensimmäisessä neuvolassa kysyttiin et haluanko tämänkin raskauden aikana täyttää tuota pikkuhaikaraa. Ilmeisesti se ei ois ollu pakollinen, mut sanoin kuitenkin et haluan täytellä tälläkin kertaa... neuvolassa sanottiin et olis hyvä jos ennen nt-ultraa kävis sinne pikkuhaikaraan vähän täyttelemässä tietoja. Nyt en oo sen jälkeen käyny siellä täyttämässä, pitäs käyäkin kahtoo onko siellä nyt mitää päivitettävää..

Huonejärjestelystä Meillä esikoinen muutti omaan huoneeseen vähän alle vuoden ikäsenä ja tuleva pieni nukkuu ensin meidän huoneessa ja sitten jossain vaiheessa siirretään samaan huoneeseen siskon kanssa. Meillä on 3 makuuhuonetta, mutta yks on miehen työhuoneena. Minusta on parempi et pienet lapset nukkuu sitten samassa huoneessa niin on vähän toisistaan turvaa, eikä tarvii yksin nukkua öitä, kouluiässä voi kahtoo jos antaa molemmille omat huoneet... Täytyy miettiä ultran jälkeen joutuuko vähän sisustusta muuttamaan pojankin suuntaan vai pidetäänkö prinsessa huoneena..
Minä jaoin pikkusiskoni kanssa huoneen jonnekin 3-4 luokalle asti ja hyvin tultiin toimeen..

18+1
 
Viimeksi muokattu:
hei taas kaikille:D
Uusiakin oli vissiin tullut niin tervetuloa joukkoon:)

En oo nyt käyny ees lukemassa ku kotona oltu niin vähä ja sillonki ollu kaikenmoista muuta puuhaa;) Herrakin sitten otti ja kotiutu armeijasta pariviikkoa sitte ja voin vaan sanoa että kyllä elämä on ihanaa ku saa olla päivät yöt yhdessä<3 (voikohan siihenki kyllästyä jossai vaihees) Omia neuvola kuulumisia tui tältä aamulta ja verenpaineet oli 94/63 ja hb 111 vaikka rauta tabletteja syön päivittäin:O niin ja kohtu oli kuulemma jo niin suuri että sen mukaan vkoja pitäisi olla yli 22vkoa mutta odotellaan ultraa joka varmistaa asian:) vielä reilu vko rakenneultraan:/

mimma & piskuinen 19+6 (tai 22+jtn) <3 ja jos noin on niin sitte mennään jo helmikuulla:O

PS. SONSKULLE voimahalit ja paljon paljon tarrasukkia<3<3
 
Viimeksi muokattu:
Hei muuten, oon ajatellu ostaa jonku ihanan 56cm talvihaalarin. Mites muut? Nyt innostais ostaa valkoinen haalari kun ne näyttäs olevan in :)

kn&tyyne 20+5 vai onkohan.. oon nyt jotenki iha sekasin näitte viikkojen kans :D
 
Ruska: Mulla on vauvaa varten valkoinen 62cm talvihaalari, jossa alosa on pussimallinen. Ostin sen viime syksynä tytölle, mutta hän ehti kasvaa siitä ohi ennen kuin sille olisi ollut säiden puolesta tarvetta. Ajattelin ostaa vauvalle valmiiksi lämpimän myssyn, kun nyt niissä on vielä valikoimaa jäljellä. Tyttö syntyi elokuussa, joten on hänen ensimyssyt vähän turhan kevyitä maaliskuulle.

Lyytinen: Ihan päivä teillä ollut. Meillä on samanlainen setti suunnitteilla ensi kuulle, enää pitää löydä lukkoon isovanhempien kanssa sopiva vkl kun tyttö menee heille silloin yökylään. Eli kylpylään päiväksi ja illalla ravintolaan, sitten vielä kak
sin kotiin yöksi ja aamulla hakemaan tyttö kotiin.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Tealle ja olikos joku muukin... En nyt pääse peruuttamaan edelliselle sivulle ilman, että teksti katoaa. No jos oli joku, niin onnittelen sitten illemmalla :)

Tyttö heräsi (putkimies häipyi onneksi kolistelemasta) ja varmaan lähdetään vähän ostarille pyörimään, kun koira on isälläni joidossa eikä meidän tarvitse siis sen lenkityksestä huolehtia. Ei jaksa täällä kotonakaan vetelehtiä, kun saa juosta tytön perässä tukka putkella muuten...
 
