Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

Huomenta!

Täällä ei vieläkään mitään tapahdu. Tänään voisin sanoo jopa, että onneks ei tapahdu :D Illalla voisin kyllä olla jo lähdössä sairaalaan sit, kunhan muksu tajuaa syntyä sitten jo huomisen puolella :D Viime yö tulikin kyllä nukuttua sen verran hyvin ja sikeästi, että enpä yhtään ihmettelis vaikka se lähtö tuliskin. Eilen kyllä taas supisteli ja sieppaili tuolta alamasusta ja pisteli vaihteeks kohdunsuulle ikävästi, mutta eipä sieltä ainakaan näkyny tosiaan vielä muksua tulevan :D Toivottavasti noi merkit meinaa vaan sitten helpompaa synnytystä =)

Laskeutumisesta, mullahan toi masu on ollut kokoajan aika alhaalla, mutta muistaakseni joskus rv 33-34 toi masu on mulla sitten kunnolla enemmän laskeutunut ja muksukin ollut kiinnittyneenä jo useemman viikon. Ei kyllä nyt täysillä pelaa toi pää, niin en muista yhtään varmaks! :D

sunniee, ollaankohan samaan aikaan synnärillä? ;D Mullakin tosiaan on yliaikaiskontrolli ens viikon ti TAYSissa ;D Jännittää ihan, että kuinka nopeesti ne meinaa sit käynnistää jossei tiistaihin mennessä oo kerran syntynyt. Nyt kyllä tosin tuntuu ilkeitä menkkajomotuksia, mutta enpä usko niiden tänäänkään ahdistavan pikkujätkää pihalle :3

ringaa ja masumies 40+1, HUOH
 
Tuli mieleen et minkälaisen varustuksen pakkaatte vauvaa varten mukaan "sairaalasta kotiin" matkalle? Miettinyt tässä että mikähän varustus olis hyvä, mulla vieläkin vauvan varusteet pakkaamatta, omat on jotenkuten koossa. Toi ilma alkaa meinaan olemaan niin vaihteleva..

Oi, tänään on tosiaan "kehno" päivä syntyä :p tosin en pistä kans pahitteeksi jos lähtö tulisi jo ;)

Esikko kuiskutteli masu asukille tänään että "voit sä jo syntyyy. Jos haluat. Mutta ensviikolla olisi varmaan kivempi ".. yritin kysyä että minkä takia ensviikolla, mutta järkevää selitystä ei löytynyt.
 
onnea jenduka pienestä tytöstä!:flower:

kasassa ollaan, ei tajunnut olla täsmällinen muksu....
illalla rupes kunnolla särkee vatsaa ja yöllä oli nii tuskaset olot, särki vatsaa ja supistuksia tuli jatkuvasti, aloin jo rukoilee lähtöä, mut jotenkin sitä vaa nukahti jossain vaiheessa.
nyt aamusesta on alavatsan särky jatkunut, vetää oikein selän puolelle, alapää pirun hellänä, saa istumaankin mennä varovasti ja paineentunne on kova, mutta eipä ole vielä supistuksia tullut.... toivottovasti ei tarvitse kauan sietää tällaista ikävää oloa...|O
samat mietteet kuin ringaalla vois alkaa iltasella tapahtuu ja muksu vois syntyä vaik 00:01:p

hermot alkaneet olla tosi kireellä, äksyilen tosi herkästi kaikille, ennen kuin edes ite huomaan...

kaikki on valmiina kotosalla pikkuiselle, pinnasänky pedattuna, vaunut sisällä, ym. pikkutarpeet...

mietin täs pitäiskö alkaa keittelee tuttipullot valmiiksi, vai kannattaisko ne sterilisoida vasta kun olen sairaalas?....

äidinmaidonvastikkeetkin ostin eilen kaupasta valmiiksi...
on kova tunne etten tuu imettämään tätäkään... tissit nii rutikuivat ja tuntuvat ettei niihin edes ole maito nousemas...
edellisis raskauksis on sentään jo tähän mennes ollut yöpaidat jonkun verran märkinä... no enpä silti ole onnistunut imettämään... joten en ota stressiä nytkään.

pepper& mussukka 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tässä mun synnytystarinani...kopsu tuolta facen puolelta :)

Elikkäs maanantaina kun heräilin, tuli vähän lapsivettä, ja siinä tunnin sisällä
ihan pikkusen vielä lisää, muttei varmaan desiä enempää koko aikana.

