Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Jadeza: mä suosittelen ihan noita rinnanlämmittimiä. mulla on niitä MONET ! en ois pärjänny talvea ilman niitä,laitat ne vaikka paidan päälle ennenku lähet ulos,ja siis tietty takki päälle kans :D kyllä ne pysyy ihan hyvin,tai voit laittaa vaikka rintsikan ja topin väliin sen villan,ei se tunnu mitenkään inhottavalta :)


Memssi :hug:


sunniee ja viltsu 20+0

ps. toinen nettiriippuvainen,mäkin taidan kirjottaa jo ties kuinka monetta kertaa tänään :D
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
Lueskelin taas teidän kirjotuksia kasan ja joku mainitsi kuuman kaakaon olikohan ollu pööpis. Oli sitten pakko käyä keittiössä tekemässä kaakaota. :D

Sonskulle peukkuja että pienokainen pysyisi vielä monta viikkoo matkassa..

Onko täällä muita joidenka ei tarvii täyttää mitään lomakettta netissä, jossa kysytään jo nyt lapsen nimeä.. Minä en ole täyttäny esikoisen aikaan mitää lomaketta mihin olisi tarvinnu laittaa lapsen nimeä etukäteen, eikä ole nyttenkään kukaan neuvolassa maininnut mitään asiasta. Näissäkin taitaa olla vähän paikkakunta kohtasia ohjeita..

Mä olen vähän pettyny mun äitin suhtautumiseen tähän mun raskauteen. Muutama viikko takaperin kun kerrottiin uutinen vanhemmille että meijän tytöstä tulee isosisko maaliskuussa niin äitini sanoi vaan Aijaa... Eikä kyselly mitään tarkasta lasketusta ajasta tai voinnista tai muustakaan... Ei sillä että odottasin mitään paapomista keltään, mutta jotenkin tuli olo ettei häntä vois vähempää kiinnostaa.. Vaikka ihan mielellään on leikkiny meijän esikoisen kanssa aina hänet nähdessään...
Tänään äitini kävi hakemassa sisarukset jotka oli meillä kyläilemässä yhden yön.. Mulla oli päällä vaatteet joista maha selvästi erottu ja näyttää jo kunnon vauvamahalta. Äiti ei kertaakaan sanallakaan maininnut mitään raskauteen liittyvää.. Jotenkin tuli taas kauheen kurja olo ettei häntä vaan kiinnosta yhtään tuleva lapsenlapsi.. Olen päättäny etten aijo itekään puhua aiheesta jos ei hän aloita, jääköön laskettu aikakin salaan. Oli pakko päästä tilittämään tunteita johonkin..
Muuten tänään on ollu hyvä päivä ja jotenkin olen tänään ollu todella onnellinen raskaudestani ja masussa kasvavasta pienestä. <3

Napakorusta Mä otin napakorun pois jo raskaus testin jälkeen. Oli napakoru meinannu kasvaa vähän ulos, tappi osa oli mielestäni mun reikään jo vähän liian pitkä. Ja aattelin olla sit laittamatta korua ollenkaan takas ja hommaan synnytyksen jälkeen lyhyemmällä tapilla korun ja laitan vasta sitten takas. Ja toivon ettei korukasva sitten enempää ulos.

POKS! 18+0
 
milla3: Miun anoppi sanoi että "aha", kun kerrottiin hänelle että odotellaan toista. Hääkin kuitenkin ihan hulluna meidän esikkoon(eka lapsenlapsi), ostelee jäbälle kaikkee, pyytää ett saisko jätkän heille hoitoon milloin tms. Että miekään
en ymmärrä, että mikä tästä lapsesta tekee ns. huonomman hänen silmissä.
En sitten tiedä, että aatteleeko hää että mie en pärjää lapsieni kaa. Hää on sitä mieltä että olin pahasti masentunut esikon syntymän jälkeen, ja ett mie en muka ollu kiinnostunut meidän pojusta alusta alkaen. Oikeasti näytin nyrpeetä naamaa siks, kun vieraita lappas ovesta sisää jatkuvasti, vaikka oltiin just haettu meidän lapsi Helsingist kotii ja olin huolesta ihan riekaleina. Lisäks olin todella kipeä ja olin alusta asti kaksin J:n kanssa koska mieheni ei pitänyt isyys-lomaa. Ja sitten joku anoppi vielä analysoi, ett mie oon masentunut :mad: Että tiedä näistä mitä näiden päissä liikkuu, pahalle se kuitenkin tuntuu-tiedän.. : /

