Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

milla: täällä nimestä ei hajuukaan! ja vähä samoilla kriteereillä nimee etsitään, suomalaiseen suuhun sopiva mutta erikoisempi.. ja vähä haastetta lisää et 2 poikaa jo ennestään. ja näillä mun kaikilla kolmella on yhdysnimi joka yhdistelmänä ainoo, etunimee kastettaessa ollu alta sata.. Kävin just kirjastosta lainaa nimikirjoja mut en oo oikein ikinä niistä löytäny mitään, mut täytyy ne selailla :)

Ens yöks oon menossa töihin ni täytyy kattoo mikä fiilis aamulla soitteleeko vai ei..jotenki tuntuu vaan niin kovalta kolaukselta ees miettii saikkuu :/ kova ku on pää.. Ja sit ku jos jäisin kotiin ni muksuthan jäis kans et en mä sit taas tiedä kumpi on rankempaa olla töissä vai näiden apinoiden kaa kotona :)

Tänään yks kävi kattoo meiän vaunuja, toivottavasti ne nyt menis ku ei oikein mahdu kahtia kodinhoitohuoneessa säilyttelee. Mulle tuli eilen tosi haikee olo noista vaunuista -ne on ollu niiin parhaat ikinä :'(

Nyt ois lahjat paketoitu -tai paperi loppu vähän kesken mut lähes kaikki paketissa, eikä varmaan puutukaan muuta ku porukat ja sekin on jo tiedossa ja sisko lupas sen käydä jos ehtii..ts.perjantaina ku pääsee seiskalta töistä ni hirveetä kiirusta kaupoille :D

pikkumökö + paavo-pesusieni 27+1
 
Moro taas pitkästä aikaa! Nyt ei ole tällä puolella paljoa tullut kirjoiteltua, kun melkein sen mitä ehtii, käyn tuolla fb:ssä. Tänne ei kummempia, muutakuin että eilen alkoi viimeinen raskauskolmannes, ja se tuntuu jotenkin "isolta" merkkipaalulta. Jäljellä olevaa odotusta voi puhua enää viikoissa eikä kuukausissa tai puoli vuotta/tms... Tässä vielä säännöllinen mahapäivitys, nyt tuntuu ettei se ole juurikaan parissa viikossa kasvanut, ennemmin vaan tippunut alemmas.



Lyytinen 28+1

*ainiin, ja paljon onnea Nitttalle!
 
Kiitos milla! :D Mut tosiaan miun syntsistä on jo aikaa... :D Ei vaan aikasemmin juolahtanu mieleen, et pitäis se varmaan saada päivitettyä tännekin. :)

Painosta Juu no on miullekin tullu n. 10kg painoa lisää :/ Et ei oo kyllä kovin hehkee olo! Miusta on omituista, kun välillä muutamat kaverit kyselee, et no mites, onkos tullu jo paljonkin raskauskiloja. Siis mitä ihmettä; etkö sie näe, vai miks se pitää oikein kysyä (!!!), jotenki tulee vaan typerä olo, kun pitää oikein "mainostaa" noita lisäkiloja. :D

No joo, asiasta puheenollen, lähenkin nyt reippailemaan tuonne ulos lenkille heijastimen ja musan kanssa. :)attn: Toisinaan on inhottavaa ajella autolla, kun välillä tulee sellasia ylläritienkulkijoita.. :p)

Hopea ja Alien 28+1
 
Hopea, minusta se on ainakin tosi ärsyttävää, että yhtäkkiä sun perseen leviäminen on aivan yleinen ja "sopiva" keskustelunaihe. Mun mielestä se ei kuulu tasan kenellekkään paljonko mulle on tullut painoa :| Tai siis itse en todellakaan menis sitä kyselemään raskaanaolevalta, vaikka olis tuttukin. Ehkä jos odottaja itse haluaa puhua painostaan, niin mikäs siinä, mutta tosiaan se, että sitä kysytään ihan tosta vaan, saa mun sapen kiehumaan... Oon kyl muutenkin ehkä vähän yliherkkä, en voi myöskään sietää mahan taputtelijoita, en siis tässäkään edes tuttuja. Mur.