Siitä sitten tuli suppareita, jotka ei kuitenkaan yhtään sattunut ja niitähän mulle nyt on jo tullut kauan.

Yheksän jälkeen lähin tytön kanssa prismaan ostamaan viikon ruokatarpeita ja siellä alko supistukset jo hiukan sattumaan, mutta ne oli hyvin vielä kestettävissä ja niitä tuli varmaan kymmenen minuutin välein.

Puol yhdentoista aikaan oltiin kotona ja supistukset alko olee sellasia, et soitin miehelle et vois tulla kotiin pikkuhiljaa, muttei mikään hätä ole...kestän spistukset vielä hyvin.

Menin käymään suihkussa vieä pesemässä hiukset ja sitten kun olin vaatteet saanu takas päälle ni supistukset sattu jo ihan kunnolla. Soitin synnärille ja siellä sanottiin et tänne vaan heti kun olet lapselle saanut hoitajan kun kuulostaa et siellä kotona sellanen on.

Mun isäni tuli sitten just sillon meille ja mieskin tuli siitä hetken päästä, kello oli hiukan yli 11.

Lähettiin suht nopeesti sairaalaan, autossa alko olee sellanen olo, et ehkä jotain kipulääkettä olis kiva saada supistuksiin.

Vähän jälkeen puol 12 oltiin sairaalassa ja mut laitettiin tarkkailuhuoneeseen supistus ja sydänkäyrille ja siinä keinustuolissa sitten istuin vajaa puol tuntia..Supistuksia tuli tasaseen tahtiin ja aattelin et parempi olis et olis hiukan paikat avautuneet kun tutkitaan kohta.

Sitten otettiin käyrältä pois ja piti alkaa riisuu housuja et tutkitaan, tuli mulle ihan järkyttävän iso, pitkä ja kipee supistus, enkä päässyt liikkumaan enää mihinkään suuntaan...tuli ponnistustarve..

Mut talutettiin sängylle ja tutkittiin, kohdunsuu oli täysin avautunut.

Mulle haettiin äkkiä sänky ja vietiin synnytyssaliin.
Ponnistamaan sain alottaa heti..

Kello oli sillon 12.20 ja tyttö oli maailmassa
kolmen ponnistuksen jälkeen 12.27.

Välilhaan tuli pieni repeämä, johon pari tikkiä laitettiin,muttei kuulemma ole edes oikeestaan yhden asteen.

Nyt jo pystyy hyvin istumaan ja jälkisupistuksetkin alkaa vähenemään, jotka oli vielä eilen ihan kauheita.

Siellä sitten sanottiin et jos vielä meinaat lapsia hommata ni ensimmäisestä pienestä merkistä heti sairaalaan jos meinaa sairaalassa synnyttää.

Synnytys tuli niin nopsaa ja yllättäen, et nyt vasta alkaa tajuumaan et vauva on jo meillä ihan oikeesti kotona :)

Niin ja tyttö siis synty 39+4
 
Aivan mahtavan ihana ilma! Aurinko paistaa ja lämmittää jo vähän. Vesi tippuu räystäistä. Kyllä tuo sää vaan piristää kummasti :heart:

Tuhannesti onnea Jenduka pienestä tytöstä :flower::heart: Sulla on ollut nopea synnytys. Kiitos kertomuksen jakamisesta. Niitä on kiva lukea omaa lähtöä odotellessa :)

Laskeutumisesta: Mulla on vauva ollut tuolla alhaalla jo pitkän tovin. Pääkään ei juuri heilunut lääkärineuvolassa rv 35+4, eli pari viikkoa sitten. Huomenna on neuvola ja katsotaan mitä siellä terkka sanoo.

Emsku: Jos se olisi sun vuoro seuraavaksi lähteä vauvan hakuun :p Tsemppiä!

Ringaa ja pepper: Toivottavasti jomotukset tekevät tehtävänsä ja saatte maaliskuun alun kunniaksi vauvat syliin.

