Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

sonskulle pidetään peukkuja pystyssä että malttais vaavi masussa pysyä.

nimi ehdotuksia on meijän perheessä jo monta viikkoa heitelty ilmaan.tytölle ois aika varma nimi, pojalle -ei mitään hajua. tytär haluais hirveesti elinaa jos tyttö tulee, mut rauhassa mietitään ja yritän runnoa omia nimi ehdotuksiani läpi. mut taidan kirjaston nimi kirjoihin jossain vaiheessa tutustua, netissä myös selaillut nimiä.likalla toinen nimi emilia ja haluaisin nimet jotenkin rimmamaan. mut paljon mielessä tuo nimi asia.

mesisa 19+2
 
Pööppis: mun pitäs kans täyttää nettiin tollasta IPANA juttua synnäriä varten,ei vaan millään saada päähän mitään hätäkaste nimiä.. kaks viikkoa aikaa mietti,ja sillon pitää lähettää tayssiin tiedot..

sunniee ja viltsu rv 20+0
 
Tervetuloa uusille =)

Sipsunen: meillä pitää lks:n täyttää esitietolomake jossa pitää olla ne nimet juurikin hätäkastetta varten, se on aina ollu noin.

Sonskulle paljon voimia ja toivon sydämestäni että tyty pysyy kyytissä :heart:

Lillin ja lorettan ultrauutisia oottelen :whistle:

Neuvolakuulumisia: paino noussu 600g/viikko :ashamed:
Vauvan syke 151 eli tyttösykkeet edelleen :D
Hb. 119 vaikka syön rautaa..
Kaikki muuten ok.

Mulla oli tyttö mukana eka kertaa ja en varmaan ota toiste..kaikki meni muuten hyvin mutta kun alettiin kuunnella sydänääniä niin sai kauhean huutokohtauksen. Otin syliin sen siihen hoitopöydälle ja huuto vaan jatku..veti koko ajan mun paitaa takas alas kun täti veti sen ylös, no sai kuitenki kuunneltua sydänäänet vaikken minä kuullutkaan mitään :O Vissiin tyttö luuli että äitiä sattuu..

Katjuska ja Anni 20+1:heart:
 
Joku kyseli, et miks meillä oli jo nyt synnytysreenit, niinku mieheni sanoo :D En tiedä, se vaan oli jo nyt. Ei kuitenkaan tullu mitään uutta tietoa.. Huomenna ei varmaan enää mennä..

sonsku tsempit! :heart:

Nimi Minä oon kaks nimea ehdottanu; eka ja toka nimi. Kolmas puuttuu. Mies suunnilleen tykkää niistä kans :) Meille tulee vähän erikoisempi nimi. Sitte ku vauvat on syntyneet ja saaneet nimet niin muistetaanhan käydä kertomassa täällä ne? :)

olivialle onnea ultra kuulumisista! :)

supistukset Ai mitkä supistukset? :D

Ihania masuja! :heart:

Töissä oltu taas pitkästä aikaa ja onneks työt nyt vähäks aikaa jatkuvatkin. Saa kasvattaa vielä äippärahaa :) Olo on hyvä, ei kolota eikä säre. Supistuksista en edes tiiä mitä ne on :) Nyt laiskana vaimona alan syömään ristikkoperunoita ja kullanrapeita kalafileitä :)

kn&tyyne 21+4 oisko..
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Katjuska mulla oli viime kerralla esikoinen mukana kans ja huuto alko siinä vaiheessa ku verenpainemittari alkoi suriseen :) mutta sitten sydänääniä kuunnellessa lastas mun jalkojen päälle vaan leluja(joita onneksi oli 2korillista siinä th:n huoneessa:) )
Jatkossakin otan mukaan ku ei ole hoitomahdollisuutta.

Huomenna aamulla viedä pissanäyte ja tuloksia th soittelee torstaina ja jos puhdas niin mietitään sitten et laitetaanko aikaa lääkärille.

Tsemppiä sonskulle.