Niin siis lisään vielä, minusta se on aivan eri asia jos me täällä puhutaan asiasta, tarkoitin siis live-elämää. Ja on mullakin tullut vissiin 12kg :LOL: Mut niinkuin oon ennenkin sanonu, mulla tulee aina melkein se 20kg, tein ja söin mitä vaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Lyytinen Juu oon niin samaa mieltä siun kanssa -vähän kaikesta mitä sanoit! Tosin mie oon nyt tuttujen antanu hypistellä, kun kerta se tapahtuu niiltä niin automaattisesti, ja jos nyt ihan vähän ärsyttää, mutmut. :p Mut onneks ei oo viel täysin tuntemattomat tullu koskettelemaan; ei perhana se olis jo kyllä jotain aivan äärimmäisen raivostuttavaa! Ja siis tosiaan täällä (ja tuolla naamakirjan puolella) ei minnuu haittaa painosta jutustelu ei tietenkään! Ainoastaan tuolla reaalielämässä tosiaan kaipais välillä jotain "tapoja" ihmisiltä. Mut tästäkin on taidettu keskustellla jo niinko tuhat ja sata kertaa.. :D :D

Jeah. Ihana lenkki :heart: vielä jaksaa juosta melko pitkääkin matkaa. Vähän reilussa puolessa välin kyllä piti jo lopettaa, ja loppua kohden alkokin sit vähän sivuille pistämään. Mut sekin tais johtua tuolla suolistossa liikkeelle lähteneestä soljuvasta ilmasta vaan.. :D Ja nyt sit saunaan jeejeee!

Ps. ehkä täysin triviaa, mutta miun heijastin oli tippunu pois lenkin aikana... :/ Kurjaa! Se oli tällä hetkellä ainokaiseni (jos nyt ei lasketa jo vaatteissa itsessään olevia heijastimia...)

Puspus vaan, ja yötä! =)

Hopea ja Alien 28+1
 
Viimeksi muokattu:
Ota tästä nyt selvää... Raskausdiabeteksen kanssa pitäisi syödä usein ja vähän, että verensokeri pysyisi tasaisena. Mutta silti kuitenkin aamumittausta varten pitäisi olla 12 tuntia syömättä ja juomatta. Tässä mä nyt sitten valvon kun en saa ollenkaan unta kun on niin kova nälkä. Hrrmmhmph.
 
Huomenia täältäkin!

Pakko oli tulla heti aamusta POKSUMAAN 29+0!!! Ihanan pitkällä ollaan jo :) Parin päivän sairasloma auttoi kummasti, paljon parempi olo, tosin supistelee välillä entistä kipeämmin. No, sille ei voi mitään.

Painosta.. Mua siis kans nappaa ihan älyttömästi tuo painosta kysely!! Mulla ihan sama, et luulis et kun muutenkin leviää niin kyllä sitä painoa tulee!! Tarviiko siitä vielä kysellä. Ja oottakaahan vaan kun on vauvat saatu, sit se kysely vasta alkaakin et onko paljon vielä raskauskiloja jäljellä. Se se vasta ikävää onkin (ja ihan kun sitäkin ei näkis!)

Mulla tekis hirveesti mieli ostaa POPista sellaset vaaleanpunainen pikkubody ja housut siihen sairaalastatulo vaatteiks, mutta hitsi kun ovat kalliita. En oo tosiaankaan vielä ostanut mitään, mutta tammialeihin aion kyllä mennä.