Viimeksi muokattu:
Memssi: älä anna urpon vaikuttaa onneesi, ja paljon voimia :hug:

Suhtautumisesta: mun mielestä on ihan älytöntä jos ei voi olla onnellinen toisten puolesta jos on mielipide ni pitäköön omanaan muutenkin tässä hieman herkässä mielentilassa... miun anoppikin aloitti taas kiukuttelun en ymmärrä en.. mikä ihme se on onko se kateellinen vai mikä ?!? mut muistakaa se on niiltä pois jos ei voi olla osallisena.

LOMAKKEISTA: ei meillä oo täytelty ikinä mitään esikoiselta täytin ne nimi jne. laput kun 35+4 menin osastolle tytöltä en muista... huomenna siis rakenne ja ens keskiviikkona neuvola silöloin vissiin käydään ne kelan papru hommat jo alustavasti ei tietoa milloin on lääkäriä ?!?

VÄSYMYS: täälläkin aivan kamalaa ihan meinaaan nukahtaa istualteen töissä on ihan tuskaa... jokso tämä tästä :) täytyy alkaa taas rautaa napsia

Puvusta: mie ajattelin sitä pussia ostaa mikä käy sitten siihen turvakaukaloon ja sitten jos löytäis ihan vaikka kirppikseltä jonkun kun ei sitä kovin kauaa ehdi käyttää kuitenkaan...voi kun osaisin mennä jo vauvalle vaatteita katsomaan mut kun en ni en...tuntuu et sinne on vielä niin pitkä aika.

Huomenna ultra ja tänään poksutaan 20+0

 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja TP75
-ruska-: Mä olen kanssa miettinyt ja pähkäillyt tuota toppahaalaria... jos vauveli sattuisi syntymään vähän etuajassa jo helmikuun puolella, niin silloinhan sille tulisi vähän enemmänkin vielä käyttöä. Millainen se äippäpakkauksen ihme pussi on, sillä ei oikein taida pärjätä..?

Justiinsa mietin viikonloppuna, että mulla on vielä paljon opettelemista vauvan pukemisessa. Jotenkin mulla on niin vähän kokemusta vauvoista (ei käytännössä ollenkaan, kun ei meidän lähipiirissä oikein ole kenelläkään tai jos on, niin ei niin usein heitä nähdä, että olisi vauvan hoito tullut kovin tutuksi), että mietin varmaan ihan tyhmiä. Tyyliin puetaanko sellaisen perusbodyn päälle jonkinlainen neuletakki vai ei, tuleeko sellaisen villahaalarin alle ohuempi vaatekerta vai miten... no, ehkä nämä selviää. :)

Vaniljarinkeli ja pikkumies 20+3
 
Paljon onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista ja tyttö- ja poikalupauksista :heart:

Ja sitten Sonskulle hirveesti tsemppiä makoiluun, on varmasti aika haastavaa aina välillä. Toivotaan että kaikki menisi hyvin ja tyttö pysyisi mahan suojissa vielä pitkään :hug:

En nyt muista kenelle kaikille piti kommentoida ja mitä.. Tulin vaan pikasesti ultrakuulumisia kertomaan. Eli tänään aamulla oli ultra. Kaikki oli tosi hyvin kummallakin vauvelilla. Sukupuoletkin sain tietää ja molemmat on POIKIA ! Ei voinu kyllä erehtyä siitä, sen verran mallikkaasti ne kummatkin esitteli haarusvälejään ja kummallankin oli ihan selvästi pippeli :D Ja isukki oli tietty onnessaan tästä uutisesta ;) Toisen painoarvio 311g ja toisen 313g. Toisella on istukka takana ja toisella edessä, eli ne on siirtyny kun ekas ultrassa oli molemmat takana. Kuvia en kyllä saanu yhtään mukaan, mut ens viikolla vielä toinen ultra niin sieltä saa kuvia,ja voin sitte tännekkin laittaa. Mutta siis kaikki oli tosi hienosti ja ihana helpotus ja onnellisuus tuli tosta kun sai nähdä pikkuset ja tietää sukupuolet. Ja kaiken lisäks saatiin tänää asuntotarjous eli hyvät uutiset vaan jatkuu!

Kohdunsuukin oli ihan loistavassa kunnossa, vaikka pelkäsinkin vähä muuta kun on tolleen ikävästi supistanu lähiaikoina. Otti mitan siitä ultralla ja oli kuulemma hyvin kiinni ja kohdunkaula "valtavan pitkä" :D ettei huolta senkään puolesta. On kuulemma villejä poikia tulossa kun ei meinannu aina mittoja saada kun oli semmonen meno päällä herroilla :) Edelleen olivat omissa sikiöpusseissaan ja istukoita siis edelleen 2 kappaletta, eli tuon perusteella selkeesti epä-identtiset kaksoset, kuten piti ollakin jo ekan ultran perusteella. Seuraava ultra on vielä ens keskiviikkona, ja siitä seuraava sitten 17.11.