Lillille ja Loretalle onnittelut tyttölupauksista :heart:

Napakorusta: Oon ottanu pois, kun haluun että toi reikä menee umpeen :D

cherrrye ja muwu 19+3
 
Heippa taas!

Meillä oli tänään miehen kanssa ihana luksuspäivä =) Mentiin puolenpäivän aikaan jo kylpylään ja siellä lilluteltiin altaissa ja saunoissa muutaman tunnin. Sitten mulla oli kasvohoito, joka oli aika ihanan rentouttavaa. Sitten mentiin syömään yhteen hyvään ravintolaan, ja käytiin illalla vielä vähän shoppailemassa. Nyt sitten mies on viemässä anoppia kotiinsa (oli lapsenvahtina) ja kun tulee sieltä, katsotaan vielä vuokraleffa ja mussutetaan karkkia :LOL: Ihan huippua!

Huoneista: meillä on neljä makkaria, eli kahdella vanhimmalla lapsella on omat huoneet, ja pienet pojat on keskenään samassa huoneessa. Tuleva vauveli on aluksi meidän huoneessa, ja sitten saa siirtyä tonne "pienten puolelle". Pienistä isoin saa luultavasti oman huoneen vasta tuolla kouluiässä, kun vanhin poika (ehkä) alkaa muuttaa muualle..? Tai sitten pitää vaan rakentaa isompi talo :LOL:

Tsemppi sonskulle kovasti makoiluun! Kyllä tuo tahdonvoimaa varmasti vaatii!

Lyytinen 19+3 (viikko vielä ultraan!)
 
Iltaa kaikki! Tänne tulee niin hurjalla syötöllä tekstiä, että jos päivän on pois, niin on kovasti luettavaa että pääsee jyvälle! No mutta ihanaa vaan, että juttu luistaa. :)

Tervetuloa kaikki uudet minunkin puolestani!

pepper83: Poikalupaus meille annettiin, eli et ihan yksinäsi odottele pikkuherraa. ;) Näiden tyttölupausten keskellä. :)

Loretta, Lilli88: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksista! :flower:

sonsku: Huijui, voi miten kovasti toivon, että pikkuinen pysyisi tiukasti matkassa mukana vielä pitkään.

Pööppis: Olin lukevinani jostakin viestistäsi, että sinulla/teillä parisuhteessa ongelmia. Tsemppiä hurjasti ja jaksamista sinulle. Uskon vahvasti siihen asiassa kuin asiassa, että kaikki aina järjestyy, tavalla tai toisella. :hug:

ON: Tänne ei ihmeempää, autostressiä. :) Oltiin isäni kanssa koeajamassa yksi aika potentiaalinen autoehdokas, mutta tällä menolla meillä ei ole autoa vielä joulunakaan. Ollaan miehen kanssa niin harkitsevia, että voi pyhä jysäys sentään. Noh, jospa se pikkuhiljaa tästä, kun alkaa selvitä mikä/mitkä pari nyt olisivat ehkä parhaiten tai mahd. parhaiten meidän tarpeita vastaavat mallit. Ja tietysti, että ei jahkailtaisi liian kauan ja saataisiin meitä kiinnostava auto, ennen kuin joku ostaa sen nenämme edestä. Käytettyjä kun siis katsellaan...