Ihanaa, kun tulee joulu (ja muutama päivä vapaata!) ja sit onkin jo tammikuu ja maaliskuu entistä lähempänä :)

Viola ja POKS POKS rv 29+0
 
painosta on kyllä tullut kyselyitä, mut aika maltillisesti. viimeks töistä hyvin läheinen työkaveri kyseli ja katteli pää kallellaan et no onkos sulle painoa tullut, ei ainakaan kasvoista huomaa... ja sit katteli jalkoja (siis reisiä ja oli hiljaa...) kyl tää 10kg on reisiin hyvin ujuttautunut..
muutenkin jos jollekkin vastannut paino, synnytys ym. asioissa niin usein saa olla valmiina kuulemaan vastapuolen synnytys ja raskaus kertomuksen. ja tätä mulle tehnyt täysin tuntemattomat ihmiset, alkaneet vaan avautuun sen jälkeen kun ovat todenneet mun olevan raskaana ja kysäsevän esim. laskettua aikaa

kosketteleen ei ole tullut kuin kaverit ja perhe ja olen antanut kosketella. mut vierasta tai uutta tuttavuutta kavahtaisin, jos olis lääppimässä mun masua.

nimestä: ja nyt lähtee: eilen anoppi meillä käymässä ja ja ohimennen totes et onko teillä nimi vaihtunut j:stä e:ksi?
no mä siihen et e:nä se on lähtenyt jo ajat siten tayssin esitietolomakkeisiin
anoppi: jaa, kun toi likka puhu et nimi on nyt e.
voi veddu. se j oli anopin ja appiukon keksimä nimi meitin jäbälle ja mä en koskaan edes koko nimestä pitänyt, mut eipä mun mielipiteitä koskaan edes kysytty (no saatto se olla hellittely nimikin) mut ihan yleisesti ne siit puhu j:nä ja mainosti et j voi hyvin ym. mä pienessä kierossa mielessäni niin tyytyväinen et sain nyt pikkusen näpäytetty takas päin, ja vaik meijän esikoinen alkaa j ja isänsä alkaa j niin ei sillä kirjaimella tartte kaikkien alkaa
pisti eilen niin hatuttaan koko asia. tommosta pientä "piilo"kontrolloimista tulee aina vähän väliä.voisitte tehä niin tai näin ja mä olen sika huono ottaan ohjeita vastaan. mielipiteitä kyllä kuuntelisin, jos ne ois vaan mielipiteitä eikä ilmotuksia mitä tehään väärin ja mitä miejän pitäs tehä.
vali vali teksti... sori saikohan tosta mitään selvää??

poks poks 28

m+e 28
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
Heissaleijaa!

ensin, voisko joku kertoa miten ihmeessä tänne saa laitettua kuvan?
Mulla olis tossa massukuva ja 4d ultrasta kuvaa mitä voisin lisätä :)

Voi että, eilen koin elämäni ensimmäistä kertaa kunnon närästyksen!! aamulla kun kävin anopin kanssa kiertelemässä sellasta kerran vuodessa pidettävää lastenkirppistä meitin kylässä ni siel oli myynnissä grillimakkaraa, mä siinä puoltoista tuntia kuolasin siitä tulevaa tuoksua ja sit kävin ostamassa... mikä tietysti oli suuuuuri virhe, sen syömisen jälkeen mua närästi ihan hirveesti ja sit yöllä puolkahdeltatoista muistin kun joku teistä oli kertonu että jukurtti auttais siihen... No mehän lähettiin sit yöllä hakemaan kaupasta jukurttia ja kun olin sen 2 desiä saanu syötyyn ni olo oli mitä mahtavin :) JES.

Tein kuulkaas sellasia löytöjä kirppiksiltä että! yhessäkin pöydässä oli vastasyntyneen vaatteita (ihan uuden verosia mekkoja yms) 10cent kappale! :) menin ihan sekasin :ashamed:

Nyt aamulla kun heräsin niin vähän huolestuin, mulla on maha ihan kivi kova ja sit vähän särkee... onkohan vaarallista? supistusta se ei ole....