jende & pojat 19+5

Mulle voi siis päivittää tonne etusivulle poikalupaukset : )
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja meillä on tosiaan vauvalle tytön jäljiltä myös se jääkarhupussi, jonka saa myös kaukaloon laitettua. Tytölle on se isompi rattaisiin. Musta se jää kuitenkin sen verran avoimeksi, että ulkoiluun sinne alle on laitettava vaatetta alle, se kuinka paljon (haalari vai esim. villakerrasto) riippuu maaliskuun säistä sitten. Tuolla pussilla ja sillä kuinka auki/kiinni sitä pitää, pystyy hyvin säätelemään nukkumis lämpötilaa. Autoilua ajatellen eri asia, silloin pärjää myssyllä, tumpuilla ja kaulurilla (siis normi sisävaatteiden lisäksi :D).
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tea84, Hepuhi jajendde hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
Ihana kuulla, että päivä toisensa jälkeen ihmiset pääsee ultraan ja kaikki on loistavasti! Toivotaan, että sama hyvä onni meille jatkuu! :)

Pukemisesta Mullakin mietityttää nuo pukemisjutut niin kuin Vaniljarinkeliäkin. Mistä sitä tietoa saa, että miten vauva kuuluu pukea? Neuvolastako? Synnytyssairaalasta? Vai pitääkö itse pähkäillä yrityksen ja erehdyksen kautta? Meillä on ihana ruskea H&M:n vastasyntyneen toppapuku hankittuna kirpparilta. Se ei ole pussimallinen. Haittaakohan? Aika monella tuntuu sellainen pussimallinen juuri olevan..Varmaan vauvuihin riittää maaliskuussa se äippäpakkauksen makuupussi. Ei ostettu sellaisat paksua toppapussia, mitä lastentarvikkeessa kauppasivat, koska aattelin, että ei kai sitä enää maaliskuussa tarvi..En tiedä. Ihan pihalla näistä! :D
 
Kiitos kaikille ultraonnitteluista. Olette ihania. =)

Ja onnittelut Memssille, Tealle, hepuhille ja Jendelle hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa tosiaan, ettei kenenkään ultrassa ole todettu mitään poikkeavuuksia. Peukut pystyssä kaikille muillekin!! Memssille erikoishali miehen käytöksen vuoksi, harmillinen tilanne. Toivotaan, että suhtautuu asiaan suopeammin ajan kuluessa. :hug:

Shoppailuinto kasvanut. Olen kai niin innoissani "tyttöveikkauksesta", että piti heti käydä ostamassa somat, "tyttömäiset" potkuhousut. Koetin Huuto.netistä huutaa yhtä tyttöjen vauvavaatepakettia, mutta ohi suun meni. Pojaltahan on tallessa vaatetta, ja pienillä päivityksillä ja lisäyksillä niistä saa ihan kivan vaatekaapin tytöllekin. Poikamaisimmat vaatteet tosin siirsin jo jemmaan, mutta pidän toki tallessa, kunnes tytöstä on varmuus. Ja siis, vaikka olenkin innoissani, kun saan vihdoinkin ostella kaikkea söpöä tytölle (etenkin vähän isommille tytöille on niin syötävän suloisia mekkoja yms.), niin tasaväkisyyden nimissä mainittakoon, että huomasin kyllä, kuinka ihania vaatteita poikavauvoillekin on olemassa! Itse en esikolle ostanut paljoakaan vaatteita uutena, kun saatiin läjäpäin käytettyä vaatetta ja jotenkin loppuun asti oli epäuskoinen ja hieman pelokaskin fiilis sen suhteen, että saanko todellakin elävän pienokaisen omakseni. Nyt olen päättänyt fiilistellä jo etukäteen positiivisessa hengessä ja haalia kohtuudella kivoja vaatteita, jos niitä edullisesti löydän. Eilen löysin muuten pojallekin ihanan, pehmoisen ja lämpöisen, vihreän fleece-haalarin (eli toki hänenkin vaatekaappinsa täydentyy..). ;)

Voikaatte parhaiten!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Minäkin olen vähän miettiny tuota maalisvauvan pukemista. Maaliskuustahan yleensä alkaa pikku hiljaa ilmat lämmetä. Kauheen paksua toppapukua ainakaan tuskin tarvii. Meillä esikoinen synty kesällä ja oli sillon joteinkin helppo pukea ja syksyn myötä vain lisäsi vaatetta. Kokeilemalla aina selvisi mikä vaatetus oli milläkin säällä hyvä, yleensä puin aina liikaa päälle ja seuraavalla ulkoilureissulla sitten vähensin jos tarve oli.. Kai sitä sitten maaliskuussakin vain kokeilemalla selviä millä vaatetuksella on hyvä köllötellä vaunuissa... Lapsetkin on niin erilaisia että toiset pärjää vähemmällä vaatetuksella kun toiset taas tarvii enemmän päälle.. Meinasin kirppiksiä kierrellessä ostaa jonkin kevyen haalarin/pussinhaalarin jos vastaan tulee..
 