Pikkumiehen liikkeitä olen ollut tuntevinani paremmin nyt parin päivän ajan. Olen ollut myös kyllä vähän huolissani erilaisista menkkamaisista juilinnoista ja pari kertaa rynnännyt kuuntelemaan sydänääniä tässä kotosalla, kun oikein pahasti vihlaisi nivusten kohdalla. Mutta toistaiseksi kai kaikki hyvin.

Nimistä:
Meillä on ollut jo aika pitkään valmiina nimet sekä tytölle että pojalle, kolmea etunimeä kaavaillaan. Pojan eka nimi lienee tosi varma, toista kenties vielä vähän mietitään ja kolmaskin on varmaan aika lailla tuo, mitä olemme ajatelleetkin. Olen vähän makustellut nimeä ääneen ja tuntuu hassulta jotenkin, että pikkumiehestä tulisi juuri se, mutta kaunis nimi se kyllä olisi.

Synnytysvalmennus:
meillä olisi viikon päästä keskiviikkona. Mennään varmaan nyt ainakin ekalla kerralla katsomaan millaista on, ihan avoimin mielin. Mies tosin pääsee töiltään tulemaan kai hitusen myöhässä ja minun pitää varmaan lähteä vähän aiemmin, kun on yksi avoimen yliopiston tentti illalla. Olisi ihan kiva kyllä nähdä muita samassa odotusvaiheessa olevia odottavia pareja.

Tässä pikapäivitys tältä erää, palailen taas. :) Hyvää yötä kaikille!

Vaniljarinkeli ja Hajuherne-pikkumies 20+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ihanaiset onnitteluista! :heart:

Tea84 Onnea ultraan! Meillä vauveli köllötteli pää alaspäin. :)

Memssi Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Harmi kun miehesi ei ole tukenasi! :( Jaksamisia! :hug:

milla3 ja cherrye Ikävää tuommoinen välinpitämättömyys äidiltä! :( Meillä onneksi kaikki isovanhemmat ovat aivan innoissaan. Kaikki tuki on tarpeen, koska lapsen saaminen on kuitenkin iso juttu.

Lyytinen Aivan ihanalta kuulostaa teidän päivä! Oikein laatuaikaa ootte saaneet miehen kanssa. Haluun itsekin! :)
 
Tervetuloa uusille:flower:

Onnea hyvistä ultra kuulumisista!! Toivotaan, että meidän huominen menee myös hyvin.

jadeza Mun vasen rinta ollut kylmän ja viiman herkkä jo 5 viikkoa. oikeakin, mutta ei niin herkkä. Kaveri suositteli masutuubin käyttöä myös niiden suojeluun :) Mulla on sellainen Carriwellin musta masutuubi, joka ei erotu paidan alta ja jos kaula-aukosta vilahtaa, näyttää ennemmin normaalille topille. On aivan ihana päällä ja ei oo rinta ollut kipeänä. Huommenna pitääkin käydä ostamassa toinen, kun en tosiaan voi enää ulos mennä ilman sitä. Mulla kivut on alkaneet olemaan niin kipeitä, että itken, mikä on mulle harvinaista fyysisten kipujen takia.

Jaksamista kaikille joilla on vaikeita hetkiä elämässä :hug:

Nimistä tytölle ja pojalle on kaksi nimeä jo mietittynä, oli muuttomatkalla autossa hyvin aikaa samalla kun söi aakkoskarkkeja :D

Liikkeitä ehkä tuntunut tänään. Maha kyllä on ollut todella herkkä vähästäkin kantamisesta.

Nyt miehen kainaloon ja sen kädet rinnoille, kun kivut alkaa kolkuttamaan.
Mies näkee Kävyn huomenna ensimmäistä kertaa :D

hepuhi:heart:käpy 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Voi Sonsku!:hug: Oon nyt monta kertaa aloittanut lauseen tähän, mutta en osaa sanoa mitään :( Toivon kovasti, että kaikki menee hyvin!