Nyt kauppaan ostaan jauhoja ja sit pizzan tekoon ja torttujakin vois tehä ku kerta vieraita tulee huomenna..niihin vaan iskee himo ja tulee syötyä monta putkeen et voi olla ettei montaa oo sitten tarjota :D

H&mörrykkä 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Sonsku Kauheesti jaksamista ja tsemppiä tilanteeseesi! Kuulostaa niin ikävältä! :(

Olivia Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Ihana kun Katjuska-80 jo kaipaili meidän ultrakuulumisia! Oli pakko ottaa päikkärit ennen ku alkoi niitä tänne kirjoitteleen, kun väsytti niin kovasti! :)
Elikäs ultrassa kaikki oli paremmin kuin hyvin! Vauveli oli kasvanut hyvin ja keskikäyrillä mentiin. Istukka on etuseinässä ja kuulemma hyvässä paikassa. Siksi tunnen liikkeet tosi heikosti vielä. Kuulemma viikon-parin päästä pitäisi alkaa tuntea vahvempia liikkeitä. :) Kaikki rakenteet, mitä nyt pitää nähdä, näkyi hyvin ja olivat normaalit. Kun ultraaja oli kaikki paikat katsonu, hän totesi, että nyt otetaan vielä kuvia muistoksi. Siinä vaiheessa uskaltauduin kysymään, että näkyyköhän pikkuisen sukupuoli. Näkyi kuulemma heti tosi selkeästi, eli me saatiin vahva tyttölupaus! <3 :) Oon niiiin onnellinen, että kaikki on hyvin!
 
sonskulle paljon voimia ikävään tilanteeseen, toivottovasti pikkunen pysyy tarpeeks kauan kyydissä!:hug:

kiva et löytyy vielä tänä päivänäkin perheitä joissa lapset jakavat huoneensa, nii en sit ookkaan varmaan ihan kauhea äiti joka pakottaa lapset samoihin huoneisiin.:) olisin halunnu laittaa pojan ja tytönkin samaan huoneeseen pienestä pitäen ettei olis tarvinnu yksin olla "isossa" huoneessa, mutta meillä oli pojan kanssa nukkumis ongelmia, oppi vasta lähemmäs 3-v. nukkuu yöt kunnolla ennen sitä heräili öisin 3-4h välein huutamaan ja oli aina vaikee saada uudestaan nukahtaa nii eihän semmosta voinu laittaa tytön kaa samaan huoneeseen ku meilläkin meni hermot sen kaa ja sen takia yritettiin laitta omaan huoneeseen sit nukkuu josko siinä olis yöt rauhoittuneet muttei... nykyäänkin nukkuu rauhattomasti ja voi olla öitä et kerran tai kaks herää huutaa, varmaan on sellanen joka näkee paljon unia. Tällä hetkellä pojalla on semmonen uhma ettei haluu edes nukkuu samas huonees ku siskonsa mut päivät ne viihtyvät toistensa huoneissa, siinä ei ole ongelmaa...
yks mun kaverikin sanoi silloin ku aloin haaveilee kolmannesta et hyvin lapset voivat jakaa huoneet, hänkin jakoi sisaruksen kaa, sit ku ilmoitin olevani raskaana nii se sanoi et nyt meijän on keksittävä yks huone lisää sille...: / rasittavat tommoset...
no joo kyllähän tällaset asiat sutviutuvat jotenki itekseen...

nimet ovat meillä valmiina kummallekin sukupuolelle, poikanimessä on vaa pari vaihtoehtoa joista en osaa päättää, näkee ku pienokainen syntyy kumpi sopii paremmin:)
täälläpäin tulee nimikyselyt vasta kun lapsi on syntynyt ja kotona nii tulee olikse väestörekisteristä ne paprut jotka sit luovutetaan joko sinne tai jos lapsi kastetaan kirkkoon niin kastepapille joka sit toimittaa ne eteenpäin.

on alkanut ottaa ristiselkään ikävästi:| jos istuu kauan nii saa vaappua kuin ankka eteenpäin enneks selkä tottuu seisomiseen ja töissä ku olen ollu tiskiosastolla nii ai ettiä on kipiä, saa nähä kuinka kauan pystyy töitä tekee ku toi paikka on raskas ja pomokin sanonu et sit ku siltä tuntuu ettei pysty enää nii saikkua vaa... onneks on ymmärtäväinen pomo...