Talvihaalarista.
Me ostettiin uutena Jonathanin 56cm toppahaalari esikoiselle, joka syntyi 2.3. Haalari oli ihan järkky iso! Muutaman kerran pidin vaunuissa, mutta autokaukalossa se oli ihan mahdoton... Tässä kuva...




Nyt ostin netistä käytettynä H&M:n 62/68 toppapuvun, (jonka myyjä muisti alunperin kooksi pelkän 62) ja jonka saa sekä pussiksi että haalariksi. Se on aivan liian iso, huomaa kun vertaa toiseen pukuun, joka on myös netistä käytettynä ostettu Kappahlin 56cm ohutvanuinen ja vuorellinen autokaukaloreiällä oleva pussukka. Tuo pienempi pussukka tulee luultavimmin meidän käyttöön! :)



 
Pööppis
paljon onnea niille jotka käyneet eilen+tänään ultrissa


HEI TE jotka käytte 4D ultrassa, laittakaa ehdottomasti tänne sitten kuvia, tahtoo nähdä :)

Vakuutus en ota. En koe että siitä on mulle iloa.



talvihaalareista..ei mitään tietoa vielä, varmaan joskus joulukussa sit ostelen seuraavan kerran mitään vaatteita tälle muruselle,kun saan ne veronpalautukset. joku kiva pörrönen hattu ainakin. Ja kunhan nyt saan käsiini sen äitiyspakkauksen,nii sen jälkeen listaan mitä tarvii enää ostaa.

Tänään soitti ex. työkaveri maratonpuhelun ja sit tuli puheeks vauvahankinnat,kun oon tosi vähävaranen, et mistä mitäki saa haalittua käytettynä ym,nii hää sanoi et heil on vanha, mut ehjä pyörillä oleva rottinkisänky,että tuo sen mulle :heart: Oi että, miten ihanaa, siitä saa varmaan söpön,ja se on kätsy kun voi siirtää makkarista olkkariin aina pvän ajaks.
Hoitopöytää en aio myöskään ostaa, vaan pelkän alustan, jota voi käyttää mm.pakastimen päällä, pesukoneen päällä, sängynpäällä ja sillee.
itkuhälyttimet pitää ostaa, varmaan sit jostain huudosta tms.
Sit oon mielissäni kun saan ystävältä tosi halvalla sen TM-09 testivoittaja turvakaukalon, on takuuvarmasti ehjä.
Sit on ne vaunut joita en sen kummemmin oo katellu,mut tod. näk Anttilasta tai Hobbarilta ostan jotkut ~400egen osamaksulla,kun ei muuhun oo vara.

Hei mitä meinaa kun viimeks np-ultrassa kätilö sanoi että istukka on takaseinässä kohdun suun lähellä,että varmasti tulee vielä muuttumaan.
muttamutta, mitä jos se istukka on yhä siinä suun lähellä?? Mitä se tarkottaa?? tai siis aiheuttaa tai tai tai..


Sitten nimeämisestä (anteeks en muista kenen kanssa oli jo puhetta),niin jos haluu vaikkapa kaks kummii, niin se kai sitten tapahtuu ihan omassa keskuudessa,eli niitä kummeja tai mitä ne onkaan,siis kun ei kirkossa oo,niin ei merkitä minnekään eikä mitään? Pitäs ehkä gooogletta aiheesta,kun kehtais vaan.
Nimiasioita mietin eilen niin paljon että tulin jo ahdistuneeks ja sit en enää yölläkään saani unta vaan mietin mietin ja mietin. Pojalle ei tarvinnu8 ees keksii,kun se nimiyhdistelmä on ollu mielessä jo heinäkuusta saakka,mut tuo tyttö tuottaa hankaluuksia... Nyt sitten keksin kaks yhdistelmää,kun vaan osais päättää ja laittaa ne sinne nettiin,ei kai se tässä vaiheessa niin justiisa oo. ....?
 