Pepper: Mullakaan ei ole kovin suuria odotuksia imetyksen suhteen. En osaa edes ajatella imettäväni, vaikka toki sitä yritän ja toivon yllättyväni positiivisesti. Korviketta on kaapissa jokunen tönikkä valmiina ja sitten katsotaan sopiiko se vai jokin toinen vai tapahtuuko ihme ja mennään täysimetyksellä. Rinnat ei ainakaan nyt vaikuta siltä, että niistä joku päivä maitoa tulisi : / Pullot steriloin (meillä se Aventin mikroon laitettava steriloija) sitten kun tullaan kotiin, kun ei siihen montaa minuuttia mene.

Hermot ei ole kireällä. Enemmän on vaan semmiinen olo etei mikään huvita tai juuri liikuta. Voisin vaan olla ja tuijottaa tyhjyyteen jos se olisi mahdollista.

Mulle on tullut jotenkin sellainen olo, että tahtoisin vetäytyä vain omaan kuoreeni. Menohalut on kadonneet ja nyt mietin viitsinkö sopia kaverin kanssa treffejä ensi viikolle kun hän kyseli. Jotenkin haluaisin vain olla omissa oloissani. Toki esikoinen pitää hoitaa ja puistossa moikkailla tuttuja, mutta jotenkin tuntuu että mun sosiaaliset tarpeet tyydyttyvät tällä hetkellä siitä. Olenko ainoa joka tuntee näin?

Kaikki on valmiina, vain vauva puuttuu :) Vaikka eilen meinasi iskeä pakokauhu siitä miten selviän vauvan ja taaperon kanssa ja tuntui, että haluan perua koko homman. Nyt on taas levollisempi mieli, eikä tässä taida panikointi enää auttaa ;)

Sipsunen & pikkusisko 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille! :heart: :heart:

Vaikka olen niin onnellinen teidän vauvoista, niin välillä kyllä iskee sellainen kateus, että miksen mäkin jo! Eihän se ole multa mitään pois, mutta jotenkin vaan oon ihan varma että mä olen tän palstan viimeinen jakautuja. Kamala minä :(

Ja Sipsunen et todellakaan ole ainut tuntemuksinesi! Meille tuli torstaina ensin mun tuttava väki yökylään, sitten heti perään perjantaina tuli miehen sisko perheineen iltaa istumaan ja jäi yöksi ja siitä heti lauantaina me oltiin sitten sukuloimassa iltaan asti. Lauantaina rättiväsyneenä kun pääsin kotiin niin päätin että minä en enään mene minnekkään eikä meille ole kukaan tervetullut ennenkuin tämä henkinen ja fyysinen painotaakka tästä vähenee.
Hermot ei mullakaan varsinaisesti ole kireällä, turhaudun vaan helposti ja jotenkin ahdistaa tämä kun hommat ei etene.

Tänään oli siis neuvola, joudun meneen naapurikylään neuvolaan kun oma terkkari oli sairastunut. Oli hienot uudet tilat! :) Kaikki oli vauvalla ok, paitsi että siinä missä viime viikolla hehkutin että painoa ei ollut tullut niin nyt sitä olikin tullut sitten senkin edestä :( Nestettä tosin on viime viikkoina kertynyt enemmän kuin koko raskausaikana yhteensä. Sf mitta oli myös 2,5cm isompi kuin viimeksi, ja vaikka varmaan eri mittaaja saa eri tuloksia niin kyllä tuosta nyt ainakin sen verran voi päätellä ettei vauva ole laskeutunut sitten viime kerran.
Seuraavan kerran neuvola onkin sitten tasan 41+0.

Mä "kosasin" tänään karkauspäivän kunniaks ukkoa :D Tai siis, kihloissa me kyllä ollaan oltu jo pidemmän aikaa miehen kosinnasta, mutta tänään laitoin romanttisesti tekstarin että pidettäskö häät ristiäisten kanssa samaan aikaan. Muistutin kyllä jo valmiiks hamekankaasta ja tiedän että pääsen ompeluhommiin, mutta onpahan yritetty! :) Ylläripylläri ei oo vastausta kuulunut ja satanen vetoa että kohta tulee viesti ihan jostain muusta aiheesta eli: mitä ruokaa tänään?