Pepper+ masuasukki POKS 21:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Sonsku, kuinka ikävä uutinen! Peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin kuitenkin! :hug:

Onnea Lilli hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! Ilokseni voisin kopsata tekstisi tähän..

Eli ultrassa kävin minäkin ja kaikki on hienosti: rakenteet ja elimet kunnossa ja paikoillaan, pieni kasvanut hyvin ja koko vastaa viikkoja. Istukka etuseinämässä hyvässä paikassa. Tyttöä veikkailtiin meillekin. Olen niin onnellinen. Toki toinen poikakin olisi otettu avosylin vastaan, mutta myönnettäköön, että sisimmässäni haaveilin pienestä tyttösestä. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea paljon lilli ja loretta ihanista ultrakuulumisista :heart:
Meillä alkaaki olla jo paljon tyttölupauksia =)

Tuohon huonejärjestelyyn mun piti kommentoida että meill on kaks isompaa poitsua samassa huoneessa ja neiti nukkuu meän kans, vauva tulee myös meän makkariin kun meillä ei ole kuin kolmio..hyvin nuo pojat menee samassa huoneessa vaikka välillä tieten kinaa tulee. En usko että koskaan saadaan hommattua niin isoa kämppää että kaikille muksuille ois omat huoneet. Neliö ois nyt kuiten ihan jees jotta nämä pienet sais sitte kans oman huoneen. Ja olen itekki aina joutunu jakamaan huoneen siskon kanssa eikä musta tämän sekopäisempää tullu ;)
 
Sonsku Kovasti tsemppiä ja toivottavasti vauva tahtoo pysytellä nahkan sisällä vielä monta viikkoa!

Jännitys tiivistyy, myös meillä on rakenneultra huomenna. Sanottiinko teille, jotka olette jo käynyt, miten päin vauva masussa köllötteli? Minusta kun tuntuu että olisi istualtaan kun potkut tuntuu vain alhaalla kohdunsuulla. Ja saapa nähdä missä se istukka nyt sijaitsee, vieläkö on alhaalla. Vahvasti minulla on poikaolo johtuen unesta jossa synnytin pojan, vatsa on aikalailla edessä jne. Tosin sehän on vielä ihan fifty-sixty miten käy, mutta toivottavasti saamme huomenna tietää.

Supistuksia alkaa tulla täälläkin aika reilusti ja työmaalla alkaa olla jo aika tukalaa. Työ pitää sisällään paljon nostamista, kantamista ja kurkottelua, joten helpolla ei ainakaan pääse.. Kävely tuottaa taas hankaluuksia kun vatsa kipeytyy tosi kovasti alhaalta eikä lopu ennen kuin pysähtyy, mahtaakohan olla oireita pissatulehduksesta tms.

Huomisen odotuksiin ja tunnelmiin...

Tea ja Ihme 20+1:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista! :)

hille78 Kiitos vastauksestasi! Piti itsekin vielä lukaista sitä odotuskirjaa. Mulla ne kivut tuntuivat myös levossa ja harvemmin tehdessä ns. äkkiliikkeitä. Onneksi on ollut pari päivää melkein kivutta!

sonsku Voimia sinulle ja toivottavasti vauva jaksaa kasvaa sisällä laskettuun aikaan saakka! :hug:

Synnytysvalmennus Neuvolatädiltä sain sellaisen mielikuvan, että sinne on ehdottomasti mentävä... Menen kyllä, jos vaan työvuorot antavat periksi. Yritinkin kysellä neuvolasta, että milloinkahan ne valmennukset ovat, jotta voisin suunnitella työvuoroja etukäteen. Eiväthän ne tienneet mistään mitään!