Nyt oottelemaan että rakas saa kinkkujuustopiirakan valmiiks :p ->

Jassu ja Prinsessa 26+4 :heart:
 
heei mille viikoille se 4D uä oli mahdollista tehdä? :eek: meillä nyt RV 25+6 joten kannattaako sinne enään mennä ? :eek:
Voi ei kohta ois matka ensimmäiseen lääkäriin ja jännittää iha kamalasti ;/

Nittta & poika 25+6 <3
 
HOPE, juuh tein valmiiksi vuokiin, ja pakkaseen, ihan siis vielä laittamatta uuniin, eli " raakana" odottamaan pakkaseen, niin sitten aattona vasta uuniin. =)

Tänään haetaan kuusi, voi olla että tuodaan jopa jo tänään sisään....

27+2
 
  • Tykkää
Reactions: H.o.p.e
jassukka ei sit viekään onnistunut. kun avasin niin ei mitään kuvaa.
mä en ole vielä edes yrittänyt lisäillä masu ym. kuvia tänne, kun siihen menee hetki tai ikuisuus ennen kun saan sen onnistuun...

lare minkä kokoseen vuokaan tuo muutama sivu sitten laittamasi resepiti ois hyvä tehdä? aattelin pari semoista pyöräyttää jouluksi. mä en oikeen saanut käsitystä vaik kuinka mittoja tuijotin.
ja muka nukun yöni hyvin, vain heräilenkin usein... nyt huomaa ei sytytä :D
 
30 poks!

Sen kunniaksi valkkasin jo pikkuvaatteita jotka menee pesuun!=) Aika menee niin nopeaa ettei oikein tajuakkaan kuinka pitkällä jo ollaan. Pelkopolille tuli aika tänään ja 12.1 pääsen siellä käymään. Saikkua on vielä tämä viikko, mutta luulen että jatketaan mammaloman alkuun. Kun istuu, tulee häpyluu kipeäksi, kun seisoo tulee nivuset kipeäksi. :( Lisäksi nyt on ilmaantunut outoa kipua kohdun reunassa ylhäällä/ylävatsalla. Johtuukohan siitä kun sisuskalut vaihtaa paikkaa ja sankari pukkaa takapuolta ylöspäin?

Kova miettiminen on että mitä kaikkea sitä pitikään laittaa valmiiksi? 4 vuoden aikana ehtii aika tehokkaasti unohtaa asiat.. Ja miehen kanssa eilen hoksattiin ettei kukaan ole puhunut meille neuvolassa synnytysvalmennuksesta mitään! Pääseeköhän siihen edes toista kertaa? Vai käydäänkö asiat nopsaan läpi siellä pelkopolilla/sen jälkeen? :O

Tea ja J-poika 30+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Huomenta!!
Pihalla ku lumiukko!! joka siis voisi olla pihalla myös -me siis kuulumme niin hyvin tod.näk. niihin alueisiin joissa valkoinen joulu :) Vaikka en erityisemmin lumesta pidäkään tai talvesta ni on se valkonen tuolla luonnossa kuitenki kivempi väri ku harmaa!!

Oli taas jollai välähtäny!! Lauantai-iltana pistäny tuikkuja joissa joku piikki sisällä pitkin autotietä! Tolla tiellä on 80 nopeus, ja aika usein ihmiset ajaa kovempaa ja suht paljon raskasta liikennettä -voiko missio olla muu kuin se et joku loukkaantuu pahasti!!?? 23.30 oli tullu poliisin tietoon eka puhjennu rengas, mä ajoin sitä samaa tietä 22.45 et ihan kiva et oma rengas ei menny rikki.
Viime kesänä oli ihan vastaava homma, ihan lähellä, kun joku poraili reikiä tiehen ja iski niihin piikkejä -ne oli viel asennettu mutkaan. Vois ehkä tarvita vähä lääkärin apua toi hemmo!!

Nyt jos aamupalaa ja pojatki tulee kohta hoidosta..

pikkumökö + pp 27+2
 
Varsinais-Suomen lääkärikeskuksessa missä me käytiin tänään 4D ultrassa niin on sivuilla sanottu et 24-28 on parhaat viikon 4D ultraan.