Meillä on tuo toiseksi nuorin syntynyt maaliskuun lopulla, ja hänen kohdallaan kävi ainakin niin, että vielä sairaalaan mennessä oli lunta ja pakkasta, mutta parin päivän päästä ulos tullessa kaikki oli sulanut, aurinko paistoi ja narsissit kukki! Liittyen siis vaatetukseen, meillä jäi silloin lähes käyttämättä 56cm toppahaalari jonka olin ostanut. Ja se oli alkuu liian iso, vaikka lapsi oli syntyessään 53cm. Kevyttoppapukua taisin pitää viileämpinä päivinä. Ja sellainenkin pointti, että jos on kovinkin kylmä, ei pientä vauvaa saa edes viedä ulos pariin ekaan viikkoon, eli hyvinkin ne ulkoilut saattaa alkaa vasta tuolla huhtikuulla ;) Ja jos tarvii viedä, niin kevyemmillä vaatteilla ja siihen päälle vaikka peitolla pärjää vallan mainiosti sekä autokaukalossa että vaunuissa! Eli siis, mä en kyllä suosittele ihan toppapukua suotta ostamaan.
 
AAARGH, pikainen purkautuminen; Oon yrittäny ettiä netistä tietoa meidän tytön nimivaihtoehdosta mut mistään ei juuri löydy mitään! Tiedän, et alkuperä venäjän suunnalta, mut sieltäkään ei oikein irronnu mitään..

Haalari -Haluaisin tosiaan 50-56cm pelkästään keväälle ja nimenomaan jonku valkoisen. H&M nallesta en tykänny puvun edessä, joten täytyy jatkaa etsintää..
 
Laretzki
Ekaksi kaikille onnittelut lupauksista ja hyvin menneistä rakenneultrista.

Pitänyt useampaan kertaan kirjotella tänne, mutta mua vaivaa taas pikkuhiljaa aika paha väsymys, josta joku (sipsunen) jo kyselikin. Eli ihan alun väsymys on kyllä tullut tänne takaisin. Joku aika sitten lähti vieraat, ja musta tuntuu, että mä olen aivan naatti nyt. Aattelinkin ottaa päiväunet siihen asti kun mies tulee.

Koetan tähän muistaa kaiken mihin on pitänyt kommentoida, mutta varmaan jotain jää.

Huonejako Mä oon jakanut huoneen pikkusiskojeni kanssa siihen asti kunnes muutin pois kotoa eli 16 vuotiaaksi, ja ihan täysin tervejärkinen ihminen tunnen olevani. Meillä kun mies jo nyt miettii sitä, että miten tähän kämppään mahtuu lisää lapsia, vaikkei ensimmäinenkään ole vielä syntynyt. Hyvin mahtuu kun laitetaan samaan makkariin vaan.

toppahaalari Mä oon ajatellut, että jostain katsoisin käytettynä 56 cm toppahaalarin. Äippäpakkauksen haalari kun ilmeisesti on ihan auttamatta liian suuri ja kuitenkin muksu voi tulla pihalle reilusti vielä helmikuun puolella ja pakkasta voi olla niin aattelin, että sellainen olisi hyvä olla olemassa. Ja jos vielä käytettynä ostaa, niin ei menetä niin paljoa, jos se sitten ei vaikka menekään kovin pitkään. Ja sit ajattelin just että muista varusteista voisi vähentää sitten keväämmällä, jos toppahaalarin pukee vaunuihin.

Joku kirjoiteli myös miehen välinpitämättömyydestä (olen pahoillani, mä oon niin poikki, etten jaksa alkaa selailemaan taaksepäin, jotta saisin osotettua tekstin just sille ihmiselle). Musta tuntuisi tuollainen ihan äärettömän pahalta, kun olin lievästi loukkaantunut äitini lievästä reaktiosta plussa uutiseenkin (nyt onneksi on tuleva mummo jo innostunut ensimmäisestä lapsenlapsestaan kovasti, vaikkei minulle asiasta niinkään puhu, mutta pikkusiskoltani sain kuulla). Onneksi mies onkin ollut alusta asti tosi paljon mukana odotuksessa ja nyt aina vain enemmissä määrin. Esim. puuhaa autoon hirveällä kiireellä talvirenkaita vaikka täällä ei ole lumesta tietoakaan, ihan siksi kun on niin kallis lasti jo autossa. :heart: Myös iltaisin nukkumaan käydessä aina tunnustelee mahaa ja vauvan liikkeitä kun mulla on tapana lukea iltasin ennen nukkumaan käymistä.

ja nimistä Meillä on ollut koko ajan tytölle nimi ja pojallekin olisi toinen ja kolmas, muttei etunimeä.

Mutta omaan napaan ei sen kummepaa, muuta kuin sitä väsymystä. Ja hammassärkyä vähän. Jo jonkin aikaa sitten lohkesi hampaiden välistä paikka enkä ole saanut soitettua aikaa. Tänään oli pakko soittaa, kun sieltä lohkesi lisää pois, ilmeisesti kaksi pientä palaa hampaasta, kun kieli meinaa mahtua paremmin sinne väliin. Aika ikävä vaan kun reuna on tosi terävä ja aika meni joulukuun alkuun. Noh, pitää vielä yrittää opiskelupaikkakunnalla keplotella itsensä hammaslääkäriin, jos vaikka edes väliaikanen paikka tai jos sielläkään ei onnistu niin sit vissiin yksityiselle...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa!