Nimi Tällä hetkellä tytölle olisi etunimi olemassa. Tämäkin voi muuttua, jos vauva ei näytä yhtään nimeltään. Pojalle ollaan katseltu vaihtoehtoja, mutta ei oikein olla tultu mihinkään tulokseen. Meidän lapselle tulee maksimissaan kaksi nimeä, vaikka olen pohtinut sitäkin vaihtoehtoa, että vain yksi nimi annettaisiin. Jotenkin tuntuu, että toinen nimi on turha. Mihin sitä toista nimeä edes tarvitaan?! Lapsen nimeä en tule julkaisemaan missään vaiheessa täällä julkisella palstalla, mutta joku suljettu keskustelu vois olla asia erikseen. Me ei olla vieläkään päätetty, että saako lapsi minun vai miehen sukunimen...

Minulla olisi kysymys varsinkin teille vanhoille konkareille, joille toista tai useampaa lasta onnellisesti nyt odotetaan. Oletteko ostaneet aikaisemmille vauvoillenne joitakin tuotteita ja tavaroita, jotka ovat teidän perheessänne osoittautuneet täysin turhiksi? Varmasti jollekin toiselle on joku tavara ollut hyödyllinen, kun taas toiselle se ei ole osottautunut hyväksi hankinnaksi, joten niistä on turhaa alkaa keskenään kiistelemään. Tässä siis vähitellen rakenneultran jälkeen on tarkoitus hankkia joitakin tavaroita ja teiltä voisi tulla hyviä vinkkejä tuotteista, joiden kohdalla voisi hankintaa miettiä ehkä sen kaksi kertaa... Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Kirskis ja Kaiku 19+0
 
Terppa kaikille!

Täällä olis kans nyt ultra takana, ja kaikki taisi olla hyvin :)
Pikkuaivojen koosta kätilö joutui kysymään lääkäriltä, olivatko ne oikean mittaiset, ilmeisesti kuitenkin olivat, mutta pitihän se nyt vähän edes säikäyttää, ei pidä poiketa kaavasta sen suhteen, että mulla kaikki menis ns. heittämällä läpi.
Koko heitti 5 päivällä, mutta ei kuulemma vaikuta mihinkään. Mä en kylläkään saanut mitään lupausta sukupuolesta todellakaan, veikkauksen antoi, mutta oikein painotti, että sen perusteella ei kannata lastenhuonetta sisustaa. Ja tiedättekö, mä kertoisin sen veikkauksen teille, mutta kun en aio sitä kelleen kertoa IRL niin sit pelkään että joku tunnistaa mut täältä :) Istukka oli onneksi noussut, ja oli nyt poissa kohdunsuulta =)

Olo on helpottunut ja loppupäivä töissä meni ihan pilvissä, kotona odottikin sitten taas palautus maanpinnalle.
Ja siis niinkuin alussakin jo veikkasin, mieshän ei edes yrittänyt päästä rakenneultraan, mutta kun kysyin mieheltä haluaako, että kerron hänelle kätilön sukupuoliveikkauksesta niin vastaus oli: "ei kiinnosta." Eikä siis todellakaan mitenkää silleen että ei kiinnostais sen takia että molemmat on tervetulleita, vaan yksinkertaisesti ei kiinnosta koko vauva. Kyllä mä oon sen tienny, että se ei mitenkään järin riemuissaan tästä asiasta vieläkään ole, mutta oliskai se nyt voinut edes esittää että haluaa kuulla. Hetken aikaa piti nieleskellä, ettei tule itku. Mutta sain pidettyä itseni kasassa, ja annoin olla. Sit se kerto siinä ruokapöydän ääressä ihan normaalisti työjuttujaan niin tekipä ihan tosissaan mieli sanoa että ei muuten kiinnosta. Enpäs viitsinyt.
Mulla on monessa raskauteen liittyvässä jutussa sellanen olo, että voi kumpa voisin jakaa tän miehen kanssa, mutta koska selväksi on käynyt ettei sille voi mitään puhua niin kannan ihan yksin tätä koko taakkaa ja välillä on kyllä tosi hankala olla. Välillä sit taas tulee sellanen kutkuttava olo että tää on mun oma pikku juttu, ja vaan mun <3 Mies ei muuten tiedä edes laskettua aikaa, ja tämän päiväisen jälkeen päätin etten sitä aio kertoakkaan ellei itse kysy. Voi olla ihan mielenkiintoiset ajat edessä, noh, päivä kerrallaan.