Tuli sitten lunta vähän eilen!! Voi hemmetti, että mä en yhtään jaksa tehdä noita lumitöitä enään. Tänäänkin hyvä etten itkemään alkanu kun sitä valkosta p*skaa oli niin s**tanasti ja maha painaa tonnin. Tein just enkä melkeen vaan ne pakolliset, mutta siinäkin on niin helvetisti kun toi pelkkä meidän pihaan tuleva ajotie on jo itessään niin pitkä. Olispa vika kerta... Nyt on ainakin ihanan mahtava keli :)

Huomenna tulee ekat äippisrahat, jihuu! On niitä odotettukin :)

Muksaa viikon jatkoa kaikille ja nuuskutelkaa vauvoja munkin puolesta ne kenellä se on jo mahdollista!

T:Mems ja pikkis 39+5
 
Onnea Jenduka ja kaikki muutkin joilla on jo vauva ulkona :flower:

Täälläkin jokin sellainen ihmeellinen ei huvita nähdä ihmisiä -fiilis. Jouduin perumaan parit kaveritreffit päällekkäisten menojen takia, eikä toi edes harmittanut kauheesti (paha minä). Olo on jotenkin niin kankea ja tässä kuulostelee kroppaansa koko ajan, että joko joko joko, niin ei jaksa nyt keskittyä oikein mihinkään. Täällä himassa vaan hiippailee verkkareissa, villasukissa ja miehen t-paidoissa :)

Laskeutumisesta ilmeisesti jotain on tapahtunut, kun eilen neuvolassa terkkari sanoi, että kyllä vauvan pää on alempana kuin edellisellä kerralla. Musta tuntuu että maha on kyllä ihan samassa kohdassa, mutta koska mulla on kuulemma pitkä selkä, niin ei se maha heti tossa rintojen alla ole ollutkaan. Eli ehkä siks en tajua, että jotain olis tapahtunut.

Vauvan sairaalasta kotiin vaatteita oon pähkinyt, mut en vieläkään tiedä että mitä sit oikeasti otetaan. Body, puolipotkarit, pipo ja sukat tossa hoitopöydällä pyörii. Siihen sitten vielä joku potkupuku ja haalari, jossa huppu. Ja varoiksi varmaan vielä peittokin, jonka voi laittaa sitten siihen kaukalon päälle. Samaa oon miettinyt kuin Susanna-mariakin et kelit on aika vaihtelevat... Neuvolassa sanoivat, että vauvalle yksi vaatekerta enemmän kuin itelle. Mä tosin olen kerrospukeutumisen mestari, et pitää nyt vähän katsoa. Mut eipä siinä onneks ihan kauheasti olla ulkona kun autolla liikutaan.

Memssi kerro sitten miten kävi, eli saatko ristiäiset ja häät samoihin juhliin! Siinähän ne menis kätevästi samalla, jos ei ole hinkua järjestää isoja hääjuhlia!

Vajaa kolme viikkoa olis laskettuun aikaan. Katotaan miten käy. Luulin, että mulla on ollu lauantaista asti kivuttomia kestosupistuksia melkein koko ajan, mut eilen neuvolassa selvis, että vissiin tää mun maha on vaan jo niin iso, että pingottaa ja tuntuu kovalta osittain jo senkin takia. Eilen illalla oli sellaista pientä menkkajomotusta alavatsalla, mut eipä ole enää sitäkään. Mun äiti on aivan varma että synnytän ennen LA:ta, mut mä en ole ite ihan niin varma....

Nyt siellä on niin aurinkoinen ja ihana keli, että taidanpa lähteä tekemään pienen happihyppelyn! Ja hei, huomenna on jo maaliskuu!!!!!

Ellura ja Pallura 37+2
 
Ai että ottaa kupoliin, kun mies on ihan toimintakyvytön kun hällä on pahoinvointia ollut tän illan (siis ihan itse aiheutettua, ei kuitenkaan liity alkoholiin tms). Olen sitten saanut hoitaa tytön iltatoimet ja kaikki ihan keskenäni ja kuunnella valitusta siitä kuinka oksettaa ja heikottaa. Ei siinä muuten mitään, mutta ei tahdo sympatiat riittää jostain kumansyystä... tana. :kieh:
 

Yhteistyössä