Memssille kaikkea hyvää, onnea ja tarrasukkia!

Sonskulle tsemppiä miehesi kanssa! Nosta ihmeessä kissa pöydälle nyt heti ja juttelette asiat selväksi. Parempi nyt aiemmin. Kerrot, miltä sinusta tuntuu, pahalta. Älä syyttele, vain kerro ja kerro myös miten haluaisit miehesi käyttäytyvän. Jospa se saisi aikaan muutoksen?

Vaniljarinkelille onnea eka liikkeistä!

Vakuutuksesta meillä on esikosella Lähivakuutuksen lapsivakuutus, otimme jo raskausaikana. Emme sitten tarvinneet 2 ekaan vuoteen ja meinasimme irtisanoa sen, mutta onneksi emme, koska nyt 3,5 v korvatulehduksia piisaa ja muitakin pikkuvaivoja on kiva käydä näyttämässä ilman jonoja Mehiläisessä. Otamme vakuutuksen myös tulevalle. Vakuutus korvaa lääkärikulut ja lääkkeet. Lähinnähän se on jonkun vakavan sairauden varalle, joka toivottavasti ei osu kohdalle.

Sipsunen, väsy vaivaa täälläkin. Rautaa yritän syödä, mutten aina muista...

Pööppis, istukka kohdunsuulla tai sen lähellä on riski synnytyksessä. Jos istukka repeää irti kohdunsuun avautuessa se on lapsen menoa. Siksi istukkaa seurataan, se yleensä siirtyy. Jos ei, niin alatiesynnytystä ei sallita. Minullakin nt-ultrassa istukka oli kohdunsuun lähellä, mutta kuulema ne yleensä kiipeävät ylemmäs.

Lyytinen, olen samaa mieltä toppapuvusta.
Esikoinen syntyi 15.3. ja asuimme pohjoisessa, napapiirillä, silloin. Ulkoilut alkoivat huhtikuussa ja kyllähän vauva enimmäkseen ulkoilee vaunuissa nukkuen tai kantoliinassa. Vaunuissa on makuupussissa ja meillä ainakin silloin riittivät villavaatteet sinne. Autoon ja pois siirtymisiä varten oli villapeitto ja joku kevytvanupuku tai fleeceasu taisi olla autoiluvaatteena. Äippäpaketin toppis oli tosi iso!

Synnystysvalmennuksesta
sen verran, että ensimmäinen synnytys oli huono ja päättyi kiireelliseen sektioon. Silloin osallistuimme perussynnytysvalmennukseen. Nyt ilmoittauduimme hypnosynnytysvalmennukseen, Luonnollinen Synnytys
Jotenkin haluan olla nyt itse mukana tuossa hommassa ja aktiivisena. Lisäksi haluan häventää pelkoni synnytyksestä.

Tulipas pitkä sepustus!
Minulla rakenneultraan 1 viikko, jee!Eli ultra 26.10.2011.

Mukavaa vointia kaikille!
:) Kellukka & Pienokainen 19+0 POKS, POKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Neuvolassa oltu ja vihdoin sain ainakin hetkeksi varmuuden, että olen raskaana :LOL:
Vauvan syke oli 142 ja hän kääntyili ja vääntyili siellä taas aika lailla, sykkeet katoili koko ajan <3 Ilmeisesti istukka on edessä, täti ihmetteli, ettei ultrakertomukseen ollut istukasta mitään kirjoitettu.
Mittasi sf mitankin jo, vaikka vasta ensi viikosta alkaen kuuluisi. 13cm se oli, sanoi, että menen varmaan aika alakäyrällä, koska häpyluu tulee jotenkin korkeelle.
Ultrankin sain nyt varata ja se on viikolla 20+0, eli 7.11! Ei kauaa enää! Seuraavassa neuvolassa kuulemma käydään jo kela-asiatkin läpi, jee!
Sanoi toi täti vielä senkin (kiva sanoa täti, kun henkilö on mua max.5 vuotta vanhempi :D) että jos alkaa ahdistaa ja vauvan olot mietityttään, niin aina voi mennä sinne kuuntelemaan sydänääniä. Sinänsä ihanaa, kun ekan kerran oikeestaan nyt kuunneltiin kunnolla, varhaisultrassa syke näkyi, np-ultrassa oli joku kaiutin hässäkkä, että kun yritti kuunnella, niin tuli niin kauheella volyymilla, että pakko heti laittaa pois ja viimeks lääkärineuvolassa mä en niitä erottanut, lääkäri vain sanoi erottavansa.
Nyt lukee neuvolkortissa jo liikkeidenkin kohdalla D+ <3
Anteeks omanapailu, ei jaksa keskittyä, oon aika intsinä (jollei joku huomannu jo) :D

Mariaja & Tyyppi 17+2
 
Iltapäivää.
Piti tulla kertomaa, että oltiin tänään siellä perhevalmennuksessa. Tykkäsin! Oli kiva tavata samassa vaiheessa omalta alueelta olevia pariskuntia. Suositettelen kaikille lämpimästi. :) jatkuu sitten vauvojen synnyttyä leikkipuisto-toimintaa tms..