Huomenna mä lähden taas kotosille konnuille Jyväskylään täyshoitoon 5päiväks, ihanaa. Ties vaikka jään sinne, kumpa voisinkin :)
 
Pööppis
hitsi kun mie en tiiä mitkä on supistuksia, miltä ne tuntuu?
Kävin rivakalla kävelyllä tunti sitten ja nyt tuntuu alamahassa yhessä kohtaa inhalle, ihan ku siihen jollain terävällä painettas koko aika,tai jtn.
Toivotaan et Tea sieltä teille poika tulis =)
Mullon kans tän poikaolon kanssa ihan hupsua. Ja jos uskaltaa myöntää,nii poikaa kyl toivosin ehkä enemmän,ku mie oon aina tullu noitten poikien/miesten,miespuolisten ihmisten kans paremmin toimeen. Ovat helpompia kuin tytöt :D

Vitsi kun oon ollu ns. dietillä 3 pvää ja nyt alkoi tekee sikana mieli jotain suolasta, jotain kuumaa kaakaoo ja pullaa, jotain upporasvassa keitettyy.. JOTAIN jossa on MAKUA kehvetti :D
 
pepper83 hihi, miulla on äärimmäisen voimakas ja irtipääsemätön ajatus pojasta tuolla noin, mut sen sit ehkä saadaan tietää vasta ens viikolla. :p

Mutta onnenhalit Lillille ja Lorettalle! :flower:

ruska Juu, täytyyhän se tulla vielä syntymän jälkeenkin käväsemään täällä, ja jospa siinä vaiheessa olis jo nimikin varmentunu. :)

Hassua, kun alussa mielessä pyöri ainoastaan poijille nimiehdotuksia, mutta kun sitten mies ei tykännytkään miun lempparinimiehdotuksista, niin sit jostain mielestä tuli kaks aivan älyttömän ihanaa nimeä tytölle (ja en halua antaa nimeks sellaista ihan ok-nimeä, joka ei tunnu siltä, että siinä se on!). Heh, mut jätettäköön ne sit seuraavalle lapselle mahdollisesti... ;) Meidän pikkunen saapi isänsä sukunimen, joka on melko harvinainen laatuaan, niin siihen kaunis ja edes jollain tapaa mätsäävä etunimi (ja toinen nimi) on aika haastava tilanne meille. :p Ollaan luettu hirveesti nimikirjoja ja netistä selailtu ja työssäni olen tallentanu mieleeni vastaan tulevia nimiä, mutta ei sit oikeen mikään niistä nappaa (puhun nyt nimenomaan nimistä pojalle). Mie uskon kyllä, että vielä se sieltä eteen tulee! :)

Hopea ja Alien 19+3
 
Pööppis joo meille annettiin rajaksi rv22-24 kun pitää olla valmis,koska viikolla 22 musta tulee äitiyspolin asiakas kun silloin tää vauva muuttuu sikiöksi heidän kirjojensa mukaan :D en itekään ymmärrä et miks näin aikaste pitää olla valmis..

sunniee ja viltsu 20
 
Helou!

Täällä kirjotellaan niin ahkerasti etten pysy mukana...Ai että kun on ihania masuja ja tyttö-poikalupauksia! :) En malta odottaa että itse pääsee rakenneultraan. Mulla on vähän poika olo. :)

En muistanut eilen käydä poksumassa joten POKS!!

Epa ja Töpsykkä 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Hayley82
Sonsku: kamalasti voimia ja kärsivällisyyttä, onneks on tylsä pimeä talvi voit hyvällä omalla tunnolla maata vällyjen alla, onneks aika menee kaikesta huolimatta nopeasti.