Tänään olis neuvola klo 9.00. Jännittää kamalasti, mies on maanantaista asti ollut sairaalassa kun sillä on paha tulehdus, ei siis mitään vakavaa, mutta en ole saanut purkaa mun pelkoja ja jännityksiä ollenkaan... Toivon niin, että sydänäänet kuuluisi... Toistaalta, miksi ei kuuluisi, mutta toisaalta kun en tunne olevani raskaana, niin miten voisi kuulua. Vatsa tuntuu vaan suurelta ilmapallolta, siis oikeasti tuntuu kuin olisi puhallettu iso ilmapallo vatsaan ja siellä pallon sisällä olis vaan hiukan jotain elimiä tms...

Mariaja & Tyyppi 17+3
 
Huomenta huomenta!

Täällä oireettomuus jatkuu, välillä tulee ihan älyttömän epätodellinen olo, kun tuntuu ettei raskaana olisikaan. Pientä vihlomista lukuun ottamatta ei oikein mitään, ja mahanikin on edelleen niin tosi pieni. Kaikki tutut ovatkin sanoneet mulle, että olen päässyt ihan tosi helpolla tähän asti, ja siltä kyllä tuntuu itsestänikin. Toivottavasti se ei kääntyisi niin päin, että tästä eteenpäin tulisi jotain isompia ongelmia... *koputtaa puuta*.

Aamulla tapahtui ihana asia, nimittäin heti kun heräsin, tunsin selvästi pikkumiehen liikkeet ja pyysin miehen kokeilemaan kädellä vatsan päältä. Mies sanoi, että tunsi ihan selvästi pienen potkun. Voi että miten ihanaa herätä tuohon! :heart: Nyt on vajaan viikon ajan tuntunut, että pikkuisen sydänääniä on jotenkin vaikeampi löytää dopplerilla, vaikka liikkeet kyllä tuntuvat räsähtelyinä ja muksahteluina laitteeseen.Ehkä pikkuinen sitten liikkuu niin ahkeraan masussa, että sykkeen paikallistaminen ei ihan heti onnistu, lopulta kyllä sitten.

Kysyisin teiltä arvon leidit tällaisen kysymyksen, jota miehen kanssa pähkäillään juuri nyt kovasti: Onko teillä lapsellenne jonkinlainen sairausvakuutus? Minkälainen? Missä firmassa? Tai te/me esikoista odottavat, oletteko jo ottaneet tuollaisen vakuutuksen? Kun miehen kanssa tajuttiin eilen, että nyt pitää oikeasti alkaa vertailla noita, kun kohta tulee muuten kiire. Vakuutustahan pitää hakea hyvissä ajoin, koska sen käsittelyssä menee aikaa ja muutenkin vähintään 2 kk ennen laskettua aikaa vakuutuksen on käsittääkseni oltava "kunnossa".

Mutta nyt lähden laittamaan vähän meikkiä nassuun ja sitten asioille, palailen myöhemmin taas. :)

Vaniljarinkeli ja Hajuherne 20+3
 
Huomenia!

milla3 oliko se niin et säkin oot kysiin menossa synnyttämään? pitääkö sun täytellä sitä pikkuhaikara juttua? Minä en oo ees käyny kattomassa koko sivuja, ja sähköpostiin oli tullu muistutus et muistathan käydä täyttämässä tietoja... ja nt-ultrassakin ultraaja kysyi et olethan muistanu ja muistathan :O jotenki vaan tuntuu et ei mulla oo aikaa tommoseen.