Napakorusta oli jotain puhetta. Itsellä on äitiys-napakoru. Vaihdoin tavallisesta viikolla 12. En osaisi olla ilman.

Memssille kovasti vointia. Vaikea tuohon on mitään ulkopuolisen mitään kommentoida, kun että hö. Eikai?!!.. Ehdon kuitenkin samaa kuin muut, että saatte juteltu asiasta. Perhevalmennuksesta voi myös olla hyötyä.

Muuten siellä oli myös puhetta siitä, kun täällä keskusteltiin kohtuvauvasta ja keskenmenosta yms.. jos nyt oikein ymmärsin, niin jotain kelan papereita täytetään vk.22 ja siitä lähtien vauvaa aletaan kutsumaan kohtuvauvaksi. Ennen raskausviikkoja 22 puhutaan ilmeisesti vielä keskenmenosta ja sen jälkeen synnytyksestä.. mikäli ymmärsin oikein.

Sonskulle siis paljon tarrasukkia!!

Mukavata iltaa kaikille!

ps. Itse sain 55 cm tummanruskean ihanan puolitoppapuvun :) se on aivan ihana. Ei siis ole pussimallinen vaan neppareilla..eiköhön sillä tule hyvin toimeen.
Sain myös kuulla että miehen vanhemmat osatvat meille vaunut! jee.

Nyt maha on alkanut kunnolla kasvamaan.
itähki, coco 18+5
viikko vielä ultraan.
 
toppavaatetuksesta Itse ajattelin pärjätä kevyttoppapuvulla (~70cm) ja villapuvulla (~62-68cm) ja toppatöppösillä (kerkesin mennä jo ostamaan) :D Sinne alle voi sitten laittaa pitkää vielä päälle ja vaunuihin peitettä. Niih, kokeilemallahan sen vissiin tietää, mikä on hyvä määrä vaatetta. Kyllä vähän arveluttaa, että millanen maaliskuu ja kevät ylipäänsä sattuu ensi vuodelle.. saattahan se olla, että joudutaankin hommaamaan vielä toppapuku, jos siltä näyttää. :p Mutta autossa nyt ei välttis sitä toppapukua tarvihe! :)

Olikohan Lindexin vauvaosastolla vähän noista koista, että 62-68 koot on noin neljän kuukauden ikäiselle (jos muistan oikein) eli periaatteessa kesäaika. Ihan kiva, että voi sit vähän arvioida, et suunnilleen minkäkokoista esimerkiksi ensi talveksi sitten (ainakin näin ensimmäistä odottavana ei oo mitään hajuakaan, minkä ikäisenä minkäkin kokoista jne.). Päädyin tulokseen n. 70cm ensi talveksi :D Mutta epäilyttää myös vähän noiden taulukoiden luotettavuus, kun jokainen yksilö kasvaa kuitenkin omaa tahtiinsa, et sekin jäänee vielä sit nähtäväks.

Hih, näyttäis et miun masusta alkaa muotoutua stereotypinen poikamasukki :heart: (tai sit se on vaan jotain kuvitelmaa) Onko muuten muilla vielä turvotusta paljonkin? Tai muita "vatsavaivoja"? "Kohtalotovereita"?

Hopea ja Alien 19+4
 
ihanaa vaniljarinkeli et on toinenkin poika odottaja ja näköjään nyt noita poikalupauksia alkaakin satelee!:D onnea ultrassa käyneille hyvistä uutisista!:flower:

VAKUUTUS: meillä on kummallakin lapsella pohjolassa vakuutukset ku talolaina op-pankissa nii keskitettiin pohjolaan vakuutukset nii saadaan sit bonusta ku se toimii yhteistyössä ton pankin kaa. (sekava sepustus:p) arvokkaita ne on ja vielä ei pahemmin ole ollut käyttöä niille, mutta eihän sitä koskaan tiiä joten tällekin otetaan.
Tytölle otettiin vasta syntymän jälkeen ku oltiin liian myöhään liikentes tos asias, mut pojalle tuli otettua ennen. ja olikse nyt nii jos ennen syntymää haluaa nii pitää viim. 3kk aikaisemmin laskettua aikaa olla paperit sisällä.