Tarvikkeista: ne taitaa olla hyvin yksilöllisiä mistä itse tykkää ja jokainen vauvakin on erilainen. Mie en oo hommannu kantoliinoja ym. ei oo meillä ollu käyttöä enkä hoitopöydällä tehny mitään tärkeimmät minulle on kunnon vaunut ja turvakaukalo muutama tuttipullo ja tutit ja ehdottomast itkuhälytin aion nukuttaa ulkona jos vain olisi nukkuja... esikoinen nukkui noin 5-6h ulkona vaunuissa päivä kun taas kakkonen 1/2h päivä niin erilaisia ne on. Kaikki lähtee varmaan mnkälainen koti mitä sen takia tarvitsee ja minkälaisessa ympäristössä. Nää on niin tapauskohtaisia mistä kukakin tykkää. Varmasti tulet ostamaan jotain mitä ei olisi niin tarvinnut ja varmasti huomaat jossain vaiheessa jotain jota tarvitset vauvan kanssa arki opettaa varmaan parhaiten.

ULTRISTA: onnea lupauksista, voi kun kaksi yötä menisi nopeasti.

Supistuksista: juu ei oo tietoa vielä niistä mut voin vain kuvitella kuinka inhottavia/pelottavia ne on. Suosittele teille keillä supistelee et jääkää töistä herkästi pois tää on niin lyhyt aika kuitenkin.

Kamalasti ajatuksia päässä mut en saa niitä purettua väsýttää niin valtavasti

minnarun&rinsessa 19+6 huh huh huomenna poksuu :)
 
Sonskulle kovasti peukkuja ja voimahali myös täältä! :hug:
Uusia maalismammojakin oli taas tullut,joten tervetuloa! :flower:
Oon kans miettinyt tota synnytysvalmennusta ja kyllä varmaan osallistutaan,tosin se on täälä vasta joulukuun puoles välissä että voi vielä mieli muuttuakkin :)
Minkälaista kipua teillä tarkalleen ottaen on ollu jotka valitti menkkakivuista?
Mullaki ollu nyt parina päivänä vähä sen tyylistä kipua/tuntemuksia alamahan sivuilla :/ Ärsyttää ku huolen aiheet vaan koko ajan vaihtuu,justiin ku rupes tuntumaan liikkeet päivittäin ettei sitä enää niin stressaa niin alkas muut vaivat :(
Kerttu ja rääpäle 19+5
 
sunniee hyvä, kun "muistuttelit" tuosta Ipanan nettilomakkeesta. Kävin sen itekin äskettäin täyttelemässä. :) Tosin ei meillä varsinaista aikarajaa ollu, kunhan seuraavaan neuvolakertaan mennessä olis se tehtynä (kuten muutama muukin paperilomake. Tuliko muillekin täyteltäväksi? Mm. parisuhteesta ja taloudesta jne.).

Hui, ja valitsemamme nimet näyttivätkin äärimmäisen hyvälle, ainakin tuossa tietokoneen ruudulla ja ääneen sanottuna :heart: Mutta tuntuu tosiaan aika kummalliselta jo tässä vaiheessa kirjoitella synnäritoivomuksia, kun suurinpiirtein kaikki on vielä pelkkää kysymysmerkkiä. Noh, parhaani mukaan täyttelin. :p (lisäks opin uuden käsitteen: perhehuone, juu ei meitä varten, vaikka ensiksi sen ruksitinkin tietämättömyyttäni, mutta sitten googlaus pelasti. :D)
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Heips taas!! :wave:

Ensiksikin, tervetuloa vaan kaikki uudet. Mims, me ollaan sitten varmaan yhtäaikaa tuolla synnärillä :) Mulla on LA päivää ennen sinua :) Eihän sitä tietenkään voi tietää millon se lapsonen päättää ulos tulla..

Napakorun otin pois tuossa viikko sitten kun töissä koru tarttuu nyt vatsan pullottaessa tiskipöytien ym reunojen alle ja pari kertaa on jo tuntunu että napa repeää irti.. erikoista mut nyt jo näyttää että se olis alkanu umpeutua :O Aika pian!! Mullakin se ylempi reikä punotti ja oli venyneen ja tulehtuneen oloinen.

Täydelliset naiset on myös minun lempisarja!! :heart: Tosin minä olen jo (kasituotantokauden) jaksossa 4.. ;) Pakko saada jaksot heti koneelle kun ne jenkeissä ilmestyy!!