Ja tuosta äidin suhtautumisesta... sama täällä. Kun kerroin et kolmas on tulossa ni vastaus oli just tolleen aijaa... ja ei sekään kommentoi raskautta mitenkään, vaan vaihtaa nopeesti puheenaihetta jos jotain alan raskaudesta puhumaan.. tuntuu kyllä ikävälle kun nyt tätä pelkoa supistusten takiakin on..

maruli rv 18+1
 
Huomenta! :wave: Tänään on SE päivä!! :heart: Vielä pitäis jaksaa iltapäivään odottaa, mutta eiköhän se aika nopeasti kulu ja varmasti kerkee tulla vielä kiirekkin kun tähän koneelle jämähdän! :D

Nimistä Tytölle ois aika varteenotettava nimi, mut pojalle ei sit mitään. Ja viimeyönä näin unta et rakenneultrassa sanottiin et kylläpä sieltä on poika tulossa! :D No mut tuskinpa sitä poikakaan ilman nimeä jää jos meille poika tulee :)

Memssi Tosi inhottavaa tuo miehes käytös!! Mä en varmaan kattelis tuommosta paskaa! (sori suorapuheisuuteni). Munki mies oli alkuun sellainen et vaikutti et sitä ei kiinnosta pätkääkään vauvaan liittyvät asiat, eikä se kysellytkään koskaan oikeen mitään. Sit se ei puhunut kenellekään et meille tulee vauva, ja se tuntu musta tosi pahalta. Mä sit kysyin siltä et koittaako se kieltää koko vauvan tulon sillä puhumattomuudellaan niin se sanoi että ei. Mä sanoin että musta tuntuu niinku yksin odottaisin vauvaa kun se ei osoita minkäänlaista mielenkiintoa sitä kohtaan. Meni hiljaiseksi ja sain sen ilmeisesti ajattelemaan, kun nyt se on ollut ihan erilainen! Se on sellainen ihminen että sen pitää sulatella asioita omassa päässään ja on aika huono puhumaan ajatuksistaan, mutta onneksi otin asian puheeksi niin nyt on molemmilla hyvä mieli :) Ja siis tämä raskaus ei tullut mitenkään yllätyksenä, vaan yritettiin puolivuotta ennen kuin tärppäs. Toivottavasti tekin saisitte puhumalla asiat paremmalle tolalle ja miehesi tulis järkiinsä! :hug: Meillä ei varmaan ihan samanlaiset tilanteet oo ollu ku teillä mut kuitenki..

-Pätkis- +Helmi 19+4
 
huhhuijaa ku tullu tekstii ja oon pari päivää ollu tästä sivistyksestä ulkona! :D Ollaan oltu anoppilassa tää alkuviikko ja nyt alkaa ollakin jo aika lähtee kotiin... mä en tajuu miten oon kestäny olla tääl 2,5kk!!! Tosin niin eriasia olla tääl yksin ku se et toi sen poika on täällä, siis mun mies (äitin pieni vauva...) vähä saa aina pyöritellä silmiä et ihan oikeesti, sen napanuoran voi katkasta viimeistään 20v jos ei jo pikkasen aiemmin...

nimistä... ei mitään tietoo!! Asiasta ei ole edes keskusteltu.. ja siihen ipana-kaavakkeesseen (tai vastaavaan) oon joka kerta täytelly vaan jotain -ei niinkään ees potentiaalista. Nehän kuitenki kysyy viel vanhemmilta jos joudutaan hätäkastaa. Viimeks päätettiin lopullinen nimi ristiäisten edellisenä iltana et eipä täs vielä kiire olekaan niitä ajatella :D Ei kai nyt ainakaan aiemmin voi mitään suunnitella..

sonskulle kovasti tsemppiä!!!