ÄITIEN REAGOINNISTA: esikoisen kohalla oli tosi innoissaan ja muistutti monesti et on hyvä tehä sisarus sille ettei jää yksinäiseksi jopa sen syntymän jälkeen jaksoi paapottaa, oli myös ihan tyytyväinen ku tuli aika perään. nyt tän kolmannen kaa jaksaa vinkuu etteiks jo riitä ja yrittää hienovaraisesti vihjailla kannattaa olla viimonen, koulutukset on nykyään nii kalliita ja muutenkin lapset tarvii nii paljon ym ym... siis ite se on tehny meitä 4! jos se katuu päätöstään nii ei se meinaa etten mä sais olla lapsrakas ja mä sentään käyn töis ite se oli meijän kaa kotiäitinä eikä halunnu ees ettiä töitä et olis ollu rahallisesti vähän helpompaa.. mut joo kyl se vaa on mä ja mieheni jotka päättävät meijän perheen määrästä...
Onneksi appivanhemmat eivät meidän elämään sekaannu nois asiois ja tykkäävät lapsenlapsistaan...

Pepper83+ masuasukki 21+1 (tää on kyl semmonen vilperi et alkaa ihan pelottaa miten jaksaa loppuvaihees ku on koko ajan liikentees, jos viel silloinkin on yhtä touhukas nii mähän repeen!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Onnea paljon ultrassa käyneille =) Ja alettiinhan niitä poitsujaki saamaan tähän pinoon, ja jenddelle ihan tuplasti :D

Mariajalle onnea raskauden toteamisesta :D

Puvusta meillä on kevyttoppapuku 56cm ja toppapuku 62cm mutta molemmat on tytölle eli jos poika tulee niin täytyy ostaa uus. Meinasin kyllä ostaa joko semmosen nallepuvun tai just jonku valkosen kevytpuvun jota voi käyttää kun autossa matkustaa.

Hopea mulla on ihan ihmeellisiä mahavaivoja, turvottaa ja kerää ilmaa ja on kipeä, tosi inhottava olo : / Kai se liittyy jotenki ruoansulatukseen.

Kellukka meillä onkin samana päivänä ultra, eli ei tosiaan ole enää ko viikko!

Onneksi muilla on melkein joka päivä siihen asti niin saa jännätä muitten puolesta.
ja ne jotka on jo käyny ultrassa niin laittakaa kuvia tännekki jos vain kehtaatte, niitä on niin mukava katella =)

Katjuska ja Anni 20+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mä toivotan nyt kaikille tänään ultrassa olleille onnea tasapuolisesti hyvistä ultrakuulumisista :flower: Olen niiiin rättipuhkipoikkijapinossa etten jaksa selata kaikkien nimiä tähän, anteeksi.

Vielä tarkennukseksi, että mös se meidän valkoinen toppapuku on siis nimenomaan kevyttoppapuku. Sellaista paksua ei varmastikaan tarvitse maalisvauvalle, kuten moni jo on edellä kommentoinut. Kerrastoilla (villa, fleece) voi aika kivasti pelata sään mukaan. Ja tosiaan, sopiva vaatetus selviää parhaiten kokeilemalla. Meille ei esikoisen aikaan sanottu neuvolasta eikä synnäriltä muuta kuin, että kokeile vauvan niskasta lämpötilaa, kun kyselin pukemisneuvoja. Se oli kyllä sinänsä helppoa kun tyttö syntyi kesähelteillä ja syksyä kohden vaan lisäili vaatetta. Ei tarvinnut pähkäillä etukäteen mitä ostaa varastoon, kun pääsi vauvan jo synnyttyä välikelin vaatteita ja talvivaatteita hypistelemään.

Nyt pitäisi raahautua suihkuun ja siivota keittiö. Tuntuu mahdottoman suurta ponnistelua vaativalta hommalta tällä hetkellä. Tyttö oli jotenkin aivan mahdoton kun koira ei ollut täällä (meinasin jo, että soitan isälle että tuo sen koiran kotiin. Se kun meni sinne, että mulla olisi yksi hoidettava vähemmän kun mies on reissussa). Oli koko ajan huomion kipeänä mun kimpussa ja koitti purra mua jaloista ja tyhjensi roskista lattialle ja vaikka mitä, kun tein meille päivällistä. Sitten kun otin syliin niin repi vaan mun hiuksia ja syödessä liiskasi ruokaa mun housuihin ja... huoh. Onneksi anoppi tulee huomenna leikkimään tytön kanssa ja mä saan hetken huilahtaa.
 

Yhteistyössä