Sonsku, jaksamisia ja kakskomponenttiliimaa sinne sun kohdunsuulle ja vauvalle säkillinen tarrasukkia että pysyy nyt vaan siellä sisuksissa. *haliiii* :hug:

Pepper83 mulla ihan samoja tuntemuksia töissä. Itse myös päivittäin hoidan tiskipistettä ja työ alkaa jo välillä käydä liiankin rankaksi koreja ja astiapinoja nostellessa.. Kiva pomo sulla!! :)

Mulla on oikeanpuoleista nänniä vihlonu ja koskenu ja ikäänkuin palellu aivan hirveästi nyt vaihtelevasti viikon verran. Vas.puoleinen on aivan ok mut tuo oikeanp. vihloo ihan tajuttomasti. Voisin sanoo että kipuasteikolla menee jo yli kympin. Tuntuu kuin puukolla nirhais sitä halki ja veri vaan valuis. Kun sitten kurkistan paidan sisään, se on vaan hyvin kylmissään. Mitä tämä on?
Pelottaa että tulee joku rintatulehdus :( Katselin kaupassa jo rinnanlämmittimiäkin, semmosia merinovillaisia mut ne oli jotenkin outoja, semmosia isoja pyöreitä tai soikeita läpysköitä, niinku olkatoppaukset :D En ostanu kun en voi ihoa vasten villaa pitää ja miten ne rintsikoiden ulkopuolellakaan paidan alla pysyis??? Kellään kokemusta?!

Jadeza ja ruipeloinen (oon päivistä sekasin ku seonnu seinäkello) ehkä 18+4(?)
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksista Lilli ja Loretta!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista myös Memssille! Kurjaa kun miehesi ei ole odotuksessa mukana. Kiva kun kuitenkin itselläsi on hyvä olo raskaudestasi :hug:

Mitään turhiksi koettuja tarvikkeita meille ei ole oikeastaan tullut hankittua. Ehkä siksikin ettei ostettu kamalasti etukäteen, vaan sitä mukaan kun tuntui että jotain tarvitaan. Tai no yksi turhake meilläkin on, nimittäin rintareppu! Tyttö vihasi sitä aina, joten se jäi käyttämättä.

Kaikkein tarpeellisimmiksi hankinnoiksi meillä osoittautuivat näin äkkiseltään muisteltuna hyvät vaunut, turvakaukalo ja Baby björnin sitteri (pelastus tytön kovien vatsavaivojen aikaan), keinutassut, unipussi, itkuhälytin ja leikkimatto. Noistakin keinutassut (saatiin kaverilta lainaan) ja unipussi olivat ajankohtaiset vasta kun tyttö siirtyi mun vierestä pinnikseen nukkumaan, eli n. 3-4kk iässä. Leikkimatolla tykkäsi alusta alkaen köllötellä ihmettelemässä ja siinä oppi mm. kääntymään ja tarttumaan leluihin. Kun imetys ei mennyt suunnitelmien mukaan, erittäin hyviksi totesimme Aventin mikrokäyttöisen pullojen yms. steriloilointi "laitteen" ja MAM- anti colic tuttipullot. Nenä friida oli ja on edelleen myös ihan ehdoton silloin kun nuha iskee.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Memssi
Kerttu mulla on ollut nyt niitä pari päivää ja sellainen tuntemus ku menkat olis alkamassa, jotenki erilaista epämiellyttävää paineen tunnetta ja vääntöä ku maha olis sekaisin vaikkei oo. Vaikea selittää.

synnytysvalmennus aika loppu vaiheessa olis ollu esikoisen kohdalla ja en laiskuuttani koskaan sinne menny ja nyt tosiaan ajattelin et saattaisin mennä.

Jadeza laita vaikka ulosmennessä kaulahuivi ristikkäin rintojen päälle jos vähän auttais.

Onnea ultrakuulumisista :)

Ilmeisesti oon istunu vähän liikaa tänää koneella ku neljättä kertaa kirjottelen tänne..:D

H&mörrykkä 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea

Yhteistyössä