memssi Mieheshän siinä häviää jos ei kiinnosta, onneks sä oot vahva <3

ON: Ei ou oireita, liikkeitäkään ei pahemmin tunnu. Joskus ehkä välillä jotai mut ei varmaa..
Ja sit mua ahistaa tää mun pää -mä en jaksa yhtään vänkää ton miehen kaa mistään. Annan vaan olla ja tyydyn kohtalooni -tehköön niinku hyvä tulee. Esim. eilen ku käytiin shoppailee sanoin et haluisin karkkii -toinen alottaa narinan et hän ei kyllä yhtään jaksais -juu anna olla -en mäkään tällä perseellä mitään tarvi!
Tai tänä aamuna, aattelin et saisin nukkuu ku meen ens yöks töihin, ja ois yks 6h autossa istumista, ja viime yön valvoin taas noiden mahakramppejen takii mut ei, poika ylhäällä vaille 8 ja minähän se nousen sen syöttää jne. Muutenki tää yövuoro pätkä ihan viduiks unien kannalta ku huomiseks mies varas päikkärin vasu-keskustelun kaheks -oisin ehkä voinu viel nukkuu siihen aikaan mut se sopi hänen aikatauluun ni antiolla.
Muutenki aina ku ollaan täällä ni kiristää meiän kahenki välejä ihan suunnattomasti ku tosta äijästäkin tulee ihan kersa-äiti hoitaa.. futum!!

Nyt jos lähtis typyn hakee isältään ja suuntais kohti kotia -kylläpä motivoi toi ajomatka..

pikkumökö+ paavo 18+4
 
pikkumökö Mä kirjotinki tuohon mun aiempaan viestiin että onko pikkumökö painunut talviunille ku ei oo näkyny, mut pyyhin sen sit pois ku aattelin että jos kysyn niin oot kuitenki eilen kirjottanu mut mulla on vaan menny ohi! :D
 
huomentaaa :p

mua jännittää huominen ultra ihan tajuttomasti !!! mulla tulee onneks kaveri mukaan kun mies ei pääse,niin ei yksin tarvii olla siellä :D mun äiti tulee siks aikaa vahtimaan esikoista,kun ei saa mukaan ottaa :/ pöh

ON: säikähdin aamulla kun ei liikkeitä tuntunut vaikka joka aamu heti herättyä on pieni jumpannut melkeen tunnin verran. piti kaivaa doppleri äkkiä esiin,ja jumputus sieltä heti kuului ja liikkeitä myös. kaipa Viltsu oli väärinpäin ja potki selkään vaihteeks :)

miten tää päivä kuluu ???? ois jo huominen hittolainen


sunniee ja viltsu 20+1
 
Terveiset rakennultrasta!:wave:

Kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa, hyvin vastasi viikkoja ja oli varsin pirteä. Käänsi kylkeään ja istui tukevasti perätilassa. Istukka oli noussut hyvään paikkaan kohdun etuseinään, joten ei ole haitolla jos pääsen alakautta synnyttämään. Ja kuten uneni tiesi, poika tulee kotiin! :heart::LOL: Painoa nyt 390g. Toivottavasti kuitenkaan se työkaverini ei kätilöksi joudu, kuten unessani!

Nimi tuottaakin sitten jo haastetta, ehdottomasti sen tulee alkaa J:llä ja olla perinteinen suomalainen nimi. Meillä onkin siskojeni kanssa pian oma jääkiekkoketju kasassa kun yhteensä meillä on sitten 6 poikaa!:D

Mutta näihin kuviin ja tunnelmiin.. Mukavaa päivän jatkoa kaikille!:wave:

Tea ja J-poika 20+2:heart:
 
Päivää. Aamulla kiikutettu pissanäyte labraan ja nyt pyöräillessä jo alko tuntuu inhalta vatsan alueella :( esikoisen aikaa pyöräilin vielä viikolla 38 niin tuntuu typerältä jos pitää laittaa pyörä talviteloille.

Onnea Tealle hyvistä ultrauutisista ja poikalupauksesta :)

Aah alle 24h ultraan.. näin unta että olin sairaalassa ja menossa sydänleikkaukseen ja mietin kauheena et jos se nukutusaine ei vaikutakkaan ja tunnen leikkauksen ja mitä se aine tekee sikiölle..
Toivottavasti kaikki olis toisella hyvin.