Me siis käytiin tänään ja oli kyllä ihana nähdä oikeen selvää kuvaa vauvasta. Ihan se 2D:näkin oli niin paljon selvempi mitä tuol meiän sairaalas vehkeil on ultrattu.

Kaikki täysin kunnossa, nestekysta poistunut kokonaan. Ja tyttö tulossa! :) Mä oon alust asti sanonu et luulen et tää on tyttö, mut nyt saatiin siihen varmistus. :)

Perätilassa nyt, onkin oma olo helpompi ollut kun ei oo enää poikittain. :D

Päivitystä jos sais niin mun ikä on 26v nykyään, tyttölupaus ja laskettu aika on muuten 31.3 eikä 30.3 Kiitos! :)

Chevanne 25+2
 
Labrassa käyty aamulla ja tuloksetkin sain jo tänään iltapäivällä. Ei ollut hiivaa, mutta bakteeritulehdus kylläkin. Siihen sain viikon Dalacin kuurin. Jos nyt loppuisi/vähenisi menkkajomottelut ja supistelut.

Mietin vain, että olisikohan kohdunsuu alkanut pehmetä ja aueta ulkosuulta infektion seurauksena, vaikka neuvolalääkäri sanoikin olevan ihan tyypillistä kun kyseessä kuitenkin toinen raskaus.

Missä vaiheessa teillä joilla on jo kokemusta useammasta raskaudesta, on alkaneet paikat pehmenemään ja avautumaan? Mulla siis vaan on kohdunsuu osin pehmeä ja ulkosuu vähän auki. Mitään rajoituksia tai muuta en saanut, kun kohdunkaulaakin normaalisti. Mietin vain josko tuo tulehdus on osin edes auttanut asiaa...

Sipsunen & pikkusisko 27+3
 
pokspoks 29+0 ! tulin vaan poksumaan ja kirjotan enemmän kun poika menee päikkäreille :)

sipsuselle vastaan nopsaa: mulla tää on siis toinen odotus ja mulla on ainakin edelleen paikat kiinteet ja kaulaa jäljellä 3cm ja kiinni :) vaikka mulla paljon supisteleekin,niin ne ei saa mitään aikaan. mutta normaalia on kuulemma että uudelleensynnyttäjällä ulkosuu voi olla jopa sormelle auki ja pehmeä kohdunkaula mutta jos sisäsuu lähtee aukeemaan niin pitäs joutua vuodelepoon tai jtn :)
muoks* siis mulla oli ulkosuu sormelle auki koko alkuodotuksen mutta meni kiinni sitten jo niin että rv 14 ulkosuukin oli täysin kiinni :)

sunniee ja vv rv 30 !
 
Viimeksi muokattu:
Sipsunen, mulla sitten taas nyt siis viime lääkärissä oli kohdunkaula jo täysin pehmennyt, mutta mulla sitte taas nuo supistukset saa sen aikaan.
Esikoisestakin alko paikat pehmenemään 32 viikolla,mutta sillon oli vaan osittain pehmennyt.
Mua ei tosiaan töihin enää päästetty lääkärin jälkeen.

Täällä odotellaan vieläkin äippäpakkausta. Päätöksestä on jo yli kaks viikkoa, et on tainnu joulupostit sekottaa postin kulkua, tai sitten kelassa ollaan vaan todella hitaita. Vähän alkaa olee jo kärsimätön.

eilen mulle soitettiin kelasta kun olin unohtanut rastittaa kohdan etten oo äippälomalla töissä, onneks soitettiin ettei tarvinnu lähetellä uudelleen mitään lappusia pikkujutun takia.
olisin voinu samalla pakkauksestakin kysyä, mutta enpä mä sitä sillä hetkellä muistanut :) Yllättäen..

Jaahas, tarvis lähtee ruokakauppaan, kun kaapit on ihan tyhjillään...

Jenduka ja pikkunen 29+5
 

Yhteistyössä