Kohta toinen pelti torttuja uuniin :)

H&mörrykkä 20+3
 
Huomenta!

Onnea Tealle poikalupauksesta! Johan niitä poikiakin tulee :)

TP Onnea ultraan!

Hayley Ite olin eilen pitkästä aikaa töissä ja illan sit jotenki särki mahaa :| Mistä lie johtuu..

sunniee Ruppee täksi päiväksi siivoaan ja leipoon hulluna niin päivä menee nopeaa :)

ON Luulen, et tyyne kääntyny jotenki ympäri ja potkii mun selkää :) Mahan puolella ei iha hirveenä oo tuntunu liikkeitä pariin päivään.. Jeps, ruppeis kehitteleen jotain täksi päiväksi.

kn&tyyne 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Sonskulle jaksuja! Tuli ihan kyyneleet silmiin, kun ajattelin pientä pikkuruista köllöttelemässä massussasi. Toivotaan, että saa köllötellä siellä vielä pitkään! :heart:

Memssille tsemppiä myös miehen jurotuksen kanssa!!!
:hug:

Onnea ultrakuulumisista kaikille! Meillä se on ensi maanantaina, jännittää hiukan! Aion kysyä sukupuolta ja toivottavasti se näkyisi. :heart: Ensimmäisen lapsen halusin täysin yllärinä, nyt haluan valmistautua etukäteen... :)

Mä en tunne vieläkään selviä liikkeitä, niitä odotan jo innolla! Hyvin pientä pulputusta vain... Viime raskaudessa mulla oli istukka ihan edessä ja sydänäänten hakeminen kesti joka kerta. Sitä en muista, koska liikkeet tunsin. Nyt en tiedä yhtään, missä istukka on, maanantaina taas ehkä viisaampi! :)

Nimistä. Tullaan varmaan käymään miehen kanssa vääntöä asiasta, kuten ensimmäisenkin kohdalla! :D En ole lähiaikoina miettinyt vaihtoehtoja, kaikenlaista on pyörinyt päässä pikku tytöstä asti... :) Luulin, että keksin esikoisen etunimen sinä vuonna kun odotin, mutta kahdeksan vuotta vanhasta almanakastani löytyi muistiinpano, johon olin laittanut sen nimen vahvaksi vaihtoehdoksi. Jostain alitajunnasta se siis sitten putkahti. Miehellä on tytölle kolminiminen ehdotus. Yhden niistä voisin suostua ottamaan mukaan, mutta en koko pakettia, huh!

Mä en voisi ottaa esikoista neuvolaan! Se on sellainen ikiliikkuva täystuho ettei tosikaan! Sehän laittaisi koko paikan uuteen uskoon... Onneksi hän on hoidossa 11pv kuukaudessa, niin olen ajoittanut hoitopäivät juuri neuvolapäiville ja niille, joina on muuta menoa. :)

Tarvikkeista. Meillä hoitopöytä oli täysin turha ja myin sen vähän aika sitten pois. Pidettiin sitä makkarissa ja siitä tuli vain "vaatevarasto", kun vaipat vaihdettiin pesukoneen päällä kylppärissä. Se oli kätevintä, kun hana oli vieressä ja pesukonekin on sivusta täytettävä. Pidettiin siinä päällä hoitopöydän pehmustetta. :) Niin tehdään nytkin.

Huonejärjestelyt. Esikoinen ja tulokas saa yhteisen huoneen. Mutta se on vain leikkihuone. Makkari on niin iso, että nukutaan kaikki siellä. Tällä hetkellä nukutaan parisängyssä, lapsi välissä. Pinnasänky on turhan panttina, koska ei ole saatu aikaiseksi ostettua taaperosänkyä. Haluaisin seuraavaksi ostaa parisängyn rinnalle 120 leveän sängyn, jossa ylhäälläkin yhdelle peti. Sitten voitaisiin jakautua eri öisin, kuka mitenkin. Esikoinen voisi nukkua isänsä kainalossa tai yläsängyssä ja minä voisin imettää vauvaa leveällä alapedillä. Mies ei jostain syystä ole innostunut! :D Mutta minä pidän pääni! Olen aina toivonut, että lapsilla olisi erikseen leikki- ja nukkuhuoneet. Omaa makkaria ei ole nyt mahdollista lapsille tehdä. Mulla on oma ompeluhuone ja siitä en luovu! Miehellä on autotalli ja harrasteporukan kanssa yhteinen moottoripyörätalli, joten pidän kynsin hampain kiinni omasta reviiristä, vaikka lapsia tulisi liuta!

Soraya 20+5
 
Mikähän kirous meidän yllä on, kun toissa päivänä juuri tytön päiväuniaikaan naapuri (se ainut, kun paritalossa asutaan) päätti alkaa porata juuri tytön huoneen vastakkaista seinää, eilen kaupungin miehet karsivat puita moottorisahalla ja tänään tuli taas nyt päiväuniaikaan joku hemmetin putkimies paukuttamaan pannuhuoneen (juuri tytön huoneen ja meidän makkarin alla) koneistoa :kieh:

Huh, vettä tulee aivan kaatamalla. Onneksi oltiin aamulla 1,5h puistossa kun aurinko vielä paistoi.

Onko kenelläkään muulla kovaa väsymystä? Mulle tuli se alkuaikojen kaltainen väsmys takaisin. Entä olenko ainut joka voi vielä pahoin? Onneksi en oksenna enää yhtä tiheään kuin aiemmin, mutta useamman kerran viikossa kuitenkin.

Tasan viikko 4Deehen! MUOKS. vaan eipäs olekaan sitäkään, sehän onkin jo ensi tiistaina eikä keskiviikkona, kuten muistin :)

En nyt muista mitä piti kommentoida. Kirjoittelen sitten lisää kun muistuu mieleen. Nyt syömään ennen kuin laatta lentää...

Sipsunen & SV 18+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ItäHki ja Hopea
Sipsunen! Jaksamista oksentamisen kanssa huh! Mulla on vielä joskus pahan olon aaltoja ja sellainen olo, että jos aukaisen suun, niin tulee. Olen hetken hiljaa ja menee ohi. Mulla ei siis ole alkujaankaan ollut noin pahaa pahoinvointia kuin sulla. Kerran viikossa suurinpiirtein oksensin. Vointeja!
 
Onnea Tealle myös hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Ultrassa käyty täälläkin :D
Käpy painoi 260 grammaa, pituutta oli 42,8 mm ja kuten olen ajatellutkin, istukka ihan etuseinässä kiinni. Sanoi, että alan tuntemaan liikkeet kunnolla vasta viikon 20 jälkeen ja että nekin tuntuu sivuille enemmän kuin keskellä. Istukka oli hyvän matkan päässä kohdunsuusta.
Sydän näytti pieneltä yöperhoselta joka koitti päästä vapauteen:heart: Sukupuolta ei kysytty, eikä Käpy sitä olisi edes tahtonut näyttää. poikaolo mulle on kuitenkin tällä viikolla tullut, sen voi lisätä tietoihin.
Terve vauvanen siis mahassa elää :D

Käpy vastasi viikkoja 19+2, eli kaksi päivää pienempi kuin mitä np-ultrassa, mutta eihän sillä ole väliä kunhan syntyy 36-42 viikoilla :D

vakuutus Ollaan jo otettu Tapiolan vauvavakuutus, kun sukulainen suositteli sitä. Heillä nuorin joutui heti yliopistolliseen vähäksi aikaa ja siitä oli todella paljon hyötyä. Sehän siis on samalla myös sairasvakuutus.

Nyt kaverille kylään katsomaan hänen ultrakuvansa ja näyttämään omia :D

hepuhi:heart:käpy 19+4
 

Yhteistyössä